Zamknij

Radni chcą usunąć Kartuzy ze Związku Miast Polskich. Dlaczego teraz?

11:46, 21.03.2019 W.D. Aktualizacja: 13:41, 21.03.2019
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Kartuscy radni chcą, by Kartuzy wystąpiły ze Związku Miast Polskich. Złożyli projekt uchwały w tej sprawie. I to akurat w momencie, gdy organizacja ta zapowiada wystąpienie z pozwem przeciwko Ministerstwu Edukacji Narodowej, w związku z bałaganem w systemie oświaty. Pytamy na ile polityczna jest motywacja radnych, a na ile wynika z niechęci do burmistrza.

Związek Miast Polskich, skupiający ponad 300 miast, to organizacja, która bardzo często krytycznie odnosi się do rządowych pomysłów. Solą w oku obecnej władzy ZMP stał się bez wątpienia po zapowiedziach o zbiorowym pozwie samorządów przeciwko Ministerstwu Edukacji Narodowej. Chodzi o to, że gminy coraz boleśniej odczuwają skutki finansowe zmian w systemie oświaty i dlatego domagają się zwrotu tego, co musiały przeznaczyć z własnych budżetów na utrzymanie szkół, a na co powinny być pieniądze z budżetu państwa.

Zbieg okoliczności, czy polityka?

Pisaliśmy kilka dni temu, że przyłączenie się do pozwu rozważają też Kartuzy. Szef kartuskiego samorządu Mieczysław Gołuński stwierdził, że gminy Kartuzy nie stać na finansowanie reformy oświaty w obecnym kształcie tym bardziej, że do realizacji jest wiele ważnych zadań inwestycyjnych.

Ta zapowiedź zbiegała się w czasie z niespodziewaną propozycją kartuskich radnych, którzy złożyli projekt uchwały w sprawie... wystąpienia ze Związku Miast Polskich. Sytuacja jest nietypowa z dwóch powodów: pierwszy to wspomniany już pozew przeciwko MEN, a drugi - burmistrz Kartuzy pochwalił się niedawno, że ponownie został członkiem Zarządu Związku Miast Polskich. O co chodzi radnym?

W uzasadnieniu do swojej uchwały radni piszą, że członkostwo w Związku Miast Polskich nie przynosi Kartuzom wymiernych korzyści i wiąże się z opłacaniem rocznej składki w wysokości 4 689 zł oraz innymi kosztami, co rocznie daje kwotę około 6 689 zł. Radni podkreślają, że gmina opłacała składki przez 22 lata, a w związku ze swoim wysokim zadłużeniem powinna przeznaczyć środki na bieżące potrzeby mieszkańców.

Fragment uzasadnienia uchwały ws. wystąpienia ze Związku Miast Polskich.

-  To jest oczywiście absurdalny argument - mówi burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński. - Gmina Kartuzy ma budżet na poziomie 200 mln zł i naprawdę nie ma takiej sytuacji, by nie stać nas było na opłacenie w skali roku składki na poziomie czterech czy pięciu tysięcy złotych. Zapowiedziałem już zresztą, że jeżeli tylko o to chodzi, to ja z własnych pieniędzy zapłacę tę roczną składkę, bylebyśmy tylko pozostali w Związku Miast Polskich. Są nawet przedsiębiorcy, którzy jak usłyszeli, że radni chcą wystąpić ze Związku Miast Polskich, zadeklarowali pomoc w opłacaniu składki. Więc to nie pieniądze są problemem. Moim zdaniem chodzi o coś zupełnie innego i niestety w grę może wchodzić polityka.

Opłaca się?

Szef kartuskiego magistratu przekonuje, że Kartuzom po prostu opłaca się członkostwo w Związku Miast Polskich.

