Zamknij

Radni chcą, by Kartuzy zostały objęte biletem metropolitalnym

12:42, 27.02.2020 W.D. Aktualizacja: 11:38, 28.02.2020
Skomentuj fot.archiwum/M.Dzienisz fot.archiwum/M.Dzienisz

Kartuska Rada Miejska podjęła uchwałę intencyjną w sprawie przystąpienia Kartuz do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Efektem tego ma być umożliwienie mieszkańcom korzystania z biletu metropolitalnego.

Projekt w tej sprawie przedstawił radny Tyberiusz Kriger wskazując, że gmina Kartuzy powinna wykonać krok w kierunku wprowadzenia biletu metropolitalnego. 

- W tej chwili mówimy jedynie o uchwale intencyjnej, a więc wskazujemy potrzebę przystąpienia Kartuz do Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej - mówił Tyberiusz Kriger. - Bilet metropolitalny stanowiłby duże ułatwienie dla mieszkańców gminy Kartuzy. Od lipca ma rozpocząć funkcjonowanie nowy bilet metropolitalny. Po terenie całej metropolii będzie można podróżować za 150 zł miesięcznie, zaś ulgowo za 75 zł. Niestety bilet ten nie obowiązuję na przystankach gminy Kartuzy. Kończy on swoje funkcjonowanie na przystankach w Borkowie i Babim Dole. Rodzi to komplikacje i naraża naszych mieszkańców na dodatkowe koszty.

O niepodejmowanie uchwały na tym etapie apelował burmistrz Kartuz Mieczysław Gołuński mówiąc jednak, że gmina podjęła już kroki w celu uzyskania informacji na temat warunków członkostwa w MZKZG.

- Nie wiem czy państwo zdajecie sobie sprawę z tego jakie koszty wiążą się dla gminy z tytułu uczestnictwa w tym projekcie i wprowadzenia biletu metropolitalnego. Według naszych szacunków jest to kwota rzędu 2 mln zł rocznie - mówił szef kartuskiego magistratu. - Na taki wydatek gminy Kartuzy nie stać. Po prostu nie mamy tych pieniędzy. Pamiętajmy też, że do Kartuz przyjeżdża wielu mieszkańców ościennych gmin i to oni w dużej mierze korzystaliby z tego rozwiązania.

Burmistrz Kartuz podkreślił również, że na terenie gminy Kartuzy nie działa komunikacja miejska, co również ma ogromne znaczenie zarówno dla organizacji przewozów jak i ustalaniu stawki członkowskiej w MZKZG. Radni mówili jednak, że zależy im na wykazaniu chęci i woli wprowadzenia biletu metropolitalnego dla mieszkańców gminy, co miałoby z kolei otworzyć drogę do dalszych dyskusji i szczegółowych analiz w tej sprawie. Uchwała intencyjna została podjęta.

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(62)

OrmowiecOrmowiec

10 10

Kasy nie ma i już! Poza tym Kartuzy to hub przesiadkowo-przeładunkowy całego Pomorza, rodowici kartuzjanie z kolei nie korzystają, są bogaci i mają własne bryki! Nam biletu nie potrzeba! 12:59, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dobry żartDobry żart

1 1

Kartuzy hubem przesiadunkowo-przeładunkowym xD Pojedź kiedyś do prawdziwego miasta, to Ci się zmieni perspektywa 09:59, 28.02.2020


reo

AlaaaaAlaaaa

7 10

Skoro burmistrz obawia się, że korzystalyby z tego wydatku też osoby spoza gminy Kartuzy to wystarczyłoby wprowadzić kartę mieszkańca gminy. W czym problem? 13:09, 27.02.2020

Odpowiedzi:9
Odpowiedz

........

7 2

Bilet jest na rejon, a nie dla poszczególnych osób. Nie da się wprowadzić tego biletu tylko dla mieszkańców gminy Kartuzy. 13:32, 27.02.2020


AlaaaaAlaaaa

4 4

No dobrze, ale niech burmistrz zdecyduje się, co jest problemem. Gminy po prostu nie stać? Choć stać np. gminę Luzino...bo to, że stać Trójmiasto to jest oczywiste. Stać też Żukowo chociażby... Drugi argument burmistrza - nie ma w Kartuzach komunikacji miejskiej. I co? Kto ma ją uruchomić? Mieszkańcy?! Jakoś nie widać, aby gmina podejmowała w tej sprawie jakiekolwiek działania!!! Trzeci argument - że nie korzystaliby z tego biletu wyłącznie mieszkańcy gminy Kartuzy, ale też innych. Zasugerowałam rozwiązanie karty. Nie rozumiem Twojej argumentacji, czy możesz jaśniej? Przecież w każdym większym mieście istnieje karta mieszkańca, która gwarantuje zniżki albo nawet darmowe usługi w obrębie tego miasta, więc dlaczego w gminie Kartuzy nie może ona być na ten transport? Działałaby jak legitymacja studencka - masz kartę gminy mieszkańca to kupujesz tańszy bilet i tyle. 13:44, 27.02.2020


........

