Zamknij

W szkołach trwa referendum strajkowe. Są pierwsze wyniki z gm. Kartuzy

12:05, 14.03.2019 W.D Aktualizacja: 22:42, 14.03.2019
Skomentuj fot.archiwum/W.D. fot.archiwum/W.D.

Nauczyciele ze szkół w powiecie kartuskim poprzez referendum decydują o przystąpieniu do kwietniowego strajku. W gminie Kartuzy do referendum przystąpiło 16 szkół i z pierwszych danych wynika, że większość nauczycieli chce strajkować.

Na początku przyszłego tygodnia będzie wiadomo ile szkół w powiecie kartuskim przystąpi do strajku. W tej chwili w szkołach odbywa się referendum strajkowe - nauczyciele decydują w nim, czy chcą strajkować, czy też nie. Jak informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto, w całym województwie chęć przystąpienia do referendum zgłosiło 99 proc. placówek oświatowych.

Jak informuje Stanisław Miłosz, szef oddziału ZNP w Kartuzach, w powiecie kartuskim głosowanie trwa, a są placówki, gdzie referenda już się odbyły.

- W gminie Kartuzy do referendum przystąpiło 16 placówek oświatowych. Jeszcze nie mamy pełnych wyników, ale tam gdzie głosowanie już się odbyło frekwencja wyniosła 86 proc., a za przystąpieniem do strajku opowiedziało się 99 procent nauczycieli - mówi Stanisław Miłosz.

Strajk ma się rozpocząć 8 kwietnia. Nauczyciele domagają się podwyżek płac, ale zwracają również uwagę na ogromne koszty reformy oświaty, które spadły na samorządy. Środki, które gminy otrzymują na zadania związane z oświatą okazują się niewystarczające.

Informowaliśmy już, że gmina Żukowo musi corocznie z własnych środków dofinansowywać system edukacji kwotą 11 mln zł, a w związku z reformą oświaty zmuszona jest modernizować szkoły, by zapewnić odpowiednie warunki uczniom. W tej sprawie do Ministerstwa Edukacji Narodowej wystąpił poseł Tadeusz Aziewicz (PO) prosząc m.in. o wskazanie możliwości dofinansowania inwestycji, które musi przeprowadzić gmina Żukowo oraz możliwość zwiększenia subwencji dla samorządów. Podkreślił w swoim piśmie, że za brak odpowiedniego przygotowania reformy i jej skutki w pełni odpowiada Ministerstwo Edukacji Narodowej.

(W.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(152)

Żukowo Żukowo

17 25

Coś tu chyba jest nie dobrze? Jak może brakować pieniędzy na system edukacji? 14:19, 14.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Żukowo Żukowo

8 4

Oczywiście "niedobrze" razem się pisze. Dlaczego nie można edytować komentarzy? 14:21, 14.03.2019


@Żukowo@Żukowo

2 7

Bo to nie fejsbuk...?? 14:30, 14.03.2019


reo

drtdrt

49 32

jak w szkole do której uczęszcza moje dziecko nie odbędą się egzaminy maturalne to składam zawiadomienie do prokuratury . 14:20, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

taktak

21 36

na minister Annę Zalewską bo strajk jest legalny 14:30, 14.03.2019


polcjpolcj

27 18

proszę składać na dyrekcje, ma do tego pani prawo, strajk nauczycieli jest nieadekwatny do zaistniałej sytuacji i stwarza zagrożenie 16:56, 14.03.2019


zxczxc

10 25

Pisz od razu do Brukseli bo tam niedługo ucieka minister, która za to wszystko odpowiada. 19:01, 14.03.2019


??????????

21 28

zawiadomienie o czym chcesz donieść? 14:23, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@drt@drt

39 40

Na kogo? Na wiecznie uśmiechniętą minister edukacji, która się wybiera do Brukseli po tym jak narobiła totalnego bałaganu? Proszę bardzo! 14:30, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


drtdrt

45 32

że dziecko przez strajk nie mogło w wyznaczonym terminie przystąpić do egzaminów i niech rozliczą za to nauczycieli czy dyrektora szkoły.niech sobie strajkują w wakacje. 14:32, 14.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

głupotagłupota

13 27

A Ty rozumiesz ideę strajku i konieczność wywierania wpływu na władzę? 14:56, 14.03.2019


TakTak

15 8

Tak jest prawo skonstruowane, że nauczyciele strajkujących występują przeciwko dyrektorowi. Dyrektor nie jest odpowiedzialny za strajk. Nauczyciel ma prawo strajkować i jeśli wszystko jest przeprowadzone zgodnie z procedurą to taki strajk jest legalny. Co za tym idzie możesz sobie pan składać zawiadomienia tracisz pan tylko czas. 16:15, 14.03.2019


NikolaNikola

11 2

Za przeprowadzenie egzaminu maturalnego odpowiada Centralną Komisją Egzaminacyjną a nie szkoła . 19:54, 14.03.2019


JaJa

6 6

Albo w czasie ferii bo przecież wtedy też pracują. A uczniowie to pionki w grze. Przecież ich praca się nie liczy dla wielkich pedagogów. Kasa kasa! 23:57, 14.03.2019


prstprst

18 26

No chyba za przygotowanie dzieci i ich wychowanie nie odpowiada szkoła tylko rodzice. To raczej na nich spada obowiązek. 14:37, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

celocelo

9 1

Nauczyciel przygotowuje doegzaminu, a rodzic do życia. A egzaminy są lada dzień, więc kto ma je przygotować do nich? 22:13, 14.03.2019


@drt@drt

19 35

A dlaczego nauczycieli i dyrektora mają rozliczać? To MEN odpowiada za oświatę w tym kraju. I druga sprawa, dlaczego gmina musi dokładać do czegoś na co powinno dać kasę państwo? Gmina ma inne rzeczy ludziom zapewnić, a kasę na utrzymanie szkół powinno dwać państwo i to tyle, żeby wystarczyło. Co za *%#)!& polityka. 14:40, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

3 3

To Men odpowiada za to że nauczyciel nie potrafi nauczać a tylko uczy? Jak źle wykonuje pracę (efekty na egzaminach) to zła zapłata mu się należy. Jak każdemu za źle wykonaną pracę. 00:03, 15.03.2019


werwer

53 40

Tych co będą strajkować zwolnić z pracy a przyjąć młodych wykształconych chętnych nie brakuje. 14:40, 14.03.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

gasenggaseng

14 32

Jeżeli tak twierdzisz to chyba kończyłaś szkołę dla Dzieci Specjalnej Troski. Użyj mózgu daj sobie szansę!!! 14:58, 14.03.2019


