Według twórców głośnego filmu dokumentalnego na temat pedofilii w kościele arcybiskup metropolita gdański Sławoj Leszek Głódź kilka miesięcy przed śmiercią ks. Franciszka Cybuli wiedział o zarzutach wobec niego. Powołał nawet specjalną komisję. Mimo oburzenia ofiary księdza, celebrował mszę pogrzebową, a zmarły kapłan został pochowany na honorowym miejscu w Gowidlinie.
Odpowiadając wczoraj na pytania internautów bracia Sekielscy, autorzy głośnego filmu "Tylko nie mów nikomu", mówiąc o przypadku ks. Franciszka Cybuli poinformowali, że materiał z jego udziałem został nagrany kilka miesięcy przed jego śmiercią. Ofiara księdza - mężczyzna, który opowiedział o tym jak był molestowany, złożył stosowne zawiadomienie i zeznania w kurii. Miało to miejsce w grudniu. Została nawet powołana specjalna komisja.
Arcybiskup wiedział
Jak powiedział Tomasz Sekielski, arcybiskup Sławoj Leszek Głódź, metropolita gdański, wiedział więc o zarzutach wobec księdza Cybuli. Mało tego, dwa dni przed pogrzebem (ks.Cybula zmarł 21 lutego br., pogrzeb odbył się 25 lutego - red.) mężczyzna skrzywdzony przez księdza, gdy dowiedział się, że to arcybiskup ma celebrować mszę żałobną, wysłał do delegata kurii wiadomość SMS z wyrazami oburzenia. Nie dostał odpowiedzi.
We mszy pogrzebowej w Gowidlinie, oprócz metropolity gdańskiego jako głównego celebransa, wzięło udział wielu duchownych oraz były prezydent RP Lech Wałęsa. Zaś ksiądz Franciszek Cybula został pochowany nie na cmentarzu parafialnym, lecz na honorowym miejscu, przy kościele, obok dawnych proboszczów gowidlińskiego kościoła.
W niedzielę abp Sławoj Leszek Głódź, pytany przez dziennikarkę Faktów TVN czy widział film braci Sekielskich stwierdził, że "miał inne zajęcia" i "nie ogląda byle czego". Nie odpowiedział też na pytanie, czy wiedział o pedofilskich czynach księdza Cybuli.
Na honorowym miejscu?
W związku z emisją filmu, w którym ujawniono m.in. informacje na temat zachowań księdza Cybuli, w sieci pojawiły się sugestie, że jego grób nie powinien znajdować się na dziedzińcu kościoła w Gowidlinie. Nie udało nam się skontaktować z proboszczem tamtejszej parafii, ani z dotychczasowym rzecznikiem archidiecezji gdańskiej, by uzyskać komentarz w tej sprawie.
Film Tomasza i Marka Sekielskich pt. "Tylko nie mów nikomu", pokazujący przypadki pedofilii w polskim kościele oraz zachowanie i metody działania hierarchów, wywołał ogromne poruszenie. Film, który powstał dzięki zbiórce funduszy, został opublikowany na portalu youtube w sobotę po południu. Do tej pory obejrzało go już ponad 7,5 mln osób, a liczba ta z każdą godziną rośnie.
W filmie, oprócz wątku związanego z nieżyjącym już księdzem Franciszkiem Cybulą z Gowidlina, pojawia się również historia ofiar księdza Andrzeja Srebrzyńskiego, który jako wikariusz zaczynał swoją posługę w Kartuzach i tutaj dopuścił się molestowania chłopców.
Na film zareagowały już władze kościele. Na stronie diecezji pelplińskiej można przeczytać oświadczenie i przeprosiny prymasa Polski oraz przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski.
qqqqq14:12, 13.05.2019
Bezczelne pasibrzuchy! Dopiero, gdy widzą, że pali im się koło d.upy, udają, że czegokolwiek żałują! A gdy sprawa jest cichutka jeszcze, to albo zamiatają pod dywan, albo ignorują. 14:12, 13.05.2019
jasiu z lasu14:30, 13.05.2019
Trzeba dawać na kolędzie po 1000 zł i więcej żeby się jeden wieśniak przed drugim pochwalił i się kłaniać w pas jak księdza widzi zasciankowość i słoma w butach 14:30, 13.05.2019
Głódz14:38, 13.05.2019
Natychmiastowa dymisja. 14:38, 13.05.2019
Zdzisek 14:38, 13.05.2019
Honorowe miejsce dla pochowanego Cebuli, teraz już go nikt na ziemi nie ukarze, a grób jako antyreklama będzie symbolem pedofilii i wstydu dla kościoła 14:38, 13.05.2019
jack00:21, 14.05.2019
z filmu wynika że to on był ofiarą 00:21, 14.05.2019
Zdzisek 14:50, 13.05.2019
..uj z tymi przeprosinami, niech im oplacą psychologa tak długo jak to będzie potrzebne i odszkodowanie jako zadośćuczynienie bliźniemu 14:50, 13.05.2019
ab5514:56, 13.05.2019
Za rok po sierpniu gdy abp Leszek Sławoj Głódź ukończy 75lat i złoży na ręce Papieża wniosek o emeryturę zobaczymy czy echa dzisiejszych i zamierzchłych zdarzeń Mu zaszkodzą czy pomogą ,. 14:56, 13.05.2019
anty15:09, 13.05.2019
"nie ogląda byle czego". To ciekawe "co"ogląda? 15:09, 13.05.2019
Może 15:26, 13.05.2019
Filmy przyrodnicze? 15:26, 13.05.2019
franec19:46, 15.05.2019
filmy pedofilskie 19:46, 15.05.2019
mcv15:09, 13.05.2019
A może dobrze, że ten grób jest przy kościele. Ludzie co niedziela, za każdym razem będą sobie przypominać kto tam spoczywa i za każdym razem niech będą sobie przypominać ten film. To będzie jak wyrzut sumienia. 15:09, 13.05.2019
zxc15:22, 13.05.2019
Oczywiście, że wiedział. Nic nie zrobił. Miał nadzieję, że nikt nic nie powie. 15:22, 13.05.2019
Grabarz15:27, 13.05.2019
Wykopać i pochować u Flaszki w ogródku. 15:27, 13.05.2019
wituś18:38, 13.05.2019
Przy tym miejscu ustawić, z przyczyn higienicznych spluwaczkę z napisem: pluj tylko do spluwaczki na cześć Cybuli. 18:38, 13.05.2019
Kasa15:29, 13.05.2019
Ludzie! Przestańmy im płacić! 15:29, 13.05.2019
@Kasa15:47, 13.05.2019
"Ludzie! Przestańmy im płacić! "
To jest pierwszy krok ale problem jest inny. To nasz państwo im płaci. Otrzymują kasę z miesiąca na miesiąc od Polski. Za lekcje religii w szkołach mają normalne wynagrodzenie. Miliony lecą od rządu dla Rydzyka. To jest chore. Należy wypowiedzieć konkordat i przede wszystkim wyprowadzić religię ze szkół. To podstawa.
Szczęść Boże. 15:47, 13.05.2019
Głódź 15:52, 13.05.2019
pan Głódź okazał się być obrzydliwym i kryjącym sprawcę antybiskupem; wstyd... żenada... zakłamanie... Pozwolił na pogrzeb takiego "człowieka" w pełni honorów, przy blasku chorągwi, ważnych ludzi. Jak to towarzystwo się teraz czuje? Fuj.... 15:52, 13.05.2019
Jak się czują?15:59, 13.05.2019
Po nich to spływa ! 15:59, 13.05.2019
Wierzacy16:19, 13.05.2019
Proboszcz nie godził sie na pochówek zwykłych parafian a pedofila pochował na dziedzincu kościoła 16:19, 13.05.2019
kodomita16:19, 13.05.2019
znowu atak LGBT-owskich trolli 16:19, 13.05.2019
Obrońca 16:33, 13.05.2019
Pedofilskich trolli 16:33, 13.05.2019
@obrońca16:42, 13.05.2019
no raczej to się wyklucza, gdybym był LGBTowcem to wtedy mógłbys takiego ćwieka rzucić, ale nie jestem 16:42, 13.05.2019
Agahaa22:15, 13.05.2019
Ale ty wiesz, że ksiadz-pedofil, który bierze się za chłopca też jest lgbt? Czy nie potrafisz tego dostrzec? 22:15, 13.05.2019
Użytkownik16:33, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Hmmmm...16:47, 13.05.2019
Jak na prawdziwego katolika przystało... 16:47, 13.05.2019
@Oburzony !!!!!!!!!!17:24, 13.05.2019
I to będzie katolicki pełen miłosierdzia kop? 17:24, 13.05.2019
Aga 7420:00, 13.05.2019
Powinien być tak samo katolicki jak molestowanie czyli w samą dupę 20:00, 13.05.2019
Hmmm. ....17:34, 13.05.2019
Wy którzy dalej nie potraficie zrozumieć o czym był ten film i nadal zawziecie bronicie złoczyńców.
