Zamknij

Burmistrz Kartuz powołał sztab kryzysowy w związku ze strajkiem nauczycieli

12:37, 20.03.2019 W.D. Aktualizacja: 14:01, 20.03.2019
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Kto zajmie się dziećmi, gdy nauczyciele będą strajkować? Burmistrz Kartuz zdecydował się powołać sztab kryzysowy, który ma monitorować sytuację. - Chcemy złagodzić skutki strajku dla rodziców i dzieci z naszych szkół, dlatego szukamy możliwości zorganizowania zajęć i opieki dla uczniów - mówi szef kartuskiego magistratu.

W szkołach wciąż odbywają się referenda strajkowe - nauczyciele decydują, czy przystąpić do ogólnopolskiego strajku czy nie. Decyzje mają zapaść do 25 marca. Ale wszystko wskazuje na to, że 8 kwietnia większość nauczycieli przystąpi do strajku. W gminie Kartuzy, w szkołach, w których przeprowadzono już referendum, za strajkiem opowiada się około 80 proc. nauczycieli.

Strajk nieuchronny

Powiat kartuski też czeka na pełne dane o wynikach referendum strajkowego. Jak mówi starosta kartuski Bogdan Łapa, przeprowadzono je dotąd w 4 szkołach i jednej placówce oświatowej, gdzie około 60 - 80 proc. nauczycieli opowiedziało się za strajkiem. Jeżeli więc do 8 kwietnia Ministerstwo Edukacji Narodowej nie porozumie się z nauczycielami, rodzice będą musieli zapewnić opiekę swoim dzieciom.

- Właśnie dlatego postanowiłem powołać sztab kryzysowy, żeby już teraz zastanowić się nad tym, co jako samorząd możemy zrobić - mówił burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński, podczas dzisiejszego spotkania z udziałem przedstawicieli lokalnych instytucji kultury. - Strajk nauczycieli przekłada się przecież na całe rodziny, bo nagle trzeba zorganizować opiekę nad dziećmi, zagospodarować im czas. Stąd propozycja, by na okres strajku nauczycieli nasze instytucje przygotowały specjalne oferty, zastanowiły się co mogą zaproponować dzieciom i młodzieży w czasie, gdy w szkołach nie będzie zajęć lekcyjnych.

Problem jest poważny. W gminie Kartuzy dotyczy ponad 5 tysięcy dzieci. Dariusz Zelewski, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Kartuzach podkreśla, że strajk będzie problematyczny szczególnie w przypadku najmłodszych dzieci. Warto pamiętać, że w protest mogą się włączyć również przedszkola.

fot.W.Drewka

- Będziemy na bieżąco informować rodziców o sytuacji, o tym co będzie się działo w szkołach i na ile będziemy w stanie zapewnić opiekę nad dziećmi - mówił. - Uczniami, którzy przyjdą do szkoły, na pewno ktoś się zajmie, ale rzeczywiście trudno sobie wyobrazić, by dzieci spędzały wiele godzin grając w gry planszowe. Dlatego dobrym pomysłem jest możliwość zorganizowania czasu w placówkach kulturalnych.

Co z dziećmi?

Burmistrz Kartuz zaapelował, by w okresie strajku nauczycieli rodzice, którzy mogą zapewnić swoim pociechom opiekę, skorzystali z takiej możliwości.

- Zdajemy sobie jednak sprawę, że nie wszyscy mogą sami zająć się dziećmi lub powierzyć je dziadkom, albo komuś z rodziny - mówił szef kartuskiego magistratu. - Będziemy spotykali się z dyrektorami szkół, żeby konkretnie ustalić, w jakim zakresie może pomóc szkoła oraz poinformować o zajęciach w Kartuskim Centrum Kultury, Muzeum Kaszubskim, czy na naszej pływalni.

Muzeum Kaszubskie przygotowane jest na przyjęcie kilkudziesięcioosobowych grup dzieci, które będą mogły uczestniczyć w zaplanowanych na ten czas zajęciach związanych z przygotowywaniem ozdób wielkanocnych. Z kolei w Kartuskim Centrum Kultury przygotowano ofertę na 5 dni. Będą to różnego rodzaju zajęcia warsztatowe. Jednorazowo może z nich skorzystać 60 dzieci w godzinach od 8.00 - 14.00. Możliwość atrakcyjnego spędzenia czasu oferuje również Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Kartuzach.

Zajęcia dla najmłodszych gotowa jest też zorganizować kartuska pływalnia, ale jak podkreślił prezes Kartuskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji, kluczową sprawą jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom, więc musiałyby one przebywać na pływalni pod opieką rodziców, opiekunów lub przychodzić na basen w zorganizowanych grupach.

A egzaminy?

Pod znakiem zapytania stoi też kwestia egzaminów gimnazjalnych i ośmioklasistów. Rozpoczynają się one 10 kwietnia. Nie wiadomo, czy do tego czasu strajk nauczycieli zostanie zakończony. Jak podkreśla Dariusz Zelewski, szkoła zrobi wszystko, by egzaminy się odbyły, a w razie braku osób do komisji egzaminacyjnych, ich miejsce zajmą wicedyrektorzy tak, by zapewnić funkcjonowanie komisji.

