Zamknij

Sierakowice. Apel o większy szacunek dla lekarzy: "To my potrzebujemy ich"

10:21, 12.02.2020 W.D. Aktualizacja: 11:43, 12.02.2020
Skomentuj fot.archiwum/W.Drewka fot.archiwum/W.Drewka

O większą wyrozumiałość, cierpliwość i szacunek dla lekarzy zaapelował na sesji Rady Gminy Sierakowice zastępca wójta Zbigniew Fularczyk. Poprosił też radnych, by starali się studzić emocje i wyjaśniać wątpliwości mieszkańców. - Sytuacja służby zdrowia jest dzisiaj tragiczna. Doceniajmy tych lekarzy, których jeszcze mamy, bo jeżeli ich zabraknie, pozostanie nam piękny, nowoczesny, ale pusty budynek - mówił wiceszef sierakowickiego samorządu. 

Dyskusję na temat sytuacji sierakowickiej przychodni wywołali radni klubu Dobra Zmiana, którzy na portalu społecznościowym zachęcili mieszkańców do publikacji opinii w tej sprawie. Odzew był bardzo duży, a uczestnicy dyskusji zwracali uwagę przede wszystkim na kłopoty z zarejestrowaniem się do lekarzy rodzinnych, zwłaszcza w okresie wzmożonej zachorowalności. 

Problemy z umówieniem wizyty

- W mojej opinii ulepszenia wymaga system rejestracji pacjenta, dlatego postanowiłem spotkać się w tej sprawie z dyrektorem Kaszubskiego Centrum Medycznego. Pan dyrektor odniósł się do uwag i zastrzeżeń zgłaszanych przez mieszkańców - mówił radny Paweł Staszek. - Rzeczywiście jest kłopot z rejestracją pacjentów w okresach wzmożonej liczby zachorowań, a dodatkowo problemem jest fakt, że często pacjenci nie przychodzą na umówione wizyty blokując kolejkę. Pan dyrektor zapewnił jednak, że przychodnia nigdy nie odmówi wizyty, jeżeli stan pacjenta jest poważny. 

Problemem jest też nocna opieka chorych. Pisaliśmy już o tej sprawie przypominając, że powiecie kartuskim jedynie w Powiatowym Centrum Zdrowia w Kartuzach (szpital) można uzyskać całodobową pomoc medyczną w nocy, niedzielę i święta. Przychodnia w Sierakowicach mimo wszystko zorganizowała dyżury dla mieszkańców, które rozpoczynają się w piątki od godz. 20.00 i trwają przez całą sobotę, niedzielę oraz całodobowo w święta. Ale i to udogodnienie stoi jednak pod znakiem zapytania. 

Co dalej z weekendowymi dyżurami?

- Proszę mi pokazać inny wiejski ośrodek zdrowia w województwie, który pracuje do godziny 20.00, albo prowadzi dyżury weekendowe - mówił Zbigniew Fularczyk, zastępca wójta gminy Sierakowice. - To, że u nas lekarze przyjmują jeszcze między godziną 18.00 a 20.00 to jest sprawa wyrwana dosłownie ostatkiem sił, bo Narodowy Fundusz Zdrowia nie dał kontraktu, by prowadzić usługi w godzinach wieczornych i nocnych. To jest jeszcze umowa między szpitalem w Kartuzach a naszą przychodnią. Ale jeżeli nie zmieni się nastawienie NFZ to prawdopodobnie i to się skończy. Przychodnia będzie pracować od poniedziałku do piątku, od godziny 8.00 do 18.00 i nie będzie dyżurów w weekendy. Warto pamiętać, że pół miliona złotych do tych dyżurów pochodzi też z naszych środków. 

Jak podkreślił wicewójt Sierakowic, coraz większym problemem jest brak lekarzy oraz fakt, że wielu medyków nie chce pokonywać dużych odległości, by dojechać do Sierakowic. Dodatkowo zniechęca ich nastawienie i roszczeniowa postawa samych pacjentów. 

- Za chwilę staniemy przed faktem, że będziemy mieli piękny budynek ośrodka zdrowia z pięknym sprzętem, tylko będzie on pusty, bo nie będzie lekarzy - mówił Zbigniew Fularczyk. - Państwo, jako radni też musicie mieć taką świadomość. W naszym ośrodku zdrowia od kilku lat są ogłoszenia o wolnych miejscach dla lekarzy, ale z różnych powodów lekarze z Trójmiasta i okolic nie chcą tutaj pracować. Są też pewne granice wytrzymałości fizycznej i psychicznej człowieka. Bo tych lekarzy, którzy zdecydowali się tutaj pracować, zniechęca podejście pacjenta. Oni poświęcają swój czas, angażują się w pracę, ale spotykają się z bardzo nieprzychylnym nastawieniem, często z pretensjami, przykrymi komentarzami i uwagami. Lekarzy brakuje, a w naszym ośrodku zdrowia pracuje dziś już 6 emerytów. Jeżeli oni powiedzą z dnia na dzień, że rezygnują, to nasz ośrodek stanie. 

E-kłopoty

Zdaniem wiceszefa sierakowickiego samorządu, lekarzom wcale nie pomogły wprowadzane właśnie innowacje typu e-recepta. 

