Express Kaszubski feed

ExpressKaszubski.pl – strona główna REKLAMA REDAKCJA KONTAKT REJESTRACJA LOGOWANIE »

Forma Fitness Kartuzy
 Reklama Bat Gazetka

Wyniki egzaminu gimnazjalnego. Jak spisali się uczniowie z powiatu kartuskiego?

Opublikowany: 2017-06-19 14:32 Autor: Magda Dzienisz

Gimnazjaliści z powiatu kartuskiego poznali wyniki kwietniowych egzaminów. Okazuje się, że ich średnie wyniki zbliżone są do średniej wojewódzkiej. Uczniowie z naszego regionu uzyskali średnio 67 proc. z języka polskiego i 46 proc. z matematyki (średnia wojewódzka to 68 proc i 47 proc.). Jak poradzili sobie gimnazjaliści z poszczególnych gmin?

REKLAMA

Brillowscy Kartuzy

W kwietniu gimnazjaliści mierzyli się z trzydniowym maratonem egzaminacyjnym. Do testów przystąpiło około 1500 uczniów w powiecie kartuskim, musieli poradzić sobie z zadaniami z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie (część humanistyczna), matematyki, biologii, chemii, fizyki, geografii (część matematyczno-przyrodnicza) oraz języka obcego nowożytnego (na poziomie podstawowym albo rozszerzonym).

Tegoroczny egzamin w gimnazjum w Żukowie. fot. źródło: http://www.gim2.zukowo.pl/

Okazuje się, że gimnazjaliści w Kartuskiem poradzili sobie podobnie jak przed rokiem. Ich średnie wyniki były nieco gorsze od średniej wojewódzkiej. Z języka polskiego zdobyli 67 proc. punktów, z historii i wiedzy o społeczeństwie – 56 proc. Gorzej wypadła część matematyczno-przyrodnicza. Z matematyki uczniowie zdobyli 46 proc., z przedmiotów przyrodniczych – 49 proc.

Słabiej niż średnia wojewódzka (66 proc.) kształtowała się w powiecie średnia z egzaminu z języka angielskiego na poziomie podstawowym. Gimnazjaliści z powiatu uzyskali na tym teście 58 proc., na poziomie rozszerzonym – 38 proc. (48 proc. średnia wojewódzka). Średnia z języka niemieckiego na poz. podstawowym wyniosła w powiecie 54 proc. (53 proc. średnia wojewódzka), na poz. rozszerzonym – 37 proc. (35 proc. średnia wojewódzka).

Był to jeden z ostatnich takich egzaminów przed reformą edukacji, po raz ostatni gimnazjaliści zmierzą się z nim w 2019 r.

WYNIKI Z POSZCZEGÓLNYCH GMIN POWIATU:

Chmielno
język polski – 66 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 56 proc.,
matematyka – 41 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 48 proc.,
język angielski (podstawa) – 55 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 31 proc.,

Kartuzy
język polski – 69 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 55 proc.,
matematyka – 48 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 51 proc.,
język angielski (podstawa) – 62 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 43 proc.,

Przodkowo
język polski – 67 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 58 proc.,
matematyka – 46 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 49 proc.,
język angielski (podstawa) – 52 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 32 proc.,

Sierakowice
język polski – 66 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 57 proc.,
matematyka – 46 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 48 proc.,
język angielski (podstawa) – 52 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 30 proc.,

Somonino
język polski – 63 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 52 proc.,
matematyka – 44 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 49 proc.,
język angielski (podstawa) – 58 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 36 proc.,

Stężyca
język polski – 68 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 57 proc.,
matematyka – 51 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 51 proc.,
język angielski (podstawa) – 59 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 40 proc.,

Sulęczyno
język polski – 68 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 62 proc.,
matematyka – 42 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 53 proc.,
język angielski (podstawa) – 56 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 39 proc.,

Żukowo
język polski – 67 proc.,
historia i wiedza o społeczeństwie – 54 proc.,
matematyka – 46 proc.,
przedmioty przyrodnicze – 49 proc.,
język angielski (podstawa) – 60 proc.,
język angielski (poz. rozszerzony) – 40 proc.,

(źródło: OKE Gdańsk)

REKLAMA

Nowator Nowy Kwiecień

Czytaj również

Komentarze do artykułu Komentarze [28]

  • 12 6 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Anna

    Zaskoczyły mnie niskie noty Sierakowic (ogólnie) oraz Sulęczyna i Stężycy (matematyka). Za "starych czasów" dopiero wynik powyżej 50% powodował zaliczenie jakichkolwiek egzaminów.

  • 15 8 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @Anna

    Oj tak, dobrze mówisz. Połowa punktów to była ocena niedostateczna.
    Bardzo ale to bardzo słabo na szkołę w Sierakowicach (niby takie dobre szkoły i nauczyciele, a tu proszę klops - wcale tak dobrze nie uczą).
    Jednak dobrze, że likwidują te gimnazja, bo ani wyników, ani wychowania.

