Zamknij

Kartuzy. Debata z udziałem kandydatów na burmistrza (na żywo)

17:45, 08.10.2018 M.D Aktualizacja: 09:35, 09.10.2018
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

W Kartuzach trwa debata z kandydatami na burmistrza miasta. O głosy wyborców walczą Tomasz Belgrau, Mieczysław Grzegorz Gołuński i Mariusz Treder.

W Kartuskim Centrum Kultury na pytania dziennikarzy i mieszkańców odpowiadaja Tomasz Belgrau, Mieczysław Grzegorz Gołuński i Mariusz Treder - kandydaci na stanowisko burmistrza Kartuz. Spotkanie organizowane jest przez Dziennik Bałtycki, Kartuzy.info i Express Kaszubski i może w nim wziąć udział każdy chętny.

Debata podzielona jest na trzy etapy: w pierwszym kandydaci odpowiedzą na pytania dziennikarzy, w drugim: pytać będą siebie nawzajem, w trzecim odpowiedzą na pytania wylosowane spośród tych przygotowanych przez publiczność.

Sala Kartuskiego Centrum Kultury jest już zapełniona.Debata się rozpoczęła. Za chwilę krótka prezentacja kandydatów.

Pytanie od redakcji Dziennika Bałtyckiego: Jak widzi pan zrównoważony rozwój gminy?

Odpowiada M G. Gołuński: To bardzo ważny element gospodarki. W ostatniej kadencji, w tym roku zatwierdziliśmy studium rozwoju całej gm. Kartuzy. To podstawowy dokument. W tym studium zawarliśmy wszystko, co mówili mieszkańcy i tereny inwestycyjne. Plany są przed nami, aby przygotować tereny rozwojowe. Jako gmina nie jesteśmy strefą wysokiego przemysłu, musimy skupić się na małych przedsiębiorstwach, rodzinnych przedsiębiorstwach, tych, które dają tu miejsca pracy. Gmina musi być przyjazna, dawać ulgi w podatkach, aby produkt, który został wyprodukowany, został sprzedany na terenie całej gminy.

Tomasz Belgrau: Upatruję rozwój w sprawiedliwym podziale budżetu. Ważnym elementem są inwestycje, aby trafiały też na tereny wiejskie. Mamy obszary, które nie są rozwinięte. Zająć się trzeba oczyszczaniem jezior budowa obwodnicy, trasami rowerowymi. Samo miasto i tereny wiejskie powinny być brane pod uwagę. Ważna jest estetyzacja wszystkich miejscowości, będziemy zapraszać tych, którzy chcą nas odwiedzać. Budżet ma być zrównoważony

Mariusz Treder: Ważna jest budowa kolejnego etapu obwodnicy Kartuz. Wizytówką mają być lasy i jeziora, a aktualnie nie są. Ważne, by firmy rozwijały się przy obwodnicy. Priorytetem jest, by oczyścić jeziora i otworzyć gminę na tereny wiejskie. Powinny powstać ścieżki rowerowe na terenie całej gminy.

Pytanie od Expressu Kaszubskiego: Kartuzy jako miasto z roku na rok się wyludniają, rośnie liczba mieszkańców wsi. Jak powinna kształtować się polityka gminy, by uwzględnić to zjawisko?

Tomasz Belgrau: ważnym elementem jest program mieszkanie plus. Powinien by on być priorytetem gminy. To ważne wsparcie dla tych rodzin, czasami biednych, które chcą w Kartuzach zamieszkać. Miasto musi rozwijać się w tych granicach, w których jest, ale też być otwartym na tereny wiejskie. Musimy zachęcać się nawzajem, by chcieć w Kartuzach zamieszkać. To obszar ograniczony dookoła lasem, a można go poszerzyć, m.in. przez budowę obwodnicy.

Mariusz Treder: Aby Kartuzy się nie wyludniały, muszą być przyjazne dla mieszkańców. Ważny jest też rozwój sołectw. Sprawą priorytetową jest budowa obwodnicy Kartuz. Ważne są ścieżki pieszo-rowerowe, strefy turystyczne, do spędzania czasu na świeżym powietrzu, mieszkańcy będą chcieli tu zamieszkać

M. G. Gołuński: Są jeszcze miejsca, aby się tu osiedlić. Zachęcamy rodziny, aby się osiedlały, mamy przedszkola i szkoły na wysokim poziomie. Trzeba zachęcać do tworzenia dodatkowych miejsc pracy. Ważne jest wykorzystanie linii SKM, by studenci nie wyjeżdżali i chcieli się potem tu osiedlać. Mamy dużo już miejsc do rekreacji. Mamy ogromną ilość ścieżek rowerowych i placów zabaw. Młodość jest podstawą. Ważne, by stworzyć nowe tereny gospodarcze, aby zaraz za lasem kartuskim, w Lesznie na przykład, stworzyć miejsca pracy.

Pytanie od Kartuzy.info: Jakie zamierza pan zastosować rozwiązania, by poprawić przepływ informacji pomiędzy mieszkańcami i urzędem?

Tomasz Belgrau: To dobre pytanie, bo są tu media. Media mają być nośnikiem przepływu informacji, w gminie Kartuzy media odgrywają ważną rolę, bo ich jest dużo i sobie dobrze radzą. Będę zapraszał media na spotkania w urzędzie, by na bieżąco przekazywać informacje mieszkańcom. Wiele informacji nie ujrzało światła dziennego i chcę to zmienić. Ważny jest rozwój internetu szerokopasmowego i pozyskanie na ten cel wsparcia finansowego. Są jeszcze tereny wiejskie, które mają słaby internet.

Mariusz Treder: Gdy pracowałem jako radny, radni wielokrotnie informowali media, że nie otrzymują informacji, często są zaskakiwani tuż przed samą sesją i z tego rodziły się konflikty. Przytoczę Gaj Świętopełka - padła informacja, że betonujemy gaj. Nie było debaty. Jaka jest wizja tego gaju? - takie pytania powinny być zadane. Burmistrz nie jest od tego, by narzucić swoją wolę, tylko słuchać mieszkańców.

M. G. Gołuński: Najważniejszym elementem rozwoju miasta i gminy jest strategia rozwoju. Każdy, kto usiądzie na stanowisku burmistrza, musi ją realizować, a została ona uchwalona przez radę. Tam wszystko jest zapisane (buczenia na sali). Mam ze sobą, mogę przeczytać punkt po punkcie. Urząd działa przejrzyście, jestem dostępny dla wszystkich. W poniedziałki urząd działa do wieczora. Ważne, by zaangażować rady osiedla, stworzyć radę młodzieży. Chociaż przykład skateparku. A gaj świętopełka to jedna z ciekawszych inwestycji.

PYTANIA OD KANDYDATÓW DO KANDYDATÓW:

Tomasz Belgrau do Mariusza Tredera: Cztery lata temu pan Gołuński obiecywał, że zmniejszy zadłużenie. Obietnic nie dotrzymał, dług zwiększył się. Co zrobi pan, by odwrócić tę sytuację finansową, która jest niekorzystna.

M. Treder: Rzeczywiście dług stale wzrasta. Ważne jest maksymalne wykorzystanie środków zewnętrznych i jasne, klarowne przetargi. Gminy nie stać, by robić przetargi szybko i tanio. Informacje o przetargach muszą być przekazywane w mediach i to z dużym wyprzedzeniem. Trzeba wydłużyć termin realizacji inwestycji. Nie da się robić szybko i byle jak.

T. Belgrau odnosi się do wypowiedzi: To prawda, przetargi muszą być jasne i klarowne. Warto tu choćby przypomnieć kładkę nad torami.

M. G. Gołuński do M. Tredera: Co skłoniło pana, by pan jako ostatni kandydat złożył swoją kandydaturę. W czym pan będzie lepszy od Tomasza Belgraua?

M. Treder: Nie wiem, czy będę lepszym kandydatem. Będę na pewno lepszym burmistrzem od pana. 28 lat pracuje pan w tej gminie, wydaje mi się, że to za długo. 28 lat to wystarczająca ilość czasu, by dla tej gminy zrobić 28 razy więcej.

M. G. Gołuński: Myślę, że jest widoczne to, co zrealizowane. Ja panu życzę, by było jeszcze więcej. Gmina Kartuzy się rozwija.

M. Treder do T. Belgraua: Pan Gołuński wspomniał o strategii, ale ważna jest ona 2 lata, nie ma też planu rozwoju sołectw. Co pan zamierza zrobić, aby rozwinąć tereny wiejskie i miejskie?

