Zamknij

Bunt przedsiębiorców także na Kaszubach? "Jesteśmy zdesperowani"

12:46, 14.01.2021 W.D. Aktualizacja: 15:40, 15.01.2021
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. fot.archiwum/W.D. Zdjęcie ilustracyjne. fot.archiwum/W.D.

Rozważamy uruchomienie restauracji od poniedziałku. Jesteśmy już na skraju wytrzymałości, a pomocy nie ma żadnej - mówi właściciel restauracji w Kartuzach. Czy kaszubscy przedsiębiorcy przyłączą się do "buntu", o którym coraz głośniej w całej Polsce?

Przedstawiciele wielu firm branży hotelarskiej, gastronomicznej i turystycznej w różnych regionach kraju zapowiadają otwarcie swojej działalności, wbrew obostrzeniom narzuconym przez rząd. Na Podhalu ruszyła akcja "Góralskie Veto", a w ślad za nią - "Bałtyckie Veto".

W mediach ogólnopolskich oraz na portalach społecznościowych codziennie pojawiają się informacje o firmach, które wbrew zakazom otwierają swoją działalność. Właściciele firm, zwłaszcza ci skupieni wokół akcji "Strajk przedsiębiorców" podkreślają, że wprowadzone zakazy są bezprawne, ponieważ nie można zakazywać prowadzenia działalności gospodarczej rozporządzeniem. Możliwe byłoby to jedynie poprzez wprowadzenie stanu wyjątkowego, a takiego nie ogłoszono od początku pandemii. 

Rozważają otwarcie

W sieci trwa akcja oznaczona hasztagiem #otwieramy - informacje o firmach, które otworzyły swoją działalność pojawiają się na specjalnej mapie. W naszym regionie widać tam już firmy m.in. z Kościerzyny, Trójmiasta oraz z okolic Rumi i Redy. W powiecie kartuskim nie ma jeszcze punktów, które otworzyły swoją działalność wbrew rządowi, ale to może się zmienić

- Rozważamy z żoną otwarcie restauracji od poniedziałku - mówi właściciel lokalu w centrum Kartuz. - Jesteśmy już naprawdę na skraju wytrzymałości. Musieliśmy zwolnić część pracowników, ale przecież nadal mamy do opłacenia rachunki. Miesięczne koszty to około 30 tys. zł. Wydaliśmy już niemal nasze oszczędności zgromadzone przez lata, jesteśmy zdesperowani. Tak naprawdę obojętne są nam już te wszystkie zakazy, groźby i kary. Chcemy po prostu działać i mieć za co żyć. Tym bardziej, że pomocy nie ma żadnej. Nie dostaliśmy nic z tarczy antykryzysowej, a kiedy dziś dopytuję, czy będzie jakieś wsparcie na utrzymanie miejsc pracy, to słyszę w urzędach, że nie ma nawet odpowiednich dokumentów. Czyli mówiąc wprost: nie ma nic.

Nasz rozmówca podkreśla, że zachowanie reżimu sanitarnego w restauracji jest znacznie łatwiejsze niż w dużym zakładzie pracy czy innych miejscach, gdzie gromadzą się ludzie. 

- Przy stolikach siadają przecież po dwie, trzy osoby, najczęściej to członkowie rodziny lub ludzie utrzymujący bliskie relacje - mówi. - Przy stosowaniu dezynfekcji, dystansu stolika od stolika stwarzamy przecież dużo bezpieczniejszą przestrzeń niż na przykład w dużym zakładzie pracy, gdzie kilkadziesiąt osób na raz spotyka się dajmy na to w szatni. 

Inni właściciele lokali gastronomicznych, z którymi rozmawialiśmy są póki co nie zamierzają uruchamiać swoich biznesów. Właściciel restauracji działającej w gminie Chmielno pytany o tę sprawę poinformował, że nie podjął jeszcze decyzji. Z kolei właściciel firmy z branży hotelarsko-gastronomicznej w Kartuzach stwierdził, że nie chce podejmować ryzyka

Nie ma wsparcia

- Kary mogą być dotkliwe i tego się jednak obawiam - mówi. - Rząd "nas załatwił", bo mamy pracowników, którym musimy płacić, mamy do utrzymania obiekty, a nie możemy normalnie pracować. Wsparcia nie ma. Restauracja działa tylko na wynos, co nie pokrywa nam kosztów jej działalności. Zaś hotel funkcjonuje tylko dla osób z listy wynikającej z ustawy, czyli posłów senatorów i tak dalej. 