3 2

Bo trzeba się podporządkować pod ogólne zasady? A zasady są takie, że liczy się trasa biletu?

Gdyby ktoś kupił taki bilet "sieciowy" w innej gminie, to on miałby nie obowiązywać na dojazdy do Kartuz, chyba że po okazaniu karty mieszkańca Kartuz? 14:48, 27.02.2020


@alaaa@alaaa

4 0

Chodzi o to, że bilet metropolitalny, o którym tu mowa, będzie obowiązywał na terenie wszystkich samorządów, które dokładają się do jego funkcjonowania. Za cenę 150 złotych będzie można się przemieszczać wszystkimi przewoźnikami (komunikacją Gdańską/Gdyńską/PKM/SKM itp.). Kartuzy nie mogą się dopisać i mówić, że na terenie ich gminy na tym bilecie mogą jeździć tylko jej mieszkańcy. Analogicznie każda gmina by tak zrobiła i system biletu metropolitalnego nie miałby sensu. Nie o to tutaj chodzi. Już dzisiaj mieszkańcy gminy Kartuzy mogą kupić bilet miesięczny od stacji Borkowo (do którego dokłada gmina Żukowo). 15:05, 27.02.2020


AlaaaaaaaaAlaaaaaaaa

5 1

Ok, rozumiem, dzięki za wyjaśnienie. Jednak nadal nie rozumiem, jak np. gminę Luzino (2x mniej ludzi tam mieszka) może być na to stać, a gminy Kartuzy nie? Co się dzieje z naszymi pieniędzmi? Jakie działania są podejmowane w zakresie transportu? Wydaje mi się, że jedynie sztucznie podtrzymuje Gryfa, nic poza tym.
Przecież marszałek od lat trąbi, że jeżeli ludzie chcą więcej połączeń PKM to gminy muszą współfinansować te połączenia. Kartuzy RAZ dołożyły się do JEDNEJ wieczornej PKMki, potem RAZ do jednego wieczornego Gryfa w okresie wakacji. Potem zrezygnowały. Co poza tym? Co teraz się robi? Na terenie gminy Kartuzy nie ma komunikacji miejskiej - taką wadę wymienia burmistrz w tym artykule, więc skoro on to dostrzega to dlaczego tego nie naprawia?
Kolejny problem - korzystając z komunikacji autobusowej Gryfa, nie masz prawa do biletu ulgowego jednoprzejazdowego nawet jak jesteś uczniem/studentem itd. I za przejazd Kartuzy-Gdańsk płacisz 10zł. Choć - jeżeli jesteś uczniem/studentem/emerytem itd. - możesz skorzystać z ulgowego w Żukowie na ZKM Gdynia i dojechać do Gdyni za 4,2zł (NORMALNY! Ulgowy jest za 2,10zł) albo za 3,2zł ZTM Gdańsk dojechać do Gdańska (To też bilet NORMALNY! Ulgowy chyba za 1,6zł). Pytam więc: jakie działania podejmuje gmina Kartuzy w zakresie transportu? Bo chyba żadne! 15:18, 27.02.2020


........

2 0

Wydaje mi się, że nie rozumiesz sytuacji. Gmina Luzino musiała sama zapłacić za transport lokalny (funkcjonujący pod MZK Wejherowo?), bo nikt tam nie chciał jeździć. Skoro zapłaciła, to jest w systemie. W Kartuzach nie ma sensu robić komunikacji miejskiej, bo autobus tkwiłby dłużej w korkach niż człowiek by z buta doszedł do celu. A poza Kartuzami też nie ma komunikacji opłacanej przez Gminę, bo Gryf ogarnia temat i pieniądze zostają w budżecie Gminy.

A ceny biletów? Ulga dla uczniów w komunikacji podmiejskiej jest wyłącznie na bilety miesięczne - takie jest prawo, to wynika z przepisów. Linia Z jest podłączona do komunikacji miejskiej Gdyni, a w takim przypadku obowiązują zasady, które zostały przyjęte przez władze lokalne. ALE TO ONE PŁACĄ ZA TO!!! Jeśli zmusisz Gminę Kartuzy (lub jakąkolwiek inną) do tego, aby opłaciła kursowanie autobusów, to równie dobrze będziemy mogli jeździć autobusami za darmo. Ale ktoś za to musi zapłacić. 08:57, 28.02.2020


