Express Kaszubski feed

ExpressKaszubski.pl – strona główna REKLAMA REDAKCJA KONTAKT REJESTRACJA LOGOWANIE »

Wójt Stężycy pisze do premiera: nowe przepisy ws. gazu to zamach na demokrację

Opublikowany: 2011-12-01 09:59 Autor: Wojciech Drewka

Tomasz Brzoskowski, wójt gminy Stężyca napisał do premiera Donalda Tuska, że przepisy w sprawie wydobywania gazu łupkowego są niezgodne z konstytucją. Chodzi o to, że tereny pod wydobycie będzie mógł wskazać wojewoda, bez udziału gminy. - To jest zamach na lokalną demokrację - mówi Tomasz Brzoskowski. Uważa też, że obecnie prowadzone prace poszukiwawcze są nie do zaakceptowania.

REKLAMA

„Obecnie prowadzone prace poszukiwawcze na terenie gminy Stężyca budzą niepokój wśród mieszkańców oraz przebywających na naszym terenie turystów. Wójt Gminy Stężyca stoi na stanowisku, że ze względu na brak pełnej wiedzy dotyczącej powstawania szkód związanych z wydobyciem gazu na środowisko, zagrożenia dla zasobów wód podziemnych, a przede wszystkim zdrowia mieszkańców, które może towarzyszyć ewentualnemu wydobyciu gazu nie jest możliwe zaakceptowania takich działań.” – to treść stanowiska wójta gminy Stężyca Tomasza Brzoskowskiego, w sprawie gazu łupkowego.

Wójt gminy Stężyca Tomasz Brzoskowski. fot.W.Drewka

Wójt gminy Stężyca Tomasz Brzoskowski. fot.W.Drewka

Wójt wystosował też pismo do premiera Donalda Tuska, w którym wskazuje, że nowe przepisy dotyczące wydobycia gazu łupkowego, są niezgodne z konstytucją. Chodzi o przepisy prawa geologicznego i górniczego, które mają wejść w życie 1 stycznia.

Zdaniem wójta, łamaniem konstytucyjnych praw samorządu będą zapisy pozwalające wojewodzie wprowadzić zarządzeniem w gminnym studium zagospodarowania przestrzennego tereny przeznaczone pod wydobycie.

- Sądziłem, że skoro mamy plany zagospodarowania, które opracowujemy niekiedy przez lata i to za duże pieniądze, to one nas w jakiś sposób chronią. A tymczasem okazuje się, że od stycznia wejdą w życie przepisy, które pozwolą wojewodzie wydać zarządzenie zastępcze, które będzie do naszych planów wprowadzało tereny, na których firmy będą mogły prowadzić wydobycie gazu – mówi wójt Stężycy Tomasz Brzoskowski. – Moim zdaniem to jest zamach na demokrację lokalną. Bo po co my ustalamy sobie, które tereny chcemy przeznaczyć przez przemysł, a które pod turystykę lub zabudowę, po co dajemy te plany mieszkańcom do konsultacji, skoro jedno zarządzenie będzie mogło je odgórnie zmienić.

Zdaniem Tomasza Brzoskowskiego konieczna jest zmiana nowych przepisów.

- Nie mam nic przeciwko wydobyciu gazu łupkowego w ogóle, rozumiem też kwestie związane z bezpieczeństwem energetycznym państwa, ale to wszystko nie może być robione w taki sposób, że jako samorząd i społeczność lokalna nie mamy tak naprawdę nic do powiedzenia – mówi Tomasz Brzoskowski.

Jak podkreśla wójt Stężycy, wydał właśnie negatywną opinię w sprawie jednej z wiertni planowanych na terenie gminy, a dokładniej sposobu zagospodarowania odpadów powstałych w procesie wydobycia.

Firmy zajmujące się gazem łupkowym, jak pisze gazeta.pl, cieszą się z nowych przepisów. Z kolei zdaniem Ministerstwa Środowiska należy szukać możliwości rozwoju przemysłu, a nie tylko ochrony środowiska. Zaś według Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego możliwość wydania zarządzenia zastępczego przez wojewodę nie oznacza unikania procedury z udziałem gminy. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? Do sprawy wrócimy.

REKLAMA

Komentarze do artykułu Komentarze [137]

  • 6 miesięcy temu # Tutejszy z Taplarów

    sprytny ten wójcio - najpierw odczekał, wyczuł że ludzie sprzeciwiają się gazowi głupkowemu i teraz niby to on obrońca ludu....niezla strategia wójciku ale już za późno - inicjatywa leży po stronie mieszkańców a nie urzędasów - urzędasy widzą tylko złotówki a nie naturę

  • 6 miesięcy temu # hmm..

    Zgadzam się z przedmówcą.. :)

  • 6 miesięcy temu # na gazie

    gaz powinien być określony, jego zasoby i lokacja, to moim zdaniem oczywiste. Jednak miejsca wydobycia powinny być konsultowane ze środowiskiem lokalnym, dlatego że to ono jest tu gospodarzem, a nie urzędasy, he,he,he.... Niech wydobywają na terenach poPGR., tam nikomu nie będą przeszkadzali.

  • 6 miesięcy temu # Tomek - this is this !

    brawo Tomek, ty jesteś chłop z ja... a nie to co ta burmistrzowa Mirka, co to wszystko w mieście i dookoła gminy wywraca do góry nogami !

  • 6 miesięcy temu # tak ma być..

    chrońmy nasze środowisko, automatycznie zdrowsze życie nasze i naszych dzieci oraz pokoleń. W głębokim poważaniu mam wszelkie przepisy (należy nienormalne omijać). Co to znaczy O NAS BEZ NAS!!!! Czy normalny człowiek już naprawdę nie ma niczego do powiedzenia tylko urzędnicy? Przecież jest demokracja!!!czyżby tylko nazwa? Popieram stanowisko p. Brzoskowskiego w sprawie.a może tak inni wójtowie i władze samorządowe powinni zacząć myśleć sercem i logiką a nie tylko kasiorą?

  • 6 miesięcy temu # Tutejszy z Taplarów

    o PR to wójcio potrafi zadbać hahahahaha my o tym szanowny wójcie wiemy już od dawna - urzędasy budzą się teraz przed snem zimowym ? a co robiliście zanim pojazdy geofizyki najechały Kaszuby ? NIC
    dopiero protest zwykłych ludzi spowodował że ruszyliście tyłki i cztery litery ale też nie po to żeby pomóc ludziom a tylko po to żeby wygrać następne wybory

  • 6 miesięcy temu # do tutejszy

    dobrze że i wójt Stężycy ruszył. Chcesz powiedzieć że inni nawet nie ruszając się w temacie mają wygrane następne wybory? Chyba nienawiść nie pozwala tobie normalnie myśleć.

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    @Tutejszy z Taplarów. Pan wójt Stężycy - jako pierwszy z tym stanowiskiem na Pomorzu a może nawet w Polsce, z pewnością dużo ryzyjuje. O tym wie najlepiej. Otworzył jednak inną drogę dla innych wojtów RP, którzy zaczęli się zastanowić, ale dotychczas milczyli. A to jest najważniejsze.