Polecam wam wczorajsze kazanie ks. Jacka Prusaka.
https://youtu.be/mwnHnz5SO7I 17:34, 13.05.2019
Aga 74 17:43, 13.05.2019
ten Głódz powinien wylecieć jako pierwszy i cała reszta tych parszywych mord. Ludzie można modlić się tez w domu... a nie od takiego...komunię przyjmować . Jakie to obłudne i obrzydliwe że po wszystkim staje do ołtarza jakby nigdy nic ..to jest nauczyciel o Bogu??? Bóg pierwszy by go wypie.... . Wierzę że sprawiedliwość istnieje po tamtej stronie 17:43, 13.05.2019
Aga 74 18:00, 13.05.2019
Jako matka proszę Was jako rodziców jeśli macie synów którzy byli lub są ministrantami porozmawiajcie z nimi. Pytajcie bądzcie czujni. Może to zdoła uchronić Wasze dzieci. Bez znaczenia czy wierzycie temu księdzu czy nie czy ufacie czy wychwalacie .Sprawdzcie to po raz kolejny i kolejny . Nie lekceważcie bo za 30 lat To Wasze dzieci mogą być ofiarami z zniszczonym życiem. A To Nas rodziców obowiązuje dopilnowanie dzieci . To nasz obowiązek wynikający z miłości. 18:00, 13.05.2019
Nie rozumiem...21:42, 13.05.2019
Czy ktoś może wyjaśnić co w głowach mają ludzie ktorzy pod tym postem dają łapkę w dół.
Masakra... 21:42, 13.05.2019
Użytkownik18:41, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Obserwator 2 19:11, 13.05.2019
Nagonka na kościół katolicki jest obrzydliwa. 19:11, 13.05.2019
Użytkownik18:42, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Naiwny19:11, 13.05.2019
Dzieci same to potrafią i nie trzeba ich tego uczyć, tylko tłumaczyć, co to jest. 19:11, 13.05.2019
kas18:45, 13.05.2019
Mnie bardzo zdziwiło, że w dolnej parafii podczas niedzielnej mszy nie padło ani słowo podczas kazania, czy modlitwy za ofiary pedofili. Miałem nadzieję że Nasz proboszcz zachowa się jak należy. 18:45, 13.05.2019
katolikos19:23, 13.05.2019
a niby dlaczego miało paść Kościół to nie media, tam się nie chodzi dla księdza, ale dla Boga, poza tym jakbyś uczestniczył jako świadomy katolik w kościele, to byś wiedział, że taki nabożeństwa były w czasie Wielkiego Postu, modliliśmy się jako parafianie za ofiary pedofili w Kościele, trochę więcej zainteresowania kościołem. 19:23, 13.05.2019
kas09:28, 14.05.2019
Nie wiem dlaczego założyłeś (aś) że nie interesuje się Kościołem. Jestem praktykującym katolikiem i nie będę z Tobą na ten temat dyskutował. Jest coś takiego jak przyzwoitość i empatia, której tutaj zabrakło. Pamiętajcie że to My jesteśmy Kościołem. Dla mnie niestety dokładnie widać, że trzeba dokonać jego oczyszczenia. Teraz w mszach uczestniczą raczej ludzie, którzy wierzą w Boga, Kościół świecki sam się oczyścił, a teraz czas oczyścić Kościół z duszpasterzy, którzy w Boga nie wierzą... 09:28, 14.05.2019
Wiosna 19:14, 13.05.2019
Tylko Robert Biedroń skończy z finansowaniem KK przez państwo. Postawy na prawdziwą niepodległość naszego kraju. 19:14, 13.05.2019
mieszkaniec111:07, 14.05.2019
Większość pedofili to homoseklualisci 11:07, 14.05.2019
Użytkownik19:35, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Haha20:05, 13.05.2019
Chyba każde czteroletnie dziecko potrafi się masturbować bez nauki. Tylko należy rozmawiać o tym. 20:05, 13.05.2019
Użytkownik19:40, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
123jerzy19:53, 13.05.2019
jacyś daddysons :P a zarobić teraz jeszcze może. 19:53, 13.05.2019
Bartek123421:42, 13.05.2019
W psychologii takie zachowanie ofiary nazywane jest Syndromem Sztokholmskim. Porównać to można do sytuacji, w której np. mąż bije żonę, znęca się nad nią psychicznie, a ona boi się od niego odejść z myślą o ew. konsekwencjach, nie nagłaśniając sprawy policji. 21:42, 13.05.2019
jadwiga219:50, 13.05.2019
sprawa arcypolityczna przed wyborami. Gdzie tu troska o kogokolwiek? Świadkowie, którzy sami przyłazili żeby ich popieścić. Nie dziwię się żonie. Biedna kobieta. 19:50, 13.05.2019
Aga 7419:57, 13.05.2019
zamiast *%#)!& zastanów sie czy Twoje dzieci nie chodzą 19:57, 13.05.2019
olo1220:01, 13.05.2019
zwykła nagonka na czarnych 20:01, 13.05.2019
Kolo21:48, 13.05.2019
Jestem zdumiona ze prawie dorosły facet dał siw molestować..za czym tam lazil jako duzy chłopak? 21:48, 13.05.2019
AGA 7420:03, 13.05.2019
wszyscy którzy nie wierzą że pedofilia się dzieje są jak św Tomasz niedowiarek nie uwierzą dopóki sami palca w dupsku nie poczują 20:03, 13.05.2019
jurek3420:04, 13.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
AGA 7420:06, 13.05.2019
nie musiałam wierzę ofiarom 20:06, 13.05.2019
jurek3420:08, 13.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik20:03, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Aga 7420:06, 13.05.2019
no proszę pisio...ry 20:06, 13.05.2019
Do wyższej 20:07, 13.05.2019
Bzdura. PO to też pachołki i sługusy KK. 20:07, 13.05.2019
jurek3420:12, 13.05.2019
słuszne stwierdzenie skoro kościół wspiera PIS to trzeba dokopać czarnym a robota uciekiniera niemca z wermachtu 20:12, 13.05.2019
MariaKasz20:04, 13.05.2019
Może inne ofiary ks. Srebrzyńskiego odezwą się do Marka. Sprawa w Kartuzach była głośna i wiadomo, że pokrzywdzonych było wiele chłopców. Życzę Wam odwagi i spokoju ducha. 20:04, 13.05.2019
Dom Głódzia20:10, 13.05.2019
Dzisiaj projekcja filmu na bramie wjazdowej do rezygnacji antybiskupa. Tylko Wiosna ma odwagę zrobić z sukienkowymi porządek w tym kraju! Od wieków nas okupują. Powstańmy z kolan! 20:10, 13.05.2019
olo1320:13, 13.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Obserwator 2 22:14, 13.05.2019
Wiosna to duet mesko-męski. 22:14, 13.05.2019
niezauważalny20:29, 13.05.2019
Czytam te chore wpisy i dostrzegam, jak wielką armią opętanych ślepców dysponuje dzisiaj rogaty i ogoniasty. Teraz już wiem, dlaczego na przestrzeni dziesięciu lat liczba egzorcystów w Polsce wzrosła dziesięciokrotnie!
