Zamknij

Sulęczyno. Radni "za" kopalnią żwiru przy jeziorze. Mieszkańcy i turyści: to katastrofa dla tego miejsca

18:10, 03.08.2020 W.D. Aktualizacja: 20:25, 03.08.2020
Skomentuj fot.W.Drewka fot.W.Drewka

Radni gminy Sulęczyno wysłuchali dziś opinii mieszkańców, turystów, przedstawicieli inwestora i ostatecznie uchwalili miejscowy plan zagospodarowania, który zakłada lokalizację kopalni żwiru w sąsiedztwie Jeziora Mausz.  - To jeszcze nie koniec, nie zrezygnujemy - mówią mieszkańcy, którzy sprzeciwiają się lokalizacji inwestycji w tym miejscu.

Sporo emocji na dzisiejszej sesji Rady Gminy Sulęczno wywołała sprawa kopalni żwiru, która ma powstać nieopodal Jeziora Mausz. Jak już informowaliśmy, radni procedowali dziś uchwałę o planie miejscowym dla tego terenu. Opracowaniem objęty został obszar 24,5 ha, a jego znaczna cześć - około 15 ha - ma zostać przeznaczona pod odkrywkową kopalnię żwiru wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i komunikacyjną.

Grupa mieszkańców sprzeciwia się lokalizacji żwirowni. Wśród uczestników dzisiejszej sesji byli zarówno mieszkańcy jak i turyści oraz właściciele działek i ośrodka wypoczynkowego. 

Katastrofa dla Sulęczyna?

- Lokalizacja tak dużej kopalni żwiru w sąsiedztwie jeziora to katastrofa dla tego miejsca - mówił Czesław Pobłocki, mieszkaniec Kłodna, w gm. Sulęczyno. - Nasza gmina funkcjonuje w oparciu o walory turystyczne i środowisko naturalne, a tego rodzaju przedsięwzięcia pozostają z tym w całkowitej sprzeczności. To zbyt wielkie przedsięwzięcie by je ignorować. Dlatego chciałbym, abyście Państwo, jako radni bardzo dokładnie rozważyli tę sprawę. 

Jedna z uczestniczek dyskusji wskazywała na, jej zdaniem, błędy formalne, które pojawiły się podczas przygotowywania dokumentacji dotyczącej miejscowego planu. Ale jego autor zapewniał, że wszystko odbyło się zgodnie z procedurami i zgodnie z prawem. 

- Temat jest bardzo złożony, bo z jednej strony mamy gminę, która słynie ze wspaniałych walorów przyrodniczych, które przyciągają. Ale z drugiej, gmina musi żyć przez cały rok, a do tego chce się rozwijać. Trzeba budować drogi, domy, a do tego niezbędny jest materiał - mówił. - Są to pewne sprzeczności, bardzo trudne do pogodzenia, bo to jak ogień i woda. Ale jednak już na etapie decyzji środowiskowej można zawrzeć zapisy, które mogą stanowić pewien kompromis.

Potrzebny materiał

W dyskusji brali udział również przedstawiciele inwestora, którzy zapewniali, że na omawianym terenie powstać ma kopalnia podpoziomowa, której działalność nie będzie uciążliwa dla otoczenia. Podkreślali też, że cały teren, po zakończeniu wydobycia zostanie zrekultywowany, a inwestor - zgodnie z przepisami - zobowiązany będzie zalesić cały obszar.

Mieszkańców niepokoił jednak przewidywany czas funkcjonowania kopalni żwiru. Z dokumentów wynika, że może to być nawet 15 lat. 

- Przy obecnym zapotrzebowaniu na surowiec złoże istniejące w tym miejscu na pewno nie wystarczy na taki okres. Wydobycie będzie więc trwało znacznie krócej - mówił przedstawiciel inwestora. 

fot.W.D. 

Właściciel działek sąsiadujących z terem kopalni żwiru zaproponował, że radnym, którzy opowiedzą się za lokalizacją inwestycji w tym miejscu odsprzeda swoje nieruchomości. Pretensji nie kryli też turyści oraz właściciel jednego z ośrodków wypoczynkowych. 

- Kupiliśmy ten ośrodek głównie dlatego, że znajduje się on na obszarze chronionym, który wyklucza lokalizację wszelkiego przemysłu - mówił. - Naszym gościom nie mieści się w głowach, że można więc tutaj zlokalizować kopalnię żwiru. Co państwo powiecie tym wszystkim właścicielom sklepików, ośrodków, domków, gdy spadną im obroty, bo turyści przestaną przyjeżdżać. 

