Zamknij

Gowidlino. Wychodzą na jaw kolejne problemy w parafii

15:54, 17.09.2018 W.D. Aktualizacja: 14:55, 18.09.2018
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Po naszej publikacji na temat skandalicznego zajścia podczas sobotniego pogrzebu w Gowidlinie, gdy ksiądz odmówił udostępnienia kaplicy rodzinie zmarłego, zgłaszają się kolejne osoby, które miały podobne problemy. - Ja musiałem zorganizować pogrzeb w Rokitach, bo proboszcz z Gowidlina odmówił wprowadzenia zmarłego do kościoła - mówi mieszkaniec Gowidlina.

Po publikacji na temat sobotniego pogrzebu w Gowidlinie w internecie zawrzało. Większość komentujących jest oburzonych zachowaniem księdza, który odmówił udostępnienia rodzinie zmarłego kaplicy przy kościele. W tej sytuacji różaniec za zmarłego odmawiano nad otwartą trumną na cmentarzu.

Po naszym artykule pojawiły się relacje wskazujące na podobne sytuacje i problemy w parafii. Dziś przed południem zadzwonił zaś mężczyzna z informacją, że zmarłemu z jego rodziny ksiądz również nie zgodził się udostępnić kościoła lub kaplicy.

- Dosłownie pokłóciłem się z księdzem i powiedziałem, że kościół ani kaplica nie są jego własnością, a każdy zmarły zasługuje na godny pochówek - mówi mężczyzna. - Pojechałem załatwiać sprawę do Rokit. Tam nie było żadnego problemu i w kilka minut ustaliliśmy z księdzem wszystkie szczegóły. To skandal co się teraz dzieje w Gowidlinie.

Sytuacją w parafii interesują się ogólnopolskie media. Mieszkańcy Gowidlina - jak wynika z naszych informacji - czekają zaś na zdecydowaną reakcję biskupa pelplińskiego.

(aktual.18.09.godz.14:55)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(113)

Stop!Stop!

35 85

Czy to was bawi, co nakręcacie ten temat, bo mnie jako mieszkańca Gowidlina wcale nie. Czego chcecie od księdza? Sami nie potrafiliście odebrać Waszego krewnego ze szpitala, musiał z Kościerzyny wracać na pieszo i zmarł!!! Gdzie wyście wtedy byli? Kiedy coraz bardziej pogrążał się w "chorobie", kto z was mu wtedy pomógł? A teraz macie wielkie pretensje do księdza. Zastanówcie się najpierw sami nad sobą. Opamiętajcie się. Jesteśmy tylko ludźmi, krótkie jest nasze życie, a więc żyjmy w spokoju! Proszę 16:32, 17.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

oloolo

23 3

kuzwa co ma piernik do wiatraka ksiadz jest według ciebie do czego powołany 17:49, 17.09.2018


MieszknkaGowiMieszknkaGowi

9 0

Ale przecież to są dwie różne osoby człowieku... W sobotę nie był pogrzeb Pana R.,.. jeśli już coś komentujesz to miej pewność, że to o danej sprawie a nie o zupełnie innej.!
08:46, 18.09.2018


GenGen

1 1

Kawał h z tego klechy 20:11, 19.09.2018


KESERKESER

0 0

pomylony łeb masz w h..j czlowieku . 16:47, 24.09.2018


reo

ojtamojtam

36 14

Przecież książę to z etatu już święty człek jest no i ma monopol na wszystko o władzy boskiej na świętej gowidlińskiej ziemi nie wspomnimy. Ludzie przeżyjcie wreszcie na oczy , kto tu komu jest potrzebny i do czego ? 17:02, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ModlitwaModlitwa

22 40

Parafianie ! więcej modlitwy za Ks Proboszcza ! On tego ,jak widać potrzebuje! Zresztą ,cała parafia powinna się zmobilizować i na wzajem się za siebie modlić i więcej pokory i rozeznania. Walka ze złym trwa. on zawsze atakuje najpierw księży ..chce ich upadku , by odciągnąć ludzi od Kościoła!! 17:08, 17.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

YES YES YESYES YES YES

6 5

Tak ,razem ! Niech każdy zacznie od 1 różańca dziennie (wspólnie lub indywidualnie) w tej intencji . Będzie się działo 17:12, 17.09.2018


AA

11 1

Modliliśmy się za niego przez 3 miesiące jak był na odwyku z wikariuszem na czele a teraz to podziękowania za to bezduszny człowiek nie potrafiący przyznać się do słabości ???? 20:45, 17.09.2018


bobek.bobek.

3 0

Te wasze modly psu na bude sie zdaly, czy nie zrozumieliscie ze swoimi modlami nic nie da sie zrobic, tak naiwny nawet prosty kaszub nie moze byc. Trzeba bylo zbierac na odwykowke i psychologiczne wsparcie, to by pomoglo, jak sie modlisz o deszcz, to bedzie jutro padac????? 14:58, 18.09.2018


a któż to ksiądz jesa któż to ksiądz jes

4 0

A któż to ksiądz jest? Jakaś persona specjalna czy urzędnik kościelny do wykonywania swoich powinności wobec wiernych. Na wsiach ludzie zrobili z księży bożyszcza, sami sąsobie winni. Dają na tacę aż tam szeleści w tych koszykach, sprzątają kościół, gotują wielebnemu no i na kolędzie sypią kasą. To przyzwyczaili księży do kasowania za wszytsko. A gdyby tak była kasa fiskalna to nie byłby taki urka burka już. 18:59, 18.09.2018


Mieszkaniec wsiMieszkaniec wsi

13 19

Dam przyklad gdyby ta osoba okazala sie morderca to tez nalezal by sie godny pochowek jesli tak to gdzie tu wiara chrzescianska 17:11, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ze stolycy kaszub ze stolycy kaszub