20:29, 13.05.2019
@niezauważalny23:08, 13.05.2019
Ten twój "rogaty" to miał się gdzie zadomowić przez tyle lat. I tutaj nawet armia egzorcystów nie pomoże. Bo ci, którzy mieli ludzi od zła odwodzić, sami je wpuścili pod dachy kościołów. Zresztą mówił już o tym jakiś czas temu apb Ryś. 23:08, 13.05.2019
Użytkownik20:30, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
No 20:38, 13.05.2019
Dzieci są osobami seksualnymi. Jak każdy człowiek. Nie trzeba ich seksualizować. 20:38, 13.05.2019
@No20:47, 13.05.2019
idź precz pedofilu 20:47, 13.05.2019
Kartuzy1234520:41, 13.05.2019
Ja już przestałem chodzić do kościoła Kazimierza w Kartuzach. Nie mam zamiaru słuchać propagandy politycznej, o całkowitym zakazie aborcji i o tym, że są przeciwni pedofilii, ale na kazaniu "czarny" powiedział, że są dwie strony ofiar,a telewizja mówi tylko o jednej. OBRZYDLIWE! Żałuję, że nie włączałem dyktafonu. Jeśli kiedyś będę zmuszony wybrać się do "czarnych" nagram całą msze. Jak oni chcą decydować za kobiety to po święceniach powinni obowiązkowo poddać się kastracji. Za wszystko chcą pieniądze. Nawet za zaświadczenie. Gdzie tu jest Bóg? Przecież to jest firma o nazwie kościół. 20:41, 13.05.2019
Obserwator 2 22:18, 13.05.2019
Jesteś ateistą lub Jeochowym. 22:18, 13.05.2019
Bcder22:58, 13.05.2019
Czarni to księża bo chodzą na czarno ubrani 22:58, 13.05.2019
Lębork20:47, 13.05.2019
Fragment: ,,To będzie precedensowa sprawa. Po zawiadomieniu OKO.press komenda policji w Wejherowie złożyła wniosek do sądu o ukaranie ks. Wojciecha Czajkowskiego. Policjanci uznali, że popełnił wykroczenie, zapraszając do odprawiania rekolekcji skazanego za molestowanie ministrantów ks. Wincentego Pawłowicza bez sprawdzenia, czy figuruje w tzw. rejestrze pedofilów
Ten tekst jest wolny od reklam, manipulacji i propagandy. Wesprzyj niezależne dziennikarstwo. WSPIERAM >>
Policjanci z Wejherowa zawnioskowali do sądu o ukaranie ks. Wojciecha Czajkowskiego za to, że jako proboszcz parafii w Brzeźnie Lęborskim dopuścił do odprawiania rekolekcji przez ks. Wincentego Pawłowicza. Według pisma, które dostaliśmy jako zawiadamiający o sprawie, policja stwierdziła, że ks. Czajkowski do ?działalności związanej z wychowaniem? dopuścił ks. Pawłowicza, skazanego w 2003 roku za molestowanie pięciu ministrantów. I że zrobił to bez sprawdzenia, czy jego nazwisko figuruje w rejestrze sprawców przestępstw seksualnych lub pomimo takiej wiedzy......" 20:47, 13.05.2019
woda święcona21:34, 13.05.2019
tu jacyś opętani ludzie się tutaj wypowiadają 21:34, 13.05.2019
Pytanie22:59, 13.05.2019
Czy Pan jest księdzem? 22:59, 13.05.2019
Użytkownik21:37, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Tak21:41, 13.05.2019
Wśród księży jest bardzo dużo tęczowych. W kościele mają świetne schronienie. Tylko, że to tchórze, bo boją się przyznać oficjalnie do swojej orientacji seksualnej. 21:41, 13.05.2019
Abcdefghijk22:12, 13.05.2019
Nie widzisz, że ksiadz-pedofil, który bierze się za chłopców też jest "tęczowy"? Chcesz kogoś obrazić, ale średnio Ci wychodzi. Myślenie również! 22:12, 13.05.2019
Świecki21:38, 13.05.2019
A politycy obojętnie czy z PiS czy z PO dalej będą "czarnych" zapraszać na wszystkie uroczystości państwowe i święcenia inwestycji z pieniędzy podatników. Śmieszny kraj. 21:38, 13.05.2019
cha cha22:02, 13.05.2019
chyba sam nie wierzysz w to 22:02, 13.05.2019
# Świecki22:02, 13.05.2019
Lepiej czarnych niż czerwonych czy tęczowych 22:02, 13.05.2019
Abcdefghijkl22:17, 13.05.2019
Czarny, czyli ksiądz? Przeciez ksiadz-pedofil, który bierze sie za chłopców łamie celibat, jest zboczencem-gwalcicielem, a dodatkowo GEJEM. Nie widzisz tego? 22:17, 13.05.2019
No jo22:08, 13.05.2019
Eeer 22:08, 13.05.2019
Żenada22:16, 13.05.2019
Proboszcz pijak z gowidlina pochowa pedofila a zwykłych parafian już nie??? WYPAD na zbity ryj!!!! 22:16, 13.05.2019
Użytkownik22:16, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Okoliczny22:21, 13.05.2019
Ciekawe kiedy będzie artykuł, że wykopali go z grobu ? 22:21, 13.05.2019
Parodia 22:25, 13.05.2019
Wszystkich komentatorów tego filmu polecam Spa w Starogardzie Gdanskim założę się że w niedzielę będziecie siedzieć w pierwszych lub drugich ławkach w kościele. Zastanawiam się gdzie Ci molestowani byli przez 20 15 10 lat temu?? 22:25, 13.05.2019
Do parodia22:35, 13.05.2019
Wiesz co to syndrom sztokholmski?? Przeczytaj a potem odpisz
22:35, 13.05.2019
Parodia 22:45, 13.05.2019
Wiem co to jest i nie mam zamiaru dyskutować wyraziłam-em swoją opinię tak na zwykły ludzki rozum 22:45, 13.05.2019
Tolkaaaa8822:51, 13.05.2019
Parodia, pomysl na ludzki rozum, że ktoś przez taki gwałt ma złamane życie, jest obarczony wstydem itp., więc to nie jest takie proste - powiedzieć prawdę całemu światu. Można być wyśmianym, ktoś ci może nie uwierzyć itd. Dojrzewanie do takiej decyzji niestety trwa latami, więc trzeba mówić naszym dzieciom o złym dotyku i żeby zawsze, mimo zastraszen mówiło o tym rodzicom (wyobraź sobie, że ksiadz-pedofil zastrasza dziecko tekstami typu: wezmę się za twoje rodzeństwo; jak powiesz rodzicom to im stanie się krzywda itd. i dzieciak się boi!) 22:51, 13.05.2019
Użytkownik22:28, 13.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ahaabab22:43, 13.05.2019
Tęczowy jest ksiądz, który gwałci chłopców! Nie zapomnij o tym! 22:43, 13.05.2019
Kamyl Bryza22:41, 13.05.2019
KSIONC PEDOFIL NIC NOWEGO ZROBIEM SOBIEM NIUSA NA WOS O TYM 22:41, 13.05.2019
smutny23:21, 13.05.2019
A ja chciałabym porozmawiać z osobami pokrzywdzonymi, czegoś tu nie pojmuję. W jakich rodzinach wychowywali się? Co na to rodzice? A jak rodzicom bali się powiedzieć to świadczy o tym, ze niestety ale nie było dobrej relacji między rodzicami a dzieckiem. Bo kiedy dziecko ma oparcie w rodzicu i całkowite zaufanie, to nie będzie się bało powiedzieć niczego bo wie ,że rodzic będzie zawsze po stronie dziecka. Więc moim zdaniem tak samo jak księża winni są rodzice ,że obecnie już człowiek dorosły nie może zapomnieć spraw z przeszłości. I wiem o czym piszę, bo też miało się nieprzyjemne przygody ale moi rodzice zareagowali i od razu był spokój. 23:21, 13.05.2019
Oczyma widza23:35, 14.05.2019
Czyli winni są nieuważni rodzice a nie pasterz-wychowawca z fiutem w garści. Brawa za logikę. 23:35, 14.05.2019
Browar23:38, 13.05.2019