- Dziś średni czas, który lekarz może poświęcić pacjentowi to 8 minut. W tym czasie pacjent ma się rozebrać, lekarz ma przeprowadzić badanie i wypisać receptę. Jeżeli możliwe jest przeprowadzenie tego wszystkiego w ciągu tych kilku minut, zwłaszcza w przypadku osób starszych, to naprawdę gratuluję - tłumaczył Zbigniew Fularczk. -  Dziś słyszymy w mediach o tym, jak zaczyna działać wspaniały system e-recepta. Ale wiąże się to z tym, że lekarz zamiast więcej czasu poświęcić pacjentowi, czeka przed komputerem, aż uruchomi się system. To sprawia, że pacjent zaczyna się denerwować, pojawiają się komentarze w stylu "co ty chłopie tak długo piszesz", "dlaczego to tak długo trwa", bo ludzie usłyszeli gdzieś, że działa wspaniały system. Mieliśmy sytuację, gdy przerwany został światłowód między Kartuzami a Sierakowicami i przez cały dzień nie można było wypisać żadnej e-recepty, bo system nie działał i trzeba było wrócić do tradycyjnego sposobu wypisywania recept.

To my potrzebujemy ich

Jak podkreślił zastępca wójta gminy Sierakowice, w tej chwili lekarze narażają się na wysokie kary, jeżeli wypisaliby receptę poza czasem przewidzianym na świadczenie usługi w umowie z NFZ. 

- To są ogromne obciążenia finansowe, więc proszę się nie dziwić, że lekarze niekiedy boją się cokolwiek robić, by nie narazić się na konsekwencje - mówił Zbigniew Fularczyk. - System, który jest narzucany, od jakiegoś czasu jest demolowany. Wiele problemów rozwiązałoby chociażby wprowadzenie kar za niestawiennictwo na umówioną wizytę. Bo takie nieodpowiedzialne zachowanie też powoduje sztuczne kolejki. 

Na sesji wybrzmiał też ważny apel do radnych, wszystkich mieszkańców, a przede wszystkim pacjentów sierakowickiej przychodni.

- Powinniśmy razem uświadamiać mieszkańcom, że sytuacja w służbie zdrowia jest wręcz tragiczna, a problemów będzie coraz więcej. Lekarze w naszej przychodni często słyszą pod swoim adresem niewybredne, często przykre, złośliwe komentarze tylko dlatego, że na chwilę wyszli z gabinetu. Bywało, że gdy lekarz przeprowadzał zabieg, albo udzielał pomocy w nagłym przypadku, to przychodzili pacjenci i pytali: "długo to jeszcze będzie trwało?" Stąd taki apel, szanujmy to co mamy, bo za chwilę nie będziemy mieli nic. Lekarze bez problemu znajdą pracę w każdym innym miejscu. Dlatego to my ich potrzebujemy, a nie oni nas - powiedział zastępca wójta gminy Sierakowice. 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(129)

no i super...no i super...

44 26

w końcu ktoś uświadomił tych ludzi i wytłumaczył im jak wygląda sytuacja... 10:30, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


no i to jest twoj szno i to jest twoj sz

0 0

Do lekarzy , ktorzy sa w wieku emerytalnych ... 10:59, 12.02.2020


do Pacjent...do Pacjent...

5 12

Jest RODO i nie musisz walić nazwiskami ... 10:58, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I jeszczeI jeszcze

37 7

Niech ludzie z gmin ościennych a przede wszystkim z innych powiatów jeżdżą do siebie to w sierakowicach wszyscy normalnie dostaną do lekarza 11:02, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LelekLelek

3 2

Rejonizacja się skończyła i człowiek nie jest przywiązany do przychodni. A może mieszkańcy Sierakowic nie jeżdżą do Przychodni do Kartuz, Kościerzyny czy Gdańska? 22:13, 12.02.2020


Faraon 4Faraon 4

14 13

*%#)!& nie macie ciekawszych newsów 11:03, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mcvmcv

33 21

Ludziom ktoś wmówił, że im się wszystko należy i to za darmo. Kogoś rozbolało gardełko, albo bombelek dostał katarku to wszyscy powinni natychmiast wokół nich skakać. Ale brakuje elementarnej kultury, wychowania, szacunku do pracy innych i do drugiego człowieka. Gdzie pójdziecie jak lekarz jeden z drugim trzaśnie drzwiami i odejdzie bo będzie miał was dość? 11:04, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xcvxcv

59 17




komus tu sie chyba cos w glowie pomieszalo.
to juz nie sa te czasu, ze lekarzowi, ksiedzu czu wojtowi trzeba sie w pas klaniac, bo sa kim sa.

Ludzie nie zapominajmy, ze lekarze pracuja za NASZE podatki i oplaty ZUS.
owszem szacunek sie nalezy, tak samo jak gosciowi co zamiata ulice, czy smieci wywozi. praca to praca.


Moze zamiast tego trzeba prosic o apel, by lekarze w tym przybytku chamstwa zaczynali szanowac swoich pacjentow?? moze w koncu zrozumieja, ze bez pacjentow to oni bade nikim??
od samej gory DR CZ. zaczynajac. na pediatrach koncząc. te odzywki chamskie do pacjentow, wypraszanie z gabinetow czy olewanie czekajacych w kolejce tylko dlatego, ze kawka wazniejsza.
owszem kazdy ma prawo do przerwy, ale skoro na drzwiach gabinetu nie ma takiej informacji, to pracownik jakim jest lekarz powinien wykonywac swoje obowiazki w ogloszonym czasie pracy.

NIE ZAPOMINAJMY ZE LEKARZ TO TYLKO PRACOWNIK, tak jak sprzedawca, czy nauczyciel itp.