Problem jest jednak poważny, ponieważ tylko w gminie Kartuzy potrzeba 100 nauczycieli do przeprowadzenia egzaminów.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(124)

rozwiązanierozwiązanie

28 21

Proszę im dać podwyżkę 20% i jednocześnie pensum zwiększyć o 20%. I po sprawie. Będą zarabiali świetnie, a nadal godzinowo będą mieli dużo mniej niż zwykły pracownik. 13:43, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MaxpMaxp

6 1

zacznij prace za 1700 zł w tych czasach dojedź do szkoły czyli bilet miesięczny np nie mówiąc o samochodzie Do tego kup sobie jedzenie coś do ubrania i wynajmij mieszkanie (kawalerkę) a JescZe jak się urodzi dziecko chmmmm 20:29, 20.03.2019


reo

no to macieno to macie

50 35

Może teraz ludzie się obudzą. Pani wiecznie wyszczerzona minister edukacji chce sobie nawiać do Brukseli i zostawić cały bajzel którego narobiła. Głosujcie na nich dalej to zobaczycie jak skończymy.... 13:52, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

 rodzic rodzic

1 0

Może teraz w końcu ktoś podejmie decyzję aby Zalewska , za te tragiczne podstawy programowe, wywalić a nie wysyłać do Brukseli. dzieci pracują ciężej niż dorośli i dziwicie się ,że zaczynają wariować? Popieram strajk nauczycieli!!! Jak jeździli do Warszawy i protestowali w sprawie deformy oświaty , to nikt ich nie słuchał. Trzymajcie się, macie moje poparcie !!!!! 21:24, 24.03.2019


jakiś absurdjakiś absurd

68 65

nauczyciele! czego narzekacie! wakacje wolne, przerwy świąteczne wolne, ferie wolne. do pensji dostajecie rózne dodatki i na dodatek w kółko co roku klepiecie to samo i oczewiscie zero odpowiedzialnosci za nic i jeszcze wam źle???!! ten strajk to jest jakiś żart!! 13:57, 20.03.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

XxXx

14 19

Jak taki jesteś mądry/mądra to studiuj 5 lat po to żeby zarabiać najniższą krajową. 15:05, 20.03.2019


@Xx@Xx

15 21

Jak ten argument mnie śmieszy:) myślicie, ze jesteście pępkami świata? Bo macie studia? Tym bardziej nic bym wam nie dała za ta pychę a tym samym poniżanie innych. A pozostałe grupy zawodowe? Administracja? W rożnych biurach pracują po studiach i robią podyplomowe, dokształcają się na swój koszt byle by mieć pracę i co? Nagwizdać sobie mogą... 16:17, 20.03.2019


#62#62

7 4

Zamilcz impotencie umysłowy. 17:46, 20.03.2019


@#62@#62

7 5

każdy belfer taki wychowany ?

Zarabiacie mało to podnoście swoje kwalifikacje, jak robiłem drugi kierunek zaocznie to uczęszczałem na wykłady z sekretarką mojego LO bo każdy papier więcej to grosz więcej do wypłaty.

Nauczyciele i najniższa krajowa ?gdzie ??!! 20:20, 20.03.2019


kochany..kochany..

12 5

zatrudnij się, jako nauczyciel...tez będziesz miał tak fajnie..wakacje, ferie, 18 godzin pracy, wycieczki z uczniami, zero odpowiedzialności, w kółko to samo będziesz klepał...... No do dzieła! nie zazdrość tylko zrób się nauczycielem SERDECZNIE ZAPRASZAMY 21:35, 20.03.2019


ParanojaParanoja

5 1

Skoro wam tak źle i uważacie że inni mają lepiej, zmieńcie pracę. Jak popracuje w korpo od 8 do 16 z jedną przerwa 15 min za nieco ponad minimalna krajową, to zmienicie zdanie. 03:13, 22.03.2019


pfffpfff

59 57

moge wszystko zrozumiec, strajk górników, pielęgniarek, lekarzy ale nauczycieli? przeciez oni 45 minut siedza na tyłku, a ii zeby jeszcze porządnie nauczyli tak zeby pozniej rodzice nie musieli wydawac kupe kasy na korepetycje!!! 14:00, 20.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

jooooljooool

12 7

nauczyli cie pisac i widac to byl blad,bo nie nauczyli myslec 16:29, 20.03.2019


do wyżej...do wyżej...

4 8

Taki mądry ? to czemu do drugie dziecko musi drałować na korki ? sam nie pamiętasz jak to było ? jak matematyczka po ASP przygotuje uczniów do matury ? nauczyciel z informatyki ma żółtą książeczkę "Windows dla opornych" bo sam przez 20 lat pracy niczego się nie nauczył... 20:24, 20.03.2019


oloolo

16 0

Pracuje w szkole w obsłudze i widzę ile pracy nauczyciele poświęcają dzieciom mimo iż niby pracują tylko kilka godzin dziennie ja to niejednemu uczniowi bym przy........ł za jego zachowanie uczniowie mogą wszystko 20:29, 20.03.2019


ffffff

3 13

ooohoho widze tu solidarnosc nauczycielską! hahha. jestescie beznadziejni. nic nie robicie w tych szkolach. i kazdy ma takie zdanie o nauczycielach.... 09:22, 21.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


oj oj oj oj

51 33

Jesteście żałośni stosując język znanej posłanki,ja proponuję przejść się do szkoły i wejść do klasy następnie stanąć przed taką grupą i poprowadzić lekcję !! Proszę spróbować a wtedy proszę komentować dowoli.Ponadto z tymi wakacjami to nie tak do końca sprawdzić trzeba ile tak naprawdę wolnego ma nauczyciel tylko nie mierzcie tego miarą ucznia. 14:21, 20.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

aaaaaaaaaaaaaaaaaa

18 16

Dorabia u nas w czasie wakacji nauczyciel. Przychodzi pod koniec czerwca, a kończy przed końcem sierpnia, bo na sam koniec miesiąca "coś się zaczyna u niego". Normalnie tragedia!!! Nie całe 10 tygodni, ale tylko 9 tygodni wakacji! Poza tym 2 tygodnie ferii w styczniu/lutym. 2 tygodnie przerwy bożonarodzeniowej. Przedłużone wolne przy okazji świąt wielkanocnych. Przedłużone wolne przy okazji święta zmarłych. I jeszcze kilka dni... 14:27, 20.03.2019