Zbigniew Jarecki prezes Kaszubskiego Związku Pracodawców pytany o "bunt przedsiębiorców" mówi, że na Kaszubach nie ma jakichś znaczących jego przejawów. 

- Nie mamy sygnałów, by przedsiębiorcy jakoś masowo chcieli otwierać swoje działalności. Ale to nie znaczy, że się temu wszystkiemu biernie przyglądamy - mówi Zbigniew Jarecki. - Marszałek woj. pomorskiego wystosował ostatnio pismo do premiera, że także branża turystyczna na Pomorzu potrzebuje wsparcia. My również jako Związek Pracodawców przygotowujemy swoje stanowisko w tej sprawie. 

[ZT]34064[/ZT]

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(62)

POPIERAMPOPIERAM

72 21

DOSYĆ TEJ ZABAWY W COVIDA 13:33, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

MisekMisek

10 4

A czy Szymich tez jest zdesperowany??? 14:20, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BUNT MINIBUNT MINI

23 38

Jeden czy drugi coś pod nosem a u Drewienki juz BUNT.
jak pan biznesmen nie ma za co życ to mam do odmalowania trochę ścian,dam zarobić.
Który to nic nie dostał z pomocy przedsiębiorcom???Chętnie sprawdzę to 'nic". 14:42, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

wacekwacek

18 10

Jesteś zerem człowieku. Moralnie i intelektualnie. 16:21, 14.01.2021


@Bunt@Bunt

40 11

A to chociaż twoje ściany są do malowania? Czy mieszkasz jeszcze u rodziców i nie chce ci się wałka do ręki wziąć?

Każdy kto prowadził kiedyś jakikolwiek biznes wie co to znaczy. Piep#@#ie o przebranżowieniu można włożyć między bajki. Jak ktoś przez 30 lat prowadził hotel, czy restaurację, to ma nagle zająć się robieniem na drutach czy co? Nie ma co słuchać głiupich trolli tylko robić swoje i tyle. 15:21, 14.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

wacku wacku

7 7

Działalność prowadzę od 1993 roku,ściany są moje.
Wg Ciebie państwo musi mnie utrzymywać jeżeli ja prowadzę działalność? Pewnie drzesz pysk o 500+ a pierwszy byś łapska wyciągał obecnie co?
Gdybym musiał się przebranżowić to bym to zrobił,robiłbym cokolwiek aby być na swoim.
Ale mam pytanie-jakim cudem skoro ktoś 30 lat prowadzi hotel czy restaurację to nie ma pieniędzy na kilka ,kilkanaście miesięcy przetrwania?
Jakim cudem? Wszystko przeżarł ??????
Mnie nauczono aby zawsze mieć pieniądze na "czarną godzinę".
18:40, 14.01.2021


do wackudo wacku

0 0

Ale ile ma trwać według ciebie ta "czarna godzina"? Tydzień, dwa, miesiąc? Ile możesz odłożyć prowadząc małą firemkę? Ile możesz płacić za pracowników, którzy nie pracują, bo nie mogą? Żadna, nawet duża firma nie wytrzyma czegoś takiego na dłuższą metę. Dziwię się, że komuś kto twierdzi, że prowadzi biznes tyle lat trzeba tłumaczyć takie rzeczy. 15:45, 15.01.2021


VETO KASZUBVETO KASZUB

66 8

Zagrożenie jest sztucznie wygenerowane, spotykamy się w dużych firmach, kościołach, sklepach i NIC, nawet w sejmie siedzą jeden na drugim, plują na siebie i też NIC, ale w restauracji gdy stoliki są po dwa metry od siebie zagrożenie jest ogromne?? Oco tu chodzi?? jedynie o dobicie niektórych działalności!!! 15:31, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ŻalŻal

22 10

Ale reżimu sanitarnego nie było i nie ma na Kaszubach. 15:32, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dezynfekcja w restauDezynfekcja w restau

14 41

Chcę zapytać jaką mam pewność, że jak pójdę do restauracji to mam zapewnione bezpieczeństwo?
Rozumiem dezynfekcja stolików, dystans... , a co z filiżankami, sztućcami itd., skąd mamy wiedzieć, że to jest porządnie dezynfekowane i w jaki sposób? Zastanawiam się czy zwykłe mycie wystarcza? Kto to będzie kontrolował, wątpię, że sanepid nadąży. 15:36, 14.01.2021

