Zamknij

Kartuzy. Projekt wiaduktu na Gdańskiej powstać ma do 2020 r. Podpisano umowę

12:39, 09.05.2019 M.Dzienisz Aktualizacja: 13:13, 09.05.2019
Skomentuj fot. nadesłane/UM Kartuzy fot. nadesłane/UM Kartuzy

W Urzędzie Miejskim w Kartuzach podpisano dziś umowę na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy ulicy Gdańskiej. Przetarg wygrała gdańska firma Znak za cenę 891 tys. zł.

Burmistrz Kartuz Mieczysław Grzegorz Gołuński podpisał dziś umowę z przedstawicielami firmy Znak z Gdańska na wykonanie projektu budowy wiaduktu na ul. Gdańskiej i przebudowy tej ulicy. Pisaliśmy już, że do przetargu stanęło pięć firm, najkorzystniejsza oferta opiewała na 891 tys. 750 zł. Pieniądze na ten cel pochodzić będą z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

fot. nadesłane/UM Kartuzy

Firma musi zaprojektować m.in. rozbudowę dróg wojewódzkich nr 211 i 224, budowę obiektu mostowego w formie estakady, budowę podziemnego przejścia dla pieszych, przebudowę skrzyżowań z innymi drogami, zjazdy, pobocza itp. Tory kolejowe pozostaną na obecnym poziomie. W ramach zadania na skrzyżowaniu ul. Jeziornej z ul. Gdańską powstanie mini rondo, a część skrzyżowań wzdłuż DW211 (z ul. Parkową, z ul. Przy Torach, z ul. Kościerską, z ul. Węglową) zostanie rozbudowana. Mini rondo powstanie także na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej z Kościerską. Powstaną ścieżki rowerowe i chodniki, a także przebudowane sieci: wodociągowa, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej, gazowa, teletechniczna, elektroenergetyczna i oświetleniowa.

Dokumentacja ma być gotowa do lutego 2020 r. 

Koncepcja wiaduktu. fot. źródło: kartuzy.pl

 

(M.Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

Obserwator 2 Obserwator 2

19 6

KIEDY OBWODNICA? 14:25, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

BrawoBrawo

9 10

Wreszcie coś konkretnego a nie ciągle ścieżki rowerowe i kwiatki. Jak będzie umowa na obwodnicę to pomimo że jestem niechętny burmistrzowi zagłosuje na niego. 14:35, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

też kierowcateż kierowca

17 9

Szanowni państwo , już wcześniej wpisałem , o nie trafionej inwestycji i upartym stanowiskiem
naszego Pana Burmistrza .Wszystkie miasta w Polsce zrozumiały teraz , wcześniej w innych państwach , o potrzebie obwodnic . W obecnym czasie i cały czas , z roku na rok , wobec rosnącym natężeniu ruchu kołowego , Obwodnice miast to jedyne wyjście z " zakorkowaniem "
miast. Najwyższym błędem jest puszczenie , wpuszczenie ruchu , kołowego do i przez miasta .
Nie rozumię , uporczywego stanowiska , Naszych Władz , na czele z Panem Burmistrzem .
Ludzie zstąpcie na ziemię , a nie bujaicie w obłokach i bawić się nie swoimi ,
ale Naszymi , Podatników pieniędzmi .
Przecież istnieje już podpisany wstępny projekt , podpisany przez Pana Marszałka województwa Pomorskiego i Gminami ościennymi , na przebieg II Etapu , prawdziwej obwodnicy Kartuz . Była wystawiona lista poparcia tej inwestycji / koło kiosku w Urzędzie /.
Co się z nią stało ? Co jest z II etapem , prawdziwej obwodnicy Kartuz ?
Jeszcze raz : Każdy rozsądny walczy o obwodnice miast , obwodnicę Swojego Miasta .
Wpuszczenie , przepuszczenie ruchu kołowego przez Miasto , to porażka w obecnych
i na przyszłość czasach .
Skąd ten uparty pomysł ???
Czy wjazd do Kartuz za parę lat , ma wyglądać jak wjazd do Żukowa ??? a tam się już dzieje !
Zobaczcie przykład Kościerzyny !
Można , Można ! 16:46, 09.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

..........

2 2

Z drugiej strony obecny odcinek od strony grzybna zaczyna się sypać 17:23, 09.05.2019


p.s.p.s.

10 3

A jak to się ma do stacji benzynowej , też w podziemiu ? 17:07, 09.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Po co ci stacja ?Po co ci stacja ?

