Urząd Miejski w Kartuzach apeluje do mieszkańców, aby zgłaszali Straży Miejskiej przypadki spalania śmieci w piecach. Funkcjonariusze, zgodnie z prawem, mogą wejść na posesję i skontrolować kotłownię.
Sezon grzewczy to niestety w wielu przypadkach także sezon na... spalanie odpadów w piecach. Z tym nielegalnym procederem walczy gmina Kartuzy. Apeluje do mieszkańców, aby powiadamiali Straż Miejską o przypadkach takiego zatruwania powietrza.
- Jeśli podejrzewasz, że twój sąsiad spala w piecu odpady, zadzwoń do kartuskiej Straży Miejskiej (tel. 986). Funkcjonariusze na mocy pisemnego upoważnienia burmistrza Kartuz mają prawo wejść do kotłowni twojego sąsiada i dokonać rewizji składu opału oraz zawartości pieca. Pamiętaj, że dbanie o zdrowie i życie swoje oraz członków twojej rodziny to nie donos, lecz działanie w słusznej sprawie - apelują władze gminy Kartuzy.
Osoby spalające śmieci muszą liczyć się z surowymi konsekwencjami – otrzymają mandat w wysokości do 500 zł. Jeśli nadal będą spalać odpady w piecu, sprawa znajdzie swój finał w sądzie.
Według prawa, burmistrz, marszałek, starosta czy wójt mogą upoważnić pracowników podległych im urzędów do przeprowadzenia kontroli. Strażnicy lub urzędnicy mogą wstąpić na teren nieruchomości z niezbędnym sprzętem, przeprowadzić badania, przesłuchać osoby i zażądać wszelkich dokumentów mających związek z kontrolą. Za odmowę przeprowadzenia kontroli lub jej utrudnianie, może grozić pozbawienie wolności do lat 3.
Infooooo14:49, 19.01.2021
Słuszna inicjatywa, ale z drugiej strony - naprawdę wystarczy, aby panowie ze straży porzucili auto i przeszli się po mieście w godzinach wieczornych. To wystarczy, aby POCZUĆ, ŻE COŚ TU ŚMIERDZI. 14:49, 19.01.2021
Sierakowice mieszkan14:55, 19.01.2021
Tu na głównych forach były zdjęcia kilkadziesiąt pewnie już razy. Sierakowice i Gowidlino. Zupełnie nic!!! Mozna zgłaszać, prosić jawnie donosić i nic. Najlepiej się rozwija spalanie NOCNE, ale i e dzień nietykalni się nie boją truć... 14:55, 19.01.2021
Kopytko15:16, 19.01.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
kart21:03, 19.01.2021
kartuzy nic lepsze, zgłaszasz delikwenta a on dziwnym zbiegiem okoliczności przed przyjazdem SM ma wszystko posprzątane...
Burmistrz uwalił gaz to dalej będzie syf.
21:03, 19.01.2021
Terenia14:56, 19.01.2021
Praktycznie w każdej wiosce można odbyć taki spacer... Polecam Prokowo jest 2 km od Kartuz
14:56, 19.01.2021
brawo urząd14:59, 19.01.2021
łapać śmieciarzy! Gonić ich! 14:59, 19.01.2021
Stach15:07, 19.01.2021
Nie mają prawa wchodzić do domu, burmistrz nie jest osobą, która może wydawać takich upoważnień, bo sam nie posiada takich narzędzi. Jeśli funkcjonariusze chcą wejść do domu muszą mieć nakaz sądowy. Express nie piszcie głupot. Wstyd ! 15:07, 19.01.2021
d/w15:43, 19.01.2021
wysadzić drzwi do kotłowni i sprawdzić opał i palenisko, a mandat nie 500 zł a 5000 zł. 15:43, 19.01.2021
Ej Stachu, Stachu ..18:59, 19.01.2021
Jeśli mogą wejść do domu narkomana, to tym bardziej mogą wejść do domu węglomana, bo narkoman truje tylko siebie, zaś węgloman truje wszystkich dookoła.
Jeśli jest to śmiecioman-węgloman to jest śmiertelnym zagrożeniem dla siebie oraz wszystkich w okolicy. 18:59, 19.01.2021
Eko z Wybika15:08, 19.01.2021
A może najpierw gazyfikacja o kanalizacji już nie wspominając. Dobrze że ci z Wybickiego co piszą te komentarze nie wiedzą jaki węgiel w kotłowni spalają. 15:08, 19.01.2021
JA z Wybika17:05, 19.01.2021
Każdy z nas wie na Wybiku, że kotłownia kotłuje i truje RUSKIM najtańszym węglem i miałem węglowym.
To jest powolna eksterminacja ludzi, dlatego w Kartuzach co roku ubywa mieszkańców. 17:05, 19.01.2021
...15:17, 19.01.2021
Tak. Donoś na sąsiada. Kiedyś to władza za donosy płaciła, teraz nawet wysilać się nie musi , bo Polak Polaka w łyżce wody by utopił. Co za społeczeństwo... 15:17, 19.01.2021
d/w16:28, 19.01.2021
Nie mylmy tzw. "sąsiada" z trucicielem całej mojej rodziny.
