Zamknij

Samorządowcy: Kobiety, jesteśmy z Wami! Jest oświadczenie

13:53, 26.10.2020 Magda Dzienisz Aktualizacja: 14:40, 26.10.2020
Skomentuj fot. Magda Dzienisz fot. Magda Dzienisz

Jest wspólne stanowisko stowarzyszenia Samorządy dla Polski i Ruchu Wspólna Polska wspierające postulaty kobiet, które od pięciu dni protestują na ulicach miast i miasteczek. Podpisali się pod nim burmistrz Kartuz Mieczysław Grzegorz Gołuński, wiceburmistrz Kartuz Sylwia Biankowska, a także Bernard Grucza, wójt gminy Sulęczyno. Swoje oświadczenie wydał również burmistrz Żukowa.

Od kilku dni przez ulice wielu miejscowości w Polsce przechodzą marsze przeciwników zaostrzenia prawa aborcyjnego. Tysiące kobiet i wspierających ich mężczyzn głośno wykrzykują swoje argumenty, często nieprzychylne obecnej władzy. 

"Kobiety, jesteśmy z Wami"!

Prezydenci, burmistrzowie, wójtowie, starostowie zrzeszeni w stowarzyszeniu Samorządy dla Polski wystosowali wspólne oświadczenie w sprawie wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Podpisało się pod nim na razie 52 samorządowców. Podpisów wciąż przybywa.

Mamy dość dzielenia ludzi, niszczenia wspólnot, zarówno tych lokalnych, które codziennie budujemy z mieszkańcami, jak i naszej wspólnoty narodowej. Mamy dość państwa, które zamiast chronić i pomagać, zmusza do wyjścia na ulice miliony osób w szczycie pandemii! Polki i Polacy ryzykują własnym bezpieczeństwem, aby bronić swoich podstawowych praw.

Praw, które są nam systematycznie odbierane. W ich miejsce wprowadzany jest fundamentalizm i „jedyna słuszna ideologia państwa PiS”.

Po 27 latach przestało w Polsce obowiązywać prawo aborcyjne. Nie ma naszej zgody na skazywanie kobiet na tortury. Nie ma zgody na koszmar matek, które będą zmuszane rodzić istoty niezdolne do samodzielnego życia i patrzeć na ich powolne umieranie. Albo natychmiastowe. Albo na cierpienie.

Kobiety, jesteśmy z Wami!

Polskie kobiety chcą i mają prawo żyć godnie i decydować o sobie.

Kobiety potrafią budować, potrafią działać ponad podziałami, ale potrafią także niezłomnie walczyć o swoje prawa.

Poparcie od samorządowców z pow. kartuskiego 

Swoje podpisy pod oświadczeniem złożyli też Mieczysław Grzegorz Gołuński, burmistrz Kartuz oraz wiceburmistrz Kartuz Sylwia Biankowska, a także Bernard Grucza, wójt gminy Sulęczyno. 

- Uważam, że kobieta powinna mieć prawo decydowania, jeśli nosi pod swoim sercem dziecko, o którym wie, że umrze albo w trakcie ciąży albo po porodzie. O tej ważnej decyzji o przerwaniu takiej ciąży powinna decydować kobieta, w porozumieniu z lekarzami - zaznacza burmistrz Kartuz Mieczysław Grzegorz Gołuński.

Oświadczenie w tej sprawie wydał też Wojciech Kankowski, burmistrz Żukowa. 

W ostatnich dniach zaostrzyły się protesty w związku z niedawnym orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego dotyczącego aborcji. Na ulicach znów pojawiły się tłumy, jesteśmy świadkami wojny ideologicznej. Na co dzień prawo reguluje wiele sfer naszego życia wyznaczając nam zasady postępowania. Żadne prawo nie powinno jednak decydować za kobiety w przypadkach tak bliskich ich sercu. To ingerencja w ich ciało, ich życie, ich rodzinę. Prawo nie powinno zmuszać kobiet do „heroizmu”. Heroizm…powinien wynikać z potrzeby serca - pisze W. Kankowski.