4 4

gdyby był kosmytom to by mu sie należał pochowek godny? 09:31, 18.09.2018


olo olo

40 17

Dlatego moja rodzina przestała chodzić do kościola przez takich wlasnie trudno napisac jak ich nazwać 17:52, 17.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ZygmuntZygmunt

9 9

I oto przykład ! jak wyżej w poście "modlitwa"-napisano.
Ps. Nie masz się czym chwalić ,że do kościoła nie chodzisz . 18:02, 17.09.2018


annniiittttkkkaaaannniiittttkkkaaa

10 6

i to jest właśnie sprawdzian naszej polskiej, chrzecijańskiej, od dziada pradziada wiary..
chodzicie do Kościoła dla siebie czy dla księdza?
Czarny tylko czeka na takie upadki, żeby jak najwięcej ludzi odciągnąć od kościoła
jak widać po waszych komenatarzach super mu to wychodzi 19:01, 17.09.2018


aladalad

6 6

najczęściej z lenistwa i złotówki na kościół nie daje a potem pretensje i problem z pochówkiem.
Lenistwo i chciwość to grzech a do tego jeszcze kłamstwo 23:20, 17.09.2018


AmenAmen

14 14

Ojcze nasz! któryś jest w niebie ,święć się imię Twoje ! Przyjdź królestwo Twoje! Bądź wola Twoja...i odpuść nam nasze winy jako i my odpuszczamy...!
18:06, 17.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@Amen @Amen

10 3

Zapytaj proboszcza........dlaczego on nie odpuścił win? 18:24, 17.09.2018


..

0 0

proboszcz niech najpierw rozliczy się ze swojej winy wobec parafian ,co on ma odpuszczać jak sam jest nic warty jako człowiek i duchowny powinien publicznie przyznać się do swoich nadużyć moralnych, które moczy mordę w alkoholu. 12:19, 21.09.2018


WAŻNEWAŻNE

11 9

To nie pierwszy taki przypadek. Podobne przypadki były nawet w powiecie kartuskim. 18:20, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wewawwewaw

7 0

gowidlino to powiat kartuski 20:58, 17.09.2018


wwwiwwwi

6 15

To ilu mieszkańców w Gowidlinie jest niewierzących ? Potrzeba bardzo dużo modlitwy dla księży i dla mieszkańców. 18:22, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

niegodnyniegodny

0 0

O praktykujących lecz niewierzących to słowa:(Mt 7,21-29)
Jezus powiedział do swoich uczniów: Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia? Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. 17:42, 03.12.2018


SomsiadSomsiad

12 34

A ja sie nie dziwie księdzu. Jak ktoś nie wierzy w Boga to czego szuka w kościele? 18:31, 17.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

anita ani tamtaanita ani tamta

25 3

nie proboszczowi osądzać takie rzeczy, nieboszczyk już przez niego sądzony nie był i nie będzie
on ma go tylko z godnością pochować (bierze za to kasę)a nie osądzać czy był wierzący czy nie
swoją drogą ciekawe czy przyjął OFIARĘ od rodziny za ten pochówek
iluż to niewierzących co niedziela w kościele?
iluż to wierzących nie chodzi do kościoła? 19:03, 17.09.2018


Mona96Mona96

6 1

Nie ksiądz rozlicza ludzi po śmierci. Ten człowiek musi sam rozliczyć się ze swojego życia z Bogiem. A modlitwa nad nim w kościele pomoże mu później w niebie. Miał kochającą rodzinę i nie był im obojętny jego los po śmierci, nawet gdy na ziemi nie był ideałem chrześcijanina. Ale kto z nas Jest? Ten kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamień. Ksiądz nie powinien odmówić rodzinie godnego pochówku. 14:44, 18.09.2018


do niektórych powyżedo niektórych powyże

63 5

Widzę, że niewiele tutaj prawdziwych katolików. Większość to z modlitwą na ustach dokopałaby jeszcze swojemu bliźniemu. A ksiądz nie jest i nie może być sędzią, który decyduje komu należy się ostatnia posługa, a komu nie. Od oceny czyjejś wiary będzie ktoś zupełnie inny. Jeżeli rodzina prosi księdza o katolicki pogrzeb swojego zmarłego, to jego obowiązkiem, wynikającym z posługi, powinno być spełnienie tej prośby. On nie musiał widzieć tej osoby w kościele, ale powinien zrobić coś do niego należy jako katolika i człowieka, który wierzy w nieskończone miłosierdzie Boże. 18:40, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

racjaracja

3 1

święta racja 17:05, 19.09.2018


sugestiasugestia

11 9

" Większość komentujących jest oburzonych zachowaniem" .... Większość jest OBURZONA ;) 18:42, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nagle nagle

12 16

Ale to trzeba udowodnić ze były takie sytuacje a nie tylko teraz nakręcać sytuacje ..... tu akurat był jasny dowód a o pozostałe prosimy o świadków rodzinę czy sąsiadów dziwie się redakcji ze publikują niesprawdzone info ..... 18:42, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wielce oburzonychdo wielce oburzonych

38 8

kościół (jako wspólnota ludzi, ale i jako budynki) nie należy do proboszcza ani papieża. Po 2e : z honorami kościelnymi pochowano abpa Wesołowskiego, nuncjusza i pedofila. Czy śp. zmarły z Gowidlina dopuszczał się PRZEZ DZIESIĘCIOLECIA tego co w/w arcybiskup?! i na koniec : co wywołało w ostateczności większe zgorszenie publiczne : osobiste sprawy tego zmarłego - czy POSTĘPOWANIE PROBOSZCZA? (pytanie retoryczne)... 18:50, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oloolo