A ja uwazam ze ten caly atak na ksiezy to sa polityczne zagrywki. Pilitycy nie wiedza jaki rodzaj kampani wyborczej wybrac to uderzaja wlasnie w kosciol bo juz z innymi sprawami sobie nie radza. Partie nie wiedza jak zwrocic na siebie uwage tylko szkoda ze ludzie daja sie tak podejsc. Dlaczego teraz jest tak glosno o pedofili trzeba bylo sie szybciej obudzic i powiedziec o tym a nie teraz po smierci gdy ksieza Ci nie moge sprawy wyjasnic. Bede modlic sie za wszystkich ksiezy tych dobrych i tych ktorych tak atakujecie. 23:38, 13.05.2019
Oczyma widza23:17, 14.05.2019
Od pierwszego dnia po każdych wyborach zaczyna się kolejna kampania polityczna. 23:17, 14.05.2019
Browar23:45, 13.05.2019
Dlaczego afery z politykami czy nauczycielami nie maja takiego rozglosu czy tez trzeba bedzie czekac az ktos po 30 latach sobie przypomni ze np pan od wf wszedl do szatni chlopcow ii wszyscy go beda oskarzac ze ich wzrokiem zmolestowal. Tylko pewnie poczekaja az ten nauczyciel umrze zeby tez nie mogl juz nic piwiedziec. Zal mi ze tak sie dzieje dla mnie Kosciol i ksieza szacunek beda mieli zawsze i tak bede uczyc moje dzieci. 23:45, 13.05.2019
@Browar23:47, 13.05.2019
Słyszałeś, żeby nauczyciela podejrzanego o molestowanie uczniów dyrektor mógł przenieść do innej szkoły? 23:47, 13.05.2019
nero00:04, 14.05.2019
więc widzisz jak dobrze to kryją 00:04, 14.05.2019
sc karlsruhe08:49, 14.05.2019
tak słyszałem, ostatni przypadek dyrektora pewnej szkoły, zmienił posadę w innej szkole i został dyrektorem i tam go oskarżono 08:49, 14.05.2019
Browar23:52, 13.05.2019
Nie slyszalem. Ale slyszalem ze nauczyciel molestowal uczniow puscili w telewizji jeden raz i sprawa cicha. A w przypadku ksiezy jakies filmy dokumentalne montuja gdzie nawet nie zsynchronizowali odpowiednio gdzie niby ksiadz cos mowi glos jest a nawet jeszcze ustami nie zaczal ruszac. Montaz i tyle 23:52, 13.05.2019
do smutny23:53, 13.05.2019
A czy ty rozmawiasz ze swoimi dziećmi o seksualności? Ze swoimi rodzicami rozmawiałeś o seksie, tłumaczyli ci co i jak? Jeśli tak to brawo ty. Ale 15-20 lat temu nikt nie rozmawiał otwarcie o takich sprawach. Do kogo miało pójść dziecko, żeby się poskarżyć na księdza, skoro za nim stała cała instytucja kościoła, a także rodzice i wszyscy bliscy, sąsiedzi i znajomi, bo przecież ksiądz był niemal jak święty. Zobacz w tym filmie - ksiądz to prawie jak Jezus -tak mówi jakiś proboszcz! I co? Gdzie w tym wszystkim jest dziecko? 23:53, 13.05.2019
smutny09:49, 14.05.2019
Trudno się z Tobą nie zgodzić. Ale moim rodzicom nie straszna była nawet cała instytucja kościelna czy inna. Radzili sobie I uwierz mi że rozwiązywali te problemy skutecznie. Księża tez się bali swoich zwierzchników ,nie chcieli aby te sprawy wychodziły dalej (wspominałem, że miałem incydent nieprzyjemny z księdzem) Widocznie miałem więcej szczęścia i bardziej ogarniętych rodziców i dziadków, wyobraż sobie ,że rozmawialiśmy na różne tematy naprawdę szybko odkąd pamiętam, nawet te delikatne jak seksualność. Ale tłumaczono mi tak jak dziecku abym mógł zrozumieć.. Rodzice zwracali uwagę na różne zagrożenia, mówiono mi jak ktoś coś mówi albo robi, co sprawia mi przykrość i ból ,to mam powiedzieć i znajdą jakąś radę. Tłumaczyli, że wszędzie ze mną nie są w stanie być ale jak tylko coś złego by się działo to mam powiedzieć a oni mnie obronią i pomogą. Stworzyli mi oazę w której byłem bezpieczny, nawet jak skłamałem a oni mi udowodnili, to nie dostawałem lania a wszystko mi wytłumaczyli, że żle postępuje, musiałem przeprosić , naprawić swój błąd o ile była taka możliwość i czułem ,że gdyby mi się coś złego przydarzył to poruszyli by niebo i ziemię, Tak było. I tak samo starałem się wychowywać swoje dzieci. Teraz dopiero można sobie uświadomić co to jest rodzicielstwo jaki to proces nieustanna edukacja, kontrola ile trzeba mieć wrażliwości, mądrości i jak dużo trzeba poświęcać czasu. Mam wrażenie, że dzisiaj tego czasu rodzice mają bardzo mało, mniej niż rodzice z przed 30-40 lat. Niestety tu się kłania dojrzałość i odpowiedzialność bycia rodzicem. 09:49, 14.05.2019
@browar23:54, 13.05.2019
No bo w przypadku nauczyciela jest prokurator, sąd, wyrok i po temacie. Nie ma tuszowania, przenoszenia, udawania, mówienia o Bogu, miłosierdziu itd. Jest krótka piłka. I tyle. 23:54, 13.05.2019
do browar23:55, 13.05.2019
Taki montaż, że nawet Prymas Polski przeprasza tak? Człowieku jak długo chcesz się jeszcze sam oszukiwać? 23:55, 13.05.2019
Prymas przeprasza...22:10, 16.05.2019
Prymas przeprasza te jego przeproszenia to nieszczere w dodatku chce uspokoić ludzi i choć jest przekonany i wie ,że seks potrzebny jest każdemu facetowi w sutannie ,przeprasza dla picu i te jego przeproszenia nic nie dadzą.Tu powinien zmienić procedury kościelne ,ktore w owych czasach nie odpowiadają warunkom seksualnym.KAŻDY zdrowy facet nie może być zaburzony seksualnie więc z tego wynika molestowanie dzieci ,aby sobie ulżyć za darmo bo w burdelach to kosztuje. 22:10, 16.05.2019
ziew:/23:56, 13.05.2019
ale nudy,,,, zmieńcie płytę i nie nakręcajcie się 23:56, 13.05.2019
@ziew23:58, 13.05.2019
Ciesz się, że te "nudy" nie dotyczą nikogo z twojej rodziny ani bliskich... 23:58, 13.05.2019
Browar23:59, 13.05.2019
W tych czasach czy 10 20 czy nawet 30 lat temu gdyby dziecku ktos zrobil krzywde to chyba kazdy rodzic by zauwazyl ze dziecko inaczej sie zachowuje a pierwszym sygnalem byloby to ze nie chce isc w tym przypadku do kosciola czy do szkoly w dzien w ktorym ma miec wf 23:59, 13.05.2019
Oczyma widza23:33, 14.05.2019
Obejrzyj może chłopie ten film jeszcze raz i posłuchaj ofiar. Tym razem ze zrozumieniem. 23:33, 14.05.2019
solimana12:14, 16.05.2019
a ja myślę że temu panu się to podobało jak mu ksiądz robił loda a żona nie chciała i odeszła kolega ma przechlapane bo nie ma mu kto zrobić laski a andrzej wyjechał i już taki stary facet go nie kręci 12:14, 16.05.2019
huta szkła00:00, 14.05.2019
Browar to jest gość mówi prosto z mostu wali faktami i nie daję się ogłupić, konkretnie na temat, to jest to, a nie te rozemocjonowane panienki co się dają nabierać na paradokument i zakrojoną na wielką skalę polityczną propagandę 00:00, 14.05.2019
Przypuszczam, że ten21:38, 16.05.2019
tzw. Browar, to mój sąsiad, który mówi dokładnie to samo. My znamy go z wyjątkowego chamstwa, bicia żony i trzymania psa przed budą na żelaznym, dwu- metrowym łańcuchu.
