Zamknij

Dofinansowanie usuwania azbestu tylko dla gmin poszkodowanych w nawałnicy

13:41, 10.08.2018 M.Dzienisz Aktualizacja: 14:12, 10.08.2018
Skomentuj fot. źródło: wfos.gdansk.pl fot. źródło: wfos.gdansk.pl

Chmielno, Kartuzy, Sierakowice i Sulęczyno - tylko te samorządy z pow. kartuskiego mogą starać się o dofinansowanie likwidacji azbestu. WFOŚiGW w Gdańsku ogłosił kolejny konkurs, w którym o pieniądze na ten cel mogą ubiegać się gminy poszkodowane w ubiegłorocznej nawałnicy.

Jak informuje Urząd Gminy w Sierakowicach, w tym roku już raz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił podobny konkurs na demontaż i utylizację pokryć azbestowych dla całego województwa. Wtedy konkurs został zawieszony. Tym razem ogłoszono konkurs tylko dla gmin dotkniętych ubiegłoroczną nawałnicą. Z konkursu mogą skorzystać więc właściciele nieruchomości z terenu gmin: Sierakowice, Sulęczyno, Kartuzy i Chmielno oraz 28 innych gmin z Pomorza.

- Dofinansowane będą działania polegające na demontażu, transporcie oraz unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest lub na transporcie i unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest znajdujących się w miejscach do tego nieprzeznaczonych - informuje WFOŚiGW.

Kwota dofinansowania wynosi do 100% kosztów kwalifikowanych, jednak nie więcej niż: 600 zł/tona odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składają się łącznie: demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu i 300 zł/tona odpadu zawierającego azbest - jeżeli na zadanie składa się wyłącznie transport i unieszkodliwienie odpadu. Istotne jest to, że prace muszą zostać wykonane jeszcze w tym roku.

- Ze względu na ograniczony budżet konkursu, rzeczywisty poziom dofinansowania zadań po rozstrzygnięciu konkursu może wynieść mniej niż 100% kosztów kwalifikowanych zadania - informuje WFOŚiGW.

W Urzędzie Gminy w Sierakowicach właściciele budynków planujących jeszcze w tym roku zlikwidować uszkodzony dach lub pozbyć się zdjętego już eternitu mogą zgłaszać się do Referatu Ochrony Środowiska Urzędu Gminy Sierakowice, pok. 302, w terminie do 24 sierpnia 2018 r. We wniosku należy podać powierzchnię płyt azbestowych jaka planowana jest do wymiany. Więcej informacji tutaj i na stronie WFOŚIGW.

(info: UG Sierakowice, WFOŚiGW)

(M.Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

zxczxc

0 1

to może tak Biedronka w Sierakowicach pozbędzie się azbestu na dachu? 23:38, 10.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

B.b..B.b..

0 0

A co z dofinansowaniami za wymianę smieciochow na piece Eko?
Gmina się wypiela D...
Żenada. 00:35, 15.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzteryCztery

0 0

To ściema... Wile lat temu zgłosiłem chęć usunięcia azbestu, usłyszałem zapewnienie, że muszę wynająć uprawnioną firmę i zgłosić się po jego usunięciu. Nigdy nic nie dostałem. Gdyby nie rozreklamowana akcja samorządowa, dla samego widzimisię urzędników bym tego nie usuwał ... 10:17, 15.08.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%