Zamknij

Aż 417 niezaszczepionych dzieci w powiecie. Jest inicjatywa obywatelska

14:14, 06.12.2018 M.D Aktualizacja: 15:10, 06.12.2018
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. fot. pixabay Zdjęcie ilustracyjne. fot. pixabay

Na koniec listopada w powiecie kartuskim zarejestrowano aż 417 niezaszczepionych dzieci. To o 170 więcej niż dwa lata temu. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny zachęca do składania podpisów pod obywatelskim projektem ustawy "Szczepimy, bo myślimy".

W piątek 7 grudnia przypada Krajowy Dzień Szczepień Ochronnych. Jak się okazuje rosnąca liczba niezaszczepionych dzieci to coraz większy problem, także w powiecie kartuskim. Z danych Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kartuzach wynika, że na koniec listopada 2018 r. zarejestrowano tutaj 417 dzieci niezaszczepionych z powodu uchylania się rodziców lub opiekunów od szczepień. W 2017 było ich 320, w 2016 - 244.

Za uchylanie się od szczepień grozi grzywna

Jak podkreśla Inspekcja Sanitarna, szczepienia ochronne są obowiązkowe i są skuteczną metodą zapobiegania zachorowaniom na choroby zakaźne. Niezaszczepione dzieci mogą stanowić zagrożenie także dla innych - tych, którzy z różnych przyczyn medycznych nie mogą być zaszczepieni. Rośnie bowiem liczba zachorowań na niektóre choroby, które do tej pory były wyeliminowane przez szczepienia. Masowe szczepienia mają na celu nie tylko wyeliminowanie chorób zakaźnych, jak miało to miejsce w przypadku ospy prawdziwej, ale także zmniejszenie ryzyka powrotu groźnych chorób zakaźnych jak błonica czy odra. Osoby, które nie wywiązują się z ustawowego obowiązku szczepień otrzymują wezwania i upomnienia. Mogą otrzymać grzywę w wysokości od 500 zł do 5 tys. zł.

Jeśli rodzice uchylają się od szczepień, to Zakład Opieki Zdrowotnej ma obowiązek kontaktu z rodzicami i wyjaśnienia, dlaczego należy szczepić dzieci. Gdy nie ma efektów, wtedy przesyłane są informacje i dane o tych osobach do Inspekcji Sanitarnej, która również kontaktuje się z nimi i tłumaczy o potrzebie szczepień. Jeśli i to nie pomaga, wówczas wysyłane jest upomnienie - gdy po otrzymaniu takiego pisma z Inspekcji Sanitarnej, rodzice nie zaszczepią dzieci, wówczas przekazywany jest tytuł wykonawczy do wojewody. Jeśli rodzice zaszczepią dziecko, grzywna ta nie musi być uiszczana.

W okresie od 1 stycznia 2016 r. do 30 listopada Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Kartuzach wysłała 138 wezwań do zgłoszenia się na zaległe szczepienia ochronne i 98 upomnień. W tym okresie do wojewody pomorskiego przekazano 48 tytułów wykonawczych z wnioskiem o wszczęcie egzekucji administracyjnej.

Zbierają podpisy

Obywatelska Inicjatywa Ustawodawcza Komitetu „Szczepimy, bo myślimy” zakłada stworzenie podstaw prawnych do tego, by samorządy w Polsce mogły dodatkowo punktować zaszczepienie dziecka, jako kryterium przy ocenie przyjęcia do publicznych żłobków oraz przedszkoli. Jak podkreślają członkowie komitetu - byłoby to kryterium dodatkowe obok tych, jakie są już stosowane.

- Naszym celem nie jest wprowadzenie obowiązku szczepień, gdyż taki w Polsce już istnieje i wynika to bezpośrednio z przepisów prawa. Przesłanką do nałożenia obowiązku szczepień był art. 5 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi. Sam pomysł wprowadzenia obligatoryjnych szczepień ochronnych jest jednak starszy. Pierwsze szczepienia obowiązkowe zostały wprowadzone w latach 60., natomiast obecna ustawa wywodzi się bezpośrednio z Programu Szczepień Ochronnych, który powstał w 1994 r. Zgodnie z tą ustawą, osoby przebywające na terenie naszego kraju zobowiązane są, na zasadach określonych w ustawie, do poddawania się: badaniom sanitarno-epidemiologicznym, hospitalizacji, przyjmowaniu leków, oddawania materiału biologicznego do badań oraz szczepieniom ochronnym - wyjaśniają autorzy obywatelskiego projektu ustawy wrocławski aktywista Robert Wagner i adwokat Marcin Kostka.

Oficjalnego poparcia inicjatywie udzieliły Naczelna Izba Lekarska / Naczelna Rada Lekarska, Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych czy Komisja Wyższego Szkolnictwa Medycznego Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej.

Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kartuzach apeluje o składanie podpisów pod projektem. Od jutra podpisy można składać w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kartuzach przy ul. Sambora 30 A w pokoju nr 10 (Oświata Zdrowotna i Promocja Zdrowia). Więcej szczegółów o projekcie na stronie Szczepimy, bo myślimy.