Jak zboczeniec ma nie popierać zboczeńców ?? 21:38, 16.05.2019
co dalej?00:03, 14.05.2019
Rozmawiałem dziś z sąsiadami i znajomymi, którzy też oglądali ten film i ludzie są naprawdę wstrząśnięci. No bo co teraz? Ludzie zobaczyli, że księżom - może nie wszystkim, ale szczególnie biskupom nie da się ufać. Ludzie się zastanawiają, że jeśli takie brudy są w kościele, to chodzić tam dalej czy nie? Co z dziećmi, co z ministrantami? Przecież to strach, żeby coś się nie wydarzyło. Wielu ludziom naprawdę się świat przewrócił do góry nogami. 00:03, 14.05.2019
nelka00:24, 14.05.2019
a więcej pedofili wśród nauczycieli. poślesz dziecko do szkoły? 00:24, 14.05.2019
Proste09:29, 14.05.2019
Jak ktoś lubi i potrzebuje to niech chodzi do kościoła, ale niech przestanie wielbić księdza i biskupa. Niech przestanie dawać im pieniądze. Niech przestanie się ich bać. Niech zgłasza wszelkie niezadowolenie. 09:29, 14.05.2019
aaaaaaaaaaaa14:54, 14.05.2019
Przede wszystkim trzeba porozmawiać z dziećmi. Wyjaśnić, że podanie komuś ręki jest OK, ale przytulenie oraz inne dotknięcia są niepokojące. Trzeba mówić, że zło nie przychodzi tylko od nieznajomego, ale także od ludzi, którym ufamy... Wyjaśnić czym jest zastraszenie. Niestety księża-pedofile często wykorzystują dzieci i je zastraszają wypowiedziami: jeżeli powiesz o tym komukolwiek, wezmę się za twoje rodzeństwo; jeżeli powiesz o tym komukolwiek to stanie się krzywda twoim rodzicom. Dzieciaki są bardzo łatwowierne - wierzą w Mikołaja, Wróżkę-Zębuszkę i inne, więc dlaczego miałyby nie wierzyć księdzu, skoro cała rodzina go szanuje, chodzi do kościoła itd.? Ksiądz dla dziecka pochodzącego z katolickiego domu jest prawie jak Bóg. Trzeba więc go dzieciaki ostrzec. A do kościoła niech chodzą ci, którzy tego potrzebują, tylko niech nie będą ślepo zapatrzeni w księży, bo nigdy nie wiesz (jak pokazuje film Sekielskiego) czy ten ksiądz nie jest pedofilem. 14:54, 14.05.2019
@Browar00:09, 14.05.2019
A kto miałby zauważyć? Co ty myślisz, że dziecko ma na czole napisane "dziś molestował mnie ksiądz"? Masz dzieci w ogóle, bo mam wrażenie, że pojęcia nie masz o czym piszesz. Zobacz co się dzieje np. w rodzinach, gdzie dochodzi do przemocy. Czasami dopiero psychologowie są w stanie wydusić z dziecka co się faktycznie działo, bo ono samo nie powie i nie da po sobie poznać. 00:09, 14.05.2019
do@Browar10:03, 14.05.2019
Ty chory sam jesteś człowieku! przestań wypisywać takie bzdurne komentarze!!!! Mam nadzieje , że nie jesteś rodzicem bo nic nie zauważysz u swojego dziecka z twoja upośledzoną wrażliwością albo sam/sama należysz do patologii. Stad mamy społeczeństwo jakie mamy. Wszystko zaczyna się od rodziny. Patologiczna rodzina = patologiczne społeczeństwo. 10:03, 14.05.2019
wieloryb00:10, 14.05.2019
dzisiaj podali autentyczne dane, że najwięcej pedofilów jest wśród murarzy, dlatego zamówiłem hydraulika, żeby mi mur wybudował, no kurde czego to się człowiek nie dowiaduje no. 00:10, 14.05.2019
@huta szkła00:11, 14.05.2019
Następny dzban... paradokument, który spowodował, że przeprasza Episkopat i Prymas Polski tak? Zrozumiałeś w ogóle coś z tego filmu czy ci trzeba tłumaczyć? 00:11, 14.05.2019
Browar00:11, 14.05.2019
Wkurza mnie to ze najwiecej obelg rzucaja ci ktorzy w pierwszych lawkach siadaja w kosciele siedza zeby ksiadz widzial a po mszy przed kompa siadaja i smaruja na nich. 00:11, 14.05.2019
erni00:12, 14.05.2019
jak miałem dzieśieć lat porwało mnie dwóch pedofili, ale udało mi sie wydostać. później dwa razy pedały próbowały mnie zgwałcić. według tych wszystkich norm powinienem być zakompleksionym i zniszczonym psychicznie człowiekiem. A jednak tak nie jest. Ci wszyscy co się tak rozmazują nad swoim losem po prostu nie mają wizji na życie. dla mnie to było minęło. nawet śmieję się z tego, ale jak niektórzy nie mają jaj i się użalają nad sobą i szukaja winnych to porażka 00:12, 14.05.2019
do wieloryb00:14, 14.05.2019
Noooo, jak się ogląda tvpis to się można takich rzeczy dowiedzieć, o których się nawet fizjologom nie śniło..... 00:14, 14.05.2019
misska00:16, 14.05.2019
trzeba było sobie życie ułożyć. a jak ktoś nie potrafi to niech chociaż na innych nie zwala 00:16, 14.05.2019
musiek00:15, 14.05.2019
dzięki księżom ten świat żyje. a jak niektóre fajtłapy nie umieją sobie zycia ułożyć to chociaż niech nie zwalają na innych 00:15, 14.05.2019
@musiek00:21, 14.05.2019
Jak dzięki księżom? To oni mają wpływ na życie na świecie? Niby jaki? Im nie wolno mieć dzieci - przynajmniej teoretycznie. 00:21, 14.05.2019
Browar00:15, 14.05.2019
Ty co do mnie piszesz tak sie sklada ze mam dzieci i wlasnie mi uswiadomiles ze jestem wspanialym rodzice bo zawsze jak cos jest nie tak z moim dzieckiem to ja to wyczaje. Obojetnie czy dostalo zla ocene czy poklocilo sie kolega z klasy przeciez to sie widzi. 00:15, 14.05.2019
@Browar00:20, 14.05.2019
No i tak trzymaj. Ale nie mierz wszystkich swoją miarą. I nie porównuj dzisiejszej sytuacji do stanu sprzed 20 - 30 lat, bo to był inny świat, inna wiedza, inne problemy, inna rzeczywistość. 00:20, 14.05.2019
wieloryb00:20, 14.05.2019
nie oglądam TV rządowej, ani TV nierządnej TVN, bo tej drugiej na żywca zmanipulowali wypowiedź jakiegoś biskupa, więc mogłem sobie wyrobić zdanie, a co do murarzy choć TVP nie znoszę to rzeczywiście tak jest, także czołem kolega, widzę żeś sympatyk PO, jakbym miał szacować danymi to większe prawdopodobieństwo zostanie pedofilem jest jednak w PO, aniżeli w PiSie bez urazy, ale tak statystyka wyborcza i programy pokazują. 00:20, 14.05.2019
Spoko00:22, 14.05.2019
Browar ty to jestes gosc oby wiecej takich jak ty normalnych i nie dajacych sie zmanipulowac 00:22, 14.05.2019
@spoko00:26, 14.05.2019
Snicersa zjedz... od razu widać, że sam sobie to napisałeś cwaniaczku :-)))))))))))) 00:26, 14.05.2019
@wieloryb00:25, 14.05.2019
Statystycznie ty i twój pies macie po trzy nogi. I to w zasadzie tyle. Nie słyszałem jeszcze żeby pedofilia miała barwy partyjne. Skąd to wytrzasnąłeś? Bo jeśli z tego samego źródła co te dane o murarzach to naprawdę pozostaje tylko pogratulować... i współczuć. 00:25, 14.05.2019
Johnyy00:44, 14.05.2019
pedofilia ma barwy tęczowe zdaje się 00:44, 14.05.2019
aaaaaaaaaaaaaaaaa13:31, 14.05.2019
Johny, jesteś niewidomy czy jak? Nie widzisz, że ksiądz-pedofil, który gwałci chłopca, też jest "tęczowy"? 13:31, 14.05.2019
Spoko00:33, 14.05.2019
Glodny nie jestem ale moze se piwka popije mniam mniam polecam 00:33, 14.05.2019
@spoko00:41, 14.05.2019
