Zamknij

Kiepska jakość powietrza w Sierakowicach

14:55, 13.11.2019 W.D.
Skomentuj fot.archiwum/W.Drewka fot.archiwum/W.Drewka

Dzięki czujnikom systemu Airly zainstalowanych w Sierakowicach wiadomo, że jakość powietrza jest tam daleka od ideału. Najgorzej jest w godzinach wczesnopopołudniowych i wieczornych. To może być ważny sygnał dla osób, które lubią spacerować z dziećmi lub biegać o tej porze. 

Mapa systemu Airly pozwala na bieżąco śledzić jakość powietrza mierzoną przez dwa czujniki umieszczone w Sierakowicach (przy ul. Kartuskiej oraz przy ul. ks. B. Sychty) oraz w Gowidlinie. System pozwala prześledzić jak kształtuje się poziom zanieczyszczeń w ciągu doby.

W samych Sierakowicach jakość powietrza spada drastycznie około godz. 15.00, a wysoki poziom zanieczyszczeń utrzymuje się mniej więcej do godz. 22.00. Powietrze w Sierakowicach jest też kiepskie rano i do południa. To pory dnia, gdy mieszkańcy rozpalają w piecach. Często spalany jest złej jakości opał oraz - co wciąż nie jest rzadkością - odpady. Jak mówi Mariusz Laska, kierownik referatu ochrony środowiska Urzędu Gminy Sierakowice, urzędnicy coraz częściej przeprowadzają kontrole jakości opału spalanego w przydomowych piecach. To efekt rosnącej liczby zgłoszeń napływających do urzędu. 

fot.źródło:screen/airly.eu/map/pl/

Na ograniczenie emisji pyłów i szkodliwych substancji może wpłynąć zmiana systemu ogrzewania budynków. Jak już informowaliśmy, główna magistrala gazowa w Sierakowicach jest już gotowa i trwa przyłączanie do niej prywatnych posesji. Przypominamy też o konsultacjach w sprawie uchwały antysmogowej, którą zamierza uchwalić Samorząd Województwa Pomorskiego. Będzie ona wprowadzała obostrzenia i zakazy stosowania określonego rodzaju opału

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(73)

Szkoda..Szkoda..

13 1

Szkoda, że w Kartuzach nie ma takich czujników... Pewnie byłoby ciągle na czerwono.... 15:00, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

baba

4 1

Kontrola powietrza powinna być w pierwszej kolejności przy ul Kościerskiej 1/były Veritas/. Kominów dużo a z każdego czuć spalany plastik,nie ma czym oddychać że aż w gardle szczypie. 18:26, 13.11.2019


reo

betbet

10 1

jak sie pali byle gównem to tak sie ma to samo jest w zukowie ,moze w końcu ruszą jakies kontrole,bo szkoda tylko innych ludzi co muszą wdychac taki syf 15:02, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

9 3

Zapraszamy do Chmielna z czujnikami. Zobaczycie jakim żydem musimy oddychać. 15:39, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

6 1

Miało być syfem 15:40, 13.11.2019


xcvxcv

15 6

ja bym proponowal odbierac papier w sierakowicach tylko raz do roku, najlepiej latem.
gmina sama nas zmusza do tego by to wszystko szlo w piec, bo nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie przeznaczal jednego pomieszczenia w budynku na gromadzenie papieru,
jak ktos jeszcze prowadzi dzialalnosc i wiekszosc towaru dostaje w kartonowych opakowaniach, to co ma z tym robic?? wkladac do pieca. 15:49, 13.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

45674567

2 3

To nie gmina zmusza ale wprowadzone nowe przepisy prawa. A kto Ci każe przygotować oddzielne pomieszczenie na papier? 06:57, 14.11.2019


Segregacja Segregacja

1 0

To prawda sami mobilizują ludzi do tego. Bzdura jest że narzuca im to ustawa Wybierają minimum wywozów i tyle jedynie co narzuciła ustawa to segregacja odpadów bio i obowiązkowy wywóz chyba że mieszkańcy deklarują kompostownik na własnej posesji 20:32, 14.11.2019


westawesta

1 4

Tylko bloki maja opał ekologiczny reszta niech przyłącza gaz 15:54, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

No i co !No i co !