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(81)

AntyszczeAntyszcze

19 35

Do tych co myślą że szczepionki powodują autyzm i inne takie. Ludzie wiecie wogole na jakich zasadach polega szczepionka ? To są po prostu martwe lub nieaktywne szczepy danej choroby które po wstrzyknieciu "uczą" organizm walki z daną choroba, także skoro to waszym zdaniem ma wywoływać autyzm to co dopiero jak dziecko naprawdę dostanie chorobę gdzie komórki będą żywe i aktywne? 15:02, 06.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

SfuSfu

11 3

Jakość szczepionek, środki użyte do ich konserwowania i przechowywania... mów szczerze i w całości z czego składa się szczepionka 22:41, 06.12.2018


GhjbgkGhjbgk

9 3

Z czego żyjesz? Szczerze się pytam. Jesz coś? Pijesz? Kupione czy z własnej produkcji? Sprawdź najpierw jakie srodki, konserwanty i inne chemikalia znajdują się w żywności oraz przy ich produkcji. Codziennie spożywasz tego więcej aniżeli jest tego w szczepionce. CODZIENNIE !! 23:06, 06.12.2018


Do AntyszczeDo Antyszcze

8 5

Ja wiem, a Ty? Bo z tego co czytam to nie masz pojęcia.... prezentujesz mity z 5 klasy szkoły podstawowej 09:06, 07.12.2018


reo

UważamUważam

28 37

Bardzo dobry pomysł z tą ustawą.Może to przywoła tych oszołomów do porządku! 15:12, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KroszekKroszek

31 38

Dla osób nie szczepiących swoje pociechy, powinna być wyższa składka na ubezpieczenie zdrowotne, tak z 300%, w regulaminach żłobków i przedszkoli tych zarządzanych przez organy państwowe, dzieci nieszczepione- przykro mi, odmowa przyjęcia. Osoby, które odmówiły szczepienia, no przeciwko odrze, a zostały zarażone, no cóż płatne z własnej kieszeni. To by trochę podniosło świadomość, że unikanie pewnych osiągnięć cywilizacyjnych musi się wiązać z pewnymi konsekwencjami, chcą być naturalni i eco, nikt nie broni, ale żyją w społeczeństwie, które się stara zabezpieczać przez chorobami, więc albo się dostosowują, albo liczą się z tym, że ich postępowanie wiąże się z pewnymi obciążeniami finansowymi.
15:29, 06.12.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

vbnvbn

14 16

Dzieci nieszczepione w ogóle nie powinny być przyjmowanie do żłobków i przedszkoli. 17:10, 06.12.2018


SfeSfe

7 6

Co niektórzy to w ogóle nie powinni mieć dzieci.
A może w ogóle zabierać dzieci rodzicom.
Co jeszcze wymyślisz?
Dziwne, państwowe statystyki mówią, że szczepionki mają 0 zerową szkodliwość tzn. Że nikt z milionów nie miał powikłań... to oczywista nie prawda! Dlaczego państwo ukrywa takie dane i wspiera koncerny farmaceutyczne zamiast bronić słabszego czyli pacjenta.
Podobnie z antybiotykami. Dlaczego przed ich podaniem nie robi się badania czy, w ogóle i jaki antybiotyk użyć. 22:50, 06.12.2018


@vbn i autor@vbn i autor

4 0

bujaj się, a ukraińców i innych to przyjmujecie bez tzw kontroli, bujajjcie sie zakłamani folksdojcze 12:10, 07.12.2018


Baq1Baq1

4 0

Racja! Podnieśmy też składki o 500 % wszystkim palaczom i ich dzieciom , wszak trują Swoje dzieci i na własne życzenie zapadają na nowotwory i choroby płuc .Alkoholikom o 400 %! Sportowcom też! Nie bedziemy płacić za leczenie ich urazów! Gdyby kózka nie skakała....bla bla bla.
A osoby z wypadków komunikacyjnych zostawiajmy na ulicach! Mogli przecież nie wsiadać do auta!

Żenada
20:56, 07.12.2018


Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

45 42

"Szczepionkowe ludobójstwo" opisałem w "Księdze zdrowia". Najlepszą szczepionką jest pierwsze mleko matki-siara. Zajmuje się immunologia i immunoterapią. Oszołomy propagują szczepienia m.in. na odrę, która jest choroba nie podlegającą leczeniu. Zachorowanie wzmacnia system immunologiczny i zapobiega nowotworom. Szczepionka MMR spowodowała autyzm 20 tys. dzieci w Polsce ( u mojego siostrzeńca również), 2 milionów w USA. Szpitale onkologiczne zajęte są przez dzieci z białaczką po szczepionkach z onkowirusami, glifosatem, polisorbatem, rtęcią itp. Lekarze oraz ich rodziny się nie szczepią. Oszołomy propagują szczepienia, ponieważ jest to świetny biznes i nie ma nic wspólnego z ochroną życia. Im więcej dzieci zachoruje, tym więcej kasy wyciągnie się z NFZ. Szczepionka jest doskonałą bronią biologiczną, wprowadza do organizmu kod DNA z abortowanych płodów. Proponuję debatę, ale żaden profesor medycyny nie podejmie ze mną rozmowy, mam miażdżące dowody statystyczne. W historii szczepionki nie zapobiegały chorobom, słynna "hiszpanka", czyli pomór była spowodowana szczepionką. Są inne sprawdzone sposoby wzmocnienia systemu immunologicznego, o których mówiłem podczas 400 wykładów "Stop dla raka". 15:45, 06.12.2018

