Zamknij

Kartuzy. Tomasz Belgrau o swojej kandydaturze i pomysłach na zarządzenie gminą

13:57, 07.09.2018 W.D. Aktualizacja: 15:10, 12.09.2018
Skomentuj

- Gmina nie może być zarządzana jednoosobowo, dlatego nie wyobrażam sobie, bym jako burmistrz działał bez współpracy i porozumienia z radnymi - mówił podczas konferencji prasowej Tomasz Belgrau, kandydat na burmistrza Kartuz. Potwierdził, że startuje z poparciem PiS i że trwają rozmowy na temat poparcia jego kandydatury przez klub Porozumienie Samorządowe.

Tomasz Belgrau potwierdził na konferencji prasowej, że będzie się ubiegał o stanowisko burmistrza Kartuz i że zamierza prowadzić kampanię nowoczesną i merytoryczną. Podczas spotkania z dziennikarzami wspierali go m.in. radny powiatu kartuskiego Andrzej Leyk z PiS, a także obecni radni kartuskiej Rady Miejskiej z Porozumienia Samorządowego Andrzej Bystron oraz Andrzej Dawidowski.

PiS popiera

Andrzej Leyk potwierdził, że PiS udzielił poparcia kandydaturze Tomasza Belgraua. Z kolei, jak mówił Andrzej Dawidowski, członkowie klubu Porozumienia Samorządowego są również zdeterminowani, by udzielić takiego poparcia.

Uczestnicy spotkania podkreślali, że współpraca burmistrza z radnymi nie układa się dobrze. Mówili, że mają sporo zastrzeżeń do sposobu realizacji inwestycji oraz wydatkowania środków z budżetu samorządu. Andrzej Leyk zwrócił uwagę, że niedopuszczalna jest sytuacja, gdy szef gminnego samorządu krytykuje otwarcie działania władz centralnych, a także przedstawiciela rządu w terenie jakim jest wojewoda. Pytany, czy w związku z tym samorząd powinien być uległy wobec rządu i jego polityki stwierdził, że burmistrz powinien umieć skutecznie prezentować swoje zdanie.

- Burmistrz musi mieć swoje zdanie, ale musi też posiadać stosowne umiejętności do prezentowania swoich racji i argumentów, by w ten sposób przekonywać do wsparcia przy realizacji inwestycji i pozyskiwania środków na konkretne cele - mówił Andrzej Leyk. - W tej chwili w gminie Kartuzy obserwujemy całkowity brak strategii działania. Mamy wrażenie, że burmistrz budzi się i nagle decyduje o inwestycjach. To jest efekt złego zarządzania lub posiadania złych doradców.

Radni rządzili, ale...

Radny Andrzej Bystron podkreślił, że jako przewodniczący komisji rewizyjnej ma ogromne zastrzeżenia do sposobu wydatkowania środków na inwestycje, na zły dobór priorytetów oraz że gmina Kartuzy ma stosunkowo wysokie zadłużenie.

- Mam nadzieję, że pan Belgrau będzie w stanie, jako przyszły burmistrz, spiąć budżet gminy, bo zadnie to nie będzie łatwe - mówił.

Radni pytani o to, dlaczego mają tak wiele zastrzeżeń, skoro obecny burmistrz przez całą kadencję nie miał żadnego swojego przedstawiciela w Radzie Miejskiej, która miała dzięki temu pełnię władzy i możliwość podejmowania wszelkich decyzji stwierdzili, że Mieczysław Gołuński często lekceważył ich decyzje.

- Gmina nie może być zarządzana jednoosobowo. Nie wyobrażam sobie podejmowania decyzji bez współpracy z Radą Miejską - mówił Tomasz Belgrau. - Potrzebna jest strategia dla gminy Kartuzy, potrzebne są inwestycje, które otworzą gminę na turystykę. Kluczowa jest sprawa budowy obwodnicy Kartuz tak samo jak oczyszczenie kartuskich jezior. Ale nie możemy zapominać również o terenach wiejskich, które również oczekują inwestycji. Doskonałym rozwiązaniem okazał się forsowany przeze mnie fundusz sołecki. To dało sołectwom możliwość realizacji szeregu przedsięwzięć. Ale chciałbym też zachęcić mieszkańców Kartuz do zakładania rad osiedlowych i partycypowania w ten sposób w wydatkach gminy.

Kto na zastępcę?