- To jest najstarsza i najważniejsza organizacja samorządowa stojąca na straży interesów samorządów, a więc także mieszkańców - mówi Mieczysław Gołuński. - Członkowie Związku Miast Polskich współdziałają z rządem, często opiniują, monitorują przepisy, które mają wpływ na nasze funkcjonowanie. I często jest tak, że nasze uwagi są przyjmowane. To bardzo ważne, żeby głos samorządów, także takich jak kartuski, był słyszalny. Radni być może nie zdają sobie sprawy, że członkostwo w takiej organizacji to dostęp do wiedzy, informacji, które często pozwalają nam z wyprzedzeniem przygotować się na zmiany przepisów, czy nowe rozwiązania, które mają być wdrażane. Korzystaliśmy ze wsparcia prawnego Związku Miast Polskich podczas sporu ze spółdzielnią mieszkaniową, bo okazało się, że problem ma złożony charakter, więc gmina po prostu zyskała w tym momencie. Ja zostałem wydelegowany do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego. Regionalny. Z tego programu współfinansowana jest budowa dworca w Kartuzach, rewitalizacja miasta i wiele innych projektów. Komitet jest ważnym organem zatwierdzającym m.in. sposób podziału budżetu unijnego na różne priorytety w ramach RPO, jak również kryteria wyboru projektów. To bardzo ważne z punktu widzenia naszej gminy. Opowiadanie więc, że Kartuzy niczego nie zyskują na członkostwie w Związku Miast, to po prostu nieprawda.

Potrzebny dialog

Zapytaliśmy więc Tomasza Belgraua (klub PiS), wiceprzewodniczącego kartuskiej Rady Miejskiej, czy radni rzeczywiście realizują cel polityczny, chcąc usunąć Kartuzy ze Związku Miast Polskich.

Prezydium kartuskiej Rady Miejskiej - z lewej Tomasz Belgrau. fot.W.Drewka

- Jeżeli mówimy o celach politycznych to one rzeczywiście są, ale po stronie pana burmistrza, bo to on angażuje się często w wiele spraw, podejmuje inicjatywy mające charakter polityczny, zamiast zająć się pracą na rzecz gminy Kartuzy - mówi Tomasz Belgrau. - Burmistrz powinien skupiać się na sprawach gminy, a wiemy, że często nie ma go już w piątki, soboty, bo jednak dość często odbywają się spotkania w ramach Związku Miast Polskich. A jaki jest efekt tych spotkań? Nic o tym nie wiemy! Burmistrz nie informuje nas o tym jakie sprawy są tam poruszane, czego dotyczą jego wyjazdy. W jego sprawozdaniach nic o tym nie ma. Mam wrażenie, że burmistrz żyje sam dla siebie. Powinien zdecydować, czy chce być na piedestale, czy piastować funkcję burmistrza Kartuz i zajmować się sprawami gminy. Biorąc pod uwagę wysokość składek i częste nieobecności burmistrza, to jednak dla gminy są to spore koszty. Burmistrz Kartuz powinien zmienić swoje podejście, powinno być więcej dialogu, a tego nie ma. W tej chwili nie widzę więc nic pozytywnego w naszym członkostwie w Związku Miast Polskich. Ale jestem ciekaw dyskusji na najbliższej sesji.

Radni chcą przedyskutować sprawę najpierw w ramach komisji, a potem uchwała ws. wystąpienia Kartuz ze Związku Miast Polskich trafi na sesję, która odbędzie się w przyszłym tygodniu.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(89)

mermer

38 34

radni niestety w tej kwestii nie mają racji, zwykła *%#)!& !! 11:52, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

WiedźmaWiedźma

44 33

To bardzo przykra wiadomość. Przykra jest też niewiedza radnych i gołym okiem widać ,że zależy im przede wszystkim na udupieniu Burmistrza , a korzyści płynące z bycia w Związku kompletnie ich nie interesują. I jak zwykle podjazdowe wojenki i małe interesiki własne. Niedobrze się robi!! 11:57, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

związekzwiązek

4 1

czyli ? konkretnie co nam to daje ? 19:38, 21.03.2019


LGBT+LGBT+

23 28

Burmistrzu kiedy karta LGBT+ w Kartuzach? 11:58, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KatolKatol

14 5

A po co i komu to potrzebne? 13:27, 21.03.2019


Ja wam damJa wam dam

4 5

Jak będzie szpital dla pacjentów LGBT to i dostaniecie swoją kartę. 16:02, 21.03.2019


LGBT+LGBT+

29 27

W burmistrzu jedyna nadzieja na wprowadzenie karty LGBT+ bo wredni radni nigdy się nie zgodzą. Burmistrzu odwagi tak jak w Warszawie. Niech pan pokaże że stolica kaszub nie jest gorsza. 12:04, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kiedyś uważałam, że Kiedyś uważałam, że

