Trwają prace na odcinku bajpasu kartuskiego. Remontowane są między innymi dwa ponad stuletnie mosty w Niestępowie i Rutkach. PKP PLK na swoim fanpejdżu podzieliło się zdjęciami lotniczymi z trasy inwestycji.
W ramach realizacji projektu „Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto” trwają prace budowlane na tzw. „bajpasie kartuskim” oraz na linii nr 229 Kartuzy – Glincz wraz z budową nowej łącznicy w obrębie stacji Kartuzy.
PKP PLK kontynuuje prace torowe i ziemne na całym odcinku bajpasu kartuskiego. Remontowane są też mosty w Niestępowie i Rutkach. To dwa kratownicowe, ponad 100-letnie przeprawy nad Radunią. Most w Niestępowie już kompleksowo wyremontowano, metalową konstrukcję zakonserwowano i pomalowano. Łącznie przebudowanych lub wyremontowanych zostanie 11 wiaduktów, przepustów i mostów.
- Przygotowujemy teren do przebudowy stacji Gdańsk Kokoszki i Stara Piła - informuje PKP PLK.
Wbudowane zostaną tam nowe rozjazdy oraz dodatkowe tory, które umożliwią sprawne mijanie się pociągów.
Poziom bezpieczeństwa zwiększy się w sumie na 7 przejazdach kolejowo-drogowych dzięki nowym sygnalizatorom, oświetleniu, nawierzchni oraz systemowi rejestracji zdarzeń.
- Modernizacja linii nr 201 wraz z liniami stycznymi usprawni połączenia pasażerskie Kaszub z Trójmiastem i Bydgoszczą. Umożliwi przewoźnikom poprawę oferty w połączeniach dalekobieżnych, regionalnych oraz aglomeracyjnych. Zwiększona częstotliwość i punktualność kursowania pociągów pasażerskich przyczyni się do lepszego skomunikowania z innymi środkami transportu. Dobudowa torów poprawi przepustowości linii, po której będzie mogło kursować więcej pociągów pasażerskich i towarowych. Podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów, a port w Gdyni możliwość odprawy większej liczby towarów przewiezionych koleją. Realizacja prac budowlanych w ramach projektu zaplanowana jest na lata 2022-2027 - informuje PKP PLK SA.
OMd12:52, 21.09.2022
Trzecie zdjęcie... wyczuwam, że już niedługo pojawią się żale mieszkańców tych nowych budynków po lewej i prawej stronie wzdłuż linii kolejowej, że mają pretensje, że pociągi jeżdżą po torach, oraz czy by nie mogły w innych godzinach jeździć, bo hałas. O ile te szynobusy nie generują dużego hałasu i drgań, o tyle te towarowe będą im szklanki w szafkach wprowadzać w irytujące dzwonienie ;) 12:52, 21.09.2022
Kartuzyfikator12:52, 21.09.2022
Lepiej mieć w Kartuzach dworzec kolejowy z dwukierunkowym ruchem międzymiastowym, niż jak do tej pory małą stacyjkę końcową. Brawo ! 12:52, 21.09.2022
W końcu14:32, 21.09.2022
To ile mamy opóźnienia ... chyba 3 lata?!
No dobrze ale teraz to się dzieje w końcu. 14:32, 21.09.2022
Perkozki15:02, 21.09.2022
Co z Linią Kartuzy Sierakowice, przez Chmielno?! Ile to ma trwać? Co robi wójt Chmielna w ten sprawie? 15:02, 21.09.2022
Zboj18:11, 21.09.2022
Nic, bo nie ma i nie będzie takiej linii. Linia Kartuzy Sierakowice biegnie przez Łapalice i w najbliższych latach nie będzie remontowana. Nie jest uwzględniona w żadnych planach inwestycyjnych PKP'u w ciągu najbliższych 10 lat 18:11, 21.09.2022
@Perkozki15:41, 23.09.2022
Decydenci nie mogą ruszyć z odbudową istniejącej linii przez Garcz, a Ty chcesz, żeby jeszcze stworzyli nowe tory do Chmielna??
To nierealne, ponieważ jest za duża różnica poziomów, aby powstała linia kolejowa do Chmielna. 15:41, 23.09.2022
Taka Prawda16:57, 21.09.2022
7 0
Ktoś ich siłą zmuszał do budowy domu przy torach? 16:57, 21.09.2022