Zamknij

Komornik ściągnął pieniądze od kurii i kartuskiej parafii, ale to nie koniec

21:00, 05.04.2020 W.D. Aktualizacja: 21:40, 05.04.2020
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. fot.W.Drewka Zdjęcie ilustracyjne. fot.W.Drewka

Marek Mielewczyk, który jako dziecko był molestowany seksualnie przez ówczesnego wikariusza parafii pw. św. Kazimierza w Kartuzach otrzymał zasądzone przez Sąd Apelacyjny odszkodowanie, ale dopiero po wszczęciu egzekucji komorniczej. Jakby tego było mało, kościół domaga się kasacji wyroku, a więc ponownego osądzenia ofiary księdza pedofila - pisze Gazeta Wyborcza.

Zgodnie z wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Gdańsku, parafia pw. św. Kazimierza w Kartuzach oraz diecezja pelplińska miały przeprosić Marka Mielewczyka oraz zapłacić 400 tys. zł zadośćuczynienia za krzywdy, których doznał jako ministrant. To, czego wobec niego dopuścił się ówczesny wikariusz Andrzej S. sąd porównał do tortur. Wyrok uznany został za przełomowy, ale okazało się, że ani parafii ani kurii pelplińskiej nie spieszno było do jego realizacji. 

Jak informuje dziś Gazeta Wyborcza, Marek Mielewczyk otrzymał odszkodowanie, ale dopiero, gdy sprawą zajął się komornik. GW pisze, że pieniądze w gotówce proboszcz kartuskiej parafii przekazał Markowi Mielewczykowi dopiero po wszczęciu egzekucji. Już samo to, jak podkreśla Gazeta, kosztowało kościół dodatkowo kilkanaście tysięcy złotych. 

Z artykułu wynika, że również przeprosin dobrowolnie nie wystosowała ani parafia, ani kuria. Stało się to dopiero po ingerencji sądu i pod wpływem wniosku złożonego przez adwokata poszkodowanego. W efekcie parafia w Kartuzach przeprosiła, ale kuria pelplińska jeszcze tego nie zrobiła. 

To nie wszystko. Z dzisiejszej publikacji Gazety Wyborczej wynika, że zarówno kuria pelplińska jak i kartuska parafia domagają się kasacji wyroku przed Sądem Najwyższym. Gazeta podkreśla, że sama opłata sądowa będzie kosztowała około 20 tys. zł. Ale adwokat Marka Mielewczyka wskazuje, że dużo ważniejsze są cierpienia jego klienta, który po raz kolejny będzie musiał zostać poddany osądowi.  

Marek Mielewczyk jest jednym z bohaterów głośnego filmu braci Sekielskich "Tylko nie mówi nikomu". W latach 80-tych był ministrantem w parafii pw. św. Kazimierza w Kartuzach. To wtedy padł ofiarą ówczesnego wikariusza Andrzeja S. Gdy wyszły na jaw skłonności duchownego, został on przeniesiony do parafii w woj. kujawsko-pomorskim. A wreszcie, po latach został usunięty ze stanu kapłańskiego. Mimo to jeszcze w 2017 roku, podając się za księdza odprawiał mszę w jednej z miejscowości na terenie woj. kujawsko-pomorskiego.

Marek Mielewczyk zdecydował się opowiedzieć o księdzu Andrzeju S. Wcześniej zaś pozwał byłego księdza, kartuską parafię oraz diecezję domagając się przeprosin i zadośćuczynienia. W 2017 roku gdański Sąd Okręgowy nakazał byłemu księdzu pisemnie przeprosić Marka Mielewczyka. Ale obie strony odwołały się od wyroku. Finał sprawy nastąpił w październiku 2019 roku.

Rzecznik biskupa pelplińskiego poproszony o komentarz w tej sprawie napisał wówczas, że (...) w diecezji pelplińskiej nie ma tolerancji dla osób, które krzywdzą dzieci, a zwłaszcza dla duchownych, którzy dokonują wobec małoletnich  przestępstw na tle seksualnym (...) wyraził też współczucie dla Marka Mielewczyka z powodu krzywd, których doznał.