AlaaaaaaaaAlaaaaaaaa

3 0

Nawiążę tylko do tego, co napisałeś o biletach w komunikacji podmiejskiej. Skoro jest takie prawo - jak piszesz - że nie można kupować jednorazowych biletów ulgowych w tego typu komunikacji, to wyjaśnij mi, jakim cudem, kilka lat temu mogłam w Gryfie kupować (wielokrotnie!!!) bilet jednorazowy studencki na tego typu trasach (Gdańsk-Kartuzy)? Magia? Czy łamanie prawa?
Po drugie - Gryf obsługuje też Gminę Pruszcz Gdański, więc jak będę chciała pojechać Gryfem z Gdańska do np. Rusocina, mogę kupić bilet jednorazowy z przysługującą mi ulgą. Natomiast jeżeli pojadę Gryfem z Gdańska do Kartuz - nie mam prawa do jednorazowego ulgowego.
Czyli wniosek z tego taki: Gmina Kartuzy nie dołoży się do biletu metropolitalnego, choć partycypuje w nim 14 okolicznych gmin. Nie dołoży się też do tego, aby osoby, którym przysługują ulgi, mogły korzystać z jednorazowych ulgowych w Gryfie. Nie dokłada się do kursowania PKMki, choć marszałek mówi, że to jest podstawa do tego, aby było więcej połączeń. Wniosek z tego prosty: Gmina Kartuzy ma w poważaniu transport publiczny. I to jest straszne!
Nie rozumiem, dlaczego wyolbrzymiasz i piszesz o zmuszaniu gminy Kartuzy do tego, aby uruchomiła darmowe połączenia. Bez przesady. Zwracam tylko uwagę na to, że gdziekolwiek się obejrzysz, od lat okoliczne gminy podejmują działania, łożą na transport publiczny i ułatwiają ludziom życie. Sprawiają, że mieszkańcom opłaca się rzucać auto i korzystać z transportu publicznego. Włodarze czynią z niego przejazd atrakcyjny i konkurencyjny z autem. Żukowo: jest tani ZKM do Gdyni (od lat!), jest tani ZTM do Gdańska (od lat!), od niedawna PKM (i mieszkańcy Żukowa mają więcej połączeń do dyspozycji, bo też te kościerzyńskie, a mieszkańcy Kartuz takiej ilości połączeń nie mają, bo niestety nie do wszystkich jest uruchomiona krótka PKM, która dowozi do Kartuz!), od "zawsze" Gryf. Teraz będą mieli jeszcze bilet metropolitalny, więc w ogóle ekstra cenowo. Porównaj jak na tym tle wypadają Kartuzy. Żukowo ma na to wszystko kasę? Skąd? Jakim cudem? Co w takim razie dzieje się z kasa w Kartuzach? Dramat i tyle. 09:59, 28.02.2020


........

1 0

I znowu się okazuje, że niewiele wiesz. Pruszcz Gdański - komunikacja sponsorowana przez UG w Pruszczu Gdańskim. Linia Z i 126 - sponsorowane przez UG w Żukowie. Chcesz mieć tanio w Gryfie, to znajdź sponsora. Te dwie gminy, które wymieniłem, są bogate, bo mają dobre położenie i dużo terenów inwestycyjnych, przez co spływa do ich budżetów sporo środków. 14:25, 28.02.2020


AlaaaaaaaaAlaaaaaaaa

2 0

Hahaha, to, co piszesz, nie trzyma się kupy.
Gmina Kartuzy: 205,28 km².
Gmina Żukowo: 163,95 km².
Czy widzisz, że jednak to Kartuzy mają SPORO terenów więcej niż Żukowo? To, że MNIEJSZA gmina potrafi prowadzić lepsze inwestycje to jest zasługa ich włodarzy. Akurat "lepsze" tereny to w tym wypadku pojęcie względne - niemiarodajne, chyba że dysponujesz obiektywnymi danymi, którymi można to zmierzyć. Natomiast samego położenia - odniesienia do Trójmiasta - w żaden sposób nie da się zmienić, a jedynie można to zniwelować lepszym transportem. Logika się kłania.
Czyli UG w Pruszczu Gdańskim i UG w Żukowie potrafi od lat tak rozdysponować swoje środki, że wystarcza także na komunikację, natomiast UG w Kartuzach nie potrafi tego zrobić. I tyle!
Myślisz, że w Pruszczu albo Żukowie "leżały" jakieś "wolne" pieniądze i po prostu, aby nie były bezużyteczne postanowiono je przeznaczyć na transport? Nie, trzeba było z czegoś zrezygnować, coś uszczuplić i w efekcie postawić na transport. Własnie dlatego, że postawiono na transport, można w tych gminach inwestować, budować, bo ludzie się chcą osiedlać w miejscach dobrze skomunikowanych z najbliższy dużym miastem. Zawsze duże miasto (w naszym przypadku Trójmiasto) jest punktem odniesienia. 15:10, 28.02.2020