(aktualiz. godz. 14.35)

(Magda Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(113)

GollyGolly

63 35

U burmistrz uważa się za katolika? 14:16, 26.10.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

24 21

W Sianowie na odpuscie w tym roku nie bylo Burmistrza taki z nie go Katolik 14:57, 26.10.2020


odpowodpow

31 28

On, jako katolik nie musi dokonywać aborcji, ale kobiety niech mają wolny wybór. Tak jest we wszystkich cywilizowanych krajach, od USA, przez całą Europę, po Australię i Nową Zelandię. Wolisz, aby Polska należała mentalnie do takiej grupy państw, czy bardziej pasują Tobie kraje wyznaniowe, takie jak Arabia Saudyjska, Iran, Afganistan, Irak??? 15:13, 26.10.2020


Taka_PrawdaTaka_Prawda

25 26

Jak go nie było w jakimś Sianowie na religijnej szopce to znaczy, że porządny i normalny burmistrz. 15:20, 26.10.2020


EjjEjj

20 18

Nie wszyscy są jednej wiary, bez przesady wybór a nie przymus 16:08, 26.10.2020


HannaaHannaa

26 26

Ja się uważam za katoliczkę i również popieram protest. Będę tam dzisiaj razem ze swoją córką, bo nie będzie nam nikt odbierał wolnej woli, którą dał nam Bóg. Niech się pisowcom nie wydaje, że są świętsi od samego Boga. 16:43, 26.10.2020


WierzacyWierzacy

21 22

Do wyzej;Z ciebie katolicka jak myszy *%#)!& ryrzentasze nie znasz 10 przykazań kościelnych nie zabijaj pseudo katoliczka 16:48, 26.10.2020


reo

teraz widać że nieteraz widać że nie

56 33

A tak ochoczo zasiada w pierwszych ławkach na mszach dla pokazu . 14:21, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

... ...

47 33

Będzie ktoś pilnował kościoła? Po wczorajszych wydarzeniach boje się o to żeby nie został sprofanowany 14:29, 26.10.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

uczestniczka protestuczestniczka protest

19 21

Spokojnie, nikt nie planuje wchodzić do kościoła ani w żaden inny sposób go "sprofanować" ? 14:43, 26.10.2020


Ja.Ja.

7 15

Tak. Wojownicy Maryi. OSP, GROM, i FBI. 14:53, 26.10.2020


SLSL

7 14

To siedź i pilnuj. Wykaż się bohaterstwem. 15:40, 26.10.2020


do SLdo SL

11 10

ty esesmanie uważaj, żeby ci ktoś czasem kultury nie nauczył 15:54, 26.10.2020


MolotowMolotow

5 6

Ja z koktajlem 17:13, 26.10.2020


PipiPipi

29 39

To jest największy problem w naszym kraju. Państwo kościelne... Niby zapis w konstytucji jest ale konstytucją stara blabla nikt nie chce zmienić na partia rządząca ani opozycja był jeden Kukiz co chciał ale go już nie ma. I tak to się kręci wojna POlsko P(is)olska 14:31, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OhohoOhoho

12 14

Wójt Sulęczyna zmienił imię na Benedykt? 14:40, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HalinkaHalinka

58 23

Samorządowcy jak flagi na wietrze. Raz ich widzisz w pierwszych ławkach w kościele na uroczystościach katolickich a drugim razem popierają usuwanie ciąży i nie walczą o życie poczętego dziecka 14:48, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

logikalogika

14 21

A gdzie Ty tutaj widzisz sprzeczność? Ktoś może nie być wielkim zwolennikiem aborcji, sam mógłby się nigdy w życiu na taki krok nie zdecydować. Ale nie przeszkadza to pozostawić kobietą wolny wybór. Ich ciało, ich decyzja. 15:10, 26.10.2020


Obserwator 2 Obserwator 2

38 23

Lewacy samorządowcy są za aborcja.Burmistrz Kartuz tak jak przed sądem będzie stał z zniczem 14:53, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szkoda czasuSzkoda czasu

31 14

Te protesty nic nie dadzą. To jest wymażona sytuacja dla PiS. Atak na kościół równa się wzrost poparcia dla PiS. Z kociołem w Polsce nikt nie wygrał. 14:53, 26.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BzduryBzdury

16 25

Wygramy. Trzeba walczyć z watykańskim okupantem. 15:10, 26.10.2020


Taka_PrawdaTaka_Prawda

13 16

Dlatego bardzo cieszy mnie, że na wioskach ludzie chodzą bez maseczek, a potem w niedzielę do kościoła. Stare mohery wymrą, spadnie poparcie dla konusa i jego psiej partii. 15:29, 26.10.2020


,,,,,,

7 13

Kaszubowo to zacofańcy ciemnogród 16:12, 26.10.2020


Obserwator ateistów Obserwator ateistów

29 30

W mieście po godzinie 18 będą korki w mieście przez lewacka cholote. 15:01, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HghhhHghhh

