W poniedziałek o godz. 13 radni z komisji gospodarczej gm. Kartuzy spotkają się, by poznać aktualny stan prac projektowych związanych z planowaną przebudową skrzyżowania ulic Gdańskiej i Kościerskiej. - Zapraszamy wszystkich zainteresowanych mieszkańców - mówi Mariusz Treder, przewodniczący kartuskiej Rady Miejskiej.
Przedmiotem wielu kontrowersji jest planowana modernizacja skrzyżowania ulic Kościerskiej i Gdańskiej w Kartuzach. Ma tam powstać bezkolizyjne skrzyżowanie oddzielające ruch kołowy, pieszy oraz linię kolejową. Przebudowa skrzyżowania stała się konieczna w związku z planowanym zwiększeniem częstotliwości kursowania pociągów, a Kartuzy stały się jedną z kilkudziesięciu lokalizacji w całej Polsce wybranych przez PKP, gdzie planowane są duże inwestycje związane z infrastrukturą kolejową.
Gmina wzięła na siebie opracowanie dokumentacji tego przedsięwzięcia. Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji wiaduktu nad linią kolejową. Projekt zakłada m.in. budowę mostu w formie estakady i podziemnego przejścia dla pieszych. Przeciwko temu rozwiązaniu protestują jednak mieszkańcy oraz przedsiębiorcy. Wskazują na rozmiar budowli i jej wpływ na otoczenie.
W sierpniu senator Stanisław Lamczyk poinformował, że istnieje możliwość zastosowania innego rozwiązania, które odpowiadałoby postulatom mieszkańców. Stwierdził, że jest możliwość stworzenia tunelu dla osobówek pod torami i wyprowadzenie ciężkich samochodów poza tę część miasta.
Kartuscy radni chcą poznać aktualny stan prac związanych z projektem tej inwestycji. Ryszard Duszyński, przewodniczący gminnej komisji gospodarczej zwołał jej posiedzenie, które odbędzie się w poniedziałek o godz. 13.00 w kartuskim magistracie.
- Zapraszamy na to spotkanie mieszkańców zainteresowanych tą inwestycją. Liczymy na to, że pojawi się przedstawiciel Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz senator Stanisław Lamczyk. Chcielibyśmy dowiedzieć się więcej na temat rozwiązań, które mogą być zastosowane w tym newralgicznym dla Kartuz miejscu - mówi Mariusz Treder, przewodniczący Rady Miejskiej w Kartuzach.
On 3723:33, 17.11.2019
Jak coś jest bez sensu to po co O tym dyskutować i tracić pieniądze. Zrobią most A na Brunona i tak wszystko zapchane dalej będzie. Nie wierzę 23:33, 17.11.2019
info00:22, 18.11.2019
projekt mostu to przede wszystkim problem dla kierowców, zwłaszcza dużych aut.
Mi się podoba propozycja otoczki, boczne drogi, ścieżki rowerowe ale samemu wynalazkowi mówię NIE. 00:22, 18.11.2019
Ten temat przekracza00:30, 18.11.2019
ich bezradne rozumki. Zamiast merytorycznej dyskusji zobaczymy wrzaski i przezwiska !!
Wyprowadzili Kartuzy z miast polskich, a teraz ten szlaban i przejazd zostanie na wieki wiekow - amen !! Ich specjalizacja to PSUCIE i administrowanie SKANSENEM !! 00:30, 18.11.2019
beszczelne...00:38, 18.11.2019
W niedzielę o 22:24, pokazuje się informacja że w poniedziałek o 13 jest spotkanie, na które zapraszamy mieszkańców.
To jest szczyt chamstwa !! co my jesteśmy nieroby i mamy cały dzień wolny ? konsultacje społeczne to samo, dzień szybciej gmina generuje pismo. Połowa ludzi o nich nie wiedziała bo gmina nie raczyła na czas dostarczyć powiadomień !