Turysta z 3miastaTurysta z 3miasta

11 7

Chyba nie wszyscy wyjadą z Kartuz, ale i nowi turyści przyjadą. Świetna inicjatywa by Kartuzy były bardziej dostępne. 13:22, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@ turysta@ turysta

4 2

jesli nie stac cie na wydanie kilku zlotych na bilet, to lepiej zostan w domciu i se wlacz telewizor 13:33, 27.02.2020


Staś kolejarz Staś kolejarz

2 4

Metropolia!!!! 13:48, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ormo czuwaOrmo czuwa

16 9

Ważne żeby gryf działał, na to kasa była. 13:50, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@@

3 1

Jaka kasa? Była kasa do wzięcia przez gminę, gdy gryf z własnej kieszeni robił autobusowy przystanek końcowy na Kolejowej, mimo że budowanie infrastruktury jest obowiązkiem gminy? 14:51, 27.02.2020


zooolzoool

13 10

Bo bez przesady! wszystko za darmo! 500+, 300+ !!! nie życzę sobie żeby z moich podatków jeszcze to było finansowane!!!! Najlepiej wszystko za darmo!!!! Druga Grecja!!! 13:54, 27.02.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

OdpowiedzOdpowiedz

6 4

Za jakie darmo? Rozumiesz, że od Borkowa aż do Pruszcza, a w drugą stronę aż do Luzina ludzie beda mogli korzystać z TAŃSZEGO BILETU (A NIE DARMOWEGO), ale już na stacji Borkowo, Kartuzy - nie. 13:57, 27.02.2020


do odpowiedzdo odpowiedz

3 4

a rozumiesz, że to cyrk dla małp, a może przesuń do Sierakowic, albo Rokit, kto za to zapłaci 14:15, 27.02.2020


HmmHmm

20 9

Bilet metropolitalny nie działa w Kartuzach bo nie chce tego firma Gryf. To jest jedyny powód. Wiadomo kto z kim trzyma sztamę. 13:57, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OburzonaOburzona

16 7

W Kartuzach nic nie dziala. nie działają nawet jednorazowe zniżki na Gryfa! wystarczy pojechać do Żukowa, aby stamtąd dojechać do Gdyni za 4,20 ZKM do Gdyni albo za 3,20zl ZTM do Gdańska - to cena NORMALNYCH BILETÓW. I teraz jeszcze nie będzie metropolitalnego, choć będzie działał w połowie województwa - od Luzina do Pruszcza, a na Kaszubach jedynie do Borkowa. To jest transport?! Skandal!!! Chyba naprawdę burmistrzowi zależy na Gryfie.... 14:01, 27.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

@ Oburzona@ Oburzona

2 2

Jakie zniżki nie działają? 14:52, 27.02.2020


OdpowiedzOdpowiedz

2 2

Np. Szkolna czy studencka/doktorancka. Mówię o biletach jednorazowych. 14:57, 27.02.2020


@@

0 0

W komunikacji podmiejskiej nie ma zniżek dla uczniów na bilety jednorazowe. To jest zapisane w ustawie. 09:01, 28.02.2020


??????????

2 0

To jakim cudem Gryf obsługuje połączenia z Gdańska na terenie Gminy Pruszcz Gdański i tam zapewnia bilety jednorazowe ulgowe? Cud czy co? 10:22, 28.02.2020


SKANDALSKANDAL

13 11

I potem zdziwienie, że młodzi nie chcą mieszkać w Kartuzach!!! No sorry, ale jak ktoś pójdzie do Trójmiasta na studia, zobaczy jak wygląda życie w mieście - czyli można pójść do kina, na koncert, mecz, do teatru to po co miałby wracać do Kartuz?! Jeszcze z tak beznadziejnym transportem?! Litości! Skoro od Luzina do Pruszcza i na Kaszubach do Borkowa będzie można sobie śmigać za 150zl to dlaczego komuś chciałoby się mieszkać w Kartuzach, jak tu nawet nie da się z metropolitalnego skorzystac. Porównywalne dziury (Luzino) na to stać, ale gminy Kartuzy - nie!!! 14:05, 27.02.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Power ofPower of

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Skandal ???Skandal ???

0 2

Z odległych dzielnic gdańskich jedziesz do centrum miasta godzinę, czyli tyle samo co PKM-ką z Kartuz do centrum Gdańska. Co za różnica czy siedzisz w tramwaju czy w kolejce ??? W godzinach szczytu ciasno tak samo w obu pojazdach, a godzinach pozaszczytowych przyjemnie też w obydwu. Jedni wolą mieszkać na wsi - a drudzy w mieście, no a Kartuzy to coś pośredniego między wsią i miastem, czyli DWA w JEDNYM. Niektórym to bardzo pasuje !! 18:56, 27.02.2020


Skandal!!!!!!Skandal!!!!!!