Poczęstuj kolegę, chyba liczy te nogi, albo sprawdza czy w tvpis mówią coś na ten temat, bo zamilkł bidulek zupełnie... Żal chłopa normalnie.. 00:41, 14.05.2019
Edukacja 07:56, 14.05.2019
Pedofil to gwałciciel dzieci, zwyrodnialec, kryminalista. Zdarzają się nawet kobiety molestujące dzieci. Natomiast homoseksualiści to normalni, porządni ludzie. Poprostu zakochują się w osobach tej samej płci i nikomu nie robią krzywdy! Pedofili nie wlicza się do LGBT! 07:56, 14.05.2019
radius08:42, 14.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
#SexEd.pl08:00, 14.05.2019
Polecam tę książkę edukacyjną Anji Rubik. Mądry rodzic sam przeczyta, zrozumie, a potem będzie wiedział, jak rozmawiać z dzieckiem. Dla młodzieży bardzo dobra. Brońmy się! Pozdrawiam. 08:00, 14.05.2019
zbierajmy podpisy08:03, 14.05.2019
pod listem z prośbą o pomoc i interwencję papieża Franciszka 08:03, 14.05.2019
Użytkownik08:44, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Browar08:54, 14.05.2019
Teraz wychodzic na jaw beda rozne fakty i to z zycia nie tylko ksiezy ale i roznych grup spolecznych czekam na efekty 08:54, 14.05.2019
Użytkownik08:57, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik09:37, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
cenzura09:43, 14.05.2019
czyżby redakcja portalu ExK pod płaszczykiem cenzury kryła propagande pedofili przez środowiska wiadome 09:43, 14.05.2019
Browar09:50, 14.05.2019
Swiety Janie Mario Vianneyu z podziwem wspominamy twoje oderwanie sie od rzeczy doczesnych, gleboka pokore i akceptacje upokorzen; twoje mestwo w przeciwnosciach i atakach szatana; twoja czystosc zjednoczenie z Bogiem i milosc do Eucharystii; twoje wspolczucie dla ludzi zwalaszcza ubogich chorych i grzesznikow. Przyjdz z pomoca kaplanom w dazeniu do nabycia tych cnot ktorymi ty na co dzien zyles tak aby mogli stac sie kaplanami wedlug Bozego Serca. Amen 09:50, 14.05.2019
Browar09:51, 14.05.2019
My potrzebujemy swietych Kaplanow. Kaplani potrzebuja naszej modlitwy!!!! 09:51, 14.05.2019
Użytkownik10:54, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
mieszkaniecwwww10:58, 14.05.2019
Ludzie jak wy jesteście naiwni nie znacie prawdziwej prawdzy a po śmerci księdzy tak opluwacie ich,ty co piszesz te paskudne wypowiedzi pytam się CIEBIE czy to wydziałeś!!! Ludzie TVN, piszą wszystko,żeby przed wyborami ludzi zrobic *%#)!& i aby tylko na nich głosowac. 10:58, 14.05.2019
TolkaRrrrr11:32, 14.05.2019
A TVN to partia polityczna, że można na nich głosować? Wyłącz to swoje TVPiS, zacznij myśleć samodzielnie! 11:32, 14.05.2019
twoj nick11:41, 14.05.2019
TVN to opcja polityczna, zmanipulowano po chamsku wypowiedź biskupa i za taką manipulacje są bezkarni i wpisuje się to w nagonkę na Kościół co widać po politycznych odjazdach, wiecach politycznych KE i Biedronia, Tuska, tak samo data wypuszczenie filmu w okresie kampanii wyborczej do UE, ciekawe dlaczego film nie był puszczony po kampanii wyborczej, wszystkie te zabiegi mają na celu poprzez psychomanipulacje wytworzenie pewnej atmosfery, która ma się przełożyć na efekt wyborczy, można sobie zadać pytanie po co TVN manipuluje wypowiedzi, co chcę osiągnąć?? 11:41, 14.05.2019
Gfdgfgj12:26, 14.05.2019
A kolega z PiSu widać masz dzieci ciekawe czy byś chciał żeby twoje dziecko obmacywal ksiadz i po 30 latach jak byś miał czelność do niego iść i powiedzieć mu w twarz że y pamiętasz o tym i zrujnowal ci życie to by ci odpowiedział że miał prawo do tego albo że wytrysku nie bylo i to nic takiego co ma film do wyborów rozumiem wybory w Polsce ale jakieś durne wybory do europarlamentu kogo to obchodzi bardzo dobrze niech ludzie wiedzą co się dzieje według mnie księża powini takich scigac miec organy ścigania a nie ich ukrywac to tylko pogorszy religiw bedziw jak w irlandi przez tuszowanie takich księży wiernych ni3 będzie nic u nich jest tyle powołań że można policzyć jedna rwka obstawiam ze jqk b3da dalej tqk tuszowac i bawić się z pisem to daleko nie pociągną bo młodzi ludzie nie dadzą się oszukać.... tyle mam do powiedzenia i na koniec nie jestem żadnym lewakiem pisowcem peowcem i jestem osobą która chodzi do kościoła i nie każdy ksiądz jest taki sam ale jak słyszę że ktoś broni tych księży to dostaje padaczki 12:26, 14.05.2019
Użytkownik11:01, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Browar12:06, 14.05.2019
Wszystkim ktorzy atakuja ksiezy niech przeczytaja Pismo Sw albo Biblie dla dzieci zeby zrozumieli 12:06, 14.05.2019
@ Browar12:52, 14.05.2019
W Piśmie św. nie ma nic o pedofilii. Nie ma też nic o księżach, biskupach, arcybiskupach. Jest za to takie zdanie: "Kto by się stał powodem grzechu dla jednego z tych małych, którzy wierzą, temu byłoby lepiej uwiązać kamień młyński u szyi i wrzucić go w morze." 12:52, 14.05.2019
Browar16:26, 14.05.2019
Przeczytaj prosze cale Pismo Sw 16:26, 14.05.2019
Użytkownik13:57, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
tOMEK999999999999914:14, 14.05.2019
Ubierz okulary i zobacz, że ksiądz-pedofil, który gwałci chłopca, też jest homoseksualistą. Oni chyba uprawiają jakieś zawody, jakie zboczeństwo wymyślić, przy którego popełnianiu dokonuje się największej ilości grzechów. Tutaj: gwałt, seks przedślubny, seks homoseksualny (jeżeli ksiądz z chłopcem), złamanie celibatu, zmuszanie ofiary do zatajenia prawdy (dziecko ma nie mówić nikomu), szantaż ("jeżeli powiesz o tym komuś to....")... OBRZYDLIWE! 14:14, 14.05.2019
Użytkownik14:00, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
tOMEK99999914:13, 14.05.2019
Ubierz okulary i zobacz, że ksiądz-pedofil, który gwałci chłopca, też jest homoseksualistą. Oni chyba uprawiają jakieś zawody, jakie zboczeństwo wymyślić, przy którego popełnianiu dokonuje się największej ilości grzechów. Tutaj: gwałt, seks przedślubny, seks homoseksualny (jeżeli ksiądz z chłopcem), złamanie celibatu, zmuszanie ofiary do zatajenia prawdy (dziecko ma nie mówić nikomu), szantaż ("jeżeli powiesz o tym komuś to....")... OBRZYDLIWE! 14:13, 14.05.2019
Co dalej14:11, 14.05.2019
"Kto by się stał powodem grzechu dla jednego z tych małych, którzy wierzą, temu byłoby lepiej uwiązać kamień młyński u szyi i wrzucić go w morze." Doskonała puenta na koniec.
Z nikim i z niczym nie da się porównać tak haniebnego czynu księży. Czy pozostali, Ci dobrzy kapłani wezmą na siebie ciężar zadośćuczynienia ofiarom za ich krzywdy? W jaki sposób myślą prosić Pana Boga o wybaczenie? Stało się coś strasznego, może nieodwracalnego, czy duchowieństwo ma tego świadomość? Czy wiedzą ,że teraz ludzie nabrali odwagi by mówić publicznie także o pysze, chciwości i wielu innych nie pasujących do księży zachowań?
