Spółka NB Tricity zgłosiła we wtorek gotowość do uruchomienia I etapu systemu roweru publicznego MEVO. Jeśli odbiory zakończą się pozytywnie, będzie można korzystać z jednośladów. Jak poinformował w poniedziałek Dziennik Bałtycki, na spółkę NB Tricity została nałożona kara umowna w wys. prawie 1 mln zł za opóźnienia.
Pierwszy etap Systemu Roweru Metropolitalnego miał ruszyć w grudniu, potem w styczniu. Rozruchy testowe zakończyły się wówczas brakiem odbioru - problemem okazała się m.in. aplikacja czy system naliczania opłat. Firma NB Tricity twierdziła, że uwagi Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot wynikały z różnic interpretacyjnych - niektóre z nich nie miały "wyraźnego oparcia w umowie". Jak poinformował w poniedziałek Dziennik Bałtycki, OMG-G-S nałożyła na wykonawcę karę umowną w wysokości prawie 900 tys. zł za opóźnienie w uruchomieniu systemu.
"Jesteśmy pewni, że MEVO spełni oczekiwania"
Według najnowszych informacji, spółka NB Tricity, zgłosiła wczoraj gotowość do uruchomienia I etapu MEVO. Oznacza to formalne rozpoczęcie odbiorów. Po ich zakończeniu ze skutkiem pozytywnym, system roweru metropolitalnego zostanie uruchomiony. W najbliższych dniach testy przejdzie na razie 1224 rowerów i 660 stacji. Najważniejszym elementem tego procesu będzie przeprowadzenie rozruchu testowego, czyli sprawdzenie funkcjonowania systemu w warunkach możliwie zbliżonych do tych, w jakich będzie docelowo funkcjonował.
- Jesteśmy przekonani, że już wkrótce będziemy mogli oddać użytkownikom ten unikalny na skalę światową system. Ostatnie dni spędziliśmy intensywnie testując jego funkcjonalności. Jesteśmy pewni, że MEVO spełni oczekiwania użytkowników – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska.
- Skrupulatnie testujemy ze specjalistami wszystkie funkcjonalności systemu. Będzie on funkcjonował przez 6,5 roku, chcemy być pewni, że spełni oczekiwania użytkowników – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Największy system roweru publicznego w Europie
Docelowo na terenie 14 miast i gmin dostępnych będzie 4080 rowerów. Będą z nich mogli korzystać mieszkańcy i turyści odwiedzający Gdańsk, Gdynię, Sopot, Tczew, Puck, Redę, Kartuzy, Sierakowice, Somonino, Stężycę, Władysławowo, Żukowo, Pruszcz Gdański i Rumię. Dzięki zastosowaniu technologii IV generacji rowery będzie można wypożyczać i zwracać zarówno na położonych w kluczowych punktach miast stacjach, jak i poza nimi.
MEVO będzie jednym z pierwszych w Polsce całorocznych systemów rowerowych. W okresie zimowym liczba rowerów będzie mniejsza, nie znikną one jednak z ulic. Jak informuje Nextbike - MEVO to największy w Europie system roweru publicznego w całości składający się z rowerów elektrycznych. Oznacza to, że silnik weźmie na siebie tyle wysiłku, ile włoży rowerzysta. To szczególnie wygodne przy ruszaniu, nabieraniu prędkości i podjazdach pod górę.
Aż przebieram nogami14:48, 13.02.2019
1 0
z niecierpliwości, aby wreszcie zostać zelektryfikowanym cyklistą .... 14:48, 13.02.2019
Cyklista10:04, 14.02.2019
0 0
Uważaj żeby przebicia z siodełka nie było.Generalnie bardzo popieram pomysł,tylko jak się sprawdzi w użyciu,bo początki trudne. 10:04, 14.02.2019
Cyklistka16:49, 17.02.2019
0 0
Sprawdzają się wszędzie na świecie oraz w Polsce, to i u nas się sprawdzą. My też mamy dwie nogi ( i głowę myślącą podobnie). 16:49, 17.02.2019
ater10:01, 02.03.2019
0 0
Mevo nie ruszy jeszcze przez długi czas. Jak ruszy to w tym samym dniu padnie aplikacja. Skończy się na tym, że spółka ogłosi bankructwo. 10:01, 02.03.2019