Do 22 czerwca ma zostać wydłużony termin zakończenia prac związanych z modernizacją drogi wojewódzkiej nr 211 na odcinku Kartuzy - Mojusz. Jak informuje ZDW w Gdańsku, stan epidemiczny nie wpływa w znaczącym stopniu na funkcjonowanie budowy.
Prace przy modernizacji drogi wojewódzkiej nr 211 wciąż trwają. Odbieramy jednak sygnały od zniecierpliwionych kierowców, którzy pytają o termin ich zakończenia. Okazuje się, że w cierpliwość należy się uzbroić na dwa najbliższe miesiące.
Jak informuje Anna Mątewska, zastępca dyrektora ds. Inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, w tej chwili trwają prace nad aneksem wydłużającym termin zakończenia robót do 22 czerwca. Według ZDW, podstawą do wydłużenia terminu były okoliczności, które zmusiły wykonawcę do wstrzymania robót w Miechucinie.
Co istotne, ZDW zapewnia, że w tej chwili wprowadzony stan epidemiczny w znaczącym stopniu nie wpływa na funkcjonowanie budowy. Oto jak mają wyglądać prace w najbliższych tygodniach:
- Od 20 marca (piątek) wprowadzony zostanie całodobowy ruch wahadłowy w Miechucinie, na odcinku 200 metrów. Cała długość odcinka do remontu w tej miejscowości to 450 metrów. Rozpoczną się tam rozbiórki istniejącej nawierzchni a następnie roboty ziemne i w dalszej kolejności prace związane z budową konstrukcji drogi.
- na całym modernizowanym odcinku trwają roboty brukarskie oraz inne prace wykończeniowe
- rozpoczęcie robót bitumicznych planowane jest na ostatni tydzień marca.
Jest też ważna informacja dla firm podwykonawczych.
- Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku obecnie proceduje uruchomienie bezpośredniej płatności na rzecz podwykonawców. We współpracy z firmą Trakcja przygotowujemy się do zapłaty faktur wymagalnych do dnia 29 lutego br. - informuje Anna Mątewska. - Płatności te będą wykonywane w ramach środków dostępnych z faktur złożonych do ZDW Gdańsk przez firmę Trakcja. W chwili obecnej te działania są naszym priorytetem i mają na celu utrzymanie podwykonawców na budowie, a co za tym idzie dalszą realizację kontraktu.
(aktual. godz.22:54)
Jurek0715:31, 18.03.2020
no comments.
15 km i prawie 3 lata remontu...
W Afryce można szybciej 15:31, 18.03.2020
Zosia samosia15:35, 18.03.2020
22 czerwca którego roku? 15:35, 18.03.2020
Maryjan 16:35, 18.03.2020
Roku pamiętnego 16:35, 18.03.2020
... 15:45, 18.03.2020
W ten czas to by parę kilometrów autostrady zrobili 15:45, 18.03.2020
Zdzisek 16:37, 18.03.2020
Ta droga przechodzi kwarantanne ,tą drogę trawi koronawirus od początku. 16:37, 18.03.2020
... 17:11, 18.03.2020
Ta droga to totalny niewypał. Od samego początku były jakieś problemy. Wysepek pełno nie wiem po co aż tyle, praktycznie nie ma miejsc do wyprzedzania. Wiadomo że ludzie boją się szybciej jechać dlatego odcinek 20 km robić się będzie w ponad 30 min. Cudem będzie nie trafić na tira lub zawalidroge co jeździ 60km/h. Teoria że nowy asfalt poprawia bezpieczeństwo i usprawnia ruch jest dla mnie bezsensowna. Jak ktoś boi się autem jechać to żaden asfalt nie pomoże. A niestety na drodze dużo widać takich co nie powinni w ogóle za kierownicę wsiadac. 17:11, 18.03.2020
S17:22, 18.03.2020
W garczu w dwóch miejscach zostawili stary chodnik i połączyli z nowym... 17:22, 18.03.2020
kkkkk18:38, 18.03.2020
Brak słów tym powinien sie zajac prokurator bo to jakas parodia a nie budowa drogi 18:38, 18.03.2020
He he20:46, 18.03.2020
Jeżeli nawet kiedyś uda się zakończyć roboty, to i tak Wszyscy spotkamy się w korku w Kartuzach... 20:46, 18.03.2020
Mieszkaniecc21:26, 18.03.2020
1. Umowa powinna dawno być unieważniona.
2. Mam nadzieję, że ZDW będzie starała się o jakieś rekompensaty, bo ta cała Trakcja to cyrk.
3. Cały projekt też śmieszny, rozumiem wysepki mające za zadanie "uspokojenie ruchu" ale powinny być takie, które nie sprawiają zagrożenia i nie sprawiają uciążliwości przy wyjeździe/wjeździe z/na drogę podporządkowaną.