Oj OjOj Oj

12 6

Zmień dielera bo coś chyba nie tak z tobą albo cię oszukuję ,że jest nauczycielem .Chyba że na 1/8 etatu. 14:30, 20.03.2019


gggggg

20 17

bylam uczniem i wiem jak wygladają zajecia. jak klasa nie chgciala sie uspokoic to zawsze kartkówka i byl spokoj. Nie widze tu zadnego wysilku nauczyciela! moja siostra jest nauczycielem i wiem ile macie wolnego!!! to jest wstyd ze strajkujecie!!! 14:39, 20.03.2019


rodzicrodzic

57 34

Dumna jestem z nauczycieli z Kartuz. Wreszcie idą razem i nie czekają na innych, że coś wywalczą. Nie przejmujcie się hejtem, bo ten był i będzie na nauczycieli. Jestem rodzicem i będę też mieć problem, co zrobić z dziećmi, ale jest to jedyna szansa, by was nie poniewierali. Brawo też dla burmistrza za troskę o dzieci. 14:31, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Uczeń Uczeń

11 1

Niemoze ie poprostu dać wolnego dla uczniów szkół 14:53, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarttKartt

21 9

To co wyczynia teraz Goły odbije się czkawką stratą dla gminny 15:01, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

23 18

Ja mam takie wrażenie ze nasz Burmistrz popiera Strajk nauczycieli naocznie popiera opozycję stosując retoryka niepokoju w szkolach zamiast gasić strajk w zarodku to prubuje naglasniac sprawę medialnie przez Ekspres Kaszubski i redaktor Wojciecha Drewka szukając poparcia społecznego bezskutecznie.W ostatnim artykule internauci wyrazili się krytycznie o strajku nauczycieli .Pamiętam wszystkie strajki nauczycieli z poprzednich lat to nauczyciele w szkolach owszem dzieci się nie uczyli ale z dziećmi się na czas strajku się opiekowali mówię o latach80 komunistycznych kończąc na rządach Tuska.Jeśli jakieś dziecko bez opieki na czas strajku ulegnie wypadkowi i będzie to z winy nauczyciela to odpowiada odpowiedzialności cywilno prawnej. 15:20, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MM

3 3

A dlaczego Burmistz ma gasić strajk w zarodku? Jak? Straszyć, odbierając konstytucyjne prawo do strajku? To dobrze,że popiera.

Nauczyciele, ktorzy strajkują, nie biorą żadnej odpowiedzialności za dzieci. A kto nie strajkuje i pilnuje 30 osób podczas wyjścia- jego sprawa. Może nastepnego dnia poprze strajkujących 18:25, 20.03.2019


LGBT+LGBT+

13 29

Burmistrzu kiedy LGBT+ w Kartuzach? Czekamy. 15:23, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nigdy Nigdy

6 3

Na Kaszubach nie ma gejów. 20:59, 20.03.2019


............

14 6

Gminy i powiat nie odpowiadają za pensje nauczycieli A za dodatki funkcyjne tu chodzi o podstawową pensję o której wysokości decyduje MEN 15:32, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

popierampopieram

46 24

Nauczyciele - strajkujcie...
na 500 +, na 300+, na emerytury + i na inne cholerne plus rząd ma, to niech da nauczycielom..

Dlaczego tak nie hejtowaliście jak lekarze i pielęgniarki odeszli od łóżek pacjentów, a policja przestała łapać przestępców? Krótką macie pamięć... 15:33, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

aaa....aaa....

2 4

Dlaczego ludzi tak wkurza strajk nauczycieli???? Prosta sprawa: Lekarze, policjanci itd pracują tyle godzin ile pozostali ludzie ..... poza nauczycielami. Nauczyciele pracuja po 5 godz. dziennie. Do tego maja wolne w kazda sobote, cale wakacje, przerwe na swieta Bozego Narodzenia, na swieta Wielkanocne i 2 tygodnie ferii w zimowych. 08:40, 21.03.2019


kryzys jak nickryzys jak nic

20 1

też mam kryzys jak widzę tą panią pierwszego zdjęcia 15:53, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ja teżja też

0 0

i z ta Panią , przy słupie . 17:38, 20.03.2019


**********

38 9

Ludzie , co Wy wypisujecie? macie świadomość , że po takim hejcie na nauczycieli nie byłoby niczym dziwnym , gdyby wielu przedstawicieli tego zawodu skończyło na zwolnieniach lekarskich z depresją i syndromem wypalenia zawodowego? Jak można robić coś takiego? Ciągle jakieś pretensje i roszczeniowe podejście do wszystkiego; a to nie uczą, a to lenie, a to za dużo wolnego. Ok. doprowadźcie do sytuacji, żeby nauczyciel pracował w godz. 7 - 15 i miał 26 dni urlopu , tak jak reszta świata; ale tak jak reszta świata niech mają prawo do urlopu wtedy jak im pasuje, wywiadówki , rady , konkursy, sprawdzanie sprawdzianów zeszytów , wykonywanie dokumentacji itd, wyłącznie w godzinach pracy czyli od 7 do 15 i na terenie zakładu pracy. O kilkudniowych wycieczkach, sobotnich imprezach , dyskotekach itd. w tych okolicznościach zapominamy bo to niewykonalne w dniach i godzinach pracy. Nie wiem, ale wydaje mi się , że wielu nauczycieli byłoby przeszcześliwych z takiego obrotu sprawy? Wreszcie będą mieli czas dla własnych dzieci. No i jeszcze oficjalny zakaz prowadzenia korepetycji; ci uczniowie, którzy nie "ogarną" sprawy na lekcjach niech douczą rodzice. 15:59, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

:)):))