7 5

Kochaj bliźniego swego jak siebie samego 17:16, 26.10.2020


gest Kozakiewiczagest Kozakiewicza

31 18

POnazisci szczują nikt was nie słucha rozliczycie się z każdej 4 mln kasy wyrzuconej w błoto na przysłowiowe kładki!! 15:02, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

buahahahbuahahah

43 15

MGG po raz kolejny w pierwszej ławce w Kościele ? buahaha, ten chłop się miota, traktuje nas wierzących jak durniów i tych demonstrującą gównarzerie jako potencjalnych wyborców aż czuć HIPOKRYZJĘ!!!! gdzie wiatr zawieje tam się zjawia 15:06, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eloelo

12 18

Co mają osobiste przekonania burmistrza, do swobody podejmowania decyzji przez kobiety. Burmistrz w wolnym czasie, kiedy nie wykonuje obowiązków zawodowych, może sobie chodzić czy do kościoła, czy meczetu czy synagogi, i nic mi do tego. Ale jak jest urzędnikiem państwowym, to ma służyć świeckiemu państwu. 15:13, 26.10.2020


odppodpp

17 34

On, jako katolik nie musi dokonywać aborcji, ale kobiety niech mają wolny wybór. Tak jest we wszystkich cywilizowanych krajach, od USA, przez całą Europę, po Australię i Nową Zelandię. Wolisz, aby Polska należała mentalnie do takiej grupy państw, czy bardziej pasują Tobie kraje wyznaniowe, takie jak Arabia Saudyjska, Iran, Afganistan, Irak??? 15:08, 26.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

minusyminusy

8 20

Osoby, które dały łapki w dół powyższej wypowiedzi mogą w jakiś sposób wyjaśnić za jakim obozem państw się opowiadają? Bo z pośród moich znajomych którzy wyemigrowali z Polski, są osoby które wybrały cywilizowaną Kanadę czy Norwegię, ale jakoś nikt nie garnie się do państw wyznaniowych, gdzie całe życie społeczne podporządkowywane jest religii 15:16, 26.10.2020


sopelsopel

7 5

gdzie takie nie dorowzinięte umysłowo osoby jak ty się hoduje??? ty w ogóle masz jakieś resztki świadomości tego co piszesz jakąś elementarną wiedze posiadasz, 16:00, 26.10.2020


hekhek

24 13

jeszcze tylko czekać jak MGG i Gruda bo wywaleniu ich ze stołków, będą sprejować kościoły ???? 15:08, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dziękuję!Dziękuję!

14 35

Myślałam o Was Panowie, czy będzie konsekwentni? Widać, że tak! To jest naprawdę z Waszej strony odwaga, otwartość, mądrość i szacunek wobec kobiet. Dziękuję! Przyznam serio, że łzy wzruszenia cisną się do oczu. 15:16, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Super!Super!

15 25

I niech każdy ksiądz, zwłaszcza ten, co ma kochanka lub kochankę, to sobie zakoduje: " heroizm powinien wynikać z potrzeby serca" - Wojciech Kankowski 15:24, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BRAWOBRAWO

24 37

BRAWO DLA PANA BURMISTRZA 15:39, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xlxlxlxl

30 12

Teraz wiem kto jest kto ,ale P Grucza niemile zaskoczenie ,co wladza robi z ludzmi ,och nieladnie 15:49, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankawermieszkankawer

26 18

Panie Boże przebacz im bo nie wiedzą co czynią wójtowie gmin ,bardzo mnie zaskoczył wójt gminy Sulęczyno,teraz widzimy kim kto jest. 15:56, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sopelsopel

21 9

co za durnie, nie mają mego głosu lud ich obali Kankowskiego, Gołuńskiego i Grude to ich ostatnia kadencja 15:56, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HahaHaha

8 8

Napisał sopel na expressie ;) włodarze wybierani są w wyborach powszechnych A nie w komentarzach w necie. Brawo Panie Burmistrzu, Panie Wójcie. 17:21, 26.10.2020


ja12345ja12345

31 14

Co tydzień lata do Kolegiaty...pseudo-katolik od siedmiu bolesci... OFICJALNIE burmistrz nie powinien dostać komunii św.!!! Ksiądz powinien mu jej odmówić, bo to jest publiczne zgorszenie!!! Wara od świętosci! 16:01, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Naiwny?Naiwny?