NA SZACUNEK TRZEBA SOBIE ZASLUZYC !!!
11:04, 12.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

panekpanek

9 14

Weź chodź się leczyć do sprzątaczki albo pana co kładzie tynki. Oczywiście każdemu się należy szacunek, ale teksty rzucane do lekarzy świadczą jedynie o ludziach, którzy do przychodni przychodzą- więc nie zasap się na temat "jak to mam się kłaniać w pas lekarzowi?!" bo to nie ma nic wspólnego z byciem lekarzem, a z szeroko pojętą kulturą osobistą. Ale jak widać po twoim przykładzie buractwo ma się niestety dobrze. 11:37, 12.02.2020


ZUSZUS

4 5

Skoro tak piszesz o składkach, które płacisz to wiedz, że składka na ZUS nijak ma się do leczenia. Każdy uczciwie płacący podatek dochodowy oddaje na NFZ 8,75% tegoż podatku. ZUS to jedynie renty, emerytury i inne świadczenia. Każdy kto nie pracuje nie odprowadza składek zdrowotnych. Leczenie tych osób finansowane jest z podatków dochodowych innych osób. 12:22, 12.02.2020


wojtekkwojtekk

4 2

pracownikom urzędu gminy też nie trzeba się kłaniać w pas oni tam nie siedzą za karę przyjdą wybory to to wice dostanie ocenę od wyborców.. żeby takim tonem odzywać się do swoich wyborców kto to widział 21:44, 12.02.2020


głosujcie na pisgłosujcie na pis

48 34

Dalej głosujcie sobie na jarka i jego ekipę pod wodzą Andrzeja co wszystko podpisze. Zdemolowali służbę zdrowia, oświatę, sądownictwo. W sklepach ceny szaleją, w aptekach to samo. Ale tego chcieliście przecież nie? 11:07, 12.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WicioWicio

8 7

Masz rację w 100%,może w końcu ludzie przejrzą na oczy i to nawet nie korzystając z usług okulisty 15:17, 12.02.2020


@Wicio@Wicio

5 2

Za Po bylo to samo- tylko jakoś większoc zapomniała. Ale 500 plus brać to z pocałowaniem ręki nie ? 19:30, 12.02.2020


 Anty rudy Anty rudy

9 3

Za służbę zdrowia i jej upadek to podziękuj największej salowej w Polsce tej Mendzie społecznej Kopacz zniszczyła ten kraj i uciekła rudym do Brukseli schować się pod spódnicą makreli 20:00, 12.02.2020


..............

34 9

"Pan dyrektor zapewnił jednak, że przychodnia nigdy nie odmówi wizyty, jeżeli stan pacjenta jest poważny. "
Rzeczywistość jednak jest inna. Panie w rejestracji nie zarejestrują pacjenta nawet z bólami z w klatce piersiowej ,czy z bardzo wysokim ciśnieniem.A na korytarzu również próżno czekać.Bardzo rzadko zdarzy się ,że jeden lekarz się zlituje i przyjmie ,ale dopiero przed godziną dwudziestą.Do tego ludzie zarejestrowani cię "zjedzą". 11:09, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

@.....@.....

8 9

No bo lekarzy jest za mało!!! Jeszcze wyraźniej ci napisać? ZA MAŁO! Dobrze, że wójt wreszcie o tym powiedział, ale jak widać niektórzy i tak nie zakumają o co chodzi. 11:12, 12.02.2020


ChorzyChorzy

12 2

Nie przesadzajcie, przez wiele lat korzystam z opieki KCM Sierakowice, jakoś nie spotkałam się z odmową wizyty czy to na górze czy na dziecięcym. Ale nie raz była okazja spotkać się z chamskim zachowaniem pacjentów, a tym bardziej mamusiek czekających z dzieckiem do lekarza, zero kultury i szacunku do innych. 11:50, 12.02.2020


@xcv@xcv

15 23

Skąd ty się *%#)!& człowieku? Do kogo pójdziesz się leczyć, jak lekarz powie, że ma w d... robotę na takiej wiosce????? Pomyśl zanim napiszesz coś *%#)!& 11:09, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

......

8 2

Oni nie są tego świadomi, myślą ,ze wszystko się im nalezy i ma tak byc jak chca i koniec :D 11:11, 12.02.2020


GłabieGłabie

2 1

Na wiosce pracują tylko niedouczeni bo ci lepsi dostali pracę w szpitalu 20:07, 12.02.2020


AlexisAlexis

44 5

Bzdury jeśli chodzi o fakt przyjmowania pacjentów bez rejestracji jeśli stan jest poważny...maz prosił o pomoc gdyż nie mógł wytrzymać z bólu głowy. Wyproszono nas z niemal każdego gabinetu .Usłyszeliśmy odpowiedzi:tylko zarejestrowani, proszę udać się do swojego lekarza itd.w końcu dr E.......się zlitowal i chwała mu za to.Dzieki szybkiej interwencji maz trafił do szpitala i nie jest dziś sparaliżowany. Jeśli mamy się szanować to niech się to tyczy obu stron... 11:11, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Alexis@Alexis

15 18

A po co jechałaś do przychodni a nie do szpitala na SOR? Dziwni ludzie... 11:13, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xcvxcv

18 9

i tak jestem zmuszony chodzic prywatnie, wiec mam totalnie gdzies, ze jakis wielki "pan" lekarz sie obrazi.
dlaczego prywatnie?? bo w tym czyms zawsze slysze ze lekarze maja komplet i mnie nie przyjma.
a co mam pracodawcy powiedziec? ze lekarz mial komplet i zwolnienia nie mam?? 11:13, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wontywonty

4 3

Ze swoimi wontami udaj się do NFZ, albo do Ministerstwa Zdrowia. Wiesz, że istnieje coś takiego jak limit przyjęć na kontrakcie? Przyjmie więcej ludzi, ale ani jemu, ani przychodni za to nie zapłacą. Trudno to zrozumieć? W prywatnych gabinetach nie ma tego problemu. Poza tym lekarzy jest coraz mniej, a doba niestety ma 24h. Nic dziwnego, że obieramy sobie taką władzę, skoro dajemy wybór ludziom mającym problemy z myśleniem- są wspaniałym jej odzwierciedleniem. 11:41, 12.02.2020


nie rozumiem...nie rozumiem...