Odpowiedzi:11
Odpowiedz

BaronBaron

23 26

Panie Tomaszu, niech Pan się nie kompromituje. Nauka kontra Pan. Niech się Pan zajmie czymś innym. 15:48, 06.12.2018


@Dorniak@Dorniak

21 25

Paranoiczne tezy wygłaszasz. Jak czytam Twoje komentarze to jestem za ustawowym karaniem głupoty. 15:55, 06.12.2018


NieNie

25 26

Jestem lekarzem i nie znam nikogo w swoim fachu nieszczepiącego swojego dziecka. Czemu Pan kłamie? Może pan jest opłacony przez tych pro-epidemyków? 17:55, 06.12.2018


Dobry towar mam.Dobry towar mam.

15 11

U Ciebie widać, że szczepienie odniosło skutek uboczny. 19:31, 06.12.2018


JdkcufkJdkcufk

10 16

Skąd ma pan dane, że to akurat TA szczepionka wywołała autyzm? Od innych antyszczepionkowców? Sam byłem szczepiony i również szczepie swoje dziecko dlatego obraża mnie Pan mówiąc o "oszolomach". Proszę zważać na słowa. Czy Pana sposoby wzmacniania układu immunologicznego obronią nas przed odra? Czy to taki sam bajer jak te leki na raka które Pan sprzedaje? Podam Panu fragment mówiący o tym skąd wziął się mit że to szczepionka powoduje odrę...
"Przyczyny autyzmu nie są do końca znane, a ujawnia się on zazwyczaj między 18 a 24 miesiącem życia dziecka. Czas ten zbiega się z okresem podania szczepionki MMR (przeciwko odrze, śwince i różyczce), dlatego fałszywa teoria Wakefielda na temat autyzmu poszczepiennego mogła początkowo wydawać się prawdopodobna. Dziś po wielu dziesiątkach badań weryfikujących tę zależność ostatecznie potwierdzono, że nie ma już jednak żadnych wątpliwości, iż szczepionki nie mają żadnego związku z autyzmem." 22:03, 06.12.2018


Oj chłopie...Oj chłopie...

21 5

...zależy, kto i na czyje zlecenie robi te "badania weryfikujące" wielkie koncerny farmaceutyczne mają pieniądze na takie badania i wiedzą jak uczynić, aby te badania były dla nich odpowiednie. Tak tak teraz możesz mnie nazwać oszołomem od teorii spiskowych, ale nie jest żadną nowością, że takie praktyki stosowane są przez różne branże na świecie. Fajne, że wam po szczepienieniach nie pojawiły się żadne powikłania, ale co by Pan powiedział tym u których dzieci miały takie powikłania, które nie są uznawane w naszej służbie zdrowia, a są uznawane w innych krajach. 22:34, 06.12.2018


GgjGgj

8 13

Czyli rozumiem że antyszczepionkowcy również nie przyjmują żadnych innych leków tylko piją ziółka? Po KAZDYM leku mogą wystąpić skutki uboczne. Większe lub też mniejsze. W Polsce można ubiegać się o odszkodowanie za skutki uboczne tylko trzeba udowodnić winę leku, błędnego podania itp 22:56, 06.12.2018


 @Ggj @Ggj

7 3

 "W Polsce można ubiegać się o odszkodowanie za skutki uboczne tylko trzeba udowodnić winę leku, błędnego podania itp " -
Proszę czytać ze zrozumieniem, to co napisałem ? W Polsce nie uznaje się niepożądanych odczytów poszczepiennych, w innych krajach tak więc jakie odszkodowanie, jaką wina. W teorii to takie proste lecz w praktyce już nie i to jest ta różnica ktora dzieli nas od innych krajów. 23:18, 06.12.2018


MarylkaMarylka

10 8

Panie Tomaszu, zgadzam się z Panem w tej kwestii w 100% ale tutaj nie znajdzie Pan uznania, bo tutaj ludziom brak elementarnej kultury. Potrafią tylko anonimowo obrażać i wyzywać ale zero wiedzy, zero dowodów na to ze szczepionki są skuteczne itd. A co do nazywania ich oszołomami to nie wiem o co się obrażają, skoro sami uważają ze są za *%#)!& żeby podjąć odpowiedzialna decyzje za siebie i swoje dzieci- im jakiś urzędnik na usługach firm farmaceutycznych musi wydać nakaz. ;)
Tak bardzo chcecie być europejscy a nie wiecie, ze na Zachodzie jest dobrowolność szczepień i to rodzic ponosi odpowiedzialność za ewentualne odzczyny poszczepienne. A wam jakiś pajac musi wydać rozkaz ?mordowania? własnych dzieci i jeszcze jesteście z tego dumni.... Żal mi waszych dzieci...
08:55, 07.12.2018