Ogień i woda

Wójt gminy Sulęczyno Bernard Grucza proszony o zajęcie stanowiska w tej sprawie stwierdził, że jest między młotem a kowadłem. 

- Z jednej strony są państwo, a z drugiej inwestor. Cokolwiek zdecyduję to albo wy możecie oddać mnie do sądu, albo firma zainteresowana wydobyciem kruszywa - mówił szef sulęczyńskiego samorządu. - Próbujemy teraz połączyć ogień z wodą i to musi się udać. Mamy do czynienia z inwestorem, z którym da się współpracować i porozumieć. Jestem więc przekonany, że zdołamy wprowadzić takie zapisy i takie regulacje, by lokalizacja kopalni nie kolidowała z otoczeniem. 

Radni zdecydowaną większością głosów uchwalili miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uwzględniający lokalizację kopalni żwiru: za głosowało 12 radnych, jedna osoba wstrzymała się od głosu i jedna była przeciw. Mieszkańcy zapowiedzieli, że będą podejmować dalsze kroki w sprawie planowanej inwestycji. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(99)

FggFgg

27 7

Obejrzałem to transmisję farsę z radnymi na czele. Nóż w kieszeni się otwiera. Beton to mało powiedziane. Ktoś wziął kasę i tyle. Zabijecie to miejsce! 18:46, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Otworzyć mega burdelOtworzyć mega burdel

5 0

Dochody jak ze żwirowni, ale nie ma kurzu w miejscowości i wywrotki nie rozjeżdżają wszytkich dróg lokalnych !! 02:28, 04.08.2020


reo

A mor A mor

24 4

A wójt to bardziej jest między kasą a kasą 18:58, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

i co ?i co ?

21 7

Wybrani przez Was " radni " , zrobili Was i Turystów / podatników / , w konia .
Radny , reprezentuje Wyborców w zarządzaniu gminą , w imieniu Wyborców .
Kasa pod stołem , przeważyła prywatne interesy cwaniaków .
Proszę zapamiętać ten wpis - koniec spokoju i degradacja jeziora Mausz . 19:11, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Farsa!Farsa!

21 8

Mieszkańcy powinni dalej się bronić! Może ogólnopolskie media?

Ta rada razem z Gruczą to pośmiewisko wśród samorządów. Wiem co mówię bo sam jestem radnym w jednej z kaszubskich gmin. Służby powinny się tym zająć. Czas otworzyć usta... 19:20, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TubyleccTubylecc

11 21

Gonić tych mieszczuchów z powrotem do trójmiejskich spalin ! Brawo Benek ! 19:58, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BenekBenek

5 0

Przed wyborami obiecywał zadbać o turystykę w gminie ... Ale martwił się też o spłatę mieszkania córki w Brukseli... Pewnie teraz problem mieszkania rozwiązał 08:26, 04.08.2020


GaldoGaldo

20 8

Oglądając film z posiedzenia można dojść do wniosku, że wójt podjął decyzję dużo wcześniej, a rada zagłosowała jak stado baranów. Zero refleksji i szacunku dla ludzi. 20:19, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xyzzzzxyzzzz

4 6

niby jeden rady przeciw, ale chyba tylko po to żeby pokazać, że niby ma swoje zdanie... 20:22, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytankoPytanko

2 1

Gdzie znajdę retransmisję dzisiejszych obrad?? 20:37, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxXx

13 7

Generalnie nie wiadomo po co ci radni w tej gminie w ogóle są. 22:01, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

XxXx

0 6

I dajcie spokój benkowi on i tak całe życie żyje w stresie 22:04, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PyttanPyttan

7 2

A mieszkanie dzieci benek już spłaciłeś? 22:10, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Godc Godc

1 0

No teraz splaci 06:41, 04.08.2020


MauszMausz

9 7

Radni biorą łapówki ponieważ samej żwirowni nie będą mieli profitu . Żal powinna być zmiana władzy 22:14, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miejscowy Miejscowy

11 7

No i pięknie, że przeglosowali zwirownie, paczka z klodna nic nie zdzialala, zróbcie teraz grupę pod nazwą "nie dla siedlisk przy samym jeziorze" i wtedy przydałaby się akcja zbierania śmieci, które wydzucacie po naszych lasach.... 22:18, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenadaZenada

6 0

Widać zawiść Ci żyć nie daje. Siedliska, które tak Ci przeszkadzają, w żaden sposób nie niszczą walorów Kaszub. Myślałam, że Kaszubi to porządni ludzie z przywiązaniem do ziemi i przyrody. Jest takich garstka, reszta widzi tylko brzeg swojego koryta. Powiem wprost miejscowy to typowy gatunek bezmozgowia połączonego z zawiścia 07:35, 04.08.2020