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

@dezynfekcja@dezynfekcja

35 4

Nie wiem czy słyszałeś o takich urządzeniach jak zmywarka do naczyń. Naprawdę! Jest coś takiego! Wiesz, w razie czego jest ciepła woda i płyn do mycia naczyń. Wyobraź sobie, że też działa! I sanepid nie musi sprawdzać każdego widelca i każdego talerzyka. Cuda nie!? 15:48, 14.01.2021


juju

8 3

Jesteś bardzo tępy.. 16:23, 14.01.2021


HahaHaha

24 2

Jak się boisz to nigdzie nie wychodz . Nikt ci nie każe chodzić do restauracji . 17:56, 14.01.2021


SanepidSanepid

1 4

A wypażarka jest? 19:30, 14.01.2021


Gość.Gość.

2 1

Bzdura! Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat nie słyszałam , aby ktoś zachorował w wyniku nie przestrzegania higieny w restauracji. Widać, że nie znasz się całkowicie na prowadzeniu lokalu gastronomicznego. To też jest wiedza i umiejętność wysokiej klasy. Te lokale, które nie przestrzegają zasad prędko plajtują. A czy kiedykolwiek byłeś na zmywaku? Pomyśl zanim coś powiesz. 10:10, 15.01.2021


PomyślPomyśl

20 6

Niektóre knajpy jeżdżą z garmażem i ciastami po wioskach. Inni tak wymyślą menu, żeby było łatwo wziąć w rękę lub do domu. Niektórzy stawiają ławki i ogrzewacz, by klient mógł poczekać na zamówienie. 15:38, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

sertsert

11 2

Brawo, dziękujemy ci wielki strategu za porady. Ty pewnie też prowadzisz biznes i zatrudniasz kilkunastu ludzi, stąd wszystko wiesz i doskonale sobie radzisz! 16:26, 14.01.2021


KwasKwas

16 8

O co lament. Nasz ukochany rząd się przecież wyżywi. Ci w sejmie np. mają tyle dni pracy w styczniu że za każdy dzień wyjdzie 2000 zł.... A inni niech schudną, bo nasz ukochany rząd dba o zdrowie rodaków, ewentualne zyski pożre podatek, bo przecież ukochany rząd by dbać o nas musi jeść. 16:52, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

polak prawypolak prawy

15 43

Oby was karami zajechali. Najlepiej kasę wziąć z tarczy i jeszcze biznes otworzyć. PAZERNIAKI!!!! 17:02, 14.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

NickNick

9 1

Dadzą Ci 5000 zł i myślą że na rok czasu Ci starczy. G...o prawda. Haracz dla państwa plus opłaty i ledwie tego na 1 miesiąc starczy. Sam mam małą firmę budowlaną i ani złotówki z tarcz nie zobaczyłem. W listopadzie trzeba było działalność zawiesić bo zimą to jedynie remonty i wykończenia, a kto Cię teraz do chałupy wpuści jak każdy ze strachu posrany, że mu obcy do chałupy wchodzi i jeszcze wirusa przyniesie. 21:23, 14.01.2021


gtyyggtyyg

5 0

Takie komentarze mogą pisać tylko frustraci i nieudacznicy. 21:35, 14.01.2021


exeexe

22 34

Skoro chcecie się buntować to oddawać kasę z tarcz!!! 17:04, 14.01.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@exe@exe

9 0

Z jakich tarcz? Przecież masa firm się nie doczekała jeszcze jakiekolwiek tarczy!!! O czym tym bredzisz? 22:10, 14.01.2021


do @exedo @exe

1 4

tia ? a które konkretnie ? bo znam takie co nawet 6 cyfrowe kwoty ściągały. 00:00, 15.01.2021


odpodp

3 0

Co z tego że ty znasz? Fakty są inne 14:02, 15.01.2021


Patrycja 1234Patrycja 1234

22 26

Będąc w niejednej restauracji w czasie poluzowania restrykcji wszędzie były zachowane środki ostrożności, dezynfekcja na każdym kroku. Restauracje faktycznie o to dbały w przeciwieństwie do kościoła bo tam nic nie jest przestrzegane. O co w tym wszystkim chodzi??? 17:30, 14.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

,,,,,,,,,,

10 10

Już Ci odpowiadam. Sukienkowi mogą wszystko,ciemnota musi im kasę przynosić. 18:01, 14.01.2021


