Zamknij
REKLAMA

Kamienica Szlachecka. Uczniowie i rodzice w obronie nauczyciela

14:01, 23.04.2019 | W.D
REKLAMA
Skomentuj
fot.archiwum/W.Drewka

Przez całe święta uczniowie Zespołu Kształcenia i Wychowania w Kamienicy Szlacheckiej (gm. Stężyca) organizowali się za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dziś przygotowują plakaty i kotyliony. Wszystko to w proteście - jak piszą - przeciwko planowanemu zwolnieniu ich ulubionego nauczyciela. Do akcji przyłączają się rodzice, którzy nie chcą, by nauczyciel z pasją odszedł ze szkoły.

Jutro na godzinę 9.00 uczniowie klas V - VIII oraz III gimnazjum z Zespołu Kształcenia i Wychowania w Kamienicy Szlacheckiej planują strajk w obronie nauczyciela. Zaś w czwartek na 8.00 rano delegacja rodziców i uczniów jedzie na spotkanie z wójtem gminy Stężyca w tej sprawie - takie komunikaty rozsyłają rodzice uczniów, na Facebooku ktoś opublikował post pod hasłem "Murem za Mateuszem Frąckiewiczem", który udostępniają sobie zarówno uczniowie i rodzice.

W Kamienicy Szlacheckiej wrze. Uczniowie szykują się do strajku, a rodzice nie tylko im w tym nie przeszkadzają, ale w pełni popierają działania młodzieży.

- Nie możemy wprost uwierzyć, że ze szkoły miałby odejść taki nauczyciel, człowiek z taką pasją, który bardzo pomógł naszym dzieciom - mówi jedna z matek. - Niesamowite jest zresztą to, że dzieci same postanowiły stanąć w jego obronie. Rodzice też są oburzeni. Zwłaszcza w sytuacji, gdy tak wiele mówi się, że potrzebni są nauczyciele z pasją. Decyzja o nieprzedłużaniu umowy z panem Mateuszem jest więc zupełnie niezrozumiała.

Na Facebooku można przeczytać takie wpisy:

Wracam z pracy, a mój syn mówi, że on i jego klasa w środę rozpoczynają strajk. W obronie edukacji, której obliczem jest Mateusz Frąckiewicz. Stwierdzam, iż lekcje WoS zaliczone na 6. W aspekcie świadomości obywatelskiej i obrony swoich praw i interesów. Popieram Pana od historii i młodzież, która chce wyrazić swój sprzeciw i bronić oraz zatrzymać w przyszłym roku szkolnym w szkole swojego nauczyciela.

Inna nasza rozmówczyni podkreśla, że rodzice oburzeni są zaistniałą sytuacją, ponieważ młody nauczyciel często pracował z młodzieżą poza swoim wyznaczonym czasem, organizował kółka zainteresowań i pomagał słabszym uczniom.

- To jest młody człowiek, ale poświęcał młodzieży wiele swojego prywatnego czasu - mówi jedna z matek. - Poprzednia nauczycielka od historii nie była w stanie przekonać młodzieży do tego przedmiotu, a tutaj jest dokładnie odwrotnie. Pan Mateusz pomagał dzieciom odrabiać lekcje, kiedy okazało się, że przed egzaminami zabrakło dwóch nauczycielek, on sam przerabiał z uczniami lektury. Jeden z jego uczniów zdobył ministerialną nagrodę, a sam pan Mateusz został wyróżniony przez wójta gminy. To nie do pomyślenia, by miało go nagle zabraknąć w szkole.

Próbowaliśmy rozmawiać o tej sytuacji z Alicją Brzoskowską, dyrektorką Zespołu Kształcenia i Wychowania w Kamienicy Szlacheckiej, ale nie chciała udzielać jakichkolwiek informacji. Stwierdziła, że nie widzi takiej potrzeby, że informacje podawane w mediach społecznościowych "nie są rzetelne", a ona sama poinformuje zainteresowane osoby "w stosownym czasie". Mimo że sytuacja jest wyjątkowa, nie chciała powiedzieć, czy planuje spotkanie z uczniami i rodzicami, by przedstawić informacje na temat przyszłości Mateusza Frąckiewicza w szkole. Wysłaliśmy więc do pani dyrektor pytania - jak tylko uzyskamy odpowiedź, wrócimy do tematu.

