Zamknij

PKM bije rekord. Kartuską linią podróżowało najwięcej pasażerów w historii

11:03, 19.11.2019 M.Dz./info:pomorskie.eu Aktualizacja: 11:37, 19.11.2019
Skomentuj fot. M.Dzienisz fot. M.Dzienisz

Październik 2019 r. okazał się rekordowy dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - po raz pierwszy liczba pasażerów przekroczyła 400 tys. Na odcinku kartuskim podróżowało aż 104 tys. pasażerów - najwięcej w historii linii.

Ze wszystkich połączeń systemu PKM skorzystało w październiku 2019 r. 414 100 pasażerów. To pierwszy miesiąc w historii, w którym liczba podróżujących Pomorską Koleją Metropolitalną przekroczyła 400 tys. To historyczny rekord - podkreśla Pomorski Urząd Marszałkowski.

To bardzo dobry wynik. Dla porównania w październiku 2018 r. pasażerów było ok. 372 tys. W rekordowym październiku aż 104 tys. osób to podróżni odcinka kartuskiego. To również najwięcej w historii linii – cieszy się Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Dodajmy, że w październiku 2016 r., rok po uruchomieniu linii Kartuzy-Gdańsk, podróżowało nią "zaledwie" 30 tys. pasażerów. Po trzech latach jest ich trzy razy więcej, a liczba pasażerów rośnie rok do roku. W ciągu czterech lat z pociągów skorzystało ponad 10 mln pasażerów. Wzdłuż linii kolejowej rosną nowe osiedla, a przy stacjach powstają węzły integracyjne.

fot. pomorskie.eu

– Dziękujemy wszystkim mieszkańcom, którzy tak chętnie korzystają z linii PKM. Wynik ten, traktujemy nie tylko jako sukces, ale również jako wyzwanie, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu – podkreśla Mieczysław Struk.

Jednym z takich działań, było uruchomienie w październiku dodatkowych kursów między innymi z Gdyni do Gdańska i do Kartuz. Ponadto, najbardziej popularny pociąg na linii, który odjeżdża ze stacji Kartuzy o godzinie 6.36, obsługiwany jest przed dwa szynobusy.

(M.Dz./info:pomorskie.eu)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

lolololo

19 1

Jak " kiedyś" PKM dojedzie do Sierakowic to będzie o wiele więcej pasażerów. A te szynobusy są za małe, Pimpulsy 5 członowe powinny już dawno u nas jeździć do Kartuz, a potem dalej do Sierakowic. 11:47, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

KiedyKiedy

12 1

będzie jeździć do Sierakowic???!Dworzec jest, pociągu nie ma, tylko obietnice cały czas są dawkowane mieszkańcom przez różnych polityków. 11:53, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

... ...

4 1

Ile to jest roboty żeby te tory zrobić do Sierakowic. Jeszcze sobie poczekamy 12:48, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PytaniePytanie

10 7

Co z tego? Przecież co roku jest kolejny rekord, a pociągi nadal jeżdżą w sposób nieżyt korzystny. Jeszcze jakkolwiek można zrozumieć, że jeżdżą co godzinę, ale żeby jadąc do Gdańska Głównego trzeba było się przesiadac? SKM nie jest dobrze skomunikowana (poza porannymi godzinami szczytu), więc podróż Kartuzy-Gdansk Główny to często niespełna 2h. Podobnie jest z powrotnymi dojazdami w weekend. Ostatni pociąg z Gdańska odjeżdża tuż po 21, dojeżdża do Wrzeszcza, nastepuje półgodzinna przerwa i odjazd PKm o 21:46 w kierunku Kartuz (tyle że jeszcze w Żukowie trzeba się przesiąść!). Czyli Gdansk GL - Kartuzy to niespełna 2h i 2 przesiadki. SKANDAL! Po co pisać o tych rekordach, skoro one w żaden sposób nie przekładają się na poprawę komfortu podróżnych? 14:38, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OdpowiedzOdpowiedz

5 5

Ja dojeżdżam samochodem ... dzisiaj rano do Gdańska niespełna 1:30 trochę lepszy ...
A z drugiej strony gdyby te 104 tysiące przesiadłoby się na samochody to.... brrr 2:40 byłoby mało.
A ja też uważam że pociągi powinny podjeżdżać pod dom ... a najlepiej do Dużego Pokoju żeby w klapkach można było wchodzić do wagonu. ... taaa to skandal !
14:58, 19.11.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do wyzejDo wyzej

4 1

Nie wiem po co ironizujesz! Taka jest prawda, że PKMki jeździli Gdańsk Gl - Kartuzy w 1h 10 minut, a od ponad roku to trwa czasem ok.2h i minimum 1 przesiadk (czasem 2). Skoro było dobrze to dlaczego zostało to zepsute, tym bardziej że jest olbrzymie zainteresowanie... 15:50, 19.11.2019


Jest POPYT ...Jest POPYT ...

1 0

to będzie i PODAŻ. Trochę cierpliwości !! Po zelektryfikowaniu trasy częściej kolejka będzie czekała na pasażerów, niż jak obecnie pasażerowie na kolejkę. Serwus, nie bądź nerwus ! 05:41, 20.11.2019


KcKc

7 0

Zrobcie rozkład do Kościerzyny dla ludzi... to zobaczycie jaki wzrost będzie 15:07, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kotekhkotekh

8 0

wlaśnie, czemu nie ma pociągu z Kartuz do Kościerzyny przez Somonino co najmniej 4 powinny jeździć 18:14, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xxxx

8 0

liczba pasażerów wzrasta, a pociągi tej samej wielkości , jest ciasno 18:35, 19.11.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Małe zestawienie:Małe zestawienie:

4 0

Mieszkam w Gdańsku-Łostowicach, zaś pracuję w Gdańsku-Oliwie. Tramwajem #2 jadę 60 minut, czyli tyle samo co z Kartuz do Wrzeszcza. Mój tramwaj też kursuje z podobną częstotliwością jak PKM-ka i też w godzinach szczytu jest przepełniony.
Pytanie: czym górują Łostowice nad Kartuzami w sensie komunikacji ??? Wydaje mi się, że niczym. Dzielnica Kartuzy jest podobna do dzielnicy Łostowice. 05:16, 20.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gluś Gluś

1 1

Twoja dzielnica Łostowice góruje tym, że ludzie są pojętni i rozumni co do komunikacji, i wiedzą że komunikacja publiczna to nie jest salonka na szynach. Kaszubi z Kartuz, tego nie są w stanie ogarnąć i chyba im się to nie uda. Tak samo jak to, że PKM nie jeździ obecnie do głównego z powodu remontu dworca... no ale jak to mówi klasyk: ja proszę Pana to mam bardzo dobre połączenie... ☺️ 00:14, 21.11.2019


MKMK

2 0

Brakuje tradycyjnych pociągów (lokomotywa+wagony) ponieważ autobusy szynowe nie nadają się na trasy o dużych potokach podróżnych dlatego przydałyby się w szczycie takie pociągi gdyż w szynobusach jest ciężko.
Co do Sierakowic uważam że powinno się zreaktywować do Lęborka 12:03, 25.12.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%