6 7

Ksiądz nie odmówi, bo nie dostanie dotacji, to raz, a dwa nie zarobi na machaniu kropidłem. Poza tym ma pewnie swoje grzeszki, które woli by na wierzch nie wypełzły. 17:07, 26.10.2020


Do ZygmuntDo Zygmunt

4 14

Ty stary pryku puknij się w łeb 16:14, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

21 14

Ci co nie przestrzegają zasad ,,10 Przykazań Bozych"nie zabijaj powinni być wykluczeni z kościoła katolickiego ,ewangilickiego, prawosławnego i powinni byc pociągnięci do odpowiedzialnośći karnej w kodeksie karnym. 16:30, 26.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

BuhahaBuhaha

3 9

To jeszcze nie jest państwo wyznaniowe i nie będzie, bo KK zdycha. 18:04, 26.10.2020


Do obserwator ..Do obserwator ..

5 3

Tyle w Tobie złości i nienawiści...radzę przeczytać i przeanalizować 10 przykazań Bożych a wtedy się wypowiadać... 18:47, 26.10.2020


Obserwator 2 Obserwator 2

4 4

Wiesz ze zabicie dziecka to ciężki grzech i trzeba całe życie odpukutowywac 19:14, 26.10.2020


lollol

18 10

Eugenika jest zakazana na całym świecie .14 lipca 1934 roku przyjęto w III Rzeszy ustawę o zapobieganiu narodzin potomstwa obciążonego chorobą dziedziczną. Przymusowa sterylizacja objęła setki tysięcy ludzi. "Czystość" danej rasy już była "przerabiana " (lata 1933-1945 ) i to w jaśnie oświeconych Niemczech nie to co w zaściankowej II RP. Zakładała ta ustawa min. likwidację .......... Ten kto popiera eugenikę jest poplecznikiem nazizmu .Pozdrawiam tolerancyjnych nie fanatyków z pochodniami z 1933 r 16:33, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

5 8

Człowieczku o Małym Rozumku, to o czym mówi się dzisiaj, to nie jest prawdziwa eugenika. Czy w latach trzydziestych ubiegłego roku było usg i badania prenatalne? Chodziło zupełnie o co innego, ale żeby to zrozumieć trzeba mieć wiedzę i jeszcze potrafić z niej korzystać. Wtedy decydowano za ludzi, kto może się rozmnażać, a kto nie, tak jak dzisiaj chcę się decydować za kobiety, czy mają ryzykować swoje życie i zdrowie dla nieszczęśliwej ciąży. 17:34, 26.10.2020


do samorządowcówdo samorządowców

23 5

Zbieracie Państwo podatki od mieszkańców ( w imię ustalonego prawa ) a sami namawiacie do łamania obowiązującego prawa -KONSTYTUCJI . To więc jak ? Wyciągacie łapę po moją kasę w imię prawa a za chwilę inne prawo chcecie łamać .Zenada 17:00, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

precz precz

22 9

dość mamy zwyrodnienia ideolologicznego lewactwa, nieodpowiedzialnych samorządowców, którzy nawołują do łamania prawa, STOP EUGENICE STOP nazistowskiej ideologii 17:05, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VytVyt

7 11

Zawalczmy dla wszystkich kobiet, które chcą aborcji czegoś więcej! Zawalczmy o zabieg, po którym nie będą mogły zajść w ciążę już wcale i wkoncu będą mogły używać do woli bez zmartwienia że potem będzie trzeba zabić nie chciane dziecko. 17:08, 26.10.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

888888

5 11

My nie walczymy o aborcje, tylko o życie. WŁASNE! 17:20, 26.10.2020


VytVyt

11 4

Czyli wasze życie się skończy jeśli poczęte będzie inne? A gdzie wolnosc do życia tego dziecka? Jakim prawem Ty mozesz decydować o tym czy będzie żyło dalej? 17:27, 26.10.2020


Do VytDo Vyt

3 6

Po Twoich wpisach widać, że masz obsesję na punkcie seksu i nienawidzisz kobiet. Skrzywiona psychika wyłazi na wierzch. 18:00, 26.10.2020


vyt vyt

3 2

oj twoja ocena mnie jako człowieka odbiega strasznie od prawdy. nadal jednak nie odpowiedziałaś mi na pytania jakie zadałam. 18:07, 26.10.2020