DUCHOWNYDUCHOWNY

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JaJa

24 2

Pandemia lęku 17:52, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

10 20

Czy to oznacza bunt przeciw wymogom sanitarnym w Niemczech czy w Wielkiej Brytanii grożą w wysokie kary .W Polsce Marszałek Struk wzywa do łamania prawa.Widać ze Marszałek żyję z prawem na bakier i jest powiązany z mala mafia Trojmiejska. Wczoraj w filmie Latkowskiego Amber Gold zostały ujawnione wątki powiązania świata polityki biznesu prokuratury i sędziów tzw.ręką rękę myje.Dlaczego Redaktor Drewka nic na ten temat nie wspomniał boi się prawdy. 17:54, 14.01.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

#obserwator2#obserwator2

14 1

Może Niemcy i Wielką Brytanię stać na lockdown, bo nas napewno nie. Zapamiętaj sobie że na każdą rządową tarczę Ty się składasz, rząd niema pieniędzy więc rozdaje Twoje, po które już niedługo będzie wyciągał łapy coraz czesciej i przy każdej okazji. 18:24, 14.01.2021


@obserwator@obserwator

7 2

Wychyl głowę po za TVPis , to zaobserwujesz coś więcej 06:49, 15.01.2021


,,,,,,

9 5

A co było pokazane w filmie Sekielskich? Prawo łamie twoje ulubione słońce narodu. 18:04, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ha ha haha ha ha

11 20

oj ci biedni przedsiębiorcy nie można tego czytać. Tyle kasy dostali i ciągle im mało. W firmie u Pana Mielewczyka szukają pracowników proszę firme zamknąć i iść do pracy. 18:13, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

polipoli

3 1

Zawrzyj gębę nieudaczniku 21:38, 14.01.2021


tak taktak tak

13 17

Tarcza numer 1, tarcza 6 i zaraz wchodzi tarcza numer 2 i ciągle mało pracodawcy pandemia jest na całym świecie, a Wy ciągle sie burzycie. 18:16, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Nie nieNie nie

9 0

Niektorych na świecie stać..bo nas napewno nie. Na każdą rządową tarczę Ty się składasz, rząd niema pieniędzy więc rozdaje Twoje. Tym bardziej że rząd rozdał w dużej mierze firmą dla których pandemia nie miała żadnego znaczenia. Mogli dawać tylko tym których zamknęli. 18:30, 14.01.2021


Anti covid Anti covid

16 10

Otwierać Otwierać bo nie ma gdzie jeść wszytko pozamykane wreszcie jacyś normalni ??? 18:22, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do anti covidDo anti covid

4 7

To sobie ugotuj 20:44, 14.01.2021


loplop

8 0

Bunt mieszkańców Kartuz w sprawie drugiego etapu obwodnicy Kartuz. 19:30, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Szatnie?Szatnie?

3 3

W poważnych zakładach szatnie zostały zamknięte. 19:33, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KoniecKoniec

14 6

Mateuszek ani Duduś już tu nie przyjadom. I dobrze. 19:34, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

??

13 6

Otwierać się!!! 19:36, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NadredaktorNadredaktor

10 2

Najbardziej buntują się kontrahenci urzędów nap. budowniczy pancernej kładki rowerowej dla karetek i wozów strażackich na Grzybno. U nas już tak jest że jak sama nazwa mówi kładki rowerowe służą do przejazdu p0jazdów uprzywilejowanych Panie redaktorze i współautorzy artykułu mieszkańców interesują tego typu tematy bo tam są nasze pieniądze 20:07, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Anatol.28 Anatol.28

11 13

Właściwie Mi Was nie żal . Jesteście Mi całkowicie obojętni . Jak Wam dobrze szło to nie słyszałem abyście komuś pomogli. Ani sport lokalny, ani chorzy , ani inni potrzebujący nie zaznali od Was jakiejkolwiek pomocy . Dusigrosze , byle do sie !!! Tak jak Wy Nas tak My Was mamy w poważaniu ! 20:07, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MATEMATE

5 1

Pisanie "Mi" itp. z wielkiej litery to jakieś spaczenie, czy o co z tym chodzi?
Wielu przedsiębiorców wspierało różne sfery życia, wystarczyło się przyjrzeć. To ludzie, dzięki którym Wasze gminy się rozwijają. Ale nie, trzeba okazywać ból wynikający z zazdrości! 10:47, 15.01.2021