18 11

wczoraj mielismy spotkanie rodzinne i byl poruszony temat pedofili w kosciele moja matka zwolenniczka koscilola powiedziala ze to dzieci są winne bo kuszą *%#)!& jak 12 letni chlopiec kusi ksiedza 19:33, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

13 21

Nie znam tego przypadku. Ale są osoby co 20 lat w kościele nie były na codzień z nim walczyły np źle mówiąc na Kościół i po ich śmierci rodzina ma wielkie oburzenie że ksiądz dziwny bo pochować nie chce. Wcale się nie dziwię że odmawiają 20:41, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XyzzXyzz

5 1

Obowiązkiem księdza jest pochować zmarłego. Możemy sobie gdybać że np. chodził do innego kościoła bo ten np. mu nie odpowiadał. Niektórzy są w stanie zabić różańcem w ręku... 00:39, 18.09.2018


LoloLolo

26 15

Grubo...zawsze uważałem że z kaszubami o wierze nie powinno się dyskutować bo pod tym kątem są bardzo ciemni. Klapki na oczy i heja do kościoła...a w domach chleją... biją kobiety i by kij w d#pe sąsiadowi włożyli. Lepiej zostawcie ten temat dla mediów i tym co są na czele kościoła. A wam życzę rozumu w głowie. 20:46, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

3 3

Ty lolo zdejmij rurki z dup*y bo ci krew nie dopływa i odczep się od Kaszubów. Widziałeś jednego z drugim a wszystkich do jednego worka walisz.jesli jeden ksiądz pedofil to Kaszubi mogą też powiedzieć że wszyscy ale nie jesteśmy tacy jak wy miastowe nic co chce nam swoje zasady wprowadzac 10:27, 18.09.2018


Kobieta z gowidlina Kobieta z gowidlina

13 6

,, Po co wy ludzie klękacie przy komuni św? Po to by pokazać innym, że jesteście bardziej wierzący od innych? Po co tak powoli idziecie do komuni św? idziecie do Boga bóg na was nie będzie czekał,,. To są słowa ks co miał ostatnio na komuni i to jest normalny ks? 22:06, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Napisane jestNapisane jest

0 0

bowiem: 
Na moje życie - mówi Pan - przede Mną klęknie wszelkie kolano. 
a każdy język wielbić będzie Boga. 
Tak więc każdy z nas o sobie samym zda sprawę Bogu.  10:11, 22.09.2018


jaja

1 1

ty stop to ty jesteś nie zły *%#)!& 22:23, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

1 2

ty to jesteś nie zły palant 22:26, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SwojakSwojak

11 10

Kochany księże biskupie Kasyno, wiem, że nie masz łatwo z tymi matołami na parafiach (jak w Gowidlinie). Weź nasz Przywódco duchowy troszeczkę z nauki prezesa tysiąclecia JarosławaRomualdowicza K.

Chodzi o stworzenie programu "PROBOSZ +", który z kasy firmy K.K.
wypłaci każdemu kto zdeklaruje sią modlić za zbłądzonego w powinności posługi duszpasterza lokalnego (np. proboszcza), no powiedzmy 200 zł miesięcznie.

To napewno podniesie frekwencję:

1) przy urnach wyb. na firmę Jarosława,
2) w uczestniczeniu w uroczystościach kościelnych (taca),
3) w kolejkach do pierwszeństwa pochówku itd.
Po prostu wielki finansowy sukces dla BnOO (Bez nawet Ograniczonej Odpowiedzialności).
Idzcie, bo już jest skończone. Amen!! 22:44, 17.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pelpliniankapelplinianka

4 3

Nie tylko w GOWIDLINIE jest alkoholik ,ale w 80% parafii tylko szkoda ,że KS.Biskup ich chroni a to banda w alkoholu umoczona. 09:45, 18.09.2018


MarlenkaMarlenka

8 12

Ksionc morze wiencej!!! Precz z ksiondzami!!! 23:19, 17.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrajanieKrajanie

11 21

Wszyscy chcielibyśmy, aby prawo było rspektowane. Ks
Probosz postąpił zgodnie z literą prawa kanonicznego. Nie on je ustanowił a jedynie dostosował się do miego. Skąd więc ta nagonka na jego osobę? Po co te oblżywości katolicki narodzie? 00:12, 18.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ab55ab55

0 0

Kodeks prawa kanonicznego określa wypadki, w jakich wierny zostaje pozbawiony prawa do pogrzebu kościelnego. Pogrzebu kościelnego powinni być pozbawieni:

- notoryczni apostaci, heretycy i schizmatycy (por. KPK, kan.751);

- osoby, które wybrały spalenie swojego ciała z motywów przeciwnych wierze chrześcijańskiej;

- inni jawni grzesznicy, którym nie można przyznać pogrzebu bez publicznego zgorszenia wiernych (por. KPK, kan. 1184 § 1).

