Express Kaszubski feed

ExpressKaszubski.pl – strona główna REKLAMA REDAKCJA KONTAKT REJESTRACJA LOGOWANIE »

Forma Fitness Kartuzy

Kartuzy. Gmina ma opracować koncepcję budowy wiaduktu lub tunelu pod torami na ul. Gdańskiej

Opublikowany: 2017-07-12 11:23 Autor: Wojciech Drewka

Planowana przebudowa ul. Gdańskiej w Kartuzach prawdopodobnie będzie musiała zaczekać. Gmina ma bowiem w pierwszej kolejności opracować koncepcję przebudowy skrzyżowania z przejazdem kolejowym. W grę wchodzi tunel lub wiadukt. O sprawie dziś mają dyskutować kartuscy radni.

REKLAMA

Nowator Nowy Kwiecień

Gmina Kartuzy od dawna zwracała uwagę na konieczność przebudowy ul. Gdańskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Jeziorną do nowego ronda (to droga wojewódzka). Ale wszystko wskazuje na to, że ta inwestycja zostanie odłożona w czasie. Jest bowiem problem z przejazdem kolejowym na skrzyżowaniu ulic Gdańskiej i Kościerskiej.

W związku z rosnącym potokiem pasażerów i zwiększającą się częstotliwością kursowania pociągów, wydłuża się czas gdy ul. Gdańska pozostaje zamknięta dla pojazdów. A w najbliższych latach ruch pociągów wzrośnie jeszcze bardziej. Konieczne jest więc stworzenie bezkolizyjnego przejazdu. W grę wchodzi tunel lub wiadukt.

fot.archiwum/W.Drewka

O możliwych rozwiązaniach dyskutowali wczoraj w Kartuzach przedstawiciele PKP z burmistrzem miasta. Spotkanie zainicjował poseł Stanisław Lamczyk (PO).

- Jest to tak naprawdę kolejny etap dyskusji w tej ważnej dla Kartuz sprawie. Tym razem chodziło o przekonanie samorządu, by włączył się w opracowanie koncepcji i wskazał najlepsze możliwe rozwiązanie – mówi poseł Stanisław Lamczyk. – Ustaliliśmy wstępnie, że taka koncepcja powinna powstać do końca roku.

Władze Kartuz na razie informują jedynie, że spotkanie miało charakter roboczy, a o szczegółach dowiemy się wkrótce. Być może więcej wiadomo będzie po dzisiejszej sesji Rady Miejskiej, która ma być poświęcona nie tylko sprawie Gaju Świętopełka, ale także kwestii rozwiązania problemów komunikacyjnych na ul. Gdańskiej. Do tematu więc wrócimy.

REKLAMA

Czytaj również

Komentarze do artykułu Komentarze [38]

  • 4 8 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # tunel

    i dalej metro

  • 20 3 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # szlaban

    Przecież to było do przewidzenia, a nawet mówiło się o tym przed uruchomieniem PKM-ki, ale większość decydentów nie widziało problemu.

  • 13 8 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Brunon

    Najlepiej nic nie zmieniać a zakorkowaną ul. Kościerską przemianować na Al. Filozofów.

  • 9 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # PKM

    W LATACH 1973 I WYŻEJ ZAWSZE BYŁY KORKI I W TEDY MÓWIONO O PRZEBUDOWIE

  • 6 3 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # yoko

    powinien powstać wiadukt. z tunelami to tylko problem przy opadach

  • 8 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # joe

    najpierw łaskawcy dokończcie obwodnicę, a metro zostawcie na później!

  • 4 3 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # hmm...

    Tunelu nie potrafię sobie wyobrazić, tak samo jak wiaduktu. Przecież musi być nasyp wysoki. To całe skrzyżowanie musiałoby przejść mega zmianę.

  • 14 3 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # kościerska? dlaczego korki?

    Kościerska jest zakorkowana przez bezmyślnych kierowców. Jaki jest cel oczekiwania na możlwość skrętu w lewo, kiedy za miastem jest rondo, na którym można zawrócić? Nakaz skrętu w prawo z Kościerskiej załatwi korki.