MózgMózg

7 10

Niestety tak te elity nauczycielskie Go wyszkolily ze mózgu nie potrafi używać,ale z testów miał 5. 15:20, 14.03.2019


kazik11kazik11

4 12

Młodzi chętni za te grosze śmiechu warte 19:47, 14.03.2019


@wer@wer

4 12

Młodych,chętnych właśnie brakuje. Są coraz bardziej świadomi,ile zarobiliby gdyby podjęli pracę .
Nauczyciele dobrze robią że walczą. 20:32, 14.03.2019


JolasiaJolasia

3 6

a mój syn jest świeżym nauczycielem z 2 letnim stażem i zarabia więcej ode mnie. Nauczyciele zawsze byli i będą niezadowoleni. Szkoda, że zapłacą za to gimnazjaliści i ósmoklasiści. Taki porąbany rok i jeszcze w czasie egzaminów zachciało im się strajkować - czyste wyrachowanie, bo podniesie się larum. Czemu nie zaplanowali strajku w czasie gdy nie ma żadnych egzaminów i nie zrobią krzywdy dzieciakom, które i tak są zdezorientowane 14:41, 15.03.2019


drtdrt

35 21

to dana szkoła uczy moje dziecko a nie MEN. 14:43, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@drt@drt

12 20

Ale za organizację systemu oświaty, programy i wynagrodzenia nauczycieli odpowiada MEN. 15:30, 14.03.2019


Obserwator 2Obserwator 2

43 26

Jak by ktoś chciał strajkowac w prywatnej firmie to zostal by natychmiast zwolniony lub musiał się zwolnić za porozumien stron a pracodawca powiedział jak się nie podoba to idź pani pracować gdzie więcej płacą i przepracuj co najmiej miesięczny limit 170 godz miesiecznie Po drugie egzaminy w szkole muszą się odbyć gdyż jest to łamanie prawa i podlega karze. 14:46, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hmmhmm

2 4

Aż mi Cię szkoda 22:03, 14.03.2019


qqqqqqqqqqqqqqqq

60 34

W głowach się poprzewracało. Mało im jeszcze? Nie znam biednego nauczyciela. 14:49, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tasak?Tasak?

6 22

A znasz jakiegoś osobiście? A może mówisz o ich malzonkach.? 16:28, 14.03.2019


@qqqqqqqq@qqqqqqqq

43 25

To zostań nauczycielem, będziesz bogaty!!!!!!!!!!!!! 15:02, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PusiaPusia

65 39

Dlaczego nie strajkujeta w lipcu albo sierpniu? Pytam, dlaczego? Odpowiem, bo zrobiliście z dzieci zakładników, zachowujecie się jak terroryści! 15:13, 14.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lollol

3 0

dobrze, że solidarność nie strajkowała w weekendy :D 11:48, 19.03.2019


sł

0 0

a szpitale powinny strajkować jak wszyscy będą zdrowi. Logika komuś kłania się w pas. 09:47, 21.03.2019


KasanovaKasanova

34 38

Popieram protest nauczycieli. Niech nauczyciele zarabiają więcej, ale niech też w szkołach pracują Ci najlepsi.
Aktualnie mam wrażenie, że do szkół trafiają nieroby, ci których nikt nigdzie nie chciał. Ktory młody inżynier, chemik czy informatyk chce pracować za 1800 zl netto (pomijając te osoby, które idą do szkoły z powołania)?
Później w szkole uczą chemii nauczyciele po ochronie środowiska, a informatyki po studium podyplomowym. Współczuć należy tylko uczniom, którzy muszą się od takich ludzi uczyć. 15:16, 14.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

TakTak

9 13

Z całym szacunkiem, ale... aby być nauczycielem trzeba ukończyć kierunek pedagogiczny, a taki wybiera się udajac na studia. Do szkoły nie trafia i nie może trafić ktoś kto nie ma wykształcenia w tym kierunku. Nie wyobrażam sobie inżyniera chemii jako nauczyciela. Na studiach pedagogicznych masz: pedagogikę, metodykę, psychologię, praktyki w szkołach itd. Nie ma tego wszystkiego na innych kierunkach niepedagogicznych. 16:25, 14.03.2019


Do TakDo Tak

16 3

Wydaję mi się, że wystarczy zrobić roczny bądź też dwuletni kurs przygotowania pedagogicznego ewentualnie studia podyplomowe (nie znam sie na obowiązujących, ale na pewno jest taka możliwość).
Druga sprawa, kto jak nie inżynierowie ma uczyc w Technikach o profilach budowlanych, energetycznych przedmiotów kierunkowych? 16:37, 14.03.2019


KonkrettKonkrett

0 1

Chodzi o specjalizację nauczycielką. 17:33, 14.03.2019


TakTak

0 0

W szkole, której pracuję we wszystkich szkołach jakie znam nie ma nikogo po takim kursie. Być może w inny tacy są. Każdy z nauczycieli ukończył uczelnię pedagogiczną lub kierunek/specjalizację pedagogiczną. Część nauczycieli pracujących w szkołach to stara kadra. Głosy - kiedyś lepiej uczyli - są więc nietrafione bo w dużej mierze to ci sami nauczyciele. To może inaczej. Ja i moje koleżanki z pracy jesteśmy nauczycielami bo tego chcieliśmy. 08:52, 21.03.2019


Brawo szkólniBrawo szkólni

40 33

Brawo nauczyciele. Jak strajkuje policja, sady to jest okej.. Ale jak szkólny chce zacząć godziwie zarabiać, to cale społeczeństwo sie burzy, ze nieroby, ze za dobrze mają a jeszcze strajkuja. Ja popieram. Wam też sie należy! 15:27, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SzkulnySzkulny

7 5

Niech ten szkulny nauczy się brać łyżeczką a nie chochlą... 1000 zł wiadomo nikt na dzień dobry nie da.. 3 miesiące wakacji w roku, trzynastki, wczasy pod gruchą, we łbach się poprzewracało... Idź zap..lać do prywaciarza po 10 h dziennie to zobaczymy.. 22:30, 14.03.2019


nananannananananannana

50 15

170 godzin w miesiącu? Rozumiem, że przygotowanie do lekcji, prac pisemnych i ich sprawdzanie, prowadzenie zajęć dodatkowych, wycieczki z dziećmi, prowadzenie dokumentacji, konkursów dla dzieci i tym podobnych dzieje się samo? To od razu proszę wypomnieć nauczycielom ferie i wakacje. W końcu wychodzi na to, że zarabiają po 5000 tys. za 18 godzin w tygodniu. Żyć nie umierać. Oficjalne zarobki brutto są jak widać są nie znane -https://www.prawo.pl/oswiata/minimalne-wynagrodzenia-nauczycieli-w-2018-r,135198.html ? Jak oczekiwać szacunku od dzieci w szkole, skoro w powyższych komentarza słychać jak echo tylko słowa nienawiści. 15:31, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sppspp