Mieszkaniec SulęczynMieszkaniec Sulęczyn

8 11

Czytając niektóre komentarze oskarżające radnych o branie łapówek, stwierdzam ze anonimowość w tych komentarzach powinna być zablokowana. Jako mieszkaniec popieram decyzje rady, która sugerowała sie podatkami z działaności do budżetu gminy, a jako mieszkaniec najbardziej cieszy mnie moment jak przemądrzali turyści wyjeżdżają do swoich mieszkań w blokach, wcale za nimi nie tęsknie!!! 22:29, 03.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kaszebsci jezora, Kaszebsci jezora,

4 1

Kaszabsci las a do tego iestety banda durniow, którym dewastacja tego co zostało nam dane nie przeszkadza. Ciekawe jestem ile gmina z tego ma... z turuatyki gmina żyła od zawsze ... A kopalnia kiedyś się skończy i g. zostanie 08:58, 04.08.2020


W.GóraW.Góra

0 0

Ok, sugerowali się dochodami z podatków, ale wójt i tak ich nie wpakuje w gmine tylko we własną kieszeń 22:27, 04.08.2020


Mały 123Mały 123

9 6

Bardzo dobrze ze sesje rady gminy są online, przynajmniej wiemy że chcą nam postawić szkodliwa wieże pod naszymi domami. A na kogo ziemi, na ziemi rodziny Pana który był przeciwko zwirowni żeby odwrócić uwagę od wieży. Narpiew sami chcieli zwirownie a teraz wola wieże, żwirownia się skończy a wieża będzie szkodziła przez kupę lat. 22:31, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Czesław Czesław

10 4

Proponuję założyć grupę nie przeciwko wieży. I nagłośnić sprawę mieszkańcom. W właścicielom działek w Suleczynie i Kłodnie to jest szkodliwe. 22:33, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wczasowiczów Do wczasowiczów

6 6

Drodzy wczasowicze, czy wiecie u kogo powstanie słynna 60metrowa wieża?u Pana, któremu nie udało się ze zwirownią jeszcze przed terazniejszym właścicielem, robicie razem z tym człowiekiem jakieś zebrania i grupy a on was ładnie objechał,..... Panie Cz. Czy nie wstyd Panu tak przed wczasowiczami, czy wieża, która kiedyś może być wieżą 5g jest taka jak mówi to pan "" Eco "", bardzo brzydko z Pana strony.... 22:33, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

WeweWewe

0 2

Klamczuszek. Nieładnie panie.... 00:02, 04.08.2020


Do redaktora Do redaktora

8 8

Kto był mieszkańcem przeciwko? Radzę pisać rzetelne informacje bo z tego co widziałem to sami wczasowicze byli przeciwko nie widziałem mieszkańca Kłodna oprócz Pana który chce wieże wszyscy inni to "stonka" 22:40, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miejscowy Miejscowy

7 9

Czy to prawda że Pan P. Będzie zbierał siano z 60 metrowej wieży?... 22:41, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do wczasowiczow Do wczasowiczow

2 1

Proszę o kontakt do Pana który oferował na sesji tania ziemię pod bazę kontenerowa? 22:45, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Czesław Czesław

2 3

Chodziło o zbicie ceny żeby kupić tanio przy mojej wieży działkę żebym mógł ją podziwiać. 22:50, 03.08.2020


Władca klodna Władca klodna

7 7

Ja wam dam zwirownie, u mnie tylko wieże 5g.... 22:49, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wieża 5 gWieża 5 g

6 6

A może by tak wszystko *%#)!& c i postawić wieże... 22:52, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TaplarskiTaplarski

3 9

Pogonić oszołomów z Trójmiasta z powrotem do ich bloków na Przymorzu ! 23:18, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KlodnoKlodno

3 5

Przepraszam zapomniałem powiedzieć, że zwirowni mi nie dali ale wieża jest moja..... 23:20, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WiezaWieza

2 3

Maszt 60m, żwirownia 24 ha. A co do wlasciciela terenu pod maszt to nie ten adres.... 23:25, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Maly czlowieczku ze Maly czlowieczku ze

4 0

Dlaczego ciągle kłamiesz mieszając p.Cz . z wieżą przecież wiesz doskonale,że to nie jego 23:47, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do mały człowieku Do mały człowieku

1 0

A żebyście się wszyscy nie zdziwili jak wieża będzie u mnie, przecież do dobra kasa z dzierżawy ziemi... 06:44, 04.08.2020


