Zamknij

Gowidlino. Pod gołym niebem modlili się nad zmarłym. Ksiądz nie udostępnił kaplicy

10:25, 15.09.2018 W.D. Aktualizacja: 19:41, 15.09.2018
Skomentuj

Otwarta trumna z nieboszczykiem przy wejściu na cmentarz, a wokół kilkadziesiąt osób odmawiających różaniec - tak szokujący obraz można było zobaczyć dziś na cmentarzu w Gowidlinie. Rodzina zmarłego jest zdruzgotana, ponieważ proboszcz parafii odmówił udostępnienia kaplicy. Stwierdził, że zmarły nie przyjmował kolędy i nie chodził do kościoła.

Rodzina zmarłego poprosiła o nagłośnienie sprawy, bo - jak mówią - są poruszeni tym, jak proboszcz parafii w Gowidlinie ks. Leszek Knut potraktował ich bliskiego.

- (...) Ksiądz uważa, że umarły nie chodził do kościoła i nie przyjmował kolędy, to nie zasługuje, aby stał w kostnicy i by była tam otwarta trumna, a rodzina mogła się pożegnać ze zmarłym, potem wprowadzić go do kościoła i po całej ceremonii złożyć cmentarzu. Po prostu ksiądz nie wyraził zgody, aby człowiek był godnie pochowany. Kościół to nie własność księdza tylko parafian (...) W dniu 14.09.2018 odbył się różaniec o godzinie 19:00 to ksiądz w kościele w Gowidlinie wygasił światła ludziom odmawiających różaniec za zmarłego i musieli odmawiać po ciemku - to fragment maila, którego otrzymaliśmy w tej sprawie.

 

Jak podkreślają bliscy zmarłego, mężczyzna był schorowany, nie mógł się samodzielnie poruszać.

- Sami mieliśmy niekiedy z wujkiem kłopot, ale to wynikało z jego choroby. Ale kim jest ksiądz proboszcz, żeby osądzać ludzi i tak traktować? To schorowany człowiek nie zasługuje już na godny pochówek? - mówi nasza rozmówczyni.

Dziś o godz. 9.30 rodzina zmarłego pod gołym niebem modliła się nad otwartą trumną na gowidlińskim cmentarzu. W tym czasie przykościelna kaplica pozostała zamknięta. Proboszcz, który zgodził się jedynie pochować zmarłego, nie był chętny do rozmowy.

- Rodzina tak się ze mną umówiła, że przyjedzie zakład pogrzebowy i... ja nikomu niczego nie zabraniałem - powiedział jedynie ks. Leszek Knut.

Pytany dlaczego w takim razie rodzina modli się nad trumną na cmentarzu i dlaczego kaplica pozostaje zamknięta - nie odpowiedział.

To nie jedyne zgłoszenie o negatywnym zachowaniu proboszcza z Gowidlina, które otrzymaliśmy. Kilka dni temu napisał do nas parafianin, który poinformował o kłopotach związanych z zachowaniem księdza oraz problemach wynikających z jego problemów z alkoholem. O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy rzecznika prasowego kurii diecezjalnej w Pelplinie.

Sprawa parafii Gowidlino jest znana Kurii Diecezjalnej Pelplińskiej. Podejmowane są działania mające na celu rozwiązanie pojawiających się problemów. Ksiądz biskup diecezjalny ma na uwadze duchowe dobro parafian, ale także konieczne wsparcie księdza proboszcza - napisał ks. Ireneusz Smagliński, rzecznik prasowy biskupa pelplińskiego.

fot.W.Drewka

 

fot.W.Drewka

 

fot.W.Drewka

 

Zamknięta kaplica przy kościele w Gowidlinie. fot.W.Drewka

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(256)

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

Mieszkanka GowidlinaMieszkanka Gowidlina

202 50

Skandal , tragedia , brak słów żeby skomentować zachowanie pana z zawodu księdza.Nic dziwnego ,że coraz więcej młodych odwraca się od kościoła 11:10, 15.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BonnieBonnie

7 2

Nic dziwnego!! 20:42, 15.09.2018


savona savona

6 0

OTi po prostu , znalazl sie bog w zastepstwie PANA BOGA , ten istny proboszcz to smierdzi szambem 15:54, 16.09.2018


HehHeh

81 160

Najlepsze zdjęcie z podpisem "Zamknięta kaplica przy kościele w Gowidlinie." Mistrzostwo. Mamy kolejną sensację związaną z kościołem. Nadciąga fala obraźliwych komentarzy w kierunku księży i kościoła. Jutro niedziela, może się wstrzymajcie od wulgarnych komentarzy. 11:16, 15.09.2018

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

tak!!tak!!

41 9

no właśnie, niedziela - powinno być takie zachowanie nagłośnione, kim jest ten proboszcz by osądzać człowieka - czy przyjmował kolędę czy też nie , czy chodził do kościoła czy nie - i to takie rzeczy przed niedzielą ? Parafia Gowidlino nie jest jego własnością, a z tego co wiadomo , on też nie jest święty!!!! wstyd. Przyganiał kocioł garnkowi, a sam smoli ......... 12:53, 15.09.2018


MichuMichu

30 8

Ten artykuł nie nawiązuje to ogólnie pojętego kleru a do problemu z człowiekim piastującym niestety stanowisko proboszcza w naszej parafi. Knut widzi jedynie swoje cztery konty a parafianami gardzi. To jest meritum tego artykułu 12:59, 15.09.2018


LudzikLudzik

25 3

A może jutro nie iść do kościoła 15:48, 15.09.2018


AnAn

26 6

Klechom w dooooach się przewraca i co na do tego fakt, że jutro niedziela? Boga znajdziesz wszędzie, oprócz kościoła. 17:12, 15.09.2018


MarcoMarco

18 0

Żenujące, niedziela święta i inne dni chwały tylko dla kogo pytam ? Może dla tego pana co udaje księdza bo na pewno nim nie jest.Zaden przyzwoity człowiek który ma odrobinę rozumu i szacunku do blizniego nie potraktuje tak drugiego człowieka co by się nie wydarzyło 23:08, 15.09.2018


T0SemJaT0SemJa

0 3

CZy to ważne poruszać ile ksiądz ma kont? Cztery konta robi jakąś różnicę? Może chodziło o cztery kąty i piec piąty? 07:27, 17.09.2018


WituśWituś

165 49

Takie zachowanie księdza to odmowa wykonywania obowiązków służbowych, więc
"dyscyplinarka" się należy. Z drugiej zaś strony to bardzo czytelne zaproszenie wiernych do apostazji. 11:19, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wiliwili

26 11

Takie zachowania powodują odejście od kościoła. Gdzie jest wybaczanie, miłosierdzie. 11:35, 15.09.2018


PrawidłowoPrawidłowo

116 220

Jakie życie taka śmierć. Pogrzeb cywilny i do widzenia. 11:25, 15.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

45 29

Ale ty g...pi i chory psychol. 12:15, 15.09.2018


Brzydze sie toba czlBrzydze sie toba czl

24 31

i jeszcze ci plusy daja... 13:26, 15.09.2018


..........

267 46

Nawet najgorszy człowiek zasługuje na chrześcijański pochówek.
To Pan Bóg nas osądza a nie jakiś Proboszcz między innymi KSIĄDZ z Gowidlina! 11:40, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CiekawskiCiekawski

5 5

Tak, tylko z ciekawości: Twoim zdaniem satanista też zasługuje na chrześcijański pochówek?
18:33, 16.09.2018


PytaniePytanie

79 165

Czego od kościoła chce ateista? Jezus powiedział jasno kto się mnie wyprze tego ja się wyprę! 11:48, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do pytanieDo pytanie

40 18

Skąd możesz wiedzieć czy był osobą wierzącą czy nie. Zmarłego rodzina wie lepiej czy tak czy nie
Rozumiem czyli osoba która nie uczęszcza do kościoła i nie przyjmuje kolędy jest odrazu ateista?
A po 2 kolędy nie są obowiązkowe! 11:53, 15.09.2018


@pytanie@pytanie

262 25

Ksiądz to nie Jezus. "Nie sądźcie abyście nie byli sądzeni" - mówi ci to coś? Nawet jak ktoś całe życie nie chodził do kościoła, to nie znaczy że nie wierzył w Boga. Czasami tacy ludzie mają większą wiarę niż ci co siedzą co niedziela w pierwszej ławce. Nikt nie ma prawa takiego człowieka osądzać. Jako katolicy wierzymy, że nawet w ostatniej minucie swojego życia człowiek może się pojednać z Bogiem, więc żaden ksiądz nie ma prawa odmawiać katolickiego pochówku. 11:56, 15.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

S. S.

34 2

Dokładnie. Sama znam wiele osób które z rączkami złożonymi chodzą do kościoła i siedzą w pierwszych ławkach a po mszach wyrzadzaja różne krzywdy. A potem chowanie jako cudownie ludzie... 12:26, 15.09.2018


@@pytanie@@pytanie

24 2

Bardzo trafna wypowiedź. Masz całkowitą rację. 12:36, 15.09.2018


parafianka11parafianka11

4 16

Ale się nie pojednał w ostatniej minucie,nie wiecie a gadacie. 17:47, 15.09.2018


Beata  2Beata 2

8 23

Ksiądz staje w Imieniu Jezusa. I znakomicie postąpił. Szanuje wybór i wolę zmarłego. Miał całe życie. Po co go na siłę pakować do kościoła 17:51, 15.09.2018


BonnieBonnie

6 6

Bardzo madrze napisane,popieram Ciebie! 20:46, 15.09.2018


Obserwator5Obserwator5

162 35

Mafia w sutannach, zbrodniarzy jak Jaruzelski, Kiszczak pochowała po chrześcijańsku. Jaka obłuda, chamstwo bezczelność przemawia przez tych obłudnych kapłanów, którzy zapomnieli o nauczaniu naszego Papieża o wybaczeniu. 12:17, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asdfghasdfgh

147 25

i ten proboszcz to jest wysłannik Boga? chyba złotówa!!!!!!!! 12:33, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Parafianka222Parafianka222

115 22

Wedlug mnie chodzi tylko o pieniadze bo ksiadz znal zmarlego i znal jego sytuacje materialna i myslal ze nie dostanie kokosow u mnie w suleczynie tak samo jest tylko kasa 1,5godz msza a ile zmarłych osob nie wprowadzono do kosciola az zal na to patrzeć tylko nazwac mozna ich ganguem lyb mafia księży 12:41, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WerWer

121 16

Proboszcz to alkoholik, który obecnie nawet organistę zwolnił. Człowiek mający na celu jedynie swoje dobro nie parafi. Dobrym przykładem jest awantura która zrobił wikaremu w kościele ! 12:42, 15.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

GowiGowi

10 1

Co za awantura? 13:11, 15.09.2018


Poinformowany .Poinformowany .