2 2

Sorry ale za wycieczkę masz płacone nadgodziny i jedziesz za free a dokumenty i inne papiery do roboty nie tylko nauczyciele przynoszą do domu i nie maja wolnych świat wakacji i innych dni dyrektorskich i ile muszą się nagimnastykować z opieką nad dziećmi bo szkoła ma wolne. Najwidoczniej nie masz pojęcia ile ludzie zarabiają za 40godz/tyg. i jaką presją są obarczani. Wiem co mówię, mam 2 nauczycieli w rodzinie (nie są dyrektorami). 15:01, 15.03.2019


mcvmcv

31 24

Powiem tak - w tym kraju wszyscy znają się na polityce, piłce nożnej, oświacie, medycynie itd. Każdy jest ekspertem. Tylko znaleźć dziś fachowca w danej dziedzinie graniczy z cudem. Więc jako rodzic jestem za tym, żeby w szkole pozostali prawdziwi nauczyciele i byli dobrze opłacani. Każdy z nas pamięta ze szkoły, że byli tam nauczyciele z powołania i tacy, którzy trafili do szkoły przez przypadek, bo akurat nie zaczepili się w innym miejscu. Jako rodzice powinniśmy więc wspierać tych nauczycieli, którym jeszcze na czymś zależy. Bo jak ich miejsce zajmą jakieś miernoty, to kto będzie uczył nasze dzieci??????????????? 15:42, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JankoJanko

0 1

więc idąc Twoim tokiem myślenia podwyżki powinni dostać tylko ci z powołania? Zgadzam się! ale do tego nie potrzeba strajku tylko pisemko do dyrektora o podwyżkę 14:46, 15.03.2019


wwwywwwy

35 32

Nauczyciele mają tyle wolnego np. w kwieniu kilka dni wolnych.maju kilka dni wolnych, czerwiec kilka dni wolnych to za co naprawdę tym nauczycielom płacom,poprostku nie chce im się pracowac. 15:43, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

......

9 17

Cofnij się do pierwszej klasy, to może nauczą Cię pisać ... 17:29, 14.03.2019


@wwwy@wwwy

4 6

Jak tyle wolnego,to dlaczego nie jesteś nauczycielem ? 20:38, 14.03.2019


............

3 7

A ty 1 maja pracujesz ? 3 tez ? 20:42, 14.03.2019


tttrtttr

35 38

Nauczyciel dyplomowany zarabia ponad 5 tys.w tym dodatek stazowy + dodatki przy 18 godz.a przecież Ci nauczyciele zazwyczaj pracują na 1,5 etatach to równa sie ponad 7 tys,brutto.A to jeszcze za mało!!! 15:48, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

faaaaaaaaaaaaa faaaaaaaaaaaaa

12 20

łał - jak widać od pięciu lat nie wiem ile zarabiam. 15:52, 14.03.2019


yyyyyy

6 6

Nauczyciel dyplomowany zarabia 3000 brutto plus ewentualne dodatki- moze ze dwa trzy dodatki. 19:00, 14.03.2019


@ttr@ttr

5 8

Ja 30 lat pracy. NAUCZYCIEL dyplomowany, dodatek stażowy i za wychowawstwo. = 2600 na rękę....kurde ...bogata jestem... 20:42, 14.03.2019


@wwwy@wwwy

25 20

To czemu nie zostałeś nauczycielem jak to taki wspaniały zawód? Już widzę, że polskiego to się nie bardzo chciało uczyć co? "Płacom" - czy "płacą"? 15:52, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..i..i

3 5

Za tyle godzin i wolnego co macie to też chciałabym dostać 2600 21:44, 14.03.2019


CzteryCztery

40 11

Ciekawe, że Broniarz i ZNP do tej pory milczał! Co nagadał nauczycielom Broniarz, że przez 4 lata rządów PełO (od 2012 do 2016) mieli zamrożone pensje i milczeli. Milczeli kiedy im podniesiono wiek emerytury a nawet kiedy PełO wprowadziło im darmowe nadgodziny. Jestem gotowy pójść jako ochotnik na egzaminy do szkoły. Mój zakład może przynieść w tym czasie straty. Nie będę płakał. Nie pierwsza i nie ostatnia to strata z winy PO i jej zwolenników. 16:13, 14.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Komentarz politycznyKomentarz polityczny

2 15

Powinieneś zapytać dlaczego teraz strajkują nauczyciele,a nie dlaczego wcześniej nie strajkowali. 16:30, 14.03.2019


temtem

24 5

dlaczego strajkują,??? bo jest zamówienie polityczne i wybory, poza tym rozkaz z niemiec, bo w końcu naszą stolica jest Berlin nie Warszawa 16:58, 14.03.2019


#komentarz......#komentarz......

22 3

Komuniści z ZNP teraz strajkują bo rządzi PiS 16:58, 14.03.2019


Seba22Seba22

0 0

Odpowiedź jest prosta, skoro resorty siłowe mogą dostawać podwyżki to i inni zaczynają iść tą drogą, tak to działa. 08:21, 19.03.2019


BózekBózek

44 15

Broniarz lata na pasku Von Thuska, cały ten strajk to PełOwska krecia robota... 16:26, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pseudoedukatorzypseudoedukatorzy

36 8

Aziewicz jak zwykle mataczy, cała zakłamana bandyterka z PO, jak była najgorszy minister sepleniąca Szumilas kompetencji zero, szkoły okradane, to wtedy Aziewicz chwalił 16:53, 14.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PEACEPEACE

24 5

Banda Oszustów z PO wtedy okradała Polaków z miliardów
16:56, 14.03.2019


NoNo

11 4

A z nimi Pan Kankowski chyba? 17:35, 14.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NauczycielNauczyciel

4 12

W Biedronce więcej zarabiają. 18:15, 14.03.2019


#nauczyciel#nauczyciel

17 1

To na co czekasz??? Jazda tam a moje dzieci sam nauczę lepiej od ciebie 18:24, 14.03.2019


# Pusia# Pusia

39 20

Lesery nie strajkują w lipcu i w sierpniu bo wtedy wygrzewają się na plażach i jeżdżą na wycieczki 17:04, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ważny zawód Ważny zawód