Olek1Olek1

10 2

Po co odwracanie uwagi i pisanie o wieży, skoro problemem jest żwirownia. Poza tym jaki byłby sens, żeby osoba posiadająca ośrodek nad Mauszem chciała wcześniej mieć żwirownię? Po to, żeby zniszczyć miejsce, które z turystyki przynosi dochody? Nie jestem tutejszy, ale logiki u niektórych brak na poziomie podstawowym. 23:52, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec klodna Mieszkaniec klodna

4 6

Czy to prawda ze w Klodnie będzie wieża 5G ? To dopiero ponoć jest szkodliwe. Jeżeli to prawda, to gdzie Ci obrońcy teraz są ? 23:57, 03.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Godc Godc

2 0

Pani właścicielko, przez te wały którymi będzie Pani otoczona nawet 50 g nie przejdzie. Proszę nie odwracać kota ogonem, bo skali szkodliwości ani wplywu na otoczenie nie da się porównać. Proszę wyrzucić komórki bo to też 4 lub 5 g, które ma Pani wciąż przy uchu. Ma Pani pewnie też bezprzewodowy Internet w domu .... coz intelekt nie służy Pani dostatecznie, stąd to *%#)!& porównanie. 06:53, 04.08.2020


Ci radni nie gorsiCi radni nie gorsi

4 1

od kartuskich. Brawo ! 23:58, 03.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lena10Lena10

8 3

Jeden wielki wstyd. Dla pani, która wydzierżawiła ziemię pod żwirownię plus ta dzisiejsza hucpa w radzie gminy. Wszyscy jesteście siebie warci i wcale bym się nie zdziwiła, gdyby to właśnie tacy ludzie jak wy pisali te wszystkie obraźliwe komentarze pod adresem broniących krajobrazu i przyrody. 00:02, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Świętej PamięciŚwiętej Pamięci

10 5

SULĘCZYNO .... spoczywaj w pokoju !! Twoi radni sprawili ci solidną trumnę i wbijają w nią gwoździe !!! 02:21, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tubylec 222Tubylec 222

3 7

Won do bloków plago z klodna.... 06:34, 04.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GobbbGobbb

2 2

Właściciel działki się odezwał. Sam sprzedał całą swoją ziemię tym z bloków. I dalej to robi. Najlepsze, że sam ma agroturystyke. 06:46, 04.08.2020


OcensOcens

8 2

Benek to wspolczeny judasz. Kiedyś rączki na ołtarzu składał, teraz wyciąga łapy. Piękny zostawi po sobie pomnik. A ci radni , tu brak słów prymityw goni prymitywa, wszyscy dostali w kieszeń pewnie. Ciekawe ile właściciel wytrzyma w epicentrum żwirowni. Prymitywna gmina ... 06:44, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UlamUlam

7 3

Teraz w Suleczynie to kierowcy tirow rządzą. Ogry bez mózgu w większość I. Nagle im ludzie z miasta przeszczkadzaja. 06:48, 04.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do ulam Do ulam

1 2

Ogry bez mózgu to się dały załatwić na klodnie Panu Cz. Objechał was jak przedszkolaków, klaskajcie mu dalej, on wam zapewni wieże, bo zwirowni nie dał rady,.. 06:55, 04.08.2020


Czemu Czemu

2 3

Nie dodajecie, na tą wasza grupę, boicie się że za dużo prawdy wyjdzie na jaw, oj nie ładnie czyżby się czegoś boicie???? 06:51, 04.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

????????

1 2

Co za komentarz. Pewnie ogry z przyszłej żwirowni dostały nakaz zaczekać. I robią to , sami nie wiedząc co piszą. Taki poziom radnego z Sulęczyno. 06:55, 04.08.2020


Do władcy klodna Do władcy klodna

1 2

Panie Cz. Nie długo wezmą się za cb i za tą twoją wieże, proszę opowiedz wszystkim jak dokładnie będzie z wieża bo jeszcze trole z klodna nie wiedzą 06:59, 04.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jedyny argument?Jedyny argument?