T. Belgrau: Ważne są potrzeby mieszkańców terenów wiejskich i miasta. Uczestniczę w spotkaniach z wyborcami i słyszę o wielu zaniedbaniach. Proszę zapytać mieszkańców osiedli, czy są zadowoleni z polityki gminnej, dlaczego na wsiach nie ma chodników, brakuje lamp? Mieszkańcy mówią, że czują się, jakby zatrzymał się czas. Proszę pojechać do Starej Huty czy Sitna. Musimy dać im to, co się należy.

M. Treder: Musi być pan skuteczny w tym, aby w razie wygranej kogokolwiek, przekazać te rzeczy burmistrzowi.

PYTANIA OD PUBLICZNOŚCI

Do M. G. Gołuńskiego: Jaki ma pan plan na oczyszczenie kartuskich jezior?

Mamy plan, już go realizujemy. Otrzymaliśmy 8 mln dofinansowania na ważny projekt, który jest wart 14 mln zł. Mamy złożony projekt na oczyszczenie jez. Karczemnego. Mam nadzieję, że niedługo Kartuzy będą kurortem.

Do M. Tredera: Jaka będzie współpraca kandydata z SM Kaszuby?

M. Treder: Burmistrz to urząd i osoba, która powinna wsłuchiwać się w głosy mieszkańców. W tej chwili tereny osiedli są zaniedbane. Były wpisane do strategii, jako obszary, które wymagały rewitalizacji. A są tam duże potrzeby.

Do T. Belgraua: Jak często będzie pan spotykał się z mieszkańcami dzielnic Kartuz?

Będę zachęcał, by na osiedlach powstały rady osiedlowe. To one powinny być głosem, impulsem płynącym od mieszkańców do urzędu. Ten głos nie za bardzo dociera teraz. Działa budżet obywatelski, chcę, by się coraz bardziej rozwijał (oklaski publiczności). Będziemy spotykać się z mieszkańcami i to najlepsza droga.

PODSUMOWANIE DEBATY:

Tomasz Belgrau: Przede wszystkim chcę, aby powstała rada młodzieżowa i rada seniorów. Będziemy oczekiwać od nich głosu. Aż trudno w to uwierzyć, że w Kiełpinie nie ma remizy, miejsc do spotkania. W Kartuzach ważna jest realizacja ważnych inwestycji. Dla przykładu jest wiele inwestycji, które są ważniejsze niż budowa kładki nad torami.

M. G. Gołuński: Można zrobić wiele działając wspólnie. Można zmienić miasto i wieś. Mamy koncepcje kanalizacji, mamy programy ochrony środowiska, rozbudowę bazy oświatowej, hal sportowych i placów zabaw. Zwiększyć fundusz obywatelski i sołecki i wesprzeć działalność OSP.

M. Treder: Nasza gmina ma ogromny potencjał gospodarczy i turystyczny. Ważna jest budowa obwodnicy, czyste jeziora i ciąg pieszo-komunikacyjne pomiędzy Kartuzami a sołectwami. Trzeba zdecydowanych działań, a burmistrz musi być osobą, która wsłuchuje się w głosy mieszkańców i bierze je pod uwagę.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(241)

kielpino 55kielpino 55

55 48

chyba widac ze belgrau z trederem sie ustawili przeciwko golunskiemu smierdzi mi to ustawka
18:52, 08.10.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@kielpino 55@kielpino 55

13 10

Coś ty!!! Głupoty gadasz. Mi nic nie śmierdzi:):):) 18:57, 08.10.2018


GolynskiGolynski

16 12

Gdyby tylko pan MG był otwarty na dialog też byś tak o nim mówił. Zero klasy MG 19:22, 08.10.2018


12341234

0 0

Ustawki to są ale strach o tym pisać 21:59, 11.10.2018


reo

sluchaczsluchacz

101 56

slaba debata
wygrany to Treder
18:52, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObserwacjaObserwacja

82 31

Belgrau lał wodę, Gołuński chwalił się co już zrobił, Treder chce wykurzyć stary układ 18:57, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

swojakswojak

19 14

No i bardzo dobrze. Powodzenia panie Treder. Głosujemy na pana! 19:00, 08.10.2018


Tak takTak tak

51 86

Gołuński GÓRĄ!!! 19:01, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@Tak tak@Tak tak

16 16

Jaką górą!? Co ty bredzisz? Gada jak zawsze cały on, nic nie powiedział mądrego ani ciekawego ani nowego. Gołuński dosyć bajek i obijania się na stołku. Debata tylko potwierdziła. Dziękujemy MGG już na zawsze! 19:12, 08.10.2018


biznesbiznes

7 5

mały kaszubski biznes a z Zarembami co robi ? dla mnie ten facet powinien płacić odszkodowania, nie gmina tylko ON ! 21:57, 08.10.2018


SłuchaczSłuchacz

56 88

Panie Gołuński pokazał Pan klasę!
Te młodzieniasy ewidentnie się dogadali co do zadawania pytań. 19:02, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@słuchacz@słuchacz

22 16

Nie wysilaj się! Gołuński i klasa? Gołuński i Grześki jak zwykle, stare i już nie robi wrażenia. Nie głosujemy na MGG! 19:47, 08.10.2018


NaczelnyNaczelny

54 57

Widać że Bergrał i Treder się dogadali, oj nie ładnie nie ładnie. 19:03, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BacaBaca

40 7

Jedna Pani w niebieskim ciągle buczała 19:05, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Babka Babka

13 1

Pewnie lehmanowa 20:23, 08.10.2018


........

52 43

Tak obserwując debatę faktycznie Belgrau ma mało do zaoferowania M.G. średnio bardziej ze wskazaniem na Tredera 19:08, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

........

4 6

Tym bardziej że Mieszkanie Plus nie działa tak jak powinno.... więc nie ma co o tym myśleć. 19:12, 08.10.2018


debatadebata

72 45

Treder - 5
MGG- 3
Belgrau - 0 19:10, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszebaKaszeba

41 40

Treder dobrze sobie radził aż do momentu kiedy Gołuński się go zapytał mniej więcej tak: W czym Pan uważa , że jest jest lepszy od Pana Belgraua skoro Pan zgłosił swoją kandydaturę po tym jak wiedział Pan, iż startuje Pan Belgrau?
Rozczarował mnie... nie odpowiedział na pytanie, zrobił się czerwony no i... stracił mój głos 19:10, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Goły Goły

26 14

Napewno żałuję twojego głosu powiedział wyraźnie że nie wie czy będzie lepszym niż Pan tomasz jedno jest pewne będzie lepszym niż mgg 19:14, 08.10.2018


lidzia do kaszebalidzia do kaszeba

49 14

A u mnie zyskał!!!! Nie wiem jakie przybierał kolory ale to, że powiedział "Na pewno będę lepszym burmistrzem od pana" to dla mnie wszystko. Taką deklarację chciałem usłyszeć. Brawo !!! Panie Treder, no i chyba nie muszę mówić, że rozwalił Gołuńskiego, bo ten się uśmiechał i cieszył po zadaniu pytania (nie wiem z czego?) Pewnie jako "mądry inaczej" zamierzał sprowokować kandydatów między sobą a Treder tylko go ośmieszył!!! Cienki Bolek z pana panie Gołuński :((( Brawo!!! Panie Treder!!!!!!!!
19:28, 08.10.2018


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

39 15

Dlaczego w gminie Kartuzy jest niski fundusz solecki w gminach ościennych jest zdecydowanie wyszy. Dam przyklad w gminie Somonino każde sołectwo otrzymuje po 100tys. zl, a w Kartuzach w zależności od liczby mieszkańców od 20 tys. do 70 tys.na miasto Kartuzy idą miliony złotych. Podatki płacą wszyscy dorosli mieszkancy gminy Kartuzy 19:14, 08.10.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

QiuQiu

2 7

Kartuzy to nie Somonino. To same wiochy łącznie ze stolicą! 20:13, 08.10.2018


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

14 6

Większość mieszkańców gminy Kartuzy to mieszkańcy wsi 19 tys. a miasta Kartuzy 14 tys miasto się rowija wieś przypomina skansen sredniowieczny kosztem wsi i to musimy zmienic 20:33, 08.10.2018


mggsmggs

1 0

Bo Golunski to poliyk i niczego dla wsi nie zrobi , oprocz wiecznych remontow szkol, OSp a ludzie nie maja jak dojechac do domostw a oswietlenie to mazenie . MG nigdy nie dbal i nie bedzie dbal o solectwa. Liczy sie tylko wladza i cala reszta z tym zwiazana. 23:30, 13.10.2018