Mamy sobie po cichutku chorować i umierać, bo sąsiedzka gnida ma nas w dudzie ???
A TY jesteś kim ????? 16:28, 19.01.2021
Terenia13:31, 20.01.2021
I tu jest dylemat. Wdychać spalone śmieci, plastiki itp. Chodzić wnerwiony. Czy donieść na sąsiada by się wnerwiał.... 13:31, 20.01.2021
głupki15:25, 19.01.2021
Głupki jesteście, więc będziecie umierać na raka. A Wasz zadowolony sasiad Was przezyje, bo zaoszczędził i wiedział kiedy zamknąć okno. Macie nierówno pood sufitem uwazam 15:25, 19.01.2021
haha15:36, 19.01.2021
Dokładnie. Niektórzy będą całe życie wdychać syf, potem wydawać majątek w aptece na leki (jak dobrze) ale nie zrobią nic sąsiadowi, który ma wszystko w d. i pali jakieś świństwo. Polska! A to Polska właśnie! 15:36, 19.01.2021
Cymbale19:52, 19.01.2021
Skoro plujesz na swój kraj i nie podoba się Polska to droga wolna. Won stąd 19:52, 19.01.2021
Zenek15:41, 19.01.2021
Donosy..donosy... i wszystko w słusznej sprawie. Po pierwsze straż miejska nie pracuje wieczorami, po drugie uprzejmie donoszę, że mieście naszym nie da się przejść zwłaszcza na przejsciach dla pieszych i tam gdzie miasto powinno odśnieżać. Tego sni straż miejska, ani Pan Burmistrz nie widzi. 15:41, 19.01.2021
@...15:50, 19.01.2021
Chyba nie rozumiesz. Jeżeli sąsiad wyrządza szkodę tylko sobie - jego sprawa. Jeżeli natomiast wyrządza szkodę całej okolicy to Twoim obowiązkiem jest to zgłosić odpowiednim służbą! Związek frazeologiczny "utopić w łyżce wody" oznacza być przesadnie mściwym. Uważasz więc, że przesadną mściwością wykazuje się osoba, która zgłasza to, że ktoś inny truje ludzi?! 15:50, 19.01.2021
Dziad Kaszub18:32, 19.01.2021
Liczba mnoga to "służbom" ;) tak w gwoli ścisłości.
A nawiązując do tematu to, ja odnoszę wrażenie, że zgłaszając problem palenia śmieci straży miejskiej naruszamy ich błogosławiony spokój. Nie raz słyszało się, że tego typu zgłoszenia są wręcz niepożądane. Zatem jeśli straży miejskiej koło ch*** to lata (śmiem twierdzić, że często mamy do czynienia z "kolesiostwem") to są podstawy do tzw. przyzwolenia. Potrzebne są lepsze i precyzyjniejsze rozwiązania systemowe. Gdyby spalanie śmieci było faktycznie traktowane jako przestępstwo zagrożone konkretniejszymi i pewnymi sankcjami karnymi - na zasadzie jest zbrodnia, jest pewna, nieunikniona kara - to wówczas pojawiłoby się światełko w tunelu. Ale tego typu sprawy to już za wysokie progi dla naszych niskich rangą włodarzy. Bo niby co może zrobić taki wąski w uszach burmistrz Kartuz? No przecież NIC. Tak samo przecież nic nie może zrobić w kwestii zakopanych śniegiem ulic Kartuz. To są tak ciężkie do ogarnięcia tematy, że ten człowiek zwyczajnie sobie z nimi nie radzi. Ale za to na pocieszenie dla mieszkańców naszego pięknego powiatu, parowóz będzie piękny, a ławeczka niepodległości niewątpliwie cieszy oko. 18:32, 19.01.2021
Baba Kaszebska19:54, 19.01.2021
Nie trzeba karać trucicieli - wcale nie !!
Wystarczy strażnikom miejskim zapłacić 50 zł. za każdego ujawnionego truciciela i gwarantuję, że każdego dnia albo nawet w nocy znajdą bez trudu kilku, a najpracowitsi nawet kilkunastu.
Blokady na koła pójdą w odstawkę, bo prawdziwy zarobek będzie na węglomanach-śmieciomanach. 19:54, 19.01.2021
Dziad Kaszub08:49, 20.01.2021
@Baba Kaszebska
Szanowna Pani, jest to niewątpliwie jakieś rozwiązanie. Jedni powiedzą, że nazbyt kontrowersyjne, a inni, że nazbyt opresyjne. Ale jeśli faktycznie nic innego nie skutkuje, to za pewne byłoby to jakieś wyjście z sytuacji. Jednego czego należałoby się obawiać to tylko faktycznie nadgorliwość funkcjonariuszy tej formacji (może nie wszystkich - nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka) z jaką często mieliśmy do czynienia w przypadku na przykład fotoradarów. Moim zdaniem jakiekolwiek bardziej opresyjne podejście może pomóc, a pamiętajmy że celem jest zdrowie i życie mieszkańców. By odrobinę naświetlić skalę problemu pozwolę sobie przytoczyć pewną statystykę - na świecie 7 mln ludzi rocznie (w Polsce ok. 45 tysięcy ) umiera przez smog (spowodowany m.in. przez spalanie śmieci). 08:49, 20.01.2021
Baba Kaszebska23:47, 20.01.2021
Otóż TO, drogi poprzedniku !