Przedmówco, masz rację, to jest skansen, nie szanuje się człowieka, nie przestrzega procedur. Niestety to nie rada rządzi gminą, tylko BURMISTRZ ! 00:38, 18.11.2019
polon10:16, 18.11.2019
Czytaj ze zrozumieniem. 10:16, 18.11.2019
@wyzej 12:12, 18.11.2019
A czego nie zrozumiałeś ? 12:12, 18.11.2019
Tylko KOMPROMIS00:43, 18.11.2019
sensowny wyprostuje te 3 propozycje konstrukcyjne. To zadanie dla ROZUMNYCH - a nie dla Pyskatej Koltunerii zwanej "radnymi". 00:43, 18.11.2019
August05:55, 18.11.2019
Wisi mi to czy będę stał w korku do ronda , wiaduktu czy tunelu . 05:55, 18.11.2019
Jeśli nie stać gminy08:15, 18.11.2019
na wiadukt ani tunel, a jednocześnie trzeba zapobiec korkom na przejeździe przez tory w obu kierunkach, które będą długie po elektryfikacji kolei i częstym przejazdom pociągów - to jest tylko jeden na to sposób. Trzeba ustawić bramkę opłat za przejazd, tak jak na autostradzie. To oczywiste, że większość znajdzie sobie dogodne prywatne "obwodnice" i nadrobi kilka kilometrów, aby nie wydać pięciu, czy dziesięciu złotych za myto !! Wszyscy będą wygrani: kierowcy nie będą stali w kolejkach, gmina zaoszczędzi miliony, a mieszkańcy dostaną obwodnicę za zaoszczędzone miliony. Czy to ma sens, czy to bzdury ... uzasadnijcie !! 08:15, 18.11.2019
Pkm08:54, 18.11.2019
Masz tylko jeden tor... On nie obsłuży drezyny ci 15 minut 08:54, 18.11.2019
Uzasadniam ...21:05, 18.11.2019
To ma sens do czasu wybudowania pełnowymiarowej obwodnicy. Korki na przejeździe znikają, bo tylko mniejszość woli poświęcić kilka złotych, a większość nadrobi kilkaset metrów Kościerską albo Węglową, aby nie płacić ani grosza. Najpierw wiadukt albo tunel umożliwią płynny przejazd nad/pod torami - a za parę lat obwodnica dokończy dzieło i odkorkuje Gdańską z przyległościami. To ma sens ! 21:05, 18.11.2019
Express08:56, 18.11.2019
I ciągle stara nie aktualna wizualizacja.
Znowu brukowiec robi pod burmistrza, 08:56, 18.11.2019
ab5509:00, 18.11.2019
Duże oczekiwania, lecz haczyk polega na tym umowa na projekt podpisana, zakres projektu i typ obiektu określony w specyfikacji zamówienia, termin zakończenia projektu określony. No to zmieniajmy, tylko kto zapłaci za zmiany lub przerwanie prac projektowych określonych umową, ba kto imiennie podejmie taką decyzję. 09:00, 18.11.2019
info09:54, 18.11.2019
to kolejna inwestycja typu "kurnik", "bloki", wszyscy zostali postawieni przed faktem dokonanym. 09:54, 18.11.2019
wasyll15:31, 18.11.2019
do podpisywania cyrografów z diabłem to szybko i bez mrugnięcia włodarze są przygotowani, efekt widoczny gołym okiem, co nagle to po diable. 15:31, 18.11.2019
Ciemnota 11:10, 18.11.2019
Tam i tak nic nie będzie robione robią z ludzi *%#)!& Gmina będzie bezczynnie czekać na obiecaną obwodnicę jak ją kiedyś tam może zrobią to ruch tamtędy puszczą i wtedy mosty i tunele nie będą potrzebne. Po co kasę wydawać kasę jak można czekać na mannę z nieba. 11:10, 18.11.2019
_Mieszkaniec14:39, 18.11.2019
Do *uja pana! Oni na prawdę nie myślą! Może najpierw skupić się na II etapie obwodnicy.
Ale tłumaczenie będzie takie: ZDW we wsparciu państwa będzie budować II etap obwodnicy, podczas gdy gmina z koleją będzie robić tunelo-mosto-coś nie wiadomo co. Będzie tak, że będą budować to w tym samym czasie (w końcu Polska zobowiązuje) albo nie będą nic budować.
14:39, 18.11.2019
ktoś 14:59, 18.11.2019
https://motogazeta.mojeauto.pl/Polskie_drogi/Leborska_inwestycja,a,13930.html tu może być! A dla czego nie w Kartuzach ?? 14:59, 18.11.2019
wypisz wymaluj16:57, 18.11.2019
Cały obiekt jak w Kartuzach .
Po prawej u góry nastawnia w oddali za torami po lewej , istniejące budynki ,
po lewej przed torami budynek urzędu i stacja paliw .
Można ?
Można .
i uwaga ! Lębork ma już obwodnicę .
U Nas forsuje się z uporem maniaka , wpuszczenie ruchu tranzytowego przez wąskie ulice ,
do Kartuz i przez Kartuzy . 16:57, 18.11.2019
Myga15:14, 19.11.2019
Zamiast wywalać tyle materiału na podnoszenie poziomu drogi dlaczego nie zrobić trakcji kolejowej pod ziemią w miejscu skrzyżowania? Po problemie... może zbyt logiczne rozwiązanie i o czym by wtedy dyskutowali ?? 15:14, 19.11.2019
info00:33, 18.11.2019
9 7
potężnie zadłużony skansen.... to nie rada tylko burmistrz odstawia szopkę.
czy gmina kartuzy ma wolne ~30mln zł na tą inwestycje ? 00:33, 18.11.2019
Tytus05:58, 18.11.2019
7 7
Kasa by była ,gdyby nie daniny na fanaberie Morawskiego 05:58, 18.11.2019
@Tytus08:52, 18.11.2019
7 3
Jakie daniny i kogo ?
W ostatnich latach gminy dostały potężne zastrzyki pieniędzy, gdzie one są ?
Czemu w roku wyborczym gospodarka burmistrza powiększyła zadłużenie gminy prawie dwukrotnie ? 08:52, 18.11.2019