888888

1 2

Wybacz, że nie od razu, ale byłam na proteście. Sęk w tym, że tu nie chodzi o to, że poczęte dziecko będzie inne. Chodzi o to, że w wieku przypadkach ono nie przeżyje nawet porodu czy pierwszego tygodnia życia. Po co więc zmuszać kobiety, żeby cierpliwie czekały i nazywając rzeczy po imieniu, traciły czas i zdrowie. Niejednokrotnie matka po takiej ciąży już nigdy więcej nie będzie mogła zajść w ciążę. Dlatego żadne prawa i zakazy nie zastąpią sumienia i prawa wyboru. Jestem przeciwniczką aborcji, ale chcę mieć wybór w tak skrajnych przypadkach jak właśnie wady letalne płodu. I nie mam tu na myśli np. zespołu downa, bo z tym da się żyć, ale sytuacje, które tak czy siak skończą się śmiercią przy porodzie lub tuż po. 20:22, 26.10.2020


Marek z AvianoMarek z Aviano

17 6

Pytam ksiezy miejscowych, Kartuskich proboszczy, wystraszeni chlopcy co Mietwk ma wspolnego z katolicyzmem ze komunie mu dajecie? Boicie sie mu nie dac sakramentu? Dla swietego spokoju dajecie mu kalac Jezusa? Bo ladnie to w kosciele i na zdjeciach wyglada? 17:14, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do MarekDo Marek

5 6

Oj, następny naiwny. Księża też mają kobiety i też mają swoje prokreacyjne problemy. I na aborcję kasę też niejeden da. A póki księża mieszają w polityce i korzystają z dotacji gminnych i funduszy państwa, to muszą paluszki politykom prosto w tyłeczkach trzymać. 17:41, 26.10.2020


@logika@logika

13 9

A od kiedy poczęte dziecko to ciało kobiety, o którym może decydować? To drugi człowiek - od takiego podejścia - już blisko do eutanazji. Oby ci co teraz walczą o wybór do zabijania na starość nie byli usunięci z tego świata przez młodszych - po co mają żyć - przecież starzy, chorzy - trzeba im oszczędzić cierpienia...
17:21, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GośćGość

10 15

Dziękujemy za wsparcie. Jest nam bardzo potrzebne. Chcą sprowadzić kobietę do roli inkubatora- przedmiotu. 17:24, 26.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

lol lol

10 5

Faszyzm i eugenika jest zakazana, gebels i hitler promowali czystość rasy no i ty 17:37, 26.10.2020


brak edukacjibrak edukacji

8 3

to w twojej głowie tylko taka myśl siedzi, przecież wy lewacy jesteście tacy wyzwolenie, że przecież możecie zmienić płeć ? 17:38, 26.10.2020


NinaNina

13 5

To od jutra znosimy prawo i każdy robi co mu się podoba. No bo dlaczego tylko osoby protestujące przeciw wyrokowi TK mogą, inni też chcą zabijać, kraść itp. bez konsekwencji. 17:24, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BuuumBuuum

19 6

Skąd u lewaków tyle nienawiści? Skąd u nich tyle obłudy? Niszczą Kościoły, a przecież są tolerancyjni. Dlaczego nie zainwestują w dobrą antykoncepcję, przecież są tacy nowocześni i wyzwoleni. Strajk kobiet, które walczą z kim? Nie walczą z katolikami, Kaczyńskim czy Pisem tylko z dzieckiem , które nie jest winne ich rozpusty, bo gryzie i trzeba dac. Taka prawda 17:28, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

VytVyt

22 10

Drogie kobiety , trzeba brac odpowiedzialność za to co się robi. Skoro chętnie się rozkoszować z facetem to później nie uciekać od owocu tego. Dzieciak nie jest winny, gdyby wiedział że jego mamusia go nie chce i ma zamiar zabić to napewno by na świat się nie pchało. 17:37, 26.10.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

Obserwator kobiet woObserwator kobiet wo

15 6

Jeśli nie chcecie rodzic dzieci to nie pchajcie się faceta do łóżek. Widać to przed Pabem na ul Jeziornej gdzie młode kobiety cpaja piją alkohol i pala potem się dziwią ze rodzą chore dzieci i chcą je potem zabijac 17:50, 26.10.2020


K.rwa!K.rwa!