Z nauczycielem historii nie udało nam się skontaktować. Ale na swoim profilu facebookowym zamieścił on wpis z podziękowaniami za wsparcie:

Wójt gminy Stężyca Tomasz Brzoskowski czeka natomiast na spotkanie z delegacją rodziców, ale nie daje wielkich nadziei na pozytywne rozpatrzenie ich postulatu.

- Sytuacja jest trudna, bo godzin historii jest w programie po prostu mniej, a - jak wynika z informacji, którymi dysponuję - zgodnie z przepisami pierwszeństwo w tej sytuacji ma nauczyciel dyplomowany, a nie kontraktowy jak w tym przypadku. Analizujemy jednak tę sytuację - mówi Tomasz Brzoskowski. - Chętnie spotkam się z rodzicami i przedstawię całą sytuację. Mamy niestety do czynienia ze skutkami reformy oświaty, o której wszyscy pewnie słyszeliśmy. Wygaszenie gimnazjów oznacza zmniejszenie liczby godzin dla nauczycieli i właśnie widzimy tego skutki. O tym niebezpieczeństwie mówiłem już trzy lata temu i to się niestety sprawdza. Nie znam osobiście tego pana, w sprawie którego protestują rodzice i uczniowie, ale niestety obowiązują nas takie, a nie inne przepisy, na które gmina nie ma wpływu.

(aktual. godz.18:29)

(W.D)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (123)

i to jest dramati to jest dramat

50 9

I dlatego cały ten system powinien zostać przebudowany żeby dla dobrego nauczyciela z pasją z energią było miejsce, a nauczycielowi, który się do niczego nie nadaje można było po prostu podziękować. 15:10, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

K. K.

4 5

Wszędzie do okoła strajki, ta szkoła funkcjonuje normalnie i jeszcze źle, jak nauczyciel taki wybitny to robotę znajdzie, mam wrażenie że nagle wszyscy uczą się historii, bo to najważniejszy przedmiot i każdy w Kamienicy będzie studiował historię 18:30, 23.04.2019


dsd33dsd33

35 2

nieprawda panie wójcie, nigdzie nie jest napisane, że trzeba zwolnić nauczyciela o niższym stopniu awansu. Jeśli tylko to jest powodem, nauczyciel już ma wygraną sprawę w sądzie pracy. Dokumentem, który porządkuje takie sprawy jest Polityka Kadrowa dla danej placówki. Nie wolno zasłaniać się tu Kartą Nauczyciela - to już przeżytek. 15:18, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

22 6

A zgodnie z Kartą Nauczyciela - czy się stoi, czy się leży... 15:20, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

20 15

najważniejsze, że jest kolejna okazja do krytyki polityki pis... 15:20, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

anty Broniarzanty Broniarz

35 13

no właśnie kto zatrudnia nauczycieli i jaka sitwa nauczycieli jest nietykalna oczywiście całe komunistyczne ZNP , zachowuje swoje posadki, w prywatnej szkole gdzie szkołe nie terroryzują związki zawodowe to zatrudniany jest nauczyciel, który dobrze wywiązuje się ze swoich zadań, a nie ZNPowiec zasłaniający się kartą nauczyciela, poza tym co robia samorządy, cała polityka kadrowa nie spychajcie wine na rząd ale to wasza działka!! 15:24, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@...@...

17 27

A nie jest? Przez kogo ten cały bałagan? Pseudo reform im się zachciało to teraz widać skutki. A protestów coraz więcej. Może jeszcze niech naobiecują po pińcet na psa i kota.... 15:26, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..........

5 7

Dokładnie i jeszcze to całe rozdawnictwo publicznych pieniędzy może i ma swoje dobre strony ale ludzie nie zdają sobie sprawy że państwo popada w coraz większe problemy 17:56, 23.04.2019


LopoLopo

0 2

C 15:26, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ideowiec_czerwonyideowiec_czerwony

3 4

Stawiał pały czy nie? 15:32, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie Nie

1 1

Nie stawiał, tylko namawiał 20:02, 23.04.2019


GGGG1GGGG1

30 4

Znając życie wójt Stężycy pójdzie PO trupach by osiągnąć cel. Nawet gdy nie ma racji będzie twierdził że ma rację. 15:33, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Rodzic Rodzic

23 4

Teraz w Kamienicy Pani Dyrektor zwołuje wybranych rodziców na 16ą.... Warto się przyjrzeć dokonaniem tej pożal się Boże Dyrektorki..... 15:40, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Obserwator12Obserwator12

