Zamknij

Problematyczne odpady w miejscu pracy

09:29, 27.06.2018 nadesłane Aktualizacja: 09:42, 27.06.2018

ABC segregacji

Segregacja odpadów jest w Polsce tematem popularnym od lat. To właśnie prawidłowa segregacja pozwala nam oddzielić surowce wtórne od materiałów nie nadających się do powtórnego przetworzenia. Tym sposobem do jednego pojemnika zbierane są tylko te śmieci, które cechują się podobnymi właściwościami i poddawane są podobnym procesom, dzięki czemu wracają na rynek. Dlatego też w większości biur dostrzegamy już stojące najczęściej w holach i korytarzach pojemniki do segregacji odpadów.

Przypomnijmy, do czego służą oznaczenia kolorystyczne. Do niebieskiego pojemnika wrzucamy papier, karton, torby i worki papierowe, a także tekturę falistą. Do zielonego pojemnika trafiają butelki szklane po napojach i żywności. Kolor żółty powinien kojarzyć nam się z wszelkimi tworzywami sztucznymi oraz metalami. Kolor brązowy to symbol odpadów ulegających biodegradacji. Wyposażając biuro w Polsce, nie będziemy mieć problemu w zaopatrzeniu się w kosze do segregacji śmieci, gdyż produkuje je coraz więcej firm. Jedną z nich jest firma AJ Produkty, w której można złożyć kompleksowe zamówienie na pozostałe wyposażenie biura, jak np. biurka komputerowe czy szafki ubraniowe dla pracowników.

Eko biuro

Poza segregacją śmieci, popularne są też inne praktyki kojarząc się z eko-biurem. W coraz większej liczbie firm możemy spotkać się z zamontowanym przed budynkiem stojakiem do rowerów, gdyż coraz częściej przedsiębiorcy promują zdrowy styl życia wśród pracowników. Aby ograniczyć emisję odpadów, firmy decydują się też często na dyspozytory wody mineralnej, ograniczające kupowanie wody w małych, plastikowych butelkach. Popularne staje się też zaopatrywanie biur w papier makulaturowy lub przechodzenie na elektroniczny obieg dokumentów. Większe przedsiębiorstwa decydują się też na udział w licznych akcjach promujących walkę z odpadami oraz zdrowy styl życia i troskę o środowisko. Organizują też czasem zbiórki odpadów niebezpiecznych, do których zaliczają się m.in. zużyte baterie, akumulatory, przeterminowane lekarstwa, zużyte świetlówki, zużyty sprzęt RTV i AGD – czyli tak zwane elektroodpady.

Istotne jest, aby firma nie tylko posiadała „eko-procedury”, ale także potrafiła skłonić do ich przestrzegania pracowników, a nawet ich rodziny. Czasem do oszczędności papieru możemy doprowadzić, nie tylko kupując papier makulaturowy, ale np. zmniejszając czcionkę lub odstępy między akapitami w drukowanym dokumencie. Ograniczanie składowania odpadów na rzecz ich ponownego użycia i recyklingu zaczyna się zatem już od drobnych zmian w codziennych czynnościach w pracy bądź w domu. Jednak ich efekt może przynieść naprawdę ogromne zmiany w dalekiej perspektywie.

(nadesłane)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%