3 0

O czym Ty piszesz? Jaką godzinę?! Jakim cudem?! Czym Ty jeździsz? Hulajnogą czy na rolkach? Z najdalszych rejonów Gdańska, np. Żabianki SKM do centrum jedzie 17 minut. Zza Matarni? PKM + SKM ok. 25 minut! Rozumiem, że piszesz o przypadkach, że ktoś woli swoje auto i stoi tyle w korku. Albo ma przystanek autobusowy pod domem i jeździ tylko tym autobusem, bo gdyby miał podejść gdzieś z 200 metrów albo przesiąść się z tramwaju do SKMki to pewnie odpadłyby mu nogi. W takim razie nie wiem jakim cudem ludzie w Kartuzach żyją i dochodzą do dworca PKP z np. ostatnich domów na Leśnej (2,5 km), ostatnich bloków na Prokowskiej (2,3 km), końca Chmieleńskiej (2,5km)?! To chyba cud!!!
Poza tym, w Gdańsku nie jest wszystko usytuowano w centrum - przecież miejsc, do których można pójść jest mnóstwo, na każdym kroku, dlatego nie pisz, że dla gdańszczan do wyjścia do kina trzeba doliczyć 2h jako dojazd w dwie strony, bo to jest śmieszne.
Nie wiem, ile Ty masz lat i jakie masz potrzeby, ale piszę o młodych osobach, które własnie przez takie akcje porzucają Kartuzy (pisano na regionalnych portalach - tym albo konkurencyjnym, że okolica się starzeje, mieszkają tutaj emeryci i ludzie w średnim wieku oraz dzieci; młodzi 20+ - nie chcą tu wracać). Bo im się pod żadnym pozorem to nie opłaca. Spójrz trzeźwo na najnowszą rewelację: bilet metropolitalny, którym możesz śmigać po połowie województwa, kosztuje 150zł (SKM, PKP, PR na tym terenie, miejskie autobusy, tramwaje - wszystko!). Aż trudno mi oszacować, ile to jest kilometrów, ale to obszar aż 14 gmin! Kartuz to nie obejmuje, trzeba sobie dokupić bilet miesięczny do Borkowa, czyli za bilet na odcinek 11km trzeba zapłacić - uwaga - 88zł, czyli ponad połowę biletu metropolitalnego. Fajnie, nie? Nawet tego nasi włodarze nie potrafią załatwić!!!!!!! 19:45, 27.02.2020


TRAMWAJ  # 2TRAMWAJ # 2

0 2

Calutka trasa do centrum prawie godzinka .... 23:49, 27.02.2020


SkandalSkandal

2 0

I w czym linia tramwajowa nr 2 ma być argumentem? Pomyśl chwilę logicznie, a dopiero potem odpisuj. Pisałeś, że z najodleglejszych miejsc Gdańska do centrum Gdańska jedzie się godzinę - nie wiem, jakim cudem! Podajesz linie nr 2, która z Łostowic do Centrum jedzie 17 minut, czyli do godziny SPORO brakuje. Cala trasa tego tramwaju to od Łostowic przez Wyspiańskiego, Zaspę, Oliwę aż na Strzyża. I co? Chcesz mi powiedzieć, że ktoś, kto chce niby jechać do Strzyża z Łostowic będzie tak właśnie jechał? Przecież przy Operze Bałtyckiej może się przesiąść w tramwaj, aby nie tłuc się przez połowę Gdańska i byc na Strzyża po 13 minutach!!! 17+13=30 minut, a nie godzina!!!!! Jak ten ktoś ma ochotę zaoszczędzić czas to w różnych miejscach może się przesiąść na SKMkę. 07:49, 28.02.2020


swójswój

6 8

JESTEM PRZECIWKO!!!!!!!!!!!!! 14:12, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Kartuzy2Kartuzy2

0 0

Przeciwko czemu ? 14:27, 28.02.2020


zooolzoool

14 5

Mi się jakoś do paliwa nikt nie dorzuca!!! ja muszę za wszystko zapłacić sam! 14:14, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WstydWstyd

9 5

Najgorsza komunikacja w okolicy - gmina Kartuzy!!!!!!!!! 14:20, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Alaaaa@Alaaaa

11 5

Bo oni nie potrafią ogarnąć tego, że karta mieszkańca działałaby na terenie gminy Kartuzy, a bilet metropolitarny od gmin Żukowo, ale na to też nie ma pieniędzy, ktoś kto wykupi bilet metropolitarny nie będący mieszkańcem "metropolii" korzysta z tego. Nie rozumie argumentacji burmistrza, że będą korzystać na tym obcy... serio całe Trómiasto będzie jeżdzić do Kartuz? i nie będzie z tego korzyści dla gminy kartuzy?
Ta argumentacja burmistrza w ogóle jakaś dziwna, że skorzystają wszyscy tylko nie mieszkańcy?
To po co remontujemy drogi, robimy ścieżki rowerowe, wiadukty za 4 mln, przecież zachodzi obawa że będą z tego korzystać obcy z ościennych gmin, a kto wie może nawet powiatów. 14:50, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LogikaLogika