DebataDebata

87 43

Pan Belgrau i Treder pokazaliście klasę. 19:24, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LehmanowaLehmanowa

50 18

ciągle buczała na widowni, wstyd taka kandydatka 19:26, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Buczała, bo wieBuczała, bo wie

0 1

że oni obaj nie potrafią tak solidnie jak ona zadłużyć gminy ( 50 milionów długu to dla niej bułeczka z masełkiem ). 21:42, 10.10.2018


Rowerzystka Rowerzystka

42 27

Pan Belgral i Treder mówią że kładka przy stadionie nie potrzebna itd. Oby dwoje Panowie mówią o rozbudowie ścieżek pieszo rowerowe.
Tak czy siak, Ta kładka jest potrzebna bo nie wyobrażam sobie iść z wózkiem czy jechać na rowerze przez ten wąski wiadukt. 19:26, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Czytaj ze zrozumieniCzytaj ze zrozumieni

18 7

Pan Belgrau nie podważał trafności inwestycji tylko jej cenę.. 19:44, 08.10.2018


Bzy1Bzy1

1 2

To niech Panowie przejdą się w największym ruchu przez to wąskie przejście w swoich garniturach ciekawe czy potem powiedzą ze kładka jest niepotrzebna albo niech coś lepszego wymyśla skoro tacy mądrzy 20:23, 09.10.2018


JonojoJonojo

47 26

To się Panowie Belgrau i Treder nie pochwalili, dwóch na jednego, ewidentna ustawka. Pan Treder zdecydowanie jest faworytem pani w niebieskim. Panie Mariuszu proszę na tą panią uważać, z reguły źle się kończą przyjaźnie z nią. 19:37, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaszub78kaszub78

4 3

takie ustawki na ludzi MGG robi juz od 37 lat 00:00, 09.10.2018


banitabanita

30 22

Słabo przedstawiono p. Tredera. Jest on słabo znany w Kartuzach i poza tym, że ma 40 lat, mieszka w Dzierżążnie i jest przedsiębiorcą nic więcej nie powiedziano. Jak dla mnie to za mało. 19:38, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@banita@banita

2 2

Jest właścicielem stacji kontroli pojazdów m.in. w Dzierżążnie :) 22:36, 08.10.2018


0 kultury0 kultury

34 41

Część publiczności wykazała zero kultury, jeżeli to są wyborcy p Belgrau i Tredera to gratuluję, kompletna żenada. 19:39, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

40 67

MGG wygrał 19:40, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do mgg...do mgg...

6 2

chyba bylismy uczestnikami dwóch innych debat, to najgorsze starcie golego - od wielu, wielu lat 00:21, 09.10.2018


mieszkanka1mieszkanka1

60 30

Panie Treder, gratulacje bardzo konkretne wskazania i program. 19:44, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TadzikTadzik

11 6

Jaki program?
Mówił jak nakręcony ciągle o tym, że ścieżki rowerowe z kartuz będzie robił.
Lasy i jeziora czyścił. Budował obwodnicę za marszałka. Zapomniał dodać, ile to jeszcze lasu będą karczować.
Zero pomysłu na siebie. 20:24, 08.10.2018


67igniew67igniew

54 18

Totalna bzdura był tłem dla Belgrauła i Tredera . Czas na zmiany. 19:45, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GenowefaGenowefa

36 26

Pan Treder już buduje obwodnicę ( mimo że droga wojewódzka) - wręczył Pan wojewodę już. Oczyszcza Pan jeziora i lasy a potem wycina Pan las i buduję obwodnicę ( bo obwodnica ma iść przez las bo innej możliwości nie ma ) i buduje przedsiębiorstwa...to gdzie te czyste lasy i tą turystyka? 19:47, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WygranaWygrana

52 47

Pan Tomasz Belgrau najbardziej konkretny 19:51, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pani LemanPani Leman

41 26

Pani Leman, niech pani zejdzie na ziemie, nie jest pani pępkiem świata. Ten pani pożal się Boże kandydat sterowany z pani fotela nie ma szans. 19:53, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie no słabo  było nie no słabo było

57 23

ormowiec słabo wypadłeś ,cieniutko. 19:54, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaskas

35 35

A Treder to gościu z poza układu? Może gdyby wcześniej zgłosił że kandyduje mógłbym się zastanawiać nad jego kandydaturą, tak to jest tylko anty Gołuńskim. A ta wstawka że zrobiłby 28 razy więcej była nie tylko niegrzeczna, ale szczeniacka. Chyba że po prostu nerwy go zjadły i nie wie co gada. 19:54, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaxxxJaxxx

6 12

Walka o ostatnie miejsce jest zacięta 20:04, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaskas

4 8

Dokładnie - przy tak cienkim poziomie, to nawet drugiej tury nie będzie. Wstyd za kartuskie elity. Każdy każdemu nogę podkłada. 20:15, 08.10.2018


Lemanka pokazałaLemanka pokazała

44 14

co potrafi ! Robiła to przez 8 lat i ma szczęście, że nie wyjechała w taczce na
śmietnik historii ! Tam gdzie jest jej miejsce na wieki wieków ! 20:13, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JankaBJankaB

29 43

Gratuluję panie Grzegorzu. Belgrau gada o braku lamp, Pan nam wymienił wszystkie na nowe na osiedlach. 20:15, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KoloKolo

9 9

To ?ratuluje. Na wsiach nie jest już tak kolorowo. 20:23, 08.10.2018


Drewniana hataDrewniana hata

30 12

Widać, że kandydatka na stanowisko starosty uczyła swojego ucznia. 20:16, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec 1Mieszkaniec 1

30 33

Słabo jeżeli chodzi o to że Treder i Belgrał si3 dogadali bp to widać. Jaki to miało sens. I to mają być uczciwi kandydaci na burmistrzów. Eh szkoda słów, zero godności panowie 20:17, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

swojakswojak

9 4

Przepraszam,że jeszcze zapytam. O jakiej godności mówisz? Jak o tej co ma twój kandydat ,to się nie dziwię, że nie masz słów. Bo twój kandydat z pewnością godnie się nie zachowuje i to przez całą kadencję. 20:46, 08.10.2018


SprawiedliwySprawiedliwy

34 48

To niesprawiedliwe, że Gołuński ma tak słabych kontrkandydatów. Może za 4 lata Panowie... ale wtedy przygotujcie się bardziej merytorycznie. Goły Was wypunktował w każdym punkcie. Zbierajcie doświadczenie w pracy społecznej dla Gminy, to naprawdę rozwija.
Mam nadzieję, że Gołuński wygra w pierwsze turze, szkoda kasy na dogrywki. 20:18, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

romaniromani

3 1

Za 5 lat Misiek 23:21, 08.10.2018


Kaszub21Kaszub21

39 42

Ewidentnie debatę wygrywa Belgrau - merytoryczny, opanowany, dobrze przygotowany i z konkretami! 20:18, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrawoBrawo

38 40

Brawo Panie Belgrau, mój głos idzie na Pana! 20:20, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoloKolo

51 31

Oby tylko MGG nie wygrał a będzie dobrze. 20:21, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

59 29

Panie Gołuńsk prawda jest taka że Pan i Pana zespół się wypalił, nadszedł czas, aby zająć się pan wnukami i ogródkiem. Pora na młodość i świeżość !!! To jest bardzo dobry czas na zmiany, wyborcy apeluje do Was abyście świadomie podjęli decyzje i zdecydowali się na kandydata który ma wiele pomysłów rozwojowych naszej gminy! Pan Mariusz Treder ma mój głos idealny człowiek na to stanowisko ! 20:24, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TadzikTadzik

20 21

Jaki program?
Mó śwwił jak nakręcony ciągle o tym, że ścieżki rowerowe z kartuz będzie robił.
Lasy i jeziora czyścił. Budował obwodnicę za marszałka. Zapomniał dodać, ile to jeszcze lasu będą karczować.
Zero pomysłu na siebie.
20:26, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tylko Tredertylko Treder

53 36

Ja już wiem na kogo oddam głos. Tylko Pan Mariusz.
A jak się dogadali, że zadadzą sobie pytania, to tylko potwierdza, że chociaż kandydują na te same stanowisko, to się szanują i próbują rozmawiać. A ZORMOL nie. Komuna minęła to i doczekam się odejścia pomyłki aktualnej. 20:27, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Andrzej1111Andrzej1111