6 3

Kiedy czytasz i widzisz, że już się do reszty na świecie *%#)!& "To właśnie przeciw tym standardom, zapisanym w deklaracji WHO, protestują przeciwnicy karty LGBT plus. Jak twierdzą, karta LGBT + bazuje na deklaracji WHO, a ta sugeruje nauczycielom wprowadzanie u dzieci zajęcia dotyczące seksualności. Chodzi np. o lekcje ze świadomości własnego ciała, w trakcie której poruszane są kwestie ?radości i przyjemność z dotykania własnego ciała, masturbacja w okresie wczesnego dzieciństwa? , a także ?odkrywania własnego ciała i własnych narządów płciowych?.

Według deklaracji WHO, do której nawiązuje karta LGBT plus, dzieci w wieku 0-4 mają też w trakcie lekcji edukacji seksualnej ?uzyskiwać świadomość związaną z tożsamości płciowej?. Jak instruuje deklaracja WHO, edukatorzy seksualni w zajęciach z dziećmi od 4 do 6. roku życia poruszają też kwestie antykoncepcji, seksu w Internecie, badania własnego ciała, a także ról płciowych.
Więcej: https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Karta-LGBT-Plus-co-to-jest-gdzie-obowiazuje" 12:32, 21.03.2019


Nie za kartą LBGT+Nie za kartą LBGT+

17 5

po prostu nie! 12:36, 21.03.2019


KissKiss

63 26

Pytanie do radnych: co zrobiliście Państwo dla naszej gminy prócz podniesienia sobie wynagrodzenia? czekam na konkrety! 12:09, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrioKrio

46 28

cytuję"Zapytaliśmy więc Tomasza Belgraua (PiS), wiceprzewodniczącego kartuskiej Rady Miejskiej..." Panie Belgrau dlaczego Pan należy do PIS??? Niech Pan wystąpi z niego, bo to nic nie wnosi. 12:12, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TejmanTejman

8 1

Trafny komentarz. 17:23, 21.03.2019


ale...ale...

3 1

Gmina nie płaci jego składek ani delegacji. 07:13, 22.03.2019


@LGBT+@LGBT+

13 18

Popieram. I proponuję, żebyś napisał/napisała do burmistrza w tej sprawie. Bo z ciemnotą trzeba walczyć. A jeśli jeszcze do tego jesteś reprezentantem/reprezentantką tego środowiska to szczególnie powinno ci zależeć. 12:36, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HomofobHomofob

13 2

Tu nie chodzi o ciemnotę. Tu trzeba leczyć osoby z ich nienaturalnych odruchów. Tak jestem homofobem. Jak tylko spotkam dwóch chorych facetów czy kobiety idących za rękę po ulicy w Kartuzach to już lepiej szykujcie dla mnie cele. 13:55, 21.03.2019


TakTak

41 21

Jestem przeciwny wystąpieniu z ZMP. To jakiś żart! 12:37, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TolerancjaTolerancja

32 25

Wystąpienie z ZMP to temat zastępczy by stopować burmistrza. Burmistrzu pokaż im kto tu rządzi. Karta LGBT+ w Stolicy Kaszub jak w Warszawie i Poznaniu. 12:47, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KatolKatol

12 2

LGBT + czy bez + zawsze kończy się brakiem tolerancji dla normalności czyli zdrowych zachowań, poglądów, rodzin, par. Niepohamowana agresja, wyzwiska, wulgarność to ich wizytówka. Wystarczy popatrzeć na zachowanie zwolenników LBGT na różnego rodzaju marszach, paradach etc. NIE DLA LGBT. ZnÓw mniejszość chce narzucić wiekszości swoją wolę 14:37, 21.03.2019


Rozumiem...Rozumiem...