  • 5 2 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Zenek

    Komuniści już w latach 70 w planach zagospodarowania miasta mieli przewidziany wiadukt przez tory
    Droga miała iść od ul.Dr.Majkowskiego (warsztat Pieńkosza) poprzez przesmyk między Prokuraturą
    i sąsiednim domem, poprzez budynek Hotelu Orzeł (ten gdzie był warsztat) dalej w kierunku dworca PKP i z lewej strony dworca przez tory, bokiem Zamrazalni .Pewnie łaczyłaby się z ul. Gdańską na wysokości obecnego ronda.
    W latach wejścia SAMORZĄDÓW i kreślenia planów przez burmistrzów pod znajomych , rodzinę i siebie zaprzepaszczono relatywnie tanie i dobre rozwiązanie. A teraz nam to bokiem wychodzi i jeszcze długo będzie wychodziło.

  • 3 12 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # hah

    koljeny super pomysł, ruszy pewnie zaraz po uzbieraniu środków na asfaltowanie gaju, albo za jakiś czas okaze się, że tunel czy most jest jednak za drogi
    w każdym mieście, w którym przebiegają tory jest czas gdy na przejeździe się stoi, spójrzcie chociażby na Wejherowo a tak przejazdy pociągów dalekobieżnych i skmek są o wiele częstsze
    czy my ludzie nie za szybko chcemy żyć? wszystkim się ciągle wszędzie śpieszy, bez przesady, nie za szybko chcemy przeżyć życie??

  • 6 4 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @hah

    A Ty wolisz życie przeżyć, stojąc w korku?

  • 3 3 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # tam powinne być światła

    Tam powinne być światła z włączeniem pociagu w nie. Jakoś w Trójmiescie można połączyć samochody z tramwajami

  • 4 4 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @@hah

    Ile stoisz w Kartuzach w korku? Godzinę, dwie czy zaledwie parę minut? Pociśniesz na prostej swoją furą i czas nadrobiony.

  • 8 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Asia

    Zapewne większa część tych samochodów mogła by jechać obwodnicą, ale pewnie wolą stać killa min w korku niż pojechać trochę dookola

  • 3 2 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @hah

    jeśli Ty faktycznie tyle czasu stoisz w korkach to możesz przeżyć to życie stojąc w korkach
    ja uważam, że nie jestesmy jednym miastem, w którym jeździ czasem pociąg i to normalne, że jak zamkną szlaban to postai się dwie / cztery minuty.

  • 3 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @hah

    to ile Ty w tych korkach siedzisz skoro jedenn przejazd pociągu (jeśli akurat na niego trafisz ) Ci aż tak przeszkadza. wg mnie to stara pieniędzy na jakieś tunele, to są niewyobrażalne pieniądze i budowanie nie tylko tunelu ale dróg zastępczych na ładnych parę lat i całego przerabiania skrzyżowania, dajcie żyć...

  • 6 2 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # kierowca

    Co z prawdziwą Obwodnicą Kartuz, II etap, Grzybno - Łapalice, odwrotnie.
    I etap, ukończony.
    Z tym przejazdem nie jest tak źle

  • 3 2 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # temat zastępczy o Gaju Świętopełka

    Już nie długo Remont, przebudowa ul Gdańskie, w tym skrzyżowanie z Kościerską.
    i co, za chwilę to zniszczyć.
    Co z II etapem obwodnicy Kartuz ???

  • 4 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Stajszevsczi Boys

    Po co tunele i wiadukty, kiedy możliwości dojazdu do centrum i wyjazdu w kierunku Gdańska rozwiązuje ulica połączona z rondem w okolicy Grzybna?
    Dobrzy gospodarze dla bezpieczeństwa i oszczędności kosztów po prostu powinni zamknąć ten odcinek ul.Gdańskiej i cały ruch w kierunku Gdańska skierować poprzez rondo w okolicy Grzybna.
    Chyba warto już zawczasu ruch samochodowy kierować na przyszłą obwodnicę, bo tam w przecież nastąpi pełne rozładowanie korków ulicznych w Kartuzach.