Tomasz Belgrau podkreślił, że chciałby powołania młodzieżowej rady oraz rady seniorów w gminie Kartuzy. Pytany z kolei o swoich ewentualnych zastępców zapewnił, że dementuje pogłoski jakoby funkcje te mieli pełnić Andrzej Pryczkowski oraz Sylwia Leyk.

- Mam oczywiście pewne przemyślenia co do osób, które chciałbym powołać na stanowiska swoich zastępców, gdyby wynik wyborów okazał się dla mnie pozytywny. Ale poinformuję o tym w stosownym czasie - powiedział Tomasz Belgrau. - Wiem, że pojawiają się różne nazwiska, ale to wszystko spekulacje. Mogę jedynie powiedzieć, że chciałbym podzielić obowiązki moich zastępców tak, by jeden z nich zajmował się sprawami miasta, a drugi sprawami wsi.

Tomasz Belgrau zapowiedział, że w ramach kampanii będzie się spotykał z mieszkańcami i swój program uzupełniał o zgłaszane przez nich postulaty.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(107)

St@pSt@p

42 23

Żenada, co za argumenty, na nic więcej was nie stać.
Macie władze w radzie ale Gołuński was lekceważy! Posłuchajcie się.
A jak rada olała mieszkańców ul. Wyzwolenia, którzy zebrali setki podpisów a wy ich zlekceważyliście.
14:54, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

KsięgowyKsięgowy

48 21

Panie Bystroń chyba czas się doszkolić.
Zadłużenie gminy w 2015r. opiewało na kwotę 54 mln zł. Na koniec 2017 r. zadłużenie spadło do 39 mln zł, czyli o 15 mln zł, bez zaciągania jakichkolwiek zobowiązań.
Ponadto gmina pozyskała ponad 62 mln zł środków pozabudżetowych, w tym ponad 55 mln zł pochodzących z dotacji Unii Europejskiej.
Jak Pan tutaj widzi stosunkowo wysokie zadłużenie gdzie budżet wynosi grubo ponad 200mln to musicie zakończyć dotychczasowe inwestycje i zacząć wykładać drogi słomą. 15:08, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KalkulatorKalkulator

3 6

Co nie zmienia faktu, że nadal jest "spore", prawda? Po co ten bulwers? 16:00, 07.09.2018


OlavOlav

43 26

Jak z taką radą można współpracować?
Nie dziwie się Gołyńskiemu, że próbuje działać i sam wraz ze swoimi pracownikami walczy z dziwnymi pomysłami radnych.
Zaproście całą władze centralną i zróbcie tutaj drugą Wiejską... 15:15, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PisankaPisanka

24 5

Jak Morawiecki, sam negocjował fundusz sołecki, bravo. 15:18, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No niestetyNo niestety

36 20

Zakładając, że materiał pokazuje kluczowe wypowiedzi ze spotkania i nie jest manipulacją, to:
- szkalowanie na obecnego burmistrza, choćby nie wiem jaki nie był - to kompletny brak klasy
- przedstawiony "program" to wodolejstwo, brak konkretów (pomijając chodniki i ścieżki rowerowe ;))
-krótkowzroczność i brak merytoryki i sądząc po poziomie wypowiedzi, szanowne towarzystwo nawet nie zna tego terminu
I z góry zaznaczam, że nie jestem zwolennikiem żadnego z kandydatów. 15:22, 07.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@no niestety@no niestety

10 2

Najłatwiej krytykować, a samemu nic nie robić. 15:47, 07.09.2018


do @no niestetydo @no niestety

1 0

A co ma robić ? pikietować pod UG ?

Lepiej krytykować niż wszystko przekrzykiwać albo machać ręką. 11:23, 08.09.2018


zochazocha

38 10

Dementi, Pryczkowski nie ale po wyborach czemu nie. Już teraz widać, dalej te same osoby z rady tylko tło chcą zmienić. Trzeba najpierw zacząć od wymiany radnych, bo dalej będą sterować i mieszać jak to teraz w Państwie prawa bywa. Ktoś niezależny i mocny musi stać na straży porządku gminy. 15:30, 07.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

@zocha@zocha

14 0

Pragniemy zmian, więc w trakcie wyborów mieszkańcy niech wybierają innych radnych niż aktualnie zasiadajacy. Wszystko zależy od nas ! 15:50, 07.09.2018


@@zocha@@zocha

5 1

Ci sami radni + Ich agent = Robimy co chcemy!!!