22 26

Ludzie mieszkacie na wsi, macie lepsze warunki niz niejedena przychodnia w Trojmiescie ,a wiecznie Wam coś nie pasuje, cieszcie się , że w ogole chce Was leczyc skoro nie macie do niczego ani nikogo szacunku...
W Gdyni o 18 byś klamkę w przychodni pocalowala/wal i tak jest prawda...
Pozniej się tacy budza poza słupkami gminy Sierakowice... 11:13, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KpwKpw

1 1

Ty lepiej nie myśl od myślenia są mądre głowy 23:36, 12.02.2020


nie rozumiem...nie rozumiem...

19 13

Jesteście tak pazerni , że Wam zawsze bedzie malo... 11:16, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AnnikaAnnika

23 6

Lekarzy z powołania można na palcach jednej ręki policzyć niestety...Jeśli chodzi o pediatrie to są dwie miłe panie które służą pomocą i przyjmą uśmiechnięte pełna kultura. Ale w poradni ogólnej to ręce opadają ...Nie dziwię się że czasami pacjentom puszczają nerwy kiedy słyszą odzywki.Czlowiek jest chory A tydzień musi czekać na wizytę... 11:17, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

8 11

lekarzy oraz pielegniarek w Polsce jest coraz mniej, ciesz się ,że w ogole ktos przyjmuje w Sierakowicach.. 11:19, 12.02.2020


@Annika@Annika

7 7

A jak myślisz dlaczego trzeba czekać tydzień na wizytę? Zadałaś sobie pytanie, dlaczego tak to wygląda? 11:19, 12.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

......

9 6

ona nie rozumie ,że jest coraz mniej lekarzy i pielegniarek w Polsce, ona jest krolowa 11:21, 12.02.2020


......

9 7

a jeszcze Dobra zmiana ich buntuje . 11:22, 12.02.2020


Annika Annika

10 1

Do lekarzy którzy mają do Ciebie szacunek są kolejki ...ci którzy mają bezczelne odżywki czeka się krócej 11:30, 12.02.2020


Maluch choryMaluch chory

26 6

Rozumiem sytuację w służbie zdrowia oraz pełen podziw że udało się w KCM wygospodarować dyżury weekendowe. Dla lekarzy uważam że należny jest szacunek tak jak dla każdego innego człowieka. Ale niestety sytuacja z którą się spotkałam niedawno na przychodni dziecięcej po prostu mnie zniesmaczyła i napełniła oburzeniem. Lekarz odmówił przyjęcia mojego rocznego dziecka z gorączką tylko dla tego że nie jest do niego zapisane, mimo iż nie było do niego żadnych pacjentów (siedział w gabinecie zabiegowym i rozmawiał z pielęgniarką). Nie mówiąc o tym że był przy tym bardzo chamski. Po wyjściu poczułam się jak bym dostała w twarz. Pielęgniarką zaniemówiła. Także lekarze powinni pamiętać że pacjentom także należy się szacunek.
11:22, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xcvxcv

19 11

ludzie staja sie coraz bardziej swiadomi, a nie pazerni. to juz nie sredniowiecze by ludzi traktowac z w sposob nieadekwatny do tego kim sa.

lakarzowi - chamowi trzeba sie klaniac nisko tylko dlatego ze jest lekarzem??
ksiedzu - pedofilowi trzeba sie klaniac nisko tylko dlatego ze jest ksiedzem??
ale jak prezydent mial ostatnio przemowienie, to gruba chamow mogla to zaklocac? bo prezydent to nie ksiadz ani lekarz??
zeby nie bylo, jestem totalnie apolityczny.

ale jak dla mnie kazdemu nalezy sie szacunek. adekwatny nie do jego zawodu, czy stanowiska, ale zachowania 11:23, 12.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do xcv ...do xcv ...

7 8

Mam rozumiec ,ze jestes szlachcicem i Tobie tylko naleza sie uklony i pewnie najmadrzejszych na swiecie. Ciekawe czy Ty się zajmujesz skoro gardzisz innymi?
Pamietaj ,ze jeszcze 20/30 lat temu w gminie Sierakowice nie bylo nic, dano Wam wiecej przyslowiowy palec to od razu chcecie całą rekę oderwać...
Tak jak napisano w artykule pewnego dnia się obudzisz i nie bedziesz mial nawet o kim pisac hejtu... 11:25, 12.02.2020


... ...