7 1

ok 16:31, 20.03.2019


Ze wsiZe wsi

18 3

Oczywiście że p.burmistrz popiera strajk,bo bardzo chce zaistnieć jako polityk oczywiście z nadania Po.Gmina już dawno przestała go interesować,chyba że metropolia Kartuzy,bo na wieś już nie zagląda.Tylko po co startował skoro chyba chce do parlamentu. 16:25, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


**********

12 0

Całkowicie się z tobą zgadzam. Dzień pracy od 7 - 15 , urlop w dogodnym terminie, żadnych nadgodzin i pracy w domu. Wszystko na terenie zakładu w godzinach pracy. Żadnych nadgodzin i korepetycji. Praca za godną płacę. Jestem "za" i nie potrzebuję wtedy KN, dwóch miesięcy wakacji i ferii (bo i tak ich nie mam w takim wymiarze):). 17:15, 20.03.2019


#*********#*********

5 2

To dlaczego twoje komunistyczne ZNP nie walczy o to? A co to jest godna pensja? Wiesz ile ludzi po studiach i to cięższych niż te wasze šmieszne pedagogiki pracuje za grosze? 17:21, 20.03.2019


********

4 2

No i pudło, nie mam nic wspólnego z ZNP ani z , jak to określiłeś "śmieszną pedagogiką" . I tyle ty wiesz o wykształceniu nauczycieli, którzy w większości są po kierunkach przedmiotowych i to często dwóch albo trzech. W takich okolicznościach nic dziwnego , że się dogadać nie możemy:) 18:09, 20.03.2019


Do nauczycieliDo nauczycieli

29 17

Nie przejmujcie się hejtem nieuków i nie dajcie się zastraszyć. Bez strajku nic nie wywalczycie i będzie tak jak było a nawet gorzej. 17:04, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zebzeb

25 10

Przez osiem lat od PO nikt nie chciał podwyżek, teraz chcą wszyscy. Popieram nauczycieli ale mogą się dogadać ,we wrześniu następna transza i początek nowego roku, i będzie 1000 zł. Broniarz robi to politycznie,gdzieś ma nauczycieli. Brał udział w protestach KOD. 17:13, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


do tego z mordado tego z morda

3 0

cos ci sie poebao,popatrz na wiek wiekszosci nauczycieli,komunisci ? ty widac dobrze pamietasz ten czas ale wowczs to nie komunisci strajkowali,tylko normalni ludzie przeciw nim,ciekawe kim wowczas byles,po ktorej stronie ? 20:32, 20.03.2019


NauczycielNauczyciel

20 15

Dzięki nagonce PIS i hejterów czuję się jeszcze pewniej w tym co robimy i o co walczymy. Przynajmniej na władze Kartuz można liczyć. Mądre i przemyślane działanie Panie Burmistrzu. 17:20, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@nauczyciel@nauczyciel

3 0

Wykorzystujecie dzieci, wasze *%#)!& czyny nie zemszczą się na was tylko na nich. Powinni was pozwać !! i zamrozić wypłaty !

20:27, 20.03.2019


#nsuczyciel#nsuczyciel

14 6

Przecież wy zawsze walczycie tylko o kasę i o to aby postkomuniści byli przy korycie! Jak Ci się nie podobają twoje zarobki i masz gdzieś dobro naszych dzieci to idź nierobie na budowę, chętnych na twoje miejsce nierobie jest pełno! 17:25, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pełno?pełno?

1 5

Pełno nas a jakoby nikogo nie było:) Odsyłam na stronę kuratorium oświaty, około 13 stron ofert pracy dla nauczycieli , no i ... mam iść na tę budowę:), mogę iść , ale nie wiem czy budowlaniec będzie chciał się ze mną zamienić:) 17:45, 20.03.2019


wiemwiem

14 7

Nauczyciele to kandydaci z list MGG w niedawnych wyborach samorządowych.

Tak więc wiadomo kto kogo popiera.

Te 20% co nie chce przystąpić do strajku nauczycieli to PIS owcy. 17:31, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wiemdo wiem

6 9

No i tu się mylisz, co do zasady jestem po prawej stronie sceny politycznej , ale strajk nauczycieli popieram . Więc , jak to określiłeś "nauczyciele Pis owcy", przynajmniej niektórzy, też chcą strajkować. 17:39, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Po prawej stronie? Po prawej stronie?

2 1

Taaa... po prawej... A świstak siedzi i zawija... 01:54, 21.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


stoikstoik

3 2

To jak ja będę teraz żył bez tego wybaczenia i z tą pogardą??? Jestem załamany , muszę iść do lekarza bo moja psychika tego udźwignąć nie może. 18:39, 20.03.2019


# stoik# stoik

2 0

Poczytaj nawet tu komentarze, już dawno rodzice gardzą wami chociażby dlatego że macie uczenie dzieci gdzieś 19:14, 20.03.2019


stoikstoik

2 0

Miej litość , przecież ja ze zgryzoty dzisiaj nie zasnę. 19:49, 20.03.2019


yyyyryyyyr

9 5

Rodzice widzą jak to władze kartuzy chcą aby ten strajk w gminie Kartuzy się odbył im bardzo na tym należy - nic nie robią w ten sprawie aby do tego strajku nie doszło!!! 18:39, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniec wwwwmieszkaniec wwww

15 11

To sprawa polityczna chodzi tylko o to aby władzę rządzącą obalic władzom PO na tym bardzo zależy. 19:08, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#mieszkaniec wwww#mieszkaniec wwww

10 8

To najlepszy komentarz pisowca :))) 19:10, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#miesxkaniec wwwww#miesxkaniec wwwww