27 29

Nauczyciel to trudny zawód i dzisiaj coraz bardziej wymagający. Należą się godne zarobki. 17:41, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HydraulikHydraulik

34 18

Szkolny ma dwa miesiące wakacji, ferie zimowe, wolne bo albo boże Narodzenie albo Wielkanoc ale i tak wtedy dostają kasę jakby pracowali i jeszcze tym nierobom jest źle!!!! 17:52, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dobry uczeńdobry uczeń

33 18

a ja myślę że oni mają za dobrze nie tylko w głowach ale i w tyłkach im się przewraca pokażcie mi nauczyciela matematyki który jest prawdziwym nauczycielem któremu zależy na tym żeby czegoś nauczyć i wytłumaczyć mają uczniów w 4 literach odsiedzą swoje w ciepłej szkole i do domciu to skandal żeby oni jeszcze strajkowali 18:26, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PEACEPEACE

28 12

Na BIPach są dostępne zarobki dyrektorów szkół, taki dyrektorek zarabia średnio po 120 000 złotych rocznie, no ludzie!!!! I na co te lesery narzekają!!! 18:28, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

seriooooserioooo

4 12

patrzysz na zarobki dyrektorow i moziwsz ze to zarobki wszystkich nauczycieli? To wlasnie zarobki dyrektorow winduja średnie zarobki nauczycieli podawane przez MEN. 19:10, 14.03.2019


zxczxc

20 34

Popieram strajk. Nauczyciele nie dajcie się. 19:05, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

34 15

W urzędzie pracy w Kartuzach znalazlem ofertę pracy dla nauczyciela matematyki w Żukowie placa brutto 2500 do 3500 zł przy limicie godzin 72 pełen etat i za mało w lidlu czy w Biedronce muszą zasuwac 172 godz.żeby zarobic taka samą sumę zarobic nie licząc przywilejow, które nauczyciela przysługują . 19:06, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Warto się uczyćWarto się uczyć

3 2

a nie wyśmiewać w szkole "kujonów". Zawsze inteligencja mniej tyra. 08:54, 15.03.2019


# zxc# zxc

20 5

Idź dalej leserować leserze 19:06, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

K.K.

26 10

Taki list dziś dostałam:
"A czy Wy, drodzy nauczyciele sami się szanujecie?"

Pracujesz 18 godzin i dostajesz 5000 zł netto? Czy co roku drżysz o nadgodziny, aby godnie zarobić? . Oby też zdrowie pozwoli Ci pracować przez długie lata.

Jesteś już nauczycielem dyplomowanym, czy może czeka się 15 letnia ścieżka awansu, aby zrobić 3000 zł ? Tak, to właśnie wydłużenie tej ścieżki finansuje nasze 5% podwyżki.

Czy zauważyłeś wzrost cen za artykuły spożywcze, prąd, gaz , odpady komunalne, podatki gruntowe. Policz dokładnie te kwoty!

Czy wiesz, że po 20 latach pracy zarabiasz jak pracownik dyskontu spożywczego w pierwszym roku pracy?

Czy Ty również cały czas pracujesz? Nawet przez weekend robisz coś do pracy?

Czy masz czas dla swoich dzieci? Czy może ciągle masz coś do zrobienia?

Czy zapisując swoje dziecko na zajęcia dodatkowe też płacisz za lekcję 25 zł?

Czy cały czas szkolisz się. Robisz dodatkowe kierunki, aby mieć zapewnione godziny? Nigdy nie wiesz co przyniesie kolejna reforma.

Toniesz w papierach. Wypełniasz setki bzdurnych kartek?

Czy również jesteś opiekunem na półkoloniach letnich i zimowych i zarobiłeś miedzy 11-15 zł za godzinę swojej pracy? Naprawdę nie jest Ci wstyd powiedzieć głośno ile dostajesz za pełną godzinę pracy.

Jesteś opiekunem na wycieczkach, czuwasz w nocy? Nie dostałeś za to nawet złotówki. Masz szczęście, że nic się nie stało. W przeciwnym razie usłyszałaby o Tobie cała Polska.

Organizujesz konkursy, przedstawienia. Godzinami szperasz w sieci, aby przygotować akademię?

Ile pieniędzy wydałeś na papier, tusze do drukarki, szpilki. Ile benzyny spaliłeś, żeby zakupić nagrody na konkursy?

Czy również na szkoleniach straszono Cię w jaki sposób będziesz oceniany, a otrzymanie najniżej oceny wiąże się z rozwiązaniem stosunku pracy. Wiesz, że na Twoja ocenę będzie miał wpływ rodzic, uczeń, dyrektor?

Czy Ty również zauważyłeś brak szacunku płynący do naszego zawodu. Włącz TVP1. Posłuchaj rodziców swoich wychowanków. Skąd tyle nienawiści. Przecież jesteś człowiekiem, z któremu powierzają dziecko każdego dnia. Ty właśnie spędzasz z nim najwięcej czasu.

Czy słyszysz, że strajk to narażanie uczniów na stres. Na co naraziła obywateli strajkująca służba zdrowia i policjanci. Jak władza może tak manipulować słowem i nastawiać rodziców przeciwko nauczycielom.

Kiedy rozmawiamy o naszym proteście z ludźmi, z innych branż komentują ?Nie uda wam się, bo nie jesteście zgrani, jesteście rozbitą grupą zawodową, która siedzi cicho, boi się, przez co daje sobie wszystko narzucić.

Nie bójmy się, zjednoczmy się, nie bądźmy obojętni, nie dajmy się dyskryminować i degradować, walczmy o swoje tak, jak to robią inne grupy zawodowe. Lekarze potrafili odejść od łóżek pacjentów, rezydenci protestują, bo zaraz po studiach zarabiają ?tylko tyle? co nauczyciel dyplomowany z 25- letnim stażem pracy.

Czy naprawdę nie masz odwagi ?

Walczymy nie tylko o godne wynagrodzenie, walczymy o godność, szacunek !

Bądźmy 8 kwietnia razem. Od Pani Minister zależy, czy egzaminy się odbędą. Pierwszy termin egzaminów to 10 kwietnia. Pani minister ma dużo czasu, aby coś zmienić.

Pozdrawiamy, nauczyciele z Lublina 19:27, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ach joo...Ach joo...