40 20

Rozumiem, że uprzykrzanie życia i robienie pod górę burmistrzowi przez dwóch niedoszłych burmistrzów ciąg dalszy. 12:50, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tendencyjnetendencyjne

26 19

W ostatnim czasie artykuły na tym portalu są wybitnie jednostronne. Szkoda, bo kiedyś czytało się je z przyjemnością, ponieważ pokazywały równowagę. Teraz wszystkie opierają się na jednym założeniu: radni źli, mieszkańcy źli, tylko burmistrz jest dobry. Nie pochwalam przepychanek politycznych ale brak bezstronności dziennikarskiej mnie odrzuca. 12:59, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Żukowo Żukowo

5 5

Tak samo. Wszyscy żli tylko Pan - to ważne slowo - Burmistrz jest cacy. Ten portal jest bez sensu dla mieszkańców. Wiadomo, że pewnie chodzi kasę.
14:49, 21.03.2019


ManyyyManyyy

24 25

Skoro prawie 5 tys zł to taki mały koszt to czemu za takie pieniądze nie kupić dzieciakom obiadów w szkole. Artykuły w ostatnim czasie wyraźnie faworyzują Burmistrza. Od tego są Radni żeby kontrolować bezsensowne wydatki i widzimisię Burmistrza. A osoby komentujące a raczej jedna osoba komentuje i chwali MGG 13:08, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pewno jopewno jo

21 11

tendencyjnie - już od dawna wiadomo z kim się zbratał Express...
ps. cóż to za ważne zmiany przepisów, czy nowe rozwiązania, które mają być wdrażane zaproponował lub choćby brał w tym udział nasz panujący ? Pewnie chodzi o nowy piec węglowy dla spalarni ruskiego węgla na wybika który został zakupiony za grube MILIONY dwa lata temu. 13:11, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@tendencyjne@tendencyjne

15 8

Zawsze ktoś będzie niezadowolony. Pamiętam, że jak dziennikarze krytykowali burmistrza za deptak, albo za gaj to byli tacy co pisali, że są "stronniczy". Teraz jak pokazują, że radni robią głupotę to są "tendencyjni". Komentarze jak twój też są tendencyjne i co? 13:15, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No proszę No proszę

13 9

No to nie jest polityczne zagranie - na złość radnym wprowadźmy deklarację LGBT - ciekawe czy ci co piszą takie komentarze mają dzieci i chcą dla nich nauki masturbacji w wieku 4 lat? 13:19, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@No proszę@No proszę

6 10

A ty ciągle uważasz, że od masturbacji się ślepnie i rosną błony między palcami jak u żaby? To szczerze współczuję i mam nadzieję, że nie masz dzieci. 13:24, 21.03.2019


do @No proszędo @No proszę

7 4

ja mam dzieci i jakoś nie zauważyłem, żeby w wieku 4 lat ich zainteresowania skupiały się wokół seksualności. Ich świat jest inny, czysty dziecinnością i nie wyuzdany. To "oświeceni" dorośli na siłę niszczą ich niewinność. Skutki owej edukacji są opłakane co widać gołym okiem na przykładzie Zachodu. STOP DEPRAWACJI DZIECI !!! Zostawcie im dzieciństwo !!! 13:35, 21.03.2019


LGBT+LGBT+

15 17

Tylko kata LGBT+ może zmienić myślenie młodego pokolenia. Bo starzy są skamieniali jak dinozaury. LGBT+ to jedyna szansa na wychowanie nowoczesnych europejczyków i jedyna szansa na trwałe osunięcie PiS od władzy. 13:22, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KatolKatol

5 0

I wszyscy te skamieliny podziwiają. Dinozaury jako dinozaury i starych dla których liczył się Bóg, Honor i Ojczyzna! Którzy nie zmieniali męża czy żony na nowy model, ale wspólnie szli przez życie w zdrowiu i chorobie, w szczęściu i kłopocie. Dla których słowo było ważniejsze od pieniędzy, liczyła się odpowiedzialność i rzetelność itd, itd, Dzisiaj ci "nowi europejczycy" uciekają od problemów, od obowiązków, od odpowiedzialności. Dla nich najważniejsza jest zabawa, kasa, niczym nie skrępowane rozpasanie seksualne, a potem aborcje na życzenie etc. A najważniejsze dla nich to "JA". Zero zasad, zero honoru. Nie dalej jak kilka dni temu młody człowiek z wielkiego miasta, zapewne nowoczesny europejczyk był raczył powiedzieć do kamery: "nie jestem za niepodległością Polski". Tego młodego pokolenia chcecie "nowocześni europejczycy"? 20:35, 21.03.2019


AbacAbac

17 4

Jest okazja napisać coś przeciw rządowi to i zaraz dr Ewka się pojawia hahaha 13:23, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

............