Odpowiedzi na pytania skierowane w tej sprawie do parafii pw. św. Kazimierza w Kartuzach nie otrzymaliśmy do tej pory. 

 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(82)

RobsoRobso

76 58

Bardzo dobrze niech czarni płacą za swoje grzechy. 21:41, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

o jaki mądry o jaki mądry

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

......

108 23

Powinien zapłacić osobnik, który skrzywdził. Od kiedy mamy odpowiedzialność zbiorową? 21:47, 05.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Mamy odpowiedzialnośMamy odpowiedzialnoś

10 4

za przyzwolenie na dokonywanie przestępstw, za to że cała instytucja odwraca wzrok albo wręcz podsuwa dzieci pedofilom.
Gdyby taki pedofil był lekarzem albo nauczycielem to środowisko by sie jednoznacznie odcięło i gość byłby wyrzucony z roboty (której nigdy by nie odzyskał) a Kościół broni przestępców, część księży twierdzi, że jest ok a część, że nic nie wie. Za to jest odpowiedzialność.
Podobno pewien "ważny dla Kartuz" ksiądz też wiedział o wielu rzeczach. 00:43, 07.04.2020


Gdyby cegła z kominaGdyby cegła z komina

2 5

spadła ci na łeb - to nie pójdziesz do spółdzielni do której budynek należy, tylko będziesz szukał murarza, który ten komin murował ??? 16:04, 07.04.2020


GW to *ównoGW to *ówno

27 19

podobno koronawirus prowadzi do impotencji 21:50, 05.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mopsekmopsek

0 1

Piszesz o sobie, bencwale? 14:06, 10.04.2020


Anna 82Anna 82

78 46

Zlozenie kasacji przez kosciol, to nic innego jak dowod pychy i braku pokory. Skrzywdzono czlowieka i zostalo to udowonione. O czym tu k**** jeszcze dyskutowac ? Prosze zaplacic, przeprosic i popiolem posypac sobie glowe. Wstyd ! 21:55, 05.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TvDTvD

7 8

Piszesz przeprosić i zapłacić, ale czemu parafia ma ponosić odpowiedzialność za czyny dorosłego człowieka. Idąc dalej tym tokiem rozumowania, jeśli znajdzie się pedofil nauczyciel w szkole to odszkodowanie ma zapłacić placówka oświatowa i ministerstwo edukacji?? 10:27, 06.04.2020


Tomek/ATomek/A

9 3

@ TvD
Ale zdajesz sobie sprawę, że gdy wyszło na jaw, że ów ksiądz ma "taki skłonności" to wówczas co zrobiły władze kościelne? Przeniosły delikwenta do innej parafii, potem do kolejnej i kolejnej, więc jak tu nie ma być współwiny? Gdyby wtedy zareagowali stanowczo i złozyli doniesienie do prokuratury- co byłoby cudem na tamte czasy, to ok, kuria postąpiła by raz, że zgodnie z prawem świeckim, dwa pokazałaby, że ma na uwadze dobro pokrzywdzonego, trzy że nie ma miejsca w szeregach duchownych dla takich ludzi.
A tak zamieciono pod dywan i stwierdzono, nie ma problemu. Tak nie powinno być.
W tej sprawie ani parafia, ani kuria nic nie zrobiła, dopiero jak im konta bankowe zaczęto opróżniać, postanowili coś z tym robić, tylko to już za późno.
Jak ktos pisał, pokory ucza innych, ale sami jej nie posiadają. 15:10, 06.04.2020


TvDTvD

4 0

@Tomek/A
Słusznie zwracasz uwagę na zaniedbania, próby tuszowania i brak stanowczych działań kolejnych szczebli hierarchii. Niniejsze postępowanie jest naganne i zasługuje na potępienie, niemniej jednak na tych stanowiskach zasiadały konkretne osoby. W związku z tym, idąc dalej tokiem mojego rozumowania, to osoby , które piastowały ówcześnie owe stanowiska, urzędy czy godności (wedle uznania), powinny osobiście odpowiadać za swoje błędy. Czasy kiedy stosowano odpowiedzialność zbiorową, bo tak to można nazwać, karanie wiernych zrzeszonych w parafii, dawno minęły. 15:00, 07.04.2020


@...@...