1 3

Rzekł krecik i zdechł.... 22:36, 14.03.2019


ze wsize wsi

16 29

Przecież rząd twierdzi, że jest bardzo dobra sytuacja finansowa. Rozdają pieniądze na lewo i prawo. Nauczyciele też zasługują na podwyżkę. Bez strajku nic nie załatwicie więc strajkujcie.
Pomijam już ten cały bałagan jaki spowodowała tak zwana "reforma". Kto ma dzieci kończące szkołę podstawową to się sam przekona we wrześniu. 19:30, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

18 27

To glupota, ze zarobki nauczycieli wynosza nawet 5000zl.Prawda jest taka, że mlodzi nauczyciele zarabiają 1800 zł!!!! Za długie lata studiowania i nauki czy to godziwa zapłata???? W dodatku nauczyciele ciągle się doksztalcaja tj.kursy, szkolenia, dodatkowe studia. 19:50, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

celocelo

9 4

Ty idioto, a jak idziesz do pierwszej pracy to ile dostajesz kasy? xDDD
Dyplomowany nauczyciel dostaje 4-5k wiem bo mam w rodzienie taką osobę 22:11, 14.03.2019


JOZEFZZZJOZEFZZZ

22 7

nauczyciel powinien byc oceniany z nauczania uczniow np.z matematyki /ostatnio wyniki z matury wypadly bardzo slabo/ a nie krzyciec ,ze nauczycielom nalezy sie podwyżka.W firmach jest tak jak wykazesz sie swoją pracą to otrzymasz podwyżkę płacy a jak nie to zostajesz zwolniony z pracy. 20:50, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Józef@Józef

5 9

Nauczyciele przygotowują do matury,tylko żeby maturzystom chciało się trochę pouczyć w domu A rodzicom przypilnować ich. 20:55, 14.03.2019


Do nauczycieliDo nauczycieli

16 18

Strajkujcie ,macie takie prawo i na złość wszystkim hejtującym, wymądrzającym się... 20:53, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JaJa

17 13

Teraz nie uczą tylko w domu trzeba wszystko przerabiać z dziećmi. Niech najpierw zasluza A potem się dra. I to nie wina men tylko platformersow co ani złotówki przez tyle lat im nie dali A teraz żądania żeby od razu im po tysiaku dac to absurd kompletny! Obwincie winnych czyli poprzedni rząd. 21:04, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LEKARZLEKARZ

13 5

ZA MAŁO ZARABIAM WIĘC LECZCIE SIE SAMI 21:05, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BronekBronek

8 4

Tyle nie mogą im dac od razu bo się zachlysna i spija tylko. 21:06, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SxkólnySxkólny

17 8

Ja żądam 3000 podwyżki bo w wakacje chcę na Kubę lecieć!!! 21:07, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GOWIDGOWID

19 14

Byle jaki budowlaniec (bez szkół) przez tydzień zarabia tyle co nauczyciel przez cały miesiąc,który musi mieć odpowiednie studia wyższe aby móc uczyć jego dzieci i wysłuchiwać bezczelnych i aroganckich uwag-nie wspominając o braku szacunku do drugiego człowieka.Współczuję nauczycielom i uważam że mają pełne prawo do strajku tak samo jak inne grupy zawodowe. 21:35, 14.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

13 5

Z tą różnicą nauczyciel pracuje 18 w ciągu tygodnia a budowlaniec ponad 50 godzin a po pracy jest tak zmęczony od razu zasypia .Widziałem kilku nauczycieli juz po godzinie 14 chodzą przy kijkach aby rzucić nadwagę. 22:13, 14.03.2019


DO OBSERWATOR 2DO OBSERWATOR 2

4 1

Orła cień widziałeś, boże jacy idioci z tych kaszubów 10:30, 16.03.2019


Polko??Polko??

0 0

"byle jaki budowlaniec"??? Człowieku, gdyby nie taki jak piszesz "byle jaki" budowlaniec to mieszkałbyś w szałasie. Myślisz, że ktoś kto pracuje ciężko fizycznie po 10 godzin na dobę jest kimś gorszym?? Jakie studia skończyłeś? Sorbona? Harvard? Jak znam życie, to prywatna uczelnia w Słupsku, lub Koszalinie wypuściła takiego omnibusa z przerostem ego. Praca w szkole to pewnie też etat po mamie lub cioci, która przeszła na emeryturę co? Domagacie się szacunku, ale takimi tekstami, że ktoś jest "byle jaki" ośmieszacie siebie i ten swój śmieszny strajk. 10:14, 21.03.2019


kreokreo

13 16

nauczyciele są nieodpowiedzialni 21:50, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

poziompoziom

16 17

Z wypowiedzi w komentarzach wyłania się obraz chorego i *%#)!& społeczeństwa , dla których chyba jedyną szansa byłoby ograniczyć dostęp do edukacji (po co szkoły od razu do roboty i niech się dzieciary fachu uczą na roli , w fabryce na budowie jako pracownicy fizyczni ) tylko że ci co będą płacili im grosze będą po wyższych menadżerskich studiach lub seminariach ;) . Ciemnota i chamstwo zawsze w końcu wyjdzie a jedyna nadzieja w solidnej edukacji , a ta będzie solidna jeżeli nauczyciele będą godnie zarabiali . Jak będą godnie zarabiali , wtedy chętnych do nauczania będzie wielu i poziom będzie wysoki bo i odsiew na studia będzie znaczny. Niestety chyba mało wykształceni ludzie piszą te żenujące komentarze. Jeśli taki wspaniały jest zawód nauczyciela to czemu sami go nie wybrali , albo nie kierują swoich dzieci na uczelnie pedagogiczne ? Nauczyciele to elita narodu którą politycy (być może specjalnie) zdeprecjonowali . Bo jak to religia może zajmować w tygodniu więcej godzin niż matematyka , chemia czy fizyka ? Całym sercem popieram nauczycieli. NIE DAJCIE SIĘ ZASTRASZYĆ I WALCZCIE O GODNOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ, NIE TYLKO SWOJĄ ALE NARODU KTÓRY WYKSZTAŁCONY NIGDY JUŻ NIE POZWOLI BY MIERNOTY BYŁY U WŁADZY! 22:07, 14.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BalbinaBalbina

3 7

A czemu od razu na roli? Przecież na korepetycjach też można! A przy okazji i biedy nauczyciel się ucieszy! A na miano określenia kogoś elita narodu trzeba sobie zasłużyć. 00:25, 15.03.2019


artekartek

16 3

jak tacy chorzy i zacietrzewieni ludzie jak "poziom" się wypowiadają, to nie mam już żadnych wątpliwości, ze to robota działaczy komunistycznych, którzy dążą do upodlenia człowieka, młodzieży poprzez kłamstwo i manipulacje. to są chorzy i niebezpieczni ludzie 22:11, 14.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Balbina 2Balbina 2