58 34

Brawo Panie Mariuszu! Wkońcu ktoś konkretny i znający się na biznesie a nie bibliotekarka czy ormowiec.... 20:29, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomoninoSomonino

17 3

Przejedzcie się z somonina do goreczyna. Tylko uważajcie na moście!!!
Brak kładki dla rowerzystów stwarza ogromne zagrożenie dla nich samych i kierowców samochodów. 20:29, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KwadratKwadrat

32 47

Oby tylko MGG wygrał a reszta będzie OK 20:30, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MieszkankaaMieszkankaa

35 43

pis i lehmanka buczy, debata ustawiona, jeden buduje obwodnice ciągle drugi to chce wszystko ale nie wie czego , panie Grzesiu z tej Trójcy to Pan będzie robił najwięcej i to widać i dlatego będę głosowała na pana 20:32, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DlugiDlugi

28 36

Panie Treder Pan tak mówi o zadłużaniu gminy. Jak się mają Pana finanse? Chyba nie nie ciekawie skoro Pan szuka nowych opcji? 20:33, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PtysiaPtysia

11 2

Jestem za tym aby kandydaci składali oswiadczenia majątkowe stając so wyborów. 20:36, 08.10.2018


XxiXxi

9 5

Tak się znacie na polityce!!!!radni składają oświadczenia majątkowe 20:44, 08.10.2018


@Andrzej@Andrzej

25 18

Nie zauważyłeś, że biblioterka mu książki na dobranoc czyta? Ciągle trajkotał o obwodnicy i ścieżkach rowerowych. Zero własnej koncepcji na siebie i gminę. 20:34, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@Andrzej@@Andrzej

4 1

Andrzeju, najlepsza koncepcja , którą przedstawił to to, że będzie słuchał mieszkańców i uwzględniał ich zdanie - bo taki powinien być Burmistrz, w przeciwieństwie do obecnego 07:18, 09.10.2018


JózevJózev

26 29

Jeszcze długich kilka lat mi ie zanim on się nauczą polityki Panie Grzegorzu 20:35, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie GrzegorzuPanie Grzegorzu

37 44

Wypadł Pan najlepiej, tylko Pan wiedział konkretnie ile, co i gdzie. Reszta nieprzygotowana do lekcji. Ma Pan mój głos. 20:36, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@grześ@grześ

11 8

Przez 28 lat nauczył się lania wody i mówienia ciągle tego samego tylko w innej kolejności :) 22:11, 08.10.2018


28Lat28Lat

10 7

A jakoś ludzie przez te 28 lat głosują na niego. Ludzie wiedzą że Dotrzymuje słowa! 22:48, 08.10.2018


HarpHarp

32 43

Obecny burmistrz to klasa sama w sobie pozostali " kury szczać prowadzać a nie politykę robić". 20:37, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Żenujący komentarzŻenujący komentarz

7 10

Żal mi ciebie szkoda, że nie przebywasz w towarzystwie ludzi z klasą, wówczas wiedziałbyś co znaczy określenie "Człowiek z klasą". Precz z MGG i jego świtą! 21:02, 08.10.2018


Ha, ha, haHa, ha, ha

34 45

Panie Grzesiu, świetnie pokazałeś chłopcom, gdzie ich piaskownica. Nagrody pocieszenia na koniec.... bezcenne... 20:39, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@qqq@qqq

5 7

Tak ciągle i niezmiennie "Grześki". I puzzle z kartuskim dworcem. To już nie jest nawet śmieszne ... 22:03, 08.10.2018


do hahhahaado hahhahaa

3 2

ja bym to nazwał przekupstwem 00:13, 09.10.2018


Niech oni to zrozumiNiech oni to zrozumi

37 43

Treder I Belgrau wy nawet byście połowy nie zrobili co wy obiecujecie panie Grzegorzu idziemy na pana 20:39, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ogień Ogień

6 3

...z pochodniami. 00:57, 09.10.2018


Najwyższy poziomNajwyższy poziom

33 34

Najwyższy poziom kultury pokazał obecny burmistrz. Buczenie z sali zwolenników pozostałych kandydatów świadczy również o nich. 20:42, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@najwyższy @najwyższy

5 0

bo jaka może być reakcja na takie kłamstwa - "popieramy lokalnych przedsiębiorców, którzy płaca podatki i zatrudniają pracowników" - a zlikwidowany warzywniak przy biedronce, handlowcy na deptaku, którzy tyle czasu mieli problem z dojściem i stoisko plenerowe, kóre nadal jest odcięte od drogi? 22:48, 08.10.2018


do mgg do mgg

3 1

niestety świadczy o kłamstwach wypowiedzianych przez obecnego włodarza, stąd ta "wrzawa", poza tym trzeba by pozwać w trybie wyborczym MGG bo co innego lansuje odp na temat oczyszczania jezior, co innego wypowiedział dziś, OSZUSTWO 00:10, 09.10.2018


Ale jajaAle jaja

28 22

Wielki come back Mirki Lehman, Treder na burmistrza, a ona vice, ładnie to poukładali. 20:44, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Franek kFranek k

7 6

Jak już to Mirka cieciu startuje do rady powiatu,trochę wiedzy. 21:00, 08.10.2018


No baNo ba

8 6

Jak nie wyjdzie ze Starostą, to Mariuszek zatrudni czyż nie? 21:11, 08.10.2018


TrederTreder

39 24

Panie Treder, miałem na Pana głosować, ale za to żeś się z tą wredną babą skumał, to mi chęć odeszła. 20:47, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Tred@Tred

5 2

To lepiej nie głosuj, bo takie chorągiewki - co chwilę zmieniające zdanie - nie są potrzebne 07:45, 09.10.2018


XxxyXxxy

31 31

Chcecie stary beton głosujcie na gołuńskiego, zapomnieliscie o Staniszewie, kładka za 4 mln, to się w głowie nie mieści,co on zrobił przez całą swoją kadencje!!!czas na młodych,Mariusz masz mojej rodziny głos 20:50, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rowerzystkarowerzystka

5 3

kładka zapewne lepiej posłuży mieszkańcom niż targ bydlęcy 22:48, 08.10.2018


załamkazałamka

12 10

jestem rozczarowany wszystkimi kandydatami, pytanie o wyludnienie Kartuz, a żaden konkretnie nie potrafił odpowiedzieć, nie było mowy o opłatach, wartości działek w mieście, o pustostanach w mieście, nikt nie miał dobrego rozwiązania 20:52, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kaskas

6 3

Ogólnie się z Tobą zgadzam, ale co polityk może racjonalnie odpowiedzieć na takie pytanie. Ja bym powiedział, że należy włączyć Kiełpino, Mezowo, Kosy i Grzybno do Kartuz i rozwijać jednolitą tkankę miejską. Ale ponieważ mieszkańcy w/w wsi tego nie chcą, to polityk musi się wić jak piskorz. Belgrau wyjechał z Mieszkanie Plus. Ciekawe gdzie znalazł by działki... 21:00, 08.10.2018


ObwodnicaObwodnica

29 15

Ciąg dalszy bajki o obwodnicy, tym razem w wykonaniu Mariusza Tredera. To droga wojewódzka, kandydat powinien to wiedzieć. 20:57, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LemanowaLemanowa

39 18

Lemanowa ręce precz od Kartuz, Twój pupilek przegra z kretesrm. 20:59, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec.. Mieszkaniec..

30 16

Tomek Belgrau wygrał na tym, że ten Mariusz jest kojarzony z Mirką Lehmann. Cały hejt idzie na Mariusza Tredera. 21:02, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@mieszkaniec@mieszkaniec

3 2

a dopiero co hejtowali, że Tomasz B. ma poparcie PISu 22:40, 08.10.2018


banitabanita

31 16

Pan Treder w ogóle nie odpowiedział na pytanie o współpracy z SM Kaszuby. 21:06, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzmirkaSzmirka

6 5

Nie nauczył się widocznie? 21:17, 08.10.2018


PomnikPomnik

36 8

Proponuje postawić szanowne pani pomnik na placu targowiska zwierzęcego. W końcu zaszczytne miejsce, inwestycja dwóch kadencji. 21:12, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RowerowiRowerowi

34 19

Bardzo nam przykro że Pan Belgrau uważa że w gaju jest brzydko. Nowe ścieżki uważa za złe. Promenada też źle. Jak pan zostanie burmistrzem wrócimy do błota? 21:15, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MłodzieniecMłodzieniec

12 13

Pan Mariusz kreuje się na nowoczesnego kandydata, a jego konto FB leży. 21:17, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@młodzieniec@młodzieniec

14 5

To apropo pytania o komunikację z mieszkańcami. Jak to jest z tą komunikacją panie kandydacie? Mówimy jedno, robimy drugie? 21:20, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SołtysowaSołtysowa

24 15

Chciałabym się dowiedzieć, czy oprócz Pana Belgrau ktoś się spotyka z mieszkańcami gminy i ew gdzie? 21:22, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ArekOwczarekArekOwczarek

8 12

Pan MGG spotyka się codziennie z wyborami. Poszukaj znajdziesz. 21:47, 08.10.2018


A Treder? A Treder?