Wszyscy podejmują nadludzkie wysiłki, aby ratować się przed covidem - bo przez ostatnie 12 miesięcy zmarło na wirusa już 34 tysiące Polaków, ale JAK ratować umierających COROCZNIE od wielu lat ok. 50-ciu tysięcy Polaków z powodu SMOGU ??
Mamy się, pieścić, cackać, chorować i umierać ?? Znam takich ludzi, co mówią, że wolą żyć krótko, ale TANIO - zamiast długo, ale DROGO ! Mają do tego prawo, jeśli nie odbierają INNYM zdrowia i życia ..... ale przecież ODBIERAJĄ !!! 23:47, 20.01.2021
Zenek powiem Ci... 15:50, 19.01.2021
... że przejść to nie można na deptaku
Codziennie ktoś robi salto mortale
Mogli deptak wyłożyć kafelkami 15:50, 19.01.2021
Poprzedni deptak był19:29, 19.01.2021
NUDNY, dlatego został przebudowany, aby szło się po nim z poślizgiem i przytupem.
Teraz wszyscy idąc na dół czy do góry - cały czas się emocjonują pytaniem: " uda się czy nie uda " dojść do celu bez wywrotki - nawet niektórzy się zakładają, bo łatwiej jest wygrać niż w toto-lotka. 19:29, 19.01.2021
Misio6615:50, 19.01.2021
Popieram działania Straży Miejskiej. Karać i karać i znowu karać 15:50, 19.01.2021
PiSiory15:51, 19.01.2021
Wybory PiSdu już wydzwaniają ? 15:51, 19.01.2021
Hhhh08:45, 20.01.2021
A co do tego mająwyborcy PiSu? Poza tym nie oszukujmy się , z donosami to tylko PO jest na czele.. 08:45, 20.01.2021
haheeews15:54, 19.01.2021
No i co przyjdą sprawdzą dadzą mandat 50zł i pójdą takie są realia.. Jakaś starszxa babcia będzie palic i co jej dadza mandat 10tys? No nie. Gdyby kary były duże i egzekwowane coś by to dało a tak.. 15:54, 19.01.2021
Zły sąsiad17:14, 19.01.2021
Miałem wizytę Panów ze straży miejskiej, bo uprzejmy sąsiad.. bo dym z komina leci, więc ja na pewno palę śmieci, smutni panowie weszli do kotłowni, pokazałem czym palę, otworzyłem piec, wrzuciłem 3 szufle węgla, wentylator dałem na prawie fulll i idziemy na zewnątrz budynku.. a tam się kopci.. i co oni na to? To im pokazuje dokument zakupionego opału z wszelkimi certyfikatami.. i panowie poszli z kwitkiem, nawet nie chcieli popiołu do badań. 17:14, 19.01.2021
d/w19:38, 19.01.2021
Ja tak samo zrobię, gdy munurowi mnie zatrzymają i alkomat pokaże 2 promile.
Pokażę pustą flaszkę z nalepką za akcyzę, legalny paragon z monopolowego i zagrychę w postaci kiełbachy i ogórka. Wszystko jak najbardziej legalne, więc niech się odp ..... lą, jo ??
Narkoman, węgloman i pijaczyna ZAWSZE mają wytłumaczenie !!! 19:38, 19.01.2021
Zły sąsiad09:56, 20.01.2021
@d/w
Nie wiem gdzie mieszkasz i skąd bierzesz prąd i ciepło, ale dym z komina nie oznacza, że ktoś pali śmieci.
Władze dopuszczają do obrotu kiepskiej jakości opał, nieumiejętne palenie, zanieczyszczony komin i będzie dym.
No i Twój przykład nie można porównać do mojego, pokaż, że wypiłeś alkohol i sobie zmierz %, u mnie wystarczy, że zmienię nadmuch i dymienie ustępuje.
Problem zanieczyszczonego powietrza, to nie tylko kopcące kominy, dym niech da Ci wyobrażenie, że z każdego komina wydobywa się tyle spalin, to że nie ma dymu, nie oznacza że nie ma problemu, spaliny nadal są i zabija, tak jak czad, który jest niewidoczny i bezwonny.
Mamy zbyt dużo kominów, a za mało roślinności, która mogłaby to oczyścić.
Większość tutejszych "ekologów" i wrażliwców, zdaje się nie wiedzieć, skąd czerpią energię elektryczną, mieszkańcy bloków tez zdaje się sądzą, że ciepło i energie pobierają z jakiegoś cudownego źródła.