15 10

A może boją się jakie będą wyniki egzaminów? 00:29, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tyle samo powinienTyle samo powinien

0 11

zarabiać nauczyciel, ksiądz i działacz pisowski - bo oni wszyscy robią to samo: wkładają nam łopatą do głowy to, co musimy wykuć na blachę. Jednakowa praca, więc jednakowa płaca, jo ??
Wiedza i propaganda często się przeplatają. Powyżej gardłuje gromada absolwentów turbo - propagandy, zaś absolwentów wiedzy tylko kilku. Klops ! 04:21, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nicknick

19 14

Jaki poziom nauczania taka płaca...
Jak się nie podoba to niech szukają sobie innej pracy .. nikt ich na siłę nie trzyma. 07:46, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szokszok

13 13

Przeraża mnie to co czytam. Z dużej części komentarzy można wnioskować, że nauczyciele są zupełnie do niczego a ich praca bezwartościowa. Dokąd to zmierza i czemu ma służyć? Podobne zarzuty można by kierować do wielu grup zawodowych bo z solidnością, odpowiedzialnością i fachowością trudno się dzisiaj spotkać. Kto z was jest taki doskonały w zawodzie , który wykonuje niech pierwszy rzuci kamieniem? Nauczyciele to nie są cudotwórcy tylko ludzie z krwi i kości - tak jak Wy! Też mają emocje,potrzeby ,własne kłopoty i próg wytrzymałości.Młode pokolenie wychowują wszyscy , dzieci patrzą i widzą co robią i mówią, jaki stosunek mają do siebie i swoich obowiązków dorośli - wszyscy dorośli, nie tylko nauczyciele . Naprawdę wszyscy jesteście takim super przykładem dla młodych??? bo z komentarzy to nie wynika a młodzież to czyta i czego wy się spodziewacie?
Mitem jest, że nauczycieli jest na pęczki i niech się zwolnią jak się nie podoba. Wystarczy wejść na stronę kuratorium i tam poczytać , ile jest wolnych miejsc pracy bo nie ma nauczycieli. Docenicie tych ludzi dopiero , jak ich zabraknie ale wtedy już będzie bardzo trudno odbudować rangę i autorytet tego zawodu, a bez tych dwóch rzeczy nie ma mowy o dobrej edukacji i wychowaniu - co już niestety widać! 08:01, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dobry uczeń dobry uczeń

2 4

a tak się bali że jak zlikwidują gimnazja to oni zostaną bez pracy ale jakoś nie widać tych biednych bezrobotnych nauczycieli 14:41, 15.03.2019


#szok#szok

13 6

to niech wasz komunistyczny ZNP na coś się zdecyduje, ty piszesz, ze brakuje nauczycieli do pracy a w waszej TVN trąbią, że będą zwalniali szkólnych, to kto kłamie ? ty czy wasz TVN ? 09:12, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szokszok

9 8

Człowieku nawet nie masz pojęcia , jak daleko mi do ZNP a tym bardziej do TVN. Oj, zdziwiłbyś się bardzo i to ty byłbyś w szoku. Problem w tym, że PRAWDA nie ma barw związkowych, partyjnych czy medialnych. Prawda to Prawda - to musiało w końcu "walnąć" bo tak dalej być nie może. 09:17, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PiSkupPiSkup

0 3

To dzieciaki skrzywdziły mnie. 11:31, 15.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


#podwyżka#podwyżka

11 10

może szkólni chcą strajkować bo wtedy będą mieli czas uczyć swoje czteroletnie dzieci masturbacji, przecież tak nakazuje *%#)!& WHO ;) 11:14, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PEACEPEACE

15 11

PiS od lipca daje 500zł i na pierwsze dzieci - skorzystają na tym też i nauczyciele , PiS zwalnia z podatku PIT pracowników do 26 roku życia, skorzystają więc i młodzi nauczyciele, więc o co wam leserom jeszcze chodzi ??? powiedzcie wprost, ze chcecie uwalić PiS bo oderwali was postkomuchów od koryta !!! 11:35, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Spadochron do UESpadochron do UE

4 11

wyżebrałam od guru, bo po rozwałce całej oświaty muszę się ratować. GORE ... gore !!! 11:41, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@spadochron@spadochron

19 5

przypomnij sobie jak wasz tusek uciekał do UE 11:44, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

... uciekał ???... uciekał ???

0 5

27 : 1 - to nie ucieczka lecz przyjęcie z otwartymi ramionami. Tylko jedna gnida kąsała bez efektu. 17:38, 15.03.2019


Nauczyciel LGBT+Nauczyciel LGBT+

6 15

Będziemy uczyć LGBT+, dostaniemy podwyżki a wy za to zapłacicie z własnej kieszeni drodzy rodzice hahaa 12:10, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻenadaŻenada

7 18

Od jutra tylko szkoły wyznaniowe katolickie w 100% prowadzone przez księżny oczywiście płatne, a wtedy będzie pięknie - tak jak chcecie - średniowiecze. Jestem zaskoczony tym że jedna lub dwie osoby uskuteczniające się w tych pustych komentarzach potrafią tylko judzić i dyskredytować nauczycieli. Tylko świecka szkoła z godziwymi zarobkami zapewni odpowiedni poziom kształcenia i nie dopuści by mądre społeczeństwo wybierało miernoty na eksponowane stanowiska , gdzie wykształcenie będzie wykładnią przydatności i kompetencji , gdzie wykształcenie spowoduje że społeczeństwo nie będzie podatne na skretyniałe manipulacje. Religia do kościoła , nauka do szkoły . Nauczyciele walczcie o swoje ! ! ! niech ciemniaki zobaczą że jesteście niezbędni ,a skończą się idiotyczne komentarze niedouczonych ludzi !!! 12:11, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

szkólnyszkólny

6 0

jesteś zwykłym matołem, nikt nie przymusza rodziców do wysyłania do szkół katolickich, jestem za wprowadzeniem wyboru, a nie przymusu edukacyjnego szkoły publiczne, w której dziecko narażone jest np na propagowanie dewiacji, niech powstaną bony edukacyjne i wtedy lewactwo nie będzie dotowane przez społeczeństwo, ale okaże się, że do ludzie będą posyłać dzieci do szkół katolickich, gdzie jest wyższy poziom nauczania, a lewaki niech się trują LGBT i ich rozwój nie podniesie się powyżej rozwoju ameby. 12:51, 15.03.2019