0 3

A Treder? 21:54, 08.10.2018


kaskas

20 26

Chwilkę mnie tu nie było, a T. Belgrau dostał nagle 10% dodatkowego poparcia jako zwycięzca w debacie. Zwolennicy tego kandydata jakby się umówili żeby naraz wcisnąć poparcie. Ale no cóż zwolennicy Pisu przecież słyną z skuteczności w internecie:) 21:41, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SciemaSciema

4 3

Wystarczy wyczyscic historie i glosujesz dalej! 21:48, 08.10.2018


ZegiZegi

45 23

Czas odejść MGG. Każdy lepszy niż Pan 21:46, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PisiakPisiak

8 15

Lepszy MgG niż Popleczniki PiS-u i uczeń Miry 21:50, 08.10.2018


Cyrk LemankiCyrk Lemanki

29 11

Nie dziwię się niektórym kandydatom CHECZy, że nie przyszli na debatę, chyba wiedzieli, że Lemanka zrobi cyrk z debaty i było im wstyd. 21:49, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RozłamRozłam

11 8

Gadają w mieście, że niebawem wystąpi kilka osób z tego ugrupowania. Co tu się dziwić jak taki kabaret. 21:51, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SłaboSłabo

18 7

Z mojej obserwacji wynika:
- bardzo słabe przygotowanie merytoryczne chyba w zasadzie wszystkich kandydatów;
- mało rzeczowe i spójne wypowiedzi, raczej chaotyczne, lakoniczne, powtarzające się frazesy, bez konkretów;
- niestety nie ma osoby z kompetencjami, na którą z pewnością można by zagłosować i to jest niestety porażka tego samorządu;
- sama debata - jej sposób przeprowadzenia i możliwość rozwoju ewentualnej dyskusji - na niskim i niewystarczającym poziomie - tak do odhaczenia, że coś się działo; 21:51, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Słabo@Słabo

0 4

To zrób lepszą... 23:17, 08.10.2018


Ze wsiZe wsi

36 19

Wróciłem z pracy i cieszy wynik procentowy pana Belgrau. WIEŚ ZA PANEM MUREM 21:57, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Treder Treder

25 19

Treder jest pokroju i charakteru Lemanki 22:00, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kamil 12Kamil 12

6 8

Równo wiesz w dupie byłeś 22:09, 08.10.2018


Kamilku..Kamilku..

8 2

Kamilku ja nie bywam tam gdzie ty przebywasz cały czas. 22:37, 08.10.2018


UrzędnikUrzędnik

33 18

My dziś nie śpimy i cała noc na Gołego 22:12, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DobryDobry

7 6

Cieszymy się że MGG ma tak zgrany zespół. Dobry team to podstawa sukcesów. 22:16, 08.10.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


67igniew67igniew

28 13

Samorz?d to znaczy decydowanie w własnych sprawach i to nam gwarantuje Pan Belgrau . Gołuński traktuje gmine jak własny folwark.Musimy to przerwać 21
o 22:16, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SłaboSłabo

12 5

Z mojej obserwacji wynika:
- bardzo słabe przygotowanie merytoryczne chyba w zasadzie wszystkich kandydatów;
- mało rzeczowe i spójne wypowiedzi, raczej chaotyczne, lakoniczne, powtarzające się frazesy, bez konkretów;
- niestety nie ma osoby z kompetencjami, na którą z pewnością można by zagłosować i to jest niestety porażka tego samorządu;
- sama debata - jej sposób przeprowadzenia i możliwość rozwoju ewentualnej dyskusji - na niskim i niewystarczającym poziomie - tak do odhaczenia, że coś się działo; 22:29, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FasolkaFasolka

1 1

Panie/ Pani Słabo. Czemu nie kandydujesz? Zapewne jesteś kandydatem idealnym. Odpornym na stres i presję czasu. 22:50, 08.10.2018


@checz@checz

25 14

Pokazał swoje chamstwo, nic dziwnego, że skumali się z ML. Zbliżone charaktery 22:31, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do@checzdo@checz

2 1

Nie wyzywaj ludzi od chamów, bo nic tak wulgarnego ani złego nie zrobili. Waż lepiej słowa a redakcja niech zwróci uwagę na komentarze, które obrażają ludzi. I znowu wychodzi hipokryzja jednej ze stron oraz tolerancji mediów. Jak to jest? że jedni mogą szydzić, wyśmiewać, krytykować a nawet kłamać do woli, podczas gdy inni nie mogą ust otworzyć jak coś "nie po myśli" rządzących. Smutne to bardzo, że uprawia się taki brak demokracji w Kartuzach. I to właśnie koniecznie trzeba zmienić! 14:23, 09.10.2018


ObserwatorkaObserwatorka

30 17

Niech pan Treder nie będzie taki pewny, ze będzie lepszym burmistrzem od Gołuńskiego. 22:31, 08.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KogutKogut

12 6

Sprawdźmy. Dajmy szansę młodym. 22:47, 08.10.2018


do Obserwatorkado Obserwatorka

8 7

trudno być gorszym... zero pomysłu, zero planu wszystko z nurtem i po grubej kasie. 22:48, 08.10.2018


21 z głową21 z głową

46 59

Pójdźmy i zagłosujemy na MGG,a zobaczycie ze to nie będzie błędna decyzja 22:36, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

28 lat 28 lat

13 4

i zawsze zadłużenie rośnie a majątek gminy maleje !

22:50, 08.10.2018


Poker Poker

31 24

To będzie katastrofalna decyzja.
Nie będę głosować na kogoś kto zadłuża gminę jeszcze bardziej niż jest. 22:46, 08.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NiewiarygodneNiewiarygodne

10 5

Za co te łapki w dół? Taka jest prawda! Obecny włodarz zadłużył gminę jeszcze bardziej niż zadłużoną była. Ludzie pamiętajcie się! 22:52, 08.10.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Trolle gołkiTrolle gołki

36 13

Klikają cały czas 22:54, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzybianinGrzybianin

21 20

Pan Belgrau uważa że kładka nad torami nie jest potrzebna a pieniądze lepiej było wydać na coś innego !!! W Grzybnie nie powinien dostać nawet 1 głosu. Jak wozi sobie tyłek samochodem to mu może nie jest potrzebna. A co mają powiedzieć dzieci które tam jeżdżą na rowerach, rolkach, biegacze, spacerowicze, matki z wózkami itp. Panie Belgrau zapraszamy tam w weekend w ładną pogodę to zobaczy Pan ile ludzi tam spaceruje, a żeby dostać się od strony Kartuz to trzeba przejść przez wąski i niebezpieczny chodnik na moście. Ta kładka to będzie super sprawa. Brawo za decyzję o jej budowie ! 23:01, 08.10.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Gabrysia124Gabrysia124

10 3

Polecam słuchać ze zrozumieniem. Pan Belgrau nie neguje zasadności inwestycji tylko jej absurdalnie wysoką wartość. Na południu Polski wykonano dużo dłuższa kładkę za niemal identyczne pieniądze. To chyba coś tu nie jest w porządku. I od razu mówię, że różnica w wartości materiału nie może być aż tak wysoka. 23:06, 08.10.2018


GrzybekGrzybek

6 1

Decyzja jak najbardziej słuszna. Tylko dlaczego za tak wysoką sumę? 23:15, 08.10.2018


GrzybianinGrzybianin

0 2

Bo taką ofertę złożył wykonawca w przetargu. Niestety taki teraz mamy czas że wszystkie przetargi w całej Polsce są rozstrzygane dużo powyżej wartości kosztorysowych. Bum budowlany i żniwa dla wykonawców. Jesteśmy na wierzchołku cyklu koniunkturalnego ale pewnie za chwilę się to zmieni bo już napływają sygnały o wystudzeniu w gospodarce światowej, europejskiej i polskiej. Zwykła ekonomia i prawo zamówień publicznych. I nic więcej 09:33, 09.10.2018


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

19 9

Za te pieniądze można by wylać wszystkie np.w Kielpinie 23:25, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MostowiakMostowiak

