Zamknij

Mieszkaniec Kiełpina: firma znów nie odebrała śmieci. Wyjaśniamy dlaczego

14:15, 12.07.2018 . Aktualizacja: 14:34, 12.07.2018
Skomentuj fot.nadesłane fot.nadesłane

- Śmieci, które nie zmieściły mi się do pojemnika powkładałem do czarnych worków, tak jak mi sugerowano, ale firma wywozowa znów nie odebrała ode mnie odpadów. Co mam zrobić z tymi śmieciami, bo przecież nie wywiozę ich do lasu - mówi zbulwersowany mieszkaniec Kiełpina. Poprosiliśmy w kartuskim Urzędzie Miejskim o wyjaśnienie sprawy.

Mieszkaniec Kiełpina (gm. Kartuzy) uważa, że gmina Kartuzy nie przestrzega własnego regulaminu utrzymania czystości i porządku, w zakresie odbioru odpadów z prywatnych posesji.

- Miałem już sytuacje, gdy odpady nie zmieściły mi się do pojemników. Zapakowałem je więc do worków, ale ich nie odebrano. Okazało się, że worki były nie takie jak trzeba - relacjonuje mieszkaniec Kiełpina. - Teraz, gdy zapakowałem śmieci do wymaganych, czarnych worków, ponownie ich nie odebrano. O co tutaj chodzi? Zgodnie z regulaminem, gdy zdarzy się okresowe nagromadzenie odpadów, można je włożyć do worków. I tak jest w moim przypadku. Nie wystawiam śmieci w workach za każdym razem. Ale zdarza się, zwłaszcza latem, że tych odpadów jest po prostu więcej. Dlaczego więc nie mogą ich ode mnie odebrać, skoro za to płacę.

Olga Goitowska, kierownik Wydziału Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska w kartuskim Urzędzie Miejskim potwierdza, że w sporadycznych przypadkach można zapakować śmieci do worków, ale tam, gdzie zdarza się to częściej, kierowcy odmawiają odebrania odpadów.

- Kierowcy z firm wywozowych wiedzą już, czy na danej posesji problem z większym nagromadzeniem śmieci występuje rzeczywiście sporadycznie, czy pojawia się częściej - mówi. - Tam, gdzie sytuacja się powtarza, właściciel posesji jest informowany o konieczności zaopatrzenia się w większy lub dodatkowy pojemnik. Chodzi o to, że pojemnik znacznie łatwiej jest doprowadzić do samochodu i opróżnić, natomiast śmieci popakowane w worki stanowią spory problem dla pracowników, którzy muszą je dźwigać. Apelujemy o to, by mieszkańcy ułatwiali firmom wywozowym odbiór śmieci i pamiętali o tym, że pracują w nich ludzie, którzy nie mają nieograniczonych możliwości fizycznych. Tego typu sytuacji mamy więcej na terenie gminy i staramy się każdą z nich rozpatrywać indywidualnie.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(52)

xzyxzy

15 2

Bo najlepiej zapłacić za smieci ale ich niewystawiający żeby firma nie musiała się nimi zajmować bo one śmierdzą ale pieniądze które ludzie płaca to już nie.Poza tym dla wiadomości pani z urzędu mężczyzna, może podnosić 30 kg przy pracy stałej i 50 kg ? przy pracy dorywczej. 14:41, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

LewiznaLewizna

13 4

Śmieci dalej będą lądować na dzikich wysypiskach właśnie z takich względów jak sytuacja opisana w artykule. Rozwiązaniem dla tego pana oraz dla mnie, jest przejście na system segregowany, wyjdzie taniej, i aż tak się nie czepiają ilości i jakoś im worki nie przeszkadzają i dają radę wrzucić do śmieciarki. Mam posesje z segregowanymi i druga-niesegregowane, problem zawsze jest tam gdzie są niesegregowane. Na początku nie były potrzebne pojemniki, same worki miały wystarczyć, potem się okazało -nie ma pojemników nie ma odbioru śmieci. Firma odbierająca śmieci nie odpowiada za zniszczenie pojemnika, który nie został zakupiony od nich, obcy pojemnik jest gorszej jakości.. choć to te same pojemniki. Cały system ma wiele wad, zniknęły ogólnodostępne pojemniki na plastik, szkło i papier, z których chętnie korzystałem. Zwłaszcza te na plastik i szkło, bo szybciej się pozbyłem wrzucając do tych pojemników niż składując i czekając na odbiór. 15:06, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NikkaNikka