Pierwsza grupa ludzi nie budzi raczej wątpliwości. Ci, którzy porzucili wiarę chrześcijańską, dopuścili się herezji lub schizmy, postawili siebie poza Kościołem i dlatego nie mają prawa do pogrzebu kościelnego. W naszych, polskich warunkach czasami zdarzają się odejścia katolików do innych wyznań lub, jeszcze częściej, do różnego rodzaju sekt, np. do świadków Jehowy. Wówczas osoby takie pozbawiają siebie prawa do pogrzebu kościelnego. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, że ochrzczony notorycznie nie korzysta z sakramentów Kościoła (spowiedź św., Eucharystia...). Notoryczne niepraktykowanie nie jest jednak dowodem na apostazję. Duszpasterz powinien przy nadarzającej się okazji upewnić się, że człowiek ten nie chce mieć nic wspólnego z wiarą i Kościołem, np. w czasie odwiedzin kolędowych. Co więcej, powinien fakt ten odnotować w kartotece parafialnej albo, jeszcze lepiej, sporządzić dokument pisany, stwierdzający stan faktyczny z podpisem zainteresowanej osoby. Bez takiego upewnienia się, duszpasterz nie ma prawa odmawiać pogrzebu, argumentując, że osoba ta nie praktykowała. Jest to tym bardziej zrozumiałe, że Kościół czasami pozwala również na pogrzeb kościelny osoby z innego wyznania chrześcijańskiego. Duszpasterz może jednak w inny sposób zaznaczyć dezaprobatę Kościoła wobec tego rodzaju postępowania, np. poprzez mniej okazałą ceremonię pogrzebową czy przez odpowiednią homilię. Nie powinien jednak ?karać" takiego zmarłego przez zakaz wnoszenia trumny do kościoła czy kaplicy przedpogrzebowej. Albo odmawiamy pogrzebu kościelnego, jeśli są ku temu racje, albo zgadzamy się na ten pogrzeb i wtedy powinien on być odprawiany zgodnie z miejscowym zwyczajem.

Drugą grupę stanowią ci, którzy wybrali spalenie swojego ciała z motywów przeciwnych wierze chrześcijańskiej, a więc np. dla zamanifestowania swojej niewiary w zmartwychwstanie, życie wieczne itp. Ludzie ci sami wykluczyli siebie z grona członków Ludu Bożego i dlatego nie przysługuje im prawo do katolickiego pogrzebu.

Myślę, że raczej nie nastręcza trudności określenie, czy dana osoba może być włączona do jednej z dwu zaprezentowanych grup ludzi, którym nie należy urządzać pogrzebu katolickiego. Również decyzja o odmowie w takiej sytuacji nie powinna być krytycznie odebrana przez społeczeństwo. Pewne trudności mogą pojawić się jednak w odniesieniu do zmarłych, których należałoby zaliczyć do trzeciej grupy, którą chciałbym przedstawić w następnym artykule.

Ks. BENEDYKT GLINKOWSKI
dr prawa kanonicznego

10:08, 22.09.2018


KrajanieKrajanie

12 16

Wszyscy chcielibyśmy, aby prawo było rspektowane. Ks
Probosz postąpił zgodnie z literą prawa kanonicznego. Nie on je ustanowił a jedynie dostosował się do niego. Skąd więc ta nagonka na jego osobę? Po co te obelżywości katolicki narodzie? 00:24, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nikt jakoś nie mówiNikt jakoś nie mówi

6 9

o tym jaka była wola zmarłego, który calutkie życie omijał kościół z daleka. Czy nakazał rodzinie, aby postawiono jego zwłoki w budynku, którego nie cierpiał ???
Powinni uszanować jego wolę, czy postąpić wbrew jego woli ??? Niech odpowie ktoś, kto słyszał jakie było życzenie tego człowieka, zanim zmarł. To jest decydujące w tej sprawie !!! 00:49, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wawa

8 6

Jeżeli Bóg istnieje, to istnieje niezależnie od tego czy w to wierzymy czy nie.
Jeżeli Bóg istnieje to istnieje niezależnie od tego w jaki sposób będziemy Go czcić.
Jeżeli wg chrześcijan, muzułmanów, żydów ... istnieje jeden Bóg to istnieje niezależnie od tego jak Go nazwiemy, to po co religie, Bóg istnieje bez nich. 00:57, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gdy zmarł abstynentGdy zmarł abstynent

5 3

który nienawidził alkoholu i pijaństwa, bo z tego właśnie powodu jako dziecko oddano go do sierocińca, to mimo że wszyscy wiedzieli o jego nieszczęściu , to połowa jego rodziny na stypie uchlała się dokładnie, bo "przecież stypy bez wódy być nie może" - jak powiedzieli. Taki to jest dość często szacunek dla zasad wyznawanych przez zmarłego. Pętaki bez honoru !!! 01:21, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zmiany Zmiany

24 4

Należy jeszcze wspomnieć ile dzieciom odmówił chrztu bo rodzicie nie mają ślubu, bo jesteś za biedny, bo, bo bo.... Przeciwnie ma się sprawa gdy takie osoby są bardzo majętne w tedy ksiądz nie widzi problemu nawet gdy ślub czy czy chrzest ma się odbyć w tygodniu po cichu. Mam nadzieję że ksiądz odejdzie z naszej parafii. Mam nadzieję że proboszcz zostanie wydalony z naszej parafii, na jego miejscu świetnie sprawdził by się obecny wikary. 08:01, 18.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

parafianinparafianin

6 0

Mi też odmówił chrztu dziecka powiedział że nigdy w zyciu że najpierw ślub a dopiero za jakiś czas chrzest. W Sierakowice zaś ksiądz na jednej mszy zrobił i ślub i chrzest i bez problemu. Tylko ten wymyśla bo od każdej posługi się należy 10:17, 18.09.2018


Ahaaaa ....Ahaaaa ....