HenochHenoch

6 8

Panie Dorniak, jakieś źródła? Na co się Pan powołuje? Przeprowadzał Pan jakieś badania statystyczne, korzystał Pan z jakichś? Czemu propaguje Pan niesprawdzone, niepoparte żadnymi danymi źródłowymi mity? Co Pan powie rodzicom, których dziecko umrze, bo pod wpływem tej propagandy nie zaszczepią oni dziecka?
Bzdury, bez żadnego pokrycia w faktach.
Proszę nie szkodzić. Taka jest dewiza lekarzy. Primum non nocere. 10:15, 07.12.2018


do Marylkado Marylka

6 6

"Panie Tomaszu, zgadzam się z Panem w tej kwestii w 100% ale tutaj nie znajdzie Pan uznania, bo tutaj ludziom brak elementarnej kultury. Potrafią tylko anonimowo obrażać i wyzywać ale zero wiedzy, zero dowodów na to ze szczepionki są skuteczne itd. A co do nazywania ich oszołomami to nie wiem o co się obrażają, skoro sami uważają ze są za *%#)!& żeby podjąć odpowiedzialna decyzje za siebie i swoje dzieci- im jakiś urzędnik na usługach firm farmaceutycznych musi wydać nakaz. ;)
Tak bardzo chcecie być europejscy a nie wiecie, ze na Zachodzie jest dobrowolność szczepień i to rodzic ponosi odpowiedzialność za ewentualne odzczyny poszczepienne. A wam jakiś pajac musi wydać rozkaz ?mordowania? własnych dzieci i jeszcze jesteście z tego dumni.... Żal mi waszych dzieci..."
Proszę zauważyć, jakim językiem się Pani posługuje, jak obraża Pani innych, co mają inne zdanie. Uważa ich Pani za niespełna rozumu, dlaczego? A skąd założenie, że to Pani ma rację?
Proszę też powiedzieć, co powie Pani rodzicom, którzy nie zaszczepili dziecka, na przykład na chorobę Heinego-Medina, a dziecko zachoruje na tę chorobę? Co im Pani powie?
Są też inne, jeszcze groźniejsze choroby.
Proszę się zastanowić, czym w ogóle jest szczepionka. I jaka była historia jej powstania.
Żaden szanujący się naukowiec nie będzie rozmawiał z pseudonaukowymi teoriami, które nie mają żadnego poparcia w faktach, ani w materiałach źródłowych.
P.S. Sam zaszczepiłem swoje dzieci. Nie uważam się za mordercę, i proszę mnie nie obrażać. Ja Pani nie obrażam. 11:04, 07.12.2018


srutu tutu majtki z srutu tutu majtki z

31 25

Ależ się uaktywniła grupka troli z drugą wypłatą od koncernów far. 16:23, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BaronBaron

15 19

Jasne :) Otwierasz lodówkę a tam wyskakuje człowiek z wypłatą od koncernu far. To jest choroba i w ogóle się to leczy no ale jeżeli ktoś jest oporny na wiedzę to trudno. Są też tacy co nie wierzą w lądowanie człowieka na księżycu. Jeżeli wierzysz w bajki że szczepionki powoduję autyzm to twoja sprawa. Trzymaj tylko twoje dzieci z daleka od moich. 16:36, 06.12.2018


Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

41 29

417 dzieci razy 200 zł to aż 83400 zł mniej w kieszeniach szczepionkowych ludobójców. Dodatkowo kilka milionów zł mniej za leczenie nowotworów, autyzmu i chorób autoimmunologicznych. Brawo dla rodziców posiadających wiedzę, troszczących się o swoje dzieci i nie ulegających praniu mózgu. 16:33, 06.12.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

BaronBaron

19 24

Panie Tomaszu. To już jest chyba jednostka chorobowa co Pan reprezentuje. Serio. Po co to Panu? 16:39, 06.12.2018


Tia, tiaaaaa ....Tia, tiaaaaa ....

16 12

Nie szczepić się bo niezdrowo ... nie zapinać pasów bo można spłonąć w samochodzie ... nie używać spadochronu, bo uciska za mocno na plecy, szambo do jeziora, a śmieci do pieca - to jest program działania dla turbo-kołtuna. 17:17, 06.12.2018


Do pana DorniakaDo pana Dorniaka

22 17

Kiedyś wydawało mi sie że faktycznie pisze pan głupoty natomiast zagłębiając się w tą tematykę widzę ze jest Pan madrym człowiekiem i na prawdę ma pan wiedze. Szkoda tylko, że nasze społeczeństwo jest aż tak ślepe i nie chce samodzielnie poszukać informacji na temat żywności, lekarstw, klamst i wszystkiego tego co się nam wmawia każdego dnia w tv.

Na prawdę ciężko sie wam ludzie wysilić i pomyśleć, nie chodzi o to żeby komuś ślepo wierzyć tylko samemu zweryfikować informacje ?!