3 0

To nie system tylko władze samorządowe. w Gniewinie po reformie śmieciowej dalej funkcjonują na wsiach pojemniki na papier. szkło i plastik - Tam władzą zależy na czystej przestrzeni a nie tylko na ograniczeniu kosztów - i tam to turyści doceniają 16:08, 12.07.2018


wiliwili

11 0

Elwoz się przedźwigał? Może mniej gmin do obsługi by posłużyło. 15:31, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NikkaNikka

21 1

EL-WOZ ma problem nie tylko z workami - kosze to też problem, ustawione przy posesji - podjeżdża śmieciarka
- wysypuje a kosze zostawia na ulicy lub chodniku - cały dzień blokują ruch , aż człowiek z pracy wróci 16:04, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AaaaaAaaaa

10 0

Zgadzam się... To prawda... zostawiają śmietnika nie przy płocie tak jak stały a niemalże na środku ulicy !!! Skandal!
Może w ich mniemaniu wszyscy powinni rzucić pracę i koczować przed płotem oczekując Panów śmieciarzy! 17:04, 12.07.2018


Gmina StezycaGmina Stezyca

11 1

Popieram. Panom z Elwozu którzy zajmują się wywozem śmierci wszystko przeszkadza. Nawet problem stanowi wyjęcie koszy z specjalego miejsca na kosze. Trzeba postawić na swoim napisać pismo do właściciela. A jak kilka razy przyjadą po godzinach to będę zabierać śmieci. Dobrze ze w końcu sprawa zajęły się media . Ten problem pojawia się nie tylko w gminie Kartuzy. 16:53, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wszystkie pojemnikiWszystkie pojemniki

14 3

muszą być na kółkach (aby nie dźwigać), dodatkowe worki związane czerwoną wstążką z kokardą (aby ładnie wyglądały), worki powinny być wykonane z pancernego plastiku (aby nie trzasnęły w trakcie wleczenia po betonie), wszystko powinno być skropione obficie dezodorantem antybakteryjnym w sprayu (dla higieny). Zgodnie z przepisami BHP. 17:58, 12.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

xx

3 4

Jeżeli masz załadowane do pełna worki to nie dziwie się że pękają. Może trzeba kupić pojemnik ? Albo trochę pomyśleć
18:06, 12.07.2018


@x@x

4 0

ale czaisz, że to ironia? 20:06, 12.07.2018


exzexz

7 14

Pierwsza sprawa jest następująca. Ludzie nie potrafią segregować odpadów i to się nie zmieni przez najbliższe 50 lat. Taka jest prawda i nic w tym przypadku się nie zmieni. I nie pomogą upomnienia i nakazy. Człowiek musi sam mieć świadomość tego że segregując odpady a nie paląc ich w piecu działa lepiej dla nas wszystkich. Ja nie mam żadnego problemu z firmą wywożącą odpady. Wszystkie śmieci, każdy rodzaj mam w pojemniku ( niektóre więcej niż w jednym) bo wiem że odbierają te odpady ludzie a nie roboty. Myślicie że jest przyjemnie włazić do kogoś na posesje i szukać pojemnika pod oborą bo takie są realia. Każdy myśli o czubku własnego nosa. Do gminy mam również pretensję bo to samorząd podobnie jak w Stężycy powinien każdego zaopatrzyć w pojemniki bądź wydzierżawić je ludziom. Taka sytuacja była by dobra i dla ludzi bo nie muszą sprzątać rozszarpanych worków przez zwierzęta i dla ładowaczy bo mogą zaczepić kosze a nie muszą dźwigać worki przez cały dzień. A to jakie są normy podnoszenia ciężarów są nie istotne. 30 kilo to mogą sobie podnosić panowie na budowie za odpowiednią stawkę a nie ludzie pracujący dorywczo 18:00, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 Mieszkaniec 2 / po Mieszkaniec 2 / po

8 4

Panie Wojciechu, i Pani Olgo .
A dlaczego ?
Sortowane " śmieci " , przez niektórych , lądują w tej samej śmieciarce ,
Od , sąsiadów i innych podmiotów , firm , i nawet Urzędu Kartuzy ??? 18:10, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z Kiełpinaz Kiełpina

18 3

A może ogłosić nowy przetarg na wywóz odpadów. Oprócz Elwozu są inne firmy. Stał się monopolistą i czas to zmienić. Może warto reaktywować gminą firmę komunalną. Ciekawi mnie jak Elwoz przejął całą kartuską komunalkę. Kto mu ją sprzedał? Ciekawy temat. 18:32, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BALIC SMIECI!!!BALIC SMIECI!!!