Dziwne, że w wielu aglomeracjach, gdy nie ma sezonu grzewczego normy czystości powietrza są przekroczone, a dymu z gospodarstw domowych nie ma. 09:56, 20.01.2021
Sztefan16:03, 19.01.2021
A dajta mi wszyscy święty spokój 16:03, 19.01.2021
No16:06, 19.01.2021
W końcu się wzięli za to 16:06, 19.01.2021
Goło ale wesoło16:13, 19.01.2021
Pytania jak można ukarać gminę która postawiła w dzisiejszym czasie na rozwój kotłowni węglowej i stała się autorem najbardziej zatruwającego środowisko komina w Kartuzach Dlaczego nie robi się nic aby gmina zaczęła rozwijać sieć gazowniczą . Gmina Przywidz na dachach swoich instytucji zrealizowała program budowy fotowoltaiki a Kartuzy co ?????Karać szczuć kłócić 16:13, 19.01.2021
Kartuzy to jSKANSEN,16:48, 19.01.2021
a jednocześnie TRUJNIA mieszkańców.
Innymi słowy Konzentration Lager Karthaus !! 16:48, 19.01.2021
Spaliny16:54, 19.01.2021
Dym jest szkodliwy, ale spaliny gdzie nie ma kłębów dymu nie są już szkodliwe... Wy na prawdę uważacie, że zabija Was tylko i wyłącznie widoczny i śmierdzący dym z komina sąsiada?
Dym z komina pokazuje tylko ile spalin wydostaje się z każdego komina, tam gdzie nie ma widać dymu, tez są spaliny i tez sa szkodliwe i też Was zabijają, problemem jest to, że jest za duzo spalin, których matka natura nie potrafi już oczyścić, bo wycinamy drzewa i inna roslinność, jedno duże drzewo produkuje tlenu dla dorosłego człowieka na dwa lata. Sądzicie, że szkodzi Wam tylko ten sąsiad, który kopci?
Żadne paliwo kopalne nie jest przyjazne środowisku, podczas każdego spalania wydobywają się trujące związki, a dym świadczy o tym, że proces spalania jest bardzo nieprawidłowy.
Ile obecnych tu krzykaczy wie co leci z jego komina? Skoro to takie zdrowe, to czemu nie wprowadzi sobie wylotu do wnętrza budynku?
Wrażliwi spacerowicze, mieszkańcy blokowisk, a Wasze cieplo skąd jest? A tak , przepraszam, Wasze jest z grzejników.
16:54, 19.01.2021
d/w17:21, 19.01.2021
To samo co ty, mówię swojej rodzinie, która mnie namawia żebym rzucił palenie papierosów.
Palę 3 paczki dziennie, ale to nie znaczy, że dym, który cały czas wypuszczam nosem jest szkodliwy.
Cały dzień czuję się bardzo dobrze - i tylko podczas snu strasznie harczę i rzężę, dlatego żona od dawna śpi w innej sypialni.
Mój dym z papierosów jest jasny i czysty i nikomu nie szkodzi, ale rodzina narzeka, że wszystko w mieszkaniu śmierdzi, no i firanki trzeba prać co miesiąc, bo robią się szaro-bure.
Chyba czepiają się, bo nie znają się na dymie - tak jak ty !! 17:21, 19.01.2021
,,,,16:55, 19.01.2021
Pisiolki biegiem do kablowania.Uprzejmie donoszę to w żyłach zostało. 16:55, 19.01.2021
BonaCura16:58, 19.01.2021
500 zł - surowe konsekwencje. Czyżby? 16:58, 19.01.2021
Tomasz Dorniak17:48, 19.01.2021
"Nie pal śmieci- dbaj o dzieci". Przypominam o moim sukcesie polegającym na wprowadzeniu ustawy antysmogowej w województwie. Niestety powiat nie kupił drona do kontroli, o czym pisałem w czerwcu 2018 r. Pozdrawiam 17:48, 19.01.2021
Serio.10:30, 20.01.2021
Ooooo a Pan nie w areszcie? jak tam walka z wirusem? wyleczył pan już tysiące obywateli?
A ten sukces Pański to niby na czym ma konkretnie polegać? 10:30, 20.01.2021
Laska22:38, 20.01.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Tomasz Dorniak23:13, 22.01.2021
Proszę nie rozpowszechniać kłamstw medialnych na mój temat. Wpisy zabezpieczone. Mój adwokat zgłasza sprawę do prokuratury wobec każdej osoby, która publicznie znieważa mnie i wkleja fake news. 23:13, 22.01.2021
... 17:53, 19.01.2021
Tak z innej beczki. Ile już razy wywaliliście się na deptaku? Czy może to już nie deptak a kartuska ślizgawka? 17:53, 19.01.2021
Deptakowiec18:08, 19.01.2021
Ten kto wymyślił żeby te płytki tam położyć powinien zmienić powołanie... 18:08, 19.01.2021
Dwunastolatek19:14, 19.01.2021
Centralna ślizgawka kartuska jest w dechę, bo jak się rozpędzę przy spożywczaku przy Rynku - to śmigam jak na łyżwach aż do kiosku ruchu przy Hallera.