12 0

Organista sam odszedł bo nie wytrzymał z tym alkocholikiem 15:37, 15.09.2018


świadek świadek

11 0

Nie słyszałeś?
Jak czepiał się, że ktoś pod jego nieobecność już po powrocie z leczenia, nocowal w plebanii. Dodał do wikarego , że dziwi mu się, że tak do komunii może przystępować! Niech sobie przypomni, jak sam po pijaku sprawował mszę. 16:26, 15.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


EleleElele

112 23

Co to się dzieje z tymi księżmi.. sami pedofile, alkoholicy i jeszcze odmawiają pochówku jak sie nalezy . Nie wiem gdzie żyje. 12:43, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ryszard52Ryszard52

41 92

Poczytajcie sobie troche prawie kanonicznym, dlaczego ktos kto nie nalezy do naszej wspolnoty ma miec takie same zaszczyty jak praktukujacy. 12:46, 15.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Michcu Michcu

26 12

A za komuny też wyznawała zasadę że są równi i równiejsi towarzyszu !? Nie ksiądz jest od tego aby o tym decydować. Skoro rodzina chciała pochować go zgodzie ze swoją wiara to ksiądz nie powinien tego negować, wręcz przeciwnie powinien się do tego przychylić. 12:51, 15.09.2018


CLEARCLEAR

13 19

To co - można pochować jehowego lub muzułmanina po katolicku bo rodzina tak chce? Bóg dał nam wolną wolę i do niczego nas nie zmusza - nie musisz być katolikiem jeśli nie chcesz... 17:32, 15.09.2018


Tomi44Tomi44

18 3

Tak. Można udzielić katolickiego sakramentu nie-katolikowi. Słyszałeś może np o ślubach mieszanych. Nie są odosobione. 20:03, 15.09.2018


BertaBerta

22 1

A choćby dlatego że przykazanie mówi umarłych pogrzebać. 20:25, 15.09.2018


Mark 745Mark 745

56 12

TVN był w Miszewku , daleko nie mają. 12:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lexislexis

59 6

to bez księdza i kaplicy nie można godnie pochować człowieka? czy ten ksiądz jest godny do tego, by przed rodziną i bliskimi pochować człowieka? 12:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Marco Marco

6 2

Zgadzam się nie jest godny ..wiara wiara ale nie przesadzajmy przed Bogiem wszyscy będziemy równi a Kościół robi co chce i czuje się bezkarny w tym ciemnym kraju pełnym ludzi bezmyślnie wierzących w kościół a nie w Boga 23:37, 15.09.2018


Co to ma bycCo to ma byc

75 14

Wikary ma w tym wszystkim najgorzej! Odkąd proboszcz wrócił z odwyku wikary ucichł, nie ma życia w sobie, a zawsze był taki uśmiechnięty 12:53, 15.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

AsdmnbAsdmnb

22 2

Zgadzam się! Jak proboszcz był ?na leczeniu? to wikary był pełen życia. Potrafił odpowiednio zarządzać parafią, a nawet znalazły się pieniądze na orkiestrę na sakrament przyjęcia Pierwszej Komunii Świętej przez dzieci z naszej parafii. A teraz... nawet organisty nie ma. Coraz gorzej się dzieje. 13:02, 15.09.2018


OrganistaOrganista

11 2

Organista miał grać niedawno na ślubie jednak gdy proboszcz się o tym dowiedział nie dopuscil do tego ZAZNACZAM ŻE TO BYŁO DZIEŃ PRZED SLUBEM!!
13:11, 15.09.2018


OrganistaOrganista

17 1

Jak można dzień przed ślubem zrobić takie coś?! Jakby młodzi mieli w tym czasie mało problemów. A co do organisty, to na prawdę pięknie grał i śpiewał - najlepszy organista. A za kilka lat pewnie będzie kolejna zbiórka na renowację organów, bo nie były używane. 13:19, 15.09.2018


Do organistaDo organista

4 1

Wczoraj zrobił to samo.
Tyle że w dzień ślubu.
13:19, 16.09.2018


poboznapobozna

0 0

zastanawiam sie gleboko dlaczego parafianie wogole ida do tego ciemnogrodu jakim jest kosciol po slub ,chrzest ,komunie,pogrzeb te uslugi mozna zalatwic po swiecku ,a tu proboszcz odwala fochy i robi laske ,ze swiadczy takie uslugi nie za darmo poniewaz bierze za to pozadne pieniadze ,aby z tego miec na kurestwo, alkohol,nowy samochod , dobry urlop poza krajem i pedofilie. Ludzie puknijcie sie w glowe i pomyslcie te pieniadze nie ida do Boga tylko dla cwaniaka ,ktory w imie Boga je konsumuje. 12:07, 25.09.2018


GowiGowi

68 15

Zróbcie coś z Leszkiem Knut bo tak nie może być 13:14, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

84 14

Precz z Knutem!!! Tylko kasa i alkohol to jest życie!! 13:15, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Samidajecie mu ta kaSamidajecie mu ta ka

4 0

Sami dajecie mu ta kasa 07:22, 16.09.2018


Proboszczu Proboszczu

84 13

Leszku czekamy na jakieś działania z twojej strony może dziś na mszy się do tego odniesiesz. Może w końcu dojdzie do Ciebie ze nie jesteś alfą i omegą. Bo kiedyś nadejdzie ten dzień że na taczce wyjedziesz. 13:24, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


gargamelgargamel

82 21

Ciemny narodzie wstań z kolan ,czcij Boga a nie kler.
Czarna mafia wyprała wam mózgi nieodwracalnie 13:39, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SulęczynoSulęczyno

59 16

Róbcie tak dalej a sami w tych pałacach zostaniecie już są efekty 13:39, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

historianhistorian

22 56

Skoro był wrogiem wiary, no coz sytuacja nie jest jednoznaczna dla obu stron. Uwazam ze o ile sie nie wyspowiadal to cmentarz komunalny sie nalezy anie wyznaniowy 13:55, 15.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

slawekkaslawekka

13 2

w naszych gminach nie ma cmentarzy komunalnych... parafialne cmentarze są ogólno dostępne. to tak dla uściślenia. 16:06, 15.09.2018


@Oki@Oki

3 11

Wiara bez uczynków martwa jest. A co do chrzu,to dziecko przyjmuje nieświadomie. Dorosły jest świadomy swoich czynów.nie mnie oceniać,ale jeśli ktoś nie chodził do kościoła to po co na siłę go tam prowadzić. 18:32, 15.09.2018


taka prawdataka prawda

31 91

Brawa dla ksiedza. Nie kazdy musi byc katolikiem bo to nam obniza standardy wiary i morale. Nie chodziles do koscilla na msze bo nie chciales, przed smiercia nie wyspowiadales sie to znaczy ze nie przyznajesz sie do wartosci tej wiary i wg twoich wartosci masz byc potraktowany, zatem cmentarz komunalny 14:00, 15.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OkiOki

17 10

A co z chrztem ? Czy to nie jest jednoznaczny sakrament przynależności do wiary ? Radzę trochę poczytać i się dokształcić 14:16, 15.09.2018


GowiGowi

3 1

Pan ŚP chodził do kościoła puki był zdrowy gdy zachorował to nie dawał rady chodzić.
A był wierzący 13:26, 16.09.2018


POBOŻNAPOBOŻNA

3 3

PRZED kim miał się wyspowiadać przed gorszym od siebie.Gorszego od tego typa nie ma na świecie. niszczy kościół a Biskup daje mu ochrone.DZIAD 62 lat 21:48, 16.09.2018


niestetyniestety

71 12

Chyba choroba alkoholowa wyniszczyła większość komórek mózgowych. 14:05, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


yokoyoko

18 16

Ciekawe czy w poniedziałek Wirtualna Polska o tym napisze, bo jest tu jakaś men da co im tematy z naszego rejonu podrzuca 14:07, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObyOby

12 7

Miejmy nadzieje! Może wtedy kuria przyjrzy na oczy i pozbędziemy się go raz na zawsze ! 14:20, 15.09.2018


MieszkankMieszkank

29 42

Jakie zycie taki pogrzeb. Codziennie do sklepu przy rowerku chodzil wracal pozno. Mieszkal w strasznych warunkach gdzie byla wtedy ta rodzina ktora twierdzi ze sam nie mogl sie poruszac. Nie jest wam wstyd?jesli ktos ze zycia nie chce do kosciola to po smierci na sile? Msza odprawiona byla sumniennie. Niech mu Pan Bog da zycie wieczne i przebaczy zlozeczacym i klamliwym. 14:12, 15.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Cześć Cześć

20 8

Widzę ze monitoring Gowidlina działa bez zarzutu, a daty i godziny tez pamiętasz ? 14:30, 15.09.2018


Żałosne.Żałosne.