33 15

Szczerze to się mocno zawiodłem na radnych. Zamiast wykazywać inicjatywy oraz działać na rzecz mieszkańców gminy wolą urządzać prywatne wojenki z burmistrzem. Nie tędy droga!!! 13:24, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Abac@Abac

8 2

No i słusznie, bo trzeba ludzi uświadamiać 13:25, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak jestTak jest

15 12

Wprowadzić LGBT+. Cała opozycja i społeczeństwo musi się zjednoczyć. Rolnicy, nauczyciele, urzędnicy strajkować tak długo aż skończą im się pieniądze na rozdawnictwo. 13:31, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

CiekawskiCiekawski

0 0

Co ma wspólnego karta LGBT+ z walką z PIS? 12:44, 22.03.2019


mcvmcv

24 11

Czyli tak naprawdę nie chodzi o nic konkretnego, ale żeby zrobić na złość MGG. Tak samo piszą na K.I. To nie jest normalne. To miasto nigdy nie pójdzie do przodu, jeśli oni będą tylko ze sobą walczyli. 13:37, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Manyyy@Manyyy

7 6

obiady z naszej dyżurnej "gminnej" stołówki p. Żołnowskiego, z której dzieci dostają obiady w szkołach? nie róbmy tego dzieciom. to powinien być temat na obszerny artykuł. tego się nie da jeść. droga redakcjo! zajmijcie się tym! 13:40, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@@Abac@@Abac

11 10

Pan Ewka wymarzył sobie, by być na poziomie konkurencyjnego portalu. Nie wie jednak, że sam sobie odbiera tę szansę poprzez brak obiektywizmu. Pozdrawiam 13:41, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Za kim za kim no powZa kim za kim no pow

6 1

Ja się zastanawiam za kim Drewka teraz jest. Jego idol Petru nic już nie znaczy. Jego partia .Nowoczesna hahaha sami siebie pogrążają. Czyżby Wiosna była najbliżej jego sercu? No panie Wojtku prosimy o odpowiedź. 13:57, 21.03.2019


do @@Abacdo @@Abac

8 3

Nie ma mediów obiektywnych - nigdy nie było i nigdy nie będzie. Zdziwienie co? 14:02, 21.03.2019


LGTB + :)LGTB + :)

26 4

W Kartuzach jak widzimy dwóch facetów prowadzących wózek , to na 100% są to złomiarze. I niech tak zostanie!! 14:00, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PISowska drogaPISowska droga

26 18

Jutro kartuscy "radni" z mafii PIS przegłosują wystąpienie Kartuz z Unii Europejskiej i ścisły związek z ideowo im bliższą Białorusią pana dyktatora Łukaszenki. Vivat PiS. 14:08, 21.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mick jaggermick jagger

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


włodwekwłodwek

3 1

o co ci chodzi bialoruś chyba nie chodzi ci o powrót komuny jakoś mi smrodem zapachniało 14:58, 21.03.2019


berber

3 2

lecz się psychiatrycznie zboczeńcu 15:59, 21.03.2019


scesce

2 1

Pan powinien wiedzieć najwięcej o politycznej motywacji 14:19, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZofiaaaZofiaaa

22 8

Drodzy Radni!! Mam pytanie, z czego Państwo zrezygnowali na rzecz Gminy Kartuzy? Jakie u siebie wprowadziliście/cie oszczędności? Proponuję uposażenie albo jego część przekazać na obiady dla dzieci. 14:22, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MiśMiś

1 1

To i może burmistrz też zrezygnuje ze swojego uposażenia 20:47, 21.03.2019


MiśMiś

3 1

Na ilu wyjazdach zagranicznych (w tym Gruzja) z ramienia Związku Miast był burmistrz i kto za to płacił. Dlaczego radni nie mogą uzyskać takiej informacji. Konkretnie ile ze Związku a ile z kasy gminy? Fajnie sie bawić za nasze. Co z tych wizyt pozyskała nasza gmina? 20:55, 21.03.2019


Żal Żal

25 10

Już na pierwszej sesji radni podnieśli sobie diety. Na to gminę musiało stać?! Za tanich radnych można się wstydzić, byle pod górkę. Szkoda że tak nie angażują się w życie społeczne, a nie tylko na sesjach można ich zobaczyć. 14:38, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KumatyKumaty