  • 6 miesięcy temu # lol

    Uważam że KASA czyli chęć zysku nie decyduje o rozmieszczeniu na terenie danej gminy tak zwanej wieży wydobywczej gazu ,ponieważ wpływy do kasy gminnej będą z tego tytułu niższe niż straty poniesione poprzez SPADEK atrakcyjności turystycznej (wczasowicze płacą pokażne sumy podatku za swe dacze ).

    Jeżeli zaczną "instalować" wieżyczki wydobywcze wraz z infrastrukturą (patrz sztuczne zbiorniki wodne )na naszych pięknych KASZUBACH zobaczycie Państwo ile stracimy z atrakcyjności jako TEREN czysty ekologicznie i ileż to mniej turystów trafi na Kaszuby .Wyniki będą zastraszające

  • 6 miesięcy temu # Gaz Promyk

    "skoro mamy plany zagospodarowania, które opracowujemy niekiedy przez lata i to za duże pieniądze, to one nas w jakiś sposób chronią" (wójt) - ale nie od GAZU. A podobno w Ameryce to właściciele gruntów z łupkami to niezłą kasiorę rąbią - tyle że u nich jest KAPITALIZM a u nas wszystko poniżej np. 1 m należy do PAŃSTWA

  • 6 miesięcy temu # do lol i gaz promyk

    Niestety macie rację- dlatego też należy kategorycznie powiedzieć-NIE!

  • 6 miesięcy temu # do Gaz promyk

    Cholera jasna, przecież państwo to my.Dlaczego ludzie ludziom gotują taki los?

  • 6 miesięcy temu # nowy

    Jeśli nie wiadomo o co chodzi ,to wiadomo że chodzi o KASĘ,tylko dla czego my mamy na gazie głupkowym stracić

  • 6 miesięcy temu # PAPA

    Nie wiem po jaką cholerę,potrzebne nam są te wszystkie władze starostwa,powiaty,burmistrze,i.t.d. W ogóle zlikwidować powiaty. W końcu jest ogólny bałagan. A nasze podatki napychają kieszenie nic nie robiącym biurokratom którzy tylko szkodzą,zamiast być pomocnym zwykłym obywatelom!!! ZA DUŻO WŁADZY!!!

  • 6 miesięcy temu # xxx

    Prawda.. Wladzy jest za duzo i dlatego nasza dziura budzetowa bedzie coraz wieksza.Zarabiamy grosze a zycie jest coraz drozsze a bd jesdzcze drozsze ! Pracodawcy nie sa nam w stanie duzo placic bo wiekszosc jego przychodow zjedza podatki. Szare spoleczenstwo nie jest juz w satanie zarobic na taka bande darmozjadow gdzie w calym USA nie ma tylu politykow co w naszej Polsce a Amerka ma 50 stanow i kazdy wiekszy od Pl. Narod musi sie zbuntowac, trzeba stworzyc nowy rzad z ludzi wyksztalconych, mlodych i ambitnych a nie starych emerytow bez wyksztalcenia ktorzy zarabiaja po 50 tys miesiecznie za nic nierobienie !!

  • 6 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    No to nasz złotousty Pan Brzoskowski zabłyśnie, brawo.

  • 6 miesięcy temu # ....

    gmina Stężyca jak żadna inna bogata jest ale w żwirownie... a teraz raptem degradacja środowiska im przeszkadza. troche to dziwne....

  • 6 miesięcy temu # Maveriq

    Różnica jest taka, że skutki działania żwirowni w większości zamykają się w samym jej obrębie, a gdziekolwiek będzie odwiert, mogą to odczuć wszyscy w promieniu kilkudziesięciu km.

  • 6 miesięcy temu # obłuda panie wójcie!

    Wielka obłuda wójta Protestuje pod media w sprawie gazu a pozwala niszczyć drogi gminne którymi transport ciężki wozi kamienie z rekultywacji ale o tym się nie wypowiada

  • 6 miesięcy temu # parafianin

    Brzoskowski oczyszczalnia ścieków na Dylowie to katastrofa ekologiczna a odpady poubojowe wylewane na pola gminy,które dostają się do wód gruntowych to tylko perfumy.Na swoje podwórko popatrz na premiera się rzucać przy braku argumentów to głupota.Posłuchaj starszego.

  • 6 miesięcy temu # xxx

    łupki sa wszdzie nie tylko w polsce to dlaczego tylko tu chce sie je wydobywac hmm ? Sa szkodliwe dla srodowiska i zakazane w innych krajach ale tu nikt sie nie liczy z szarym obywatelem liczy sie tylko ZLOTOWKA. Polska sprzedany kraj bo co w polsce jest polskie ? lidl, biedronka ? socznie? nic swojego juz nie mamy. Jak to ktos kiedys powiedzial "Najwiekszym zagraozeniem dla polski jest polak"

  • 6 miesięcy temu # niesiołowice

    A co z pozwoleniami na kopanie żwiru w Niesiołowicach i innych miejscowościach gminy. W Łączynie przy głównej drodze las już wycieli i będzie potężna nowa żwirownia!!!! Droga powiatowa będzie zniszczona i wtedy na jej remont będziesz pan pisał do tuska o kasę ? Powodzenia!
    PS: jak wójcio to przeczyta jeden telefon do redaktorka i artykułu nie będzie. Mogę się założyć.

  • 6 miesięcy temu # xxx

    i nawet lupki jak bd wydobywane to kase i tak zwina amerykanie a kto w pl dostal za to posmarowane ten tez bd mial

  • 6 miesięcy temu # Gaz łupkowy

    Niedawno w TV leciał film dok. o wydobywaniu gazu z łupków w USA. Masakra! Wszystko skażone. Z kranu leci szambo. Zwierzęta zdychają itd trzeba było to oglądać.

  • 6 miesięcy temu # xxx

    bo taka prawda. lupki to trucizna. Zyjemy w demokratycznym kraju, wladza w rece ludu to dlaczego na wlasnej ziemi nie mam nic do powiedzenia, czy jestesmy tylko od placenia podatkow ?? GDZIE SA NASZE PRAWA ?!!

  • 6 miesięcy temu # ciekawski

    Gaz łupkowy to konieczność i postęp. A postępu w pojedynkę się nie zatrzyma i wójt o tym wie. Ale robi chłop co może żeby przypodobać się mieszkańcom. Gaz = praca ,da wójt wam prace? nie! , to się nie ciszcie bo nie ma z czego .

  • 6 miesięcy temu # XXX

    zatruwanie srodowiska to postep... od kiedy ?

  • 6 miesięcy temu # lol

    do ciekawskiego

    Gaz łupkowy to praca ,tak ale głównie jak na razie dla geologów i speców od wydobycia .Na Kaszubach nie masz takiej profesji wśród mieszkańców .

    U Nas na Kaszubach Turysta to większa praca niż praca przy wydobyciu gazu łupkowego .Jak skażą a na pewno zatrują po części środowisko to TURYSTA nie przyjedzie wypoczywać na PIĘKNE KASZUBY ,czy Ty wiesz ile jest na kaszubczyżnie ośrodków wczasowych i domków rekreacyjnych ?.Pomyśl a póżniej pisz bajki

  • 6 miesięcy temu # wstyd

    w Stężycy z kranu płynie wizualnie woda nie do przyjęcia za to gazowana tyle tam powietrza sprężarkami dodają aby mieszkańców oskubać z pieniędzy.

  • 6 miesięcy temu # Wielki sportowiec!