Hasło przewodnie "Zmieniamy Wszystko Dla Was" 15:58, 07.09.2018


JohnJohn

0 0

Gmina przecież nie może być zarządzana jednoosobowo 16:02, 07.09.2018


@@@zocha@@@zocha

3 0

Nie rozumiem co chciał przez powyższy komentarz komentujący powiedzieć.
Wystarczy iść do wyborów i wybrać nową radę. Być może będzie lepiej. Aktualnie mamy tych co sami wybraliśmy. 16:05, 07.09.2018


wieświeś

35 34

Ja tych panów nie znam, ani nie mam zamiaru poznać, żenada. Kolejny punkt dla Gołyńskiego. 15:36, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@wieś@wieś

4 4

Narzekać i nic nie robić. Typowe. Gratuluję. 15:56, 07.09.2018


cytatcytat

17 5

..czasy sie zmieniaja,a pan zawsze w komisji...to do starych radnych co teraz nagle sie odnajduja z nowymi pomyslami 15:52, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klkl

31 18

tak jak macierewicz przy powoływaniu rządu beaty szydło nie miał zostać ministrem, cały zakłamany ten pis 15:58, 07.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PiSPiS

5 4

Pryczkowski i Spółka 16:00, 07.09.2018


@kl@kl

3 1

Niedowiarstwo.
Komuś jednak trzeba będzie zaufać. 16:07, 07.09.2018


JACEK 2JACEK 2

36 30

Dajcie se spokój, krowy paść. Brawo dla Gołyńskiego.
16:08, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

to jato ja

36 21

mimo najlepszych chęci nie poprę nikogo kto startuje z poparcia PiS, należy zadbać o samodzielność samorządwe 16:12, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dłutodłuto

10 30

niestety adwersarze nie mają nic do zarzucenia poza nienawidzę POLSKI
i hejtem, a oczywiscie usłużne pseudodziennikarstwo pro KODowe robi swoje tylko nie zapomnijcie poinformować, że Gachewicz jest z Nowoczesnej, czego się boicie:)
Niech ciemnogród pomorski się obudzi, bo po Warszawie, tzw mafia czyscicieli kamienic, czeka nas afera pomorska tzw developerzy gate, Adamowicz juz nawet nie może się doliczyć mieszkań ile ma, może w Baninie też ma , urzędniczce Umiasta Gdańska na usługach developerów wyparowało 500 tys,
no a Gołuński? trzeba by było spytać czy tam ośmiorniczki z mafią samorządową pomorza nie zajada. 16:21, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MłotMłot

2 1

ciekawe ile sobie wydłubie nowa ośmiornica z pereł morza? 16:38, 07.09.2018


AFERA Żukowska i macAFERA Żukowska i mac

26 9

Co do afer i terenów gminy żukowo to myślę, że kandydat Tomasz może nam dużo poopowiadać.

16:43, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Spadochron TomekSpadochron Tomek

34 18

Raz wyleciał z Żukowa, drugi raz wyleciał z Kartuz. Po co mu trzeci raz wylecieć? 16:45, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

królikkrólik

26 20

Ilu będzie radnych popierających Belgrała tulu będzie Burmistrzów. 16:47, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NikooNikoo

35 32

No nie oszukujmy się ci ludzie się naprawdę do niczego nie nadają. Panie Grzesiu chciałbym żeby Pan dalej został burmistrzem i będziemy z całą rodziną głosować na pana. 16:48, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

27 11

Powiem tylko tyle miej Pan godność i nie idź do wyborów z Porozumieniem Samorządowym 17:06, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@dłuto@dłuto

30 14

Najpierw w waszych szeregach pisowskich poszukajcie czarnych owiec, bo niejaki Bystron Andrzej-przewodniczący komisji rewizyjnej to już pewnie zapomniał aferę z kamienicą Spółki Bazar w Kartuzach, której 10 lat był zarządcą sądowym? 17:43, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BGKBGK

0 0

I kasował, kasował i kasował ! 20:56, 17.09.2018


ObłędObłęd

29 24

Nie znoszę Gołego. Jednak zamienianie Gołego na zespół Belgrau-Bystron-Leyk (normalnie dream team, zespół "Afera") to jest jak odsuniecie jednej hieny i zaproszenie trzech innych.
Irytuje mnie, że będę musiał wybierać mniejsze zło, głosować na starego ormowca tylko po to, żeby trzej tenorzy nie odstawiali swoich cyrków. Trudno, zagłosuje na Gołuńskiego. I myślę, że Gołuński dostanie drugą kadencję bo ci trzej się sami zaorają. 17:51, 07.09.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