4 0

Rozejrzyj się po Suleczynie. Koło gs stoi taki metalowy słup, to jest wieża, dzięki której masz zasięg 4g w Suleczynie. Koło gruczy następny... na wieży lp. Nudne to porównywanie wieży do tej kopalni... Ale widać innych argumentów brak 07:45, 04.08.2020


OmgOmg

1 1

Typowy komentarz kierowcy tira bądź radnego z Sulęczyno. Prymityw 08:39, 04.08.2020


Czeslaf Czeslaf

2 4

Spokojnie wieża powstanie to zobaczycie sami, bądźcie cierpliwi to już nie długo 07:01, 04.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ObroncyObroncy

4 0

Wywalcie swoje komorki, skoro tak boicie sie 5 g. Wsxyscy macie aktualnie 4 g non stop w kieszeniach, w domach wifi itp. Ale 25 HA żwirowni raczej nie.... fale są w tej okolicy tak czy siak tyle, że obecnie na maszcie w Suleczynie koło GS i maszcie lasów państwowych koło gruczy. 07:38, 04.08.2020


Klodno Klodno

3 7

Won mi z klodna, ja tu rządze i moje pionki będą robić co im nakaze, siedlisko nad jeziorem, to moje królestwo, i tam obmyslam plan jak was wszystkich załatwić.. 07:05, 04.08.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

GoscmGoscm

3 0

Ale prymitywny komentarz, świadczy o klasie piszącego. Powiedz co Cię tak boli. Ale powiedz szczerze.... 07:43, 04.08.2020


Ciekawy czy Ciekawy czy

2 0

To prawda że będzie na klodnie wieża telefonii komórkowej bo pierwsze słyszę o tym? 08:14, 04.08.2020


Wieża ma być Wieża ma być

0 0

To prawda że rodzina Pana od siedliska chce wieże 08:30, 04.08.2020


Spojrzcie Spojrzcie

4 1

Na swoje komórki ekolodzy. Tam jest już teraz taki znaczek 4 g. W centrum Sulęczyno na obszarze SMS jest maszt, niedaleko gruczy i msciszewicach i całej okolicy są już Maszty sieci komórkowych. Te was nie bolą????? 08:36, 04.08.2020


????

4 0

Ja na miejscu Pana, którego tu się oczernia już zgłosił sprawę do prokuratury. Przecież to żaden problem sprawdzić kto jest nadawcą tych komentarzy... 08:47, 04.08.2020


Tak się składaTak się składa

2 0

że dokładnie widać kto pisze te komentarze i nic nie pomogą różne nazwy nicków. Proponuję już zacząć zbierać dowody na poparcie swoich racji, gdyż na to są paragrafy. 10:09, 04.08.2020


Nic się nie bojcie Nic się nie bojcie

1 7

Drodzy wczasowicze z klodna, słyszałem że macie problem z zasięgiem, nie martwcie, z wieża już jadą, musimy rozwiązać ten problem raz na zawsze, ten wieczny brak zasięgu też mnie już denerwuje, także postawie wieże na moim terenie, robię to wszystko specjalnie dla was, pozdro moje miesiączki z klodna, wujek Cz o was wszystkich zadba, a jak by ktoś chcial zaczerpnąć dokładnych informacji to zapraszam wszystko wam opowiem.... 07:18, 04.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GoskoGosko

4 1

W suleczynie uz sa 2 maszty . Jeden kolo Gs drugi niedaleko gruczy. Stad masz zasieg 4 g w suleczynie. Nie przeszkadza wam? Pan od żwirowni też chciał u siebie mieć maszt a teraz mu przeszkadza??? 07:41, 04.08.2020


Oj ojOj oj

2 2

tu nie chodzi o żaden maszt. Widać wyraźnie, że to zwykła zawiść ludzka. Tak to wygląda z boku okiem turysty, którego wysyłacie „do bloków”. Problem w tym, że jak zabraknie turystów to padniecie z biedy i żadna żwirownia Wam tego nie wynagrodzi. Bo niby jak? A może ktoś kto czerpie z tego zyski się z Wami podzieli? Naiwni ? 11:02, 04.08.2020


To już koniecTo już koniec

9 3

Koniec spokoju , a degradacja jeziora Mausz , i okolic .
Teraz w samym Sulęczynie będą rządzić przeładowane Tirowskie wanny z żwirem .
Sami mieszkańcy to odczują , na własnej skórze i / zniszczone drogi , spękane budynki ,
kawalkady i sznury Tirów po nocach i dniach /.
Aż dziw bierze , na poparcie tych czerwonych łap .
Ludzie opanujcie się . 07:38, 04.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SulevzynoSulevzyno

5 1

Przekona sie się po fakcie czemu tak przyklaskiwalo. To stan umysłu...brak wyobraźni i szacunku dla przyrody 08:33, 04.08.2020


Mieszkanka RoMieszkanka Ro

3 2

Super że będzie żwirownia, nie będę musiała do pracy codziennie rano dojeżdżać, tylko wypne się kierowca ciężarówek i za te pieniądze zbuduje chodnik. 07:38, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Marcin szpakMarcin szpak