    Tomaszu pozwolę po imieniu bo i tak z wszystkimi się bratasz nawet z małolatami pewnie żeby zdobyć szacunek ale nie tędy droga. Bardzo wspierasz sport w gminie Steżyca to trzeba Ci przyznać bo innych dziedzin już nie. I dziwie się bo jako sportowiec samobója sobie strzeliłeś politycznego U Premiera, wojewody o staroście już nie wspomnę jesteś spalony ale ty grasz o poparcie mieszkańców i tu je narazie masz ale jak oni zobaczą że dzięki łupkom inne gminy Wypłyną to ty popłyniesz...
    Trzeba grać w szachy - to pobudza myślenie zwłaszcza perspektywiczne a nie w piłkę nożną no ale cóż nie wszystkie się posiada talenty!

  • 6 miesięcy temu # Adaś Miałczyński

    @xxx
    Wygenerowałem przeciwko Tobie już kilka ładnych wpisów. Ale dzisiaj się z Tobą zgadzam w 101 procentach. Czyżby świat zmieniał się na lepsze?

  • 6 miesięcy temu # barnim

    Panie Tomku, życzę Panu dużo zdrowia:)

  • 6 miesięcy temu # Zenon ze Lemonów

    Pisanie do Pana Premiera skończy się tak jak petecja o 1km drogi z Banina do lotniska - niczym.

  • 6 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    W mojej opinii, Pan Brzoskowski bardzo dobrze zrobił, że napisał, ale czy i jaką dostanie odpowiedź to już inna sprawa. Wiem coś na ten temat.

  • 6 miesięcy temu # Kamila

    Pani Kwiecień to p.Tomasz już wcześniej powiedzial co o niej myśli

  • 6 miesięcy temu # .......................

    I tyle nowych miejsc pracy i pieniędzy pójdzie się dymać, brawo.

  • 6 miesięcy temu # prrzyklad z usa

    http://8020vision.com/2011/04/17/congress-releases-report-on-toxic-chemicals-used-in-fracking/

  • 6 miesięcy temu # @Wielki sportowiec

    Ty mały i niemyślący człowieczku- gminy to wypłyną i popłyną trucizną a ci niby zatrudnieni, ich rodziny i mieszkańcy zwijać się będą z bólu-cierpiąc w chorobie. Są to miejscowości których przeznaczeniem jest agroturystyka i nie ma o czym mówić. Wielki sportowiec się wypowiedział...nie mieszaj własnych urazów z powagą tematu. Brawo p. wójcie-oby inni chcieli również okazać taką postawę-chcę mocno w to wierzyć. Powodzenia. A tak na marginesie kogo winien reprezentować wójt? nie mieszkańców?-chyba się tobie pojęcia pomyliły lub reprezentujesz tych nienaruszalnych "wybranych"nie zawsze odpowiedzialnych za swoje decyzje i takie masz myślenie, przez zasiedzenie.

  • 6 miesięcy temu # 500 zł za km2

    http://www.mos.gov.pl/g2/big/2009_04/5b81d8c155054d6348b51f406f8b83b9.pdf

  • 6 miesięcy temu # do Wielki Sportowiec

    A czyj powinien zdobywać szacunek jak nie mieszkańców? właśnie tędy droga a nie klakierstwo. Przemyśl to. Słusznie ktoś powyżej napisał.

  • 6 miesięcy temu # z gazety peel

    1. Francja na poczatku pazdziernika 2011 odebrala koncesje firmom poszukujacym gazu lupkowego
    2. Stan New York nie zezwala na poszukiwanie gazu lupkowego na swoim terenie
    3. Kanada w stanie Quebec wstrzymala poszukiwania gazu lupkowego na 2 lata po protestach ludnosci, az do dokladnego zbadanie jego wplywu na srodowisko
    4. Australia nie zezwala na exploatacje swojego gazu lupkowego
    5. RPA wstrzymala wydobycie gazu lupkowego metoda szczelinowania hydraulicznego ( wyglada mi na to ze rzad RPA bardziej troszczy sie o zdrowie swoich murzynow niz rzad polski o zdrowie swoich bialych murzynow)
    6. Rzad Irlandi bacznie przyglada sie temu procederowi po skargach I protestach ludnosci
    7. Rzad Wielkiej Brytanii wstrzymal prcae nad wydobyciem gazu lupkowego w okolicach Blackpool,po tym jak firma prowadzaca te prace wywolala trzesienia ziemi ktorepouszkodzaly domu w okolicznych miejscowosciach
    Rolnicy i mieszkancy wszystkich tych malych miejscowosci w tych powyzej wymienionych krajach miejscowosci tez jestem przekonany ze biora pieniadze od Gazpromu, Putina i Ruskich wogole, oni wszyscy dzialaja przeciwko dobru swoich krajow.
    Czy moglby sie tymi ludzmi zainteresowac rzad polski i amerykanski, ameryke stac na wojny w roznych miejscach na swiecie wiec na pewno mialaby pare dolarow na ujawnienie siatki ruskich agentow pracujach dla Putina i Gazpromu.
    Czy moglby ktos z entuzjastow gazu lupkowego podac ta liste krajow polskiemu wywiadowi, niech w koncu zrobia z tym porzadek.

  • 6 miesięcy temu # ........................................

    Tak slabego wójta gmina stężyca jeszcze nie miała

    Jest grupa ludzi przygotowująca referendum w celu odwołania

  • 6 miesięcy temu # Do @ sportowiec !

    Kto upoważnił wójta do reprezentowania społeczeństwa?
    Społeczeństwo to też radni, ktorzy reprezentują swoje środowiska lokalne. Radni z tego co wiem nie podjęli żadnej inicjatwy czy uchwały w tej kwestii!. Gmina to nie prywatny folwark Wójta. Reprezentuje on władze wykonawczą i i jednoczesnie Radę gminy i powinien liczyć się z ich zdaniem i realizować ich uchwały a nie wychylać się i reprezntowac gminę przed Premierem bez uzgodnienia z nimi!

  • 6 miesięcy temu # @ Do @ sportowiec !

    nie rozumiesz że te przepisy są wysoce niebezpieczne dla społeczeństwa? Gdyby nic nie zrobił to byłby lament że "nic nie zrobił".

  • 6 miesięcy temu # ...................................

    komiczny przerost formy nad treścią
    ma wykonywać polecenia rady a nie uprawiać politykę i stawać przed szereg
    znaczniejsi przed nim :-)

  • 6 miesięcy temu # radni

    oni wiele obiecują i rozmawiają przed wyborami ,- apotem.....

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    Ci, ktorzy promują dzisiaj wydobycie gazu łupkowego w różych krajach, nie są ci sami, którzy spróbują potem - czyli za 10, 20, 30 50 i lat i więcej po zakończeniu "eksploatacji" złóż, zagospodarować tenerów ujętych szczelinowaniem hydraulicznym.

  • 6 miesięcy temu # mieszkaniec stężycy

    Wójt stężycy niestety nie sprawdza się na swoim stanowisku, wiele ludziom obiecuje i później okazuje się, ze jego słowo nie jest nic warte. Osoba na takim stanowisku powinna uważnie dobierać słowa a jeśli nie jest w stanie czegoś zrobić to tego nie obiecywać, a jeśli już słowo zapadło to dążyć do tego żeby tak właśnie było.Niestety bardzo żałuje że na niego głosowałęm i jeśli byłoby wspomniane referendum to zagłosuje przeciw niemu.
    A co do gazu to też nie jestem za tym, żeby ktoś odgórnie decydował o miejscach jego wydobycia, jednak myślę, ze wójtowi chodzi w tym wypadku tylko o "podlizaniu się" miejscowej ludności.