7 2

ostatnio, ponoć slyszalem od kolegi ktorego kolega mowil ze; na wiosne sasiad jego posprzatal wreszcie tak jak nalezy i zebrało mu sie pare dodatkowych workow ktore potemu wystawij przy smieciach kolo pojemnika, ale owych tak jak w temacie arykulu nie odebrali.
to sie zdenerwomal tym faktem, ale ze jest to czlowiek zaradny wiec zaradzil natychmiast zrobil ognisko.
18:58, 12.07.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@BALIC ŚMIECI!!!@BALIC ŚMIECI!!!

2 9

Gdyby był zaradny i wyedukowany, to wiedziałby ze zawsze moze nadmiar odpadów zawieźć, posortować i zostawić na PSZOK. 19:31, 12.07.2018


kielpinkielpin

15 1

bez przesady nieraz tez mam 2 worki wiecej i jest problem ale to ze mokrego w tym roku oddalem 1 worek i mieszane u mnie tylko popiol to tak jak sie sezon grzewczy skonczyl to jeszcze nic nie wystawilem a trzeba placic wtedy jest ok ale ogolnie duzo ludzi narzeka na te firme moze faktycznie czas ich wymienic 19:30, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anatol.28Anatol.28

16 0

Moje śmieci w workach może ważą z 15kg a też mają problem aby je odebrać . I już mamy odpowiedż czemu ludzie wolą te śmieci palić . Nie chcemy elwozu ! 19:43, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ehhhehhh

5 0

wiedzą, w jakich miejscach nagromadzenie wystepuje częściej i po prostu chcą w ten sposób zmusić do zakupu kolejnych pojemników, prosta sprawa 20:27, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jolka1Jolka1

15 2

A może gmina zastanowi się nad zmianą odbiorcy śmieci? Gdy przetarg wygra inny człowiek problem się rozwiąże! Zastanawiam się skoro my ludzi zostaliśmy przymuszeni do płacenia za odbiór śmieci do kasy gminy i to ona decyduje kto obsługuje nasze śmieci, a miało być tak, że odbiorą każdą ilość, by śmieci nie leżały w lesie, nad jeziorem itp. Płacimy duuuuuuuuuuże pieniądzie i dziwi mnie, że nadal jest problem z odbiorem śmieci i nie tylko w Kiełpinie ale i Kartuzach. Zmienić firmę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 20:40, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mirek-monsz-grazynymirek-monsz-grazyny

12 1

Wszystko przez to że jest jedna firma . Byłby wybór jak kiedyś to by wszystko brali 21:13, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@BALIC ŚMIECI!!!@BALIC ŚMIECI!!!

3 10

Gdyby był zaradny i wyedukowany, to wiedziałby ze zawsze moze nadmiar odpadów zawieźć, posortować i zostawić na PSZOK. 21:14, 12.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Anatol.28Anatol.28

4 3

Oczywiście że może sam śmieci zawozić , ale niema śmieciary ! 23:04, 12.07.2018


Ewka 1Ewka 1

10 2

Ja mam zawozić. Chyba płacę za odbiór odpadów. To może ty wyręczaj firmę, która dostaje za to pieniądze. Ja nie zamierzam 07:19, 13.07.2018


axdaxd

1 0

Mnie zastanawia dlaczego w innych gminach jak np. gmina Sulęczyno ma wywóz śmieci mieszanych 1 raz w miesiącu a gmina Sierakowice co 2 tydzień gdzie czasami wychodzi 3 razy w miesiącu. W Sulęczynie jak i Sierakowicach wywozi śmieci ELWOZ. Pytam się dlaczego tak jest ? 22:44, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kitkit