18:39, 06.12.2018


Panie DorniakPanie Dorniak

13 13

Już Panu kiedyś pisałem - jeżeli odkrył Pan coś nowego to proszę przygotować rzetelną publikacje naukową. Zanim Pan tego nie zrobi - nie ma sensu z Panem rozmawiać.
A na razie radzę, żeby Pan się zajął posprzątaniem swoich materiałów wyborczych, pańskie śmieci się nadal po kartuzach walają. 21:12, 06.12.2018


Czytelnik 2Czytelnik 2

26 4

Ja uważam ,że najpierw powinno się uregulować rynek szczepionek /firm farmaceutycznych z odszkodowaniami i tymi sprawami. Jesteśmy niemalże jedynym krajem w Europie gdzie firmy nie mają odpowiedzialności za ewentualne skutki uboczne czy działania niepożądane, słychać było,że szczepiliśmy w minionych okresach szczepionkami wycofywanymi z innych krajów. To jest szerszy kontekst i na pewno należałoby to najpierw uregulować a potem na spokojnie zastanawiać się nad przymusowymi szczepieniami etc. 17:01, 06.12.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

vbnvbn

8 10

Ty tak serio to piszesz? Ręce opadają. Weź sobie np. apap i przeczytaj jakie są możliwe skutki uboczne. Jeżeli niech chcesz to nie szczep Twoich dzieci ale trzymaj je proszę z dala od szczepionych. 17:07, 06.12.2018


gregorygregory

3 1

słusznie prawisz, nie słuchaj motłochu, który karmi sie medialnymi nowinkami, u których rozum i nauka śpi!!! kary powinnę być dotkliwe dla takich koncernów, zresztą niemcy firma Bayer, czy nawet vw za oszustwa płaci miliardowe odszkodowania, a taki ciemnogród jak vbn nie nadal jada apap i mówi ze wszystko wporządki, to sa tzw naiwni wyborcy Hitlera, których łatwo manipulować 17:09, 08.12.2018


PrzeciwPrzeciw

24 6

W Polsce nie ma czegoś takiego jak powikłania poszczepienne i nikt nikomu nie pomoze i nie zapłaci odszkodowania kiedy szczepionka wywoła choroby u dziecka, a w innych krajach uwzględnia się NOP niepożądany odczyn poszczepienny i tu jest zasadnicza różnica jak traktuje się polskie dzieci przez..... No właśnie przez kogo? Państwo!? Firmy farmaceutyczne!? 17:38, 06.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

orPoGorPoG

10 2

Spieszę odpowiedzieć na pańskie pytanie, otóż przez Ż.....
Oni sobie upatrzyli Polin na swoją ziemię obiecaną. I nas Polaków ma być jak najmniej, bo z Pales... im się nie udało. 20:42, 06.12.2018


W artykule W artykule

36 4

W artykule jest napisane że wzrasta liczba zachorowań na choroby ... Jakie dokładnie i o ile ? Skoro autor tak napisał to niech poda dokładnie dane statystyki, na czym opiera takie stwierdzenie ? 18:35, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Raz dwa trzyRaz dwa trzy

27 6

Ludzie którzy zaszczepili swoje dzieci to przecież nie macie się czego bać ?! Wasze dzieci są zaszczepione więc nie zachorują ?! O co wam chodzi czego się tak boicie ???
Skoro karać za nieszczepione to niech palacze i alkoholicy również sami opłacają swoje leczenie .... 18:42, 06.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BaronBaron

6 18

Wróć do szkoły i się doucz. Potem pisz cokolwiek. 18:46, 06.12.2018


cztery.cztery.

7 8

Szczepionka nie jest 100% zabezpieczeniem przed wirusem, tak jak nie ma 100% metody antykoncepcyjnej. Nie ma szczepionek idealnych, one nie mają całkowicie nas ochronić tylko wspierać nasz organizm, a jeśli w gronie setki dzieci jedno nie będzie zaszczepione, to wśród tych 99 nie jest powiedziane, że żadne się nie zarazi- ryzyko zawsze istnieje,jednak jeśli wśród tych stu dzieciaków będzie zaszczepiona tylko połowa, to chyba nie trzeba tłumaczyć co się wydarzy gdy do tego grona dostanie się jednostka która będzie zarażać inne. 19:29, 06.12.2018


Ala123Ala123

2 1

Nie bronię palaczy i alkoholików, ale wiesz może intelektualisto czym jest akcyza??? Jeżeli płacę państwu haracz to niech mnie później leczy. 13:37, 07.12.2018


Raz dwa trzyRaz dwa trzy

11 5

Ludzie którzy zaszczepili swoje dzieci to przecież nie macie się czego bać ?! Wasze dzieci są zaszczepione więc nie zachorują ?! O co wam chodzi czego się tak boicie ???
Skoro karać za nieszczepione to niech palacze i alkoholicy również sami opłacają swoje leczenie .... 19:15, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

27 10

Proszę przeczytać artykuły i obejrzeć filmy np. dr Jaśkowskiego. Udowodnił w TV Gdańsk podczas rozmowy z dyr. Sanepidu przedstawiając dane, że szczepionki są oszustwem na masową skalę. Nigdy nie zapobiegały chorobom, zaszczepione dzieci zarażają wszystkich wokół. Mam zbyt dużą wiedzę naukową, aby dyskutować z dyletantami. Jeśli jakiś lekarz chce szczepić dzieci, niech podpisze zobowiązanie, że będzie płacił 1000 zł miesięcznie do końca życia chorego dziecka. Lekarze nie mają żadnej wiedzy na temat szczepionek i to nie jest dziwne, nikt ich nie nauczył. Aby zaszczepić dziecko, trzeba zrobić kilkadziesiąt badań wg ulotki producenta szczepionek m.in. poziom witaminy D (metabolit). Kto chce się dokształcić niech przeczyta moją książkę oraz tysiące innych na ten temat. 22:19, 06.12.2018