10 6

Polecam nie komentować sprawy, kiedy nie masz pojęcia kim był ten człowiek, i jaki był np. Dla swojej rodziny. To śmieszne, że wypowiadasz się, a tego człowieka i jego rodziny nie znasz. Polecam zająć się sobą, wyjdzie ci to na dobre, uwierz mi, a nie zajmować się innymi. Dziękuję i nie pozdrawiam? 15:50, 15.09.2018


..

19 1

Człowiek to nie śmieć, nawet jeżeli nie chodził Kościoła! Trumna nie musiała być w Kościele, ale chociaż w kaplicy mogłoby być ostatnie pożegnanie, a nie na zewnątrz! No bez przesady już! Lepiej się czasem zastanów a potem pisz! 16:17, 15.09.2018


Mieszkanka odpowiadaMieszkanka odpowiada

0 3

Czlowiekiem byl napwno dobrym z ludzmi nie rozmawial przymajmniej nikogo nie obrazil ani skrzywdzil serce moze mial czystsze niz wszyscy co na glos sie wypowiadajacy i krzyczacy czy napewno takie zachowanie pomoze zmarlemy pomodlmy sie lepiej.Ksiadz wypelnil wole zmarlego. Niech sie wypowie ten ktory wie napewno ze chcial byc wprowadzony do kosciola po smierci. Jesli niema nikogo takiego proponuje przemilczec cale zdarzenie. Nie sadzmy Ksierzy bo jest ich coraz mniej modlmy sie za powolania abysmy mieli gdzie oczyscic swoje dusze.on przez swoje zycie kroczyl taka droga to byl jego wybor uszanujmy . .nie nam sadzic czy to dobrze czy zle Pan Bog go oceni. Taki pochowek czy inny nie nam oceniac Pan Bog osadzi. 09:51, 16.09.2018


AnoniAnoni

3 0

Gdybym miał takiego proboszcza, to też bym do Kościoła nie chodził.
Każdy powinien być pochowany godnie, niezależnie od tego ile razy dziennie bywał w sklepie i o której godzinie wracał. Zostanie rozliczony tam u Góry, a proboszcz lepiej niech spojrzy na swoją belkę w oku. 22:07, 16.09.2018


AteistaAteista

39 11

Dla ateistów pogrzeb anonimowy jest normalną procedurą. Dla wierzących jest innaczej. Wspóczuję tą rodzinę skrzywdzoną przez niesprawidlowego człowieka, mam na myśli tego ksziędza.

14:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MarynaMaryna

56 18

To się nadaje do uwagi. Wstyd proszę księdza.... :(
14:55, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Hej kundleHej kundle

25 6

Po śmierci czeka was ogień wieczny i tyle w temacie 15:30, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HistorykHistoryk

15 38

Kiedyś takich wywoziło się na wysypisko śmieci. Taka prawda 15:37, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hihihhihih

43 14

Najlepiej rozwodnicy 3 razy przed ołtarzem, róbta co chceta a na koniec pogrzeb z zaszczytami. Brawo proboszcz. 15:39, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

non possumusnon possumus

46 21

Info wysłane do TVN i Polsatu. Bo takie zachowania to nie jest ludzkie 15:40, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamknijcie kościół Zamknijcie kościół

38 16

i nie wpuszczajcie do niego proboszcza. 15:45, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hipokrycihipokryci

51 10

rozwodnik i publiczny kłamca Kurski, szef TVP, tymczasem z honorami podejmowany przez arcybiskupa Głodzia, pierwsza ławka, nawet pierścień im. Inki - Danuty Siedzikówny dostaje. i to jest wporzo jo? "Umarłych pogrzebać" a nie stawiać się na miejscu Boga Najwyższego! 15:46, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

16 49

"Był las nie było was, będzie las nie będzie was" Brawo proboszcz. 15:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Tadzio Tadzio

3 2

Też nie jestem zwolennikiem księdza proboszcza ale to nie znaczy że masz kogoś wyzywać. Bądź madrzejszy 16:42, 15.09.2018


Rodzina decydujeRodzina decyduje

58 17

Był katolikiem, bo był ochrzczony i nikt nie pytał, czy tego chce, bo był wtedy dzieckiem. Gdy umarł, katolicka rodzina ma prawo pochować po katolicki i modlić się w godnych warunkach w swojej katolickiej kaplicy, bo są katolikami. Co innego, gdyby sobie tego nie życzył. 15:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

16 37

Skoro całe życie nie chodzil do kościoła to po co szopki z różnicami ? 15:55, 15.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

RyśRyś

10 1

Różaniec odmawia się w intencji zmarłego. Katolik może odmawiać różaniec np w intencji agnostyka, to nie zmarły się modli a wierzący żywi. Czyż nie ? 19:53, 15.09.2018


RereRere

4 1

Alkoholik złotówka bije dzieci w szkole A ci co to bronią to mu dupkę lizą wyjechać to do kościoła asz miło będzie chodzić 22:15, 15.09.2018


PamietamPamietam

3 14

Hahaha a wygoda Łączyński zasłynęła z tego już dawno była pierwszą w powiecie ksiądz nie wposcil do kościoła bo niby wodka handlowała a Tera sam na śmierć czeka w Żukowie jak go przenieśli a drugi raz to obecny nie wposcil do kościoła bo niby ten umarły nie uczęszczał na mszy śmiechu warte ale nasza parafia była pierwszą haha 15:56, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BełkotBełkot

2 1

Tego się czytać nie da, słownik ortograficzny do łapy proszę wziąć 04:29, 16.09.2018


GowiGowi

27 9

pewnie znów był w gazie 16:35, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

22 10

państwo w państwie,ci ludzie...księża na dno prowadzą całą tą instytucje,polecam wywiad z byłym ksiedzem w internecie program 7 metrów pod ziemią,szok co oni tam wyprawiają 16:37, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raudiraudi

31 6

czy ten ksiądz inwigiluje ludzi , skąd on wie co kto robi 17:12, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnakinAnakin

11 10

"Pytany dlaczego w takim razie rodzina modli się nad trumną na cmentarzu" - dlatego, że chciała. Kto komu do obrządku jaki kto preferuje przy pogrzebie. Ta rodzina wybrała różaniec zamiast pieśni "Anielski orszak".
Ludzie gardzący za życia Kościołem jakoś bardzo go pragną po śmierci. 17:12, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AaaaaAaaaa

2 0

O co konkretnie chodzi? 17:21, 15.09.2018


KnutKnut

2 4

Po szwedzku węzeł. Urodzony z węzła. Ciekawe. 17:25, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianka11parafianka11

25 50

Najpierw dowiedzcie się jak było potem oczerniajcie proboszcza i wy jesteście katolikami. Rodziny nie mieszajcie bo rodzina zaakceptowała która organizowała pogrzeb. O kaplice nikt się nie upominał. Wujek był w innej kaplicy nie było sensu prosić o kolejną. Msza była ze wszystkim co się należy. Skoro nie chodził do kościoła, spowiedzi nawet za kadencji proboszcza nie wpuścił do domu na kolęde to nie na siłe ciągnąć do kościoła. Co schorowany? codziennie jeździł na rowerze więc mógł do kościoła chodzić. Ludzie weźdzcie zostawcie proboszcza w spokoju. 17:36, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GafaGafa

9 11

A może nowe ugrupowanie Dobra Zmiana coś z tym zrobi przecież są z Gowidlina. 17:39, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JolusiaJolusia

5 1

Jak Oni byli u biskupa żeby go zostawił po tym jak to zabrali na drugie leczenie więc o czym rozmawiać. 18:04, 15.09.2018


XxcyXxcy

36 11

Proponuję zrobić referendum kto jest za odwołaniem księdza a kto sprzeciw 17:42, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolLol

28 6

Nawet jeżeli nie był dobrym człowiekiem w co wadpie uważam że Kościół powinien nawracać mówi o przebaczenie nie powinno tak być to brak szacunku dla zmarłego I rodziny... Ale taka jest prawda księża coraz więcej mówią o pieniądzach wiecznie zbierają potrzebują... Ksiac w Wygodzie w październiku zeszłego roku wyczytał że dawanie za ślub300zl to za mało bo tyle to on niby do kurii wysyła.... A sam mówił jej ze co łaska każdy daje na tyle ile go stać... Skoro tak niech fakturę wystawiają 17:43, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KolaKola

3 2

Za granicą,na zachodzie księża muszą wystawić fakturę za datek na mszę i kasę wysyłają do biskupa,ksiądz nie dostaje tych pieniędzy,nie dostaje też kolekty. 18:38, 15.09.2018


YyzYyz

34 8

Precz Leszkiem knutem 17:44, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Gafa@ Gafa

7 9

Bobra Zmiana to jeszcze mało ale jest przecież jeszcze Lepsza Zmiana - klakierzy. 17:46, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ObywatelObywatel

37 14

Taki ksiądz powinien być wydalony z Gowidlina, bez prawa powrotu. Jeśli nie po dobroci to psami go poszczuć. On obraził wspólnotę katolicką, ale także sprzeniewieżył się nauce Boga. WONT Z TAKIM FARYZEUSZEM, PIJANICą. Tego wierny lud nie potrzebuje i sobie nie życzy. Nawet w imię miłosierdzia.