2 2

Czyli zanim się przyjrzaleś wydaleś wyrok, "Judaszu" . 20:10, 23.04.2019


SRAJKUJĄCASRAJKUJĄCA

3 2

Dyrektorka to bardzo ciepła i miła osoba, sama staje w obronie nauczyciela! Ciężko jest ogarnąć całą szkołę jeśli strajkuje! A dobrze jest poinformować Rodziców o zaistniałej sytuacji.. 22:40, 23.04.2019


StefanoStefano

15 29

Nikt go nie zwalnia tylko nie przedłuża mu się umowy, jak widać mało inteligentni są ci z tej wiochy 15:42, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwatorem jestemObserwatorem jestem

22 5

Gdyby Pani Dyrektor miała za grosz honoru, to odeszłaby na własną prośbę po poprzednich aferach z Nią w roli głównej 15:42, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

AferachAferach

1 0

które pewnie wywołał obserwator. 07:55, 24.04.2019


OdpOdp

12 3

Tak jest w treści, ale faktycznie jest zwalniany 15:44, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Uczrn6Uczrn6

1 0

Jako uczeń chciałbym powiedzieć że nasz nauczyciel nie jest powiązany z organizacją strajku jesto decyzja uczniow 16:33, 23.04.2019


DerektorDerektor

25 5

Jestem sprzataczką w tej szkole i žądam zatrudnienia tego szkólnego i zwolnienia i wójta i dyrektora szkoły ale to już!!!! 15:47, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ŚmiechŚmiech

25 6

To co się dzieje w tej szkole to dramat.
Najlepszego nauczyciela jakiego ta szkoła miała chcą wyrzucić. Moim zdaniem są nauczyciele z pasją i bez niej. Przykładem właśnie jest pan Frąckiewicz i druga pani od historii, która nie potrafi zainteresować uczniów lekcją. Z resztą całe grono pedagogiczne to ciotki,kuzynki i koleżanki. Wszystko po znajomości. 15:53, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

oświataoświata

3 0

ciocie wujki , kuzynki kuzyni ,....tak jak w Kiełpinie ???... 19:45, 23.04.2019


Już miała? Już miała?

4 0

Poziom uczniów histeryka beznadziejny. 19:56, 23.04.2019


MiagiMiagi

19 2

A ten wójt i ta dyrektorka to jakaś rodzina? Bo mają takie samo nazwisko 15:55, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

YtYt

0 1

Tak dalsza ale jednak rodzina 18:15, 23.04.2019


Dyrektor Dyrektor

21 4

Na miejscu wielkiej pani dyrektor siedziałabym cicho i patrzałabym na dobro uczniów. Pierwszy rok pracy, a od samego początku jakieś afery
15:57, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Histeryk Histeryk

3 2

Benia przestań. 19:58, 23.04.2019


Przekaz dnia ...Przekaz dnia ...

9 4

Kłamać, chachmęcić, wychwalać demolkę szkolnictwa, obrzucać błotem nauczycieli, gromadzić błoto na pryzmach bo będzie ciągle potrzebne gdy sekta pokaże kto następny .... 15:59, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Znieść KNZnieść KN

21 1

To kolejny przykład i przypadek jak zła jest Karta Nauczyciela. 16:06, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????????

0 2

... 16:09, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JoziaJozia

20 2

Proszę przyjrzeć się rzetelnie pracy Pani dyrektor, to jest problem tej szkoły. Nie nauczyciele, nie uczniowie, nie rodzice. Tylko ta pani. Od początku kadencji przynosi wstyd szkole i gminie. 16:13, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Twój bylyTwój byly

2 2

Przyjrzę się Tobie, bo namawiasz wszystkich na hejt. 19:53, 23.04.2019


Ładniejsza Ładniejsza

3 0

Chyba nie możesz tego znieść. 20:07, 23.04.2019


#Jozia#Jozia

7 11

Problemem w szkole są twoje dzieci 16:20, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UtopiaUtopia

12 4

Czyżby rozpoczęło się już zastraszanie rodziców i uczniów którzy chcą wziąść udział w jutrzejszym proteście? 16:21, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

#star#star

4 5

Całkiem możliwe 16:29, 23.04.2019


PrawdaPrawda

4 2

Tak, zaczęło się zastraszanie i grożenie wyciąganiem konsekwencji. 18:43, 23.04.2019