20 5

Niech WSZYSCY samorządowcy zajmą się polityką, a raczej działalnością LOKALNĄ. Niech przestaną wychodzić przed szereg czyli przed Rząd RP. Niech przestaną skłócać mieszkańców! Zajmijcie się przyciąganiem inwestorów i turystów. Tylko tyle! 14:56, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@KUMATY@KUMATY

15 14

Masz rację, a więc p. Burmistrzu do pracy - a nie jeździć po Polsce i się promować :) 15:14, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec wsi Mieszkaniec wsi

15 19

Bardzo dobra decyzja radnych o wystąpieniu z Związku miast polskich .Jak radni wspomnieli Burmistrza w piątek nie było ale zadajemy pytanie dlaczego tam jeździł był pod wpływem prezydentów i burmistrzów o liberalnych lewackich poglądach dało to się odczuć przy paleniu znicza pod sądem czy przy śmierci Prezydenta Adamowicza na rynku w Kartuzach był pod ich presją światopoglądowa. Do czego zmierzam Burmistrz Kartuz dbał o wizerunek miasta Kartuz szczególności centrum miasta ,żeby potem chwalić się na spotkaniach jak prężnie rozwija się Kartuzy zapominając o Solectwach szczycac tym że interesuje jedynie miasto Kartuzy 15:20, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie wierzę ...Nie wierzę ...

4 3

Człowieku co ty piszesz, sam w to wierzysz czy jesteś , jak to określiłeś, pod presją światopogladową swojego klubu politycznego? 17:13, 21.03.2019


@mieszkaniec wsi@mieszkaniec wsi

17 8

Aha czyli jakby był pod wpływem burmistrzów o prawackich - najlepiej pisowskich poglądach to byłoby super i pięknie tak? Gdyby jeździł na miesięcznice i tam palił znicze to też byłoby wspaniale - byłby najlepszym burmistrzem na świecie. Albo gdyby postawił pomnik ku czci Lecha lub Jarosława, wtedy piałbyś z zachwytu. Wiesz jak to się nazywa? Hipokryzja. 15:36, 21.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mieszkaniec wsiMieszkaniec wsi

7 4

W końcu niech skończy z polityką zajmie pracą na rzecz gminy i zaniedbanymi Solectwami. 15:51, 21.03.2019


AdalbertAdalbert

0 4

100% racji i to jest setno sprawy - wszystko tylko nie pisiorem. 17:03, 21.03.2019


EhhhEhhh

4 0

Ludzie...nauczcie się tego... pobożna lewica to nie żadna prawica! 17:35, 21.03.2019


Ze wsiZe wsi

17 17

Już to pisałem,jeżeli MGG chce robić karierę polityczną i sprawy gminy go nie interesują to czas opuścić to stanowisko.Wzorce z Gdańska czy Warszawy w Kartuzach się nie przyjmą.A może już czas na referendum? 15:42, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TejmanTejman

3 7

A może wstąpić do pisu i być niedobrym człowiekiem i wtedy bez referendum , bo referendum i tak wygra . Ze wsi może trzeba być rozgarniętym . 16:58, 21.03.2019


@ze wsi@ze wsi

2 8

A skąd wiesz czy wzorce ze stolicy czy z Gdańska się nie sprawdzą? Małą masz wiarę w swoją małą ojczyznę 17:24, 21.03.2019


@ze wsi@ze wsi

18 9

I teraz przynajmniej napisałeś o co naprawdę chodzi. MGG wygrał w wyborach, ale nie wszyscy umieją się z tym pogodzić. To jest cały problem. 15:45, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

18 17

Panie belgrau daj sobie spokój z tą walka z burmistrzem i tak nim nigdy nie będziesz . Jesteś mściwy za to że cię wyrzucił z hukiem z urzędu. 16:21, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PułkownizUBekPułkownizUBek

20 14

Kiedy dymisja ORMOWCA? 17:03, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BurakBurak

6 5

Już po ciebie prokuratura lezie! 19:41, 21.03.2019


PiSPiS

16 8

zachowuje się obrzydliwie; pogarda dla innych, a teraz w anonimowych komentarzach próbują nawiązywać wszędzie do LGBT - chcą jak każdy totalitarny reżim szukać wroga wewnętrznego i kierować ku niemu energię tłumu; proszę zwróćcie uwagę, że od kiedy prezes Kaczyński na konferencji prasowej uznał LGBT za wroga numer jeden, anonimowi komentatorzy cały czas podnoszą temat 17:12, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mściwi radnimściwi radni