Fajowy pomysł tego, co to wymyślił !! Powiedzcie kto to był, to piątkę przybijemy !!! 19:14, 19.01.2021
Kontrole18:15, 19.01.2021
Do kamienicy szlacheckiej sklepy firmy sprawdzić trucicieli 18:15, 19.01.2021
aligator18:23, 19.01.2021
A ja podejrzewam, że pewna zorganizowana grupa przestępcza konsekwentnie niszczy polskie małe i średnie przedsiębiorstwa, żeby je potem wykupić za parę złotych tak jak to po 89-tym zrobili z przedsiębiorstwami państwowymi, to gdzie mogę zadzwonić?! 18:23, 19.01.2021
Donosiciel to... 18:23, 19.01.2021
Konfident, szpicel, wtyczka, wtyka, skarżypyta, papla, kabel, kapuś, gumowe ucho.
18:23, 19.01.2021
Deptak18:26, 19.01.2021
Proszę nie czepiać się nawierzchni na deptaku ponieważ żadne miasto powiatowe tak pięknej i funkcjonalnej nawierzchni nie ma
Pozdrawiam Radny 18:26, 19.01.2021
Kaźmirz Pawlak18:29, 19.01.2021
Żadne miasto?
Przepraszam uprzejmnie, a w Krużewnikach był? 18:29, 19.01.2021
Kargul19:06, 19.01.2021
Ja żem bardziej gładziutkich płytek łazienkowych w żadnej łazience nie widzioł - niż te na deptaku kartuskim. Sołtysa z Krużewnik trza tu przywieźć, coby zobaczył prawdziwo gładziznę na glanc !! 19:06, 19.01.2021
Ohoho Radny22:07, 19.01.2021
Proszę podpisać się z nazwiska 22:07, 19.01.2021
Tradycja.10:26, 20.01.2021
Burmistrz na pewno wsłuchuje się w głosy mieszkańców i na ich prośbę w tym roku, najpóźniej w przyszłym wdroży proces wymiany nawierzchni, bo wymiana nawierzchni w tym rejonie to juz taka kartuska tradycja. 10:26, 20.01.2021
@ Tradycja23:55, 21.01.2021
Fakt - moja żona to nawet mówi zamiast " to było rok temu" - to mówi "to było przed oststnim remontem deptaka" .... i to znaczy to samo !! 23:55, 21.01.2021
L.....19:01, 19.01.2021
Po co palić folia smiecmi niszczyć piec skoro jest wywóz odpadów a jak się nie odda to płaci się więcej nie wiem nie rozumiem takich ludzi 19:01, 19.01.2021
ZZZ2219:11, 19.01.2021
Oj Panowie z straży nie lubią takich informacji. Bardzo nie lubią. Sam to odczułem. Wolą zakładać blokady i zostawiać mandaty za wycieraczką. Należy może zacząć od przeszkolenia Panów z straży miejskiej. Sąsiad jak palił śmieci, tak pali. Śmierdzi jak diabli. 19:11, 19.01.2021
Sprawa deptaku19:23, 19.01.2021
Panie Burmistrzu. Ja uważam, że jeżeli pan przegra kolejne wybory to właśnie przez te tragiczne płyty na deptaku. Ten teren powinien być zimą zamknięty ze względów bezpieczeństwa. Tam jest potwornie ślisko. Takie jest moje zdanie. Druga sprawa to te nieszczęsne lampy które tam stoją i na rynku (szubienice). Kilkadziesiąt lat temu stały tam piękne, metalowe lampy stylizowane na stare. Można to zobaczyć jeszcze na starych pocztówkach lub wpiszcie sobie w google kartuzy deptak i zobaczcie zdjęcia. Pięknie zaznaczały wieloletnią historię miasta. Niestety ale deptak został według mnie oszpecony. 19:23, 19.01.2021
Mieszkaniec Wsi 19:35, 19.01.2021
Prawda potwiewdzam 19:35, 19.01.2021
Jóźwik19:38, 19.01.2021
Panie Burmistrzu. Ja uważam, że pan przegra kolejne wybory bo nadal nie ma elektrociepłowni na gaz zamiast miejskiej kotłowni węglowej ani budynki Nowego Osiedla nie są podłączone do ciepła miejskiego. Ludzie na tym osiedlu żyją tam jak przed 100 laty. HAŃBA ! 19:38, 19.01.2021
Konzentartion lager19:40, 19.01.2021
KARTHAUS najlepiej zaczadza mieszkańców !! 19:40, 19.01.2021
Obserwator 2 20:17, 19.01.2021
Zastanawia mnie fakt skąd osoby uboge stare chore mają wziąć pieniądze na wymianę pieca ocieplenie domu czy wymianę okien gdzie suma nie rzadko przekracza 50 tys zl.Potem opłaty kolosalne za gaz.Gdzie średnia emerytura w polsce to tylko 1600zl.Wszyscy rozumiemy problem zanieczyszczeń .Takie inwestycje są dla ludzie zamożnych i dobrze zarabiających nie dla biednych. 20:17, 19.01.2021
Jeżeli będzie gaz23:48, 19.01.2021
w Kartuzach przy głównych ulicach - to wtedy ci, których będzie stać przejdą stopniowo na gaz, no i dzięki temu również ci niezamożni będą również mieli lepsze powietrze do oddychania, podarowane w prezencie przez tych zamożniejszych. To całkiem sprawiedliwe rozwiązanie !