4 2

Po co te czujniki, co nam daje informacja o kiepskim powietrzu jak dalej będzie tak jak jest. Nawet jak ludzie będą palić co popadnie i będą od tego chorować, to nie zrozumieją ,ze to od tego. 16:47, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

6 15

Wszystkiemu winna zagęszczona zabudowa gdyby ludzie mieszkali od siebie dalej to nie byłoby problemu.W Polsce nie stać na ogrzewanie gazem Polacy trzykronie miej zarabiaja niż na zachodzie jesteśmy krajem biednym .Ogrzanie przeciętnie domu gazem kosztuje średnio rocznie od 6 tys do 12 tys zł przy temperaturze w mieszkaniu 18 -20 C i przy ocieplonym budynku i potrojnych szybach w oknach i bardzo łagodnej zimie.Jak kogoś stać na ogrzewanie gazem to niech sobie zamontuje większość ludzi na to nie stać.
H 16:56, 13.11.2019

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

M8XM8X

6 2

Drogi to on dopiero będzie, na razie jest cena promocyjna żeby ludzie to sobie zamontowali. A później będzie tak jak z ceną za wywóz śmieci. 17:47, 13.11.2019


Tak, nie stać wielu,Tak, nie stać wielu,

7 4

dlatego rocznie smog uśmierca w Polsce 48 tysięcy ludzi.
KAŻDY, kto może się podłączyć do gazu powinien mieć taka szansę, bo tu chodzi o życie i zdrowie nas wszystkich. Stopniowo podłączy się połowa i powietrze będzie mniej zabójcze (będzie umierać "tylko" 24 tysiące ludzi). To będzie dobra zmiana. 18:06, 13.11.2019


Tak, nie stać wieluTak, nie stać wielu

4 4

dlatego rocznie smog uśmierca w Polsce 48 tysięcy ludzi.
KAŻDY, kto może się podłączyć do gazu powinien mieć taka szansę, bo tu chodzi o życie i zdrowie nas wszystkich. Stopniowo podłączy się połowa i powietrze będzie mniej zabójcze (będzie umierać "tylko" 24 tysiące ludzi). To będzie dobra zmiana. 18:08, 13.11.2019


Obserwator 2 Obserwator 2

6 9

Będziesz płacić moje rachunki za gaz i za wymianę kotła to się chętnie podłącze. 18:46, 13.11.2019


@@

4 4

Jaki masz interes w tym, że piszesz bzdury i zniechęcasz ludzi do instalowania gazu. Twoja wypowiedź jest pełna sprzeczności i wzięta z sufitu. Domyślam się, że ktoś ci płaci za te wpisy. I coś z polszczyzną u Ciebie słabo. Chyba nie chodziłeś do polskiej szkoły. 22:55, 13.11.2019


Seba22Seba22

4 2

Pewnie...
Dom 105m2 ocieplenie 15 cm, gazobeton 24 cm, okna 2 szybowe. Mój rachunek za gaz, za październik - ogrzewanie domu+ ciepła woda użytkowa (4 osoby). - 78 zł. Żeby nie było, mam kominek, który również używam, ale nie ma co straszyć ludzi. Ustawiona temperatura na sterowniku 22-23 stopnie. Kocioł gazowy kondensacyjny. Brak syfu, brak opału, brak popiołu, bezobsługowy. 09:04, 14.11.2019


Każdemu sąsiadowi,Każdemu sąsiadowi,

12 4

który podłączy się do gazu wszyscy inni powinni się nisko kłaniać, bo on ratuje swoje życie i nasze, mimo że my nadal palimy węglo-śmieci.
Mieszanka ruskiego węgla i polskich śmieci to samobójstwo na raty ! 18:28, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

skandal !skandal !