13 5

A czy burmistrz nie ogarnia, że jak Kartuzy będą wyłączone z tej opcji to właściwie nikt tu nie przyjedzie?! Jego wypowiedź jest tak niespójna, że w głowie się nie mieści! czy on nie potrafi sobie wyobrazić takiej opcji, że np. "mieszkaniec Gdańska kupuje ten bilet metropolitalny, ma wolną sobotę, jest fajna pogoda i myśli sobie - nigdy nie byłem w tym Kartuzach, a przecież w ramach tego biletu mogę tam dojechać. Jadę". I jak już przyjeżdża to odwiedza te miejsca, które są warte do zwiedzenia, idzie na obiad i ZOSTAWIA TU PIENIĄDZE. Naprawdę trudno to pojąć?! 15:25, 27.02.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

..

2 1

Ile takich osób będzie chętnych w ciągu roku? 10? Haha. Nikt nie jeździ do Kartuz w celach turystycznych, błagam. 17:34, 27.02.2020


OdpowiedzOdpowiedz

2 1

Skąd te dane? Własnie uważam, że to jest jedyna szansa, aby przyciągnąć kogoś z sąsiednich miejscowości. Na zasadzie: nie muszę wydawać na bilet ani 1zł, wiec co mi szkodzi spróbować? Znam sporo osób z Trójmiasta, które wolą wypoczywać nad jeziorem, a nie morzem, więc to też byłaby dla nich fajna szansa. A skoro uważasz, że Kartuzy są turystycznym zerem to też to jest jakiś znak dla włodarzy... Że skoro mieszkańcy nie mają tu co robić, a utrudnia im się transport z dużymi miastami przez m.in. słabą siatkę połączeń i brak biletu metropolitalnego to Kartuzy (i okolice) nadal będą sie wyludniać i/lub starzeć (już zaobserwowano taką tendencję w ostatnich latach, że młodzi ludzie, którzy się tu wychowali, nie mieszkają tutaj w dorosłym życiu). 17:58, 27.02.2020


@@

0 0

Nad jakim jeziorem? Bo chyba nie piszesz o tych w Kartuzach. 15:38, 28.02.2020


gucwagucwa

6 8

Grunt że ORMO i klechy czuwają! 16:43, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zamiast skamleć,Zamiast skamleć,

7 7

kupię metropolitalny miesięczny oraz zwykły miesięczny Kartuzy - Borkowo i będę pasażerem metropolitalnym stuprocentowym .... Nie będę skamlał i żebrał o kilkanaście złotych miesięcznie taniej.
Trzeba mieć jakiś honor (kto nie wie co to słowo znaczy, to niech przeczyta w słowniku). 18:41, 27.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do tego wyżejDo tego wyżej

5 3

Ale jesteś zabawny!!!! Gdyby to było kilkanaście złotych to nie byłoby problemu! Bilet miesięczny do Borkowa kosztuje 88zł!!!
Pomyśl trochę: za ten metropolitalny OD Borkowa zapłacisz 150zł - a możesz nim jeździć od Luzina do Pruszcza: autobusami, tramwajami, trolejbusami, SKM, PKM, WSZYSTKIM. Dlatego porównaj na tym tle cenę biletu miesięcznego WYŁĄCZNIE na PKMkę, która obejmuje odcinek 11 kilometrów, a kosztuje ponad połowę ceny biletu metropolitalnego! 19:48, 27.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Ahaaaa, skoro tak,Ahaaaa, skoro tak,

2 0

no to racja po TWOJEJ stronie !! ( a brak orientacji po mojej ). Szacuneczek dla twojej argumentacji !!! 23:44, 27.02.2020


PYTANIE  ZASADNICZE:PYTANIE ZASADNICZE:

4 3

Jeśli gminy nie stać na partycypację w miesięcznym bilecie metropolitalnym - to może stać ją na partycypację w miesięcznym bilecie Kartuzy - Borkowo ???
Gdyby zamiast kosztować 88 zł. byłby dofinansowany w 75-ciu procentach przez gminę to zadowoliłoby to chyba większość pasażerów kartuskich ??? Bilety jednorazowe pozostałyby bez zmiany !! 07:42, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Za, a nawet przeciw!Za, a nawet przeciw!