Zgroza! Powiedzenie ,że ks. to tylko człowiek nie jest usprawiedliwieniem dla tak ciężkiego grzechu, w dodatku z przyzwoleniem przełożonych. Brrr .... 14:11, 14.05.2019
Użytkownik15:59, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
11111116:29, 14.05.2019
Dobrze piszesz 16:29, 14.05.2019
cenzura21:49, 14.05.2019
ja z obowiązku muszę potwierdzić co piszesz, bo banowanie na zlecenie niewygodnych prawd, potwierdzę że mafia koncesjonowanej pedofilii o zgrozo ma się dobrze 21:49, 14.05.2019
Oczyma widza23:29, 14.05.2019
Nie da się zrobić filmu o wszystkim. Ty zrób ten o miliardach.
Sekielski mówi o fałszywych pasterzach co to innym mówią jak mają poprawnie żyć a sami tak nie potrafią i dokładają coś jeszcze od siebie. "Nauczyciele" - tfu! 23:29, 14.05.2019
Użytkownik16:08, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do wyżej18:32, 14.05.2019
Widać jak cię to kręci. Zrozum, że do LGBT nie wlicza się pedofilii, która jest zwyrodniałym przestępstwem. Nie twoja, ani księdza sprawa, co dorośli ludzie robią w łóżku, gdy nie popełniąją przestępstwa. Ty może nawet nie wiesz, czy to co ty robisz jest zgodne z prawem? Widać, że nic nie wiesz o seksie. 18:32, 14.05.2019
@PEACE18:13, 14.05.2019
Masz na myśli lobby gejowskie w kościele, a dokładniej w Watykanie... 18:13, 14.05.2019
PEACE18:31, 14.05.2019
Mam na myśli potężne lobby gejowskie tęczowych dewiantów z LGBT, kościol to Bóg a nie kościelna hierarchia. 18:31, 14.05.2019
Do wyżej 18:35, 14.05.2019
Kościół to wierni przede wszystkim. Niestety zspiminają o tym i są bezmyślnymi sługusami księży i biskupów.
18:35, 14.05.2019
@PEACE18:45, 14.05.2019
Czyli geje w kościele według ciebie to OK, a poza kościołem to już nie bardzo tak? A jak w kościele są i geje i pedofile to jest tam jeszcze miejsce dla Boga czy już nie? 18:45, 14.05.2019
do PEACE18:55, 14.05.2019
Nie chcę cię martwić, ale czytam twoje wpisy i chyba już wiem jaki masz problem. Masz tu cytat: "Najczęściej bywa tak, że ludzie prezentujący najostrzejszy sprzeciw wobec homoseksualistów... sami również odczuwają pociąg seksualny do osób tej samej płci (...) W ocenie naukowców, wyniki dostarczają nowych dowodów na poparcie teorii psychoanalitycznej, że strach, lęk i niechęć wobec gejów i lesbijek może wynikać z tłumienia przez homofobów własnych pragnień homoseksualnych."
Większości ludzi to nie przeszkadza, więc dasz radę chłopie... 18:55, 14.05.2019
cenzura22:01, 14.05.2019
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
PEACE19:04, 14.05.2019
Ci twoi naukowcy zalecają ci abyś swoje czteroletnie dziecko uczył masturbacji, mam nadzieję że słuchasz naukowców jak zawsze. Ja brzydzę się i homosiami i pedofilami i lewackimi dewiantami takimi jak ty 19:04, 14.05.2019
@PEACE21:48, 14.05.2019
No to właśnie widać że masz problem..... 21:48, 14.05.2019
do @PEACE09:43, 17.05.2019
ty na prawdę nie widzisz twojego problemu przyzwalając na wpuszczanie pedofilów do szkół pod przykrywka edukacji na prawdę tego nie widzisz, rzygać się chcę!!!!!!!!!!! 09:43, 17.05.2019
jolka420:32, 14.05.2019
nie ludzmy się, ze ten film to montaż,nieprawda czy manipulacja.nikt nie odwazylby się na cos takiego.poruszylo nas to ,co widzieliśmy.ale dla osob,ktore nie utozsamiaja księdza z wiara czy kosciolem to film o slabosci człowieka.to,co widziałam nie wpłynie na moja religijność,bo to opowieść o grzechu ludzi,gorzej,ze ich z tego nie rozliczono.mysle,ze czuli się pewnie i mieli poczucie bezkarności i nietykalności.za winy trzeba pokutować i sam film jest już kara.szkoda, ze nie rozliczono tych spraw wcześniej. 20:32, 14.05.2019
jolka jolka20:58, 14.05.2019
Film karą...? Chyba sobie żartujesz. 20:58, 14.05.2019
Tolka8888(21:07, 14.05.2019
Jolka, nie żartuj! Kobieta namalowała tęczę wokół obrazu i o 6 rano była u niej policja, a tu jest czarno na białym: którzy biskupi kryli (a to dopiero czubek góry lodowej) i NIE DZIEJE SIE NIC!!! Powinni w kajdanach zostac wyprowadzeni i odpowiadac przed sądem! Ale jak widać - władza im sprzyja... Obejrzyj film "Spotlight", który właśnie o tym mówi. Straszne! 21:07, 14.05.2019
Użytkownik21:35, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Oczyma widza23:22, 14.05.2019
Wasi??? Toż to jedna biało-czerwona drużyna co się Polska zowie. 23:22, 14.05.2019
@PEACE21:46, 14.05.2019
Dobra, dobra. Ty już nie wymyślaj, bo się odsłoniłeś ze swoją obsesją. 21:46, 14.05.2019
Użytkownik21:52, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Oczyma widza23:19, 14.05.2019
Homo-lobby? Musisz być blisko tematu skoro wiesz, że istniało ono już 30-40 lat temu :-) 23:19, 14.05.2019
cenzura00:06, 15.05.2019
rewolucja seksualna 1968, czyli zamienienie kwestii miłości, którego celem zawsze było dobro drugiego człowieka, na kwestie hedonizmu, czyli wypaczenie miłości do kwestii zaspokajania własnych potrzeb seksualnych, czyli nie mówimy już o miłości, ale o egoizmie i stąd się biorą dewiacje homoseksualne, zoofilskie, pedofilskie, nekrofilskie itd... 00:06, 15.05.2019
Użytkownik21:53, 14.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
cenzura22:06, 14.05.2019
geje w kościele nie są ok i powinni być karani jeśli propaguja sodomie 22:06, 14.05.2019
Rubenio22:49, 14.05.2019
Andrzej Wajda też! szok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 22:49, 14.05.2019
Na stronie01:10, 15.05.2019
Na stronie parafii Gowidlino jest typ co jeszcze broni aktualnego proboszcza pijaka, który pozwolił na pochowanie pedofila, a zwykłym parafianom odmawia. Co za czuby wszędzie
01:10, 15.05.2019
Wiem05:50, 15.05.2019
W Kartuzach są dziesiątki chłopaków ofiar księdza Andrzeja Srebrzyńskiego
Proboszcz I biskup o tym wiedzieli I nic... do dzisiaj nie zrobili...
Liczymy na papierza... i ich rychłe odwołanie
05:50, 15.05.2019
prymas powiedział09:18, 15.05.2019
Cytat: - Nie widzę w tym filmie żadnego ataku na Kościół - powiedział arb Wojciech Polak o filmie "Tylko nie mów nikomu". Dodał, że to kolejny impuls do tego, aby działać i walczyć z nadużyciami w polskim Kościele."