  • 9 17 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # he he

    bzdury to łatwo wypisywać.... jak będzie szkoła podstawowa to będzie z pewnością i nauczanie i wychowanie....jaki żal!!!!!!!

  • 3 4 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # hi hi

    ....a mnie się zdaje, że po prostu dzieciaki się nie przykładają i mają to gdzieś. Może panie z dwóch pierwszych postó mają metodę jak wpakować wiedzę do głowy???? jeśli głowa nie chce jej przyjąć???? siłomi godnościom osobistą się nie da!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 8 11 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # asdfgh

    teraz najważniejsze jest 500+ dla nierobów i nieuków i najnowszy szmartfon a reszta w czterech literach

  • 11 7 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @@Anna

    To wina szkoły ? Co ty za bzdury pleciesz ? Zobacz co robi mlodziez zamiast się uczyć .....imprezuje, smartfon przy samym nosie..komputery ( i to nie z treściami edukacyjnymi ). nauczyciel może sie postawic na rzęsach, jesli uczeń nie bedzie sie uczył, samo do głowy nie wejdzie. No i rola rodziców...oj duzo by pisać..
    No i zbyt słabe kryteria oceniania. Co to jest 30 % wiedzy na maturze. Kiedy ja zdawalam maturę ( nie bylo wtedy gimnazjów ) jesli ktoś zrobił 3 błędy ortograficzne - nie zdawał matury !!!!
    Nie było wowczas tych wszystkich dys....... teraz to latwo zwalić da dys... i egzamin zdany. I DLATEGO ROSNĄ NAM ANALFABEECI

  • 12 3 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Mądremu- ambitnemu szkoła nie zaszkodzi

    Głupiemu - leniwemu szkoła nie pomoże !!

  • 9 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # re @@Anna

    "Z tym największy jest ambaras,
    Żeby dwoje chciało na raz" (Tadeusz Boy-Żeleński "Stefania"). "Zasługi" są obustronne i basta.

  • 3 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @ Anna

    To się nazywa czytanie ze zrozumieniem! Stężyca ma najlepszy wynik z matematyki w powiecie droga Pani!

  • 5 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Anna do @Anna

    Zwracam honor. Przepraszam bardzo Gim Stężyca. Myślałam o Chmielnie a wpisałam Stężyca.
    Mea culpa!

  • 10 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # www

    Sierakowice wypadły bardzo słabo.

  • 3 9 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ...

    Słabo Sierakowice? Może osoby siedzące i wypisujący te głupie komentarze ze słabo, ze dobrze ze likwidacja Gimnazjum wydrukują test z wszystkich co pisali gimnazjaliści i go. Rozwiążą? I wtedy sprawdza odpowiedzi ze strony cke i wtedy sie wypowiedzą? Testy w tym roku, nie należały do łatwych, przyznaje to wiele nauczycieli nie tylko z Sierakowic, zaniżają uczniowie wyniki którzy w ogóle sie nie uczą, proszę nie obrażać Sierakowic, padło kilka setek a może i kilkanaście, nie tylko z matematyki lecz z innych. Także weźcie sie za robotę i rozwiążcie ten test a potem komentujcie, udając wielkich uczonych;) pozdrawiam.

  • 8 11 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Zgrabny Andrzej

    Za PO było gorzej, widać jak PiS działa. Dodam jeszcze, że 500+ robi swoje.

  • 7 8 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Zgrabna Małgosia

    POLSKA DLA POLAKÓW!

  • 4 0 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Sowa

    To już lepsze było "Poka sowe"

  • 3 4 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Gm. Żukowo

    Które gimnazjum najgorzej?

  • 7 8 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ach głupi wy, głupi... (cytat)

    Jeżeli ktoś uważa, że likwidacja gimnazjów to panaceum na słabe wyniki w nauce to znaczy, że jest typowym wyborcą pisu - niewiele wie, jeszcze mniej rozumie, ale popiera bo mu dali pińcet.

    A tymczasem sytuacja jest dużo bardziej złożona i to nie jest kwestia tego jak się szkoła nazywa - czy gimnazjum czy podstawówka. A zamiast likwidować wystarczyło tylko poprawić program nauczania, w przede wszystkim wywalić z niego to co nikomu niepotrzebne.

  • 6 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Geniusze

    Niestety, choć każdy rodzi się równym, geniusze to raczej rzadkość. Każdy socjolog to przyzna. Tym bardziej, że dzisiaj szkoła nie jest jedynym źródłem wiedzy. To jak w chińskim przysłowiu: "Konia można doprowadzić do wodopoju, ale trudno mu nakazać, żeby pił."

  • 9 0 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # a ja myślę...

    ...że , wystarczyłoby wprowadzić zasadę, że kto nie uzyska minimum 65% (odpowiednik oceny dostatecznej) to o średniej szkole może tylko pomarzyć. Głowę daję, że wyniki byłyby o niebo lepsze i nie trzeba by było ani zmieniać programów ani nauczycieli, zwyczajnie główni zainteresowani mieliby większą motywację do nauki , bo to chińskie przysłowie, które przytoczył wyżej Geniusze to najświętsza prawda i nie ma co z niż dyskutować.