8 12

Czy kobieta tylko jest odpowiedzialna za prokreację? Czy wiesz w ogóle o co chodzi? Wiele małżeństw stara się o dziecko i to nie jest ich wina, jeśli ciąża rozwija się nieprawidłowo i mają prawo do normalnego życia, przerwania traumy i zaczęcia wszystkiego od nowa! Czy ciąża to tylko sprawa kobiety? Rozumiem, że facet, jak kot - zapładnia i *%#)!& Pewno tak rozumuje Wasz Prezes Polski! A Wy z nim. 17:50, 26.10.2020


Do ObserwatorDo Obserwator

5 10

Bo co one muszą być grzeczne, ale Wy Gno.e już nie? A skąd wiesz, czy Twoje plemniki są zdrowe genetycznie? Czy w ogóle są prawidłowej ruchliwości, jakości i budowy? Możesz też mieć same ślepaki od gadania głupot na przykład. Uważaj! Rzucam na Ciebie klątwę! 17:55, 26.10.2020


..... .....

5 9

Wychowaj lub zobacz takie dziecko to zrozumiesz więcej. 17:56, 26.10.2020


@K.rwa!@K.rwa!

5 1

Jest tyle porzuconych dzieci w tzw domach dziecka, a oni bedą kolejny raz zaczynać od "nowa" by kolejny i kolejny raz zabić? Czyż nie głosicie, że jesteście inteligentne, wykształcone i itd.
18:59, 26.10.2020


gonzo1gonzo1

3 3

wykształcone, inteligentne ?????? buahahah kobieta sprzątająca ma większą wiedze niż te ...(nie będę się wysławiał 19:23, 26.10.2020


ProkowoProkowo

7 9

czy szefowa pisu bedzie zawmi kobietami z Prokowa 17:38, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

żenadażenada

12 7

Teraz już wiecie do czego służyło kłamstwo covidowe dotyczące zamknięcia szkół, dyrektory zrobiły w porty, wypuścili dzieciaki na ulice i teraz mają. W szkole wirus opryszczki panuje ojej zamykamy szkołę i robimy rewolucje. Wywalić ministerstwo edukacji i ministerstwo zdrowia!! 17:44, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do idiotyDo idioty

8 9

Klamstow kowidowe sluzy do tego ze moj dosc zdrowy kolega lezy teraz pod respiratorem....byc moze uwazasz ze masz musk a ja ci mowie ze to nie to samo co mózg. 17:53, 26.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

3 11

Współczuję... 17:55, 26.10.2020


jeahjeah

7 4

no i dobrze mu, widocznie też ma wolny wybór, a przecież walczymy wszyscy o wolny wybór, czy komuś wykonać aborcje, czy eutanazje, my światła młodzież, przecież o to chodzi w wyborze, o to walczymy! o wybór, jest chory, a przecież my wyedukowana młodzież wiemy wszystko o wyborze, ze cierpienie jest złe, dlatego eutanazja, no cierpienie to zło, chory nienarodzony człowiek to tez zło, więc usuńmy to, dajmy wybór, o to walczymy!! 17:59, 26.10.2020


bebebebe

2 3

Najwidoczniej " Bóg tak chciał " 18:15, 26.10.2020


Kaszuba Kaszuba

23 6

Ubolewam na decyzję wójt Bednarda który był szafarzem i popiera aborcję. Wstyd panie Grucza za brak wiedzy o Bibli. 18:06, 26.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

poważnie był???poważnie był???

8 4

szafarz popierający mordowanie chorych nienarodzonych dzieci?/?? no to ostre opętanie 18:10, 26.10.2020


Edi83Edi83

0 0

Był jakimś szafarzem i na szczęście w końcu zmądrzał. Każdy w młodości robił jakieś *%#)!& rzeczy. Nawet ja w młodości byłem ministrantem, ale po miesiącu słuchania tych głupot w ogóle przestałem chodzić do kościoła. 08:38, 27.10.2020


dnodno

16 0

ja tu widzę błędy nauczycieli, przecież ta młodzież ma tak niski poziom wiedzy i edukacji, że szok, a tyle pitolili o nowych programach edukacyjnych parcie na szkło, lansy w mediach przykład SP1 . Przecież ich wypowiedzi urągają elementarnej wiedzy, nawet studenci medycyny co niektórzy gadają jak uposledzeni.
Skąd taki niski poziom wiedzy i edukacji!!! To jest przerażające 18:15, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

klklklklklkl

13 5

Ja już wiem, na kogo nie bede głosować w przyszłych wyborach na szefa miasta. 18:46, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Covid-666Covid-666

4 6

Klecha z ambony ci powie na kogo masz głosować. 19:21, 26.10.2020


pivpiv

8 2

Ciekawe że w sprawie aborcji najgłośniej wypowiadają się Ci którym pozwolono się urodzić 19:02, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

GggGgggGggGggg

1 1

Najlepiej obrazujący tych ludzi komentarz 21:03, 26.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Obserwator kobietObserwator kobiet