Uczennica Uczennica

26 4

Jestem uczennicą pana Mateusza, pan Mateusz jest złotym człowiekiem, zostaje po lekcjach, żeby coś komuś wytłumaczyć, prowadzi np. kółko na, którym uczymy się i gramy w szachy, na lekcje historii i wos przychodzę z chęcią. Jeśli pan Mateusz zostanie zwolniony to szkoła zrobi się smutnaa bo pan ma wielkie poczucie humoru. Mam nadzieję,że docenicie też Nasze zdanie, a pan Mateusz zostanie z nami ! 16:24, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WidzWidz

19 4

Nauczyciele pracują w tej gminie po kilka lat na umowie co rok przedłużanej. To nie ich wina. A teraz brak przedłużenia. Powinno się patrzeć na zaangażowanie nauczyciela w pracę i co robi. A co robią nauczyciele z wyzszym awansem . Większość nic. 16:28, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


vbnvbn

3 2

Pisz dalej za 10gr/wpis. I tak wszyscy wiedzą. 16:39, 23.04.2019


Do Peace Do Peace

1 1

Coś Ci się miesza trochę co? 16:44, 23.04.2019


Pisz cyrylicą ...Pisz cyrylicą ...

1 0

kaczy komuchu. To twój alfabet, nie żaden "PEACE". Szczujnia pisia zlasowała ci móżdżek. 18:06, 23.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


rodzicrodzic

20 4

niestety nowa Pani dyrektor konsultuje wszystko z wojtem i trudno o samodzielne podejmowanie decyzji nie to co poprzednia p.dyrektor. Jak wygladaą lekcje z jęz angielskiego które nowa dyrektror prowadzi a raczej często nie prowadzi i tu mamy kolejny problem. Sprawą powinno zainteresować się kuratorium, które zajmuje się nadzorem pedagogicznym i merytorycznym! Szkoda uczniów, oni też zasługują na dobrych nauczycieli w tych trudnych dla oświaty czasach 16:37, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HistorykHistoryk

2 0

Powinna konsultować z historykiem, oni są debest, benia też była, co za jaja. 19:49, 23.04.2019


MatkaaMatkaa

11 4

Zabrać szkoły samorządom. 16:46, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodzicRodzic

2 0

I dać rodzicom, he he 19:47, 23.04.2019


#rodzic#rodzic

6 6

I kolejny tłuk tu pisze, przełożonym każdego dyrektora jest wójt czy prezydent miasta więc to logiczne że dyrektor spowiada się wójtowi z tego co dzieje się w szkole. Co do kuratoriów - one istnieją tylko na papierze bo komuchy i liberały usunęły ich dawniejsze kompetencje co do kontrolowania szkół i obecnie wójt i dyrektor są bogami w szkole. Chcieliście demokracji to ją macie, wieśniaki 16:47, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Historyk Historyk

0 0

Najważniejsza jest historia. 19:45, 23.04.2019


masakramasakra

6 2

niech dołożą im do wypłat .nie robą jednym. 16:53, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrawdaPrawda

22 3

Żądam powrotu Beni na stare śmieci 16:58, 23.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

UczeńUczeń

10 0

Benia rządzi! 17:11, 23.04.2019


ZaZa

1 0

Pleców 19:43, 23.04.2019


Do kDo k

0 0

Była soltys 19:43, 23.04.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


#Uczeń#Uczeń

16 3

Niech benia wróci!! 17:28, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

# uczeń# uczeń

16 1

#Benia wracaj !!!
17:29, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ona12Ona12

2 0

To są właśnie Ci. 19:34, 23.04.2019


Coś tu nie graCoś tu nie gra

16 0

Z wypwiedzi wójta wnioskuje ze PIS "obciął" w szkolach godziny historii? PIS nie stawia na historię??? Tylko nauczyciela historii zwalnia się w tej szkole? Inne przedmoty bez zmian? Niech rządzący w yej szkole w końcu ogarną sprawy kadrowe. Dlaczego już od tak dawna nie ma lekcji angielskiego? Dlaczego do tej pory nie zatrudniono nauczyciela na zastepstwo? 17:50, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

500500

1 6

500 + działa 19:39, 23.04.2019


betkabetka

10 4

reformatorzy swoje pociechy trzymają w szkoąłch prywatnych .
Nas zreformują i fiuuu do Brukseli .
Ja im dziękuję , raczej podziękuję przy urnie . 17:58, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??????????????