6 4

Zanim wybudują, to wszyscy będziemy już jeździć elektrykami - jak zapowiedział Pinokio. 19:33, 09.05.2019


RadnaRadna

10 6

Kolejna inwestycja jak kulą w płot...może jednak najpierw dokończcie remont 211 i zbudujcie obwodnicę Kartuz...a tak? Kiedy dymisja ormowca? 23:54, 09.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SPRAWA JEST JASNASPRAWA JEST JASNA

10 3

Jak województwo przebuduje całą ul. Gdańską to o obwodnicy możemy zapomnieć. Nikt nie zainwestuje drugi raz w ten sam odcinek. Nowa ul. Gdańska przejmie ruch tranzytowy. 09:01, 10.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MBMB

4 0

Ulica Gdańska nie jest w stanie przejąć żadnego ruchu tranzytowego! To nowe rozwiązanie nie będzie nawet wystarczające dla samochodów osobowych! To tak jakby na początku rurociągu wstawić rurę 1", następnie trójnik 3" i za nim znowu rurę 1". Co to da? Ktoś zarobi na trójniku! Zanim wyda się 900 000,00 zł na projekt trzeba mieć pewność, że będzie skuteczny. Kto dzisiaj da głowę za to, że za kilka lat, kiedy wg tego projektu zakończy się ta szkaradna inwestycja, nie będzie ona nikomu potrzebna? Jak targowisko na Sędzickiego! Marszałek Struk, Starosta czy może Burmistrz? Węzły drogowe realizuje się po obrysie miast, nie prawie w centrum! 16:49, 11.05.2019


komentatorkomentator

7 2

A czy nie warto byłoby porozmawiać publicznie na ten temat. Wydaje się, że obie inwestycje, zarówno obwodnica jak i wiadukt nad torami są potrzebne. Jeżeli udałoby się znaleźć konsensus pomiędzy uwarunkowaniami lokalnymi jedna inwestycja drugiej przecież nie przeszkadza. Nie wiemy przecież kiedy obwodnica powstanie. 18:17, 10.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MBMB

5 2

Nie dokonałem analizy wpływu tej inwestycji na zmniejszenie korków ale nie wydaje mi się aby była ona optymalna. Z ekonomicznego punktu widzenia jest to raczej najdroższe rozwiązanie. Będzie tak jak z kikutem mało przepustowej drogi, tak szumnie nazywanej OBWODNICĄ. Za pięć lat będzie ona zakorkowana! Tutaj będzie podobnie. Zrobimy bardziej przepuszczalną arterię, z rondem przy wjeździe do Kartuz, z drugim rondem nad torami w stronę zakorkowanego trzeciego ronda, w stronę zatkanego miasta? Po co? Na pierwszym rondzie możemy dokonać wyboru, aby nie jechać ul. Gdańską przez tory tylko ul. 3 Maja nad torami... No tak, ale ta obwodnica się zaraz zakorkuje... Od razu nasuwa się pytanie: czy w Kartuzach nie planuje się żadnej kolejnej obwodnicy? Czy samochody z Somonina i innych kierunków będą zawsze przejeżdżać przez miasto, bo nasi włodarze chcą nam zaserwować zatrute jeziora i zatrute powietrze? A może tak jak z Rynkiem. Publiczne pieniądze pójdą nie na budowę, tylko na dziesiątki projektów, koncepcji, programów, aktywizacji młodych znajomych, starych kolesi? Czy było jakieś referendum w sprawie zabetonowania naszego miasta? Nie przypominam sobie. Przy wielu programach rządowych (pisowskich) widać wyraźny sprzeciw naszych samorządowców, którzy osobiście wspierają opozycyjne akcje. Tutaj jest pełne poparcie. Mieczysław Struk to dla nich guru. Czy tak wyobrażaliśmy sobie Kartuzy? Miasto niby wypoczynkowe, turystyczne, bez możliwości rozwoju przestrzennego, a mimo to bez wysokich budynków, z których można oglądać piękny krajobraz, bez parkingów podziemnych? Miasto bez przemysłu ale za to z ogromnymi, betonowymi wiaduktami wyrastającymi ponad budynki? Jakaś paranoja! 10:17, 11.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 MB MB