15 7

Każdy myślący o tym wie, peowska sitwa wszystko przegrywa i nie cofnie się nawet przed rozróbami na ulicy! To że ich lomunistyczna przystawka czyli ZNP bierze dzieci na zakładników to juź naprawdę szczyt komunistycznej bezczelności!!!! 19:39, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

szkoda gadaćszkoda gadać

18 9

Mam dość! Dość wysłuchiwania i czytania *%#)!& komentarzy, z których wyłania się jedna generalna zasada: im większy ignorant, nieuk i idiota, tym większy poziom agresji i pogardy dla nauczycieli. Mam dość kretyńskich propozycji zmiany zawodu. Niech prace maturalne z polskiego, geografii, matematyki, fizyki, historii (wiecie chociaż, że pisze się przez dwa ii na końcu? ? jeśli tak, to tylko dzięki swojej polonistce?), języka angielskiego, niemieckiego, chemii na poziomie podstawowym i rozszerzonym sprawdzają waszym dzieciom spawacze, szwaczki, ekspedientki i opiekunki seniorów w Niemczech?
Mam dość. Już dawno przestałem dyskutować na argumenty ? to nie ma sensu.
Przestałem się spierać o wyższość zawodów o dużo mniejszym stopniu kompetencji nad nauczycielskim. Mówię krótko: ?Było się uczyć ? też byś był nauczycielem? 19:43, 20.03.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Najostrzejszy hejterNajostrzejszy hejter

5 5

to potrafi nawet siedem byków w dwóch zdaniach zrobić (ale na laptopie wali teksty anty-nauczycielskie aż się kurzy). Przed ich wysłaniem powinien dać je sprawdzić jakiemuś pięcioklasiście, aby zrobił korektę. 20:04, 20.03.2019


#najostrzejszy hejte#najostrzejszy hejte

3 7

No zobacz, sam widzisz jak słabo uczycie, dlatego weź się cieniasie za naukę zamiast marzyć tylko o podwyzkach, strajkach i letniej labie..... komuny już nie ma a wy ciągle tesknicie za PZPR!!! 20:34, 20.03.2019


@ cienias@ cienias

4 2

Pięcioklasista skoryguje, bo się uczy, a hejter nie zna rodzimego języka, bo zawsze belfrów nienawidził (a nauki jeszcze bardziej). Nauczycielska robota to sam MIODZIO i LABA - dziwne, że ciągle nie ma chętnych do tej przeszczęśliwej rozrywki zwanej pracą. Na każdy wolny etat powinny czekać setki kandydatów. 22:59, 20.03.2019


dddfewefdddfewef

1 1

taaaak a jezyk polski w liceum jest "najlepszy". *%#)!& o *%#)!& lekturach i po co to komu???? to jest dopiero bezsens!!! 09:26, 21.03.2019


# szkoda gadac# szkoda gadac

11 9

Ja uczyłem się ale nie po to aby być
nauczycielem, haha, ty nadajesz się tylko co najwyżej na szkolnego więc ucz dzieci a strajkuj w lipcu sierpniu zamiast opalać się na plaży i brać za to kasę!!! Takie rzeczy tylko dzięki komunistycznej Karcie Nauczyciela!!! 20:14, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

# szkoda gadac# szkoda gadac

5 4

Każdy czytający Tobie współczuje. Kibic albo narodowiec. Jakby nie patrząc, wsp?łczuję :) 21:11, 20.03.2019


Kapitan zUbekKapitan zUbek

11 3

To i tak dobrze, że ormowiec. nie ogłosił stanu wojennego na terenie mu podległym hahahaha 20:30, 20.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

#Kapitan zUbek:#Kapitan zUbek:

3 3

Burmistrz zrobił to, co mógł. Dziękuję za mądrość. Ciekawe co zaoferują radni z Borzestowskim na czele 21:08, 20.03.2019


PodwyżkiPodwyżki

13 7

Przecież to SAMORZĄDY odpowiadają za szkoły i one również mają wpływ na uposażenie nie tylko nauczycieli !! 20:30, 20.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

#podwyżki #podwyżki

6 8

Nie kochany, za pieniądze na pensje zasadnicze odpowiada MEN PISu. Więc to wina PiSu...niestety. Nie samorządu 21:05, 20.03.2019


do #podwyżki do #podwyżki

9 6

w pierwszej linii odpowiadają samorządy. PO doskonale o tym wie bo nawet w kampanii wyborczej predykanci miast obiecywali podwyżki dla nauczycieli.

Wypłata dodatkowych świadczeń, również leży po stronie samorządów. Poczytaj w sieci jak kombinowali by w styczniu tego roku nauczycielom nie wypłacić dodatku uzupełniającego.

Kolejna sprawa, samorządy dostały kasę na tegoroczną podwyżkę (5%), której w wielu miejscach NIE WYPŁACILI !
21:32, 20.03.2019


#podwyżki#podwyżki

17 8

Samorządy to politycy, jak rządziła ich peowska sitwa to siedzieli cicho jak typowe partyjne mirernoty, teraz jak PiS wreszcie zamiast kraść daje miliardy ludziom to postkomuchy strajkują biorąc dzieci za zakładników. 20:38, 20.03.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

#podwyżki#podwyżki

3 7

Trochę Ci się pomyliło. Piszę jako nauczyciel, który nie otrzymuje 500 za urodzenie, lecz musi pracować by dostać 1500,00 , więc daj na luz 21:02, 20.03.2019


Do #podwyżkiDo #podwyżki

6 3

Ja też nie biorę 500+ ale nie robię z siebie idioty i nie będę protestował 21:22, 20.03.2019


@#podwyżki@#podwyżki

4 2

myślisz że wszyscy mają lekko ? nie znam nikogo kto tak mało zarabia... a kilku nauczycieli z lokalnego podwórka znam.

21:34, 20.03.2019


###podwyzki###podwyzki

8 1

No to niech idą np do Biedronki! Wiesz ilu ja znam po polibudzie którzy pracują np w firmach kurierskich bo chcą więcej zarabiać? A szkólne co? Święte krowy? 21:40, 20.03.2019


do #podwyżkido #podwyżki

7 0

mam wykształcenie wyższe a zasuwam w firmie budowlanej. Moja dniówka to 1/5 Twojej pensji ale wstaje o 5, wracam po 20.