Biskupie Kasyno, Kaszubo nasz zrób coś z tym słabym człowiekiem i daj mu posługę
gdzieś w zakonnym zaciszu (też w imię miłosierdzia Bożego) 18:01, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie był członkiem Nie był członkiem

7 8

sekty (być może), dlatego potraktowano go jako drugi sort. 18:03, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzlowiekCzlowiek

29 10

Mam obawy ze papiez fraciszek nie poradz sobie z tom czarnom mafiom w polsce .pomyslec ze to my ludzie im pozwalamy jak ksiadz nie sprawuje si to zwracam sie z prosbom do parafian z tej parafi nie dawajcie pieniedzy namszom na ofiare tez nie ,a msze zamowcie w obcej parafi ,to sytuacja zmieni sie szybko .mozna tez zrobic pozdek jak w parafi szemud zrobiono z biskupem czy ww parafi lebno a le to juz stare dzieje ale wladze nad koscolem i plebaniom czy tez kaplicom majom parafianie a nie jakis gosc kturemu w glowie od pieniedzy sie uszkodzil muzg 18:12, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzy 123Kartuzy 123

24 9

I weź chodź do kościoła i słuchaj na kogoś kto tak naprawdę ma więcej grzechów od nas parafian... Ale oni mogą wszystko... 18:21, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trzeżwytrzeżwy

27 6

Przesunąć go karnie do podobnej parafii oraz kościoła jaki jest w Dobieszewie koło Słupska,wówczas nauczy się pokory,szacunku do drugiego człowieka. 18:30, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kropekkropek

18 42

Moim zdaniem-jakie życie taka śmierć i ksiądz postąpił prawidłowo.Żyjcie po katolicku,będziecie pochowani też po katolicku . 18:51, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MarcoMarco

4 0

I tak by było lepiej bez takiego księdza niż z takim księdzem niech wam się nie wydaje że wam wszystko wolno bo mówiąc tak nie wierzycie w Boga bo jak byście wierzyli to byście się bali i bójcie się bo Bóg was rozliczy za brak szacunku do drugiej osoby i odrobiny empatii a ten proboszcz w szczególności powinien się bać kary Boskiej 23:57, 15.09.2018


kropekkropek

11 30

Jeszcze jedno,ktoś kto za życia odsuwa się od kościoła chce być pochowany zgodnie z obrządkiem kościelnym-to nie do pomyślenia,powinien być pochowany w ogóle bez obecności księdza. 18:59, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krótko i na tematkrótko i na temat

36 11

Z dniem dzisiejszym proboszcz powinien przestać pełnić swoją funkcję a w kościele powinien zostać odczytany list biskupa z przeprosinami. Tak powinno być gdyby było normalnie... 19:11, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@kropek@kropek

22 5

A skąd wiesz z jakiego powodu ktoś się odsuwa od kościoła? A jeśli doznał od niego krzywdy to co? Katolikiem nie przestał przecież być nie? 19:12, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

katolikkatolik

13 38

Ludzie co robicie ? i to Gowidlino???? Uważam,że Ci którzy nie chodzą do kościoła to do kogo powinni miec pretensje?? Tylko do siebie!!! Człowieku, czego od księdza chcesz? Zmarły, jeśli nie był katolikiem, to rodzina w taki wulgarny sposób nie powinna krytykowac proboszcza!!!.
Uważam ,że dla Gowidlina ostatnio potrzeba dużo modlitwy - parafianie powinni się zgromadzic i dużo modlic się. 19:15, 15.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

abcdegogoabcdegogo

5 1

ale ty musisz byc nawiedzony o ja 19:52, 15.09.2018


Jacek 34Jacek 34

6 0

Zmarły może nie być katolikiem, ale ksiądz musi być chrześcijaninem. Nie wystarczy czytać Pisma Świętego, trzeba też go rozumieć i postępować jak nauczą. 23:09, 15.09.2018


@katolik@katolik

36 4

Skoro rodzina udała się do kościoła katolickiego a nie prawosławnego czy protestanckiego to chyba właśnie dlatego że zmarły był katolikiem. To dość oczywiste. A skoro był katolikiem to zasłużył na katolicki pogrzeb i tyle. 19:30, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaszubekkaszubek

0 0

Co za bzdura! Jeśli nie uczestniczył w życiu swojej parafii i kościoła i rodzina nie była w stanie go do tego przekonać to KONSEKWENTNIE po śmierci też nie powinien. Swoim życiem dowiódł tego , że co do kościoła jest na NIE, to dlaczego rodzina na siłę "go uszczęśliwia"? Przecież
to wbrew woli zmarłego! 10:06, 19.09.2018


M8XM8X

3 3

https://wiadomosci.wp.pl/skandal-na-pogrzebie-ksiadz-zamknal-kaplice-6295683464009345a 19:38, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

par11par11

13 23

jestem krewną z rodziny która organizowała pogrzeb, prawie połowa to bójda. zaakceptowalismy taki pogrzeb, jaki katolik taki pogrzeb. 19:40, 15.09.2018

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

rrrrrrrr

4 1

Ale ten artykuł stał się przyczyną ujawnienia wielu problemów z którymi się boryka się Parafia w Gowidlinie 21:37, 15.09.2018


AndruAndru

5 1

Ja też jestem z rodizny. To nie bójda tylko co mieliśmy zrobić jak on przedstawił taka formę pogrzebu i nie było innej możliwości 22:47, 15.09.2018


par11par11

2 3

ale z tego co mi wiadomo o kaplice się nikt nie pytał. a skoro spowiedz i komunia w okresie wielkanocnym(jednorazowa) to zbyt dużo i kolęda co roku to jaki katolik taki pogrzeb 22:56, 15.09.2018


........

1 0

Idź się wypowiadaj najlepiej do proboszcza ....masakra 00:18, 16.09.2018


DobreDobre

1 0

Skoro jesteś krewna z rodziny to po co ten artykuł ? Dziennikarze siedzą na cmentarzach i czekają na sensacje ?! 08:08, 16.09.2018


KkikiKkiki

11 13

Dużo Was bez winy. Tak chętnie rzucanie kamieniami. Bylibyście wśród tych co krzyczeli- ukrzyżuj, ukrzyżuj. 20:05, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PiłatPiłat

0 0

Nie porównuj sytuacji gdzie o niewinnym krzyczano "ukrzyżuj..." 00:05, 21.09.2018


ParafParaf

19 9

Kuria to jest firma. Tylko zysk. Ten z Pelplin jest taki sam. Kasa i wszystko pod kasę. Niech się wielmozny ogarnie bo nawet na Kaszubach kościół zostanie sam. Jeszcze więcej takich przykładów. Pijak ów przysylaja jako pomoc duszpasterską. Niech pedofilów i pijak ów weźmie sobie do Pelplin. 20:07, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bolo2bolo2

6 2

Tej mafii w czarnych sukienkach wszystko wolno ,pijackie uczty takie jak to urządza Głódz w Gdańsku,to się w głowie nie mieści co ten wyprawia pisowski zwolennik ,niech ktoś wskaże choć jedno nazwisko tych w czarnych sukienkach pedofili , na tej liście pedofilii, ano brak ,a ten ciemny lud wierzy w ten kościół i w w ten pisowski rząd 20:32, 15.09.2018


batman22batman22

26 8

Większość mieszkańców Gowidlina jutro powinno pokazać temu czarnemu co myślą i zostać w domu ,ale babcie nie sądzę że tak zrobią 20:22, 15.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

vvvvvv

6 2

Nie idziemy dla księdza tylko na Mszę Św
21:34, 15.09.2018


PELPLINIANKAPELPLINIANKA

2 0

parafianie powinni pokazać że nie są idiotami i modlić się mogą w domu , na drodze ,w polu i innym kościele,a w kościele gdzie odprawia alkoholik msze św. to to uczestnictwo jest nieważne ,gdyż niegodny typ pod wpływem alkoholu robi profanacje mszy św. gdzie lud BOŻY nie skupia się na godnym uczestnictwie lecz zakłóca mu to uczestnictwo alkoholik swoim bełkotem. Nie mogę tego rozumieć ,że ks.Biskup osoba wrażliwa na alkoholizm pozwala na taki stan niszczenia parafii i w dodatku nadano alkoholikowi honorowego kanonika i dziekana. 16:34, 17.09.2018


ParafiankaXXParafiankaXX

20 7

Doświadczyłam również że traktowanie w Naszej parafii jest uzależnione od tego ILE DASZ?... 21:32, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UtyUty

78 12

Czy proboszcz Knut ma odejść? Głosowanie- zielone Tak, czerwone Nie. Bp Kasyna się dowie. 21:46, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

z PELPLINAz PELPLINA

2 0

tak i to natychmiast ,Ks.Biskup powinien rygorystycznie postąpić nie tylko za to co wyrządził rodzinie podczas pogrzebu, ale za brak pokory ,nadużywania alkoholu i pod wpływem alkoholu jest agresywny .Współczuje wikaremu i całemu otoczeniu mieć styczność z takim alkoholikiem co nie przestrzega zycia konsekrowanego ,grzeszy nie ma wiary i szacunku. Parafia ma potwora w kościele jaki on daje przykład jako duszpasterz i dla młodego księdza i całej społeczności. Jeżeli Ks.Biskup nie podejmie kroków ,aby go usunąć to parafianie powinni zbojkotawać uczestnictwo w kościele. Wowczas by była to najlepsza kara dla alkoholika i psychola. 16:09, 17.09.2018