4 1

czyli modli się do mamony. Dlatego przebrał się za księdza. Nawet diabłu wybaczy, gdy dostanie KASIORĘ. Nie on jeden w tym fachu .... Znałam wielu księży z POWOŁANIEM, ale teraz takich to na lekarstwo, ze świecą szukać. Klękają przed kasiorą. 20:05, 18.09.2018


coco

8 5

Sprawa została nagłośniona na szerszą skalę. Wczoraj dzieci bawiąc się na placu zabaw były świadkami przyjazdu ekipy z Polsatu... 08:07, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KsKs

4 7

Jeśli nie chodziło sie do kościoła to nie dziwnie sie ksiedzu ze go nie wpuścił robiąc afere bez sennsu......spoczywaj w pokoju Panie Rompa. Mam nadzieje ze ci którzy zrobili tą afere to czytają komentarze bo tu jest całą prawda o rodzinie. 08:17, 18.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

parafianinparafianin

4 3

Co ma rodzina do odmowienia ostatniej posługi... Tak samo gdyby dziecko zmarło przy porodzie to też by odmówił bo nie ma chrztu itd. ksiądz jest dla ludzi i tyle nie na odwrót. Więc skończ baranie mieszać tu z rodziną bo są lepsi od tych co co niedzielę w 1 ławce sa 10:10, 18.09.2018


Do ksDo ks

2 1

A co rodzinie Rompa do tego? Bo widzę, że ktoś wypowiada się w temacie bez rozeznania 11:49, 18.09.2018


infoinfo

11 12

kolejna szmira i nagonka. Wam wygodnie bo większość księży ignoruje, czy tez przymyka oczy na pewne sprawy a tu się znalazł jeden służbista to trzeba od razu aferę robić.

08:25, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W.DW.D

4 8

W.D ty donosicielu 09:09, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

cccccc

10 12

Niestety ale nie jest to odosobnione zachowanie księdza tej sekty. Niestety ale m in pedofilia, alkoholizm, przekręty finansowe pogrążają cały czas tę religię. Najgorsze jest jednak to, ze sekta ta nawet nie naucza tego co jest zapisane w Biblii. Tymczasem każdy z nas może wziąć do ręki Biblię i przeczytać w niej to co mówi do nas Jezus czyli te słowa : " Gdy faryzeusze usłyszeli, że zmusił saduceuszy do milczenia, zeszli się w jedną grupę. 35 I jeden z nich, biegły w Prawie,+ zapytał, wystawiając go na próbę: 36 ?Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe??+ 37 On rzekł do niego: ??Masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem?.+ 38 To jest największe i pierwsze przykazanie." Mt 22. Tymczasem sekta katolicka naucza o jakiejś Trójcy albo kłamie, ze Bogiem Najwyższym jest Jezus. Są to kłamstwa , które z Biblią nie mają nic a nic wspólnego. 09:34, 18.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

infoinfo

0 2

tia, tylko TVN by udowodnić wielkie zbrodnie musiał dzieci ściągać z zagranicy a i tak miał problem.

Pamiętaj że internet nie jest anonimowy a w realu już taki mocny w gębie nie będziesz.

23:17, 18.09.2018


Te ccc Te ccc

3 0

Zajmij się swoją sektą, bo tam też nie ma idealnych ludzi...znam kilku z twojej sekty, nie są to dobrzy ludzie i staram sie trzymać od nich z daleka 15:54, 19.09.2018


parafianinparafianin

14 6

On robi i decyduje jak chce. Nawet w sprawie ogrzania kościoła tyle kasy co on wydaje na opał aż nie możliwe to zamiast poprowadzić ciepłe ogrzewanie do kościoła z nadmuchem np to jakieś maty zamówił co tylko w dupę grzeje i to na kilka ławek co więcej kosztują niż jakby nowy centralny w kościele się chciało montować.po 500 zł od rodziny czy to jest normalne 09:52, 18.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SwojakSwojak

2 1

Łżesz jak pies. Sładano się po 300 zł i bez jakiegokolwiek przymusu. 15:16, 19.09.2018


wszyscy płaczą wszyscy płaczą

0 4

smutna sprawa 10:43, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzeciwnikPrzeciwnik

6 2

@Krajanie
Poproszę o konkrety, nie ogólniki. Wg jakich zasad, norm, nakazów kierował się ów proboszcz.
Tak aby każdy mógł sobie sprawdzić u źródła. 13:18, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

a ja proponuję a ja proponuję

11 8

Może żeby obrońcy księdza zaczęli myśleć, to proponuję żeby te same zasady co on stosować w innych zawodach i sytuacjach:
- u mechanika - nie naprawię panu zawieszenia, bo nie widziałem pana regularnie w warsztacie, a w ogóle to po co pan jeździł po dziurach....

- u dentysty - nie wstawię panu plomby, bo przychodzi pan do mnie tylko jak już boli, a poza tym po co pan je tyle cukru

- u lekarza - proszę iść gdzie indziej, bo u mnie pan nie bywa jak jest pan zdrowy, a przychodzi tylko jak zachoruje

- u prawnika - nie udzielę porady prawnej, bo przychodzi pan tylko jak trzeba do sądu...

itd. Można? 15:07, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

boga nie ma boga nie ma

2 11

Jakby był dawno by się za wszystkich księży wziął i pozbawił majątków o toruńskim papieżu nie wspomnę(bo takiego ponoć nie ma ) :) 15:18, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z Pelplinaz Pelplina

11 6

Przewielebny księże Biskupie gospodarzu Diecezji pelplińskiego do której należy właśnie parafia w Gowidlinie ,którą od wielu lat zarządza kanonik i dziekan ,który nie spełnia swoim postępowaniem to do czego powołał go św.pamięci Biskup Jan Bernard Szlaga.Posługa tego proboszcza w parafii Gowidlinie to skandal i marny wizerunek dla Diecezji. Proboszcz tej parafii to zaburzony człowiek szukający w alkoholu rozwiązania tego czego sam sobie i parafianom w życie duchowe wprowadza. Omijając już ten przypadek z tym pochówkiem krocząc dalej ,każdy alkoholik niszczy własną rodzinę ,a w tym przypadku proboszcz alkoholik po kilku terapiach niszczy wspólnotę parafialną .Dlaczego Ks.Biskup tak lekceważąco podchodzi do istniejącego zagrożenia alkoholowego przez tego proboszcza wśród wiernych tej wspólnoty.
Jeżeli proboszcz nie jest w stanie zmienić swojego nałogu i być pokornym wobec parafian szanować ich za wkład i modlitwy to jego miejsce powinno być w klasztorze dla księży alkoholików ,bo jest ich sporo, a władze kościelne dają im przyzwolenie. 18:25, 18.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Większość PiSkupówWiększość PiSkupów