14 0

Firma Elwoz ktora wywozi smieci z gminy kartuzy zachowoje sie jak swieta krowa,jej pracownicy lamia kontenery ,ich kierownik mowi ze to jest moja wina bo nie mam takiego jaki oni wymagaja ,kiedy wchodzila ta ustawa to nikt nie mowil jakie to maja byc kontenery tylko ze trzeba je miec azeby bylo smisniej to jak wtedy chcialem je kupic od Elwozu to po prostu ich nie mieli.A Gmina zamiast nam pomoc to nawet nie chce pokazac regulaminu wywozu smieci ,ponoc nie moze.Tez jestem za tym zeby ich zmienic ,moze pan Burmistrz nam pomoze. 22:52, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w Kartuzach w Kartuzach

10 2

w kartuskim pszoku nie ma co liczyć ,że można zostawić posortowane śmieci .
Wystrzyżony goguś niczym petaldo strzeże swoich kibli niczym kundel kości z grochówki .
Brama zasunięta , gogusia trzeba szukać , ale jak się znajdzie , to zaspany niczym Ukrainiec na kontrakcie . To ,że ma wy..ne na robotę widać po telefonie w łapie . Rzut oka gogusia na przyczepkę wystarczy ,żeby stwierdzić ,że nie sortowane i trza nawrotkę robić . Wg pedalinio sortowane są wtedy , gdy w workach przywozimy np jednego dnia szmaty , drugiego np stelaże . Jeśli w jednym transporcie w każdym worze jest inny sort, to liczy jako nie sortowane .
Goguś ma totalnie wywalone na robotę .
Mieszkańcy muszą se radzić i se radzą .
Nie radzę jeździć do kartuskiego PSZOKU , bo można doznać szoku . 22:56, 12.07.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

drn totydrn toty

5 1

dziwi mnie twój komentarz na temat pana z PSZOK.ja za każdym razem jestem przyjeta bardzo miło i ten pan zawsze pomaga.ale jak wjezdza cham który twierdzi ze mu wszystko wolno i się wszystko należy a do tego nie chce mu się pożądnie posortować to ma takie problemy. 08:36, 13.07.2018


PSZOK w KartuzachPSZOK w Kartuzach

4 1

Byłam tam i wszystko było w porządku. Miła obsługa, pan pokazał mi, gdzie mogę wrzucić odpady, pomógł mi posortować śmieci... Nie rozumiem, o czym wy ludzie powyżej piszecie.
Chyba byliście w innym miejscu. 09:16, 13.07.2018


PszokPszok

3 0

Pozdrowienia dla Pana z Pszok, zawsze miły i pomocny. 18:04, 13.07.2018


panowie z elwozupanowie z elwozu

10 2

Mi tak samo zrobiliście. Mam nadzieje ze za jakiś czas skończą się wasze dobre czasy i ktoś inny będzie to obsługiwał. Jak narazie pozostaje nam chyba palić te śmieci. 22:58, 12.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ot i ustawa śmieciowOt i ustawa śmieciow

7 2

Tymczasem w punkcie selektywnej zbiórki odpadów mówią mi, że rocznie mogę oddać maksymalnie 4 szt. zużytych opon samochodowych. Ok, a jak mam do oddania 50 sztuk? Mam je oddawać po trochu przez 8 lat, czy wywieźć do lasu i mieć święty spokój? 05:26, 13.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

oponyopony

4 0

A skąd ty masz 50 opon w jednym roku?!
Dużo zdzierasz.
Pewnie masz 20 letnie BMW!!!!!!! 08:25, 13.07.2018


@OPONY@OPONY

4 1

Wystarczą trzy samochody w "rodzinie" i uzbieranie 24 szt. opon nie jest problemem, na jedno auto 8 szt opon, jeden zużyje je w 2 lata inny w 8. też mam z tym mały problem bo tylko 4 opony mogę oddać a co mam zrobić z kpl zimowych? A jak nie chcesz mieć problemu z oponami to na wulkanizacji podczas wymiany możesz zostawić, i oczywiście odpowiednio zapłacić za sztukę od 10zł . Tylko sknerami jesteśmi... 10:10, 13.07.2018


KartuzjankaKartuzjanka

0 0

Nie tylko elwoz nie odbiera śmieci saniko równiez oni dokładnie weryfikuje segregowane odpady w plastiku jak znajdą 10% papieru to nie zabierze ich a z gminy mówią że 80% plastiku ma być także u nich dokładnie trzeba zdzierac papier zeby zabrali śmieci Niewiadomo która firma lepsza i tak zawsze znajdzie się cos na nich co nam nie będzie odpowiadało 07:55, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NickNick

0 4

Możesz oddać nawet 100 szt. ale za 96 musisz zapłacić. Z resztą taka ilość opon to już chyba z jakiegoś warsztatu czy wulkanizacji i na cwaniaka tego nie podrzucisz do PSZOK.