Wojtek DeveloperWojtek Developer

26 8

Ludzie - Miszkańcy Parafi. Weźcie przykład z mieszkańców Mnichowa - świętokrzyskie i pogońcie "Dobrodzieja" z tej Parafii. Parafia to Wy a nie jakaś panosząca się czarna kieca - Pamiętajcie. pozdrawiam 21:54, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZdziwionyZdziwiony

12 14

Kazdy tak najezdza na ksiedza,ze to ze tamto a dlaczego zmarły nie przyjmował kolędy??,przeciez to ksiądz chodzi a nie na odwrot,prawda.Po drugie jesli był schorowany i mial problemy z chodzeniem to ksiadz zawsze mogl przyjsc odmowic z nim dziesiatke rozanca czy wyspowiadac,prawda!?wystarczyloby poprosic ksiedza.U mnie w parafii proboszcz sam pyta wiernych jesli jest taka potrzeba zeby zglaszali takie sytuacje.Broń Boze nie oceniam zmarłego niech mu ziemia lekką bedzie ale rodzina jest oburzona ze to i tamto i wgl.ale jesliby uczestniczyli w coniedzielnych mszach to wiedzieliby ze jest taka opcja.Ludzie spojrzcie co sie dzieje z naszą wiarą!!!Odkąd Św.Jan Paweł 2 NASZ papierz odszedł to zaczeło wszystko sie walić,to jest smutne co sie dzieje.Niech Pan Bóg ma wszystkich w opiece co sie od niego odwrocili. 21:57, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


kościół się kończy kościół się kończy

18 2

Takie sytuacje jak ta pokazują że ci którzy mają przyciągać ludzi do wiary do kościoła robią coś zupełnie odwrotnego. To będzie miało konsekwencje a może i już ma.Chyba pewna era dobiega końca. 22:43, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

par11par11

12 13

i my jesteście katolikami! ta modlitwa o lepszy rozum dla parafian to dobry pomysł. 22:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


lala15lala15

3 5

do kamieni jesteście pierwsi, opanujcie się i ty jesteś katolikiem, szkoda słow na was 23:01, 15.09.2018


Do GargamelDo Gargamel

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


yokoyoko

0 0

rawo prawo , wreszcie sie ktos obudzil w tej parafii, a dajcie mu na droge wlosienice sakwe i kostur do reki , i dobrego kopa w dupe , 15:59, 16.09.2018


TvnTvn

10 8

Dziennikarze TVN z uwagi tym już się tym interesujom 23:00, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

He heHe he

3 0

Interesują... 07:44, 16.09.2018


Jacek 34Jacek 34

16 4

To że nie chodził do kościoła pół biedy, ale to że był biedny i mało popularny, że Kościół z niego kasy nie miał, to już problem. Takich ksiądz nie zauważy, a to przecież, taka zblądzona owieczka. 23:02, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zofia 2zofia 2

37 4

Sp.Zmarly był biednym,starym człowiekiem.zyl samotnie po śmierci Bliskich.ogolnie nie wpuszczal ludzi do swego domu, może wstydzil się swojej biedy.nie był zadnym ateista.chodzil niegdyś do kościoła. do końca odwiedzal często grob Matki na cmentarzu i wracal do swej samotni.byl dobrym człowiekiem.nikogo nie krzywdzil.i nie zasluzyl sobie na taki pogrzeb,jaki mu zgotowano.czy przypadkiem do obowiazkow proboszcza nie należy otoczenie opieka takich samotnych ludzi? 23:08, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obi łanobi łan

7 13

O juz artykuł na tej lewackiej tubie homopromocji WP.. Ile ci placą judaszu ? 23:22, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oczySzerokoZamknieteoczySzerokoZamkniete

5 13

Piszecie ze ksiadz jest alkoholik .. A zmarły to po co niemal do konca do sklepiku jeździł i to na cały dzień ?? Po mleko ??? 23:25, 15.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Gość55Gość55

4 2

Może i po alkohol jeździł ale pił za swoje pieniądze A nie za pieniądze parafian 23:30, 15.09.2018


JaJa

6 2

A kto widział go pijanego bo ja nigdy a księdza nie raz i "to przy ołtarzu" 23:43, 15.09.2018


@oczy@oczy

2 2

A czy zmarły piastował stanowisko nieskazitelnego kanonika? Czy brał kasę na utrzymanie kościoła czy plebanii a potem walił w gardło? ??? 07:42, 16.09.2018


Gość56Gość56

17 7

To skoro bronicie Tak księdza że taki dobry jest to napiszcie mi czy zachował się odpowiednio nie pozwalając zapalić światła w kościele modlacym się za zmarłego i musieli się modlić po ciemku 23:48, 15.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pobożna pobożna

2 0

Ksiadz właśnie ten to pijacka morda dziwie się Ordynariuszowi Diecezji że takiego typa trzyma w swojej owczarni .Na wsi to on może parafian uznawać za idiotów .JEST to element ,który nie nadaje się do prowadzenia parafii .ON zagraża kościołowi psuje wizerunek kościoła i Biskup jak najszybciej starego pijaka powinien wyprowadzić z rządzenia parafia. Potrzebuje forsy alkohol jest drogi więc naiwne ludzie dają mu kasę i w tym momencie grzeszą bo pomagają mu w alkoholizmie.Gdyby miał szlaban w otrzymywaniu jakichkolwiek datków przestał by pić bo by nie miał środków. bardzo mnie szkoda społeczności parafialnej że w kościele nie mają wsparcia duchowego tylko przed sobą mordę alkoholika po dwóch terapiach odwykowych. 00:03, 17.09.2018


JaJa

15 3

To ksiądz ciekawe czy w wigilię lub święta wielkanocne pamiętał że tam mieszka taka osoba samotna i może czeka na pomoc. Wtedy nikogo to nie obchodzi a że nie wpuścił kolędy to wie i karę wymierzyć potrafi. Nasza kostnica plebania i cmentarz nie zapominajmy 23:49, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InterakcjaInterakcja

25 7

Proszę Biskupa o usuniecie ksiedza proboszcze ze stanowiska.. Taki daje przyklad mlodziezy? Wstyd.. po tem nie dziwcie sie, ze mlodziez ma wylane na kosciol.. jak maja takiego ksiedza... I co z tego, ze nie uczeszczal do kosciola? Czlowiek czlowiekiem jest przeciez.. 00:03, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ten nieboszczykTen nieboszczyk

9 2

oraz proboszcz byli tak samo daleko od tego budynku modlitwy w sensie potrzeby duchowej. Pierwszy omija, a drugi nie wpuszcza. WARCI SIEBIE obaj !! 02:35, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

REMISREMIS

1 0

0 : 0 00:29, 17.09.2018


olac kaolac ka

9 8

Jako ateista mam to w poważaniu , jednak cmentarz powinien być we władzy państwowej i świeckiej , tak samo jak kaplica w której można byłoby powspominać zmarłego , książe do niczego nie jest potrzebny. Miejsce książąt jest w Watykanie . 07:55, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sknadalsknadal

16 4

To jest niedopuszczalne, prawdziwy ksiądz nigdy by do czegoś takiego nie dopuścił. 09:13, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

8 17

Ateistom państwo polskie powinno zagwarantować cmentarze komunalne jeżeli takich nie ma to na cmentarzu gdzieś pod płotem ,żeby wszyscy ludzie wiedzieli że byl oosobom niewierzaca.Niektórzy ludzie mówią ze wierzą w Boga a to tylko przykrywką dla wiekszosci dla tych pseudokatolikow to liczy się pieniądz i w tym kierunku dążą. Naród Kaszubski to osoby większości wierzace ale w ostatnim czasie to się zmienia ludzie opętani mania konsjupcjonizmu pracują ponad miarę i maja ciągle mało ale zapominają, że do grobu tego bogactwa materialnego nie wezna. Człowiecze przystań na chwilę i pomysł czy zmierzasz w kierunku boga czy w kierunku materializmu. 10:07, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Darek1Darek1

6 11

Na początku chciał bym zaznaczyć że nie znam człowieka ,więc daleki jestem od jakich kol wiek osądów,ale moim zdaniem jeżeli jest tak jak to napisano ,to niestety ale jakiś reguł trzeba się trzymać .Wielu jest w tych czasach takich którzy nie chodzą do kościoła, nie praktykują a wręcz sami twierdzą że nie chcą mieć nic do czynienia z wiarą i kościołem ,a skoro tak to dlaczego rodziny takich ludzi ,po śmierci mają jakieś pretensje do proboszczów ,biskupów itd. Ksiądz się zgodził pochować i już.Podkreślam nie znałem konkretnej osoby ,więc odnoszę się do podobnych przypadków..... 10:27, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do parafi Gowidlino do parafi Gowidlino

8 6

Było trzeba sprowadzić innego ks.napewno by nie odmówił i po kłopocie by było . 10:31, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ejj Ejj

9 5

A jak dzis na mszy? Ksiądz zachowuje się jak zawsze? Nic się nie tłumaczy? Trzeba go było do kościoła nie wpuścić 10:39, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TosiekTosiek

10 7

Tak widac że wszystko śię wiąże wokuł pieniędzy powinni opodatkowac kościół to by było innaczej 11:02, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hubert 1Hubert 1