RODZIC wwwRODZIC www

18 5

Do nauczyciela LGBT+ - widzimy do czego nauczyciele są zdolni zniszczyc nasze dzieci WSTYD za taką wypowiedz NAUCZYCIELA. 13:49, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NauczycieleeeeNauczycieleeee

19 10

W lutym 2 tygodnie wolne,kwiecień kilka dni wolne ,maj kilka dni wolne,czerwiec kilka dni wolne,lipiec i sierpień wolne - za co państwo im takie wysokie pensje płaci.Jestem za tym aby nauczycielom,którzy podjęli pracę podwyższyc o pozostałym pozostawic b.z. 13:59, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sossos

18 9

jak im źle w szkole to niech zatrudnią się u prywaciarza. Tam za strajk lub upomnienie się o podwyżkę to od razu zwalniają. I niech harują tyle godzin co my od rana do wieczora aby zarobić marne 3tyś, o które trzeba się jeszcze upominać. Nam tyle wolnego nikt nie da i to jeszcze płatnego. Jakbym pracował tyle godzin co oni to nawet 500zł bym nie zarobił 15:16, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

K.K.

1 2

Niestety nie wiesz ile ONI pracują...
22:21, 15.03.2019


PrawdaPrawda

14 7

Czyli pedofile wchodzą do szkół pd pretekstem strajku nauczycieli! 17:13, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

W większości opiniiW większości opinii

18 14

negatywnych o nauczycielach widzę sporo błędów gramatycznych, ortograficznych i składniowych. Trudno żeby osły klasowe kochały nauczycieli ... Nauka dla nich to była tortura, co widać po ich wypocinach. Normalka ! 17:43, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Błędy Błędy

9 4

Tu też widzę kilka błędów w pisowni 17:54, 15.03.2019


Opinie Opinie

10 7

Jak się słucha tego ile oni chcą od razu podwyżki to człowiek w nerwach nie myśli o poprawnym pisaniu 17:52, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

A nawet o poprawnymA nawet o poprawnym

2 2

chodzeniu i siusianiu. Przez te nerwy wszystko wysiada ... 06:50, 16.03.2019


do W większości opindo W większości opin

12 6

Czytelnicy expresu gdzieś mają twoja ortografię. Najwięksi biznesmeni to własnie twoje osły klasowe. LGBT+ i pedofilia tego uczy dzisiejsza szkoła. 17:57, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Jo, JANUSZE byznesu Jo, JANUSZE byznesu

1 0

Znamy, Znamy !! Najlepsi w rachunkach ... Spytajcie zatrudnionych ! 06:05, 16.03.2019


OSIOŁEK SAMOUKOSIOŁEK SAMOUK

12 7

To nie osły klasowe tylko efekt nauczania tej elity społecznej.Dobrze że rodzice poświęcają tyle godzin na naukę z dziecmi. 17:57, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

11 8

Spróbujcie tylko zakłócić egzaminy a rodzice w całej polski z tych waszych szkół (ośrodków narkomani) i waszych d**** zrobią jesień średniowiecza. 18:05, 15.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

uczonyuczony

5 4

Do Rodzic - groźby są karalne... 21:25, 15.03.2019


PEACEPEACE

12 7

Szkólni mają gdzieś dobro dzieci, te postkomuchy walczą tylko o kasę i swoje przywileje!!! Dać im tę podwyżkę ale zlikwidować im jednocześnie komunistyczną Kartę Nauczyciela!!! Koniec z labą w wakacje!!! 18:45, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PogardaPogarda

8 3

I nienawiść sącząca się z wielu komentarzy potwierdza kompletny upadek dawnego prestiżu zawodu nauczycielskiego. Strajk uniemożliwiający przeprowadzenie egzaminów tego nie naprawi. Śmiem wątpić, że przyznanie podwyżek nawet o 2000Pln na osobę, też godnego prestiżu nie zapewni. Jest temat, wymaga on autentycznych i rzeczowych dyskusji, opracowań i dialogu. Do tej dyskusji powiny być włączone wszystkie gremia: nauczyciele, rodzice, uczniowie, naukowcy, na samym końcu politycy. Naprawa zniszczonego nauczycielskiego prestiżu, żeby była rzeczywista, musi potrwać. Ale najpierw trzeba ją rozpocząć. 19:28, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# pogarda# pogarda

9 6

A po co ci rodzice do debaty skoro rodzice mają gdzieś wychowanie swoich dzieci???!!! Matki teraz tylko botoksy, długie rzęsy i lufrowanie po randkach i po marketach!!! 20:26, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tylko szkoły prywatntylko szkoły prywatn

8 9

Zlikwidować szkoły państwowe , nauka tylko dla najbogatszych , pensje nauczycieli po 10-20 tysi , a reszta niech robi za parobków i uczy dzieci samodzielnie w domu cwaniaki. Jak czytam te chore nie wiem skąd wyciągnięte komentarze to żałuję że nauczanie jest obowiązkowe , bo w innej sytuacji to te nieuki nawet pisać by nie umiały. Tylko dzięki nauczyciela nie podpisują się krzyżykiem :) Dla nie kumatych to była ironia. Nauczyciele jesteśmy z wami , nie dajcie się ! Egzaminy można przeprowadzić np. w czerwcu , co za różnica. Jak nie teraz to kiedy ? Jak nie wy to kto ? Głupoli nie słuchajcie bo to nagonka rządowa jest. 20:56, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tylko szkoly prywatnTylko szkoly prywatn

14 6

Nikt nie podważa tego że szkólni zarabiają za mało! Pytanie tylko gdzie był komunistyczny ZNP gdy rzadziło PO? Dlaczego bierzecie dzieci jako zakładników? Wreszcie - PiS daje wam podwyżki czy nie daje? Co z likwidacją waszej komunistycznej Karty Nauczyciela? Przecież PO chciało ją zlikwidować więc dlaczego Broniarz komuch nie walczy teraz o realizację tego zamierzenia Partii Oszustów? I na koniec do szkolnych - głosujcie sobie na PO to zobaczycie podwyżki jak świnia niebo hahahaha 21:11, 15.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Belferka Belferka