45 29

To nie jest odpowiedzialność zbiorowa. Parafia ma osobowość prawną i tyle. 21:57, 05.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

roro

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


......

20 11

To nie parafia to skrzywdził, tylko konkretna osoba. Jeśli np. Twój syn kogoś okres nie, to czy siedzieć pójdzie cała rodzina ? 07:27, 06.04.2020


Sprawiedliwość i PraSprawiedliwość i Pra

12 9

oczywiście, że parafia odpowiada za swoich funkcjonariuszy, szczególnie w obliczu zaniedbań kurii, której to funkcjonariusz mógł sobie gwałcić gdzie indziej. Tak stanowią przepisy. Piana się toczy niektórym, ale sprawiedliwość boli. I dobrze 09:00, 06.04.2020


PJHPJH

46 37

Pięknie niech ciemnogród płaci za pedofilskie wybryki swojego księżulka . Kiedy się nauczycie że za pieniądze modlitwy nie kupicie , że płacenie za msze to głupota. O ile Bóg jest wszedzie to właśnie w Kościele go nie ma , tam jest 7 grzechów głównych 22:04, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Co z wami Co z wami

24 18

Stop mówię nienawiści! 22:10, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomasz z KTomasz z K

61 15

Powinien placic przestepca, byly ksiadz, a nie parafia czy kuria, bo wtedy placa niewinni wierni, dajacy na tace. My placimy, a przestepca sie smieje ? Co to za wyrok? Niech przestepca trudzi sie i luga, luga i luga, 10-20 lat. I placi..... 22:18, 05.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

InfooooInfoooo

15 6

Tak działa kościół. Myślisz, że jak ksiądz ma dziecko i łoży na nie to z jakich pieniędzy? Przecież księża żyją głównie z pieniędzy parafii (nieliczni z wypłat w szkołach). 23:52, 05.04.2020


Lilla 12Lilla 12

2 0

A skąd niby ksiądz emeryt miałby wziąć 400 tys.? Bardzo dobrze, że płaci parafia, ówczesny proboszcz wiedział dokładnie co wyczynia jego wikariusz i nie reagował. 09:56, 09.04.2020


Ja jestem z parafiiJa jestem z parafii

49 23

Jestem równolatkiem Marka i bandyta Andrzej S również się do mnie dobierał - teraz ja będę płacił Markowi - będąc czescia parafii św . Kazimierza - za co bandyta mu zrobił. Ten zły i obrzydliwy człowiek Andrzej S. chodzi dalej po ulicach - a ci którzy zostali tutaj dalej ponoszą skutki jego zbrodni ... W pełni rozumiejąc cierpienia Marka nie rozumiem dlaczego mam teraz oddawać to co daje na kolekte na odszkodowanie - a nie wspierać dalej Hospicjum lub budowę szkoły ... Jednak jezeli trzeba - będąc również pokrzywdzony przez potwora Andrzeja S - będę spłacał grzechy zboczeńca - bo parafia to ja a „nie osobowość prawna” 22:28, 05.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ProsteProste

10 11

Nie dawaj na tacę 23:50, 05.04.2020


parafianinparafianin

11 9

@Ja jestem z parafii - w 100% popieram Ciebie. Dlaczego maja płacić ludzie w ogóle nie zaangażowani w cały ten cyrk ?