Wystarczy Panom ze śmieciarek dać 10 zł albo jakieś piwko i odbiorą wszystko kosze odstawią itd. nie wiem o co ten problem . ;) 08:09, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wszystkichdo wszystkich

0 7

zgadzam się z wszystkimi wypowiedziami a my to robimy tak - na kosz z odpadami gdzie jest przeładowany i worki leżą obok kładziemy, to zależy 10 lub 20 zł to jeszcze posprzątają. O jednego z pracowników wywożących odpady wiemy, że można tak dorobić drugą pensję i co można, można 08:18, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

z Dzierżążnaz Dzierżążna

5 1

U mnie regularnie Elwoz zawsze coś zostawia, mam już dość tej firmy, niech Gmina weźmie w końcu pod uwagę ilość telefonicznych skarg na to przedsiębiorstwo. 10:41, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

karikari

2 1

niszczą pojemniki, nie zaczepiają ich tylko sami dżwigają, to mogą też podnieść worek ze śmieciami 11:18, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZbulwersowanaZbulwersowana

5 1

Co za ch..... leniwe..
Płacić jak najwięcej a ci tylko problemy robią... najlepiej jak podjeżdżają to przyjść im pomóc wrzucić do śmieciary. !! 12:12, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Komuno wróć!Komuno wróć!

1 0

Trzeba było dać 20 zeta to zabiorą!!!Osobiście segreguje śmieci natomiast w okresie letnim mam zwiększoną liczbę smieci mokrych z ogrodu trawa itp. Jeżeli zapakuje w czarne worki to panowie nie odbierają. Dodam że worki są szczelnie zamknięte i ich waga nieprzekracza 20kg 12:38, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kubełek rozmaitościKubełek rozmaitości

4 1

A ja stwierdziłem, że nie będę segregować śmieci, a dlaczego? Dlatego, że nie mam czasu na mycie pojemników po jogurtach, zdzieranie naklejek ze słoików butelek, mycia tych słoików oddzielania aluminiowej foli od opakowań plastikowych czy tekturowych (tak, tak to wszystko jest w przewodniku jak segregować śmieci) I stwierdziłem zapłacę więcej, i mam spokój, wodę zaoszczędzę itd. A tu sie okazuje, że jednak nie mogą być worki musi być pojemnik, który został uszkodzony podczas pierwszego odbioru - reklamacja odrzucona- niby kiepski materiał, a u znajomych jakoś trzyma do dziś. Nie mam segregowanych smieci, ale do kosza wrzucałem to co luzem. Resztę: szkła, butelki plastikowe, papier pakowałem w osobne worki - najpierw zabierali wszystko, potem nie odebrali, bo myśleli, że segregowane i tez nie zabrali, a potem że śmieci jest za dużo, i muszą być w pojemniku to teraz wale do kosza wszystko jak leci. I z jakiej racji mam dawać 10 czy 20 zł "obsłudze" aby zabrali mi śmieci, jeśli za nie płacę prawie dwukrotnie więcej, niż przed tą reforma śmieciową?!! 13:18, 13.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

asdasaasdasa

2 0

Nie musisz ich myć, wystarczy opróżnić. 17:03, 13.07.2018


@asdasa@asdasa

0 0

Że wylizać, aby nie pozostało nic wewnątrz z produktu, który się tam pierwotnie znajdował? 19:03, 13.07.2018


MieszkankaaaMieszkankaaa

2 11

Ciekawi mnie jak osoby które tu tak narzekają że worki nie są zabierane sami by mieli je wrzucać na śmieciarkę nie jest to jeden worek na jednej posesji, takich worków są dziesiątki i są one liczone nawet w tonach. Zacznijcie doceniać pracę innych a nie ciągle narzekacie, to są ludzie nie roboty. Może by tak zrobić dzień otwarty dla narzekających, w celu sprawdzenia jak przyjemnie wrzuca się worki ??? 13:19, 13.07.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KaczkaKaczka