  • 4 2 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Klosz

    Tunel? w Kartuzach? buachacha, tunel tutaj nic nie pomoże, tak samo jak wiadukt, bo Ci z budynku gdzie jest pizzeria na ul. gdańskiej, będa mogli z pierwszego pietra odrazu wychodzic na chodnik, a ci z parteru, to sobie moga piwnicę zrobić. problemem jest alternatywa dla tego skrzyżowania, od nowego ronda przed FPN. powinien powstać odcinek drogowy bezkolizyjny z linia kolejową, umozliwiający "wbicie" sie w ulice kościerską obecne skrzyżowanie - kościerska-sędzickiego-burhardztwo aby dalej jechac na somonino, oraz z tego miejsca odcinek drogowy, aby sznur pojazdów na sulęczyno mógł omijac skrzyżowanie na gdańskiej, potem cos dla zmotoryzowanych na sierakowice a jadących od strony Gdyni i ten przestój na przejeździe już nie będzie az taki uciązliwy , bo będa stac tylko ci, którzy lubia. Reszya sobie ominie kartuzy małym łukiem

  • 4 5 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # POczekaj

    trzeba było zacząć obwodnicę od drugiej strony - Łapalice Grzybno- a nie byłoby JUŻ problemów z korkami w mieście i wiadukt/tunel niepotrzebny - a tak jest POtrzebny bo wybory wkrótce? chyba za szybko wydano kasę na pseudoobwodnicę.. a tak POczekamy

  • 4 8 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # PoPIS

    Zapewne Kaczokomuna i ten projekt wstrzyma .

  • 0 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @kościerska? dlaczego korki?

    Albo na CPN-ie

  • 2 4 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Pójdźmy dalej

    Zbudujmy tunel pod całymi Kartuzami, żeby nikogo nie zmuszać do wjazdu do tego miasta.

  • 1 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # tak, tak, tak

    Co za pomysł... Zarówno tunel, jak i wiadukt zaczynać się będzie co najmniej od ul. Węglowej z jednej strony i nowego ronda z drugiej. A co po drodze? Kolejne dojazdy do instytucji samorządowych (starostwo), hurtowni, czy ul. Przy torach... Wystarczy zamontować sygnalizację świetlną, żeby włączający się do ruchu na ul. Gdańską z Kościerskiej nie powodowali gigantycznych korków, zwłaszcza w godzinach szczytu. Zatem po co tak kosztowna inwestycja??

  • 0 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # xxx

    Co jeden pomysł to głupszy

  • 2 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ...

    a tak ogólnie to jeszcze nie wiadomo gdzie miałby powstać tunel czy wiadukt, a ludzie już gadają i nastawieni są na niepowodzenie.

  • 0 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ET go hone

    Ja mam jeszcze inny pomysł - witryny teleportacyjne! Podjeżdżasz do skrzyżowania np. od ul. Kościerskiej, sru w witrynę i poprzez zakłócenie czasoprzestrzeni wylatujemy drugą witryną.Jej lokalizację poddać już należałoby pod konsultacje społeczne. Co sądzicie? Według mnie koncepcja równie sensowna jak tunel czy wiadukt w tym miejscu. Chylę czoła przed autorami tych rozwiązań - szacun!!!

  • 3 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Gluś

    Ooo, tunel to rozumiem raczej jako taką otwartą rynnę przejazdową jak to jest np w Lęborku tak? No pomysł nie głupia, ale czy potrzebny? Rzeczywiście lepiej zrobić ten lewoskręt z Kościerskiej, nakaz zatrzymania przed torami jeszcze na Somonino w przypadku zamkniętych rogatek. Ruch w stronę Sierakowice skierować obwodnicą i 3-go Maja, a skupić się na wybudowaniu obwodnicy od ronda na Gdańskiej (nowego) przez Burchardztwo do drogi na Somonino i dalej do drogi na Bytów, gdzie za pomocą ronda łączyła by się z modernizowaną obecnie drogą przy ławce assesora. Myślę że to by rozwiązało dużo problemów w mieście i pewnie obwodnica od stony Grzybna nie byłaby aż tak mocno potrzebna, tym bardziej ze budowa jej jest bardzo kosztowna. A od szlabanów w stronę miasta 3,5 t!