AreknikAreknik

2 1

A na jakiej podstawie twierdzi Pan/Pani, ze będzie gorzej? Rządy Gołuńskiego wszyscy znają. Czas na coś nowego, kogoś młodego z nowym podejściem i pomysłem na gminę! Brawo Panie Tomaszu! Czas zepchnąć Gołuńskiego z jego *%#)!& stołka! 19:23, 08.09.2018


@Areknik@Areknik

1 2

Na jakiej podstawie? Na podstawie informacji publikowanych przez EK i inne portale lokalne, przytaczanych także przez czytelników komentujących ten artykuł.
1. "Doświadczenie" pana Tomasza Belgrau w Żukowie.
2. "Doświadczenie" pana Bystron zdobyte na przypadku spółki Bazar.
Panowie bez wątpienia mają doświadczenie i wiedzą co robią napychając sobie portfele. A co z Kartuzami? Prezentują "program" posklejany z obietnic bez pokrycia. Zero diagnozy, zero analizy, zero świadomości potrzeb społeczności lokalnej. Jak oni się dobiorą do Kartuz to już nie będzie co zbierać. Gołuński jaki jest taki jest - stary ormowiec, nic więcej - ale wszystko wskazuje na to, że jest mniejszym złem. 11:06, 09.09.2018


KadencjaKadencja

0 0

Jesteś pewien że to będzie jego druga kadencja? Dobrze się zastanów. 00:12, 10.09.2018


@Kadencja@Kadencja

2 0

Niczego nie można być pewnym.
Myślałem, że zagłosuję na Belgraua. Ale on zaczął się ośmieszać w mediach. Postanowiłem nie głosować w ogóle, ale dowiedziałem się o jego osiągnięciach z Żukowa i o współpracy z Bystronem. Wychodzi na to, że zagłosuję na Gołuńskiego - a jeszcze niedawno wydawało mi się to nierealne. 10:24, 10.09.2018


Tych trzech klownówTych trzech klownów

18 14

mogłoby zrobić niezły cyrk w naszej gminie. Ciągłe potykanie się o własne buty oraz zderzanie się głowami w pełnym biegu to tylko dwie ich umiejętności (ale potrafią trochę więcej). 18:20, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie taki staryNie taki stary

13 22

Może w końcu znajdzie się w Kartuzach jakąś normalna inteligentna mądra osoba na miarę chociażby Biedronka lub sołtysa Stężyca. Tym panom MGG i Belgrałowi z ich świtami dziękujemy. Jak by mnie popierał PiS to już na starcie bym zrezygnował. Gołuński też nic innowacyjnego nie zrobił. LUDZIE wybierzcie też młodych i mądrych ludzi do Rady bo inaczej będzie tylko wstyd dla szumnie zwanej stolicy Kaszub jak zwykle. 18:36, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Z Kartuz Z Kartuz

28 27

Ja i tak zagłosuję na Gołuńskiego , Bo nie chcę żeby w Kartuzach rządziła marionetka , a pan L, P ,i B manipulowały nim i decydowali co Belgrau ma robić 19:47, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JamesJames

13 9

nie no Grzesiu puścił agitkę, jest o kładcę, wiadukcie, wystepuje tym razem w brązowych butach. ja cie nie moge... 20:15, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BrutBrut

0 0

Ale w tej agitce są fakty nie do odparcia 08:53, 13.09.2018


ksbksb

18 21

nareszcie młodzi BRAWO 20:17, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszebski skrzatkaszebski skrzat

21 25

O widać jak trole MGG się uaktywniły.
Mam nadzieję, że to ostatnie rozdanie batoników pn. GRZEŚ i pluszaków MIŚ 21:24, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zygmunt Zygmunt

15 22

>OBŁĘD > ma rację .
Wybierając mniejsze zło , wybierzecie Gołego .
To powtórka byłych wyborów parlamentarnych .
Ludziska zagłosowali za PiS BO NIE BYŁO ALTERNATYWY .
W Kartuzach sprawa się odwróci .
Zagłosują przeciwko PiS ( mają rację ) i zagłosują na Gołkę . 21:27, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wycie troli jest wycie troli jest