3 2

Czy ktoś w ogóle wysilił się, żeby sprawdzić czy mieszkańcy Kartuz korzystają w czasie dojazdu do miejsca docelowego w więcej niż jednego środka transportu ? (autobus , kolejka) czy osób jeżdżących w ten sposób jest np. 5% i to dla nich gmina wydawałaby miliony.
Czy to nie będzie tak @Logika, że to mieszkańcy Kartuz chętniej jeździliby do 3miasta mając już wykupiony bilet metropolitarny, (do kina, teatru, plażę, imprezę czy restauracji) i tam zostawiali kasę - naprawdę wierzysz, że 3miasto przyjeżdża do Kartuz bo ma za darmo. Jak trwała dyskusja o budowie PKM to również twierdzono, że to 3miasto będzie do nas masowo przyjeżdżać, a się okazało że to mieszkańcy gminy upodobali sobie PKMke i stanowią 95% pasażerów.
W czasach gdy Radni oszczędzają kilka tyś zł na członkostwie ZMP to dziwne jest to, że lekką ręką chcą wydać miliony na niesprawdzoną inwestycję bo TAK...
Myślę, że pomysł nie jest zły, ale musiałby być poparty liczbami, a na dzień dzisiejszy nie ma nic. 08:54, 28.02.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

OdpowiedzOdpowiedz

3 1

Tak, były prowadzone takie badania, bo w PKMce dwukrotnie byłam ankietowana w tym temacie...
Po drugie - to chyba nawet jest proste do wyobrażenia, że ludzie korzystają też z innych środków komunikacji, bo nie wszystkie obiekty znajdują się tuż przy przystankach PKMki. Wystarczy pomyśleć logicznie: PKMką jeździ masa studentów z gminy Kartuzy. I co? Ile uczelni znajduje się przy przystanku PKMki. Żadna! Strzyża to przystanek położony najbliżej kampusu UG, ale to jednak JEDEN-DWA przystanki tramwajem (jeden - jeżeli ktoś wysiada na przystanku tramwajowym UG, a dwa - jeżeli na Bażyńskiego, bo stamtąd jest bliżej na wydział prawa), a przy tak rzadkich połączeniach (co godzinę) część studentów jest zmuszona, aby pojechać ten odcinek tramwajem, bo inaczej się spóźni (albo w drodze powrotnej - nie zdąży na PKM i będzie musiał czekać godzinę na kolejny pociąg). Żeby dojechać na polibudę ktoś musi albo podjechać tam tramwajem z Wrzeszcza (większość tak robi), albo czekać na SKMkę. Z AWFiS jest podobnie - musi podjechać z Wrzeszcza SKMką. Z Wydziałem Ekonomicznym UG położonym w Sopocie - to samo, musi z PKM przesiąść się na SKM. Nie licząc wszystkich prywatnych uczelni rozsianych po Trójmieście. To już daje jakiekolwiek wyobrażenie. Korpo masz chociażby na przystanku SKM Gdańsk Przymorze,więc też tam nie dojedziesz PKMką, musisz się przesiąść w SKMkę... Właśnie to badano w PKMkach....
Natomiast nawiązując do tego, co piszesz o wyjazdach do 3miasta - chcesz przez to powiedzieć, że siłą da się tych ludzi zatrzymać? Że Kartuzy mogą konkurować ofertą kulturalno-rozrywkową? Nie, nie mogą, dlatego wybór jest prosty: albo gmina im ułatwi dojazd, aby mogli wciąż mieszkać w Kartuzach i tu pracować, tu zostawiać swoje podatki, tu kupować mieszkania, tu codziennie żyć (i przez to przecież też wydawać kasę), ale też bez problemu kilka razy w tygodniu wyskoczyć komunikacją zbiorową do Trójmiasta, albo ten ktoś rzuca Kartuzy i mieszka w Trójmieście. Niestety również wiem o tym, że młodym nie chce się mieszkać w Kartuzach... Miasto po prostu na tym traci - starzej się i tyle...... 10:20, 28.02.2020


@ odpowiedz@ odpowiedz

1 2

Przez 5 lat studiów na Polibudzie ani razu nie jechałem tramwajem z Wrzeszcza na uczelnię. Bozia mi nóżek nie upi.erd.oliła, więc nie chciało mi się czekać na tramwaj, aby ten jeden przystanek z Dmowskiego na Do studzienki podjechać. 10:55, 28.02.2020


HahaHaha

2 0

Ej, byłeś na polibudzie, a nie potrafisz liczyć? Co za stracone lata!!! Wyobraź sobie, że gdy wysiadasz z PKM we Wrzeszczu (nie jeździ ona do Gdańska Głównego) najbliższy przystanek tramwajowy, z którego możesz rozpocząć jazdę, masz na Klonowej, a potem: 1) Jaśkowa Dolina, 2) Miszewskiego, 3) Politechnika. To jest jeden przystanek? Według jakiej zasady matematyki? Serio - daj znać! To, że Twój wydział był gdzieś bliżej (nie wnikam, nie interesuje mnie to) i że Tobie chciało się odcinek liczący 1,5km chodzić - spoko, Twoja sprawa. Zauważ, że PKM z Kartuz jeździ co godzinę, więc niektórzy są zmuszeni korzystać z tramwaju, aby zdążyć. Albo jechać PKMką godzinę szybciej, aby potem móc sobie spacerkiem iść, bo akurat nie maja co robić o godzinie 7 rano, tylko spacerować. 12:51, 28.02.2020