  • 6 miesięcy temu # Mieszkaniec

    Akurat z tą swoją nieszczęsną autopromocją mocno przestrzelił,ludzie już mają dość pustych obietnic,brylowania wojta na przyjęciach

  • 6 miesięcy temu # dobre wrażenie, to nie wszystko

    Z tego co widać to Tomaszowi Brzoskowskiemu , najbardziej odpowiadają obiecanki-cacanki.
    Trzeba coś robić, a nie tylko zamieszanie i pozorną dbałość o interes społeczn/.
    To co Pan wyrabia to jest zamach na demokrację.
    Pozbawia Pan prywatnych właścicieli gruntów do swobodnego korzystania ze swojej własności.
    Brak planów zagospodarowania przestrzennego jest winą gmin.
    Nie jest tak jak mówił św. pamięci Wójt Witkowski, jakoby Stężyca jako jedyna posiadała plany zagospodarowania przestrzennego-to kłamstwo.
    Jest wiele nieruchomości gruntowych dla których nie ma planów, a pomimo to ograniczne są prawa właścicielom, chociażby w postaci wybudowania domu.

  • 6 miesięcy temu # Napisać do św. Mikołaja

    Już we wtorek 6.12.2011r.

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    W sprawach typu zagospodarowania przestrzeni lokalne kłótnie polityczne powinne zajmować drugorzędne miejsca. Przeczytawszy powyższe opinie, odnoszę wrażenie, że ich autorze nie są zupełnie zorientowani jeśli chodzi o potencjalne szkody związane z wydobyciem gazu łupkowego metodą szczelinowania hydraulicznego, która jest jedyną dotychczasową metodą eksploatacji tego gazu.

  • 6 miesięcy temu # .............................

    Prawdziwym zagrożeniem jest elektrownia atomowa, która ma byc wkrótce budowana na wybrzeżu.Popieram pomysł referendum,gmina stoi w miejscu,handel upada nic się nie robi tylko dobre wrażenie.Piłkarze dostaliście czerwoną kartkę z boiska proszę.

  • 6 miesięcy temu # ciekawski

    Czy ktoś wie coś więcej o tym referendum

  • 6 miesięcy temu # dosyć czary -mary Panie Wójcie

    Bardzo chętnie udostępnie inwestorom i spółkom swoją prywatną ziemię w Stężycy w celu wydobywania gazu łupkowego.
    Ograniczanie i łamanie moich zagwarantowanych Konstytucyjnie praw przez Wójta Stężycy powinno spotkać się z potępieniem.
    Oczekuje propozycji.- Zawsze to lepsze od obiecanek ponad 20 letnich przez Panów Wójtów w sprawie zgody na zabudowę mojej własności.
    Ponosiłem i ponoszę nadal koszty zwiazane z moją prywatna własnością(prąd, woda) a pozbawiony jestem przez Wójta swoich podstawowych praw jakim jest prawo do własności, jako najważniejsze zawarte w Konstytucji.
    Jak Pan śmie mówić o zamachu na demokrację"lokalnej grupki"?

  • 6 miesięcy temu # Gaz łupkowy to przyszłość

    Gaz łupkowy powinien być wydobywany, to jest nasze dobro i przyszłość.
    Odnośnie komentarza Pana Gerarda o stosowanej metodzie wydobywczej, no cóż-tam gdzie drwa robią , tam i wióry lecą.
    Mamy naturalne zródło energii, a mamy importować z Rosji?
    Należy zmininilizować szkody, lub powrócić do czasów kamienia łupanego.
    Jestem za wydobywaniem i rozwojem , a nie zakłamaniem.
    Zresztą sami widzimy ,ze fałsz i obłuda ma krótkie nogi.
    Mamy zasoby, należy odpowiednio eksploatować.

  • 6 miesięcy temu # No tak

    W tym miesiącu będzie 2 rocznica Jego śmierci.
    Przykro mi, ale nic dobrego o tym człowieku nie mogę powiedzieć.
    Nie wypada mówić zle o zmarłym , ale też nie ma powodów aby wyliczać rzekome zasługi.
    -Niech spoczywa w pokoju.

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    @Gaz łupkowy to przyszłość
    Gdyby gaz łupkowy byłyby "przyszłość", to Międzynarodowa Agencja Energii miałby stanowisko przychylne wobec tego przemysłu.

  • 6 miesięcy temu # Letniczka

    Oglądajcie dzisiaj Fakty TVN o 19-ej. Będzie o gazie na Kaszubach

  • 6 miesięcy temu # .......................

    problemem nie jest gaz tylko wójt bez wizji na rozwój gminy nam potrzeba gospodarza nie polityka

  • 6 miesięcy temu # No tak

    Każda ingerencja w strukturę ziemi ma pozniejsze skutki.
    Trzeba się z tym liczyć-wydobywanie węgla , ropy naftowej, jak i nie zliczonej ilości minerałów róewnież ma wpływ na takie zjawiska jak tąpnięcia ziemi -tsunami
    Gaz łupkowy to Nasze bogactwo-należy uniezależnić się od innych.
    Wiadomo że kij ma dwa końce-nie da sie zaprzeczyć, ale w życiu należy wybierać.
    Nie oszukujmy się ,że zależy Nam obecnie żyjącym jak ziemia będzie wygladała za 300 lat. Człowiek z natury rzeczy jest egoistą.
    Żyjemy teraz i dziś.-Większość czarowania o środowisku, naturze, przyrodzie itd. to tylko program polityczny.

    Tylko hipokryci zaprzeczą tym oczywistym prawdom, których nie brakuje.
    Zresztą zródła energi są nieskończone.
    Niszczymy planetę,to prawda. Ale czy jest obecnie inna możliwość eksploatowania innych planet
    Pewnie że tak by było lepiej i wygodniej?
    Wszystko ma swój początek i koniec również wszechświat.
    Tak naprawdę nie interesuje Nas co będzie za trzysta lat, a mamy się oszukiwać...

  • 6 miesięcy temu # nie chodzi tylko o szaba daba da

    Panie Gerard , niezależność Polski w posiadaniu własnego gazu nie wszystkim się podoba.
    Gdybym był bogaty...szaba daba da.

  • 6 miesięcy temu # Panie Gerard nie bądz Pan dzieckiem

    Międzynarodowa Agencja Energii kogo interesów pilnuje?

  • 6 miesięcy temu # przestań Pan farmazonić

    W wydobywaniu i eksploatacji innych żródeł energi , takich jak wyżej wymienione -węgiel, ropa itd metody wydobywcze były bez szkody dla naszej planety, gdyż inaczej nazwano niż hydrauliczne?
    Panie Gerard, Pan człowiek myślący?

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    Potrzeba meretorycznych argumentów.

  • 6 miesięcy temu # merytoryczny argument

    Gazu wystarczy Polsce na 200-300 lat i będziemy niezależni.