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

GdhnbGdhnb

4 18

Panie Dorniak, a czemu nie napisze Pan że dr Jaśkowski ma obecnie uprawnienia do wykonywania zawodu lekarza tylko w stosunku do swojej osoby i najbliższej rodziny? Nie może leczyć innych osób, czy prowadzić praktyki lekarskiej. Jest sklasyfikowany jako lekarz nie wykonujący zawodu. Nawet Gdański Universytet Medyczny na którym obronił tytuł w dzidzinie chirurgii odcina się od jego osoby? 22:33, 06.12.2018


Do GdhnbDo Gdhnb

7 4

Proszę jeszcze podać za co odebrano mu prawa wykonywania zawodu, kto i na czyje zlecenie to zrobił? Ja znam doktora Jaskowskiego i leczył moje dzieci. I zapewniam, ze wierze P. doktorowi zamiast takim osobom jak ty bez jakiejkolwiek wiedzy lub pseudo ekspertom na usługach koncernów. 09:05, 07.12.2018


HenochHenoch

3 5

Pisze Pan nieprawdę. Moje dzieci nie przechodziły dziesiątek badań przed szczepieniami. I proszę wybaczyć, ale nie jest Pan i nie będzie dla mnie autorytetem w żadnej dziedzinie. Każda osoba, która uważa się za lepszą od innych, będzie ich traktować z góry, uważać za "dyletantów". Od razy skreśla to ją jako stronę w dyskusji. 10:22, 07.12.2018


ArgumentyArgumenty

0 1

"nigdy nie były slu 10:26, 07.12.2018


AA

3 3

Eradykowanie ospy prawdziwej jest najlepszym dowodem na skuteczność szczepionek. Ale przecież ten dowód jest niewygodny 10:27, 07.12.2018


medicalmedical

2 1

potwierdzam wszystko prawda!!!! 17:00, 08.12.2018


FhjtFhjt

19 2

A to tylko potwierdza
Kogo lekarze popierają... firmy farmaceutyczne! 23:07, 06.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PRZYKLADPRZYKLAD

13 3

W 2018 roku doszło w Polsce do 128 zachorowań na Odrę.
W 1990 ROKU 56 471 ZACHOROWAN (12 ZGONOW)

zachorowania na RAKA:
W 1990 83 377 OSOB
W 2017 180 000 OSOB


00:37, 07.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

8 9

To dowód, że szczepionki powodują nowotwory i śmierć dzieci-proszę o podanie aktualnych danych o śmiertelności poszczepiennej (gdzieś czytałem, że około 100). W połowie lat 70-tych chorowało ponad 100 tys. dzieci i nie było epidemii. 01:13, 07.12.2018


Panie DorniakPanie Dorniak

5 4

Może to być dowód na to że to chemia w jedzeniu powoduje smierc, powietrze, Czarnobyl, azbest i mnóstwo innych czynników. Uparł się Pan na te szczepionki nie mając żadnych faktów. Proszę podać niezbite dowody na to że to szczepionki są winowajcą a zacznę przychodzić na Pana wykłady. Zacznę kupować Pana cudowne specyfiki. Naprawdę zrobię to lecz proszę mi udowodnić Pana rację. Jakieś badania, obserwacje prowadził Pan? 07:59, 07.12.2018


Przykład #2Przykład #2

1 1

Jaka szczepionka spowodowała, że co czwarty z nas choruje na pislamozę mózgowo - maniakalną ??? W każdej rodzinie jest taki chory, przeważnie chorobowo agresywny wobec zdrowych w rodzinie. Jak leczyć ??? 16:19, 07.12.2018


BrawoBrawo

14 6

Widzę, że ludzie w końcu mądrzeją. 09:16, 07.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kogo to obchodzi ...kogo to obchodzi ...

7 10


pozdrawiam antyszczepionkowcy co sami byli szczepieni ;P
11:52, 07.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

16 9

Każdy człowiek ma wolny wybór, niech się szczepi, jeśli chce. Oby później nie płakał, że ma raka, autyzm, Alzheimera, Parkinsona czy RZS. Na moich wykładach było około 400 osób z takimi problemami po szczepieniach błagających o pomoc, każdy potrzebował od 100 tys do miliona zł na leczenie. Do fundacji zgłaszają się setki osób, głownie z małymi dziećmi z białaczką. To jest dowód naukowy. 14:02, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DowódDowód

3 1

Na znachoryzm. Wcześniej diagnozowano mniej tych chorób bo ludzie nie żyli dostatecznie długo by mogły się wykształcić. Ot cała tajemnica. Więcej diagnoz =/= więcej chorych. 23:51, 07.12.2018


@kogo to obchodzi@kogo to obchodzi

13 1

Hahaha dobre! Nie porównuj szczepionek sprzed ćwierć wieku z tymi które są teraz... (Włącz myślenie) 14:32, 07.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

a skad wiesz jakie?a skad wiesz jakie?

0 5

...... 07:09, 08.12.2018


hmmmmmmmmmmmmmmm....hmmmmmmmmmmmmmmm....