Praktycznie nie mam życia i co mam zrobić ? 21:59, 20.03.2019


RodzicRodzic

9 3

Jaki problem? Za opiekę nad dzieckiem odpowiada rodzic. 21:03, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

poziom kształceniapoziom kształcenia

15 8

ale za co wy chcecie kasę ? za sam fakt że przychodzicie do pracy czy co ?

W wielu firmach praktykanci tylko sprzątają a nawet z tym mają problem, do matury czy egzaminów trzeba brać korepetycje. 21:57, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

12 8

Strajkujcie teraz a w lipcu i w sierpniu do roboty! 22:27, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Prezes JarosławPrezes Jarosław

19 3

Ja mam nadzieję że żaden członek komunistycznego ZNP nie składa wniosku o wstrętne pieniądze z programu 500+ 22:30, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pracownik oświatypracownik oświaty

15 11

w kolejnej szkole powiatu kartuskiego: liceum na Klasztornej odbyło się referendum ok 90% frekwencja, prawie 96 % za strajkiem... 23:07, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec gminyMieszkaniec gminy

5 0

Jeśli dadzą nauczycielą podwyżki a tech również wszystkim pracownikom edukacji. Znam dyrektora administracja-gospodarki który pracuj w szkole i bym po podwyżce dla nauczycieli zarabiał mniej niż nauczyciel. 23:09, 20.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CichyCichy

7 10

Jakie jest prawdziwe oblicze finansów państwa? Skoro ludzie pracują za miskę ryżu. Strajkowali policjanci, pielęgniarki, lekarze, pracownicy sądów, chore dzieci, rolnicy.
Dla nich kasy nie ma w budżecie, przypomnę o sytuacji w służbie zdrowia.
Kasy nie ma i szlus. wtem wychodzi starych i ma jakiś program piątka Kaczyńskiego, jakby kasy było w p..
I trochę. 06:34, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaxpMaxp

16 13

Kochani nauczyciele dziękuję wam za waszą pracę i wychowanie mnie oraz dziękuję mojej wychowawczyni że poprowadziła mnie w takim kierunku,że jestem dobrym człowiekiem a miglo być inaczej nie przejmujcie się trzymam za was kciuki bo to co robicie jest bardzo cenne. Dziękuję 08:03, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SprawdzamSprawdzam

20 7

Zarobki nauczycieli zasiadających w radach gminy i powiatu można znaleźć w bipie. Nauczyciele wykazują zarobki roczne w granicach 80 tyś czy 115 tyś i więcej i ciągle im mało.
Zaś masa pracujących na najniższej krajowej (2250 zł)zarabia ok 20 tyś brutto rocznie. Kto tu powinien strajkować? 08:49, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

POlitykaPOlityka

19 4

Sławomir Broniarz, szef Związku Nauczycielstwa Polskiego, konsultuje swoje decyzje z liderami opozycji i bywa w siedzibie Platformy Obywatelskiej. 09:13, 21.03.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@POlityka@POlityka

2 8

Wszyscy w obecnym rządzie, łącznie z premierem konsultują swoje decyzje z Jarosławem. Spróbuj to przebić... 09:48, 21.03.2019


POlitykaPOlityka

7 0

ZNP należał kiedyś do SLD i miał swoich parlamentarzystów. 10:00, 21.03.2019


BRAWO NAUCZYCIELEBRAWO NAUCZYCIELE

12 15

MOIM ZDANIEM POWINNIŚCIE STRAJKOWAĆ CO 2 LATA , BY PRZYPOMNIEĆ RZĄDZĄCYM I SPOŁECZEŃSTWU ŻE JEST TAKI ZAWÓD , BO CZEŚĆ Z NICH MYŚLI ZE PO PROSTU WYKSZTAŁCENIE NALEŻY SIĘ ZA DORMOCHĘ , A WYKSZTAŁCENIE MA SWOJA CENĘ . NIE SZANOWALIŚCIE SIĘ WCZEŚNIEJ TO LUDZI PRZESTALI WAS SZANOWAĆ (ZWŁASZCZA NIEUKI). TO OD WAS ZALEŻY JAKIE BĘDZIE PRZYSZŁE SPOŁECZEŃSTWO. WIĘCEJ PIENIĘDZY , WIĘCEJ NAUKI .RELIGIA DO KOŚCIOŁA. 09:16, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@brawo ... coś tam@brawo ... coś tam

15 4

okazało się, że nieuk, a bardziej inteligentny od tych "wykształconych nauczycieli". Każdy w miarę rozgarnięty młody człowiek wie, że jeżeli chcesz w życiu zarobić to musisz się trochę narobić i spojrzeć w przyszłość i ocenić jakie wykształcenie zawodowe sprosta moim oczekiwaniom. Jeżeli nie chcesz się narobić i "pracować" po 40 godzin w tygodniu w szkole + może 3 godziny w tygodniu w domu (mam w rodzinie 5 "styranych" nauczycieli) to przyjmij swój wybór ścieżki zawodowej z godnością 09:27, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO POWYŻEJDO POWYŻEJ

11 15

KTOŚ CIĘ NAUCZYŁ CZYTAĆ I PISAĆ , WYKONYWAĆ ZAWÓD . PISZĄC TAKIE IDIOTYZMY PLUJESZ SWOIM NAUCZYCIELOM W TWARZ I ŚWIADCZY TO JEDYNIE O TYM JAKIM JESTES CZŁOWIEKIEM. SZANUJ TYCH CO NAUCZAJĄ. 09:30, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


słychać pisu wycie -słychać pisu wycie -

10 21

Powiem tak - im więcej czytam komentarzy pisowskich trolli toczących pianę na nauczycieli, tym bardziej wiem, że ten strajk i to co się obecnie dzieje jest słuszne. Nauczyciele walczcie! Albo teraz, albo nigdy. Pisowska propaganda nie daje rady, bo ludzie nie są *%#)!& A oni plują jak tylko mogą BO SIĘ BOJĄ! 09:51, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZNPZNP