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    Inny merytoryczny argument: Poziom Wisły

  • 6 miesięcy temu # merytoryczny argument

    Pan jest obcokrajowcem, Pana tak naprawdę interesuje przyszłość i niezależność Polski i Polaków?

  • 6 miesięcy temu # Max

    Pan Wójt ma rację .Ekonomia decyduje o większości podejmowanych decyzji a nie widzi mi się jakiemuś prywatnemu czyli bardzo wąskiej grupce mieszkańców która chętnie by odstąpiła swe grunty .

    Do tej najbardziej pazernej gromadki cwaniaczków : wy zarobicie parę groszy za udostępnienie swych gruntów ,a stracą całe Kaszuby ,bo pazerność nie ma granic .Brawo Panie Wójcie ,a zaznaczę że nie jestem mieszkańcem gminy Stężyca .Tylko odważny człowiek potrafi otwarcie powiedzieć prawdę ,reszta patrzy w kategoriach ,O CHOLE-RA NIE SPODOBA SIĘ TO PANU PREMIEROWI A TYM SAMYM MARSZAŁKOWI ,MOGĘ PRZEZ TO DOSTAĆ MNIEJ KASY NA CAŁĄ GMINĘ ,PULĘ PODSTAWOWĄ DOSTANĘ ALE PO ZA NIĄ MOGĘ NIC WIĘCEJ NIE DOSTAĆ .

    To ma być samorządność czy promowanie uległych ,jeden z Internautów tak napisał -dał do zrozumienia .GDZIE MY ŻYJEMY ?

    Żyjemy w państwie prawa czy w państwie KOLESI ?

    CO TO JEST ? CO TO MA ZNACZYĆ ?

    KASA DLA SWOICH ?

    Mam wielką nadzieję że szanowny przedmówca się pomylił ,może jest starej daty -mam nadzieję że tak było kiedyś czyli za komuny , a dzisiaj gminą rządzą samorządy a nie przychylne OKO Warszawy

  • 6 miesięcy temu # Oko Warszawy (Warszawa to Polska)

    Francja dla Francuzów, Stężyca w Polsce- a nie odwrotnie.

  • 6 miesięcy temu # MAXIE

    Masz rację , kasa dla Tomka to żaden problem.Zobaczymy jak długo.

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    @Oko Warszawy i innych ślepych: Proszę o mnie zapomnieć bo tu nie chodzi o mnie.

  • 6 miesięcy temu # ......................

    Panie wójcie dofinansowanie mieszkańcom załatwić do ekologicznych pieców i takie tam a rzucanie się na premiera panu Kaczyńskiemu zostawić nie do tego ciebie wybraliśmy powstrzymaj wylewanie krwi na pola z ubojni to robota pasująca do twojego wykształcenia

  • 6 miesięcy temu # Max

    Chyba mnie żle zrozumieliście

    Według mnie ,w gminach rządzi władza samorządowa i ta władza nie powinna się oglądać na warszawkę .Jeden z Nas twierdzi że jak Wójt podskoczy za wysoko to kasa żadna nie trafi ( z tych dodatkowych) do burżetu gminy .

    Więc się pytam ;jeżeli w przydziale kasy na daną gminę ma wpływ pan Premier poprzez pana Marszałka województwa .to po co są wybory samorządowe ?,O WSZYSTKIM DECYDUJE GÓRA jak za komuny ?. To po to są wybory demokratyczne do parlamentu aby się cofnąć dalej do czasów CZERWONEGO REŻIMU ?

    Pan Wójt nie tylko broni finansów gminy ,a przede wszystkim broni Naszych interesów i Naszego zdrowia jako jedyny-pierwszy z wójtów kaszubskich gmin ,a pozostali co ?,boja się warszawki ?,boja się że MARSZAŁEK nie zaakceptuje takiego lub innego projektu ?

    Brawo PANIE WÓJCIE ,w gminie rządzi samorząd a nie warszawka

  • 6 miesięcy temu # Max

    Żadne miejsca pracy nie przybędą ,wręcz odwrotnie -padnie cała infrastruktura miejsc pracy związana z TURYSTYKĄ ,otrzymamy tylko zdewastowane ekologicznie środowisko i tyle .

    Gminy stracą ogromne pieniądze z podatków od "wczasowiczów "

    Popatrzcie na "mądrzejszą '(przepraszam za wyrażenie ) część EUROPY ,tam zysk z wydobycia surowców kopalnianych wpływa do skarbu państwa na poziomie ok.57% a w Polsce ten wpływ ma wynosić 1 %( jeden procent )

    Według mnie ,dla takiej kasy nie warto pozbywać się surowców tylko po to by KTOŚ zrobił na gazie łupkowym kasę.

    Zostawmy ten gaz pokoleniu ,które będzie po NAS spłacać DEFICYT budżetowy jaki narobiliśmy ,a może za 20-30 lat zmieni się technologia wydobycia gazu łupkowego na bardziej przyjazną środowisku

  • 6 miesięcy temu # co za bzdury pisze Wójt Brzoskowski

    Zamach na demokrację, to niedozwolone działania takich jak Inspektor Krzyszytof Nowak i jemu podobni -regionalni Bogowie.

  • 6 miesięcy temu # Gerard Lemoine

    @ powyższego opiniodawcy:
    Kwestia wydobycia gazu łupkowego nabiera wymiar polityczny. Było to nieuniknione, ponieważ debata zamknięta była dotychczas w gronie specjalistów branżowych mających bezpośrednio zainteresowanie w rozwoju tego przemysłu, a większość decyzji podjętych w tym zakresie nie było podana do informacji publicznej.
    Ale już widać poprawka: zachęcam do o oglądania w stronie TVN wczorajszą relacji (wiadomości TVN z dnia 03-12-2011, godz. 19:00) w tej sprawie.

  • 6 miesięcy temu # Max

    Co za bajdy piszecie

    Kaszuby zurbanizowane ?,a gdzie Ty widzisz na Kaszubach taki fakt ?(pomijam Trójmiasto )

    Kaszuby to przede wszystkim :pięknie ukształtowane wzniesienia ,czyste jak na razie (w miarę możliwości ,ale będzie jeszcze lepiej )jeziora,rzeki.Piękne lasy ,czyste powietrze .

    Gdzie Ty (...................) widzisz kopalnie ,huty,stalownie,DYMIĄCE KOMINY z systemu -WIELKICH PIECÓW -na mózg Ci padło ?

  • 6 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Do Maxa,

    Ma Pan rację, a co do Państwa Prawa, to Polska nie może się poszczycić takim mianem. Tutaj nawet Konstytucji RP się nie szanuje.

  • 6 miesięcy temu # obserwator

    Funkcja wójta wymaga jednak powagi

  • 6 miesięcy temu # lol

    @ do obserwator

    Wiesz co to jest -plan zagospodarowania przestrzennego -dla danej gminy ,wiesz ile kosztują takie plany kasy ?,wiesz jak często zmienia się taki plan dla danego sołectwa lub dzielnicy ?

    Szanowna/y OBSERWATOR nie ma pojęcia o czym mówi ,proszę się udać na gminę lub do urzędu miasta i zgłosić fakt że się chce otrzymać WARUNKI ZABUDOWY dla danej działki (jeżeli jest zgoda na odłączenie danej działki od całości -nowe siedlisko przylegające do istniejącego ).Jak się ma szczęście to cała procedura trwa około dwa lata ,jak się ma pecha to pozwolenie na budowę trwa od momentu zgłoszenia takiego faktu nawet do 10 lat .