3 3

Popieram w pełni wykastrowac kobiety protestujace 19:22, 26.10.2020


tenten

2 3

Sam się wysterylizuj *%#)!& Najgorsze jest to że najwięcej do powiedzenia w tej sprawie mają ci co nigdy nie będą mieli takiego problemu. Stare baby i faceci. 19:23, 26.10.2020


Do powyższychDo powyższych

1 0

Widać, że macie problemy z życiem seksualnym i nienawidzicie kobiet. Może jesteście nieszczęśliwymi kryptogejami? 19:35, 26.10.2020


Do LiczbyDo Liczby

1 0

Niestety w domach dziecka nie ma zdrowych dzieci. Nic nie wiesz o społecznej rzeczywistości. 19:38, 26.10.2020


Taka_PrawdaTaka_Prawda

7 5

Czytam te wasze komentarze i nie dziwię się dlaczego Kaszubę kojarzy się często z niewykształconym mieszkańcem XVII-wiecznej wsi, mieszkającego pod jednym dachem ze zwierzętami hodowlanymi i padającego na kolana na widok przechodzącego proboszcza. Rydzykowe mohery, nawet nie wiecie przeciwko czemu kobiety protestują. Nie protestują przeciwko aborcji na życzenie w każdej sytuacji. Protestują przeciwko zakazowi aborcji w przypadku ciężkiego uszkodzenia płodu! Chciałabyś kretynko urodzić dziecko bez rączek i nóżek, z mózgiem poza czaszką, które i tak nie przeżyje. Na pierwszych badaniach prenatalnych dowiedziałabyś się, że z dziecko będzie zmutowane. 19:32, 26.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PrawdaPrawda

5 4

Taka ciemnota będzie w tej ciąży letalnej chodzić z dumą do kościoła i siadać w pierwszej ławce, by każdy widział jaka jest święta. Będzie chodzić na USG i obserwować, jak rośnie zdeformowany płód w jej łonie i będzie brać witaminy, by rósł lepiej i będzie robić badania laboratoryjne, by nic złego nie zagrażało tej ciąży. Może w nagrodę za dobre sprawowanie spotka ją cud? 19:48, 26.10.2020


nie kłamnie kłam

2 2

Na tablicach mają hasła o swoich *%#)!& o aborcji na żądanie a nie o tym co napisałeś. 01:49, 27.10.2020


ZMPZMP

8 2

Samorządowcu dwojga imion, zajmij się sprawami gminy. Brak kanalizacji, gazu i innych rzeczy na terenach wiejskich to są sprawy które powinny spędzać sen z oczu. Jeśli tak bardzo chcecie się wykazać w ZMP wykonując wszelkie rozkazy to zostaw pan tą gminę i może w końcu nastąpi rozwój. 19:40, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

1 5

Tam, gdzie nie ma praw kobiet, to nie ma rozwoju. Także włodarze wiedzą, co robią. Najpierw prawa i ochrona kobiet! Potem rozwój. Szczęśliwa kobieta, to szczęśliwa rodzina. 19:52, 26.10.2020


To i owoTo i owo

3 9

Też jestem Katolikiem i chodzę do kościoła może nie do pierwszej ławki. Ale również jestem tego zdania ,że każda kobieta powinna decydować o swoim ciele. A nie jakiś ksiądz biskup czy też J.Kaczyński i tyle w Temacie. 20:05, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkankartmieszkankart

13 2

Wstyd p.Grucza wielki katolik a popiera aborcję, tym bardziej,że wujek był cenionym księdzem katolickim. 20:36, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

janosikjanosik

7 2

Benek szafarzu jak ty się przed wujkiem Franciszkiem wytłumaczysz 20:38, 26.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kankowskikankowski

4 1

za aborcja? mam nadzieję ze jego proboszcz w niedziele publicznie mu powie tak jak on publicznie powiedział, ze publiczne popieranie aborcji wyklucza go ze wspólnoty wiernych i dopóki publicznie nie odwoła swego poparcia i dokona pokuty jego miejsce jest w kruchcie kościoła. 23:01, 26.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

O zgrozo.O zgrozo.