18 20

oj zaczeło sie, dalej se stawiajcie na faceta, który jest juz 30 lat w samorządzie, polityk z zawodu, który dawniej był z pałką a obecnie ze zniczem sądowym 22:29, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BazarBazar

24 9

Panie Bystron wyczytałem, że spadkobiercy domagali się od sądu odwołania Pana jako kuratora. Zarzucając Panu m.in. nierealizowanie wszystkich ustawowych obowiązków, nie informowanie spadkobierców o ważnych sprawach spółki, nierzetelne prowadzenie dokumentacji. Twierdzili w piśmie skierowanym do sądu, że jako kurator uczynił sobie Pan stałe źródło dochodu z prowadzenia spraw spółki, więc nie było w Pana interesie doprowadzenie postępowania do końca i wyłonienie nowych jej władz. Kwota 1 mln zł przeznaczona na remonty budynku wydawała się też wygórowana w stosunku do przeprowadzonych prac. Mieli też zastrzeżenia do umów pożyczek na rzecz spółki, które kurator zawierał ze swoim bratem.
Jak to się ma Panie Bystron do hasła za którym Pan siedzi "Uczciwie i skutecznie"? 22:50, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Co to będzie?Co to będzie?

6 0

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze!
22:58, 07.09.2018


PzprPzpr

20 21

Lepiej rozsądnego Mietka niż kolejnego Morawieckiego 23:10, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no co wyno co wy

10 10

12 tysi piechota nie chodzi a i co miesi w radzie niezłą kasę przytulić można i to wszystko przez 5 lat kolejnych na tym cała zabawa polega a do tego wyjazdy , układy i układziki wyrobić można. No nie ? Wybierajcie mądrze ludzi godnych ,mądrych i uczciwych to przecież Wasze pieniądze i przyszłość Waszej Małej Ojczyzny . Dajcie szansę młodym wykształconym , nowoczesnym ludziom , dość już tych samych twarzy przy miejscowym korytku. Tylko czy wśród mieszkańców "stolicy" znajdą się tacy ? Kartuzy i tak już przespały 30 lat co widać po zanieczyszczonych jeziorach i nie tylko.Nie wystarczy się ładnie uśmiechać na zdjęciach za 12 tysi. a potem mi .... 23:29, 07.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

No co wy czy tyNo co wy czy ty

6 2

Co do kasy to nie siej ferment. Liczy się co każdy dostaje na rękę a nie brutto. A teraz jedynie niesłuszny rząd obniżył wszystkim wójtą, burmistrzą pensje za to że ministry zabrali sobie nagrody. Wójty i Burmistrze nigdy nie dostali żadnej nagrody. Teraz im obniżył o 20 % i dostają ok 6 kawałków za t? robotę. Tyle to dziś na budowie płacą. Ogarnij sie a to jak piszesz piechotą nie chodzi. 06:20, 08.09.2018


kartuzy kartuzy kartuzy kartuzy

16 9

na wymioty mnie bierze jak widzę ciągle ta sama twarz, czas na zmianę w końcu! 23:53, 07.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

********

18 15

Nie ma to jak zaufani pracownicy urzędu!!! Siedzą i wypisują, jaki to szef kochany. " Ranczo" pełną gębą... 06:55, 08.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

QlfonQlfon

7 7

co żal (( ) ściska, nawet jakby to byli pracownicy to tylko dobrze świadczy o gołuńskim, że jest dobrym pracodawcą. 09:47, 08.09.2018


JaJa

0 0

Dobry pracodawca? Mam inne zdanie. 23:21, 13.09.2018


ImaIma

17 12

MG krytykuje władze centralne, wojewodę?
Nie ma prawa mieć własnego zdania tylko centralne?
Gdy Platforma była przy wladzy, PIS krytykował władze centralne i wszystkich pozostałych, nieprawdaż!
Panie kandydacie na Burmistrza, a co pan w tej chwili robi, krytykuje pan MG ,robi pan to co innym zarzuca.
Co do kariery , najpierw niech pan zostanie radnym , nabierze stażu w samorzadzie, doswiadczenia, a potem rzadzić nie dzielić, nawygodniej krytykować, a nie z marszu zostać
Burmistrzem Kartuz. 07:19, 08.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anna 82Anna 82