29 17

Pamiętam jak 4 lata temu nasze lokalne media grzmiały, że gmina Kartuzy jest w fatalnym stanie finansowym. Dziwne, że teraz media milczą na ten temat mimo, że zadłużenie gminy jest o ponad 22 mln zł większe niż było wtedy. Czyżby rzeczywiście MGG trzymał media w kieszeni? Niestety wiele na to wskazuje. 23:27, 08.10.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MediaMedia

1 10

Media nie opisują bzdur jakie wyglądają Belgral i Treder 01:01, 09.10.2018


KsiegowyKsiegowy

1 9

Nie kłam bo budzet jestwyzszy i procentowo nie wygląda to tak zle 05:52, 09.10.2018


Coś w tym jest Coś w tym jest

1 3

Brak informacji o debacie na sąsiedniej stronie !! 07:16, 09.10.2018


OszustwoOszustwo

45 26

Śmiech na sali, każdy kto był na debacie, widział jak wybinie poległ MGG. A to, ze jego pracownicy wybierają go w ankiecie, nie ma nic wspólnego z prawdą. Marna próba ochrony wizerunku. Prawda obroni się sama. Gratulacje Panie Belgrau i Treder! 23:53, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@oszustwo@oszustwo

16 25

A co wymiękasz pisiorku? 23:59, 08.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UrzędnikUrzędnik

23 16

Niestety muszę klikać całą noc 00:05, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiktorWiktor

27 13

Pani prowadząca debatę w pierwszym podejściu wyrywa mikrofon p.Tomaszowi,pozwalając p.Gołuńskiemu dokończyć zdanie do kropki-wiadomo,aktualna władza.Następna sprawa w pkt.3 debaty po jednym pytaniu z sali? GRANDA.Sala pełna,mnóstwo kartek z pytaniami do kandydatów a prowadzącym jakby się paliło.55 min. i ODKLEPANE.Powinno być przynajmniej po 3 pytania.Kiedy jak nie tam i przy tej ilości potencjalnych wyborców.SMUTNE.A redaktor Stefanowska z pobłażliwym uśmieszkiem...za 5 lat poprawimy się.Oj Kartuzy,Kartuzy nie mamy szczęścia do włodarzy...i do lokalnych mediów. 01:19, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@ Wiktor@ Wiktor

2 0

Również to zauważyłem, Takie wyrywanie mikrofonu to bardzo nieprofesjonalne i niekulturalne zachowanie. Jakby ktoś z opozycji tak się zachował wobec obecnego burmistrza, to suchej nitki by na człowieku nie zostawili ale przy Tomku mogą się niegrzecznie zachowywać. Widać poziom kultury, mediów i zwolenników burmistrza. Ci ludzie uważają się za elitę tego miasta ale chyba na to nie zasługują, czytając te szkalujące komentarze. No cóż tym bardziej będę głosował na Tomka. 14:00, 09.10.2018


JaneczkaJaneczka

27 9

Pani Lehman chyba całą noc nie spała, tylko pisała, zadłużanie gminy to jej specjalność, zadłużenie za jej kadencji sięgnęło zenitu, kasa poszła na jej *%#)!& pomysły. Nie tylko urzędnicy jej nie chcą, zwykli mieszkańcy również mają jej dość. 06:43, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


OlfazOlfaz

24 22

Pan Treder jest biznesmenem, sam doszedł do tego co ma, wie jak zarządzać. Miasto potrzebuje zarządcy 07:00, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

O jaaa O jaaa

11 4

Hahahah 08:04, 09.10.2018


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

1 0

Nie znasz nawet priambuly słów konstytucji a dużo się odzywasz. 08:56, 09.10.2018


@Olfasz@Olfasz

26 11

Z Lemanką na plecach to on nie porządzi. 08:06, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JeziorakJeziorak

21 22

Treder jednak najlepszy. 08:15, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Czym?Czym?

1 5

Czym najlepszy? Bo ciagle powtarzał tylko o tych scieżkach. 12:09, 09.10.2018


mgwmgw

22 21

Panie Treder brawo! Wierzymy, że się uda!!! 08:49, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

no trudnono trudno

12 17

Na debacie Treder był najlepszy, ale skoro trzyma z Lehmanką, to ni cholery na niego nie zagłosuję. 09:11, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MkkMkk

14 6

Wsie owszem zaniedbane, centrum miasta no cóż moim zdaniem deptak mógł być inaczej zrobiony. Ale Gaj to jak dla mnie rewelacja. Jestem teraz tam co drugi dzień, a i doczekać się nie mogę, aż otworzą kolejną część i będzie można obejść calutkie jezioro. Fakt mogłoby być czyste. Ale na to potrzeba wieloletnich działań. W rok czy nawet 4 lata nikt nie jest w stanie oczyścić jezior. 09:12, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I sekretarzI sekretarz

15 17

T. Belgrau - Będę zachęcał, by na osiedlach powstały rady osiedlowe. - Alternatywy 4 już było, chyba że powrót do PRL . 09:27, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

promocjapromocja

16 3

Takie ilości wyświetleń to Express nie miał chyba nigdy w historii:) 09:28, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pytanie?Pytanie?

22 7

Czy urzędnik może w godzinach pracy cały czas siedzieć na Expessie 09:31, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

urzędnikurzędnik

6 3

A czy urzędnik np. Starostwa wybrany na radnego miejskiego może otrzymywać podwójne wynagrodzenie za czas spędzony na sesjach? 09:38, 09.10.2018


Nie docieraNie dociera

15 8

Nie dociera do ciemnego ludu, że mieszkańcy nie chcą widzieć Lemanowej. 09:45, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

17 18

Widać że za kulisami Treder z Belgrauem się dogadali, widać to po pytaniach do kontrkandydata i oczywiste atakowanie za każdym razem MGG. MGG zachował klasę i nie dał się wciągnąć. Oczywiste powiązania Tredera z Lehmanową działa na jego nie korzyść i na pewno z tego tytułu nie dostanie mojego głosu. Treder zgłosił się w ostatniej chwili aby odebrać część głosów MGG, a w ewentualnej drugiej turze, oddać *%#)!& abyt otrzymać stołek wice burmistrza. Polityka:) 09:53, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infoinfo

9 1

Głosujesz na kolesia który zmarnował 28lat, wysprzedał i za każdym razem zwiększał zadłużenie gminy a na Tredera nie zagłosujesz bo się z kimś dogadał. Kaszubska wieś pełną cholewą.

Ludzie tacy jak Ty powinni stracić prawa wyborcze. 11:01, 09.10.2018


TnickTnick

16 9

Zgoda Lemanka Treder mojego głosu pan już nie ma 09:57, 09.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@Tnick@Tnick

6 2

A mój i znajomych ma ! Nie bijcie piany! Nie głosuję na Lemankę ale na Mariusza i wszystko w temacie. 13:19, 09.10.2018


pytaniepytanie

2 2

Jakie wykształcenie ma Treder? 14:53, 09.10.2018


HahahaHahaha

35 14

Gołuński osmieszony. 10:37, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


DorenDoren

2 15

Mylisz się dziewczyno 11:19, 09.10.2018


Ostra kampaniaOstra kampania

14 2

Zażarta rywalizacja jak nigdy dotychczas. Walka będzie pewnie do końca i na 100% skończy się drugom turą. Sondaż niestety zmanipulowany przez wszystkie strony. Czy niemożna tak ustawić ankiety jeden IP jeden głos? 11:06, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KazimieraKazimiera

11 36

Super debata
1. Gołuński
2. Treder
3. Belgrau 11:18, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KobitkoKobitko

14 8

Chyba nie oglądałaś debaty
1 - Belgrau
2 - Treder
0 - ośmieszony mgg 11:40, 09.10.2018


KlaunKlaun

14 43

Belgrau i Treder śmiech na sali.
Chroń nas Panie Gołuński przed nimi. 11:25, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahahahaha

12 6

Pół miasta ma już pewnie pozwy w trybie wyborczym. Haha tak władza walczy z konkurencją. 11:26, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

28 lat28 lat

23 5

"Raz zdobytej władzy nie oddamy nigdy" Brzmi jakoś dziwnie znajomo. 11:29, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Idę na wyboryIdę na wybory

9 6

Mój wniosek z tej debaty to jeden kandydat by wyciął w pień las dookoła Kartuz i postawił domy, drugi wszędzie wyasfaltował ścieżki rowerowe. A kładka przy ul. 3-maja jest potrzebna bo tam niebezpiecznie jest na moście. Poza tym, za mało pytań od mieszkańców 11:50, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@28lat@28lat