7 5

A ta dyrektorka to nie jest córką jakiegoś księdza przypadkiem tylko pytam 18:11, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TakTak

2 0

Tego, do którego chodzisz na spowiedź. 19:18, 23.04.2019


NoNo

1 0

I stąd cię znamy. 21:13, 23.04.2019


JaJa

16 3

Co z fikcyjnych angielskim który ma prowadzić dyrektorka ? Gdzie jest kuratorium ? 18:13, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Owieczka23Owieczka23

3 3

Kuratorium jest w Gdańsku, są jeszcze oddziały np. w Kościerzynie, baranku ty, "jak fikcję można prowadzić" jak by angielskiego było 8 godzin dziennie, tobie i tak nie pomoże, bo będziesz prowadził fikcję, pozdrawiam wszystkich tu fikcyjnych. 19:13, 23.04.2019


KK

13 7

Od początku wszystkie afery kręcą te same osoby czytaj kilkoro "rodzicow" i nauczycieli, mnie też chcieli namówić ale nie dam się wkręcić, nie będę wymieniać z imienia i nazwiska kto to , bo nie ma sensu. Osoby te bardzo to lubią, lubią po prostu jak się coś dzieje, jak jest fajnie i spokojnie to jest nudno, tak też postąpiono np. z poprzednią Panią sołtys, jak ktoś jest za mądry i rozsądny to trzeba go zniszczyć a jak jeszcze nie ulega tej hipokryzji to tym bardziej, czyli kto nie znami to przeciwko nam. 18:20, 23.04.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

JupiJupi

2 2

Klamstwa 18:23, 23.04.2019


Ja jaJa ja

3 3

Szkoda, że ludzie którzy pragną DOBRYCH zmian i do nich dążą są potępiani i krytykowani. Popieram osoby, które nie siedzą na tyłach i nie mają wylane na to co się dzieje w miejscowości, w której mieszkają i w szkole do której chodzą ich dzieci . Dzięki nim wszystko idzie w lepszą stronę.
Na marginesie - po co mieszać inne sprawy jeśli chodzi o szkołę i nauczyciela? 18:56, 23.04.2019


One i onOne i on

3 3

Ta cała niby afera to jedno wielkie kłamstwo nakręcone przez określone osoby, ciągle te same piszące osoby, typowy hejt. 18:58, 23.04.2019


Trądzik Trądzik

3 2

No tak, mieszać spraw nie wolno, ale że mieszają te same osoby to już tak, co za obłuda, typowa dla tych osób. 19:02, 23.04.2019


cha,chacha,cha

1 5

nie obrażaj nauczyciela, młodzieży i rodziców. Po sobie chyba sądzisz, że nikt nie jest w stanie podjąć się działania na rzecz wyższego dobra. 18:28, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

FF

4 4

Na rzecz wyższego dobra idź do kościoła i się gorliwie pomodl, nikt nikogo nie obraża, a prawda zawsze w oczy koli. 18:49, 23.04.2019


mamamijamamamija

0 6

Pis tak kocha ludzi ,że nawet w Stężycy są bardzo dobrzy i bardzo dużo lepsi .
Pewnie niebawem w kościołach wprowadzą prawą i lewą stronę . 18:56, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

........

12 1

Szczerze karta nauczyciela powinna zostać zlikwidowana A nauczyciele powinni być na bardziej przejrzystych zasadach zatrudniani 19:17, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OnOn

1 1

Tak, bardziej przejrzystych, jak Ci co to rozkrecają. Też jestem nauczycielem, nie macie pojęcia jakie skargi piszą ludzie na edzienniku, a najlepiej co skarga to zwolnienie nauczyciela, a najlepiej z długoletnim stażem, doświadczeniem, takie mamy społeczeństwo, mam wrażenie że komuś się bardzo nudzi, to niech się weźmie do roboty. 19:27, 23.04.2019


Do kDo k

9 3

Ty wypowiadając się na temat pai Sołtys chyba pomyliłeś Borucino z Kamienica bo tamta pani była sołtysem z powołania i zamiłowania. a ta za kasa i plotami . 19:29, 23.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