1 0

w ePiSkopacie jest jednomyślna w kwestiach dojenia kasy zewsząd, skąd można. Głoszenie Ewangelii to sprawa przegrana, w krainie wszechobecnego KŁAMSTWA (które nas wyzwoli ???). 00:14, 19.09.2018


KopikulkaKopikulka

5 10

Ta rodzina też chyba nie teges wystawiając truchlo na dworze :-( warci siebie 21:04, 18.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a z Tobą wszystko oka z Tobą wszystko ok

1 0

A co oni psa grzebali czy człowieka? bo mianem truchła nie określa się zmarłych ludzi. 10:44, 19.09.2018


Gowidlino Gowidlino

10 8

Może wspomnimy także o tym jaki ksiadz proboszcz ma problem z alkoholem ? I o tym jak ostatnim razem byl na 3 miesiacznym odwyku... Czemu nikt o tym nie wspomina. Warto również ten temat poruszyc. 21:34, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w53w53

10 0

nie mi osadzac postepowanie ks kanonika,zadaje sobie jednak pytanie dlaczego nikt z rady parafialnej albo soltys nie przedstawili ksiedzu blizej sp .Jozefa .To on w naszy kosciele przyjmowal sakramenty swiete,nikomu nie wadzil,staral sie byc anonimowy i w miare samodzielny.nie chcial nikogo obciazac opieka.z sasiadami nigdy nie wchodzil w konflikt.trudno mu bylo nadazyc za postepujacymi zmianami. tak mysle ze jednak sporo czasu kazdego dnia spedzal na modlitwie bo tego nauczyla go sp.Matka ktorej grob czesto odwiedzal.to ze nie chodzil do kosciola spowodowane bylo nieodnalezieniem sie w szerszej spolecznosci.preferowal samotny styl zycia/czy to nie jest pewien rodzaj choroby/.Ten pogrzeb dal nam zyjacym napomnienie co my zrobilismy dla sp.Jozefa aby mial godny pochowek.Wieczny Odpoczynek Racz Mu Dac Panie 22:22, 18.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Skoro tak,Skoro tak,

0 2

no to jego trumna powinna być wystawiona w tym kościele, gdzie lubił przyjmować sakramenty - a nie w tym do którego nigdy nie wszedł. Zaniedbanie ze strony rodziny i parafian współmodlących się z nim w kościele, który mu odpowiadał. 18:22, 20.09.2018


Parafianka2Parafianka2

9 9

Zapewne tylko Ksiądz z Gowidlina źle wypełnia swoje obowiązki, a osoby które Go oceniają są idealnymi rodzicami, mężami, żonami, sąsiadami, pracownikami czy też pracodawcami???? 22:31, 18.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Tak Tak

3 0

Mi żona ciągle powtarza że jestem idealnym mężem :P 08:18, 19.09.2018


Jest kilka profesjiJest kilka profesji

1 1

które są jednocześnie zawodem i POWOŁANIEM. Ksiądz, lekarz, sędzia, nauczyciel powinni świecić przykładem dla nas wszystkich, a nie być gorsi, niż my sami !! Zboczeńcy, kanciarze, złodzieje i kłamczuchy nie nadają się do powyższych profesji - lecz niestety spotykamy takich chcąc czy nie chcąc. Za wszystko powinni być oni karani podwójnie, bo sieją demoralizację powszechną, zamiast promieniować dobrym, humanitarnym postępowaniem. 18:40, 20.09.2018


@ Jest kilka profesj@ Jest kilka profesj

1 0

Bycie katolikiem to też powołanie. To zobowiązuje do przestrzegania bożych przykazań. Ty też masz świecić przykładem dla: dzieci, małżonki(a), teściów, sąsiadów itd. Ludzie wykonujący wymienione przez Ciebie zawody z założenia nie muszą być od Ciebie lepszymi wyznawcami. Wierzycie w tego samego Boga i powinniście przestrzegać tych samych zasad. Zatem każdy katolik powinien spodziewać się podobnych nagród i kar. Wymagać nie należy tylko od innych, ale przede wszystkim od siebie. 01:57, 22.09.2018


wers wers

5 5

Jak wszyscy wiedzą jest coraz mniej powołań a tu niektórzy chcą zniszczyć jeszcze tych księży którzy posługują .Posługują tak jak im sumienie podpowiada napewno dla dobra swoich parafian.Księża proszą by parafianie chodzili do kościoła a na siłę nikogo nie zaciagna no po prostu tak wybrali i teraz rodzina robi aferę po śmierci bo chca na siłę katolickiego pochówku Nawet Bóg daje wybór i wolną wolę. Ale takiemu zmarłemu rodzina nie daje wolnej woli i po co taka nagonka na osobę duchowna dla pokazania że rodzina taka wierzaca? 06:21, 19.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

FreeFree

5 1

Nikt nie musi ? niszczyć? księży. Większość księży sami to robią.
Na szacunek i pełny kościół trzeba sobie zapracować. 08:25, 19.09.2018


Kto ich niszczy Kto ich niszczy

3 2

zastanów się co piszesz oni sami się niszczą przez pedofilie z dziećmy , przez kurestwo z kochankami i alkohol co w mordę leją od zawsze. 18:44, 19.09.2018


tacy samitacy sami

2 5

Na tacy many many many .... must be funny (uwaga nie po kaszubsku) dalej sponsorujcie korporacje jak macie za dużo pieniędzy. Szkoda państwa bo z budżetu odpływają bezpowrotnie kolosalne pieniądze. To wy jesteście dla nich źródłem utrzymania a nie oni dla was. Kiedy to zrozumiecie? 07:28, 19.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..