    Odgórne decyzje ROZWALĄ wszystko i większość PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO trzeba będzie "ROBIĆ" jeszcze raz .

  • 6 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Do Wielki Sportowiec,

    Orlikiem, ani orłem to ty nie zostaniesz. Nawet wrona ma więcej polotu.

  • 6 miesięcy temu # no tak

    wczorajsza relacja w tvn pokazała jak kaszubce w niesiolowicach pękła d..a.

  • 6 miesięcy temu # Brat Pit

    wreszcie niech beda plany zagospodarowania przestrzennego rzeczywiste, a nie fikcyjne-w czym specjalizuje sie stezyca.

  • 6 miesięcy temu # przecież to kpiny

    co znaczy mieć pecha do 10 lat? -Aby otrzymaĆ warunki zabudowy
    mamy pozwolić, aby urzędnicy kpili z ludzi do 10 lat?

  • 6 miesięcy temu # lokalna demokracja

    Mamy z nią do czynienia w Szymbarku, jak zjadą się lokalni Bogowie i ustalają swoją prywatną przysżłość,mamiąc o wspólnym interesie społecznym.

  • 6 miesięcy temu # lol

    Gmina Stężyca nie jest ani lepsza ,ani gorsza od pozostałych gmin w naszym województwie .Z tego co się orientuje to tylko gmina Szemud posiadała aktualny plan zagospodarowania przestrzennego ,pozostałe gminy (wszystkie-trójmiejskie również ) miały-mają z tymi planami wielki kłopot.

    Cały problem wynika ze środków jakie dana gmina może przeznaczyć na ten cel.Nawet jakby dany włodarz stanął na "głowie " to i tak nie może więcej wydać jak pewną pulę ze środków danej gminy i przeznaczyć te fundusze na TEN cel.

    W praktyce odbywa się to mniej więcej tak,że cały obszar gminy dzieli się na rejony i właśnie tymi rejonami są robione uzgodnienia :społeczne,środowiskowe,ekologiczne ,inwestorskie,rozwojowe itp.Po tych uzgodnieniach wydaje się PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO dla danego rejonu gminy ,wiadomo musi to RADA gminy zatwierdzić i tak dalej .

    Dopiero po ogłoszeniu tegoż PLANY mieszkańcy mogą występować o WARUNKI ZABUDOWY na danym obszarze gminy.

    Wyobrażmy sobie Państwo taką sytuację że WOJEWODA ingeruje w PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO gminy Stężyca powstały dwa lata wstecz i WYWRACA całą strategie gminy "do góry nogami "-i gmina musi się dostosować do rozporządzenia wojewody .Jedyne wyjście tej gminy po "INGERENCJI" wyższego urzędnika jest -JESZCZE RAZ przeprowadzić całą PROCEDURĘ z uwzględnieniem a właściwie z życzeniem WOJEWODY .

    Według mnie decyzje takie cofną przesuwanie się gmin "do przodu"z PLANAMI ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO o kolejne dziesięć lat .Możemy czekać na wydanie warunków zabudowy NIE 10 lat a nawet 20 .Coś z tą decyzją Premiera jest NIE TAK .

    Dziwię się że tylko WÓJT GMINY STĘŻYCA miał odwagę zauważyć problem a co z pozostałymi WŁODARZAMI ????????

  • 6 miesięcy temu # lol

    Winno być:

    Dopiero po ogłoszeniu tegoż PLANU ,mieszkańcy otrzymują (po pewnym czasie ,jeżeli złożą taki wniosek) warunki zabudowy ,wyżej napisałem że mogą wystąpić o wydanie warunków ,jedno wynika z drugiego. Przepraszam

  • 6 miesięcy temu # Za mordę brać kukły urzędnicze

    Lol -chrzanisz jak potłuczony.
    Obowiązkiem gminy jest zrobienie planów zagospodarowania przestrzennego całej gminy.
    A jeśli nie ma tych planów, po mimo tego obowiązku spoczywajacego na urzędzie gminy , to właściciel nieruchomości gruntowej ma prawo wystąpić o warunki zabudowy, jeśli tak sobie życzy.
    Pecha to powinni mieć Ci urzędnicy którzy wydaja warunki zabudowy do 10 lat.

  • 6 miesięcy temu # No tak

    Słusznie zauważyła Pani MAWW,że

  • 6 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Do wpisu powyżej,

    Panie obrońco wojewody i innych osobistości rządzących,

    1. W Polsce demokracji nie ma. Zamordostwo i plutokracja raczej tak i owszem.
    2. W Polsce nawet Konstytucję RP ma się za nic i łamie się ją nagminnie.
    3. W Polsce nawet prawo uprawia bezprawie i nie szanuje Konstytucji RP.
    4. W Polsce żadne urzędy nie kontrolują niczego, ale załatwiają sobie sprawy po swojskiemu, dla własnego użytku i korzyści.
    5. W Polsce jakakolwiek etyka wiążąca się ze sprawowanym urzędem czy funkcją nie istnieje.
    6. Pan Wojewoda, Pan Premier, Pan Prezydent i cała rzesza Posłów, Senatorów tudzież Urzędów Odpowiedzialnych ma w głębokim poważaniu to co się do nich pisze, więc nie należy liczyć na jakiekolwiek zainteresowanie z Ich strony.

    Niech Pan zatem nie włazi na kaznodziejskie piedestały wielkiego obrońcy cnoty i honoru Wojewody i innych aparatczyków, którym tylko kariera własna w głowie. Oni dokładnie wszystko olewają.

    Piszę tak, bo tego doświadczyłam i już przerobiłam te zagadnienia.

  • 6 miesięcy temu # stasiu

    Z fizysu pana wójta stężycy jasno widać, ze musi to być tęgi umysł.

  • 6 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Do 'Mam Talent',

    Doskonale Pan zna moje stanowisko względem łupków-głupków i całego cyrku polskiej demokracyji, tudzież innych rzekomych osiągnięć ogólnonarodowych.

    Wystąpienie Wójta Brzoskowskiego do Wojewody w sprawie gwałtu na demokracji uważam za bardzo interesujący przypadek, prawie że chichot historii.

    Trudno ganić Go za to, że tworzy iluzję, że coś zrobił i że to coś zmieni. Jego wyborcy 'antyłupkowi' będą pamiętać, iż próbował.

    Dobra strategia w zakresie local politics, więc trudno skakać mu do gardła za umięjętność manewrowania i zbierania dobrych plusików.

  • 6 miesięcy temu # lopez

    Tomasz Brzoskowski jest bardziej przystojny niż Brad Pitt.

  • 5 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Dziękuję za uznanie, zaznaczam jeszcze raz, że jestem osobą nieprzynależną, bezpartyjną i nie biorę udziału w partyjne gry na punkty, kto komu kiedy i jak przy..ra.

    Interesują mnie fakty i obłudna głupota naszego niedemokratycznego systemu zarządzania krajem.

  • 5 miesięcy temu # No tak

    Bardzo cieszy mnie komentarz Pani MAWW.
    Od tego trzeba było zacząć i tak postępować.

  • 5 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Jeszcze raz powtarzam, żadne ugrupowanie partyjne nie jest dobre.