WSZĘDZIE tak to się odbywa -- ale najpierw trzeba dać ludziom szansę na podłączenie się pod nitkę gazową przy swojej ulicy.
Jeśli np. połowa mieszkańców się podłaczy - to powietrze będzie o połowę lepsze od obecnego !! 23:48, 19.01.2021
Vice20:35, 19.01.2021
A p. Biankowska na temat płytek łazienkowych głosu nie zabierze. W innych tematach taka elokwentną jest a tu nic. 20:35, 19.01.2021
Oooo 20:57, 19.01.2021
Aj robicie jakieś zamieszania z piecami kiedyś normalnie wrzucało się skrupy od jajek do pieca albo obierki od ziemniaków itp... I nikt nie narzekał tylko teraz są sami gawędziarze! I nic więcej!a co 30lat temu nie było ekologii??? Ludzie są dziwaczni zrobieni i nic więcej!!!!! 20:57, 19.01.2021
@Oooooo08:36, 20.01.2021
Kiedyś chodziłeś za stodołę do wychodka i też nie było problemu. Po co więc ci dzisiaj łazienka? 08:36, 20.01.2021
Palacz w Krematorium21:28, 19.01.2021
Jak przyjdą .... to tylko zmiotka zostanie 21:28, 19.01.2021
Z Belfastu21:31, 19.01.2021
Zróbmy publiczne kamieniowanie jak w filmie "Żywot Brayana" Monty Pythona. Ja będę sprzedawał kamienie. Ostre okrągłe duże małe. Pełna gama. 21:31, 19.01.2021
Nick00:31, 20.01.2021
Nic nikomu nie będę zgłaszał. To są szumne hasła a rzeczywistość jest taka , że SM przyjeżdża i informuje kontrolowanego kto zgłosił i potem tłumaczy mi, że trzeba zrozumieć sąsiada bo ma takie "stare nawyki" i trzeba być tolerancyjnym. Tak miałem dokładnie jak sąsiad lał mi szambo na działkę. Przyjechali , nic nie zrobili i jeszcze głupot nagadali o zrozumieniu , tolerancji i starych zwyczajach na wsiach. Jedna wielka klika , kumoterstwo i koligacje rodzinne. Przyjrzeć to się należy pracy funkcjonariuszy straży miejskiej. Wielka filozofia wyznaczyć rejon i kontrolować po kolei piece i stany liczników wody i dokumenty na ilość wywiezionego szamba. Ale po co? Lepiej żyć po staremu i nie widzieć żadnych problemów. 00:31, 20.01.2021
Reskowo wieś 05:55, 20.01.2021
W Reskowie też pala śmieci, aż okna nie można otworzyć bo nie idzie oddychać.. 05:55, 20.01.2021
Hhhhhh08:48, 20.01.2021
Ja się pytam, jak przyjdzie bieda to czym będziecie palić? Rurę z gazem zamkną, pellet będzie drogi, to ja się pytam czym będzie palić? Komu wtedy będzie zależeć na bycie eko? W *%#)!& się poprzewracało i tyle 08:48, 20.01.2021
TY bądź węglomanem19:57, 20.01.2021
do ufajdanej śmierci, ale są tacy, którzy czekają na cywilizowane ogrzewanie, wię niech oni mają taką możliwość.
Dzięki nim, ty też będziesz miał to nasze wspólne powietrze trochę lepsze, pomimo, że chcesz zostać po wieki wieków kopciuchem palącym w kopciuchu węglowo-śmieciowym ! 19:57, 20.01.2021
Hhhhhhh07:54, 21.01.2021
Trasa bo każdego stać na wymianę pieca a później go utrzymanie, ludzie 20, 30. Lat temu żyli dłużej niż teraz a palili węglem drewnem i czym popadnie. Poza tym ty naprawdę liczysz że zawsze będzie cię stać na to eko? Jeszcze przyjdą czasy kiedy własne gacie będziesz palić żeby tylko dzieciakom było cieplo 07:54, 21.01.2021
krowiarz 09:08, 20.01.2021
A może zajrzeć do Kiełpina wieczorem nie da się oddychać 09:08, 20.01.2021
Luksus.10:05, 20.01.2021
Niestety dożyliśmy czasów, gdy to co wydawałoby się ogólnie dostępne (powietrze) zaczyna być dobrem luksusowym, zupełnie jak za czasów PRLu takim dobrem luksusowym był samochód, pralka automatyczna, czy kolorowy TV.
Teraz takim dobrem luksusowym staje sie czyste powietrze, i wszystko wskazuje na to że stać będzie na to ogólnodostepne dobro, tylko najbogatszych.