5 5

Nie każdy ksiądz jest pedofilem. Żenujące jest łączenie księży z pedofilia. 11:34, 12.02.2020


xcvxcv

7 2

nie kazdy lekarz jest chamem.

moze przerysowane, ale tylko dlatego zeby pokazac w czym jest problem 11:43, 12.02.2020


AlexisAlexis

11 4

A co miał czekać tam cała noc aż z łaski ktoś go przyjmie. Dostał skierowanie w trybie pilnym i od razu się nim zajęli. A PAN/PANI też jeździ z wszystkim na SOR w czasie kiedy przychodnia otwarta? 11:26, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KarKar

17 6

Zajrzyjcie do innych gminnych ośrodków zdrowia i zobaczycie że tam bywa o wiele gorzej, nigdy nie było dyzurow nocnych i weekendowych i przychodnia działa tylko do 18. A z rejestracją w sezonie chorobowym są od zawsze-do pediatry minimum 2-3 dni w przód a do internisty czasem i 2 tygodnie. Zawsze tak było i wszyscy musimy z tym żyć. Sierakowice nie są jedyne i dlaczego tam ma być lepiej niż winnych gminach 11:34, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do Kar...do Kar...

7 2

masz rację, dlatego trzeba się cieszyć z tego co się ma ... 11:45, 12.02.2020


@Alexis@Alexis

9 9

Kobieto! W sytuacjach nagłych jedzie się do szpitala a nie do przychodni? Z choinki się ur.walaś czy co? Takie sytuacje jak zawał, wylew, podejrzenie udaru, to się nie idzie do przychodni tylko wali od razu do szpitala! A jakby lekarz w przychodni nie przyjął twojego męża, bo miałby tylu pacjentów, że trzeba by było czekać kilka godzin to wy byście czekali tak? Ludzie co z wami jest nie tak? 11:36, 12.02.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

tiaaatiaaa

15 0

Ostatnio byłem na SORze - same nagłe przypadki. Bombelki z 38 stopni gorączki, która nie schodzi, z całymi rodzinami (mama, tata, babcia, ciocia). Ale w bieganiu po poczekalni jakoś gorączka dzieciom nie przeszkadza. Połowy jak nie 2/3 tych ludzi nie powinno tam być. 11:43, 12.02.2020


no tak to jest ...no tak to jest ...

4 1

Dodaj ile czasu marnuje na to, a kazda sekunda liczy sie na uratowania zycia... 11:43, 12.02.2020


AlexisAlexis

3 1

Pewna lekarka twierdziła że ma grypę i leki zapisała na grype więc skąd mogłam widzieć co dolega .To nie ja jestem lekarzem...PANI też jeździ na SOR kiedy jest podejrzenie grypy? 11:58, 12.02.2020


@tiaaa@tiaaa

6 1

No to czyli mam rację - z ludźmi coś jest nie tak! Z lekką gorączką jadą na SOR, a poważnym bólem, który może być objawem np. wylewu czy udaru idą sobie do przychodni i jeszcze zdziwieni.... PARANOJA! 11:58, 12.02.2020


@Alexis@Alexis

4 3

Nie trzeba mieć doktoratu z nauk medycznych żeby się zorientować, że jak ktoś się zwija z bólu to raczej nie jest grypa.... 12:00, 12.02.2020


FularczyFularczy

1 0

Co z Tobą nie tak 14:30, 12.02.2020


DOKTOREKDOKTOREK

15 7

SZANUJ DOKTORKA SWEGO BO NIE BĘDZIE ŻADNEGO... 11:45, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HmmmmmHmmmmm

12 9

Na miejscu lekarzy zacząłbym chodzić do pracy na 8h i miał w dupie ludzi. Moze nauczyliby się szacunku! 12:53, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

890890

19 3

Problem polega na tym, że mieszkańcy ościennych gmin i powiatów ( lęborski, wejherowski, bytowski), korzystają z naszego ośrodka. Nasza gmina postawiła piękny ośrodek, zatrudniła lekarzy czego nie uczyniły gminy sąsiadujące. Niestety prawo pozwala aby "inni" mogli korzystać, blokując nam dotarcie do lekarzy. Rozumiem jeżeli jest to nagły wypadek to oczywiście należy go przyjąć ale nie mieszkańców czterech powiatów. 12:54, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

SarmataSarmata

4 3

100 % racji, ale już cię minusują. To samo się dzieje na większą skalę w jewropie zachodniej, mocno opaleni też tam mają najwięcej do gadania. 15:13, 12.02.2020


Do wyżejDo wyżej

3 5

To nie przyjeżdżajcie do Gdańska i Gdyni na leczenie, bo tu też kolejki i to pewnie przez cały Powiat Kartuski. 15:24, 12.02.2020


InternetInternet

4 5

A nie macie rejestracji internetowej i powiadamiania przypominania SMS o wizycie? To trochę pomaga i usprawnia. 13:16, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LolkaLolka

11 3

Jak w Kartuzach nie ma kina, empiku i innych miejsc, gdzie można się odchamić, to ani lekarze nie chcą tu mieszkać czy pracować, ani mieszkańcy nie trzymają poziomu. 13:21, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LewicaLewica

7 12

To głosujecie na lewicę, bo ani PiS ani PO nic z tym nie zrobi.
13:36, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jano SikJano Sik

3 2

Przecież PiS i PO to jest lewica. 15:15, 12.02.2020


Do wyżejDo wyżej

1 3

Bo dali socjal? To komuniści są. Populiści. Konserwatyści. Lewica prawdziwa dba o każdego obywatela jednakowo i według potrzeb, poprzez poprawę jakości życia dla wszystkich. Patrz Skandynawia. 21:33, 12.02.2020


aaaaaaaaaaaaaa

12 3

Skoro jestem zarejestrowany u swojego lekarza, to chcę mieć możliwość raz na kilka lat udać się do niego na wizytę. I wtedy nie obchodzi mnie, że nie ma miejsc. W końcu on ma za mnie płacone, więc powinien mnie leczyć. 14:16, 12.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ChoryChory