6 8

Mam pytanie do antyszczepionkowców :) ( oczywiście proszę nie traktować tego jako hejt )
Co zrobicie gdy Wasze dziecko zacznie chorować na chorobę , na którą nie zostało zaszczepione? ( mam rozumieć ,że macie na to jakieś rozwiązania, z tego co czytałam każdy z Was uważa firmy produkujące leki za mafie, więc czym będziecie leczyć i kto będzie leczyć? 07:12, 08.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

odpornoscodpornosc

2 5

dbac o odpornosc !!! 13:39, 08.12.2018


hackhack

8 5

będziemy je leczyć baranie, a nie abortować, tym się różni medycyna od tzw szpitala NSDAP, że w [pierwszym się nie morduje ludzi, ani też nie przeprowadza się eksperymentów typu szczepionki, a w drugim się morduje szczepionkami obecnymi, nie jakie były kiedyś 17:03, 08.12.2018


hackhack

1 0

nie odpowiedziałeś jak leczyć baranie :) 08:52, 11.12.2018


RobikRobik

12 3

niech ta cała inicjatywa zbada się psychiatrycznie i rozliczy z pieniędzy, które otrzymuje od podatnika, bo ja sobie nie życzę, żeby koncerny niemieckie razem z jugendamtami decydowały o naszych dzieciach, STOP Eurokołchozom, już w Belgi i Francji ludzie wychodzą na ulice bo mają dość tych kłamstw i dotowania systemów reżimowych 20:30, 08.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Człowiek Człowiek

14 6

Kim jest "antyszczepionkowiec"? Nie, to nie jest rodzic, który naczytał się "internetów". Choć przychodzi taki okres, że zaczyna czytać.
Ale najpierw przychodzi moment bolesnego przebudzenia. Bo wcześniej szczepienia, to była naturalna część życia. Tak nas wychowano. Tylko, że dziecko, długo wyczekiwane, zaczyna chorować. Wszystko jest nie tak. Po kolejnym szczepieniu rodzic zauważa, że właśnie to zdarzenie, poprzedza różne niebezpieczne epizody zdrowotne u jego dziecka. Eureka! Odkryłem! To teraz doktory pomogą. I wtedy po raz pierwszy styka się z systemem. Mili doktorzy ( przedtem) udowadniają mu, że jest oszołomem. Że problem jego dziecka nie istnieje, a jeśli już, to sam rodzic zawinił. Wtedy właśnie zaczyna się czytanie. Rodzic jeszcze próbuje rozmawiać, bo ma coraz większą wiedzę. I wtedy odkrywa, że dla systemu ochrony zdrowia stał się już niewidzialny. Jego dziecko też. Więc czyta dalej. I już wie, że nic nie jest w tym systemie w porządku. Musi sam pomóc dziecku, więc kształci się dalej. I za chwilę ma kolejny problem. Bo system, który okaleczył jego dziecko, chce robić to nadal. I już przygotował system kar, jeśli rodzic się nie zgodzi.
Kolejny poziom: rodzi się kolejne dziecko, które też może doznać powikłań. Więc rodzic go nie szczepi. Dlaczego? Bo już wie, że w razie problemów nie otrzyma żadnej pomocy. Jedyne co może zrobić rodzic, to nie dopuścić do tego, aby kolejne problemy powstały. I od razu staje wobec zagrożenia odebrania go rodzicom. Bo tak to sobie system wymyślił (nie mylić z tym, co może zrobić według prawa). Jest jeszcze kolejny poziom: rodzic, który przeczytał wcześniej to, co poznał rodzic dziecka z powikłaniem.
I na koniec taka refleksja. Albo marzenie. Co powinno zrobić państwo, w którym zgłaszane są problemy zdrowotne po jakimś powszechnym zabiegu? Przede wszystkim powinno sprawdzić, jak wygląda kondycja zdrowotna tych, którzy temu zabiegowi się poddali i tych, którzy się nie poddali. A co widzimy na codzień? Państwo atakuje, zastrasza, przymusza. Chyba jednak państwo jest wrogie obywatelom.
Szczepienia nie podlegaja żadnym normom społecznym, nie wpisują się w żadne prawo. Nie mają nic wspólnego z medycyną. Są procedurą administracyjną. A jej zasadność można znaleźć tylko w jakiejś kieszeni. 22:23, 08.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz Dorniak MASSUANATomasz Dorniak MASSUANA

7 6

Piękne podsumowanie powyżej. 22:30, 08.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

6 1

Ze statystyk wynika,że w wyniku zachorowan na odre umiera 1 osoba na 2500 zachorowan.

Hipotetycznie : gdyby 40mln Polakow przeszło odrę doszło by do okolo 16 tysiecy zgonów. Reszta populacji by zyskała naturalną odporność na pokolenia.(Matki przekazują antyciała z mlekiem )


Dużo, prawda?
Niewyobrażalne ?

A teraz dla porównania :

Zwolennicy i przeciwnicy szczepien,My wszyscy i Nasze dzieci codziennie trujemy się oddychając.

Smog zabija ok 45 TYSIĘCY osób w Polsce....

...Rocznie.