18 1

Sierakowice z cenami za śmieci chyba jak w Nowy Jorku .
Dzisiaj w tvn : przeciętny mieszkaniec płaci 14 zł / m-c .
Trzaskowski i radni szykują podwyżki 50-100 % . dla usług , obniżenie .
Radni , to po to was wybraliśmy , żeby nas doić dla zaprzyjaźnionej firmy ,
bez konkurencji ? Dobry temat dla biura od spraw korupcji ! 18:34, 13.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

9 0

To prawda firma Woźniaka na terenie Kaszub to monopolista 18:49, 13.11.2019


SegregacjaSegregacja

0 0

Koszt śmieci segregowanych w gminie pod Słupskiem do 31.12.2019 14 zł osoba od 1.01.2020 18 zł osoba 20:26, 14.11.2019


teditedi

11 2

Sierakowice miały odwagę pokazać, że nie jest dobrze. Chmielno, Kartuzy, Somonino, Kosy wszędzie to samo. Trują się wzajemnie 19:00, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gazgaz

6 8

Koszt ogrzewania domu gazem 4,5 tysiąca rocznie, w tym ciepła woda latem. 19:16, 13.11.2019

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

jaka kubatura ?jaka kubatura ?

6 0

nie m2 , tylko m3 , masz odwagę to podaj . 19:23, 13.11.2019


Obserwator 2 Obserwator 2

3 0

Podaj metry kwadratowe mieszkania czy budynek wolnostojącego czy dom ocieplony i jaką masz temperature wewnątrz mieszkania 19:53, 13.11.2019


xcvxcv

4 0

jeszcze podaj jaka temperature utrzymujesz w pomieszczeniu, 19:54, 13.11.2019


gazgaz

5 5

Sorki. Zapomniałem dopisać euro. Powinno być 4,5 tysiąca euro. 20:26, 13.11.2019


SabellSabell

5 3

Dom 160 m2, temperatura 21,5 Okna dwuszybowe, ściany porotherm 24 plus styropian 15 cm, Ogrzewanie plus ciepla woda plus kuchenka gazowa, rodzina 5 osobowa, Moje roczne rachunki za gaz to 3 tys 21:50, 13.11.2019


gaz gaz

6 6

Powtarzam jeszcze raz: 4,5 tys zł rocznie. Normalny dom wolnostojący, jednorodzinny, ogrzewany parter i poddasze, budynek oczywiście ocieplony. Temperatura 22 - 24 stopnie. Sąsiad ma podobne koszty. Nie rozumiem, skąd takie zdziwienie. 22:01, 13.11.2019


gazgaz

4 5

4,5 tysiąca złotych, nie żadne euro! Koszty są na starcie, to fakt, ale potem ogrzewanie gazem kosztuje tyle, co węglem. Do tego nie masz syfu w kotłowni, nie smrodzisz sobie ani innym z komina i nie masz brudnej roboty. 22:13, 13.11.2019


w Chmielniew Chmielnie

7 4

Im dalej od centrum Chmielna, tym gorzej z jakością powietrza. Z niektórych kominów syfi się cały dzień. Potrzebne są kontrole nie tylko tego, czym ludzie palą, ale konieczna jest porządna akcja edukacyjna, jak palić, żeby nie dymić godzinami. 19:36, 13.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaJa

3 3

Co za problem zadzwonić na policję? Podjada z miernikiem i po kłopocie. Narzekacie a sami *%#)!& robicie żeby było lepiej, typowa polska cebulowa. Potrafią tylko siedzieć na leniwych *%#)!& przed telewizorem i wypisywać swoje wypociny w stare zasmierdziale podkoszulki. 20:28, 13.11.2019


gazgaz

3 3

Do redaktora: Jak to możliwe, że ktoś wykorzystał mój nick i niby w moim imieniu napisał : "Sorki. Zapomniałem dopisać euro. Powinno być 4,5 tysiąca euro." 22:42, 13.11.2019


z Chmielnaz Chmielna

1 4

Jeszcze takiej bzdury nie słyszałem aby "Im dalej od centrum Chmielna, tym gorzej z jakością powietrza"na prawdę przydała by się akcja edukacja użytkownika ,,w Chmielnie"proponuje przenieść się do miasta aczkolwiek może do trójmiasta. 20:45, 14.11.2019


SmierdzielSmierdziel

15 2

W Sierakowicach na Jeziornej lub Słupskiej jakiś smierdziel regularnie pali plastik, że oddychać się nie da. Jak obczaje który to, to masz kontrolę w chacie! 20:47, 13.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EeeEee

2 2

W lysniewie palą nawet stare kabiny od kampingow. Więc tak już chyba też jest chore 05:47, 14.11.2019


haha

6 1

i bardzo dobrze!!
nalezy to zglaszac! 11:28, 14.11.2019


... ...

15 2

To jest prawda, wieczorem lepiej nie wychodzić z domu. Człowiek na chwilę wyjdzie to od razu przesiąka spalinami. To jest dramat... 21:10, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrajwerDrajwer

8 1

W *%#)!& słaba jakość powietrza i słaba jakość umysłów 22:04, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SabellSabell

9 4

Dom 160 m2, temperatura 21,5 Okna dwuszybowe, ściany porotherm 24 plus styropian 15 cm, Ogrzewanie plus ciepla woda plus kuchenka gazowa, rodzina 5 osobowa, Moje roczne rachunki za gaz to 3 tys 22:07, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Sabell@Sabell

5 4

Jakiś miłośnik smrodu już Ci dał łapkę w dół. Skąd się tacy biorą? 22:22, 13.11.2019


Oj, obrońcy smoguOj, obrońcy smogu

11 5

Koszt ogrzewania węglem i gazem jest porównywalny. Nie wiem, w jakim celu co niektórzy wypisują bzdury, że to jakieś kosmiczne koszty. Chyba się boją, że nie będzie smrodu na zewnątrz. Przecież nikt wam nie broni nasmrodzić sobie w domu i się tym delektować. 22:34, 13.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

........

1 0

taniej niż leczenie po tych smrodach... 21:06, 17.11.2019


5432154321

8 1

Już nie wspomnę co się dzieje na ul. Mirachowskiej. Nie da się oddychać i tak cały rok w kółko nawet przez lato. Okien w upały nie można otworzyć. 22:35, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gazgaz

2 6

Do redaktora: Jak to możliwe, że ktoś wykorzystał mój nick i niby w moim imieniu napisał : "Sorki. Zapomniałem dopisać euro. Powinno być 4,5 tysiąca euro." 22:47, 13.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

gazgaz

5 3

ojejku, jak to mozliwe, skoro nie masz zastrzezonego nicka?? no tragedia.

i widzisz, ja tez moge uzyci nicka "gaz" 23:48, 13.11.2019


re gazre gaz

4 4

To jest bardzo poważna sprawa. Zapewne ktoś włamał się do Twojego komputera! Koniecznie pozmieniaj wszystkie hasła, usuń pocztę, wymień dowód osobisty a na końcu usiądź spokojnie na kanapie, wypij chłodne piwko i pustą butelką walnij się w głowę. :)
Pozdrawiam
Asia Blądynka 06:45, 14.11.2019


dziękujędziękuję

5 1

Dziękuję za wyjaśnienia. Na zgryźliwości nie będę reagować. To nie mój poziom. Pozdrawiam. 09:09, 14.11.2019