0 1

A kto ci broni odwiedzić swojego lekarza. 20:45, 12.02.2020


HahahaHahaha

0 2

Powiedz to PiSowcom którzy rujnują służbę zdrowia 01:29, 13.02.2020


MiśkaMiśka

1 1

A Kurski dostał 2 miliardy na propagandę w TVP z funduszu dla niepełno sprawnych głosujcie na pis oni wszystko ukradną bedziemy się sami leczyć 19:09, 13.02.2020


DOKTOREKDOKTOREK

4 2

A BĘDZIE JESZCZE LEPIEJ... 14:22, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Coś nie takCoś nie tak

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


EeetamEeetam

8 5

A ja pracuje 8 godzin ciężko i fizycznie i przerwy nimam 14:32, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@aaaaa@aaaaa

3 3

A tobie się wydaje, że tylko ty masz dzwonione do lekarza, żeby się umówić na wizytę jo? Jak zadzwoni paru takich jak ty to już się robi kolejka. 14:34, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zdzisiek?Zdzisiek?

13 7

Jak się komuś praca nie podoba niech sobie znajdzie inną a pan fularczyk niech się zajmie tym co na gminie a nie na ośrodku No chyba że osrodek należy do niego ? 14:37, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wojtekkwojtekk

4 0

w ośrodku siostra a w szkole żona 21:49, 12.02.2020


a ośrodeka ośrodek

10 3

a ośrodek podlega pod gminę więc rola gminy jak najbardziej oczywista 15:27, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

2343523435

1 1

Muszę Cię zmartwić, ośrodek nie podlega pod gminę. 06:49, 13.02.2020


@a ośrodek@a ośrodek

5 4

Gmina go wybudowała, ale nie finansuje jego działalności. Kasę na wszystko daje NFZ - warto wiedzieć takie proste rzeczy. 15:49, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

 gmina Chmielno gmina Chmielno

6 3

Wszystkich narzekaczy z Sierakowic zapraszam do naszych lekarzy. Wtedy dopiero zobaczycie jak macie dobrze. 16:45, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do robotyDo roboty

3 3

Lekarz praca jak inne czasy się zmieniły jest w czym i kim wybierać skoro zarabiają jest to ich praca i walka o klienta w tym wypadku pacjenta więc doktorzy starajcie się i do roboty!;) 17:41, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Roma.......Roma.......

8 4

Szczerze to jest coraz gorzej w tej służbie zdrowia chyba zapomnieli że my też mamy swoje obowiązki a tym bardziej ślęczenie matki z dzieckiem 2 godziny na korytarzu to przesada czy naprawdę nie idzie tego usprawnić....opóźnienia wynikają przeważnie z winy lekarza jak k....A można się spóźnić do pracy zwykle lenistwo i tolerowanie leni przez kierownika to co pracownik nie wie że do pracy trzeba wcześniej wyjechać żeby zdążyć a jak ma dwie albo trzy roboty to niech jedną zostawi bo spóźnienia świadczą o braku wydajności o braku dyscypliny i zorganizowania powinny być za to wyciągane konsekwencje bo za spóźnienie jednego doktorka cierpi 30 innych osób którym się obsuwa cały dzień pacjent to też człowiek a nie 200zl ktore poczeka 17:49, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NomiNomi

0 3

Ale *%#)!& tekst. Nie ma lekarzy a paniusi się wydaje, że będą chętni przyjeżdżać do Sierakowic jak mają pracę w trójmieście i tam są ich prywatne gabinety, w ktorych można zarobić 150-200 zł za pacjenta załatwionego w 15 minut. A tak w ogóle kto to wymyślił, żeby z wiejskiego ośrodka zrobić centrum medyczne? Poradnie specjalityczne powinny być scentralizowane i zlokalizowane w centralnych punktach powiatów, aby pacjenci z różnych stron mieli stosunkowo niedaleko. 22:27, 12.02.2020


Ty nomiTy nomi

2 0

Ale z Ciebie torba torbata gabinety prywatne mają bidoki ktore muszą przyjąć 20 pacjentów żeby zarobić 2 tysiące dziennie i opłacić z tego jeszcze podatek i inne opłaty to niewiele zostaje a w szpitalu podczas jednej zmiany płacą im 2 tysiące na czysto 23:29, 12.02.2020


LudziskaLudziska

5 0

A jak sobie nie może osrodek poradzić z pacjentami to proponuje powrót do czasów gomolki i żadnych rejestracji na godziny praca od tej do tej godziny i tyle w temacie każdy przychodzi jak chce i czeka nie pasuje przychodzi o innej godzinie lub innego dnia bo nic bardziej nie wkurza jak umówią cię na 16.00 a przyjmą o 18.00 popaprane to wszystko w Gdańsku też są specjaliści i każdy wchodzi na swoją rodzinę nie ma czekania a tu sodoma i gomora 17:54, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kawałkawał

4 2

mówi ruski konował do nazistowsko-niemieckiego konowała, po ile pavulon 18:21, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AddAdd

9 9

Patrząc na zachowanie i mentalność mieszkańców Sierakowic i okolic to na miejscu lekarzy za żadne pieniądze nie chciałabym tam pracować. Ludzje na są obrzydliwi, buraki i tyle. Zero wychowania! 18:42, 12.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

DzieciakDzieciak

4 4

Zgadzam się z tobą !! 18:59, 12.02.2020


LekaszLekasz

3 2

Mówicie o sobie 19:46, 12.02.2020


lottalotta

2 5

A gdzie tak patrzysz na tych pacjentów ? W okienku rejestracji? 19:55, 12.02.2020