23 13

Żyję już trochę na tej kartuskiej ziemi i pamiętam doskonale, że żaden Burmistrz nie miał SUPER relacji z Radą. Pani Kowalewska, Pan Borzestowski etc. Co więcej. W tej Radzie ciagle te same twarze w innej konfiguracji. Problem Kartuz to starzejące się społeczeństwo. Czemu tak jest ? Bo przez lata mieliście młodych ,,gdzieś''. Wy, wszyscy. Radni, Burmistrzowie, urzędnicy. Pan Belgrau mógł wygrać te wybory. Mógł. Ale popracie ,,dobrej zmiany'' to strzał w kolano. Ja nie oddam swego głosu na kandydata którego popiera to ugrupowanie. Kaszubi zawsze byli poza wielkimi układami partyjnymi. Przez lata żyli wśród mniejszości niemieckiej i żydowskiej. Wielu z nas ma korzenie niemieckie. W myśl logiki pewnego posła, jesteśmy zakamuflowaną opcją niemiecką. Pan tego nie wie, Panie kandydacie ? 08:11, 08.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaszubikaszubi

3 4

dlatego z wami są takie problemy, od lat mieszkasz w kartuzach, od lat wszyscy na stołkach są z kartuz i od lat masz syf i nędze.

Jaki z tego wniosek ?

Adamowicz, Wałęsa, Tusk... oni są z nas.... a my łykamy kit i papkę, jesteśmy najbliżej a wiemy i widzimy najmniej. 11:27, 08.09.2018


nicknick

10 10

Ale pier**** od rzeczy ;) aż oczy bolą.
Ciekawe ilu znawców komentujących zna osobiście tych ludzi i jest w stanie powiedzieć jacy są. 09:06, 08.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JachuJachu

12 16

Gdzie można znaleźć te słowa krytyki? Bo jakoś nie widzę ani nie słyszę.

Stanie na schodach pod sądem, każdy obywatel ma do tego prawo, w końcu gwarantuje mu to Konstytucja.
09:52, 08.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


stefanstefan

19 18

Ten pan mego głosu nie otrzyma .....
Do tej pory myślałem że ten pan byłby alternatywą..... myliłem się... 11:07, 08.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..........

17 8

Żeby coś zaczeło się dziać to najpierw powinna być wyczyszczona rada z niektórych radnych. Tak jak komentarz wyżej. Burmistrz chciał rządzić tylko rada miała wieczne "dymy" w ościennych gminach jakoś zawsze się dogadują, tylko wieczny bajzel w Kartuzach. 11:08, 08.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

nicknick

6 6

czyli sąsiednie gminy dzielą się kradzieżą, np przekręty dotyczące zakupu i przekształceń ziemi, a w Kartuzach Gołuński zagarnia całą pule? gadasz jak czyściciel kamienic, albo dogadasz się z mafią, a jak się nie dogadasz to już jesteś wróg 11:30, 08.09.2018


Jan K Jan K

4 5

Czy Belgrau startuje z poparciem PIS czy jako kandydat PIS ?.Z relacji dziennikarza ze spotkania nie mozna tego wywnioskowac a to jest kluczowa kwestia.Moze ktoś mnie oswieci. 14:09, 08.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MikoMiko

4 1

Pan Belgrau startuje z poparciem PIS 19:25, 08.09.2018


PoparciePoparcie

3 2

Pan Tomasz był i pozostaje bezpartyjny 00:17, 10.09.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


OO

4 2

Lepiej wrócić lub popierać PZPR 16:02, 08.09.2018


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

18 7

Popre takiego kandydata na Burmistrza który w końcu zajmie się Solectwami i zwiększy pule na fundusz solecki w tej chwili są na niskim poziomie podam przykład w gminie Somonino każde sołectwo otrzymuje 100.000 ,zł a w gminie Kartuzy w zależności od mieszkańców od 20 do 70 tys. zł a w miasto nakłady idą w miliony zł przypominam 40 % naszych podatków wpływa do budżetu gminy Kartuzy , 10 podatku CIT o przedsiebiorstw ,podatek od nieruchomość różne suwencje dotacje.W gminie Kartuzy mamy więcej mieszkańców z terenów wiejskich i to oni odprowadzają więcej podatków. To oznacza że powinny być zwiększone nakłady na obszary wiejskie, które przez obecnego Burmistrza zostały zaniedbane. 14:23, 08.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WyborcaaWyborcaa

18 15

Typowa polska mentalność, trzeba skrytykować i wylewać jad. Żal mi Was drodzy Polacy. Barwo Panie Tomku, kibicuje! W końcu świeża krew w gminie Kartuzy! Fajne pomysły i przede wszystkim otwartość na ludzi i ich potrzeby. 19:15, 08.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@wyborca@wyborca

5 5

O jakich pomysłach kandydata mówisz, to co mówi to lanie wody, to wszystko się robi. Może jakiś nowy pomysł ale swój nie podejrzany od innych. Cienki kandydat ale za to poparcie wpisu jest. Mój Boże. 08:06, 09.09.2018


Popieram Popieram

17 14

Ludzie, czy wy naprawdę jesteście tacy bezmyślni?! Nie widzicie jaki człowiek teraz "rządzi" gmina?! W końcu znalazł się ktoś kto nie myśli tylko o sobie i swoich interesach! Wybaczcie od takich konferencji bóg wie czego. Ciekawe co sami byście zaproponowali. Najłatwiej krytykować. Brawo dla Was 19:29, 08.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PrawdaPrawda

17 13

Prawda jest taka, że ktokolwiek by nie wystąpił czy pan Belgrau czy Gołuński, to będzie skrytykowany. Taka polska mentalność. Każdy, kto wychodzi z szeregu zostaje ?pożarty?. Brawo Panie Tomku, widać i słychać, ze dobry z Pana człowiek. Będzie Pan dobrze zarządzał gminą. 19:34, 08.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@prawda@prawda

7 5

Już próbował ale się nie sprawdził dwa razy z urzędu go odwołano z Żukowa i Kartuz. 08:11, 09.09.2018


PrawdaPrawda

1 3

Panie "odwołali go" takimi jak Ty rządzić to żaden problem. Ciemno tam u ciebie. 00:15, 10.09.2018


Mamy pecha !Mamy pecha !

8 8

Kartuzom trzeba KAPITANA, a kandydaci to same majtki albo piraci z plastikowymi szabelkami. Burze w szklance wody na posiedzeniach gminnych to nie jest 10 w skali Beauforta. 02:41, 09.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KapitanKapitan

1 0

Weźta se kapitana z Chmielna. Wiekowy emeryt ale hoho! 12:11, 12.09.2018


KaszubaKaszuba

23 19

Chciałem na Pana głosować ale skoro Pan startuje z poparciem pisiorów to nie ma Pan mojego i kolegów głosu. 09:13, 09.09.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ArgumentArgument

0 2

Podaj jakiś argument, rozwiń. 00:13, 10.09.2018


KonkretyKonkrety

2 0

PiS to zło i pajace. 10:36, 12.09.2018


czeczotczeczot

1 0

Panie Z. dlaczego pan tak nie lubi pisdzielstwa? 21:15, 15.09.2018


ewalaewala

14 11

Zobaczymy kto zostanie burmistrzem i ile zrobi na wsi,gdyż wioski ostatnimi laty są zapominane przez naszą władzę a robione jest tylko w Kartuzach!!!!!!!!!!!!!!! 10:59, 09.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PzprPzpr

10 17

Precz z agentem i karierowiczem. 11:08, 09.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bolek i LolekBolek i Lolek

16 3

Oj jak wy wszędzie agentów widzicie to chyba macie coś na sumieniu:) 12:17, 09.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BronisławBronisław

12 14

Dzieje się na wsiach, u nas remontują drogi, rozbudowują szkołę, budują kanalize. Brawo dla obecnej rady i burmistrza. 17:18, 09.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RobakRobak

1 1

Ciekawe co to za szczęśliwa wieś? I ciekawe jak długo trzeba było się o te inwestycje prosić? No i najważniejsze: ciekawe czy pieniądze na ta inwestycje w ogóle pochodziły z budżetu urzędu gminy ? 13:17, 10.09.2018


TKM 1:27TKM 1:27

13 10

A ten Bystroń to może ten gość co kasuje krocie za zarządzanie sporną nieruchomością
w centrum Kartuz ??? To ten,co zaciągnął kredyt u braciszka na remont tej kamienicy ???
Teraz chce kręcić lody przy burmistrzu ze wsparciem sekty PiC ? No! No! No ! Niezły Nr ..... 18:27, 09.09.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