@Proste - proste, to jest Twoje myślenie. Jest tak proste, że aż żal że się nim chwalisz w Internecie 00:03, 06.04.2020


Parafia to nie PanParafia to nie Pan

9 4

nie, parafia to kościelna osoba prawna. Dość zamożna, bo uwłaszczona na majątku kościoła ewangelickiego w centrum miasta. Nie musi Pan płacić 09:04, 06.04.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KMMKMM

6 2

Zmień już płytę kocie 06:29, 06.04.2020


zdrowa żywnośćzdrowa żywność

22 8

walczcie z glifosadem, epidemia nowotworów, niech sanepid walczy z niekontrolowaną przez rolników zastosowaniem glifosadu. Trują żywnośc glifosadem 23:22, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CiekawskiCiekawski

19 21

Owszem sprawca musi być ukarany,ale jaki jad i plugastwa przez was przemawiają aż skóra cierpnie nie wy jesteście od sądzenia.zastanawia mnie to gdzie był pokrzywdzony przez tyle lat,dopiero film zrobił co zrobił wielką nienawiść i plucie wzajemne 06:10, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

13 6

Do @ zdrowa żywność. Jeśli jeden rolnik na sto gospodarstw będzie zatruwal żywność, to czy należy ukarać wszystkich stu? Odpowiedzialność zbiorową 06:32, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zapłaci karę firmaZapłaci karę firma

1 0

w której ci sprzedano zatrutą żywność. Za salmonellę albo jad kiełbasiany ZAWSZE odszkodowanie płaci sprzedający takie trucizny ( a potem szuka winowajcy, żeby się z nim porachować ). 16:10, 07.04.2020


SkarbnikSkarbnik

22 11

Nie dawać im pieniędzy. Żadnych. Niech zaczną pracować! 07:26, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZlodziejZlodziej

3 6

Ty przestań kraść zlodzieju 09:48, 06.04.2020


CiemniakiCiemniaki

20 8

To i tak z waszych pieniędzy będzie odszkodowanie podniosą koszt wesela, pogrzebów ? 07:50, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

realistarealista

20 19

I księża ośmielają się potem mówić o moralności? Za chwilę w Wielki Czwartek będą przekonywali jakimi to są pokornymi tak? Obrzydzenie ogarnia po prostu... 07:59, 06.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

parafianinparafianin

5 5

nie kazdy kto ma w tytule "ksiądz" jest pedofilem, wiesz ? 99% z nich to dobrzy ludzie. Nie rozumiem dlaczego w naszym kraju utarło sie ze ksiadz = pedofil. Czy jak złapią/złapali jakiegoś nauczyciela-pedofila, to nie poślesz już swoich dzieci do żadnej ze szkół, bo wszyscy nauczyciele to pedofile ? Ogarnij łeb 11:02, 07.04.2020


Parafianka kartuskaParafianka kartuska

4 1

Ale jest pewna różnica ! Wszyscy pedofile trafiają przed sąd i za kratki - natomiast pedofil w sutannie jest chroniony, ukrywany, przenoszony do innej parafii ( seks-turystyka ) i bezkarny. No i jeszcze gada potem, że to dzieciak go namówił !! 15:48, 07.04.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


grogro

1 0

pedały to w twojej komunistycznej partii LGBeciarzu 09:23, 06.04.2020


TylkoTylko

15 14

Po co wracacie do tego tematu, co jeszcze chcecie wiedzieć, czego nie wiecie, po co ten zamęt, 08:57, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OlkaqOlkaq

6 3

No tak, zamknąć temat, nic się nie stało przecież.
Powinni o tym przypominać, żeby każdy kolejny dwa razy się zastanowił co robi i co go czeka, oraz co czeka tych którzy takich zwyrodnialców ukrywają. 15:13, 06.04.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


dlaczego dlaczego

13 8

piszecie o tym , czy już nie wystarczy, czego jeszcze nie wiecie, jakich chcecie odpowiedzi, przed nami Wielkanoc , może wszyscy zróbmy sobie rachunek sumienia 10:01, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mopsekmopsek

2 1

Co ma wielkanoc z twoim rachunkiem sumienia?, wal patszka, wejdz w sytuacje tego pana, moze mu zalujesz? 14:17, 07.04.2020


czarnączarną

13 15

hołotę powinno się pogonić do Watykanu zrobili sobie monopol na Boga, i starszą ciemny naród piekłem. 10:58, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

loplop

18 8

artykuł ukazał się teraz to nie przypadek 12:21, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OlfazOlfaz