14 6

Zgadza się, Lehmann nie odda stołka jak go dostanie, pójdzie po trupach jak zawsze. 12:14, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nick nick

3 12

Lanie wody przez kandydatów, zero konkretnych odpowiedzi. Tylko same spekulacje, powtarzanie się praktycznie w każdej odpowiedzi. 12:29, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuski pływakKartuski pływak

23 26

Głosuje na pana Gołuńskiego 12:46, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SXSXSXSXSXSX

11 5

Kładka to koniecznośc jazda z dziećmi na rowerze w tym miejscu jest bardzo niebezpieczna , sama boję sie nieraz tam jechać , zsiadam z roweru i go prowadzę. KŁADKA JEST KONIECZNOŚCIĄ 13:05, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Bob budowniczyBob budowniczy

18 14

Teraz Belgrau pisze sprostowania, że kładkę chce budować. Tylko taniej!
Panie szanowny wie pan jak wygląda historia i wciska pan kit ludziom. W pierwszym przetargu firma która wygrała zrezygnowała. Gmina aby nie stracić dotacji rozpisała kolejny przetarg. Ponownie wystartowała firma z pierwszego przetargu i znów go wygrała, teraz pewnie uwzględniła wzrost cen materiałów i płac.
Wiemy jaka jest teraz trudna sytuacja na rynku, brakuje pracowników. Co firma miała zejść z budowy jak Astaldi z torów? Boksowaniem sądy itp.
Skoro Pan jesteś taki mądry, prowadzisz firmę budowlaną to trzeba było wystartować!!!!
Widać, że jakoś Pan nie pokierujesz dobrze tą gminą skoro wolisz stracić dotacje, nie wspominając o bezpieczeństwie ludzi.
Żal!
Wiemy, że po drugim przetargu nam mieszkańcom i tak się opłaca bo za to co gmina musi dołożyć to na nic by nie starczyło! Ludzie mają przeciskać się z dziećmi wiaduktem. 13:18, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MikoMiko

8 2

Dokładnie 13:23, 09.10.2018


to terazto teraz

6 4

Czas na Sierakowice teraz. 13:27, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

swojakswojak

29 17

Obaj panowie Tomek i Mariusz byliście ekstra! Nie wstydzimy się za Was:) Na tle burmistrza z takim doświadczeniem wypadliście jak profesjonaliści a nie nowicjusze dlatego tyle hejtu na Was leci. Ale dacie rade :) Powodzenia! 13:40, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JANUSZ K.JANUSZ K.

2 2

dokladnie! 15:24, 09.10.2018


A coA co

0 0

A co dokładnie ukradł? Możesz doprecyzować? 17:31, 09.10.2018


JANUSZ K.JANUSZ K.

2 3

Do roboty byśta sie wzieli, a nie do cudzych pieniedzy karzdy pierwrzsy! 15:25, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wyborca gminy KartuzWyborca gminy Kartuz

24 13

Mój głos ma Treder - jako przedsiębiorca będzie dobrze zarządzać majątkiem gminy i nie będzie go wysprzedawać za grosze ani zadłużać bez powodu w tak szybkim tempieSłusznie zwrócił uwagę na to iż MGG jest w radzie 28 lat i mało w tym okresie zrobił, a przetargów jest za dużo są źle i za szybko realizowane. Najbardziej wkurza mnie lansowanie się obecnego włodarza przy Dworcu, którego był przeciwnikiem i w dodatku to nie jego zasługa, ze powstał - tak jak wiele zrealizowanych projektów, które były przygotowywane przez wiele lat za poprzedniej kadencji rady
http://expresskaszubski.pl/pl/12_biznes/12257_dzialki_i_dworzec_od_pkp_dla_gminy_kartuzy.html
P
http://kartuzy.info/wiadomosc,13445,Kartuzy-Miasto-przejmuje-dworzec-PKP.html

https://dziennikbaltycki.pl/kartuzy-czekaja-na-nowy-dworzec-kolejowy/ar/3671528

https://www.infoarchitekta.pl/artykuly.PROJEKT:10-przetargi:8727-przetarg-na-opracowanie-dokumentacji-dla-modernizacji-dworca-kolejowego-w-kartuzach.html

http://kartuzy.naszemiasto.pl/artykul/kartuzy-przejma-tereny-od-kolei-co-miasto-powinno-zrobic-na,1554181,art,t,id,tm.html

http://kartuzy.naszemiasto.pl/artykul/kartuzy-dworzec-pkp-zostanie-zburzony-i-odbudowany,2470923,artgal,t,id,tm.html

https://expresskaszubski.pl/pl/11_wiadomosci/17953_kartuzy_tak_bedzie_wygladal_budynek_dworca.html

http://expresskaszubski.pl/pl/12_biznes/17316_kartuzy_powstanie_dokumentacja_modernizacji_dworca_kolejowego.html


Zachwycają się tym człowiekiem Ci, którzy do tej pory nie mieli z nim osobiście styczności i nie przeciwstawili się jego pomysłom, realizacjom a co za tym idzie nie znają jego drugiego MŚCIWEGO oblicza. W naszym mieście dzieje się dobrze na wioskach już znacznie gorzej - potrzebna jest równowaga bo Kartuzy to GMINA a nie tylko miasto.
16:12, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infoinfo

1 4

daj spokój przecież większość wyborców to ameby umysłowe, każdy urzędas zagłosuje na MGG bo przy którymkolwiek z panów będzie musiał zacząć pracować. 20:51, 09.10.2018


Aga55Aga55

14 17

Mój i mojej rodziny głos ma treder ,młody niezależny finansowo facet 16:33, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Wyborca gminy Kartu@Wyborca gminy Kartu

8 9

Dokładnie to co piszesz dzieje się z dojazdem do stoiska plenerowego. Niech każdy dobrze przemyśli swoją wyborczą decyzję - aby nie musiał później żyć w strachu, czy nie zamkną mu dojazdu do domu lub działalności bo ten Burmistrz ma inny plan... 16:53, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StacjeStacje

5 1

Uwaga trwa głosowanie na Trenera z 10 proc idzie do góry... 16:59, 09.10.2018


PaprotkaPaprotka

19 14

Co wy gadacie, Burmistrz Gołuński zawsze stawia sobie interes gminy na pierwszym miejscu. Wjazd zastawiony słusznie. 17:01, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ŻartowniśŻartowniś

0 0

To chyba żart ? 21:43, 11.10.2018


××××××××

20 12

Krzysztof Ortmann pamiętamy!!!! 17:06, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WFWF

7 4

My dzieci również pamiętamy o co chodziło 17:21, 09.10.2018


@Aga55@Aga55

19 11

Niezależność tego pana widzieliśmy na debacie, jak mu Lemanka wskazówki dawała, buahahaha. 17:28, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szyderczy G.Szyderczy G.

8 7

Po prostu urząd skończył pracę xD 17:41, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

67igniew67igniew

17 3

Wieczorem o godzinie 23 pan Tomek miał 50 procen poparcia a Goluński 35 rano wyniki były odwrotne ładnie drukujecie 18:37, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wyborca2Wyborca2

15 1

Urzędnicy przyszli do pracy! 19:39, 09.10.2018


KłamcyKłamcy

3 6

Mam zrzuty ekranu. O 22.. MGG i B mieli po 39% 19:52, 09.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JachuJachu

0 6

Rano weszły głosy tych którzy wrócili do domu z debaty i tych którzy obejrzeli ją w internecie. Wybrali poprostu lepszego. 19:55, 09.10.2018


wyborca@ 88wyborca@ 88

15 5

Odpowiedział:,,Nie wiem, czy będę lepszym kandydatem. Będę na pewno lepszym burmistrzem od pana. 28 lat pracuje pan w tej gminie, wydaje mi się, że to za długo. 28 lat to wystarczająca ilość czasu, by dla tej gminy zrobić 28 razy więcej". 20:45, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OptymistaOptymista

20 13

Panie Tomku widac w panu potencjał ludzie to dostrzega wygrana w I turze 21:20, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

67igniew67igniew

13 5

Nie moge zrozmiec kadydatow z teren?w wiejskoch ktorzy startuj? z listy Gołunskiego a s? to
Pryczkowski sołtys
Szwaba sołtys
przy urnie dajmy i fige .

.
22:14, 09.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Po co ten wrzask?Po co ten wrzask?