Jasne Jasne

13 8

Szanujmy lekarzy? A jak lekarze szanują pacjentów?? Wcale! Tylko wydzierają się, że nie przyjmą, a człowiek ledwo co stoi z gorączką !!! Żal, panie Fularczyk i cała reszta ośrodka zdrowia! 18:46, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PomidorPomidor

14 6

Głosujcie na Dobrą Zmianę wtedy zobaczycie „dobrą” zmianę jak godziny otwarcia będą do 18.00 . Idźcie do Sulęczyna , Chmielna , Kamienicy Szlacheckiej , do której jest tam otwarte ? A wy narzekacie ? 18:51, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Suleczyno, KamienicaSuleczyno, Kamienica

12 6

W Sulęczynie mamy dwóch lekarzy wyobraźcie sobie jakie są u nas kolejki a wy narzekacie ?
Kamienica Szlachecka !! Podobnie
I wy narzekacie ? Za dobrze wam ! 19:03, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaaaaaJaaaaa

10 4

Nie odpowiada wam ośrodek ?? Zapraszam do Chmielna, zobaczycie jak jest fajnie !!! Źle wam to wypad stąd !! Zaraz będzie więcej miejsca !! Po co tu jeszcze jesteście ??? Co zaraz wam będzie za daleko dojeżdżać ? 19:14, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ANTY POWIECANTY POWIEC

10 10

Zobaczcie do czego doprowadziło PO za rządów Kopacz jedno wielkie ??????? 19:48, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NiepełnosprawnyNiepełnosprawny

13 7

Fajnie że mamy osrodek fajny osrodek ale zgadzam się trzeba zrobić porządek że spoznialskimi pracownikami i z pewnością w jakiś sposlob to się usprawni 19:50, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wujek dobra radaWujek dobra rada

9 0

A ja mam dla Was dobrą radę NIE CHORUJCIE 19:53, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

chcieliście!chcieliście!

12 13

Mam pytanie do większości komentujących: do kogo właściwie macie pretensje? Przecież w Sierakowicach wygrywa od dawna PiS, czyli większość z was wybrała to co wybrała! Chcieliście socjal - to macie. Dlaczego się dziwicie? Państwo zamiast dać kasę na służbę zdrowia przelewa wam miesięcznie po pięć stówek na dziecko. Ale to wybraliście. Jak PiS wyprowadzi nas z Unii i wasi krewni przestaną przywozić kasę euro to też będziecie zdziwieni? Przecież tego właśnie chcecie. Chcecie żeby wróciły paszporty bo tak właśnie głosujcie. Powinniście być wdzięczni władzy i nie jęczeć teraz że jest kolejka do lekarza. Sami chcieliście.... 20:20, 12.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

HihihiHihihi

10 3

Chcesz przez to powiedzieć że sierakowickim ośrodkiem zawiaduje PIS a jego kierownikiem jest prezes Kaczyński a ewa kopacz tylko.tam sprząta.Zastanów się nad wizytą u psychiatry ej a może Ty po prostu leków dziś nie wziełas 23:16, 12.02.2020


@hihi@hihi

3 4

I właśnie taka to jest rozmowa - ty nawet nie wiesz kto rządzi w Polsce i kto jest ministrem zdrowia, bo Kopacz nie ma już od wielu lat. Z tego widać że pojęcia nie masz co się dzieje. 06:57, 13.02.2020


browarbrowar

5 1

A jak rządzili PO to nie było 500 + i kolejki były dłuższe i czekania ddl 08:45, 13.02.2020


KopaczuKopaczu

3 1

Dobrze wiem kto jest ministrem zdrowia tylko uświadamiam takim jak ty ze salową na minister zdrowia wybraliście a potem uciekła z rudym do Brukseli pod kitel makreli 14:22, 13.02.2020


TrisTris

8 5

Jak odejdą lekarze emeryci to już na pewno będzie tragedia. Gorzej niż w Afryce jeden lekarz na całą wioskę. A chorych coraz więcej. Od samego czytania takich newsów robi się słabo 20:24, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do madekDo madek

13 3

To może zadbajcie o rozwój i edukację Waszych bąbelków i niech idą na medycynę! Tylko oby wróciły do Sierakowic po studiach. 21:36, 12.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HihiHihi

2 2

Ty zadbaj o swoją edukację 23:55, 12.02.2020


EfektEfekt

7 3

7 gabinetów a trzech lekarzy przyjmuje 23:13, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Salowa ewa kopaczSalowa ewa kopacz

8 1

To wina PO odkąd gestapo przegrało wybory niektóre jednostki w tym państwie dążą do samodestrukcji to taka forma manifestu zobaczymy jak dlugo 23:20, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kocham PISKocham PIS

4 11

Pamiętacie za rządów PO do specjalisty czekało się prawie rok teraz przynajmniej mój kochany PIS to usprawnił i już na drugi dzień masz wyznaczoną wizytę 23:23, 12.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HahahaHahaha

4 5

Kolejki teraz są 3 razy dłuższe. Nawet gus to potwierdza 01:26, 13.02.2020


IhahaIhaha

3 1

Chyba powski gudziec ja pamiętam jak lata wstecz bujałem się 8 miesięcy ba rentgen i 6 miesięcy do neurologa dziękuję za ten powski cyrk NIGDY WIECEJ 14:19, 13.02.2020


 I LOVE PIS I LOVE PIS

7 7

I LOVE PIS 23:24, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I love pisI love pis

9 4

Lekarze na ośrodku są fajni mili i uprzejmi 23:54, 12.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Arek123Arek123