    Nota bene, a co się stało w sprawie 7000 oszczerczych ulotek, wydrukowanych przeciwko Panu Brzoskowskiemu podczas wyborów wójtowskich. Sprawa jakoś dziwnie ucichła, osobiście ulotki nie widziałam, ale czy ktoś coś wie na ten skandaliczny temat? Jak to się skończyło?

  • 5 miesięcy temu # ciekawski

    a one naprawdę były?

  • 5 miesięcy temu # @lol

    Ty "lol" czy ty aby nie jesteś brzoskowski? Bo piszesz jak on!

  • 5 miesięcy temu # Tusk mniej popularny

    Ugrupowanie PO było dla Pani MAWW najlepsze z najlepszych.
    Jak widzimy do czasu.
    Tusk zasłużył się w histori Polski jako "najlepszy" sprzedawca Polski obcemu kapitałowi.
    Jeśli już są wydawane koncesje na wydobycie gazu, to dlaczego nie ograniczyć wyłącznie dla Polskich inwestorów?

  • 5 miesięcy temu # lol

    Widzę że dalej co niektórzy nic nie zrozumieli

    Z innej beczki .
    Ma przebiegać przez Kaszuby tzw.TRASA KASZUBSKA .Nie wybrano ostatecznie WARIANTU przebiegu tej drogi.Jeżeli Ktoś chce otrzymać WARUNKI ZABUDOWY na działkę przez którą MOŻE ale nie musi przebiegać TRASA KASZUBSKA ,to urząd gminy nie może w/g prawa wydać tej osobie warunków zabudowy ponieważ jeszcze nie określono dokładnego przebiegu TRASY KASZUBSKIEJ ,jeśli te warunki wydał to działał nie zgodnie z prawem .

    Jeżeli do każdych PLANÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO "gotowych"-inaczej zaakceptowanych przez wszystkie strony i podpisanych jak również przez RADĘ uchwalonych będzie mógł wojewoda na zasadzie TU I TERAZ budujemy to i tamto TO JAK TO NAZWAĆ ? NO JAK ?

  • 5 miesięcy temu # lol

    Oj mili się Szanowny ,przedmówca ,oj myli.

    W/g nowego przepisu to Wojewoda będzie decydował gdzie i co będzie się budowało i to właśnie pan Wójt kwestionuje .Decyzją wojewody będzie można wywłaszczyć danego właściciela z jego posiadłości w IMIĘ WYŻSZYCH INTERESÓW takich jak budowa infrastruktury wydobywczej gazu łupkowego .

  • 5 miesięcy temu # wiola

    Ludzie poczytajcie trochę na temat degradacji środowiska z powodu wydobycia gazu łupkowego. W Stanach Zjednoczonych tereny gdzie takie wydobycie miało miejsce są zniszczone biologicznie i przez nastepne sto lat skażone. W tej chwili koncerny wydobywcze są w trakcie procesów sądowych, ponieważ środki ktorych używano do wypelnianuia, konserwacji, to sama chemia a ich ilośc przekroczono drastycznie powodujac nieodwracalne szkody w srodowisku naturalnym.

  • 5 miesięcy temu # wiola

    Za kilka lat będziemy plakac, z powodu chorób dzieci i duzej umieralności w ogóle. W tej chwili podniecamy sie ewentualna mozliwościa wzbogacenia i samowystarczalnosci. Nie popełniajmy tego samego błedu co Amerykanie i bacznie kontrolujmy to, w jaki sposob to będzie sie odbywało.

  • 5 miesięcy temu # lol

    Jeszcze raz powtarzam ,nie mam nic wspólnego z gminą Stężyca ,chociaż uważam że ta gmina zaraz po Sierakowicach świetnie się rozwija ,a nie jest to zasługa pana Brzoskowskiego bynajmniej nie w całości .Dany wójt ma niewielki wpływ na rozwój gminy ,decyduje pracowitość mieszkańców (ale to inny temat) ,chociaż kiepski wójt nawet przy 'stachanowcach" nie poradzi sobie .

    Brzostowski jest wójtem dwa lata więc niedociągnięć poprzednika proszę mu nie przypisywać .Nie da się w ciągu dwóch lat w całej gminie WYGENEROWAĆ aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego ,teraz jak jeszcze DECYZJĄ wojewody będzie można rozp.....wszystko dopiero powstaną zaległości i burd....

  • 5 miesięcy temu # O NIE

    drogi Lolu,poprzedni wójt to włodarz,który myślał logicznie i rozsądnie. Gdy podjął się funkcji wójta w naszej gminie ,musiał najpierw spłacić kolosalne pożyczki zaciągnięte przez poprzedników.Wyciągnął gminę z długów i tak ją zostawił.Był lepszym gospodarzem, niż politykiem.SZkoda go.

  • 5 miesięcy temu # @my mamy

    A skad to ciepło się wzięło?
    Rozumiem ,że nie korzystasz z samochodu na paliwa ciekłe, nie używasz energii elektrycznej, i żyjesz przy ognisku,lub świeczce..

  • 5 miesięcy temu # lol

    Uważam że wójt ma rację ,chociaż nie znam tego Pana i nigdy nie miałem z Nim do czynienia .

    Trzeba się zdecydować czy w Polsce ma obowiązywać demokracja czy tak jak za komuny bezprawie ,trzeba się zdecydować kto ma rządzić w danej gminie czy wybrany w demokratycznych wyborach wójt,czy w gminie ma decydować wojewoda (tak już było za komuny).Kogo będą rozliczać wyborcy danej gminy przy następnych wyborach samorządowych WOJEWODĘ czy WÓJTA i RADĘ .

    Albo jesteśmy za demokracją w pełnym tego słowa znaczeniu ,albo jesteśmy tylko za taką demo która służy Nam czyli bardzo wąskiej grupce ludzi .

    Ja jestem za pełną demokracją i za demokratycznymi rozwiązaniami a nie za ROZWIĄZANIEM narzuconym przez GÓRĘ

    Nie wolno poświęcać jednostki dla dobra ogółu (tak robił stalin i hitler).Pozdrawiam

    Ps. od kiedy wójt lub rada gminy zajmuje się osobiście -pracuje przy -STUDIUM planów zagospodarowania przestrzennego GMINY ?

  • 5 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    A krzyż Dambkowy w Gołubiu nadal nad jeziorem... STOI!!! Stawiany nocą, ukradkiem i... bez zezwoleń. Teraz ugrupowanie Dambkowe gra na zwłokę, aby bezprawie stało się prawem.

    Z łupkami jest tak samo, od stycznia bezprawie stanie się prawem. Oczywiście, na olbrzymią skalę, wszystko załatwiane po cichutku, bez informacji publicznej i za przyzwoleniem władz i rzekomych naukowców umoczonych w globalnym biznesie energetycznym.

  • 5 miesięcy temu # Małgorzata A Winter-Walker

    Nie uważam, aby właściwym było podejrzewanie Wójta Brzoskowskiego o głupotę.

  • 5 miesięcy temu # o co chodzi Brzoskowskiemu?

    Przecież Wójt nie twierdzi ,że ma coś przeciwko wydobywaniu gazu.

  • 5 miesięcy temu # kto wie?

    Dlaczego usunięto ponad 40 wpisów internautów.

  • 5 miesięcy temu # @ kto wie?