II

2 0

Kto tu plotkuje. 19:36, 23.04.2019


ja ja

2 0

Prawda 19:37, 23.04.2019


KK

2 0

Do K - a kto pisał gdzie? Następny hejter zdemaskowany, zorientowany w wymianie Sołtysów 21:06, 23.04.2019


popieram pispopieram pis

11 3

ludzie.....nie dajcie sie omotac... moze ktos przyjzy sie na rece wladzy co wyprawia! kogo chce zartudni... kogo nie ma w tylku!kumoterstwo... neopotyzm... tak sie w Polsce robi kase na czyjejs szkodzie.... pis wlasnie takich ludzi chce oddalic od koryta by nie zachlysneli sie za duzo... moze urzad gminy stary budynek ktos z pisu sie zainteresowal.... zatrudnianiem kogos kogo sie jest kumplem....pojedzie sie do soltysowej kuch sie upiecze i idzie wszystko zalatwic no nie!!?wszystko co dobre kiedys sie konczy.... w koncu bajka nie trwa wiecznie..... 19:52, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marsjaninmarsjanin

5 6

Większość gminy Stężyca to pisiory 20:28, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KaszubaKaszuba

0 0

To niedobrze , trzeba się ich pozbyć bo to pasożyty . 08:29, 24.04.2019


marsjaninmarsjanin

4 3

dyrektorka a wójt to przypadkiem nie są spokrewnieni????? 20:30, 23.04.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

OO

2 0

marsjanin ty to masz łeb, jak na to wpadleś? Chyba dużo grałeś w gierki skojarzeniowe, zazdroszczę 21:34, 23.04.2019


STRAJKUJĄCA STRAJKUJĄCA

0 3

Nie nie są spokrewnieni 22:42, 23.04.2019


TakTak

4 1

Tak są rodziną 23:20, 23.04.2019


Historyk z innej szkHistoryk z innej szk

7 11

Dobra dajcie już spokój, stare macki mają jeszcze przyssawki, we wsi, w szkole, niektórym trudno się pogodzić z nowym lepszym, jeszcze parę innych rzeczy by się znalazło, zamiast zazdrościć weście się do roboty, benia steruje, w sklepie też muszą i tak dalej i tak dalej, czemu te kobiety wszystkiego zazdroszczą, przecież dzieci wygrywają konkursy, pną się coraz wyżej, mają wyniki, wójt dba o gminę, najgorzej jest jak zbyt dużo chętnych jest do rządzenia, ale poza hejtem nic sobą nie reprezentuja. A już wogole chore jest kopać i donosić na pracodawcę, chłopie bądź mężczyzną i przyjmij to z honorem, masz jeszcze robotę 20:34, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

marsjaninmarsjanin

17 2

w jaki sposób dyrektorka miałaby prowadzić zajęcia z języka angielskiego - chyba należałoby znać język żeby móc go nauczać :))))) 20:37, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZorientowanyZorientowany

26 1

Wypadałoby się przyjrzeć wszystkim zwolnieniom w tej gminie. W szkołach wypada po kilku nauczycieli, którzy nie mają pełnych etatów. Taka polityka wójta. I nie ma to nic wspólnego z redukcją godzin. Po prostu dobry pretekst, żeby usunąć nauczycieli. No cóż, jak się otwiera prestiżową szkole w Stężycy, to trzeba skądś wziąć kasę na 15 nowych wuefistów. 20:39, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TuTu

4 11

Się szuka roboty dla histeryka, bo on sam nie umie, omotał kilka osób, "kadzi" we własne "gniazdo", szuka współczucia u maloletniej młodzieży, a roboty sobie nie umie znaleźć, biedactwo 21:21, 23.04.2019


PrawdaPrawda

23 6

Szczerze bawią mnie wyżej wypisane komentarze, ludzi nie znających sprawy ???? Nawet jeśli jutrzejsza walka dzieci nic nie wniesie, nawet jeśli dostaną ujemne punkty, nawet jeśli spotkanie u wójta nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i tak warto ???? warto walczyć w obronie drugiego człowieka i w obronie wyznawanych wartości. Warto nie być obojętnym. Może dzięki temu wszystkiemu Pani Dyrektor dwa razy pomyśli zanim coś zrobi w przyszłości. 21:40, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CwanikCwanik

8 3

Ta dyrektorka
Z myśleniem nie ma nic wspólnego 22:20, 23.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Żenada Żenada