5 0

Ja tam wolę fax te 60 zł i pójść prywatnie
Przynajmniej wiem na którą konkretnie godzinę przyjść pani poświęca dzieciom po pół godziny i stara mi się pomóc A nie odsyła do szpitala albo do specjalisty za którego i tak trzeba płacić. Mój syn ma ponad cztery lata i tylko raz dostał antybiotyk bo było to konieczne. 00:54, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Arek123Arek123

2 7

Po za tym te Panie z apteki na przeciwko ciągle jakieś problemy stwarzają. Ostatnio pani próbowała wcisnąć klientowi żel do kąpieli od 3 miesięcy mimo że dziecko było wczesniakiem A dobrze wiedziała że w górnej aptece jest taki żel po prostu chciała coś sprzedać. 00:57, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Proste rozwiązanie Proste rozwiązanie

14 1

Sprawa kolejek może się w prosty sposób rozwiązać, wystarczy pobierać symboliczną opłatę np. 30 zł wizytę i nagle połowa osób się zastanowi czy na pewno potrzebna jest im wizyta u lekarza.
07:55, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZochaZocha

3 1

służba zdrowia w gminie chmielenskiej to dopiero tragikomedia w Sierakowicach już by ich na taczkach wywieżli a u nas to nikogo nie interesuje. Grunt prywatni lekarze zarabiają. 12:05, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Moi drodzyMoi drodzy

5 0

Wkrótce wybory jeśli macie dość obecnych partii politycznych zaglosujcie na moja kandydaturę a ja zapewnia wam jedno żadnych kolejek do lekarzy zero pracy szkoły leków podatków opłat wszystko zlikwiduje przychodnie szpitale szkoły urzędy Pozamykam__GŁOSUJCIE na stowarzyszenie pedałów satysfakcja gwarantowana!!! 14:29, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

i macie i macie

6 3

takiego wice wójta sobie wybraliście 18:05, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do wyborcówdo wyborców

5 2

Nie wiem czy wiecie ale pisowska władza chce przekazać 2 miliardy zł na tvpis. Tak moi drodzy. Nie na służbę zdrowia, nie na leczenie chorych ludzi, ale na swoją propagandę. Żebyście dalej klaskali w łapki z radości i znów na nich zagłosowali. 19:31, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

I love pis I love pis

1 0

Niech dadzą przynajmniej tv i Love PIS wyda te piniadze na potrzebne rzeczy i obejrzymy coś ciekawego a służba zdrowia by zmarnowała te piniadze i nic by z tego ni było bo w służbie zdrowia za wiele łap do podziału 22:18, 13.02.2020


ale pacjentale pacjent

5 3

Jak podkreślił wicewójt Sierakowic, coraz większym problemem jest brak lekarzy oraz fakt, że wielu medyków nie chce pokonywać dużych odległości, by dojechać do Sierakowic. Dodatkowo zniechęca ich nastawienie i roszczeniowa postawa samych pacjentów,,,,,,,.... haha a Pan wice jest kim w tej sprawie 19:54, 13.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wicewice

0 0

do psychiatry koniecznie 12:17, 15.02.2020


Niech żyje Pis Niech żyje Pis

4 2

*%#)!& *%#)!& hurra mówcie co chcecie ale PIS ma władzę i poparcie te cioty z PO gryzą same siebie popierają in vitro i Dają dofinansowanie na aborcję toż to śmiech na sali mord dzieci i walka o potomka z probówki ni to z matki ni to z ojca 22:26, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem za Jestem za

2 0

Na tv niech dadzą 10 mln jestem za 22:29, 13.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

środkowy palecśrodkowy palec

2 1

To wam Lichocka teraz pokazała fu...ka. Kasa zamiast na leczenie chorych poszła do tvpis. I to nie 10 mln, a 2 miliardy! Wyborcy pisu muszą być teraz dumni niesamowicie. Głosujcie dalej to wam następny razem władza pokaże inną część ciała... 12:25, 14.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

I love pis I love pis

1 0

A ja się cieszę i Love PIS 21:51, 15.02.2020


panie wicepanie wice

2 0

a rolnicy też nie tak jak trzeba się odnoszą że tych dzików tyle trzymacie 12:18, 15.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kunegundakunegunda

3 1

temu wice trzeba podziękować skoro mu ludzie nie pasują... dziwny to człowiek słyszy co ludzie mówią na ośrodku .. jakim trzeba być żeby nie zrozumieć człowieka z gorączką 12:24, 15.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ciekawy,ciekawy,

1 0

nic nie mówi ten wice co z tym człowiekiem co miał gorączkę czy mu ci lekarze pomogli czy nie 10:44, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

!?!?

0 1

Paracetamol niech sobie kupi a nie blokuje kolejki emerytom. Nota bene , jak to było gdy na tzw rejonie lekarz przyjmował pacjentów od 10.00 do 15.00 15:17, 16.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

w kolejcew kolejce

0 1

Teraz w kolejce do lekarza włączcie sobie tvpis. W końcu władza zamiast na leczenie przekazała 2 mld do telewizorni. Przynajmniej w czasie choroby będziecie mogli sobie mogli pooglądać jaki to prezes i jego ekipa są wspaniali. 09:45, 17.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HihihiHihihi

2 1

Kopeć i schetyniada dali 2 miliony na aborcję nienarodzonych dzieci i drugie tyle na in vitro hahaha zamiast uczestniczyć w tym dupnym syfie wolę pooglądać Polska telewizje dziękuję udanego sikania i skrobania życze 06:36, 18.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


0%