2 6

Nauczyciele proszę się nie wypowiadać i nie mówić wprost o naszych planach. 09:56, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rodzicrodzic

13 17

Mam dzieci w wieku szkolnym i wcale nie będzie mi łatwo w te dni jak będzie strajk. Ale popieram nauczycieli. A im bardziej widzę jak się na nich szczuje, to tym bardziej jestem po ich stronie. Widać co wyczynia ta władza. Nie wolno na to pozwalać. 10:15, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infoinfo

0 0

co wyczynia ? KONKRETNIE ? 20:03, 21.03.2019


Obserwator 2 Obserwator 2

17 7

Wszystkie godziny lekcyjne przestrajkowane zostaną odliczeń od pensji i trzeba będzie odrobić w czasie wakacji w lipcu .Jak wam za mało to proponuje zatrudnić się w szkolach prywatnych tam nie obowiązuje karta nauczyciela. 10:27, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SzkólnySzkólny

8 18

Jestem n-le z wieloletnim stażem. To już nie chodzi o pieniądze.Nigdy nie czujem się tak upodlony jak przez obecne Pisowskie władze. 15:36, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

pispis

5 1

nic dziwnego... pisu bois się tylko komuch i złodziej... 20:03, 21.03.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Do HejterówDo Hejterów

12 8

Wszystkich hejtujących zapraszamy do szkół. Są wolne etaty, więc wystarczy spojrzeć na strony kuratoriów i się zatrudnić. Każdy będzie miał wolne dwa miesiące wakacji (śmiech na sali- rady, szkolenia, przygotowywanie klas- noszenie ławek, krzesełek, opracowywane dokumentów- to robią nauczyciele w sierpniu), wolne ferie (uwaga- szkolenie bhp, spotkania zespołu), święta z rodziną (pisanie sprawdzianów zgodnych z pomiarem, sprawdzanie prac, tworzenie wniosków z realizacji działu). Całe 45 minut będziecie siedzieć przy biurku i pić kawę (hi, hi- kto pisze takie bzdury? W klasie 28 uczniów- w tym średnio 12 opinii. Pamiętaj o dostosowaniach, indywidualnym podejściu do każdego ucznia, sprawdzeniu czy zrozumiał treść polecenia, sprawdzić cele lekcji, ocenić koniecznie i przekazać informację zwrotną- wszystko zgodne z OK). Obecni uczniowie to w większości aniołki, które chcą się uczyć i nabywać nowych umiejętności. Rodzice to wiedzą, bo spędzają z nimi codziennie wiele godzin.
Jeśli jest problem z uczniem- wina nauczyciela, jeśli uczeń ma słabe oceny- wina nauczyciela, jeśli egzamin wypadnie słabo- wina nauczyciela, jeśli zima jest zbyt długa, a lato pochmurne- wina nauczyciela.
Kochani Ludzie, znawcy oświaty:
Zwolnijcie się z innych posad- SĄ W SZKOŁACH WOLNE MIEJSCA!!!! Zobaczycie jaki to miodzik:)
Dlaczego hejterzy nie wypowiadają się o pracy lekarzy, policjantów, pielęgniarek, krawcowych, sprzedawców? Każdy zawód jest ważny, ale wszyscy Polacy znają się jedynie na nauczaniu i 3/4 jest w tym lepsza od nauczycieli.
SZKOŁA CZEKA - INFORMUJEMY O WOLNYCH POSADACH! 21:25, 21.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Że co?Że co?

3 3

Ja to wolne etaty? Ostatnio były strajki że reforma edukacji wyrzuci na bruk tysiące nauczycieli. A teraz wolne etaty? Strajki dla samego strajkowania, sami już nie wiecie w jakim celu... Paranoja jakaś. 03:16, 22.03.2019


#do hejterów#do hejterów

8 8

Weź się wreszcie na coś ZNPowski kłamco zdecyduj, raz krzyczycie na PiS, ze pełno nauczycieli będzie zwalnianych, teraz piszesz, ze jest u was pełno wolnych etatów...przecież wy łżecie jak psubraty !!! Kłamiecie cały czas jak kłamali cały czas wasi towarzysze komuniści !!! Gracie dziećmi w imię tylko i wyłacznie politycznych zagrywek tego ohydnego Broniarza i postkomuchów zebranych w waszej ohydnej KE !!! Przez dekady komuchy gnębiły naród polski, postkomuchy okradały na miliardy naród a wy teraz macie czelność gnębić nasze dzieci tym, ze nie dostaną promocji do wyższych klas !!! Wy jesteście naprawdę jak czerwona zaraza !!! Niech w końcu zabiorą wam tę komunistyczną Kartę Nauczyciela i zagonią was do rzetelnej roboty a nie , ze tylko polityka wam w głowie !!! 22:26, 21.03.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Jadwiga 2Jadwiga 2

1 4

Widzę, że warto pójść do apteki, bowiem obecne leki nie pomagają 22:45, 21.03.2019


Jadwiga (bez numeru)Jadwiga (bez numeru)

1 2

Jadziu, pislamoza obsesyjno - maniakalna jest chorobą nieuleczalną, apteka jest bezradna. 23:48, 21.03.2019


RanoRano

0 2

Twój ulubiony utwór to ; DOKTOR , DOKTOR , please 07:34, 22.03.2019


PEACEPEACE

11 4

Czy burmistrz powołał już też Kartuską Radę Ocalenia Narodowego ? A należałoby bo czerwona zaraza chce w Polsce już czteroletnie dzieci uczyć masturbacji, przypomnę, że ZNP to nic innego jak też związek wywodzący się w komunistycznego reżimu !!! 22:34, 21.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wolne etaty? Wolne etaty?

