Zamknij

Najważniejsze zagadnienia w pozycjonowaniu 2018 roku

08:20, 26.09.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:22, 26.09.2018
Skomentuj

Z roku na rok i miesiąca na miesiąc najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa świata zaskakuje nas coraz bardziej. Stale dopracowywane algorytmy zmieniając się potrafią z nagła skazać niejeden sieciowy biznes na dodatkowe inwestycje i poszukiwanie specjalistów nadążających, a nawet przewidujących politykę technologicznego hegemona z Moutain View.

Co zmieniło się w starym, dobrym SEO?

Na przestrzeni ostatniego roku Google przyznało się do czegoś, co pozycjonerzy na całym globie wiedzieli od dawna. Oficjalnie do czynników rankujących stronę dołączyły dwell time – czas spędzony przez internautę pod naszym adresem – oraz współczynnik kliknięć obrazujący ogólne zainteresowanie witryną. Po tej wiadomości wysiłki profesjonalistów z branży zaczęły dwoić się i troić, aby wynaleźć nowe sposoby na zatrzymanie użytkownika internetu w danym serwisie na dłużej. Odpowiedzią okazało się zmienienie nieco nastawienia i optymalizowanie strony (SEO) z myślą o upodobaniach grupy docelowej oraz wkraczających na rynek web developmentu trendach. Balans w tworzeniu skutecznej WWW przechylił się. Z kładzenia nacisku na „wrażenia” robotów wyszukiwarki zwrócono się w stronę człowieka odwiedzającego daną domenę. Do standardowych zadań seowca wkradło się zatem dużo więcej zagadnień User Experience a wersje mobilne stron przestały ostatecznie straszyć okrojonymi funkcjonalnościami (źródło:https://afterweb.pl/).

Pozycjonuj się na zupełnie nowych zasadach

Optymalizacja WWW to jednak wciąż jedynie początkowy etap w złożonym krajobrazie pozycjonowania. Aby dopełnić obraz, musimy dodać do równania jeszcze chociażby content marketing od lat pozostający podstawą jakiejkolwiek działalności zorientowanej na wzrost w wirtualnym świecie. W tym roku również w zakresie sporządzania jakościowych materiałów na strony odbyło się przewartościowanie. RankBrain będący mechanizmem wyszukiwarki odpowiedzialnym za maszynowe uczenie się, wniósł do algorytmu bardziej problemową perspektywę odnośnie do zapytań zostawianych w wyszukiwarce. Dziś nie tylko dostaniemy listę stron zawierających największą ilość zbliżonych słów kluczowych, ale też zgodnie z kontekstem wpisanego hasła będziemy mogli liczyć na dużo bardziej trafne i naturalne wyniki. Budowanie linków, które pozostaje kolejnym filarem pozycjonowania, w swojej istocie się nie zmieniło, nadal musimy sprawić, by do naszej marki odnosiło się jak najwięcej wartościowych odsyłaczy. Jednakże siła przeciętnego hiperlinka straciła na znaczeniu na rzecz zwyczajnych wzmianek na temat firmy, pojawiających się w dyskusjach, komentarzach, postach blogowych, czy też materiałach interaktywnych. Ten fakt z kolei zmusza nas do podjęcia poszerzonej analityki sieciowej oraz do odważnego, biznesowego działania na jej podstawie.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%