OlaOlaOlaOla

12 2

O co chodzi? O to, co nasi politycy powiedzieli - Nowy Ład Gospodarczy. Czyli krótko mówiąc - drugie Chiny. Zero własności prywatnej, wszystko państwowo - korporacyjne. A Ty haruj za michę ryżu - ale tylko jak będziesz posłuszna reżimowi, bo jeśli nie - zdychaj z głodu. Polecam poczytać o systemie kontroli obywateli w Chinach, o systemie państwa. Dlaczego tak szybko pozbyli się wirusa? Przypadek? No nie - wszystko było zagraniem politycznym. Za chwilę usłyszymy, że u nich wszystko działa tak dobrze i u nas też tak trzeba. Ludzie nie myślą. Łatwiej w totolotka wygrać szóstkę niż umrzeć na koronkę. 21:11, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jasiek KiklaJasiek Kikla

10 2

I bardzo dobrze. Starczy już tego trzymania za mordy. 21:16, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo Brawo

3 8

Brawo pis tak trzymać przecież Kaszubi sami ich wybrali i co teraz lament hahaha to wam dobrze 21:21, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Karina.Karina.

7 3

Prawem cytatu:


Nam szczepić się kazano, propagandą grzmiało
z każdego odbiornika dzień cały, noc całą.
Stręczyła każda sitwa i każda koteria,
i lisek, i stokrotka, torbkiewicz, mizeria,
i z mądrych te najmędrsze głowy, i półgłówki,
z każdej szafy, spod łóżka, zza pieca, z lodówki,
gdzie nie spojrzeć, do której dostroić się stacji,
widmo krąży nad światem, widmo segregacji.

Chociaż w świecie szaleje najmodniejsza z chorób,
wciąż nie brak egoistów, bezdusznych potworów,
którzy liczby pędzące przez ekranu paski
rozbierają na części i zdzierają maski.
W takt opinii ekspertów nie chcą karnie kroczyć,
ekspertyzy by chcieli zobaczyć na oczy.
Płaskoziemcy, foliarze i onuce ruskie,
kołtuny, co to teczkę nosiły za Tuskiem.

Wszystkich trzyma w uścisku swą żelazną łapą
coraz bardziej rosnące w potęgę GIS’tapo.
Uderza i się cofa, zaostrza, luzuje,
zaleca, karać każe, zamyka, rujnuje.
W dyskotekach i w sklepach urządza łapanki,
wyciąga swoje macki po dziecięce sanki.
Straszne miota pociski, straszne czyni znaki
tu trzydzieści tysięcy, tam osiem lat paki.

A wszystko to dla zdrowia, wszystko dla higieny,
tyrania sanitarna wkracza w każdy przemysł.
Dystansuje, odkaża, nakłada kagańce,
coraz nowe szturmuje i zdobywa szańce,
dom powoli oplata swą siecią pajęczą.
Toż oni nie odpuszczą, oni się nie zmęczą,
ani po siódmej fali, ni po czwartej dawce,
bo mają dla ludzkości komunizm w strzykawce.

I będą komunizmem wyszczepiać narody,
i będą do cyfrowej zaganiać zagrody,
i będzie ciągle rosnąć w potęgę GIS’tapo,
i będzie dla tonących betonowy kapok.
I będzie na dzień każdy statystyka nowa,
aż zniknie na komunizm odporność zbiorowa.
Takie wizje przyszłości jawią się złowieszcze,
jeśli im pozwolimy zaciskać te kleszcze.

21:22, 14.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

#Karina#Karina

2 1

Pięknie opisana obecna sytuacja. Brawo, moje pokłony. 21:43, 14.01.2021


na hasłona hasło

3 2

Podobno jakaś knajpa w Gdańsku się otwiera i na hasło *%#)!& p*s można dostać 10 proc. rabatu ? 22:40, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan KowalskiJan Kowalski

10 5

Ok otwierajcie knajpy ale jak zachorujecie to sie leczcie w domu a nie wydzwaniajcie po pogotowie cwaniacy tylko dajcie i dajcie to jeden z drugim nic przez tyle lat nie zaoszczedził 23:34, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeoLeo

4 3

W sytuacji w jakiej jesteśmy niestety nie ma dobrego wyjścia a więc uważam niech każdy robi to co mu sumienie podpowiada.
Jest takie powiedzenie
Jak byś się nie obejrzał do tyłu
To zawsze będzie *%#)!& 23:52, 14.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Załamana kelnerkaZałamana kelnerka