To tenTo ten

7 6

Cwaniak kuty na 4 kopyta ! 18:35, 09.09.2018


bgkbgk

0 0

To rodzinka od kasowania wiernych i naiwnych ... 21:00, 17.09.2018


Złoty gośćZłoty gość

2 8

Fury i komóry, życie jak w Warszawie. Reprywatyzacje czas zacząć. 19:31, 09.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AniaaaaAniaaaa

16 15

Brawo Panie Tomku, głosujemy na Pana! 07:36, 10.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Aniaaa@Aniaaa

7 6

Widzę Aniu że jesteś kolejną kandydatką na zastępcę burmistrza. 09:44, 10.09.2018


PlagaPlaga

6 7

To się wysilili, nawet hasła nie mogą wymyślić, zerżneli połowę od Gołuńskiego z 2006.
Co za wyczyn, teraz czas na kontynuacje jego inwestycji! 12:59, 10.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Fanie MMGFanie MMG

2 3

Co to za ściema? "Zerżneli hasło"? Któreś z tych dwóch słów? To śmieszne! 13:23, 10.09.2018


Rambo23Rambo23

12 11

Tomek jesteśmy z Tobą! 13:19, 10.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszub_kaszub_

4 5

Wcześniejsze komentarze dotyczące współpracy rady z burmistrzem- trzeba zauważyć jedno zasadnicze- większa część radnych dogadała się w poprzednich wyborach z kandydatem MMG o poparciu i wspólnym zarządzaniu gminą. I co z tego wyszło? - burmistrz załatwił ich "bez mydła" , co wcale nie dziwi. Nawet Belgraua się pozbył.A radni co? - zaczęli robić wszystko przeciw rządzącemu. I tak wojenka trwała. Teraz większość tych samych radnych przykleja się do Tomka proponując to samo co poprzednikowi. A podsumowując ogólnie tych radnych proponujących współpracę z nim - to na pewno nie zagłosuję na Tomka. Z obecnie rządzącym tez mi nie po drodze, bo cwaniak i mściciel. Więc jeżeli nie pojawi się ktoś trzeci to nie zagłosuje na żadnego. Mam jednak nadzieję że to nastąpi . I jeszcze jedno - do rady naprawdę potrzeba nam młodych"gniewnych" ze świeżym pomysłem i chętnych do tej pracy bo nie jest łatwa. 14:38, 10.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CarlCarl

1 0

Więc może sam się zgłosisz? 16:51, 10.09.2018


@kaszub_@kaszub_

5 1

"Bez mydła" to dobre określenie - realizuje zasadę kto nie z nami - ten jest wrogiem i trzeba go zniszczyć. I gdzie tu realizacja hasła z poprzedniej kampanii wyborczej "NAJWAŻNIEJSI SĄ LUDZIE" - ale widać, że tylko ci, którzy się nie sprzeciwiają i potakują - czy to hasło znowu będzie przyświecało obecnie panującemu kandydatowi ? 19:24, 10.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RadniRadni

0 0

Co a radni tej kadencji mieli mieszańców jako drugi sort, w Mezowie zmienili nam coś w brew naszej woli. Burmistrzowi też kłody rzucają. 09:09, 14.09.2018


kaszub_ do Carlkaszub_ do Carl

0 1

Niestety nie jestem już młody. 20:45, 10.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..........

8 5

Pamiętajmy o cyrku kto próbował wyprosić dziennikarzy! 08:20, 11.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zatroskany o Kartuzyzatroskany o Kartuzy

7 7

Ja tez zagłosuje na Golynskiego bo w rozmowie nie czuć depresji, co niektórym kłania się psychiatra. 11:10, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

boje sieboje sie

8 4

jezus maria jak ten pic straszy wszyscy to zlodzieje, oni to naprawią polske, naprawde ja sie ich boje.tylko panie burmistrzu nie daj sie wciagnac na czlonka,bo tylko piora z ciebie poleca,bo znich juz leca to widac. 11:29, 12.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrolBrol

3 2

Zapomniałeś jeszcze dodac o zamachu,a może już ten temat wykreslony z grafiku trola 08:45, 13.09.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wykreślony...Wykreślony...

1 1

... bo maciar nie znalazł dowodów na hipotezę o sztucznej mgle pochodzącej z magicznych fasolek. 21:31, 13.09.2018


czeczotczeczot

3 1

To Andrju Leyk jest w pisie?
Nie może być, zawsze był "komunistą" koniunkturalistą. 21:22, 15.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZomoZomo

1 0

Lał pałą ja był w zomo 16:40, 18.09.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%