2 3

Ta dyrektorka z myśleniem NA TWOIM POZIOMIE FAKTYCZNIE nie ma nic wspólnego!!! 22:38, 23.04.2019


KK

8 3

Mnie też bawią te komentarze, a najgorsze jest to, że w gierki dorosłych wciąga się dzieci i jeszcze nimi manipuluje, mówię też o wychowawcy, to się nadaje do sprawdzenia przez określone organa, mówienie później że warto było? Po co i dlaczego, dla "obrony" człowieka hejtować całą wieś i gminę, no piękny przykład młodzieży dajemy, przeczytajcie i pomyślcie jaki jest poziom wypowiedzi np. marsjanina ale i wielu innych, czemu to ma służyć, piszecie o wartościach, pytam jakich, zmiana pracy jest rzeczą normalną ale zachowanie co nie których już niestety nie. I tłumaczenie, że to w imię dobra, pytam dla kogo? Ktoś ma ewidentny w tym " interes" 22:36, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MelonMelon

7 2

Nauczyciele w tej szkole są siebie warci !!!!! Jeden gorszy od drugiego taka prawda i teraz wielka afera .Każdy w tej szkole to wielki bohater a gadać nie ma komu???? .Zwalili B a teraz co inna i też nie odpowiada hhaaahha przykro.Ta sytuacja z M to walka pomiędzy nauczycielami i wcale nie chodzi tu o dobro uczniów !!!!Zrozumcie to ciemne masy !!!Wasze strajki nic nie pomogą jak decyzja wyszła z góry ????Nie mówiąc o nauczycielach,którzy tworzą grupy i żyją dobrze z rodzicami aż za dobrze ???? Mam nadzieję ,że 3/4 *%#)!& ????kończąc tę szkołę spotkałam tylko dwie wartościowe osoby p.Danke i p.Terese XD reszta to szkoda gadać 22:47, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Żenada Żenada

3 3

Ta dyrektorka z myśleniem NA TWOIM POZIOMIE FAKTYCZNIE nie ma nic wspólnego!!! 22:53, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MelonMelon

8 1

Słowa dla mieszkańców tej wsi -Prosze zajmijcie się swoim życiem a nie tylko plotkami ! Uważam ,że sprawe należy wyjaśnić ale tak naprawdę prawie wszyscy z nas nie wiedza jak ta sytuacja wygląda w rzeczywistości i jaka strona ma rację .Zamiast luźno podejśc do tematu to nagle każdy wylewa na siebie ocean nienawiści,bo ktoś go nie popiera ! Będzie co będzie ludzue dajcie spokój . 23:22, 23.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Przyszły pracodawcaPrzyszły pracodawca

8 7

Moim skromnym zdaniem, jak by mój młody pracownik, który musi odejść obojętnie z jakiego powodu, odwalił taki numer, czyli podkopywał pracodawce np. manipulował faktami, tak jak w tym przypadku, to jego kariera byłaby zakończona. Nie ma nic gorszego w pracy, jak donoszenie lub obmawianie pracodawcy w swojej sprawie do innych, każdy ma wolny wybór, nikt nikogo nie trzyma na siłę, nie można szargać czyjegoś imienia w swoim interesie, a doświadczenia zawodowego mam 36 lat, więc coś tam wiem 23:29, 23.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MelonMelon

5 1

Zgadzam się w 100 procentach z pani "skromnym zdaniem". pozdrawiam 23:47, 23.04.2019


AbsolwentAbsolwent

4 4

Tyle, że Pan M nie musi nikim manipulować, żeby stanąć po jego stronie, dawno z nim nie rozmawiałem ale dzięki temu że miałem z nim lekcje mogę śmiało stwierdzić, że zwolnienie najbardziej zaangażowanego nauczyciela z pasją jest złą decyzją Sz.P Dyrektor 00:03, 24.04.2019


WelveWelve

8 6

Zwalniają go bo nie chce nauczać histori nowoczesnej . Milczał w tematach jak to bracia obalił komunizm ,i ani słowa o wygranej przez braci bitwie pod Grunwaldem 06:37, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hihot historiiHihot historii

8 10

Zwalniają dobrych nauczycieli . Pozostaje mierni i wierni .
06:42, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GbtGbt

7 7

Do czego to doszło . Nie macie szacunku dla nauczycieli . Rzadacie żeby za 2 tyś pilnowali wasze pociechy . Zarazem chcecie po 500 na każde plus rodzinne .
To jakiś hihot historii
06:51, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KK