17 11

po przegranych wyborach pokazują jedne z najniższych instynktów... 17:13, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JeżeliJeżeli

16 7

Jeżeli szukamy oszczędności to za takie bzdurne pomysły, powinni cofnąć swoje podwyżki. 17:20, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdalbertAdalbert

8 7

100% racji i to jest setno sprawy - wszystko tylko nie pisiorem. 17:21, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CzteryCztery

16 8

M.G. stwierdził, że gminy Kartuzy nie stać na finansowanie reformy oświaty w obecnym kształcie, ale jednocześnie mówi, że stać ją na opłacanie składki na Związek Miast Polskich bo Gmina Kartuzy ma budżet na poziomie 200 mln zł. Ciekawostką jest to, że ZMP, w którego zarządzie jest M.G., jest w opozycji do obecnego rządu, a nawet można powiedzieć, że jest z nim w sporze (pozew przeciwko Ministerstwu Edukacji Narodowej?). Tylko jak wyjaśnić, że ten zły rząd pozwala wypracować dużo większy budżet dla Kartuz! Panie Gołuński, może Pan przybliży w czym problem? Pieniądze rządu Morawieckiego i podatki obywateli śmierdzą?
Budżet gminy:
2014/2015 - dochody na poziomie 107-110 mln zł, wydatki 106-118 mln zł., zadłużenie ponad 50 mln zł.
2016 ? dochody 153 mln zł, wydatki 140 mln zł, zadłużenie 41 mln zł,
2017 ? dochody 179 mln zł, wydatki 182 mln zł, zadłużenie 48 mln zł,
W 2018 i 2019 powyżej 200 mln zł.
Jak to jest, że obecny budżet jest dwa razy większy niż kiedykolwiek za czasów PełO i PeZeL a wy ciągle biadolicie panowie magistry z magistratu?
19:13, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ktoś ściemniaKtoś ściemnia

15 5

M.G. mówi że członkowie ZMP współdziałają z rządem? Mówi, że ważne jest aby głos samorządów był słyszalny? Mówi, że członkostwo to dostęp do wiedzy, informacji, przepisów? ble ble? Tyle, że nie wiadomo komu M.G. przekazuje te ważne dane? Chowa je w szafie, do której dostępu broni swoim regulaminem? Radni mówią wprost, że Burmistrz nie informuje ich o tym jakie sprawy są tam poruszane, czego dotyczą jego wyjazdy. W jego sprawozdaniach nic o tym nie ma. Kto mówi prawdę a kto ściemnia? 20:19, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MiśMiś

13 5

A te wyjazdy zagraniczne to kto finansuje? Związek Miast czy gmina? 20:58, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@ktoś ścienna @ktoś ścienna

5 10

To idz zapytaj o te informacje, ja pytałem to wiem. Kto pyta nie błądzi. Miłego wieczoru wszystkim życzę. 21:52, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KARTHAUS ...KARTHAUS ...

1 5

polnische Stadt ??? Warum ?? 23:20, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AgnesAgnes

0 0

Warte mal ab.... Wer weiß wie lange das alles noch gut geht. 15:13, 27.03.2019


No, zaczyna sięNo, zaczyna się

6 11

pislamskie wypisywanie nas ze wszystkiego. Zapomnijcie o angielskim, uczcie dzieci ruskiego, bo w tym kierunku idziemy ! 23:26, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

??

1 0

z tym angielskim, to lekka przesada wobec Brexitu, ale może uczyć się nie rosyjskiego ale tureckiego? Niemcy wraz z Turkami szkolili się w ludobójstwie. Garnąc w ramiona Europy Niemiec nie wiem, czy dobrze na tym wyjdziemy. W rzezi Ormian w 1915-16 duży udział mieli niemieccy dowódcy wojsk tureckich oraz uchodźcy muzułmańscy w Turcji. Czy coś Ci to mówi? 14:10, 22.03.2019


Ruski Ruski

10 1

Tak tak już ten wasz nowy alfabet LGBT brzmi jak ten ruski ABWGD,więc chyba z tym kierunkiem coś nie tak. 07:30, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obywatelobywatel