I co teraz powiecie pseudoobrońcy księży i inne trolle? 09:18, 15.05.2019
Użytkownik09:35, 15.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik09:37, 15.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Rorarrrr10:06, 15.05.2019
Ty wiesz, że ksiądz pedofil, który bierze się za chłopca jest gejem? I to on jest seksedukatorem, który mówi dziecku, że o tym seksie NIE MA MÓWIC NIKOMU 10:06, 15.05.2019
cenzura10:19, 15.05.2019
tak właśnie uważam każdy kto dobiera się do dziecka gdzie czyny ściśle są ukierunkowane na chłopców to za tym kryje się homoseksualizm, nie znam nauczania konkretnego księdza, ale jeśli głosił by takie nauki publicznie to dopuściłby się do podwójnej pedofili tzn tyle głosiciele takich nauk "wiadome środowiska" oswajają z pedofilią (tzw seks-edukacja) natomiast same dopuszczenie się takiego czynu to wiadomo że pedofilia. 10:19, 15.05.2019
Użytkownik11:35, 15.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik11:36, 15.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik12:30, 15.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik12:32, 15.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
ksiądz16:53, 15.05.2019
nie ogląda byle czego ponieważ oglądał i wie o gorszym kurestwie swoich czarnych baranów.
Ksiądz to zawód tylko ,że w tym zawodzie trzeba przestrzegać celibat i być osobą konsekrowana(czyli żyć wstrzemiężliwości seksualnej)W tym zawodzie bez seksu nie da się żyć ponieważ wymaga to natura od jednego mniej od drugiego więcej.Więc trzeba sobie radzić jak coś nie chce opaść tak jak radził sobie Cybula.Wtedy najłatwiej wciągać w to dzieci ponieważ nie są zorientowane o co chodzi dlaczego w spodniach księdza coś skacze i rozporek się otwiera. NIE wszyscy mają możliwość złowić kobietę dojrzałą ,która chętnie wskoczy na materac i da czego oczekuje partner w sutannie. kobieta kosztuje ,a dziecko wykorzysta się 16:53, 15.05.2019
cenzura20:35, 15.05.2019
moim zdaniem homo-lobby jest odpowiedzialne za pedofilie 20:35, 15.05.2019
cenzura20:36, 15.05.2019
uwaga na wilki w owczej skórze!
pytanie retoryczne co łączy homoseksualizm, lobby LGBTQ+ i seks-edukacje z pedofilią? 20:36, 15.05.2019
Tak sobie dumam ....20:49, 15.05.2019
Komu należy się zwycięstwo w zawodach pt: "Kłamstwo/chamstwo/manipulacja" ..... PiSowi czy PiSkupom ??? Idą równiutko w tych zawodach - łeb w łeb. 20:49, 15.05.2019
benio10:32, 16.05.2019
https://gp24.pl/robert-biedron-nie-beda-reagowal-na-przedwyborcze-zadania-radnych-wideo/ar/13249762 10:32, 16.05.2019
Do smutny18:52, 16.05.2019
Dobrze piszesz.Ale, mniej na wzgledzie to, ze tyle lat temu,rodzice byli inni.Nic, nie mozna bylo powiedziec na ksiedza,bali sie. Tylko zastanawia mnie fakt, ze ci poszkodowani przez ksiezy, nie walczyli jak dorosli? Ja bym na kazdym slupie wywiesila "Tu ksiedzem jest pedofil" ,a teraz jak nie zyja? Zabrac sie ostro za tych co jeszcze zyja! 18:52, 16.05.2019
Jinek10:23, 17.05.2019
Sekielski się kreuje na sędziego najwyższego. Kiedy dogmat o nieomylności sekielskiego ? 10:23, 17.05.2019
Użytkownik12:08, 17.05.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Do Frankfurterka14:33, 17.05.2019
Nazwisko tej pani moglas sobie darowac. 14:33, 17.05.2019
Frankfurterka22:33, 18.05.2019
było w filmie podane imię i nazwisko Andrzej skrzypkowski no to mama też skrzypkowska. 22:33, 18.05.2019
macie nieźle wyprane09:21, 18.05.2019
Film ukazuje fakty ,a nie fikcje,a Wy nadal uważacie ,że to manipulacja, to jest właśnie ta podwójna moralność niektórych osób, działa na zasadzie nic nie widziałem nic nie słyszałem ale krzyże leżeć będę. Kto Wam bzdur nagadał, że homoseksualiści mają coś w z tym wspólnego? Niby jesteśmy w UE 15 lat ,a mam wrażenie, że wiele osob jeszcze siedzi 100 lat do tyłu z rozumowaniem albo nie wychyla głowy ze swojego podwórka i nie ma pojęcia co się dzieje na świecie...
Szok, że tylko tutaj najwięcej hejtów leci, moralność zerowa...
Ludzie przeżyli tragedie, są odważni bo potrafili opowiedzieć o tym w filmie w twarzą w twarz ze swoimi oprawcami ,a Wy pod tajemniczymi nickami siejecie mowę nienawiści, dlatego tak niestety wszystko wygląda ....
09:21, 18.05.2019
POdwór warszawski10:18, 18.05.2019
dzisiaj fil 21:50 pedofile na TVP film sylwestra latkowskiego zakazany w 2003 przez establishment Warszawski 10:18, 18.05.2019
Do Frankfurteka23:54, 18.05.2019
Bardzo dobrze p. Drewek ze skasowal pan ten komentarz. 23:54, 18.05.2019
macie rozum ?13:10, 19.05.2019
1. Pedofil : pociągaja go DZIECI, nie dorośli czy młodzi chłopacy. On szuka DZIECI bo ma zaburzony rozwój psychiczny i seksualny.
2. Celibat : czy obowiązuje czy nie, pedofila to NIE INTERESUJE. On będzie szukać tylko DZIECKA, bo boi się kontaktu z dorosłym mężczyzną i/lub kobietą.
3. Gej/lesbijka : szuka dorosłej osoby tej samej płci. Nie podnieca go ani dziecko, ani kontakt z dorosłą osobą płci odmiennej. Gdyby bylo inaczej, każdy heteroseksualny czlowiek mógłby równie dobrze żenić się z dorosłą kobietą jak i z 10-letnią dziewczynką - a tak NIE JEST.
Więcej biologii w szkołach, mniej zabobonu ! 13:10, 19.05.2019
wspólnik-ksiądz to n00:50, 20.05.2019
Tak bytują zboczeńcy w imieniu prawa kościoła.-Mają się dobrze,za aprobatą zwierzchników ,również pedofilów i innych zboczeńców.
Są to skutki przyjmowania do seminarium adeptów ze stojącymi pałami.
Wolę już tych księży którzy chodzą na ku..y po burdelach lub *%#)!& Tirówki,
-jest to ze wszech miar normalne.Nie ma bardziej obłudnego zawodu na świecie jak ksiądz.
Byłoby uzasadnione, aby przed wstąpieniem do seminariów kastrować tych bydlaków.
Jest oczywiście alternatywa;nikt nie widzi w tym złego że ksiądz może mieć oficjalnie żonę i głosić Słowo Boże.
Chrystus obcował z Magdaleną i w czym problem?
>>oto tajemnicz wiary ;złoto i dolary,,,>> 00:50, 20.05.2019
szach09:42, 21.05.2019
jesteś pedofilem? 09:42, 21.05.2019
gello00:20, 14.05.2019
2 20
dzięki księżom ten świat żyje. a jak niektóre fajtłapy nie umieją sobie zycia ułożyć to chociaż niech nie zwalają na innych 00:20, 14.05.2019
pobożna16:13, 14.05.2019
4 0
Proboszcz Gowidlińskiej parafii potrafi tylko biednych bogobojnych ludzi niszczyć ,że nie przyjmowali kolędy i nie dali mu kasy na alkohol to ich pochować na cmentarzu nie chciaŁ.W mojej ocenie jego decyzje o pochówku mogli zlekceważyć żałobnicy i pochować sami jak tylko potrafili.Do paskudnego i bezczelnego proboszcza nie należy cmentarz parafialny jak w tym miejscu nie ma innego. Wszystko dla niego było OK.że kumpel po fachu stary dupnik krzywdzący dzieci mieszkał obok i grał kapelana dobrze wynagradzanego przez obecny rząd .
Czas ,że to ścierwo już gnije ,że wola Boża doprowadziła go do cierpień za to co czynił .Zycże również wszystkim co w kapłaństwie są alkoholikami łajdakami i chamami ,aby doznali na starość jeszcze gorszych cierpień niż PEDOFIL Cybula. 16:13, 14.05.2019