12 12

Garstka krewnych zmarłego obraza proboszcza a broni zmarłego,że nie mógł iśc do kościoła ,że nie mógł przyjąc Pana jezusa do domu a pytam się gdzie wtedy była rodzina aby mu pomóc - to wtedy nikt się nim nie interesował. 11:23, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LasLas

5 1

A znalazłeś jego rodzinę i jego osobiście że tak piszesz? Z kad wiesz że rodzina się nim nie interesowala dowiedz się prawdy A wtedy ich publicznie oczerniaj 11:31, 16.09.2018


AnnaxAnnax

9 4

Oto jest miłosierdzie. Koszmar :( 11:26, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jestem w szokujestem w szoku

11 3

Takie rzeczy nie powinny nigdy się wydarzać zwłaszcza w kościele katolickim, który miłość i miłosierdzie ma na swoich sztandarach. 11:30, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DziwneDziwne

9 6

W Gdańsku połowa ma pogrzeb bez księdza a tu jeden antyklerykał robi aferę 11:32, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AteistaAteista

7 11

Ja w Boga nie wieżę i księdza na pogrzebie nie chcę, rodzina o tym wie. To jest zwykła nagonka na księdza. 11:42, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

meg7meg7

10 6

skandal!!!! mieszkancy powinni proboszcza wygonić!!!!Proboszcz zapomniał chyba, że jest dla ludzi i dzięki nim funkcjonuje!!! Tylko parafianie maja prawo zamknac kosciol, poniewaz to dzieki nim zostal zbudowany i funkcjonuje!!!! To oni płacą za energie!!!!!! 11:42, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiernyWierny

8 5

To dobrze że to ujrzalo światło dzienne że redaktor pokazal co kapłan potrafi zrobić.Kazdemu człowiekowi się należy godny pochówek.Chyba na uczelni w seminarium nie uczyli przyszłych kapłanów takiego postepowania z ludzimi Tak jak ten które miało miejsce w parafii Gowidlino.Rzaden kapłan nie jest upoważniony do osadzania tylko do wyznaczania i rozgrzeszania.Ciekaw jestem czy ten ksiądz żyje według przkazan.Nagla śmierć nie oznacza żeby człowiek mógł przyjac ostatnie namaszczenie,miałem taki przypadek,że ksiądz odmówił namaszczenia,bo już nie żył ten człowiek 11:48, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do oburzonych "Do oburzonych "

12 5

Wieczny odpoczynek racz dać zmarłemu Panie, a światłość wiekuista niech mu świeci na wieki.
Jeśli wiara nasza sprowadza się do odbycia (często nawet bezmyślnego) obrzędów, to macie rację i słuszne jest wasze oburzenie. Jeśli zaś ma stać wiara, to dopuszczacie się hipokryzji - usprawiedliwiając zapewne własne postawy. Sakramenty są sprowadzane do poziomu obrzędu - obrzędu Chrzu, Komunii itp. a nie do świadomego udziału, pełnego ufności Bogu.
Dziś 16.09.2018 mamy w II czytaniu "Jaki z tego pożytek, bracia moi, skoro ktoś będzie utrzymywał, że wierzy, a nie będzie spełniał uczynków? Czy sama wiara zdoła go zbawić?"
Inna historia, że sami daje sobie świadectwo wylewając morze nienawiści do Kościoła, ks. Leszka - Wasza postawa, Ci którzy żądacie miłosierdzia bożego - sami tym miłosierdziem nie świecicie?
Obowiązkiem jest modlitwa, za zmarłego, za ks. Leszka i za Pana Wojtka Drewkę, który nie przepuści okazji, by dowalić Kościołowi katolickiemu
Pewnie komentarz Administrator zaraz usunie. Szczęść Wam Boże! 11:50, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaziKazi

6 2

2-3 osoby piszą w kółko 100 komentarzy 11:52, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ksiądz ma prawoKsiądz ma prawo

6 2

Kodeks prawa kanonicznego określa wypadki, w jakich wierny zostaje pozbawiony prawa do pogrzebu kościelnego. Pogrzebu kościelnego powinni być pozbawieni:

- notoryczni apostaci, heretycy i schizmatycy (por. KPK, kan.751);

- osoby, które wybrały spalenie swojego ciała z motywów przeciwnych wierze chrześcijańskiej;

- inni jawni grzesznicy, którym nie można przyznać pogrzebu bez publicznego zgorszenia wiernych (por. KPK, kan. 1184 § 1). 11:53, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

????????

0 0

A do których go zaliczyć?? Dopóki mógł to chodził do kościoła!!!!! 17:22, 16.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


cccccc

8 5

Jezus mówi : "?Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe??+ 37 On rzekł do niego: ??Masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem?.+ 38 To jest największe i pierwsze przykazanie. 39 Drugie, podobne do tego, jest to: ?Masz miłować swego bliźniego jak samego siebie?.+" Mt 22....jak widac sekta katolicka nawet tego nie przestrzega....dosyć, że nauczają fałszywych rzeczy o Trójcy czy o wiecznej dziewicy czy o pikle pod ziemią to jeszcze odmawiają pochówku komuś, kto bł katolikiem... postawa księży czy to w tej kwestii czy w kwestii pedofilii pokazuje tylko, że sekta katolicka to tylko jedna z wielu fałszywych religii.
11:56, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PrawdaPrawda

4 5

Jest taka że w Polsce większość według prawa kościelnego nie powinna być pochowana przez księdza. Prawda boli! 12:00, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

4 6

#mały
jak można wierzyć w takie bajki podawane takim jak ty przez tę sektę ? nie ma żadnego piekła a jedyną karą za odrzucenie prawdziwego Boga czyli Jahwe będzie brak nadziei na zmartwychwstanie czyli będziesz cały czas gnił w swoim grobie ;) Bóg Jahwe nigdy nawet nie pomyślał o piekle o jakim mówi twoja sekta katolicka, poczytaj kiedyś Biblię to zrozumiesz to . 12:15, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CCCCCC

8 11

130 bełkotliwy komentarz na ten sam temat. Pluj oszołomie. Prawo kościelne mówi jasno że jawnogrzesznikom nie udziela się pogrzebu. 12:28, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!

2 0

*%#)!& Dopóki mógł chodził do kościoła!!!!! 17:17, 16.09.2018


cccccc

9 5

to kto pochowa w takim razie waszego proboszcza skoro jak piszecie jest alkoholikiem ? zastanów się nad swoim bełkotem, proszę ;) 12:30, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

1 0

Księdza alkoholika pochowa z godnością kapłańska jego ekselencja ks.Biskup R.Kasyna tak jak pochował alkoholika Maciąga z parafii w Chojnicach co zabił po pijaku na drodze młodego chłopaka.Przecież ten proboszcz nie jest wyjątkiem pijaka w sutannie w dodatku kanonika jest ich wiele np.Z .Wysiecki po pijaku prowadził samochód ma wyrok. 02:51, 17.09.2018


do cccdo ccc

5 8

Za tego alkoholika, kłamstwa o kradzionym samochodzie i inne to ty możesz stanąć przed sądem 12:35, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

6 3

naucz się czytać ze zrozumieniem, to wy twierdzicie w postach, ze wasz ksiądz to alkoholik, jak tylko czytam co piszecie ....proponuję i tobie abyś też zaczął czytać Biblię a wtedy dużo zrozumiesz i może wyzwolisz się z sideł kłamliwej sekty katolickiej, pozdrawiam ! 12:45, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbulwersowanazbulwersowana

6 8

Wywalić proboszcza i na jego miejsce dać księdza Michała który poszedł do biednej parafii.. tam nawet plebanii nie ma.. Gdzie sprawiedliwosc sie pytam ? Moze BISKUPA oswieci.. 12:54, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ParafianinParafianin

12 9

Dokładnie składamy pozew zbiorowy przeciw tym kłamstwom. Niech w sądzie udowodnią alkoholizm lub inne oszczerstwa. Prawo kościelne zezwala na odmowę pochówku. Ostatecznie to wy przeprosicie za swoje kłamstwa. 12:55, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

7 5

#zbulwersowana
uśmiałem się, typowo katolickie zachowanie ;) a może lepiej odejść z tej sekty , która z prawdziwym Bogiem Jahwe ma ma absolutnie nic wspólnego ? 12:56, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

aramaram

9 12

To chyba normalne, że jak ktoś nie uczestniczy we wspólnocie duchowej, to sam się wykreśla z jej szeregów. Nie rozumiem tych pretensji rodziny. Przecież zmarły nie chciał, aby chować go w obrządku katolickim, skoro nie jest katolikiem, nie chodził do kościoła, nie przyjmował księdza po kolędzie i nie brał udziału w zyciu parafii. Wymowka o tym, że był schorowany to bzdury. Nawet umierający i półprzytomni ludzie przyjmują księdza w domu. Ten gość nie chciał a teraz rodzina, po śmierci robi z niego na siłę katolika. 12:59, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@aram@aram

8 3

dziwne to co piszesz bo jak ktoś jest ateistą albo np adwentystą to ksiądz mówi, ze nie może wykreślić cię ze wspólnoty bo jako niemowlę rodzice cię ochrzcili i jesteś katolikiem całe życie, więc nie kłam albo dopytaj się swojego księdza o co w końcu im chodzi ? 13:10, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GowiGowi

7 4

To nawet nie chodzi tylko o pogrzeby.
Miałem nawet problem z ochrzceniem dziecka. Musiałem chrzest zrobić w Sierakowicach. 13:12, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tu znowu jaTu znowu ja

10 4

Wczoraj nawet knut wyrzucił z kościoła organiste Marcina z mszy ślubnej i zakazał mu przychodzenia do kościoła.
Czy to jest normalne?
Chyba nie.... 13:15, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dość tego chamstwadość tego chamstwa

1 1

tak dalej być nie będzie! kurde! 21:41, 16.09.2018


Parafianin Parafianin

9 6

Precz z takim proboszczem i taką radą parafialną - widocznie piją wódkę razem, że stoją murem za takim proboszczem. 13:54, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec. Mieszkaniec.