25 18

Kartuzy są w remoncie i co istotne prawie od samego początku kadencji Gołuńskiego a nie w ostatnim roku czy półroczu (jak to u sąsiadów), cały czas gdzieś coś budują czy remontują w Kartuzach i właśnie o to chodzi miasto w końcu się zmienia na lepsze i starsi wyborcy to widzą nie piszą komentarzy tylko pójdą na wybory i zagłosują na tego który zmienia miasto i dlatego Gołuński to wygra i jak będzie dalej tak pracował od pierwszego roku przez całe 5 lat to chyba nie trzeba mówić że wygra następne również. To nie są życzenia to jest po prostu fakt 22:36, 09.10.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Marek monsz AndrzejaMarek monsz Andrzeja

2 5

Dobrze powiedziane, miasto się robi a wioski niebawem zaczną się cofac. Dlatego też MGG przegra bo ludzie to widza. 10:15, 10.10.2018


@Marek monsz Andrzej@Marek monsz Andrzej

4 1

To Gołuński ma najpierw odbudować wioski a na końcu wziąść się za miasto? Ty to masz pojęcie o strategii inwestycyjnej jakbyś ty był burmistrzem i zrealizował to co napisałeś to przegrałbyś miażdzącą ilością głosów miasto by cię zatopiło! 11:11, 10.10.2018


J23J23

1 0

Buduje się dużo i *%#)!& 21:06, 11.10.2018


@Po co ten wrzask@Po co ten wrzask

11 13

Ale sposób w jaki jest to robione ( przetargi, wykonanie robót ) pozostawiają bardzo wiele do życzenia. Myślę, że nie jest jedyna osoba, która ma patent na rządzenie - a myślę, że są tacy co zrobią to równie dobrze - a może i lepiej - bardziej przejrzyście i gospodarnie 07:26, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

łukiłuki

16 16

Gołyński mógł zadać pytanie Mariuszowi na poziomie a skompromitował się!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak samo kieruje gmina myślałem ze osoba na takim stanowisku ma trochę oleju w głowie. Powodzenia panie Mariuszu. 08:17, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BugiBugi

21 26

Kłamiecie! Gołuński jest człowiekiem rozsądku, pozostali biznesmeni to łowcy posad. Mają firmy.

Jeden budowlaną ale dla gminy kładki budować nie chciał bo uważa chyba że są tańsze. Dwóch gmin wyleciał. Skoro taki uczony to fachowców by trzymali. Co nie?
Drugi szybszy niż karabin. Za Marszałka obwodnicę zbuduje, za Szyszke las wytnie. Z każdym się dogada nawetv PKP. 08:25, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Bugi@Bugi

22 11

Człowiek rozsądku? Ani rozsądku ani honoru - bo jeśli się daje słowo to się go dotrzymuje...
Pan Belgrau ma prawo mieć żal - za to jak go potraktował... 09:29, 10.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NierobekNierobek

0 0

Widocznie Belgrał nie nadawał się na to stanowisko. Kto trzyma takiego. Z Żukowa też musiał uciekać, żeby nie dostać wpisu. 15:22, 14.10.2018


RADIESTETARADIESTETA

24 12

Moim zdaniem do II tury przejdą : Gołuński i Belgrau... taki będzie werdykt wyborców.
Chcesz wiedzieć, kto wygra II turę ? Otóż zwycięzcą będzie Tomasz Belgrau.
11:23, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

27 8

30 lat u żłoba , jak była komuna to zapisał się do ORMO, jak Solidarność to do Komitetu Obywatelskiego, na niedzielnej mszy 3 razy zachodzi. Strach pomyśleć co i gdzie zrobi i gdzie się jeszcze zapisze . Kładka przepłacona, Rynek nie trzeba komentować ,każdy rozsądny widzi utopione 5 mln. Kolega z Gryfu dostanie nowiuteńki dworzęc z obsługą (na nasz koszt) by na swoim terenie zbudować centrum handlowe . Moim skromnym zdaniem poziom tego pana obrazują te 2 beczki za bodaj 20 tyś. zł.pływające na Karczemnym. Chcecie takiego Burmistrza to go wybierzcie, doda trochę tych beczek i wyremontuje Rynek . Bo ja na niego nie zagłosuję W tym układzie co się urodził, jedynie kandydatura Pana Belgraua stwarza pozytywną wizję przyszłości Kartuz 13:45, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gmina KartuzyGmina Kartuzy

32 4

33 512 ludności według GUS
6 456 609 głosów oddanych w ankiecie Expressu. Żeby tak Ormowski mógł głosować na siebie 1000 razy. 17:32, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InfoInfo

28 3

5 450 356 głosy ul. Kościerska Karuzy 17:39, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kandydat 180kgKandydat 180kg

20 5

Wydał mnóstwo kasy 20:27, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Stracony głosStracony głos

20 12

Burmistrzem i tak nie będzie bo nie uzyska ABSOLUTORIUM!!!
Wszyscy przeciw niemu!!!
Klikaj dalej!!! 20:35, 10.10.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KlamcaKlamca

1 0

Uzyskał, nie uchwali uchwały o absolutorium 15:28, 14.10.2018


DokładnieDokładnie

10 3

Jeśli Obecny nie wprowadzi 51% radnych to po roku i tak zostanie obalony. 20:55, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

B. ważne pytanie ...B. ważne pytanie ...

4 0

którego nie zadano kandydatom: " KAŻDA gmina ma za mały budżet, aby zrealizować chociażby tylko najważniejsze zadania na swoim terenie. Zatem z większości planów trzeba niestety rezygnować , albo zakładać gminie stryczek zadłużenia, który potem ją dusi przez wiele lat.
Proszę wymienić 3 zadania, z których nasza gmina w nadchodzącej kadencji nie może zrezygnować, bo są one NAJWAŻNIEJSZE ... oraz 3 zadania, z których może zrezygnować, bo NIE NALEŻĄ DO PILNYCH (mimo, że się o nich mówi powszechnie).
Według mnie, ten kandydat, który potrafiłby konkretnie, bez strachu w portkach odpowiedzieć na powyższe pytanie, to zasłużyłby na mój głos. Kręcenie, lawiranctwo i owijanie w bawełnę zamiast precyzyjnej odpowiedzi skreśla kandydata, bo nie ma jaj. Sprawdżcie ich przy najbliższej okazji ... 22:11, 10.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LemankaLemanka

8 2

Lemanka wyszła z szafy, widać po komentarzach..Dobrze, że Goły wziął się do roboty, te jej tablice z rynku pozamiatał i zrobił rewitalizację. 06:50, 11.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Lemanka@Lemanka

3 4

Czyżby już urząd zaczął pracę? :) 07:28, 11.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do kandydat 180do kandydat 180

7 3

Lepiej 180 kg niż być rudym 08:53, 11.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

<><>

3 2

Po co było rozwalać pasaż - był całkiem fajny - rynek nasza wizytówka - całkiem kiepska 20:51, 11.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WizualnieWizualnie

3 1

Wizualnie to burmistrz powinien mieć wygląd eleganckiego polityka a nie capo di tuti capi . 21:33, 11.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ChmielonkoChmielonko

3 5

Nie jestem mieszkanką Kartuz ale bardzo wam zazdroszczę Takiego Gospodarza , i mam nadzieję ze mieszkańcy mądrze zdecydują macie Burmistrza który zmienił kartuzy na plus a to najważniejsze tyle inwestycji !!! Jakiekolwiek zmiany mogą was doprowadzić do podobnych sytuacji jak w gminie sąsiedniej piękne obietnice i tylko obietnice zero rezultatów i znowu straciliśmy cztery lata osoby na takim stanowisku muszą mieć doświadczenie a nie tylko chęci bo to stanowczo zamało a czas na nałkę zakrótki ... Ale wieżę w mądrość społeczeństwa my już odobiliśmy lekcję . 23:28, 11.10.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wieża czy wiara?wieża czy wiara?

1 0

O jaką wieżę chodzi,może o wieżę ciśnień? 07:47, 12.10.2018


olekkolekk

2 0

Oprocz Kartuz sa zapomniane , zapuszczine przez MGG solectwa. 23:32, 13.10.2018


Gdzie lepiej ?Gdzie lepiej ?

2 0

W Ameryce przez kapitał na urząd - u nas odwrotnie ! 08:02, 12.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŚmnichŚmnich

1 0

28 lat i będzie renta? , będzie lepiej dla Kartuz, symbol układu, wańka wstańka twarzą neopeo, śmiech historii 22:58, 12.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ImaIma

0 0

Do Chmielonka
Ja też 12:20, 15.10.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%