7 8

Dla czego każdy twierdzi że ciężarówki jeżdżą przeladowane.? Każda ładowarka na zwirowni ma wagę i przewoźnicy nie ryzykują mandatem żeby przeładować auto to się nie opłaca po prostu. Pozdrawiam 08:23, 04.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Serio, Serio,

4 2

Przekonał mnie Pan do żwirowni. Pogadamy jak będą wyglądały drogi po waszej akcji. I jak będzie cicho i spokojnie. *%#)!& musi się przekonać na własnej skórze. 08:31, 04.08.2020


Marcin szpak Marcin szpak

5 1

Nie chodzi o to że kogoś przekonuje tylko stwierdzam fakty. Nie rozumiem stwierdzenia "waszej akcji" to nie moja żwirownia 09:36, 04.08.2020


Ludzie Ludzie

7 3

Martwcie się o maszt, a każdy z was ma 4 g na telefonie już teraz. Każdy ma netflixa gotuje itd. Wiecie skąd to macie , widzieliście maszt u SMS w Suleczynie???? Wyłącznie komórki skoro i wifi skoro boicie się 4 czy 5 g. A Kaszuby slynęły że swoich jezior i pagórków , które teraz niszczycie 08:29, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Władca klodna Władca klodna

1 9

W sulęczynie są wieże, to ja na klodnie też stawiam, obiecuję wam zasięg, rakotworcze promieniowanie i inne chorobska, kocham klodno, to mój azyl i do szczęścia brakuje nam tak niewiele, jeszcze trochę i będziemy odrębnym królestwem, czyż to nie będzie piękne, tylko czekam jak postawią maszt wtedy zobaczycie jakim jestem dobrym władca, dla was zrobię wszystko, dam wam nawet zasięg i moja satysfakcje jak was załatwiłem 08:47, 04.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Panie Panie

4 2

A gdzie pan trzyma swoja komórkę. W Suleczynie już jest masz na posesji SMS koło gs. Ma Pan 4 g już teraz jak wszyscy mieszkańcy Suleczynie. Rakotwórcze jak Pan napisał fale ma Pan i Pana rodzina codziennie przy uchu. Internet pewnie też w domu jest. Pomyślał pan skąd się to wzięło??? Widać te fale już zasilaja panski telefon. 09:02, 04.08.2020


Zawistny skowytZawistny skowyt

4 2

Typowe dla niektórych z Sulęczyno i okolic.... zero myślenia ślepe gadanie o 5 g A śpi pewnie z telefonem z 4 g przy uchu nie widząc masztów w Suleczynie i okolicach. Szkoda słów. 09:05, 04.08.2020


UprzejmieUprzejmie

6 4

Czy ktoś tu naprawdę myśli, że jest się anonimowym w internecie? ?? Policja sprawdzi wpisy noszące znamiona pomówień i oszczerstw i macie problem. Swoją drogą poziom wypowiedzi jest tak beznadziejny, że wcale się nie dziwię, że przy takich „mieszkańcach” powstaje żwirownia w tym pięknym miejscu. Kasa przysłoniła myślenie, o ile ono wcześniej było. 10:02, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BetonBeton

8 3

Wstyd mi za radnych. Spodziewałem się, że przegłosują to nieszczęście, ale nie taką liczbą. Nie macie co liczyć na głos mój i rodziny, a i zrobię sporo, żeby zniechęcić innych. Wstyd za Was, wstyd! Beton!!! 10:56, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tak się składaTak się składa

2 4

że dokładnie widać kto pisze te komentarze i nic nie pomogą różne nazwy nicków. 10:56, 04.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak się składa ?Tak się składa ?

0 0

Nie masz zielonego pojęcia jak można nieodwracalnie zniszczyć okolice jezior .
za judaszowe srebrniki .
20:35, 28.06.2021


Tak zwani RADNITak zwani RADNI

8 4

Wbili sztylet w plecy swojej miejscowosci !! OBY ZGNILI W PIEKLE !!!!! - zdradzieckie nasienia !!! 12:17, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NierezydentNierezydent

9 3

Po przeczytaniu komentarzy, nie dziwi mnie fakt, że coś tak absurdalnego jak żwirownia na Kaszubach powstanie. Poziom komentarzy opowiadających się za powstaniem żwirowni jest tak niski jak sam pomysł powstania żwirowni w takim miejscu jak Kłodno. Najlepsze jest to, że dużo straci na tym nie tylko przyroda ale i inni mieszkańcy. Nie tylko Kłodna ale i Sulęczyna. Mniej turystów to mniej pieniędzy nie tylko dla właścicieli ośrodków i siedlisk - których tak oczerniacie. Stracą sklepy i inne branże, których dochody w sezonie letnim są zdecydowanie wyższe. Turystyka to jak widać branża, której gmina nie widzi. Teraz gmina widzi tylko dochód ze żwirowni. Szkoda. ...ale co ja tam wiem? Jestem tylko menadżerem w firmie, która o pieniądzach i ekonomii wie pewnie niewiele - w banku? 13:36, 04.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrawdaPrawda

5 0

I tyle w temacie. 13:47, 04.08.2020


Mieszkaniec SuleczynMieszkaniec Suleczyn

3 8

Po pierwsze większość ludzi robi zakupy w marketach i dyskontach, więc mowy o lokalnych sklepach nie ma. Jedynie pieczywo i rzeczy które zapomnieli kupić. Śmieci które państwo z domków podrzucają pod gminę żeby nie płacić, a jeśli się komuś nie podoba to sprzedać domek i podatki dalej do gminy trafiają. Pan który chciał sprzedać działki wczoraj się przyznał ze nie płaci podatku i tak zależy turystom na dobru gminy. Robicie aferę jak by mieli nie wiadomo co robić, to tylko żwirownia, 14:34, 04.08.2020


IVANIVAN

0 2

Dzisiaj jest znowu jest brzydka pogoda i ja to mam w pi... 14:05, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YhyhyhyyhYhyhyhyyh

9 4

Do czego w ogóle służą radni? Widać ,że nawet nie potrafią zabrać głosu i siedzą jak w kościele. Dla nas wyborców to nauczka żeby przed gnojkami jak będą podpisy zbierać, poprostu zamknąć drzwi przed nosem. Chłopi oderwani od wideł a baby od garów, sulęczyńska rada w skrócie. 14:29, 04.08.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Nie obrazajac Nie obrazajac

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RR

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KaszubaKaszuba

4 1

Nie będzie sielskiego krajobrazu, ale za to księżycowy no i drogi będą jak w Bantustanie. Dziękujemy Wam Panowie Radni. 19:46, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

radni bezradniradni bezradni

4 1

w gminie nie rządzą radni ani wójt tylko straż i tam zapadają główne decyzje? 22:41, 04.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

komentatorkomentator

3 1

Jeżeli chodzi o żwirownię to pamiętam, że w okolicy już parę podobnych wyrobisk było. Działały raczej krótko a rok lub dwa po ich zamknięciu teren wyglądał podobnie jak przed rozpoczęciem prac. Skoro jest teraz okazja zarobić to czemu nie? Ja się nie dziwię, że właściciel działki chce zarobić na tym co ma. Zakładam że budżet gminy też na tym zyska. Inna sprawa, że głównym atutem gminy są walory turystyczne więc gmina powinna robić więcej niż robi aby tą atrakcyjność turystyczną zwiększać. Niestety od lat bywa z tym raczej źle a stojące wzdłuż dróg (które miały być po nawałnicy wyremontowane) zarastające zielskiem palety z płytami betonowymi zostaną już chyba wiecznym pomnikiem głupoty władz gminy. Niektóre komentarze pod tym artykułem również dowodzą, że wielu tzw tubylcom letnicy najzwyczajniej przeszkadzają. Dziwne bo to właśnie dzięki tym rzekomo niedobrym letnikom i "mieszczuchom" rozwinęły się lokalne sklepy, firmy usługowe, gastronomia itp itd. Ponadto skoro te miasta są takie złe to czemu każdego dnia tysiące "tubylców" z kaszub swoimi pojazdami przyjeżdżają do nich do pracy? Proponuję więcej rozwagi i wzajemnego szacunku. Dzięki "mieszczuchom" gmina ma pieniądze i szansę na rozwój. Gmina sama się chwali że na jej terenie jest więcej nieruchomości letniskowych niż tych należących do tubylców. Jeżeli chodzi o podrzucanie śmieci lub ich wyrzucanie do lasu to oczywiście jest to naganne. Ale trzeba zacząć od przyczyny tego stanu. Wszyscy oburzeni tym faktem tubylcy powinni w pierwszej kolejności udać się do władz gminy i zapytać dlaczego gmina wbrew jednoznacznym zapisom ustawy regulującej zasady odbioru odpadów uchyla się od obowiązku organizacji odbioru odpadów z nieruchomości letniskowych. 00:32, 05.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Luca1Luca1

