Express Kaszubski feed

ExpressKaszubski.pl – strona główna REKLAMA REDAKCJA KONTAKT REJESTRACJA LOGOWANIE »

Reklama Fitness Kartuzy
Eurodach Seluro-Partner Budowlany
Szybka Kolej Miejska Kaszuby

Rower metropolitalny wkrótce w pow. kartuskim. Umowa na realizację projektu podpisana

Opublikowany: 2017-04-11 10:45 Autor: Magda Dzienisz

Przedstawiciele czternastu pomorskich gmin i miast, w tym pięciu samorządów z pow. kartuskiego, podpisali wczoraj umowę na wdrożenie na ich terenie systemu roweru metropolitalnego. Realizacją przedsięwzięcia zajmie się stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, kosztować ma 21,5 mln zł.

REKLAMA

O przedsięwzięciu, które powstać ma także na terenie powiatu kartuskiego, pisaliśmy niedawno. Wśród gmin, na których terenie powstać ma system roweru metropolitalnego, będą także Somonino, Stężyca, Sierakowice, Kartuzy i Żukowo. Wczoraj w siedzibie stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot przedstawiciele tych gmin oraz jedenastu innych pomorskich samorządów podpisali umowę na realizację projektu.

W ramach przedsięwzięcia powstać ma wspólny dla metropolii system roweru publicznego, który zostanie zintegrowany z ponad dwudziestoma nowoczesnymi węzłami przesiadkowymi umożliwiającymi sprawne, wygodne i bezpieczne łączenie różnych środków komunikacji. Wykorzystany zostanie potencjał blisko 150 kilometrów tras rowerowych wybudowanych lub mających powstać w bezpośrednim otoczeniu węzłów.

Sieć rowerów publicznych wraz z zapleczem technicznym i teleinformatycznym ma być bezpłatna lub niskokosztowa. W ramach projektu planuje się zakup ok. 3,5 tys. rowerów z zainstalowanym modułem GPS, elektrozamkiem i alarmem (model 4 generacji). Niewykluczone, że będzie można skorzystać także z rowerów wspomaganych elektrycznie, które będą wynajmowane na dłuższy okres.

Zdjęcie ilustracyjne. fot. archiwum/M.Dz.

Pilotażowe uruchomienie projektu planowane jest jesienią 2018 roku. Kosztować będzie 21,5 mln zł, z czego w RPO zarezerwowano 17,2 mln zł. Pozostała kwota – w sumie 4,3 mln zł, będzie wkładem własnym gmin partnerskich.

Czytaj również

Komentarze do artykułu Komentarze [10]

  • 4 10 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # publiczne pieniądze

    Za 21,5 mln 3500 rowerów, co daje ponad 6 tysięcy złotych za rower. Po pierwsze za dużo ich od razu, po drugie za drogo. Poza tym ogólnie po co? Kto chce, sam sobie może kupić rower.

  • 2 4 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Dziwię się

    To naprawdę nie ma innych potrzeb ?

  • 3 0 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @publiczne pieniądze

    Przeliczenie pieniądze na szt. jest nietrafne. Trzeba pomyśleć również o parkingach i całej infrastrukturze to też generuje koszty.
    Proszę sprawdzić jakie jest obłożenie parkingów i dróg rowerowych w Gdańsku. Ta ilość nie jest przypadkowa.

  • 7 0 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ... a TRASY ROWEROWE metropolitalne ??

    Mogę jeździć codziennie do Trójmiasta z Kartuz i z powrotem. JAKĄ bezpieczną trasę mam do dyspozycji ?? Szosa się nie nadaje, bo nie chcę być rozjechany jak żaba (bez względu na to czy rower jest prywatny, czy wypożyczony). Infrastruktura + wypożyczalnie = system metropolitalny.
    Na razie sprawdza to się tylko w obrębie miast, ale NIESTETY nie w trasach międzymiastowych (których brak). Jednak oczywiście popieram ten pomysł, bo od czegoś trzeba zacząć ....

  • 4 1 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Czytelniczka

    Wspaniale. Teraz jeszcze pora na odpowiednią infrastrukturę (ścieżki, etc.)

  • 0 0 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # publiczne pieniądze do @publiczne pienią

    "Sieć rowerów publicznych wraz z zapleczem technicznym i teleinformatycznym ma być bezpłatna lub niskokosztowa."

    Nic nie piszą o przeznaczeniu tych pieniędzy także na "parkingi i całą infrastrukturę", jak to ująłeś. Na to pieniądze idą osobne. Też nieziemsko ogromne. Np. do budowy dworca w Kartuzach podczepiono ścieżki rowerowe i parkingi, a to też ma kosztować grube miliony.

    Poza tym nie porównuj nas do Gdańska. Jest jedna ogromna różnica: Gdańsk jest niemal płaski, dlatego rowerem tam się jeździ przyjemnie. Wiem, bo sam jeździłem wielokrotnie. W Kartuzach zaś jest zdecydowanie inaczej.

  • 1 1 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # sierakowiczanka

    Gdzie kupię bardzo dobre okulary na rower.

  • 1 0 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # 444

    Po wielu latach ktoś "wpadł" na pomysł, aby po Kaszubach jeździć rowerem? O tym mówi każdy, kto zna Kaszuby. Tyle, ze najpierw należało wybudować ścieżki rowerowe, zamiast trzy razy zagracać rondo-rynek. Tylko nie takie jak do grzybna, bo za to można dziesiątki kilometrów. Na marginesie. Kto zaprojektował "obwoźnicę" do Grzybna. Droga szeroka i przepustowa tak jak była, tyle, że wycięto hektary lasu, aby ktoś mógł rowerem jechać obok siebie.

  • 2 0 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ścieżki rowerowe Żukowa i okolic

    A gdzie sieć ścieżek rowerowych?! Kolejni burmistrze Żukowa, począwszy od Żurawicza (ten to aż 1,5 km ścieżek za swojej kadencji wybudował) ignorują ten temat tak chętnie, jak tylko można . Tragedia...

  • 1 0 1 miesiąc temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # do Sierakowiczanka

    W salonie optycznym w Albiku.
    .

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się, abyś mógł korzystać z tego samego pseudonimu i aby Twój komentarz był wyróżniony.

Captcha

HTML jest niedozwolony. Tekst zaczynający się od http:// będzie automatycznie linkowany.

REKLAMA

Odpowiedzialny za słowo