13 5

Nie ma pieniędzy na nic. Nie ma nic. Nie ma pieniędzy na szkołę - zbierajmy. Nie ma pieniędzy na hospicjum zbierajmy. 400 000 zł w gotówce proszę. Nie ma nic 15:25, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kklpckklpc

7 5

Złamanego grosza nie dam.
Powinni płacić za swoje winy! Ale dlaczego z funduszu parafialnego? Dlaczego wierni mają ponieść finansowe konsekwencje? Teraz będzie jeszcze większy nacisk dajcie dajcie marzy mi się żywy pomnik.
Przykre że
Kościół = pieniądze, ale cóż Kościołem rządzą ludzie, nie zawsze do tego powołani.
19:39, 06.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To terazTo teraz

2 0

Niech parafie nie kryją swoich pedofilii. Niech zobaczą, że to się nie opłaca. 22:25, 06.04.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


banksterbankster

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


LewicaLewica

0 0

Odczep się od Lewicy. Nie ma ona nic wspólnego z PO. 22:21, 06.04.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


:):)

6 1

PRIMA APRILIS BYŁ 1 KWIETNIA 21:59, 06.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

każdy każdy

9 8

Każdy daje się dotykać na własne życzenie .... 07:27, 07.04.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Sonia. Sonia.

4 4

Nie masz pojęcia co to znaczy być gwałconym przez osobę uważaną za najlepsze wszechobecne dobro. Jaką siłę psychiczną ma nad takim dzieckiem ksiądz. Pisząc takie brdury ranisz boleśnie wszystkich wykorzystywanych seksualnie przez osoby duchowne. Nie życzę Tobie aby Ciebie i nikogo z Twoich bliskich taka krzywda nie spotkała bo wtedy byś nie powiedział że zostałeś gwalcony albo Twój syn czy córka na własne życzenie. 15:33, 07.04.2020


Do soniaDo sonia

3 4

Dziś czteroletnie dziecko wstydzi się rozebrać do kompania przed rodzicami A co dopiero dotykać.... niewiem jak było ale dziwne to 15:52, 07.04.2020


@ każdy@ każdy

4 2

Chyba nigdy nie dostałeś w ryja w ciemnej ulicy ( na własne życzenie oczywiście ). Gdybyś się nie zgodził to na pewno bandzior by "uszanował" twoje życzenie. Każdy bandzior albo zboczeniec to człowiek godny zaufania !! 16:16, 07.04.2020


Do każdy Do każdy

1 2

Powoli powoli to po co chodził tam ponownie . .. raz ok A kolejne razy co i po co tam chodził co mama na to 22:48, 08.04.2020


KomendaKomenda

8 7

kard Pell z Australi uniewinniony, został pomówiony, wyszedł jako męczennik na wolność!!! a mafia wyłudzeniowa nadal działa w ramach politycznego zlecenia działających agentów SB! 07:41, 07.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mopsekmopsek

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


do powyżejdo powyżej

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JednaJedna

2 1

Jaskółka wiosny nie czyni 19:15, 07.04.2020


klkl

7 7

Kuria i Parafia nie powinny nic płacić wszystko powinien zapłacić tenże były Kapłan. 12:34, 07.04.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

mopsekmopsek

4 3

Pomysl, zanim cos wypocisz, chociaz jestes kaszubem bez wlasnego myslenia. Pracujesz w firmie, zrobisz wypadek, albo uszkodzisz material, co teraz? placisz ze swojej kieszeni? bo takie twoje myslenie, zeby czarnym w czarnej d....e siedziec? Dla troche rozgarnietych, panstwo wzielo na siebie, koszta utrzymania tych darmozjadow, nawet w tym przypadku, panstwo powinno za tych c....ow placic, bo wzielo patszki pod swoja opieke. 14:15, 07.04.2020


W służbachW służbach

3 2

mundurowych to firma której mundur się nosi odpowiada za swoich członków. No a potem wewnętrznie dobierają się do skóry winowajcy, który zhańbił ich mundur / sutannę. 16:23, 07.04.2020