Jaka ta odra straszna. 23:55, 08.12.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpowodpow

5 2

nie oglądajcie TV, co do pierwszego wystarczy przytoczyć fakt wprowadzenia szczepionki przeciwko ptasiej grypie, tylko desperaci się sczepili i co się okazało, agencje szczepionkowe dotowane przez koncerny bazują na strachu, a więc muszą mieć usłużne media i kasa za tym stoi i zarobili dużo kasy na ptasiej grypie. Co do smogu to jedne wielkie kłamstwo tak jak z dziurą ozonową, wiec i statystyki są przekłamane, chodzi o koncerny gazowe i skok na kasę, nie łykacie tego co mówią w mediach, bo to bzdury, zanieczyszczenia są, ale nie ma żadnych smogów, tak samo było z dziurą ozonową, obudźcie się nie dajcie sobie wcisnąć głupot 09:07, 09.12.2018


do hack do hack

1 2

Skoro współczesny szpital porównujesz do szpitala NSDAP to mam rozumieć , że Twoja partnerka/żona nie będzie w nim rodziła dziecka ? Mam rozumieć także ,że nie chodzisz do lekarza ponieważ oni po cichu mordują tak?
odpowiedz :) 09:36, 11.12.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

do hackdo hack

1 2

po prostu zastanawia mnie jedno, mamy XXI wiek, a ludzie wierzą w takie rzeczy,
medycyna jest potrzebna człowiekowi, tak samo badania, leczenia, szczepiania.
dzieki temu wzrosl wiek zywotnosci :) 09:46, 11.12.2018


gggggggggggggg

3 1

sczepienia nie należą do leczenia, na takiej samej zasadzie jak aborcja nie leczy a jest zwykłą procedurą zabójstwa, więc medycynie nie podlega, jeśli rozumiemy medycynę jako leczenie, szczepienia są zwykłą procedurą, a przymusowa jej rola jest sprzeczna z konstytucją. 10:41, 11.12.2018


defdef

1 1

mamy XXI wiek i dziwie się, że jest taki ciemnogród co łyka medyczne reklamy w mediach, które wciskają ludziom suplementy i leki i ten ciemnogród to kupuje dotując koncerny, na dodatek mówi że panuje wolność. kim ty jesteś, że aż upadłeś niżej jak ludzie sredniowiecza, którzy od dostaw leków nie byli uzależnieni. 10:44, 11.12.2018


do def do def

1 3

nikt nie łyka reklam, ale nie wierzę w to, że takie osoby jak Ty nie chcą szczepić dzieci, mimo tego,że sam byłeś pewnie szczepiony i jakoś żyjesz, o dziwo jeszcze nie spotkałam w swoim życiu ani w dzieciństwie ani teraz osoby co miałaby autyzm czy inne choroby spowodowane szczepieniami :) 11:19, 11.12.2018


NieNie

3 3

Nie szczepimy, bo myślimy . 09:59, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hmmmhmmm

1 4

mam takie wrażenie jakby 3 osoby na krzyż pisały te komentarze, tzn obrońcy antyszczepionkowców :) 10:21, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do def do def

1 4

a jeszcze jedno, trafnie to określiłeś,nie korzystam z TV od prawie 5 lat :) 11:39, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

defdef

3 2

wiesz co to jest wolność wyboru, a nie przymus, wiesz co to są testy medyczne?? niby dlaczego szczepionka, która przeznaczona jest dla dzieci i której termin ważności niedługo się skończy, jest reklamowana dla osób powyżej 65 roku życia??? żadne media o tym nie poinformują, wiele szczepionek było wprowadzonych ad hoc i żadnej epidemii nie było, był tylko strach przed epidemią, czy ktoś to kontroluje??? nie bo ludzie, którzy propagują ich nie interesuje bezpieczeństwo, tylko kasa i nie różnią się niczym od uzależnionych od suplementów lekomanów. 12:15, 11.12.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do def do def

1 2

dzięki temu ,że ludzie się szczepili wiele chorób już nie występuje taka prawda ,
nie myl szczepień z suplementami bo to dwie różne rzeczy:)
jedynie to Twoje domysły, póki co Twoje teorie spiskowe do mnie nie trafiają :) 12:22, 11.12.2018


a i jeszcze jedno dea i jeszcze jedno de

1 3

jestem za szczepieniami,a jakoś od conajmniej 2 lat lekow nie bralam, ciekawe co?
po prostu masz swoją grupe ludzi i wszystkich co nie zgadają się z Twoim zdaniem wrzucasz do jednego worka :)
pozdrawiam 12:23, 11.12.2018


@do def@do def

2 1

na kłamstwie długo nie zajedziesz, to bełkot co piszesz mylisz przemysł szczepionkowy, ze szczepionkami 50 lat temu, masz zero pojęcia o medycynie i technologiach w nim panujących, jesteś łatwym narzędziem do łykani wszystkiego co ci ekran powie 13:01, 11.12.2018


a i jeszcze jedno dea i jeszcze jedno de

1 4

po prostu chcesz żeby ludzie liczyli się z Twoim zdaniem,a tych co mają odmienne obrażasz,
wolność słowa , każdy ma prawo do swojej opinii :)
12:27, 11.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hehehehe

2 1

Pan Dorniak odjechał już kompletnie...
Polecam naturalną maść na nogi, bo na głowę już za późno 09:59, 13.12.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%