BrawoBrawo

8 4

W biały dzień to przecież norma nie trzeba artykułów żeby o tym się dowiedzieć. Weźcie się jeszcze za śmierdzieli co wylewają swoje szczyny za podwórko...gmina Sierakowice powinna kontrolować tych co mają szamba ?????????? rzygać się chce od tych smrodów ???? 22:54, 13.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sierakowianinsierakowianin

1 2

Od zarania dziejuf na wsi urzyżniało się glebę, jakrześ ciemnot i nie wiesz to nie pisz, dla ciebie szambo dla ziemi zbawienie i plony obfite 10:25, 14.11.2019


ffffffff

2 1

wiele osob musi miec szambo bo są miejscowości w których kanaliza nie funkcjonuje 13:20, 14.11.2019


A ileA ile

5 0

Wydział Ochrony Środowiska UG Sierakowice daje dofinansowania do wymiany pieca?!Nic, a Żukowo daje.Takim sposobem nikogo nie zachęcicie do gazu 22:57, 13.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MopsekMopsek

12 4

Najlepiej jak sie widzi w Sierakowicach takie pancie, co z wozkiem i dzieckiem ida na später,dumne jak pingwiny a dziecko smogiem oddycha, pozniej zali sie taka, ze to dziecko takie blade, przeciez chodze z nim na spacer. To jest wlasnie ten poziom umyslu tam,na wysokosci kruchty. Ale spoko, tam sie rodzi dosyc dzieci, jest w czy wybierac do Bozi. 04:16, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Mopsek@Mopsek

6 1

Też myślę o tych dzieciach, którym sąsiedzi, często krewni fundują takie powietrze i w efekcie choroby, w tym nowotwory. 09:07, 14.11.2019


??

13 1

Po łapkach w dół widać, jak mocno kilku sierakowiczan broni smogu i smrodu. Do czasu... Zobaczycie, kiedy Wasze dziecko lub wnuk zachoruje na nowotwór, szybciutko zmienicie zdanie. Na razie myślicie, że Was taka przyszłość nie dotyczy, prawda? 09:18, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NIGDY nie zmieniaNIGDY nie zmienia

1 0

zdania ani narkoman, ani węgloman !! Wolą zdechnąć, niż to rzucić !!
Dla uzależnionego nie liczy się ani jego własne życie, ani życie jego rodziny. MUSI dawać w kocioł ! 07:47, 17.11.2019


BrawoBrawo

7 1

Brawo dla Redakcji, że podejmuje ten temat. Ludzie żyją w błogiej nieświadomości, "oszczędzają" na opale wiadomo jak i nie chcą słyszeć, że szkodzą sobie i innym. 09:27, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jo,jojo,jo

3 1

Musi jeden z drugim zaoszczędzić na opale żeby w niedziele "furom"pod kościół podjechać. 10:08, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NormalnyNormalny

3 10

Nie zdajecie sobie sprawy i ile jest zachodu z tym gazem, najpierw podłączenie do sieci gazowej, wszystko musisz im dostarczyć, łącznie z rozmiarem buta, jakieś plany, rysunki itd. potem piec i cała przeróbka, komin nowy, itd. itp. Kto to ma zrobić? Owszem jakby przyszedł urzędas, będzie miał wszystko przygotowane, załatwi ekipę, a ja tylko podpiszę i kasę wyłożę to tak, wtedy się zdecyduję na wymianę. A w innym przypadku jak mam sam jeździć po powiatach, geologach, urzędach to mam to w d.... wolę walić w piec i grzać. 10:31, 14.11.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

JaJa

6 3

Przesada. Też przez to przechodziłam. Normalna procedura... 10:37, 14.11.2019


nic strasznegonic strasznego

6 1

U siostry założono gaz trzy lata temu. Wszystko zlecili firmie, nie było żadnych ceregieli. Są bardzo zadowoleni. Roczny łączny koszt za gaz też ok. 4,5 tysiąca złotych. 17:20, 14.11.2019