10 5

Czytając wszystkie niżej zamieszczone komentarze, cisną mi się na usta same najgorsze określenia. Nie jestem w stanie pojąć dlaczego w ludziach jest tyle jadu. Prowadzenie restauracji nie jest tanim interesem, pieniążki z tarcz może były może nie, ale jako pracownica gastronomii sama mam tego dosyć. Mam dosyć tego, ze nagle z dosyć sporej wypłaty od października ledwo udaje mi się wiązać koniec z końcem. Wiem ze ciężko jest pojąć powagę sytuacji jeżeli sami się w niej nie znajdziemy, ale obostrzenia spowodowały mniej pracy, mniej godzin oraz mniej chęci. Szczerze to polecam spotkać się i porozmawiać z kimś kto w gastronomii pracuje. Zapytajcie kelnera lub kelnerkę, recepcjonistkę, recepcjonistę albo chociaż panią która sprząta w takim miejscu- JAK ODNAJDUJE SIĘ W CAŁEJ TEJ SYTUACJI? I zamiast *%#)!& o „dusigroszach” czy oszustach pomoglibyście zamawiając chociaż frytki z lokalnej restauracji. 01:39, 15.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kelner oberKelner ober

6 0

Trochę byłych naczelników trochę byłych ormowców dzisiaj pracuje za elity. Część usadowiła się u władzy a druga grupa w biznesie więc się dziwicie takim wspólnym apelom. Co gorsze dochodząc do władzy podszywali się pod nasze wartości. Dzisiaj aby się utrzymać przy niej i przy kasie zniszczą każdą wartość bo jedyną zasadą jest być przy forsie a rozwijać się mają oni a nie społeczeństwo 09:27, 15.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

John John

4 7

Jakoś w całej Unii obywatele stosują się do zasad, a w Polsce anarchia. Znaleźli się prawnicy od siedmiu boleści. Rozporządzenie im nie pasuje, a nawet nie potrafią rozróżnić aktów prawnych. 10:27, 15.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@John@John

2 2

Bo w innych krajach UE przedsiębiorcy i ludzie, którzy nie mogą zarabiać w tym czasie dostają POMOC. I to natychmiast po ogłoszeniu obostrzeń. A u nas? Obostrzenia ogłasza się na konferencji prasowej, a potem do tego pisane są dokumenty. A gdzie jest wsparcie dla firm, które nie mogą działać? U nas nie ma nic. A wiesz dlaczego? Bo kiedy inne kraje robiły sobie oszczędności, nasi "geniusze" z "żondu" postanowili przepuścić wszystko na prawo i lewo. Dziś mamy skutki. 14:58, 15.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzy 222Kartuzy 222

3 0

Dlaczego niektórzy kłamią przecież dostali po 2 miliony i to hotel w Kartuzach 21:52, 16.01.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zzz1zzz1

0 0

a widzisz, a do mnie do firmy przyszedł przekaz 2200 zł po jakiś osimu miesiacach od zlozenia wniosku, takich firm są setki tysiecy, a te 2200 zł postojowego to chyba na obiad dla pracowników zeby był przez tydzien, reszte miesięcy mają sobie radzic sami. Ograniczenie produkcji o 40-45% zwolnienie załogi 30%, reszta leci na minimalnym wynagrodzeniu, częśc sama zrezygnowała z pracy. 09:44, 21.01.2021


BezprawieBezprawie

0 0

@John
Tylko różnica jest taka, że tam władza, wprowadza stan wyjątkowy i na jego podstawie może ograniczać swobody, u nas wprowadza się ograniczenia, bez podstawy prawnej.
Konstytucja gwarantuje każdemu pewne prawa i przywileje, w tym swobodnego prowadzenia działalności gospodarczej, a tu przyszedł jakiś cieć z rządu, napisał sobie na kolanie, że zabrania prowadzenia działalności gospodarczej bez wprowadzenia ograniczenia swobód, które dopuszcza konstytucja. Nie mozna rządzić na zasadzie, "nie, bo nie" bo ja tak mówię i koniec. Na to sa akty prawne, na to jest ustawa zasadnicza, która reguluje takie sprawy, u nas zlewka totalna przez rządzących na nawjazniejszy akt prawny. 09:41, 21.01.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%