1 2

Nie zrozumieją jest to tak głęboko w mentalności że dają bez myślnie , bo jakiś czarny baran zażąda. Trzeba jeszcze przynajmniej dwóch pokoleń co to zlikwidują Kolęda nic do liturgii i przykazań nie wnosi jest to postanowione żeby mieli co roku kasę ,na alkohol, kurestwo i urlopy w kurortach. 18:41, 19.09.2018


AdolfAdolf

5 5

Leszek twój czas przemija, źle wykorzystałes szanse Tobie dane!!! 07:44, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tv szukatv szuka

1 4

choć jednej osoby z Gowidlina lub parafii, która SAMA DOBROWOLNIE wybrała chrzest w katolickim kościele. Pytanie poważne, do reportażu w jednej z wiodących telewizji (niezwiązana z TVN). Anonimowość i dyskrecja zapewnione. 08:38, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szawle, Szawle, ...Szawle, Szawle, ...

1 1

... dlaczego Mnie prześladujesz? !!!
 
Niech więc uważają nas ludzie za sługi Chrystusa i za szafarzy tajemnic Bożych! A od szafarzy już tutaj się żąda, aby każdy z nich był wierny. 
Mnie zaś najmniej zależy na tym, czy będąc osądzony przez was, czy przez jakikolwiek trybunał ludzki Co więcej, nawet sam siebie nie sądzę. Sumienie nie wyrzuca mi wprawdzie niczego, ale to mnie jeszcze nie usprawiedliwia. Pan jest moim sędzią. Przeto nie sądźcie przedwcześnie, dopóki nie przyjdzie Pan, który rozjaśni to, co w ciemnościach ukryte, i ujawni zamiary serc. Wtedy każdy otrzyma od Boga pochwałę. 09:25, 19.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nicknick

1 0

sorry ale co to za belkot ?! 10:53, 19.09.2018


Jack DanielsJack Daniels

4 2

Drogi Panie redaktorze. Proszę się zainteresować księdzem proboszczem z Pomieczyna. Ma nie jedno na sumieniu, a swym zachowaniem, butą i arogancją dzieli parafian na lepszych i gorszych a ponad to skłóca ludzi przeciwko sobie. Ten proceder trwa od wielu lat, ale w tej chwili ksiądz osiągnął już prawie szczyt - tylko czekać kiedy z niego spadnie. 11:36, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kulkakulka

6 5

proboszcza też obowiązuja przepisy- m.in prawo kanoniczne. Dostosowal sie do nich.
każdy w swoim zawodzie dostosowuje sie do przepisów i nie łamie ich (miejmy nadzieję)
wiec nie rozmuniem o co chodzi z tą nagonką na księdza.
Spójrzcie na siebie, na wasze rodziny, na życie na kocią łape, na rozwody, na brak poszanowania dla instytucji rodziny, na .....wiecej nie bede pisac bo dokładnie wiecie o co chodzi..
ale krytykować to każdy potrafi.. 16:04, 19.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Lipa'68Lipa'68

3 0

Zgadzam się z autorem tej wypowiedzi! Ksiądz proboszcz bardzo dobrze zrobił! A biskup powinien bronic swych księży a nie słuchać tych, którzy żyją z dala od kościoła i tylko roszczenia!!! 22:33, 21.09.2018


@z dala@z dala

0 0

nikt z dala nie zyje ,zachowanie proboszcza i jego buta to zywo obserwowany temat .Chcial
byc ponad wszystkich jako ksiadz i osoba konsekrowana ,a stal sie skandalem w parafii posmiewiskiem i naczelnym alkoholikiem parafialnym. 14:57, 25.09.2018


SwojakSwojak

8 8

Niechaj się nasz Ksiądz Kanonik o nic nie martwi. My parafianie murem za Księdzem stoimy. Nigdzie Kanonika nie wypuścimy. Ze świecą takiego duszpasterza szukać. Złe opinie pochodzą od ludzi, którzy Boga w sercu nie mają. Szczęść Boże. 16:13, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Swojak@Swojak

7 3

Brawo. Tak trzymać!!! 18:44, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kzdkkzdk

10 7

Informacje o sprawie z Gowidlina są jedynie relacją kogoś z rodziny zmarłego. Nie są obiektywne, bo koncentrują się na tym że ks. Proboszcz nie udostępnił kaplicy przedpogrzebowej. Ale to że zgodnie z prawem udostępnił miejsce na cmentarzu, tego się nie zauważa. Że odbył pogrzebową ceremonię wobec zmarłego, tego też się nie zauważa. Jak również pomija się fakt, że po tejże ceremonii w kościele odbyła się Msza za zmarłego. Tak właśnie poprawnie postąpił Duszpasterz. Szkoda tylko, że rodzinie zmarłego tak bardzo zależało na nagłośnieniu całemu światu tego, że ich zmarły krewny był osobą notorycznie niepraktykująca i nie utrzymująca kontaktu ze wspólnotą rzymskokatolicką. 19:24, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Piotr12Piotr12