12 7

Podwyższyli sobie diety, dodali komisje, zmienili statut aby dostawać kasę bez przychodzenia na sesje i cały czas jątrzą. O co tu chodzi? Kiedy ta rada zacznie coś robić dla gminy? Czy radni mają jakieś spotkania z wyborcami?, czy mają jakieś dyżury? Gdzie można ich zastać? Co im przeszkadza w Związku Miast Polskich? 08:35, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


dKv6weNRP4 dKv6weNRP4

6 7

Co za bzdura! Może powinniśmy się z wszystkiego "wypisać" i ogrodzić gminę drutem kolczastym, żeby w niczym nie uczestniczyć? Zawiść małych, że "szef" gdzieś ma znaczącą pozycję. Może lepiej zajmijcie się waszymi dietami. 12:36, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ze wsiZe wsi

12 3

A kiedy ten burmistrz zacznie coś robić dla gminy.Gmina to nie tylko Kartuzy.W części tzw.dawnej gminy Sianowo dalej czarny ląd.Brak kanalizacji,nawet temat nie podejmowany ,gaz zapomnij chyba że z chlewa,o innych inwestycjach też nie ma co wspominać.Piniędzy nie ma i nie będzie.Czas panie burmistrzu najpierw zająć się własną gminą albo zrezygnować. 13:13, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiemnośćCiemność

6 3

Przecież napisali co im przeszkadza: Burmistrz tam jeździ w czasie swojego urzędowania i niczego z nikim nie konsultuje (albo konsultuje tak jak w Kartuzach z mieszkańcami, czyli po fakcie) a po powrocie nikomu nie zdaje relacji z niby korzyści jaki ten udział w ZMP przynosi. Czy M.G. zdobywa tam tajemną wiedzę na własny użytek? 20:16, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrecikKrecik

7 1

Transparentność władzy w Kartuzach jest wszystkim wiadoma. 22:06, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roman TuszyńskiRoman Tuszyński

4 5

Czy radni są tak zaściankowi, że nie wiedzą, że w jedności siła. Chciałbym pozdrowić, ale ogarniają mnie całkiem inne uczucia.
14:44, 23.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

orderorder

2 0

sam jesteś zaściankowy trójmiejski banksterze, fałszywa jedność gorsza niż zaraza 10:24, 25.03.2019


Czytelnik 1234Czytelnik 1234

5 1

Nie dziwię się, że radni tak uważają. Kartuzy to piękne miasto i rozwija się jako tako, ale chciałbym zapytać o światłowód który miał być już dawno temu przyłączony do Naszego miasta. Narazie oprócz ograniczonych ścieżek rowerowych nie ma nic. Jesteśmy jako miasto zamkniętym pudełkiem. Przykro patrzeć jak rozwija się np. Stężyca a Kartuzy pozostają smutne.
18:19, 24.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdulaAdula

6 7

I co niedoszli burmistrzowie!!!! Teraz tak będziecie cały czas????Opamiętajcie się. Skończcie swoje prywatne gierki!!!! 09:35, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PamięćPamięć

4 2

Przypominam wszystkim, że od 1989 roku upłynęło już 30 lat! Co można było wybudować przez 30 lat w Kartuzach? Ile wydano pieniędzy publicznych? Co wybudowano? Dla kogo wybudowano? 22 lata w ZMP? Hm? Szmat czasu. Jakie korzyści? Nawet największy optymista będzie miał kłopoty aby coś w tej dziedzinie pochwalić. 15:19, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwator drugiobserwator drugi

0 1

Pytanie, czy Uroczystość gali "Skry" odbędzie się 29 marca2019 r.? Na stronie "Kartuzy Stolica Kaszub" nie piszą o zbliżającym się wydarzeniu. Mała wzmianka o uroczystości jest na stronie "info. kartuzy'". W ub. roku przez tydzień, strony informowały mieszkańców o tej uroczystości. Burmistrz osobiście zapraszał mieszkańców na Uroczystość "Skry". O dziwo, w tym roku cisza na ten temat, "słodka tajemnica", nie nagłaśniane. Z tego wniosek, że MieszkańcyGminy nie mile widziani na tej uroczystości. 23:13, 27.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%