4 3

@też kierowca! Zgadzam się w 100%. Po wybudowaniu tego kikuta wjazd do Kartuz na pewno będzie wyglądać jak wjazd do Żukowa! Tam korkują się dwa ronda, my będziemy mieli trzy a do tego dalszą jazdę przez całe miasto! Tylko ktoś, kto robi to świadomie, kto źle życzy Kartuzom może udawać, że tego nie widzi. Cosik mocno widzę tu związek decyzji samorządowców z wywalczeniem przez nich krótszego okresu przedawnienia. Nikt za pięć lat nikogo nie będzie ścigał za zmarnotrawienie środków, bo się dzieło przedawni! 10:26, 11.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MBMB

5 2

Kamyczek do ogródka: wielokrotnie taniej jest zrobić rondo na górze a tory puścić dołem, w tunelu ale to nie jest w interesie PKP. Ich pociągi jadą bezkolizyjnie! Korki, jak w Żukowie są wliczone w tę inwestycję, bo inaczej nie da się wyjechać z bocznych uliczek, nadal mamy przecież ul. Węglową i światła?! Po więc ten cyrk? Kluczenie autami aby dojechać od ul. Gdańskiej na Manhattan i do hurtowni na Węglowej, zatrzymywanie aut aby wykonać lewoskręt do Zarządu Dróg, do Orlen! Ktoś przeliczał jak się wzmoże od tego ruch? 10:46, 11.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

odpowiedzodpowiedz

3 0

Przecież rondo będzie na górze. Tory według koncepcji maja pozostać na obecnym poziomie terenu a pod torami pewnie pójdą piesi. 21:51, 12.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ab55ab55

1 0

W tym przypadku decyzji o budowie wiaduktu samochodowego nadziemnego nie zgadzam się z burmistrzem, powiem więcej manipuluje mieszkańcami. W 2017r latem urząd zlecił koncepcję dwa warianty, wnioski i wizualizacja przedstawiona publicznie w Kartuzach w grudniu 2017r , we wnioskach ze spotkania wszyscy decydenci wskazywali że wybrana będzie do realizacji koncepcja układu drogowego w wykopie (powody wyboru takiego rozwiązania można znaleźć na stronach expresu). A będzie co będzie, jak zwykle źle się dzieje że dyskusja po przetargu a nie przed, ale cóż jedyna droga teraz to konserwator zabytków ale to już pole popisu np. radnych, Stowarzyszenia Przyjaciół Kartuz , kaszubskich artystów i architektów . 08:28, 14.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KonsultowałKonsultował

1 0

Czy może konsul to wał? A może burmistrz? Skoro dyskusja zmierzała wyłącznie do koncepcji tunelu podziemnego, to nasz Burmiszcz znowu miszcz... w robieniu taaakiego wała mieszkańcom. 2017: Jak podkreśla burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński, bardziej korzystna dla miasta wydaje się druga opcja związana z obniżeniem poziomu dróg: "Będziemy to szczegółowo analizować, natomiast ta opcja z drogą pod wiaduktem w najmniejszym stopniu wpływa na architekturę naszego miasta, więc póki co skłaniamy się bardziej ku temu rozwiązaniu".
Szczegółowo analizowali? Kiedy? Z kim? Kto będzie odpowiadał, jeżeli w obecnym projekcie znajdą się rozwiązania niedopuszczalne i projekt ten będzie zaskarżony? Ale prawie bańka pękła. 13:22, 14.05.2019


PKP PKP

1 1

Pięknie, k... Pięknie! Co na ten betonowy kwiatek powie Towarzystwo Miłośników Kartuz, Towarzystwo Upiększania Miasta Kartuzy? Pamietam, jak TMK kruszyło kopię o kawałek zsypanego żwirem trawnika, próbę ścięcia gałęzi drzewa, która waliła się na budynek...
Do dzieła Panowie! 13:27, 14.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

optymistaoptymista

0 0

Wydaje się, że w debacie publicznej można stworzyć taki "kwiatek" ronda podtrzymany delikatnymi, betonowymi podporami stanowiącymi łodyżkę. 15:39, 15.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BreannaBreanna

0 0

Hello mates, its enormous piece of writing on the topic of cultureand fully explained, keep it up all the time. dildok3 (<a href="https://xvj3gsdfghhfies.link/tags/dildok3/">xvj3gsdfghhfies.link</a>) 20:40, 18.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PhillisPhillis

0 0

Hello just wanted to give you a quick heads up. The words in your article seem
to be running off the screen in Safari. I'm not sure if this is a formatting issue or something to
do with internet browser compatibility but I figured I'd post to let you
know. The design and style look great though! Hope you get the problem fixed soon. Cheers ek; <a href=https://sexgalleryvicnxa.blogspot.com>sexgalleryvicnxa.blogspot.com</a>, 04:19, 25.09.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%