11 1

My grzeszni ludzie nie jesteśmy od osądzania drugiego człowieka. Czy chodził czy nie chodził do kościoła może i nie czuł takiej potrzeby. Uważam że na tym świecie nie ma człowieka bez grzechu. 13:56, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

.mieszkaniec.mieszkaniec

15 2

Wiem że miał 75 lat i nikomu nie robił krzywdy. Nie dał sobie nic powiedzieć, ani wytłumaczyć. Żył w swoim świecie. Wolał lepiej sam sobie zrobić zakupy czy żeby ktoś mu miał robić. Mówił, że rodzina go często odwiedzała on nic od nikogo nie chciał ani pomocy ani nic. A gdy mu mama zmarła to przestał chodzić do kościoła, bo ksiądz chciał tylko pieniądze. 14:03, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

""""""

6 2

Czy ksiądz daje dobry przykład parafianom? chyba nie bo alkoholizm to straszna choroba, gorsza nawet od nowotworu złośliwego. 14:06, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sebastian KusioSebastian Kusio

11 4

No tak.. na kolędę nie wpuścił , kasy z niego nie było .. to teraz do kościoła zakaz wstępu.. tyle że kościół ani kaplica nie należy do księdza ! Mieszkańcy Gowidlina ! Gdyby ten ksiądz rządził w Sierakowicach do by go wynieśli na drzwiach ! 14:20, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObywatelObywatel

16 5

Umiłowani Gowidlinianie, jeżeli ten klecha u Was zostanie, to na kolędę
włóżcie mu do koperty zamiast kasy kartkę z zapewnieniem, że się za niego pomodlicie. W tej modlitwie chodzi o to, żeby Pan Bóg tego sługę
z grzechu pychy wyzwolił. 14:36, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gość56Gość56

18 3

Zastanawiam się nad słowami księży że jeśli umarły nie chodzi do kościoła to trzeba go ukarać i nie może być pochowany Tak jak ten który chodzi.Moim zdaniem ksiądz nie ukarał tego zmarłego( bo dla niego zeczy naziemne nie sa istotne potrzebna mu tylko modlitwa)została ukarana ta rodzina która jest wierzaca i praktykujaca.Wiec nie dziwię się że coraz więcej ludzi odwraca się od kościoła 15:00, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IzakIzak

1 1

Zmarlemu twoje modlitwy sa potrzebne jak psu na bude. Bo gdyby byl Jakis Bog, to was za pyche poslalby do wszystkich diablow. Ksiadz jest panem i wladca, ty tez obcego do domu nie wpuscisz a modlic mozesz gdzie sie Tobie podoba. *%#)!& rozumowanie, modly sa potrzebne zmarlemu, ksiadz chce za te modly wasza momone i nie przchodz z groszami, paliwo jest drogie. 18:59, 16.09.2018


......

5 9

Rada parafialna właśnie próbuje mu pomóc 17:19, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mieszkaniec 3333Mieszkaniec 3333

1 2

Rada mu pomaga w dotrzymaniu towarzystwa w piciu alkocholu pilewaja sobie 21:28, 16.09.2018


szokszok

8 4

Zastanawiam się co ten ksiądz chciał przez to osiągnąć? 17:56, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klecha.klecha.

6 8

I dobrze zrobil, mochery wybudowali klesze kosciol, siedzieli w jego czarnej d...e, wiec on wziol sprawy w swoje rece i wyslal pospolstwo na szczaw. Jezeli ktos jest *%#)!& niech ma czas zeby swoje kaszubskie galy otworzyc. Poczekajcie, bedziecie jego prosic (proboszcza) zeby wpadl do was na koled i rzucicie duza koperte zeby was poblogoslawil. On jest panem a wiec musicie go dobrze traktowac. Szapu, ksieze proboszczu, tak trzymac trzode za morde. Amen. 18:55, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

14 0

Wikary niestety ma najgorzej... 20:08, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Parafianka14Parafianka14

6 1

Tak zgadzam się wikary bardzo sympatyczny człowiek a co najważniejsze z powolaniem i gdy został sam prze kilka miesięcy kościół był pełen ludzi. 22:11, 16.09.2018


jaaaaajaaaaa

1 3

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,23928885,trumna-ze-zmarlym-stala-pod-golym-niebem-ksiadz-nie-zgodzil.html#Prze
20:25, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

parafianka 123parafianka 123

8 5

Nie dość ze ksiądz bezduszny to do tego alkoholik.Szkoda gadac. Troche władzy i juz odbija.Bezkarność nie zna granic.Powinni coś z tym zrobić. 20:27, 16.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pobożnapobożna

3 2

dlaczego chodzicie do kościoła w którym alkoholik się panoszy i ludzi wierzących poniewiera. 22:02, 16.09.2018


jaaaaaaaaaaaaajaaaaaaaaaaaaa

1 3

https://wiadomosci.wp.pl/skandal-na-pogrzebie-ksiadz-zamknal-kaplice-6295683464009345a 20:40, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

1 4

Gowidlino słynne na wp.pl i gazeta.pl 20:41, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Emi.Emi.

11 7

Czytając wasze wpisy można pomyśleć że wioskę tę zamieszkują same bezduszne istoty, które tylko czekają na drobne potknięcia drugiego człowieka. Bez umiaru ubliżacie i depczecie godność bliźniego.
O Ukraińcach mówicie że mściwy naród, a wy co robicie? Trzymacie z Bogiem ?
Dajcie spokój proboszczowi, bo nie wiem czy jakiś inny ksiądz zechce pracować wśród takich ludzi. Zróbcie rachunek sumienia i gorliwie módlcie się za waszą parafię. Może wtedy pokój Chrystusa zagości w waszych domach. 22:18, 16.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gosc21Gosc21

5 4

Ludzie obudzcie sie obecnie kościół katolicki w Polsce ma niewiele wspólnego z wiarą same afery księża robią co chcą (Tak jak wspomniany proboszcz) nastawieni są na dobra materialne a nie duchowe traktują swoją posługę kapłańską jak dobry dobrze płatny zawód a chyba nie takie jest założenie bycia księdzem. Jest to najbardziej pazerna grupa społeczną w Polsce i dopóki społeczeństwo daje na to przyzwolenie nic się nie zmieni 10:02, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

suchy0504suchy0504

5 2

i to jest ksiądz z powołania?? ten Ktoś napewno miał chrzeszt, miał komunie a to że nie chodził do kościoła do już każdego decyzja ale jeżeli ktokolwiek przyjął te warunki to musi byc godnie pochowany.. po Chrześcijańsku !!!!.. Ale ksiadź sie pewnie zdenerwował bo parafianin nie dawał na tace przez lata.. Cóż moge dodać tak na koniec ,, obyś sie Ksieze paplił w piekle za to że na ostatniej drodze życia parafianina odmówiłeś mu ostatniej przysługi!!!!!! 10:02, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do suchy0504do suchy0504

0 0

parafianin (SJP)

przestarzałe: człowiek bez ogłady, wykształcenia, zacofany, ograniczony 10:41, 17.09.2018


cccccc

4 0

#Gość21

Oczywiście masz rację. Biblia nazywa wszystkie fałszywe religie Wielkim Babilonem. Wszystkie te religie zostaną w czasie Armagedonu zniszczone przez Boga Jahwe ( Objawienie 17 rozdział). Jest tylko jedna prawdziwa religia na świecie, która stosuje się np do tych słów Jezusa : " ?Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe??+ 37 On rzekł do niego: ??Masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem?.+ 38 To jest największe i pierwsze przykazanie Mt 22,36... 10:45, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

molomolo

4 4

dalej im dawajcie kaskę, budujcie kościoły( i tak będą do nich należały akty notarialne) prowadzajcie dzieci nieletnie oddawajcie pokłony tym panom w tzw.sutannach, a zapominacie o BOGU!!!! 13:09, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

siwasiwa

4 3

Każdemu należy się godny pochówek ,sądzeni będziemy przed Bogiem . 13:33, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

0 3

#siwa

A ty wiesz chociaż kim jest ten twój Bóg ? Czy tylko klepiesz bzdury jakie klepie ksiądz na religii i w kościele ? Wiesz chociaż jak na imię ma twój Bóg ? 13:49, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


InkaustInkaust

5 2

Czytam i uwierzyć nie mogę, bo ja nie mogę nic złego na księdza Leszka powiedzieć. A nigdy nie dałem mu nic na kolędzie bo po prostu nie miałem. To ja OTRZYMYWAŁEM OD NIEGO WSPARCIE MATERIALNE I DUCHOWE I TO NIEJEDEN RA ZA CO MU SZCZERZE Z SERCA DZIĘKUJĘ - BÓG ZAPŁAĆ. A wy którzy tak krzyczycie , czy jesteście bez winy ? Rzucacie kamieniami , szczujecie człowieka, który obronić się nie może. Jak 14:20, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