Do klDo kl

3 1

Jesteś jednym z nich ??????? Pracujesz w Kurii czy Parafii ..... bo nie wierzę żeby normalny ,uczciwy człowiek , dla którego pedofilia jest czymś obrzydliwym wypisywał takie bzdury. Jeśli ktoś świadomie ukrywa zbrodnię to jest tak samo odpowiedzialny 11:07, 08.04.2020


mopsekmopsek

6 6

Za bandytyzm kler katolski w Kartuzach sciga niewinnego pana, za to ze Jakis klecha jemu zycie zmarnowal. Do tego Maja perfidna czelnosc, sie odwolywac, bo kaska im ucieka, w normalnym panstwie, musieliby zamknac swoj interes i zaplacic odszkodowanie, jak np. w USA albo extra katolskiej Irlandii.
To jest czarna mafia. 14:09, 07.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rondorondo

5 7

jesteś bolszewickim pedofilem??? 15:21, 07.04.2020


KaszubaKaszuba

1 2

Prawda w oczy kole . 11:54, 09.04.2020


ParafiaParafia

6 3

Jestem również ofiarą Andrzeja S ... również się do mnie dobierał ... parafia św . Kazimierza - za co on tu zrobił - nigdy nas wszystkich ..ofiar nawet nie przeprosiła ! To jest przykre! I to są prawdziwi duchowni? Przedstawiciele Jezusa?
Ten zły i obrzydliwy człowiek Andrzej S. Dalej rzadzi... a pisowcy tak brzydzą się nauczaniem co może spotkać dzieci ..i jak mają się bronić... po co zakaz nauczania o wychowaniu sexualnym 21:38, 07.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mrózmróz

3 4

po to żeby żaden potwór typu drag queen i jego mocodawcy lewwacy nie dobierali się do dzieci 22:42, 07.04.2020


I co I co

1 1

I co podobało się tobie to co piszesz o tym 22:52, 08.04.2020


ab55ab55

4 2

Jeżeli ktoś pomaga przestępcy to odpowiada za wspólnik przestępcy, jeżeli dyrektor (właściciel) firmy każe pracownikom firmy ukryć przestępce to odpowiada i on i firma , przełożeni księdza w parafii oraz w diecezji kryli księdza więc jest i kara. W Gdyni na Obłużu w 2017r rodzice powiadomili o przestępstwie pedofilii popełnionej przez wikarego i parafia i diecezja zachowała się właściwie ,czyli nie przeniesienie do innej parafii lecz powiadomienie organów ścigania, finał ksiądz się przyznał do winy, wyrok 6 lat odszkodowanie dla ofiar zasądzone od księdza 80 000,00 oraz 60 000,00. 09:37, 08.04.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Ukrywanie przestępcyUkrywanie przestępcy

1 0

jest karalne, lecz z wyjątkiem takim, jeśli przestępca oraz ukrywający obaj noszą sutanny. Wtedy hulaj dusza, piekła nie ma !!! Obaj są nietykalni !! Ten przykład powyżej to chwalebny wyjątek od reguły. 18:51, 08.04.2020


A A

0 1

A matka gdzie była 22:50, 08.04.2020


Do ab55Do ab55

5 2

Całkowicie się zgadzam. Skoro kuria wiedziała o przestępstwie to powinna powiadomić organy ścigania , a takiego zboczeńca wywalić na zbity pysk a nie przenosić z parafii do parafii i ukrywać działania takiego drania . 11:02, 08.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klerykkleryk

3 2

Na kolana i do ust. 13:28, 08.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OO

2 1

Jak kto woli nic na siłę 22:49, 08.04.2020


mopsekmopsek

1 3

Rondo! kiedys bylesz ostatni raz u psychiatry? powinienesz sie leczyc, najlepiej w zamknietym zakladzie. 14:01, 08.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

serser

2 1

dali ci przepustkę w psychiatryku, a pigułki chociaż zażywasz? 19:41, 09.04.2020


0%