5 1

Nie chciało się nosić teczki to trzeba nosić woreczki- to dla rozładowania napięcia. 14:32, 13.07.2018


Kasa, tylko kasaKasa, tylko kasa

5 1

Jak jeden z drugim chciał, a jest ich dwóch, plus kierowca, puste worki nosić to nie ta branża, a właściwie stanowisko. Nie muszą ich targać do śmieciarki 20 metrów, zazwyczaj jest to kilka metrów (2-4) w dniu gdy są odpady typu bio- to dają radę te worki wrzucić u sąsiadów, a trawa mokra nie jest lekka. Maja niestety ciężka pracę, ale nie oni jedyni. Owszem zdarza się że worek bywa Ciężki, ale 30kg dla dwóch dorosłych mężczyzn? Zakładając na śmieciarkę pełen kubeł 120l a więc około 120kg wykonują większy wysiłek niż wrzucając te worki po 30 kg, a sądzę, że w wielu przypadkach plastikowe odpady, bio, szkło nawet nie ma połowy tej wagi- zresztą te rozważania są bezcelowe- mają do wykonania pracę za którą otrzymują wynagrodzenie, i byli świadomi tego, że to bardzo ciężka fizyczna praca.
A "narzekania" wynikają nie z tego, że pracownicy się żalą że im ciężko, tylko dlatego, że oddaje się więcej odpadów niż jest w deklaracji. Jak Pan, Pani X,Y,Z zmieni deklarację że zamiast pojemnika 120L będzie odpadów 480L to ochoczo zabiorą tą ilość, więc Pani/Pan zamiast 50zł zapłacą 200zł i to już odbierającego śmieci (firmę- nie "pakowaczy") cudownie wybawi od wszelakich tłumaczeń ograniczeń wagowych workowych regulaminów itd. Oczywiście jak odpadów będzie przez pół roku 360L to nie będzie korekty w opłatach.
14:38, 13.07.2018


Dafik Dafik

3 1

Nie szanują czyjejś własności, pękniety śmietnik ???? czekam cały czas za zwrot śmietnika. Ze strony firmy cisza, chyba czas na zmiany firmy co będzie odbierać nieczystości. 14:49, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzepisyPrzepisy

1 0

Wg Bhp mężczyzna może dźwigać 30 kg w pracy stałej i do 50 kg w pracy dorywczej. Worki ze śmieciami napewno nie mają po 30 kg 17:56, 13.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MichalinaMichalina

2 4

Dobrze robi firma Elwoz!!!!
Żyjemy w XXI wieku pojemniki kupowac jak ci sie nie mieści a nie że te worki rozrywaja sie przed wrzuceniem do smieciarki... 08:17, 14.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dudekdudek

0 1

A w somoninie to są osoby które przy pojemniku stawiają po kilka worków śmieci i to zawsze zabiorą. 14:33, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kaszub12Kaszub12

1 0

Z Elwozem to jest wogóle dziwna sprawa i szeroki temat. Firma ta została NARZUCONA przez burmistrza ogrodom działkowym. Kasują od działkowców sporo pieniędzy A śmieci odbierają za rzadko. Piętrzą się obre przy bramie, śmierdzą i ogólnie brzydko to wygląda. Za taką sumę powinni być na działkach codziennie. Dlaczego Panie Burmistrzu nie można zorganizować przetargu???? Od razu znalazła by się firma która za mniejsze pieniądze byłaby częściej..
21:15, 16.07.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

M.J.M.J.

0 0

Ja wystawiłem śmieci w środę rano , po czym dzwoniąc do firmy Elwoz z Kartuz bo byl to pierwszy wywóz Pani powiedziała że pracownik weźmie z umówionego miejsca aby nie musiał wjeżdżać i manewrować samochodem większym widzę że nie warto bo i tak się nie trudził podnieść ich koło drogi i wrzucić do samochodu . Moje pytanie brzmi dlaczego w czasie pracy z samego rana pracownik miał siłę podnieść kilka butelek z piwem a moich śmieci nie miał siły nawet się schylić ... Hmm dziwne . Po co porostu wyrzucać śmieci jak tylko można przezucic je do lasu a im płacić pieniążek aby mieli za co pić . Pozdrawiam firmę Elwoz i ich pracowników Wesołych Świąt pijcie dalej za moje . Pomieczyno 21:00, 24.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%