Za, a nawet przeciwZa, a nawet przeciw

1 0

Można prosić o jakieś wyniki tych badań lub chociaż link do nich... Skoro to jest takie oczywiste to mamy znowu spór spowodowany tylko i wyłącznie relacjami rada-burmistrz, a o dyskusji czy przyłączyć się do projektu "bilet metropolitarny" w ogóle nie powinno dojść. 15:14, 28.02.2020


zaścianekzaścianek

6 0

Następuje globalizacja, swobodne przemieszczanie się po terenie Metropolii. Są gminy, które nie mają PKM a są członkiem MZKZG. Dla poprawy jakości życia swoich mieszkańców robią wszystko aby żyło im się dobrze i wygodnie. Jadąc do Kartuz i z Kartuz nowoczesność komunikacyjna KOŃCZY się w Borkowie a więc w sąsiedniej gminie. A z tego co pamiętam to bilet był integralną częścią projektu dot. budowy węzłów.
Zachęcam mieszkańców do udziału w konsultacjach społecznych dot. nowej strategii rozwoju gm. Kartuzy abyśmy mieli wpływ na to co się planuje w Kartuzach do roku 2030. 10:03, 28.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do zaściankaDo zaścianka

2 0

Hej, a mógłbyś napisać osobny komentarz z konkretami: gdzie te konsultacje, w jaki sposób w nich uczestniczyć itd.? Bo być może jak ludzie zobaczą konkret - wezmą udział. 10:23, 28.02.2020


Rozwój gminyRozwój gminy

4 0

Stawiamy na Turystykę, Rozwój gminy, powiatu, ułatwienia dla mieszkańców i podróżnych odwiedzających nasz teren.
Wyludnianie się miasta Kartuzy
Ten bilet metropolitarny to dobre rozwiązanie.
Dlaczego burmistrzowi to nie pasuje? Wspiera firmę Gryf która nie chce przystąpić do biletu ?! 11:06, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StudentStudent

4 0

Jestem studentem i jadąc na uczelnię korzystam z PKM oraz tramwaju.
Bilet metropolitarny jest OK.

Przy okazji dlaczego nikt nie myśli o liczbie wagonów PKM. Nie chce być sardynką :-) 11:10, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzy 2Kartuzy 2

4 2

Przystąpienie do MZKZG to ważna decyzja finansowa, ale podejmie ją Rada, nie Burmistrz. 14:45, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Aby uratować KartuzyAby uratować Kartuzy

3 0

potrzeba trzech rzeczy:
1) Maksymalnie dobrej komunikacji z Gdańskiem
2) Czystego powietrza ( dla NAS oraz turystów )
3) Czystych jezior ( dla NAS oraz turystów )
Bez tego będziemy zakisłą, zaczadzoną dziurą do której nikt nie przyjedzie, a my sami to tylko z musu !! 16:50, 28.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Spec od liczb Spec od liczb

0 0

1. Nie ma
2. Nie ma
i 3. Nie ma.
Dziękuję. 09:58, 29.02.2020


Nie słyszałam, abyNie słyszałam, aby

4 0

jakaś miejscowość mająca na swoim terenie kilka jezior była biedna.
Przeważnie pływają one sobie jak pączki w maśle, bo płynie duża kasa z turystyki.
No ale MY uparliśmy się, żeby zostać biedakami - no i się nam udaje ..... Brawo MY !!! 16:57, 28.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NożyczkiNożyczki

6 0

Gminy, która na remont Kaszubskiego Dworu wydała 6,8 mln zł nie stać? Która wybudowała nieczynne targowisko, która remontowała Rynek już nie wiem ile razy, która wybudowała drogi, bo "niezniszczalny" Skate Park? Od dziesiątków lat słyszałem, że nas nie stać na połączenie z Wrzeszczem, a jednak. Nam się nie opłaca? Komu nam? Wam czy Nam? Po 75 latach od wojny mamy wreszcie połączenie z Wrzeszczem, tabuny korzystających, a ten ciągle na etapie: Nam się nie opłaca.... 10:41, 29.02.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

banitabanita

1 0

Zauważyłem, że jeden z radnych na sesji dużo mówił o kolei "metroporitarnej". Przydałby się jemu słownik, 13:03, 29.02.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Polska język, toPolska język, to

0 0

trudna / obca język ...... ale poza tym to "najmundrzejszy" w całej wsi.
Pełno takich "mundrych" dookoła. 18:40, 29.02.2020


0%