Zamknij

PKP PLK deklaruje: będzie można dojechać pociągiem do Kartuz i Somonina

15:07, 01.12.2021 W.D. Aktualizacja: 15:50, 01.12.2021
Skomentuj fot.W.D. fot.W.D.

W przesłanej dziś informacji prasowej PKP PLK zapewnia, że na czas modernizacji linii kolejowej nr 201 będzie możliwość dojazdu koleją z Gdańska do Kartuz i Somonina. Wcześniej pojawiły się informacje, że od połowy marca przyszłego roku do połowy lipca pociągi nie będą dojeżdżać do Kartuz, a pasażerowie będą musieli korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.

O problemach poinformowała Gazeta Wyborcza Trójmiasto  pisząc o wieloletnich opóźnieniach w realizacji ważnych kolejowych inwestycji, a także gigantycznym wzroście ich kosztów. 

W publikacji podkreślono, że z powodu opóźnień w realizacji kluczowych inwestycji powstanie ogromne problemy w ruchu kolejowym w naszym regionie - zarówno towarowym, jak i pasażerskim.

Miałoby to dotyczyć m.in. pasażerów z pow. kartuskiego, bo z informacji GWT wynika, że "od połowy marca przyszłego roku do połowy lipca pociągi przestaną dojeżdżać do Kartuz" i miałaby zostać wprowadzona autobusowa komunikacja zastępca. Problem ma być związany z modernizacją fragmentu linii kolejowej między Glinczem a Kartuzami.

[ZT]37796[/ZT]

W dzisiejszym komunikacie prasowym PKP PLK informuje, że konieczne ustalenie nowego zakresu projektu modernizacji linii 201 i nowych kosztów wymagało zmiany terminów realizacji. PKP PKL podkreśla, że o zakresie oraz szczegółach elektryfikacji wiedzą organizatorzy przewozów pasażerskich i partnerzy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Jak czytamy w informacji na ten temat, przeanalizowany zakres projektu został rozszerzony m. in. o budowę trzeciego toru od Gdańska Osowy do Gdyni, budowę nowego przystanku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana, utworzenie bajpasu od Kiełpinka przez Starą Piłę i Glincz do Kartuz (po liniach nr 229 i 234), jako alternatywnego połączenia Trójmiasta z Kartuzami nie tylko na czas modernizacji linii Maksymilianowo – Gdynia (nr 201), budowę dodatkowego toru na całej długości linii 201 oraz zwiększenie prędkości do 160 km/h na odcinku od Maksymilianowa do Kościerzyny.

Z kolei efektem spotkań z mieszkańcami "były niezbędne modyfikacje zakresu projektu, zwiększenie działań na rzecz bezpieczeństwa, m. in. budowa bezkolizyjnych skrzyżowań nad lub pod torami".

Realizacja projektu zakłada podział linii nr 201 na odcinku Maksymilianowo - Gdynia o długości 170 km na 7 kontraktów realizacyjnych. Prace na kontraktach będą rozpoczynały się sukcesywnie w latach 2023-2024 i kończyły 2026-2027.

I ważna informacja dla pasażerów z pow. kartuskiego:

(...) Będzie możliwość dojazdu koleją z Gdańska do Kartuz i Somonina na czas modernizacji linii 201. W ramach pierwszego z kontraktów - planowanych do ogłoszenia w przyszłym roku – zostanie zmodernizowana linia od Somonina do Kartuz (nr 214). Prace na tej linii mają zakończyć się z początkiem 2024 r. Wówczas zostanie zmodernizowana w pełni linia Kartuzy – Glincz (nr 229) wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej łącznicy (...) - informuje PKP PLK 

Jeżeli chodzi o tzw. bajpas kartuski, który ma stanowić docelowo alternatywne połączenia Gdańska z Kartuzami to, jak informuje PKP PLK, zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2022 r.

- Zakładane efekty będą po wybudowaniu mijanki w Dzierżążnie, modernizacji stacji Kartuzy i budowie nowej łącznicy. Te prace zakończą się z początkiem 2024 r., wraz z pracami na linii Somonino – Kartuzy (nr 214) - podkreśla w przesłanej wiadomości rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

no i Drewkano i Drewka

22 15

ty i ta twoja wybiórcza się nadajecie wiesz gdzie 16:17, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

ZygusZygus

8 2

Na czas przebudowy linii 201 dojazd bedzie. Ale to za dwa lata. Za to na czas przebudowy linii 229 (od marca) dojazdu pociagiem do Kartuz nie bedzie. Oni roboty tam mają tyle ze i rok to za malo - 10 km toru i nowa stacja, nowe mosty, dworce, perony, elektryfikacja... 22:11, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zizizizi

7 1

A jak wygląda sprawa z tunelem pod torami? Kartuzy to wieczne korki i jeszcze przejazd kolejowy do Gdańska i jak uruchomią przejazd do Somonina to będzie jedna wielka masakra 22:54, 01.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zizizizi

0 1

wystarczy uruchomić linie która jest budowana przez las mezowski z wiaduktem nad tą ulicą i żadnych wielkich inwestycji w kartuzach nie trzeba. za wiaduktem rozwidlenie na Gdańsk i Somonino i po sprawie. Pociągi zamiast ruszać w stronę ul. Gdańskiej ruszałyby w stronę Grzybna. 11:07, 02.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KaszebaKaszeba

1 2

Wyborcza i wszystko jasne. G....o Prawda 09:27, 03.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KolejarzKolejarz

0 1

A o Kościerzynie ani słowa? Tam pociągi nie potrzebne??? 12:29, 03.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%