Gdyby rządzącym zależało na czystości powietrza, już dawno wdrożyłby program, w którym paliwem grzewczym byłby gaz - nie jest to idealne paliwo, ale można dobrze panować nad procesem spalania, niestety to paliwo jest również dobrem luksusowym, bo jest obłożone sporą ilościa podatku i akcyzy.
A wystarczyłoby aby opalanie gazem było w tej samej cenie co weglem, po zdjęciu lwiej cześci podatków byłoby nawet taniej niż węglem czy miałem. Niestety rządzącym nie zależy na tym, abysmy mieli czyste powietrze. Tzn rządowi nie zależy na najbiedniejszych, bo czyste powietrze będzie dobrem luksusowym i już niedługo odczujemy to po kieszeniach. 10:05, 20.01.2021
Nic dodać, nic ująć19:43, 20.01.2021
10/10 19:43, 20.01.2021
Reszta ma oczy zamkn11:30, 20.01.2021
Mieszkam na zamkowej i powiem wam, że Ci kręcący nosem spacerowicze to głównie z osiedla, którzy piec na oczy widzieli tylko w markecie albo na filmie, nie wiem czemu z taką zawziętością próbują walczyć z kominami innych, a nie zainteresują się swoim kominem.
Na os. Wybickiego sa 34 bloki, niech w każdym są 4 klatki po 10 gospodarstw, daje nam to niecałe 400 mieszkań tylko z tego osiedla, a więc 400 małych domków opalanych węglem, tak węglem, bo wasze ciepło bierze się z węgla i miału spalanego w ciepłowni pod lasem, a Wasz komin jest daleko od was i wysoko, więc Wam nie przeszkadza Wasz smród z komina, tylko smród innych, problem w tym, że to ten sam smród. Jak sobie pomnożycie ilość zużytego opału na ogrzanie waszych mieszkań, okaże się, że Wasz komin produkuje więcej trucizny niż te na zamkowej jeziornej i chmieleńskiej razem wzięte. 11:30, 20.01.2021
Czyli powiadasz, że19:26, 20.01.2021
Jeziorna, Zamkowa i Chmieleńska trują Wybickiego, a Osiedle nie pozostaje dłużne i tym samym odpłaca tym ulicom, jooooo ???
Jedni trucuciele trują drugich trucicieli - czyli gniazdo kąsających się wzajemnie żmij.
Fajne jest to nasze zycie tutejsze, oooooooj FAJNE !! 19:26, 20.01.2021
Wincy wyngla, wincy19:41, 20.01.2021
Najlepszy ruski, bo tańszy od polskiego ... wincy, wincy wyngla - nasi włodarze i nasi radni kochają wyngiel i kochają nasze śmieciopały oraz naszą kotłującą miasto kotłownię na wyngiel !!!
SKANSEN pikny, aze sie kurzy wsyndzie. 19:41, 20.01.2021
Reszta ma oczy zamkn07:54, 21.01.2021
@Czyli powiadasz, że
Tu nie chodzi o to, że jeden na złość drugiemu odpłaca, tylko, że Ci krzykacze widzą problem tylko u innych a nie u siebie.
Trujące spaliny z domów jednorodzinnych są złe, bardzo złe, ale trujące spaliny z kotłowni już są dobre?
I nie chodzi tez o to żeby nic nie robić, ale nim tak zacznie jeden z drugim wyrażać swoje zdanie, niech zorientuje się w całości sytuacji, a nie wybiórczo. 07:54, 21.01.2021
Kościuszki12:16, 20.01.2021
Ba Kościuszki blok perełce kopci niesamowicie codziennie 12:16, 20.01.2021
Smog12:47, 20.01.2021
Trzeba palić śmierci!drewno za drogę węgiel też drogi! I pozdro się robi w domu;-) 12:47, 20.01.2021
Fff12:49, 20.01.2021
Trzeba palić śmierci!drewno za drogę węgiel też drogi! I pozodek się robi w domu;-) 12:49, 20.01.2021
Kaszub 112:54, 20.01.2021
Już w pierwszych dniach września 1939 roku w Kartuzach sąsiad sąsiada wydawał gestapo
Widzę że chcecie wrócić do korzeni 12:54, 20.01.2021
Terenia13:35, 20.01.2021
Sprowadzasz Policję lub Straż Miejską demokratycznego państwa do roli gestapo??? Bo ludzie otruwają ludzi? Do szkoły uczyć się 13:35, 20.01.2021
Honia13:53, 20.01.2021
@Terenia, a powiedz mi czy Ty palisz? 13:53, 20.01.2021
Hhhhh16:18, 20.01.2021
Przecież to zdaniem wielu mieszkańców Kartuzy (szczególnie tych z protestów i wizyt Trzaskowskiego ) nie jest kraj demokracji tylko totalitaryzmu to co tutaj się wypowiada za odłamiec 16:18, 20.01.2021
Mam dychawicę19:15, 20.01.2021
oskrzelową, ale nikomu nie powiem, że nie mogę otwierać okna ani wychodzić na zewnątrz, bo wtedy się duszę od sąsiada komina.