  • 6 2 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Najpierw szlabanowych przeszkolić

    aby nie zamykali szlabanu 3 minuty PRZED pociągiem i nie otwierali go 3 minuty PO pociągu. Pociąg ma 4 wagoniki tylko. To nie jest pociąg ciągnący 75 wagonów z węglem ze Śląska.
    Szlabanowi mają refleks ślimaka.

  • 1 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # ab55

    W przyszłości pytanie jest tylko takie dalekiej czy bliskiej jest III etap obwodnicy czyli budowa dwóch wiaduktów nad torami most nad (może rondo ) nad Kościerską i do Leśnej do 228 na Ręboszewo czyli tak Kartuzy będą miały albo 5 wiaduktów nad torami albo 3 wiadukty i jeden tunel , no ale stolica a pipidówki Wejherowo ( jeden tunel i jeden wiadukt reszta rogatki) Puck tylko rogatki itd. no ale wiara czyni cuda .

  • 2 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Japco

    Jak zwykle przebudzili się za późno...

    Przecież pisałem o tym sporo czasu przed otwarciem linii kolejowej. Wtedy można było to zrobić od razu, ale nie... U nas zawsze najpierw się robi źle, a później się poprawia...

    Czy ktoś sobie wyobraża, aby ulica Gdańska szła tunelem pod torami i w tym tunelu dochodziłaby ulica Kościerska? Skrzyżowanie w tunelu? ... A skrzyżowanie na wiadukcie? ... Problem polega właśnie na dowiązaniu ulicy Kościerskiej...

    Trzeba było tory puścić w tunelu, a na powierzchni zrobić ogromne rondo. Tyle że takie coś oznaczałoby ponowne robienie linii kolejowej na długości bardzo dużej oraz przebudowę przystanku w Kartuzach. Poza tym okazałoby się, że budynek przy torach jest nie tylko zbędny, ale w sumie przeszkadzałby w budowie ronda...

    Na moje oko: władza dała ciała na etapie projektowania linii kolejowej i obecnie jest za późno na poprawienie tego błędu. Teraz najłatwiej byłoby przedłużyć obwodnicę od ronda leśnego (małego - kolejny błąd) na ulicy Gdańskiej przez las do ulicy Kościerskiej.

  • 1 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # Lębork

    Radni zapakować dupy w autokar i jechać do Lęborka - nie dumać.

  • 1 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @...

    jak gdzie? na tym konkretnym skrzyżowaniu. Są objazdy, nowa króciutka obwodnica ale wszyscy wolą walić w centrum miasta i później narzekać, że w korku stali

  • 0 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @ Najpierw szlabanowych ......

    Racja. Ze stoperem: przejazd PKM-ki trwa 20 sekund, natomiast szlaban opuszczony jest przez ponad 6 minut i zawsze powstaje KOREK. Szlaban opuszczony przez 2 minuty zminimalizuje korki. Kto chce niech sprawdzi to sam.

  • 0 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # do japco

    Czy ty znasz zasady budowy lini kolejowych chyba nie bo takich głupot byś nie pisał. By pociąg mógł pojechać górą to od Mezowa już tory musiały by piać się w górę. a dworzec Kartuzy był by w Połowie. Ciekawa propozycja tak my tej polski nie zbudujemy. Dajcie pracować fachowcy i tym co się na tym znają. Tym razem jabco złapało robaka.

  • 0 0 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @Pójdźmy dalej

    Nikt cię nie zmusza - lepiej żebyś jeździł na około, bo generujesz korki. Jak dla mnie, przejazd przez Kartuzy dla nie-mieszkańców gminy powinien być płatny.

  • 0 1 4 miesiące temu Zgłoś ten komentarz do moderacji # @Lębork

    to najgorsze rozwiązanie, jakie widziałem, a już w ogóle na kartuskich bagnach...

Dodaj swój komentarz

Zaloguj się, abyś mógł korzystać z tego samego pseudonimu i aby Twój komentarz był wyróżniony.

Captcha

HTML jest niedozwolony. Tekst zaczynający się od http:// będzie automatycznie linkowany.

REKLAMA

Odpowiedzialny za słowo