7 5

Też podejmowalismy strajki, lata 2012,2013 o ile dobrze pamiętam, właśnie za rządów po, które wszystko nam zamroziło. Ceny w górę w cholerę, a nam żadnej podwyżki. To nie fair! Nie jesteście w stanie naprawdę przyjąć do wiadomości, że nauczyciele pracują min. 40 godz tygodniowo i dostają za to 1800-3000 zł.,że na nasze rachunki i życie na dobrą sprawę zarabiają mężowie, że wakacje trwają tyle samo co wasze urlopy, bo z końcem roku szkolnego zaczyna się rozliczenie, rady, dokumenty, przygotowania do remontu szkołybi mnóstwo innych rzeczy, trwa to zwykle niemal do końca lipca, a ostatni tydzień lub i dwa sierpnia już w pracy,bo przygotować trzeba nowy rok szkolny. Weekendy świąteczne i ferie to dyżury w świetlicy, szkolenia i rady. Pojęcia nie macie. Nauczyciele w sieci pokazują paski wypłat, czarno na białym ile zarabiamy, ale i to tacy jak Ty są w stanie podważyć. My też chcemy opłacić spokojnie rachunki i zabrać czasami własne dzieci na lody, a pracując tyle co każdy inny śmiertelnik naprawdę na to zasługujemy. 08:09, 16.03.2019


# belferka# belferka

4 1

klamiesz jak typowy komunista...nie wiem w której szkole pracujesz ale ja znam paru szkólnych i zaden z nich nie pracuje czy to w ferie zimowe czy to w wakacje czy w czasie przerwy z okazji bożego narodzenia czy wielkanocy...owszem , w wakacje ida do pracy na dwa trzy dni więc nie wiem po co nawet i ty tutaj próbujesz oszukiwać ludzi, którzy dokładnie widza co wy robibcie w szkołach...powtórze - podwyżki dla was jak najbardziej ale przy okazji likwidacja waszej komunistycznej Karty Nauczyciela !!! i jeszcze jedno, w szkołach uczycie słabiutko a potem dorabiacie sobie na korepetycjach, to jest dopiero porażka !!! 09:47, 17.03.2019


rodzicerodzice

17 6

To dziwne zachowanie ZNPowców czyli pseudoedukatorów, teraz tyle się mówi o walce z pedofilią, o wykorzystywaniu dzieci, no jak to nazwać to branie dzieci za zakładników, czy macie chociaż w sobie jakąś godność, to co proponujecie to chciwość i nieodpowiedzialność! 21:33, 15.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

konsekwencjakonsekwencja

17 5

Straszenie strajkiem przed egzaminami i tłumaczenie, że walczy się również w ten sposób o uczniów jest dla mnie totalnym nieporozumieniem. Gdzie byli nauczyciele gdy dewastowano oświatę, gdy rodzice zgłaszali niepokoje o ilość materiału w klasie 7 i 8, gdy mówili o swoich obawach co do rekrutacji do szkół średnich (dwa roczniki). Pytam się: gdzie wtedy byli nauczyciele? Nic wtedy nie mówili, nie protestowali, nie strajkowali! Dlaczego? Dlatego, że obiecano im podwyżki! Wtedy dobro dzieci mieli za nic! Teraz się proszę przynajmniej przyznać odważnie, że uczniowie są mniej ważni od chęci otrzymania podwyżek. Tłumczenie, że w ten sposób chcecie też zawalczyć o swoich podopiecznych jest po prostu nieprawdziwe. 15:28, 16.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PEACEPEACE

12 7

komuch Broniarz zaczyna brać wszystkich już na strachy, ze nie będzie nawet promocji...i komu ten komuch zrobi krzywdę ? rodzicom ? na pewno nie, zrobią krzywdę tylko i wyłącznie dzieciom a rodzice wam komuchom z ZNP tego na pewno nie puszczą płazem !!! już wzbudzacie pogardę wśród normalnych ludzi , którzy widzą ile naprawdę pracujecie a ile czasu macie labę !!! nie podoba się to zakładajcie prywatne szkoły a tam dyrektor zatrudni was nie za 2800 jak to teraz ma dyplomowany na pasku ale za 1500 zł !!! 09:51, 17.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Seba22Seba22

1 1

Przyjacielu, nie napinaj się, jest ryzyko pęknięcia żyłki... 08:23, 19.03.2019


XccXcc

8 0

Pomijając fakt ze strajk jest zagrywką polityczna to uważam ze nauczycielom naleza sie podwyżki, zawod nauczyciela w dzisiejszych czasach nie jest doceniany, a niestety młodziez coraz trudniejsza, rodzice roszczeniowi, nie to co kiedys, brawo ze walcza o swoje, powinni zrobic to juz duzo wczesniej 23:50, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

eeeeeeeeee

1 2

dowiedzialam,sie za dzien strajku nauczyciel straci nawet 650,zl - kto za jeden dzien tyle zarobi!!! 13:09, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jestes analfabeta majestes analfabeta ma

0 0

to pomnóż to przez 20 i wyjdzie ci miesięczna pensja?
hahahahhahah 08:57, 21.03.2019


AugustAugust

1 1

Kura miał rację -ciemny lud wszystko kupi .
Kłamliwy Premier wcisnął kit ciemnocie o zarobkach nauczycieli rzędu 5000 tysięcy , a ta ciemnota jak stado bara baranów rzuciło się na nauczycieli .

Ponoć Sierakowice mają największy pobór 500+ . Zastanawiam się , jaka czeka nas przyszłość , skoro ludzie o poglądach 500 + jeszcze się rozmnażają . 16:36, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wszyscy mówią, że naWszyscy mówią, że na

1 1

Jakoś nikt nie chce im dać godziwego wynagrodzenia. Jeszcze mamy do nich pretensje, że o swoje wynagrodzenie chcą walczyć. Wszyscy politycy mówią, że nauczyciele powinni więcej zarabiać, ale im nie chcą dać. Lekarze dostali, pielęgniarki dostały, wojsko dostało, policjanci dostali wszyscy ponad 1000 pln. Nauczyciele od lat proszą o godziwe wynagrodzenie i my mamy pretensje, że gdy tego nie dostają chcą protestować. Chore panstwo, chory naród. 09:04, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AhahahAhahah

1 0

Chcą podwyżki niech pracują 40h tygodniowo... Tłumaczeniem nie jest dla mnie, że w domu pracują - to niech w szkole posiedzą i "popracują" - to jest ich miejsce pracy. Dlaczego młodzież znów staje się króliczkami doświadczalnym - będzie egzamin, a nie będzie.../co tam/ Pedagodzy są do przekazywania wiedzy, a dzieci do czerpania wiedzy i doświadczenia. A coraz częściej spotykam się, że trzeba brać korepetycje - bo nauczyciel nie potrafi przekazać wiedzy, a wymagać co do wynagrodzenia to jak najbardziej. Styl skandynawski poproszę... Komórka nadzorująca pracę nauczycieli - jak się dowie, że dziecko korzysta z korepetycji to nauczyciel do zwolnienia... To oni są dla Naszych dzieci nie na odwrót!!! 11:13, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%