0 0

ja ten przeklety proboszcz jest bez winny .Kościół ma odgrywać ważną rolę w walce z alkoholizmem ,a ten 62 letni alkoholik już miał kilka terapii odwykowych więc jest winnym ,że jako ksiądz co przysięgał czystość jest potworem.KAŻDY alkoholik to zło ,które wyrządza innym ludziom. Tak mu zależy ,aby na kolędzie zgarniać kasę ktorą przeznacza na zakup alkoholu. 16:16, 17.09.2018


InkaustInkaust

6 5

Jak te sępy krążycie żeby go dopaść. Czy to nie wasz bliźni?Czy wy jesteście czyści, nie winni? Odpowiadam NIE. Wasze postępowanie jest gorsze niż to, co wytykacie Proboszczowi!!!! Bezdusznicy. Niech w przyszłości ziemia wam lekką będzie. Powodzenia w nagonce. 14:23, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lupalupa

0 1

Jeszcze czego, co ty wypisujesz?
14:35, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZamboZambo

4 7

Co za *%#)!& tlumaczenie. To ze schorowany to nie jest zaden argument. Wystarczy zadzwonic I zglosic osobe chora I ksiadz musi przyjsc z posluga kaplanska, widocznie rodzina tez zaniedbala wujka, jakie o sobie tym artykulem swiadextwo wystawiliacie. Moja babcia chorowala ponad 30 lat, ostatnie siedem tez nie mogla chodzic do kosciola a ksiadz byl raz w miesiacu a co niedziele szafarz. I nie bylo nigdy, NIGDY problemu. Ksiaza to tez ludzie, grzesza, ale czemu nie patrzycie na swoje zycie za wczasu, czemu nie reagujecie ze ktos omija kosciul I sakramenty, a jak dochodzi do problemow z pogrzebem to najlepiej zrobic afere na cala Polske i obwiniac kaplanow I wszystkich w kolo by od siebie uwage odwrocic! Ps a czy czasem opublikowanie danych osobowych jak imie I nazwisko proboszcza w artykule nie koliduje z RODO? 17:19, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ZAMBOdo ZAMBO

0 3

RODO w polskim wydaniu NIE DOTYCZY kosciola kat, ktory w Polsce nie podlega polskiemu prawu z mocy postanowien konkordatu. 18:39, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoznanińPoznaniń

3 4

Nigdy do zguby nie przyjdą Kaszuby bo trzymamy z Bogiem. Jakoś słabo trzymacie z Bogiem, że pozwoliliście swego brata Kaszuba rodem tak potraktować. Zgadzacie się z naszym proboszczem na takie zachowanie z przodu macie Boga a za plecami Diabła tak jak będziecie robić to i wam Bóg na Kaszubach nie pomoże. Klęski żywiołowe już sięgają Kaszubów, to ostrzeżenie od Boga, więc módlcie się za dusze waszego brata Kaszuba a żeby Bóg wam wszystkim wybaczał takiego postawy a żeby w waszej parafii więcej do takiej sytuacji nie doszło. Gowidlino to piękna wioska a parafianie to chyba słabo wierzący i praktykujący katolicy, że jeszcze oburzają bo media tą sprawę nagłośnił. Uważam, że to przestroga dla wszystkich Kaszubów. 20:55, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wczasowicz wczasowicz

0 3

Gdzie to wasze przysłowie ,, jeden za wszystkich, wszyscy za jednego" i tak źle komentujecie co swoim Kaszubie nie uważacie, że podrywać autorytet swojej wiosce widocznie nie jesteście prawdziwymi Kaszubami tylko malowanymi posłami wołającymi do nieba. 21:04, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZxcvbZxcvb

4 0

Żaden normalny Ksiądz nie zamyka kaplicy na klucz pszed wiernymi.l gasi swiatła w kosciele aby ludzie niemogli odmawiać różańca.Niemogli się nawet pomodlić.
Precz z takim zarozumialcem !!!.... 21:05, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

logos logos

0 4

"Z całej swej duszy czcij Pana 
i szanuj Jego kapłanów! 
Z całej siły miłuj Tego, co cię stworzył, 
i nie porzucaj sług Jego ołtarza! 
Bój się Pana i oddawaj cześć kapłanowi, 
oddaj cześć mu należną, jak ci nakazano: 
pierwociny z ofiary przebłagalnej, dar łopatek 
z ofiary oczyszczenia i pierwociny rzeczy świętych".
(Syr 7, 29-31)  22:04, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

5 9

Nawet gowniany tvn przyjechał dzisiaj do gowidlina na plebanie... I pewnie jeszcze większą bzdurę puszczą w telewizji 22:46, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#hipokryzja#hipokryzja

1 3

Ja przepraszam ale sytuacja z księdzem to jedno ale dla mnie największymi hipokrytami są ci ludzi którzy chcą mszy dla nie wierzącego całe życie człowieka, skoro nie chodził do kościoła i nie przyjmował kolędy (moja babcia jak była chora robiła wszystko żeby raz na jakiś czas przyjąć komunie więc jak by chciał to by coś robił w tym kierunku) jakim prawem oni oczekują mszy i chrześcijańskiego pogrzebu. Ksiądz nie odmówił pochówku na cmentarzu bo to poprostu jest miejsce dla każdego ale kościół to co innego. Skoro rodzina jest wierząca ale zmarły całe życie nie to niech się pomodla nad grobem a nie robią gówno burze o nic tak naprawdę. Totalna porażka, w życiu nie widziałam takiej hipokryzji 09:13, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

6 0

#logos
To co cytujesz pochodzi z księgi apokryficznej czyli nieuznawanej w kanonie biblijnym ale twoja sekta jak najbardziej oczywiście uznaje ją . Ja polecam tobie np te słowa z Biblii, którą twoja sekta wydała w 1971 roku :
" Wyjścia 20 1 Wtedy mówił Bóg wszystkie te słowa:
Wyjścia 20 2 "Ja jestem Jahwe, twój Bóg, którym cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.
Wyjścia 20 3 Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie!
Wyjścia 20 4 Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co
jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią!
Wyjścia 20 5 Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Jahwe, twój Bóg, jestem
Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych,
którzy Mnie nienawidzą.
Wyjścia 20 6 Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i strzegą moich przykazań.
Wyjścia 20 7 Nie będziesz wzywał imienia Boga twego, Jahwe, do czczych rzeczy, gdyż Jahwe nie pozostawi
bezkarnie tego, który wzywa Jego imienia do czczych rzeczy." Wj 20

Obecnie papież zakazuje zapisywanie nawet w Biblii imienia Boga Jahwe. To tylko pokazuje, że religia katolicka to tylko jedna z wielu fałszywych religii .
09:44, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nemeneme

2 3

Ja w to nie wierze połowa komentarzy jest o tym że nie ksiądz nie miał prawa osądzać a czytając komentarze sami to czynicie wobec tego księdza. A po drugie ksiądz widocznie miał swój powód żeby go nie wpuścić bo jeżeli ktoś całe życie wypiera się kościoła to dlaczego ma On zostać pochowany po katolicku 13:52, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kontokonto

5 1

jeden ateista piszący 30 postów, chłopie przestań bzdury wypisywać, a zażyj leki 13:56, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CewiceCewice

1 0

To szok co piszecie o zmarłym był dużo razy widziany w kościele w Cewicach. Świadczy to że byl wierzący 16:09, 18.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AdmjmjmjngmgAdmjmjmjngmg

0 0

ale to nie chodzi o tego pana r 16:42, 18.09.2018


@neme@neme

2 0

Bo chrześcijanie chowają zmarłych? Obojętnie czy to przyjaciel czy wróg, chrześcijanin, poganin, muzułmanin. Owszem ksiądz mógł odmówić obrządku w kościele, ale nie wpuścić do kaplicy? gdzie jego miłosierdzie dla bliźniego, postąpić z nieboszczykiem jak ze zwierzęciem, pod płotem? 17:07, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RokityRokity

4 0

Zmarły na rowerze przyjeżdżał na mszę do Rokit a co było powodem, że nie chodził do Gowidlina tego nie wiem. Miał prawo na godny pochówek. 17:37, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkanka.Mieszkanka.

6 0

Ludzie nie wiecie nic o zmarłym a tak, źle o nim piszecie. Miał prawo chodzić do kościoł gdzie chciał, a nie tylko do Gowidlina. 17:40, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ksiondz-inkasent , qKsiondz-inkasent , q

3 1

Problem był bo nieboszczyk za żywota chodził do konkurencyjnej parafii i tam dawał na tacę dutki . 20:23, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

12341234

3 1

Ksiądz z Gowidlina od samego początku był chamski i wredny już dawno powinni go odesłać z tej parafii 07:45, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolegakolega

0 4

Ludzie opanujcie się ksiądz z Gowidlina tłumaczył się że zmarły nie chodził do kościoła, że postąpił tak a nie inaczej. 20:04, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolega kolega

2 1

Ksiądz najpierw zraził zmarłego do siebie po śmierci matki a ten staruszek jeździł rowem do innych parafii na msze był bliżej Boga i wierny jak my wszyscy razem. 20:07, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

EeeeeooeEeeeeooe

0 0

Gg 14:17, 20.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

poboznapobozna

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


doh jodoh jo

1 0

Opilowuja Katolikow scinaja Krzyze bija Ksiezy zaklocaja uroczystosci Koscielne niszcza Swiatynie oltarze maluja diabelskie znaki na Kosciolach A jak umra chca byc godnie pochowani po Chrzescijansku Jakie zycie taki zgon i pochowek tego chca Katolicy 08:56, 07.12.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%