NienormalnaNienormalna

5 1

Owszem, jak by przyszedł urzędas i przyniósł mi dyplom ukończenia studiów, to bym wzięła, ale .... studiować całe lata dniami i nocami, no i te ciągłe egzaminy .... to wolę zakończyć na podstawówce. 17:44, 14.11.2019


ComaComa

8 1

Ukłon w stronę włodarzy, że mieli odwagę zamontować czujniki. W Kartuzach, Przodkowie, Chmielnie to samo, ale tam nikt odwagi nie miał... 10:35, 14.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zapraszam ...zapraszam ...

11 2

Zapraszam do Nas na balkon na bloki, nie idzie czasami oddychac ...Ludzie ogranijcie się z tymi smieciami, raz był taki smrod w nocy palonych opon ,że nie szlo spac i oddychac!
chcecie sie zabijac smrodem to nie robcie krzywdy innym!
POZDRAWIAM !
13:00, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

piecuchpiecuch

1 5

jak nie szło spać to ino było białkę bokować 14:56, 14.11.2019


Brak świadomości.Brak świadomości.

10 0

Niestety jeszcze minie wiele lat zanim ludzie zrozumieją, że nie pali się śmieciami i w przyszłości ucierpią na tym smrodziarze i niestety inne osoby , które będą ich ofiarami 15:58, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Już gdy umrzeJuż gdy umrze

5 0

połowa najbliższej rodziny, to zaczną coś kumać ...... 17:46, 14.11.2019


z Chmielnaz Chmielna

1 4

Jeszcze takiej bzdury nie słyszałem aby "Im dalej od centrum Chmielna, tym gorzej z jakością powietrza"na prawdę przydała by się akcja edukacja użytkownika ,,w Chmielnie"proponuje przenieść się do miasta aczkolwiek może do trójmiasta. 21:01, 14.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpowiedźodpowiedź

5 1

Mieszkam tutaj i mam prawo oddychać zdrowym powietrzem - to po pierwsze. Po drugie - w Trójmieście zimą mierniki wskazują niższe stężenie pyłów zawieszonych niż na Kaszubach (można to łatwo sprawdzić w internecie). Po trzecie - sądząc po treści Twojego wpisu, jesteś jednym z tych, co kosztem zdrowia sąsiadów i własnej rodziny zadymiają nieustannie otoczenie. Po czwarte - skoro się do mnie zwracasz, to wypadałoby chociaż sprawdzić pisownię słów: naprawdę, przydałaby się, Trójmiasto. I jeszcze poczytaj, co znaczy wyraz "aczkolwiek". Miłego dnia. 11:50, 15.11.2019


@z Chmielna@z Chmielna

3 0

No bo tego smrodu nie słychać. Ten smród się czuje nosem. 12:11, 15.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anatol.28Anatol.28

2 0

Chciałbym aby kiedyś można było wybrać firmę do wywozu śmieci . Bo teraz to mamy monopol i mogą sobie dyktować ceny jakie chcą !!! Nawet nie zależy im na odzyskiwaniu odpadu . No bo po co ?! 15:24, 15.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

0 0

co to ma wspólnego z paleniem śmieci? podlicz sobie ile wyjdzie leczenie chorób przez te palenie smieci, juz nie wspomnę o tym ile osób wywala je do lasu , ciekawe jak w przyszłośći na tym ucierpią ludzie...
21:06, 17.11.2019


prawda jest takaprawda jest taka

1 0

Dom o pow. 200 m2 - koszt ogrzewania gazem 09.2018- 09.2019
6700,00 zł. Temperatura 22,5-23 stopnie. Zwrot z programu " Czyste powietrze" 30%( zależy od rozliczenia rocznego w U.S.) kwoty wydanej na : modernizację kotłowni, kocioł(piec),instalację gazową, opłatę gazową za przyłącze- w sumie około 25000,00.
13:04, 18.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%