8 5

Ja to wolne etaty? Ostatnio były strajki że reforma edukacji wyrzuci na bruk tysiące nauczycieli. A teraz wolne etaty? Strajki dla samego strajkowania, sami już nie wiecie w jakim celu... Paranoja jakaś. 07:34, 22.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KanaliaKanalia

0 2

Bo mądrzy już ze szkół poszli. Po co zarabiać grosze i mieć stos papierów, użeranie z uczniami, rodzicami, dyrekcją... 14:57, 22.03.2019


Już głupieję Już głupieję

2 9

To ,że ktoś ma dyplomy , nie oznacza wcale ,że ma wiedzę i wykształcenie .
Szkoła powinna uczyć przede wszystkim samodzielnego myślenia .
Sama wiedza książkowa nie wystarczy .
I tu *%#)!& . Nasze elity polityczne (PiS) są dyplomowane , ale czy potrafią myśleć samodzielnie , skoro wszystkie ministerstwa są podległe jednemu człowiekowi , który zna się na wszystkim .
I tu jest dowód na to ,że powinniśmy podnieść poziom życia pedagogów , żeby w przyszłości uniknąć takich Pawłowicz , Macierewicz , czy chociażby smutnej Beni .
Dbajmy o nauczycieli . 07:41, 22.03.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FFFF

0 1

ŻE CO??!! 08:31, 22.03.2019


POLSKAPOLSKA

12 0

REASUMUJĄC - ZAROBKI W POLSCE W KAŻDEJ DZIEDZINIE ZWYKLEGO PRACOWNIKA (NIE KIEROWNIKA, PREZESA, DYREKTORA) SĄ PORAŻKĄ!!!!!! 08:30, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ze Stężycy ze Stężycy

10 8

Pierwszy raz muszę pochwalić wójta gminy Stężyca, w której to gminie nie będzie strajku nauczycieli pod patronatem komunistycznego ZNP, brawo panie Wójcie, nie wolno ulegać politycznemu szantażowi komunistów, którzy mają tylko jeden cel - obalić rząd miłościwie nam panującego PiSu ! Wiem, ze wójt jest poplecznikiem PO więc tym bardziej z zadowoleniem przyjmuję to, ze chociaż raz wykazał się zdroworozsądkowym myśleniem !!! 12:39, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# POLSKA# POLSKA

11 5

Masz rację tyle , ze nie każdy ma jak zaszantażować rząd. Ja proponuję szkólnym likwidację komunistycznej Karty Nauczyciela i niech idą po prywatnych szkół, tam dopiero zobaczą jak wygląda niewolnictwo !!! A komunisci z ZNP sam widzisz jak kłamią, raz trąbią, ze jest pełno wakatów a za chwilę krzyczą, ze PiS w wyniku reformy zwolni tysiące szkólnych...tak to jest z tymi komuchami, w szkołach też uczyli że Katyń to sprawka Niemców bo tak kazała im uczyć ich PZPR ! 12:43, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prezes jarekprezes jarek

11 6

mam nadzieję, ze strajkujący leserzy nie dostaną ani złotówki za nieróbstwo, wtedy niech sobie komuch strajkują ile chcą.... 13:07, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

4 3

Uważam, że w działania sztabu kryzysowego powinni włączyć się radni, a przynajmniej Komisja Oświaty. 18:22, 22.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SomsiadSomsiad

7 5

Żeby do nauczyciela w liceum trzeba było mówić PANI PROFESOR! ŻENADA! Ja też studia zrobiłem i to pedagogiczne a pracuje fizycznie za 2200 na reke więc nie narzekać, jak źle to zmienić prace. U ,mnie chętnie przyjmą takiego belfra, zapraszam od pon do pt 7-15 i sie zacznie powodzić. żadnej 13, żadnej premii, urlop przymusowo w swięta, majówke i inne plagi egipskie. w lipcu można pomarzyć. więc nie krzyczeć JAK MI ŹLE. 11:12, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Te somsiadTe somsiad

3 2

Nie chcieli przyjąć na belfra ? 16:14, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ze Stężycydo ze Stężycy

2 1

Trzeba wójta pochwalić, ale jednocześnie trzeba przypomnieć, przynajmniej niektórym oszołomom, że gestia szkolnictwa jest w gestii państwa, które poprzez subwencje dla samorządów to regulują. Nie tak dawno pamiętam był artykuł, gdzie Wójt wypowiadał się ile to musi dołożyć po reformie pani minister ( wiadomo dlaczego małe litery )uciekającej do Brukseli, gdzie zreformuje szkolnictwo całej UE, i wiele osób krytykowało Wójta za taką wypowiedź. Teraz należy go pochwalić, bo jest to ich myśli, wszystko ma się dobrze i idzie zgodnie z linią partii..... 16:22, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

#do ze Stężycy#do ze Stężycy

6 3

a czy ty swoim oszołomom przypominałeś i walczyłeś o podwyżki dla nauczycieli w latach 2008-2015 jak rządziła wasza peowska sitwa ? gdzie wtedy byłeś ? kręciłeś karuzelę VATowską czy robiłeś inny szwindel ? 17:01, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do powyższegoDo powyższego

2 2

Chama poznać na odległość. Wszystko w tym temacie. 22:10, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kolega, który nie byKolega, który nie by

1 0

Kolego. Nie byłeś na spotkaniu z jednym ze swoich idoli na godz. 16, czy tak szybko się spotkanie skończyło, bo już wszystko obiecane? 22:20, 23.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%