    Nie wiesz? O władzy masz pisać pochlebnie!!! Teraz Rozumiesz?

  • 5 miesięcy temu # no niebardzo

    Prawdy też nie wolno pisać?

  • 5 miesięcy temu # zastanów się co robisz?

    Nie baw się Brzoskowski w polityka, a załatwiaj sprawy lokalne które masz do załatwienia.
    Wydawaj ludziom warunki zabudowy jeżeli sobie życzą, bo w przeciwnym razie otrzymasz w podzięce piekło łupkowe, za które będziesz odpowiedzialny.
    Już wielu włascicieli gruntów nie ma wyboru.

  • 5 miesięcy temu # obserwator

    Człowieka nie ocenia się po tym jak zaczyna , ale jak kończy. Tomek zaczął rządzić w gminie , która nie miał a żadnych zadłużeń. To może trochę pożyć na kredyt.Zobaczymy jak długo i z jakimi długami ją zostawi.

  • 5 miesięcy temu # Wójcie nie wychodź przed szereg bo...

    Z tego co mnie uczyli w szkole to Wójt reprezentuje Radę Gminy a Rada Gminy - lokalne społeczeństwo. Czy w tej gminie jest Rada Gmi ny, czy to tylko fikcja? Co na to Rada Gminy? To Rada Gminy winna zając stanowisko w sprawie badań i wydobycia na naszych terenach gazu łupkowego - wówczas może Premier rzuciłby łaskawym okiem na to pisemko. Gdyby Wójt zajął stanowisko na wniosek Rady Gminy nikt by go nie posądził o zbieranie punktów i samowolę. Można rzec: "coś ala Radek Sikorski" w Niemczech, gdzie wyraził stanowisko prywatne ale w imieniu rządu, z tym, że - rząd o tym nic nie wie.
    Morał jest taki: "Pośpiech jest wskazany ale przy łapaniu pcheł".

  • 5 miesięcy temu # Wójt umacnia demokrację

    Brzoskowski pewnie przedłużył okres wydawania warunków zabudowy po uzgodnieniach z właściwymi organami administracji z 2 lat do 20.
    Wydawanie W-Z w innych miastach Naszego kraju do 1 roku, to pewnie zamach na "Jego demokrację lokalną"

  • 5 miesięcy temu # kabaret

    Pan Wójt polepsza życie mieszkańców gminy, niczym Tusk całego kraju.

  • 5 miesięcy temu # nie wie że poszły już konie po betonie?

    To co robi Pan Brzoskowski to nie "pośpiech przy łapaniu pcheł", a musztarda po obiedzie.
    Koncesje są sprzedane .
    Ale rola jego jako przeciwnika i zwolennika to paranoja, niczym rozdwojenie osobowości.

  • 5 miesięcy temu # babba

    Bardzo ciekawy link - http://www.bip.gdansk.rio.gov.pl/?a=2394
    Oczywiscie na stronie BIP Stężycy tego nie ma. Tak jak nie ma też wyników kontroli z 2008 roku. Ktoś się boi???

  • 5 miesięcy temu # wspólnik

    Pewnie można zarzucić dużo Pani Burmistrz Kartuz.
    Dla mnie jest piękna , bez podziałów politycznych.

  • 5 miesięcy temu # wspolnik

    Nie wiem czego niektórzy komentatorzy zazdroszczą Pani Burmistrz?- Dla mnie podoba się jako kobieta i jako człowiek.
    Robi co może- czy można wszystkim dogodzić?
    Mam sentyment od początku ,i wiem że to dobra osoba.
    Wszystkim życzę wszystkiego dobrego , bez podziałów politycznych.

  • 5 miesięcy temu # referendum

    wkrótce więcej informacji na temat odwołania wójta brzoskowskiego ludzie chętnie składają podpisy referendum na wiosnę

  • 5 miesięcy temu # cenzura

    Jak rządy potrzebują cenzury to są słabe a los ich przesadzony

  • 5 miesięcy temu # azbest

    Panie obrońco demokracji pożal się boże woda w stęzycy jest gazowana i w azbestowych rurach płynie

  • 5 miesięcy temu # ref2

    Jak będzie referendum to będzie gorąco))) a kiedy będzie jakaś informacja na ten temat? Gdzie to podpisy zbierają?

  • 5 miesięcy temu # umacniał lokalną demokrację.

    Ludziska , co wy chceta od Wójta?

  • 5 miesięcy temu # sciema

    Z tym referendum to niezła ściema. ciekawe kto sonduje nastroje hehee

  • 5 miesięcy temu # badanie rynku

    jak Brzoskowski robi sobie poparcie rozdając publiczne pieniądze a biednych u nas dostatek

    http://bip.gminastezyca.pl/file.php?attachment=9988
    http://bip.gminastezyca.pl/file.php?attachment=9989
    http://bip.gminastezyca.pl/file.php?attachment=9991

  • 5 miesięcy temu # zachęta dla złodziei i malwersantów

    Czy obecnie dopuszczalną normą jest ,że malwersacje o której wspomina RIO ,jest przychylnie odbierane przez państwo?

  • 5 miesięcy temu # ????????????????????????????????????????

    Prokuratura ma inne sprawy. Zastanawia się jak udowodnić,iż radna Pani Antczak jest radną i nie jest.

  • 5 miesięcy temu # wstydu prokutarura nie ma

    W każdym normalnym społeczeństwie Pani Antczak powinna zostać wyróżniona, za to że wstawia się za słuszną sprawą.
    Dodać można , że nie Prokuratura tę Panią wybrała na Radną.
    Została beszczelnie pozbawiona zagwarantowanych swoich praw, i co tu sprawdzać?
    Może to i nie ta strona internetowa, ale niesprawiedliwość , jak i sprawiedliwość ma jedno imie.

  • 5 miesięcy temu # Wilkowyje

    Kto mógłby zostać nowym Wójtem Stężycy po referendum?
    Może Lussi?
    Brzoskowski juz załatwil sobie przyjęcie do straży pożarnej organizując uroczystość Dnia Świra 15 grudnia tego roku.

  • 5 miesięcy temu # zamach na demokrację lokalną

    Rozumowanie Wójta Brzoskowskiego;
    Wyciąganie konsekwencji służbowych wobec przestępstw gospodarczych popełnionych przez takich ludzi jak Pan Wójt Stężycy, to zamach na lokalna demokrację.
    A przede wszystkim co on zawraca kijem Wisłę?
    -Już poszły konie po betonie.

  • 3 miesiące temu # mieszkanka Stezycy

    Wy wszyscy totalni głupcy,którzy jesteście przeciwni naszemu wójtowi obudzcie się wreszcie i cieszcie się że mamy takiego wójta,który o nas tak walczy.Winniście być mu wdzięczni za jego postawę.To chamstwo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 3 miesiące temu # Taka jest prawda

    Brzoskow ski to przestępca gospodarczy , a Lol to miejscowy kretyn, który nie ma pojęcia o prawach włascicieli gruntów.Prawo własności jako jedno z najważniejszych zawartych w Konstytucji tylko na papierze?

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się, abyś mógł korzystać z tego samego pseudonimu i aby Twój komentarz był wyróżniony.

Captcha

HTML jest niedozwolony. Tekst zaczynający się od http:// będzie automatycznie linkowany.