9 1

Wstał ranek i znowu się zaczyna, znowu coś tam w życiu nie poszło to trzeba wyżyć się na innych. Zawziętość niektórych osób w naszej wsi jest ?. 08:15, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BrzozkaBrzozka

3 4

Ta pania dyrektor trzeba sprawdzić co robiła przez pierwsze 1.5 roku Bo napewno nie było jej w szkole w kamienicy szlacheckiej ile lekcji angielskiego uczyła łatwo sprawdzić i zgłosić to kuratorium a nie do, Wojta 08:31, 24.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Polak1Polak1

2 1

Naucz się porządnie polszczyzny, bo na polskim też cię nie było, potem myśl o angielskim, dobrze że nie ma tutaj zadań z matmy, bo by się okazało że co drugi tu piszący nie chodził na zajęcia. 08:48, 24.04.2019


Dyrektorka na dwa etDyrektorka na dwa et

2 5

Jakby to powiedziala Pani Dyrektor.... Yyyyy... No bo jaaa... Yyyy... Pracuje..... Yyyyy..... Itd :) 09:25, 24.04.2019


zwdkzwdk

5 3

znowu PO trolluje ale wstyd komuszy 08:33, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do BrzozkaDo Brzozka

7 2

Naucz się porządnie polszczyzny, bo na polskim też cię nie było, potem myśl o angielskim, dobrze że nie ma tutaj zadań z matmy, bo by się okazało że co drugi tu piszący nie chodził na zajęcia. 08:49, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OspOsp

4 4

Z nauczycielami jest jak z urzędnikami - mogą być mierni, bierni, ale wierni. Jeżeli ten nauczyciel mówi jak jest, a nie jakby wójt chciał by było, to jest zbędny 09:39, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

na marginesiena marginesie

11 2

Po co zwolnienia w szkołach, skoro ci co zostają mają po prawie 2 etaty. Starczyłoby godzin dla tych zwalnianych. Inni dyrektorzy robia wszystko aby zatrzymać nauczycieli, ale w Stężycy nie. O co chodzi. Skoro nauczyciele solidarnie chcieliby mieć goły etat, aby pracowali wszyscy to czemu tak nie może być. Wystarczy zapytac sie innych dyrektorów jak to wygląda w szkołach. Z nauczycieli w gminie Stężycy wszyscy sie już śmieją i dziwią temu wszystkiemu. Umowy co rok, dziwne godziny i cała reszta, a teraz zwolnienia aby inni pracowali za dwóch. 10:17, 24.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KalkulacjaKalkulacja

4 3

Najlepiej się wypowiadać na tematy o których nie ma się pojęcia, utrzymanie 2 nauczycieli na "gołych" lub niepełnych etatach jest finansowo nieuzasadnione, a to z tego powodu, że 2 etaty są oskładkowane pochodnymi, a przy jednym są to tylko nadgodziny. Proste jak drut. Czyli gmina musiałaby zamiast poprawiać infrastrukturę, albo ogrzewanie szkół, utrzymywać zbędne etaty bo subwencja oświatowa tego nie pokryje. 15:50, 24.04.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

widzwidz

1 0

Czyli te zbędne etaty to świetni nauczyciele, którzy sercem oddają się uczniom? A dlaczego zostawia się nauczycieli, którzy pracują rok, 2 lub 3 lata, a zwalnia się tych, którzy pracują 7 lub więcej lat. To może w urzędach też dać po 2 etaty i też oskładkowane pochodne, a nie jeden do tego, inny do innej itp. 19:58, 24.04.2019


RonaldRonald

2 1

Jarosław na króla Polski!
Już bardziej rozdupcyc kraju die nie da. 08:36, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KomentKoment

5 0

Z powodu reformy edukacji? Doskonale pamiętam jak podczas apelu rozpoczynającego rok szkolny Pan Wójt przedstawiał nowych nauczycieli dorzucając komentarze, że w naszej szkole i gminie zwolnień z tytułu reformy nie będzie bo u nas dzieci jest dużo i raczej trzeba poszerzyć grono pedagogiczne.... Hmmm... Nie upłynął jeszcze rok a wykorzystał taki wygodny argument.
16:21, 25.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© expresskaszubski.pl | Prawa zastrzeżone