1 2

Wy na tych kaszubskich wioskach nie macie żadnych innych zainteresowań tylko kościół, kościół i jeszcze raz kościół. Cały wasz marny żywot kręci się wokół kościoła. W niedzielę zaraz po kościele gadanie w domu co proboszcz powiedział na mszy. Plotki, kto w kościele był, jak był ubrany. Kto z kim. Kogo nie widzieliście w kościele. I zaraz po tym telewizor i na dokładkę msza. Na podwórku kapliczka, w oknach jakieś kościelne obrazki. Mentalne średniowiecze. 08:31, 27.10.2020


tak ku zastanowieniutak ku zastanowieniu

3 1

Oglądałem program P.Kosakowskiego Down the Road .Wzruszałem się,uśmiechałem,rozczulałem,przeżywałem i byłem zachwycony ,zachwycony empatią,mądrością ,szczerością,radością życia uczestników programu.
Rozumiem,że Wy młodzieży i dzieci dzisiaj protestujące nie widzicie dla Nich miejsca do życia,nie dajecie Im do tego życia prawa ale przecież to Oni są wspaniali,normalni a nie Wy .Wy plujący na Kościół,słabych,chorych ,ułomnych nazywacie się ludźmi? Może jesteście ludźmi ale Człowieczeństwa w Was nie ma. 01:47, 27.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KikiiiKikiii

0 2

Poczytaj o co walczą kobiety a potem się wypowiadaj. Ja protestuje przeciwko władzy i sprowadzaniu kobiety do poziomu zera totalnego, bez własnego zdania bez możliwości podejmowania własnych decyzji. Jeżeli jesteś kobietą współczuję Tobie i Twoim dzieciom które będą lub są wychowane do tego że kobieta powinna siedzieć cicho w piwnicy i wychodzić z niej tylko kiedy trzeba mężowi Loda zrobić.
I tak jestem ogromnym przeciwnikiem a aborcji ale ogromnym zwolennikiem swojego zdania. 15:22, 27.10.2020


TKTK

9 2

Wstyd. I wy swieci kaszubi taki hołotę wybraliście do władz? Nigdy więcej lewactwa. Odwołać dziada burmistrza! 06:57, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wojownikwojownik

1 1

czekam na rekacje prepozyta Krupinskiego! Powie coś czy sie schowa! 08:53, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Młodzi z KościołaMłodzi z Kościoła

3 5

Młodzi wyjdźcie z Kościoła. Nie dawajcie "na tacę" i wypiszcie się z religii. Może, gdyby choć kilka niedziel było bez WAS MŁODYCH to by to pseudo katolickie zgromadzenie przejrzałoby na oczy. Nikt WAS siłą do kościoła nie ciągnie - to po co tam chodzicie? Dla kwitka, bo może kiedyś wezmę ślub w kościele? Bzdura! Nie znam żadnego młodego człowieka, który czytałby Biblię, więc po co chodzicie do kościoła? A może nie umiecie sami czytać i chcecie, żeby ktoś wam jakiś fragment tekstu poczytał? 09:57, 27.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

lollol

2 0

stary ubek jesteś? 14:49, 27.10.2020


JazdaJazda

1 0

Z *%#)!& 10:17, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do tego "o zgroDo tego "o zgro

1 1

Skąd szpiclu wiesz o czym rozmawiają Kaszubi w domach masz założone pluskwy?tylko prymityw będzie takie bzdury pisał 10:35, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rolwozrolwoz

7 1

W tej sprawie wójt Sulęczyna potrafił zabrać głos, jak rolnicy protestowali to żadnego oświadczenia nie było. Ostatnia twoja kadencja wójcie, zapomnij o naszych głosach. 10:52, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nie chodzi o polityknie chodzi o polityk

4 2

aborcja jest grzechem dla katolika kto jest innego zdania i wyraża je publicznie jako katolik ipso facto podlega ekskomunice z koscioła. politycznie może i odnosi jakiś skutek ale duchowo wyklucza się poza kościół. Na każdego przychodzi czas próby. niech w kościele zostabną tylko wierzący . dotyczy to również i duchowieństwa. Nie głosujmy na tych którzy postanowili zostać barbarzyńcami i teraz w chwili próby określili się jako zwolennicy grzechu najcięższego jakim jest zabicie dziecka. Czym różnią się od faszystów którzy dokonali holokaustu zbudowali krematoria zabijali ze wzgledu na rasę, Niczym to jett to samo dla takich ludzi nie ma miejsca w kościele nawet w kruchcie kościoła. 13:38, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zośkazośka

3 0

Wstyd mi za naszych Samorządowców . Może przyjdzie czas, że będą żałować swojego poparcia. Życie nie raz nauczy dziękować za każde życie. 19:27, 27.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Grucza???Grucza???

2 0

Wstyd, a Gołuński no to wiadomo... 02:35, 29.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%