1 0

Z wieloma argumentami się zgadzam, ale nie z pierwszym. Mieszkam niedaleko byłej żwirowni, okolice Malborka. Żwirownia miała działać 2-3 lata, działała 7 lat. I nadal działa, co prawda już w niewielkim stopniu, ale mimo wszystko. Uciążliwość żwirowni zaskarżyli mieszkańcy osiedla, których to dotyczyło. Firma w ramach rekompensaty i ugody, w porozumieniu z przedstawicielami Gminy i mieszkamcami, sfinansowała pełne oświetlenie dróg osiedla, mimo że skala uciążliwości była według mnie nieporównywalna w stosunku do tego co planuje się nad jeziorem Mausz. Kolo Malborka cięzarówki poryszały się zupełnie inną drogą, przygotowaną specjalnie dla nich, oddaloną od osiedla o ok 200 m. Więc nie było tu mowy o niszczeniu drogi i kolidowaniu w ruchu. Uciążliwosc polegała na słyszalnym hałasie jeżdzących ciężarówek i kurzu. Więc to jest nieporównywalne do tego, z czym mogą się borykać mieszkańcy- choćby straty finansowe, zniszczone drogi, utrudnienia w ruchu, niszczenie krajobrazu.
Więc, jeśli inwestycja zostanie zrealizowana - w co zdroworozsądkowo nie chce mi się wierzyć... to mieszkańcy powinni zastanowić się jak inwestor i gmina, która wyraża na to zgodę, powinni im zadośćuczynić tej uciążliwości. 09:08, 05.08.2020


Gmina Gmina

5 2

Gmina zyska początkowo ale jak droga będzie uszkodzona to gminy nie stać na naprawę. Drogę do Borku obiecują już 10 lat że naprawa ale dalej niema pieniędzy. 06:38, 05.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

letniskowiecletniskowiec

7 1

Tubylcy chyba zapomnieli jacy byli mili jak sprzedawali działki. Teraz "mieszczuchy" do bloków? Chcemy odpoczywać z dala od przemysłu i w ciszy. A Was tubylcy nie boli jak niszczycie sami swoje piękne "kaszubskie" krajobrazy? A czy ktoś na tej sesji powiedział ile podatków do Gminy wpłynie za działalność żwirowni ? Wszystkie drogi wyremontujecie , cha cha... już to widzę.
Na moim osiedlu w Gdańsku radna przed sesją, na której decydowali o przebiegu drogi osiedlowej odwiedziła swoich wyborców pytając ludzi o zdanie który wariant wybrać.
Czy którykolwiek radny z Gminy Sulęczyno zapytał swoich wyborców, czy chcą mieć koło Mausza żwirownię? Chyba trochę kiepsko rozumiecie reprezentowanie swoich wyborców drodzy radni. Smutne to. 08:51, 05.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wyborca1wyborca1

1 0

Zgadzam się, nasza radna była tylko wtedy gdy potrzebowała głosy w wyborach. Ostatni raz dostała mój głos. 10:26, 05.08.2020


Very Good! Very Good!

3 2

POPKI cisza! Nie macie nic do gadania.
W tej gminie jest najwięcej złóż mineralnych w kamień i żwir.
Warunek powinien być jeden Inwestor musi być mieszkańcem naszego powiatu. Aby nie nastąpił błąd który zdarzył się w miejscowości Mściszewice.
? 10:26, 05.08.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jo, będzie ....jo, będzie ....

0 0

a gdy za półtora roku się wyprowadzi - to co wtedy ze żwirownią i całym bajzlem ?? 19:31, 05.08.2020


gurnikgurnik

1 0

Szkoda, że małej kopalni nie można w tej gminie otworzyć. A może by tak radni przegłosowali i już mamy węgiel kaszubski. To będzie dopiero kasa... Reszta nie jest ważna. Motłoch. 13:54, 06.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

beka z sesji radybeka z sesji rady

2 0

Na koncu ściaganie maseczek mimo przebywania w zamkniętym pomieszczeniu. Druga sprawa to pytanie "kamera wylączona?". No i trzecia "Czekajcie jeszcze wszyscy". 16:09, 06.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kaszybakaszyba

0 0

Jak u mnie jest zwir to ja chętnie sie zgadzam na wywieienie tego zwiru, bo pieniazki sie przydada, ala jak u sasiada jest zwir o to ja sie juz boje o te pieniazki. 23:00, 14.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

energetykenergetyk

0 0

Nad tą działką przebiega , linia przesyłowa średniego napięcia . Po nawałnicy , zmodernizowana
i nowoczesna , z przewodami izolowanymi , zasilająca dalej w kierunku Parchowa ,
odbiorców domków letniskowych i ośrodków wczasowych .
O tym wójt już zapomniał ?
Jak szybko można zniszczyć , to co z trudem odbudowano !
Mieszkańcy i turyści , nie dajcie się ! 20:28, 28.06.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%