Popularność MEVO zaskoczyła samych operatorów systemu. - Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia - informowano w sobotę wieczorem. Okazało się, że w niedzielę nie można było wypożyczyć roweru, ponieważ operator musiał odbudować bufor naładowanych zapasowych baterii.
- Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informował operator systemu roweru metropolitalnego.
W tym czasie operator, dzięki zapewnieniu dodatkowych przyłączy do ładowania baterii, odbudować miał bufor naładowanych zapasowych baterii niezbędnych do funkcjonowania systemu. Dwukrotnie zwiększono moce przerobowe zarówno pod względem liczby załóg wymieniających baterie, jak i stacji ładowania.
W pierwszych dniach funkcjonowania systemu wypożyczeń było o wiele więcej, niż pierwotnie zakładano. Do północy z piątku na sobotę rowery wypożyczono ponad 38 tysięcy razy, średnio prawie 11 tysięcy razy na dobę. Oznacza to, że każdy rower był wypożyczany średnio niemal 9 razy na dobę – znacznie więcej, niż pierwotnie zakładano.
Jak informuje Nextbike głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Punkt ładowania w Gdańsku okazał się niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie.
- Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce – mówi rzecznik Nextbike Polska Marek Pogorzelski.
Problemem nie było dostarczanie i wymienianie baterii, ale ich ładowanie. W sobotę, 30 marca uruchomiono nowy punkt ładowania w Ergo Arenie na granicy Gdańska i Sopotu. Posiada on bardzo wydajne i dostępne przyłącza energii elektrycznej. Dzięki stacjom ładowania w Ergo Arenie i na stadionie w Gdańsku operator będzie w stanie ładować ponad tysiąc baterii dziennie. To dwa razy więcej niż do tej pory.
W związku z tym, że system był nieaktywny przez dobę, ważność wszystkich wykupionych abonamentów zostanie przedłużona o 2 dni.
Może14:20, 01.04.2019
Nie możemy sobie poradzić z ładowaniem akumulatorów w rowerach, a co dopiero w samochodach elektrycznych, gdzie przyłącze elektryczne do jednego autka to tyle co sto tych rowerów.
Ci, którzy chcieli skorzystac z roweru w weekend, troche sie zniechęcili, co im da przedłużenie o dwa dni w dni robocze? Gdyby to było jeszcze w wakacje albo inne dni wolne od pracy. 14:20, 01.04.2019
Obserwator116:29, 01.04.2019
????????????Dobre ???? ???? ???? 16:29, 01.04.2019
haha18:33, 01.04.2019
śmiech na sali - i na to poszło tyle kasy ŻENADA 18:33, 01.04.2019
Takie same korki00:06, 02.04.2019
jak przy pincet + rok temu ... 00:06, 02.04.2019
Ella19:18, 01.04.2019
Dobrze że mi mocy przerobowej starczyło na wzięcie tej ogromnej kasy z UE :)
Ten MEVO to Miś na miarę naszych możliwości! i to nie jest nasze ostatnie słowo! 19:18, 01.04.2019
kierownik szaletu21:10, 01.04.2019
100/100
Propaganda jak za Gomułki. 21:10, 01.04.2019
Dyrektor kibla00:21, 02.04.2019
Bierz swojego Rometa i jazda... Zuuuuuum !! 00:21, 02.04.2019
Yogi20:48, 01.04.2019
Chyba sobie wypożyczę tą mewę!!!!zobaczę jak ona fruwa!!!! 20:48, 01.04.2019
SCE21:23, 01.04.2019
Dlaczeg Chmielno nie jest w systemie? Biała plama 21:23, 01.04.2019
ręce opadają22:27, 01.04.2019
można powiedzieć że mamy zimę, ciekawe jakie cyrki będą latem. Co mnie obchodzi Gdańsk ? !!
Swoją drogą, kto to projektował skoro nie przywdział tak podstawowych rzeczy ? ile trzyma jedna bateria ? bo zaraz wyjdą ciekawe kwiatki...
22:27, 01.04.2019
Bateryjka 9 volt00:12, 02.04.2019
w zapasie .. Bardzo przydatna gdy nogi martwe ! 00:12, 02.04.2019
??????06:25, 02.04.2019
Czy to na Prima Aprilis? Jak można nie przewidzieć, że rowery będą używane? To od czego one są? 06:25, 02.04.2019
Pedały działają08:04, 02.04.2019
doskonale, ale wielu woziło się jak na motorynce, nie pedałując, dlatego wykończyli wspomaganie elektryczne. 08:04, 02.04.2019
Widziałam wielu08:12, 02.04.2019
1 0
jeżdżących bez pedałowania (a to przecież jest ROWER, a nie motorynka), dlatego baterie siadły szybko. 08:12, 02.04.2019