  • 9 0 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # abd

    Przynajmniej jakby zrobili porządną selekcje to by polowa Szla do zawodówki i sie więcej zawodów ludzi uczyla co teraz jest bardziej w cenie niż niby studia

  • 9 0 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Takie dziwne czasy

    Świetnie że likwidują ten chory wymysł jakim są gimnazja.Powinni siĘ zabrać za dzisiejszych magistrów,których mamy co nie miara.Gdyby dzisiejsi maturzyści zdawali matury te, które my musieliśmy pisać-pisać powiadam a nie stawiać krzyżyki na karcie,to myślĘ że mielibyśmy o połowę mniej maturzystów,a wiecej ludzi z zawodem w ręku.

  • 7 3 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Do takie dziwne

    I tu się z Tobą zgadzam . Żeby zdać maturę przygotowywałam się 4 lata w liceum , egzamin maturalny to też nauka, nauka, nauka. Dziś , oprócz tych maturzystów po liceach mamy całą masę pseudo maturzystów ,po 12 miesięcznej nauce i pseudo magistrów , którzy tylko przesyłają czesne do takich prywatnych placówek. Uczyć się już nie muszą . Ot takie Misiewicze

  • 1 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # abc

    ale widać że matematyka w gminie Chmielno leży

  • 2 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @abc

    To zobacz jak wyglądają wyniki w gm. Sierakowice z j. niemieckiego : podstawa - 48%, rozszerzony -24%!!!

  • 2 1 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # do to takie dziwne

    prawda ,teraz te nowoczesne kierunki na studiach to jakaś paranoja,nie widziałam azni jednego studenta zaocznego który by wkuwał cokolwiek,oni idą przez studia jak po maśle,sdudenci dzienni to inna bajka,ale to co jest teraz to jakas porażka i nieporozumienie.czy to ktoś ma pod kontrolą???

  • 3 2 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # trudna sprawa

    Pseudo-gimnazjum to twór, którego zadaniem było ogarnąć WSZYSTKICH tych, którzy ukończyli 6-letnie podstawówki. Podkreślam: WSZYSTKICH! Czy zdolny, z motywacją do nauk teoretycznych, czy doskonały kandydat na super fachowca. Kształcenie wszystkich jednakowo, na jednakowym poziomie przy tak szerokiej gamie zainteresowań, do tego w wieku dojrzewania, to ogromny wysiłek i stres dla ucznia i nauczyciela Dobrze, że oczekiwana reforma strukturalna przewiduje powrót szkolnictwa zawodowego na różnych poziomach. W tej chwili Polska jest wielkim placem budowy i jest olbrzymie zapotrzebowanie na dobrych i inteligentnych fachowcòw. Zważywszy na fakt, że gimmazjum kończą WSZYSCY uczniowie, ogłoszone wyniki naleźy ocenić na zadowalające. Średnio rzecz biorąc. Wśród tych wyników są i prymusi i uczniowie o konkretnych uzdolnieniach. Należy podziękować nauczycielom, że doprowadzili WSZYSTKICH młodych do szczęśliwego zakończenia szkoły.

  • 3 0 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # do trudna sprawa

    Walcza o gimnazja,jedynie CI,którym ciepłe posady spod nosa uciekną,(ICH CIOTKI,POCIOTKI,itp)bo dla dzieci z tego nic dobrego nie wynikło,nie wiem o co chodzi mamusiom i tatusiom którzy nie mogą się pogodzić że ten nowotwór trzeba usunąć-chcą mieć patologię w szkołach dalej?bo żadnej większej wiedzy nie posiadli,niż CI po 8 klasach,a przeciwnie.

  • 1 0 6 miesięcy temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @do trudna sprawa

    Tzw. "gimnazjum" było przedłużeniem 8-latki. Bez żadnej "selekcji" wtłoczeni w jednakowy program nauczania. Ze stratą dla uczniów. Pół roku na przyzwczajanie się do nowych nauczycieli i nowych kolegów. Tworzenie się nowych grup i podgrup. Końcowe półrocze na treningi do "egzaminów" końcowych, które i tak nie mają wpływu na promocję.
    Po podstawówce nie było egzaminów, za to były egzaminy wstępne do normalnego liceum, do technikum, nawet do zawodówki. Ten egzamin miał sens, bo dana szkoła wiedziała jakich uczniów chce kształcić i przyjmować. Ale to było bardzo dawno temu i nikt nie wiedział o dysleksji, dyskalkulii, dys...

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się, abyś mógł korzystać z tego samego pseudonimu i aby Twój komentarz był wyróżniony.

Captcha

HTML jest niedozwolony. Tekst zaczynający się od http:// będzie automatycznie linkowany.

REKLAMA

Odpowiedzialny za słowo