Sąsiad obiecał, że kupi mi nagrobek i będzie przynosił kwiatki na mój grób, więc bardzo cierpię codziennie - ale nikogo nie zawiadamiam, że mam krematoryjny komin nad moimi oknami.
Sąsiad mówi, że zbiera na nowego Mercedesa, dlatego MUSI palić śmieciami i miałem węglowym !! 19:15, 20.01.2021
Uuu20:44, 20.01.2021
A więc tak...wystarczy przejść się po Chmieleńskiej, Westerplatte i Prokowskiej ;) Straży Miejskiej życzę powodzenia 20:44, 20.01.2021
Podtruwany20:49, 20.01.2021
W gminie Somonino łatwo wytypować takich podtruwaczy po ilości wystawionych śmieci mieszanych. Dla przykładu rodzina 5 osobowa która raz w tygodniu robi zakupy w sieci sklepów B..... po 2 tyg. wystawia przed dom 1/4 worka śmieci mieszanych, plastików nie generują mimo, że wodę w zgrzewkach kupują.
20:49, 20.01.2021
rettangwal03:50, 21.01.2021
LEEXÍ.NÈŤ - świetnny projekt dla dorrosłych, którzzy chcą znaleźc parrtnera do sseksu 03:50, 21.01.2021
@Mam dychawicę07:55, 21.01.2021
Czym, tudzież jak ogrzewasz swoje mieszkanie, dom? Bo ponoć masz jakieś super ekologiczne nie trujące? 07:55, 21.01.2021
Mam piece23:58, 21.01.2021
kondensacyjne dwutaryfowe oraz kaloryfery olejowe z kablem. Nikogo nie truję ! 23:58, 21.01.2021
@Mam piece09:59, 22.01.2021
Ok, czyli powiedz mi skąd bierzesz energię do zasilania tychże nietrujących źródeł ogrzewania?
Czyżby prąd był z gniazdka a nie z elektrowni węglowej? Skoro nie trujesz, co się dzieje z tlenkami azotu podczas spalania gazu? gdzie go przechowujesz, neutralizujesz? 09:59, 22.01.2021
Marci09:40, 21.01.2021
Witam kolega ma rację osobiście palę drewnem bukowym i dym jest tylko podczas rozpalania co innego sąsiad który potrafi nawet słońce przyćmić a ma nowy piec na węgiel i wiem że faktycznie tak ma tylko węgiel jest z Chin bo nasz jest za drogi jak wiecie a z Chin wiele tańszy co lepsze jak już Polacy dostaną ten wiegel to jeszcze z niego potrafią zrobić więcej dodając asfalt potem żeby jeszcze trochę zarobić trzeba go namoczyć i takim eko można wtedy palić w piecu więc trafia do Kowalskiego i nim pali eko pellet podobna zasada wystarczy dodać do worka 5-10litrow wody i nawet ma certyfikat co lepsze dostaniesz nawet dwa worki gratis przy większym zamówieniu czysty zysk ? 09:40, 21.01.2021
A co 12:07, 21.01.2021
zrobił polski rząd aby polepszyć jakość powietrza w Polsce? Zwiększył podatek od drewna z 8 do 23 %. Niech więcej węgla i śmieci ląduje w piecach. 12:07, 21.01.2021
asla10:44, 05.11.2021
Super. Będę dzwonił ile tylko będzie potrzeba 10:44, 05.11.2021
Ha ha 16:32, 19.01.2021
6 4
Straż miejska nie będzie chodzić piechotą. Nie oni ???? 16:32, 19.01.2021
d/w20:11, 19.01.2021
3 7
100 zł. za każdego złapanego ze śmieciami w śmieciopale albo obok pieca i będą zapier....ć piechotą jak strusie pędziwiatry.
Kilku trucicieli przyłapią codziennie i kabza pęka w szwach. Założymy się ???
Nawet blokady na koła pójdą w odstawkę ..... 20:11, 19.01.2021
A Twoje ciepło skąd 08:47, 20.01.2021
3 1
@d/w
Piec mam w piwnicy, śmieci również mam w piwnicy, w tym samym pomieszczeniu co piec, teraz mam wybudować sobie kolejne pomieszczenie na trzymanie śmieci, nim firma wywozowa mi to zabierze?
Dym nie jest wynikiem tylko i wyłącznie palenia śmieci, kto nie wierzy zapraszam do siebie, pokaże mu, że paląc węglem i drzewem można dymić i śmierdzi, i pokażę, że paląc śmieci wcale nie trzeba dymić.
08:47, 20.01.2021
Wiem, wiem - należys19:03, 20.01.2021
0 0
do tych spryciarzy, którzy segregują śmieci na te do palenia nocnego albo dziennego.
Nic się u ciebie "nie marnuje", bo dokłanie wiesz co ma wywieźć śmieciarka, a co transportujesz kominem.
Oczywiście rozumiem, że nie ma sensu wynosić śmieci na zewnątrz, aby potem znów je targać z powrotem do pieca - to byłaby zbędna, podwójna robota. 19:03, 20.01.2021