Zamknij
REKLAMA

Zdrowa dieta odchudzająca – kilka zasad, które uchronią cię przed klęską

10:00, 23.07.2020 | mat.partnera
fot.nadesłane
REKLAMA

Zdrowa dieta może być podstawą naszego dobrego samopoczucia i pięknej sylwetki. Jednak dla wielu słowo „zdrowa” od razu kojarzy się z wyrzeczeniami, wysiłkiem i rezygnacją z dobrego smaku. Inni mogą mieć przykre skojarzenia z głodem i nielubianymi wizytami na siłowni. Faktem jest, że gdy wielu z nas decyduje się na zmianę nawyków żywieniowych, to właśnie dlatego, by pozbyć się trochę tłuszczu i zbudować piękną sylwetkę. I choć same motywacje są nienajgorsze, często całe przedsięwzięcie bierze w łeb przy pierwszych oznakach słabości, gdy wygłodniali rzucamy się na paczkę chipsów. Jak odżywiać się zdrowo, schudnąć i cieszyć się życiem? Podpowiadamy!

1. Ustal swoją motywację

Nie bez powodu, łatwiej jest osiągać cel, kiedy wiemy dokładnie, jaki on jest. W tym procesie może pomóc nam wizualizacja (może zdjęcia z przeszłości czy grafiki z internetu?). Zobaczenie tego, co chcemy osiągnąć, pomoże nam w podejmowaniu codziennych zdrowych wyborów. Pamiętajmy jednak, by nie stawiać sobie niemożliwych celów. Wyglądanie, jak modelki na wybiegach czy instagramowych profilach może być po prostu nierealne, więc nie besztajmy się za zbyt małe postępy. W odchudzaniu powinniśmy być dla siebie najlepszymi przyjaciółmi. Przecież nie chodzi o to, by wyglądać w konkretny sposób, ale by czuć się dobrze we własnej skórze!

2. Jadłospis pod okiem specjalisty

Dużym kluczem do sukcesu jest skonstruowanie jadłospisu pod nasze wymagania, tryb życia, wiek i płeć. W tym zadaniu pomoże nam specjalista (dietetyk, lekarz czy trener personalny). Stworzenie odpowiedniego planu żywieniowego zagwarantuje nam, że wprowadzane zmiany będą dla nas bezpieczne, nie będziemy odczuwać głodu, a dania będą zróżnicowane i pełne składników odżywczych. Posiłki dietetyczne powinny być bogate w witaminy, minerały i zdrowe tłuszcze, białka czy węglowodany. Odpowiednie racjonowanie tych składników pomoże nam w schudnięciu i zachowaniu pełnej energii i radości z życia.

3. Drobne potknięcia nie są zwiastunem klęski

Nie jesteśmy idealni i naiwnie jest oczekiwać, że nasza dieta odchudzająca taka będzie. Drobne potknięcia od czasu do czasu nie znaczą, że jesteśmy beznadziejni i możemy dać sobie spokój z całym tym odchudzaniem. To wytrwałość i wyrozumiałość będą naszymi najlepszymi przyjaciółmi – czekolada raz w miesiącu czy lampka wina na rodzinnych uroczystościach nie zrobi nam krzywdy, a uleganie naszym zachciankom od czasu do czasu uwolni nas od uczucia, że dieta to więzienie. Ważne jest by wiedzieć, że robimy to dla siebie, a równowaga we wszystkim jest zdrowa i konieczna.

4. Aby jeść zdrowo nie trzeba z niczego rezygnować

Lubimy smaczną kuchnię i różnorodność, ale nie jesteśmy zaprawionymi kucharzami? Chcemy odżywiać się zdrowo, ale brak nam czasu na wymyślanie i przygotowywanie receptur? Możemy skorzystać z diety pudełkowej, która jest świetnym rozwiązaniem dla wszystkich, będących na zdrowej diecie. Dania skonstruowane są pod okiem specjalisty, a my możemy wybrać swój jadłospis spośród wielu ciekawych propozycji. Gotowe posiłki będą dostarczane wcześnie rano pod nasze drzwi – my musimy je tylko podgrzać i gotowe! Dieta pudełkowa może być realnym wsparciem przy treningach i w zdrowym trybie życia.

(mat.partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
REKLAMA