5 7

Sprawa sprawą... Jedna z wielu w przypadku tego księdza. Jest alkoholikiem i nie raz na cyku stał przed ołtarzem. Wielka mi "niewinność" takiego człowieka. Pytam jasno, kto pijany wychodzi do odpowiedzialnych zajęć i spraw w normalnym zakładzie pracy? Miałem już takiego kierowcę co woził ludzi pod wpływem alkoholu. Musiała się wziąć za to policja j chłop wyleciał z pracy. Tu też "utrudzony" dobrodziej musi się napić bo nie radzi sobie że sobą a jak przerwa w piciu to agresywny bo ludzie denerwują. Ks. Knut powinien odejść ale nie na inną parafię bo ten sam problem będzie tylko na leczenie. Znam ludzi dobrych co chcieli mu pomóc ale on nie dał sobie pomóc. Kto tylko powie że ma problem i chce pomóc to jest wrogiem. Pozwalniał zresztą dobrych współpracowników A organistę wyprosił z kościoła choć młodzi poprosili. Byłem na tym ślubie. Dużo można wymieniać sytuacji ale wszystkie mają wytłumaczenie w chorobie alkoholowej. Ludzie to też obłudnicy bo przy księdzu słodko jakby nigdy nic A za plecami ostro plotkują. Dobrze że taki redaktor Expresu Kaszubskiego sprawę ruszył bo innym się nie zebrało na odwagę. Wstyd dla takiej wsi 20:34, 19.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

CiekawskiCiekawski

0 0

Interesujące wynurzenia, wynikające z obserwacji czy autopsji? 21:58, 19.09.2018


..

2 0

tak nie powinien być już proboszczem w żadnej parafii ma swój wiek 62 lat schować go do klasztoru karmelitów bosych w Zamartem tam właśnie księża z nałogiem alkoholowym się rehabilitują , są na odwyku. 22:23, 19.09.2018


OrganyOrgany

0 0

Świetny pomysł: dorobić sobie na sprzęcie byłego pracodawcy ;) 22:32, 19.09.2018


12341234

0 0

A do ministrantów dobierał się ? 22:44, 21.09.2018


@Piotr 12@Piotr 12

6 4

Wstyd powinno być tobie bo takie bzdury wypisujesz. Organista to inna bajka. Wrzuć na luz. 20:58, 19.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwatorkaObserwatorka

1 2

I jak ludzie a i dzieci młodzież mają chodzić do kościoła i wierzyć skoro ksiądz taki przykład daję. 11:41, 21.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wartywarty

4 0

Nie chodzimy do kościoła dla księdza 12:14, 21.09.2018


..

1 3

Przykład tego plebana to rozpusta i alkoholizm co w tym zawodzie osoby konsekrowanej jest tragedią dla kościoła katolickiego i Diecezji pelplińskiej. 12:22, 21.09.2018


cccccc

3 0

#Obserwatorka

Dlatego trzeba wierzyć w Boga a nie w ludzi czyli w księży, poza tym nalezy czytać Biblię i stosowac się m in i do tych słów Jezusa : ?Nauczycielu, które przykazanie w Prawie jest największe??+ 37 On rzekł do niego: ??Masz miłować Jehowę, twojego Boga, całym swym sercem i całą swą duszą, i całym swym umysłem?.+ 38 To jest największe i pierwsze przykazanie. Mt 22 12:14, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wkkwwkkw

0 4

A ta kaplica jest własnością tego księdza czy parafii ?
12:25, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

historianhistorian

3 1

Drewka nakręca temat bo chce zniszczyć księdza Leszka, przypomnijcie sobie jak to było z senatorem Bonkowskim. Polska nic nie wiedziała a to były ich takie domowe brudy, jednak Drewka wszystko nagłośnił i wszedł w sojusz z Wirtualną Polską i temat niepotrzebnie stał się ogólnokrajowy, ale oczywiście z wytyczną "zniszczyć PISowskiego senatora" .. przypomnijcie to sobie, bo teraz też o księdzu leszku lewacka tuba homo promocji pisała 12:59, 21.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Czyż nie wiecieCzyż nie wiecie

0 0

żeście świątynią Boga i że Duch Boży mieszka w was? Jeżeli ktoś zniszczy świątynię Boga, tego zniszczy Bóg. Świątynia Boga jest świętą, a wy nią jesteście.  20:38, 21.09.2018


cccccc

2 5

#historian
Nikt niczego nie podkręca. po prostu sekta katolicka zawsze taka była. Już samo to, ze nauczają bajek na religii powinno spowodować, ze sekta ta powinna być przynajmniej usunięta ze szkół. Po co dzieciom bajki o Trójcy czy piekle pod ziemią czy wieczna dziewica Maryja ?! Ty w to wierzysz ? Nie dość, ze kłamią to jeszcze odmawiają pochówku swojemu współwyznawcy . 18:13, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lipa'68Lipa'68

3 2

Popieram stanowisko księdza! Po co na siłę wprowadzać do kościoła po śmierci kogoś, kto za życia do kościoła nie chodził. To rodzina ma jakieś chore ambicje. Trzeba było wcześniej zainteresować się członkiem rodziny, a nie oczerniać teraz księdza i szukać pomocy u biskupa. Zmarły pewnie nie życzył sobie pochówku z całą oprawą i to trzeba uszanować. 22:26, 21.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ Lipa@ Lipa

1 1

O tak jesteś totalna lipa, oj żeby Ciebie nie spotkała taka przykrość , bo wypisujesz głupoty 15:24, 23.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do historianDo historian

0 1

Według Ciebie te wszystkie brudy , świństwa , niegodziwości powinno się zamiatać pod dywan ????? A kim Ty jesteś ????? na pewno złym człowiekiem , godnym potępienia . Amen. 15:28, 23.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do swojakDo swojak

0 2

jaki jesteś beznadziejny ,na szczęście osamotniony w swych pogladach 15:32, 23.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%