4. Wahadła? Porażka. W zeszłym tygodniu jedna firma wycinała konary drzew na DW 228 w okolicach Smętowa Chmieleńskiego - eleganckie wahadłowe kierowanie ruchem, do nich ludzie z Trakcji powinni iść na przeszkolenie. 21:26, 18.03.2020
Drajwer22:04, 18.03.2020
Myślę że remont tej trasy wymyślił inżynier zwany "pacjent zero" , który choruje na corona-świrusa od kilku lat..... NA KWARANTANNĘ Z NIM !!! 22:04, 18.03.2020
info00:46, 19.03.2020
wywalić z roboty urzędnika, którzy zaakceptował ten projekt !
Wywalić z roboty każdego odpowiedzialnego za oznakowanie i objazdy !
wywalić każdego odpowiedzialnego za nadzór tej budowy !!
i co z tego że nowy asfalt i bezsensowne przepłacone chodniki ? skrzyżowania są wykonane tragiczne, dlaczego nie ma pasów zjazdowych ? dlaczego główne skrzyżowania zostały zaprojektowane tak tragicznie ? 00:46, 19.03.2020
Slash03:45, 19.03.2020
Co za idiota zaprojektował tyle wysepek po drodze? Zamiast poprawiać bezpieczeństwo to będą tylko stanowić przeszkodę i zagrożenie. 03:45, 19.03.2020
yyyy15:09, 19.03.2020
nie interesuj się 15:09, 19.03.2020
zły na tą drogę kier06:29, 19.03.2020
Ta trasa po remoncie to jakas totalna katastrofa, masa wysepek nie ma gdzie wyprzedzić zawalidróg, człowiek musi się katować 60km/h poza zabudowanym 06:29, 19.03.2020
Jooo07:41, 19.03.2020
Ogólnie po co takie szerokie chodniki miejscami porobili? Tam nie ma tłumów że się nie zmieszczą na normalnym chodniku. A oni miejscami zrobili chodnik prawie tak szeroki jak pas ruchu drogowego... 07:41, 19.03.2020
a może zamysł był ta08:19, 19.03.2020
żeby chodnikiem wyprzedzać spowalniaczy ruchu??? 08:19, 19.03.2020
Akcja Trakcja08:29, 19.03.2020
Za tą sytuację powinny odpowiedzieć również osoby rozstrzygające przetarg na budowę drogi, bo jak można wybrać firmę, która w czasie startowania do przetargu była w trakcie 2 sprawy sądowych o niedotrzymywanie terminów oraz zgarnięcie kasy i nie wejście na budowę (bodajże obwodnica Elbląga).
Poza tym jadąc przez garcz w kierunku kartuz przy ostatnich wysepkach widać jak zapada się asfalt przy krawężniku. Więc jak zła musi być warstwa "przygotowanego" podłoża, skoro jak jeszcze droga nie skończona a już asfalt się zapada.
Ponadto w przyszłości droga na niektórych odcinkach na pewno będzie zalewana wodą - co było widoczne podczas zeszłorocznych roztopów. 08:29, 19.03.2020
Inżynier_Karwowski10:20, 19.03.2020
To jest jeden wielki skandal i czas na działanie prokuratury, w 3 lata to w takiej Warszawie wybudują kolejne odcinki metra, a tu zwykła droga, kilkanaście kilometrów, która nawet nie została poszerzona o dodatkowe pasy ruchu czy o solidne pobocza, jeszcze nie jest gotowa. A jak będzie gotowa to zaraz pójdzie do remontu, o co zakład? Te urzędasy z ZDW powinny zostać wywalone z roboty w trybie natychmiastowym. Jak można było dopuścić do takiej sytuacji? 10:20, 19.03.2020
buhehe12:11, 19.03.2020
wybieracie platfusów to macie efekty... sory ale przypadków gdzie samorząd zerwał umowę i wywalił wykonawce z placu budowy nie brakuje. 12:11, 19.03.2020
@buhehe12:35, 19.03.2020
A ceny wystrzeliły w górę kiedy? Za czyich rządów? 12:35, 19.03.2020
mietkowsky15:09, 19.03.2020
no za czyich? Za ryżeho oszusta i złodzieja, nie pamiętasz cen benzyny? zobacz jak teraz jest , beznzynka po 3 żłocisze!!!! i to dizeki pisowi! 15:09, 19.03.2020
Mareczek16:06, 19.03.2020
Obstawiam wrzesień 16:06, 19.03.2020
FU turysta16:07, 18.03.2020
21 0
Szybciej i lepiej, bez zbędnych wysepek z wysokimi, niebezpiecznymi krawężnikami, dzięki którym na dwudziestu kilometrach nie będzie szans na wyprzedzenie przeładowanych ciężarówek kulających się 60 km/h. Czy o to chodziło w tym remoncie, żeby zostało "status quo"? 16:07, 18.03.2020