Zamknij

Pomorska Rada Oświatowa sprzeciwia się represjom wobec uczniów i nauczycieli

15:20, 05.11.2020 M.Dzienisz/info: mat.pras. Aktualizacja: 16:00, 05.11.2020
Skomentuj fot. archiwum/Magda Dzienisz fot. archiwum/Magda Dzienisz

Członkowie Pomorskiej Rady Oświatowej wyrażają oburzenie poleceniu ministra Przemysława Czarnka, nakazującemu kuratorom oświaty zebranie w trybie pilnym informacji o wychowankach i pracownikach szkół, którzy brali udział w ostatnich protestach. Rada zapewnia, że każdy represjonowany będzie mógł liczyć na jej wsparcie.

Ministerstwo Edukacji Narodowej we wtorek opublikowało oświadczenie, w którym grozi "konsekwencjami" nauczycielom, którzy brali udział w protestach po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji lub "namawiali" do tego uczniów.

- Mamy sygnały, że niektórzy nauczyciele namawiali uczniów do udziału w protestach. Naszym obowiązkiem jest natychmiastowa reakcja na takie informacje. Zgodnie z zapowiedzią poprosiliśmy kuratorów oświaty o sprawdzenie, czy takie sytuacje miały miejsce w ich regionie i jaka była na nie reakcja dyrektorów szkół. Jeżeli potwierdzi się, że niektórzy nauczyciele namawiali uczniów do udziału w protestach lub sami brali w nich udział, powodując zagrożenie w czasie epidemii i zachowując się w sposób uwłaczający etosowi ich zawodu, będą wyciągnięte konsekwencje przewidziane prawem. Nie ma także naszej zgody na zachęcanie dzieci oraz młodzieży do chuligańskich i wulgarnych zachowań. Nie ma zgody na to, aby uczniowie zachowywali się w taki sposób - brzmi komunikat.

"Oburzające piętnowanie nauczycieli i uczniów"

Pomorska Rada Oświatowa uznała polecenie ministra za próbę wywierania presji, kierowania gróźb oraz ograniczania praw obywatelskich i wolności należnych nauczycielom i uczniom. Jednoczenie doceniła działania młodego pokolenia Polaków, które z wielką determinacją wyraża swoje stanowisko i domaga się wyeliminowania z przestrzeni życia społecznego postaw ksenofobicznych, rasistowskich i homofobicznych.

Działania ministra nie wpisują się w misję i rolę, jaką ma do spełnienia – komentuje Mieczysław Struk, marszałek województwa i członek rady. – Oburzające jest piętnowanie nauczycieli i uczniów za wyrażanie swojego zdania i prezentowanie obywatelskiej postawy. Widać, że to uczniowie sumiennie odrabiają lekcję, uważanie obserwując to, co się dzieje i wyciągając własne wnioski. A przecież właśnie o to chodzi w edukacji. Ministerstwo takim zachowaniem podważa sens swojego istnienia.

Pismo zostało wysłane do ministra edukacji 5 listopada 2020 roku. 

Treść pisma:

fot. nadesłane

Petycja o odwołanie Ministra Edukacji

Z kolei środowiska akademickie sprzeciwiają się pełnieniu przez Przemysława Czarnka funkcji Ministra Edukacji i Nauki. Twierdzą, że swoją postawą oraz wypowiedziami jeszcze sprzed nominacji na ministra wzbudzał liczne kontrowersje natury etycznej.

- Jednak w ostatnim czasie, już po nominacji, dopuścił się wypowiedzi, które nie tylko naruszają podstawową wolność myśli i postaw, winną cechować środowiska akademickie, ale również noszą wszelkie znamiona instytucjonalnego szantażu, skierowanego przeciw polskim uczelniom - piszą. 

Domagają się od władz państwowych natychmiastowego zdymisjonowania ministra Czarnka i wyznaczenia na stanowisko Ministra Edukacji i Nauki osoby rozumiejącej podstawowe standardy demokratyczne i cieszącej się szacunkiem i uznaniem w środowisku naukowym.

Pod tym linkiem można zapoznać się z petycją i podpisać się pod nią: 

https://www.openpetition.eu/pl/petition/online/petycja-o-odwolanie-ministra-edukacji-i-nauki-przemyslawa-czarnka?fbclid=IwAR15OoeXxlGsSPfHfMzoNBkn7p7Znw_43GlRIaW9L2sPvyIftc8AqHAD3CA

(M.Dzienisz/info: mat.pras.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(86)

JanekcJanekc

43 28

Konsekwencje muszą być. Dzieci niemogą być wykożystywane 15:57, 05.11.2020

Odpowiedzi:13
Odpowiedz

odpowiedzodpowiedz

20 29

Chyba wykoRZystywane! Dzieciaki i młodzież pokazuje, że na szczęście nie są wykorzystywane. Mają swój rozum i robią to, co uważają za słuszne!!! Brawa dla nich! Super, że tyle lat religii nie sprawiło, że mają wyprane głowy. 16:11, 05.11.2020


@odpowiedz@odpowiedz

21 9

zgadza się, już zauważyli że lewica i platforma ich wykorzystała. 16:32, 05.11.2020


KladziaKladzia

23 9

Z tym rozumem to bym nie przesadzał. Bo większość z nich nie pojmuje co to odpowiedzialność za powołanie nowego życia, oraz co się z tym wiąże. Bo póki co to ich postulaty przedstawiają ciążę jako ciężką chorobę a nie coś wyjątkowego. 16:48, 05.11.2020


@Janekc@Janekc

16 9

"Konsekwencje muszą być. Dzieci niemogą być wykożystywane"
No ciebie to ktoś poważnie wykorzystał jak widać bo nawet nie potrafisz pisać po polsku. 17:33, 05.11.2020


Jadwiga WspaniałaJadwiga Wspaniała

10 6

Konsekwencje? Ty to się nie wypowiadaj, bo błędy przerażają! 18:20, 05.11.2020


Do KladziDo Kladzi

7 14

Kladzia - zauważ, że to TY tak sądzisz, że powołanie życia to coś wyjątkowego. To Twoje PRYWATNE zdanie, które NIE MOŻE wyznaczać tego, co inni mają myśleć. Bo dla kogoś może to być proces biologiczny, jak każdy inny, który odbywa się w ciele. Tym sposobem można stwierdzić, że np. trawienie też jest wyjątkowe. To Twoje zdanie, masz do niego prawo, ale nie narzucaj, że młodzi ludzie (albo ktokolwiek inny) ma myśleć to, co Ty. 18:39, 05.11.2020


KladziaKladzia

13 4

Mówisz proces biologiczny jak każdy inny... a więc dla tych osób ciąża to coś jak sr.a.nie w ubikacji. I tak też mają zamiar traktować kolejne życie, jak gówn.o.
Jeśli tak będziemy wartościować istnienie ludzkiej istoty, to w krótkim czasie zwierzęta nas zawstydzą, tym jak postepują ze swoim potomstwem. 19:13, 05.11.2020


Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

12 4

@Do Kładzi, godz. 18:39,
Wg Ciebie Kladzia nie ma racji? - Uważasz, że ciąża (CUD NOWEGO ŻYCIA!) to ciężka choroba?? Czyli, to że żyjesz zawdzięczasz... CIĘŻKIEJ CHOROBIE RODZICÓW, A NIE ICH MIŁOŚCI...???! 19:24, 05.11.2020


do wyzejdo wyzej

4 10

Uważam, że każdy ma prawo do swojego zdania, natomiast moje, prywatne, osobiste zdanie nie może wyznaczać innym tego, co mają myśleć. Dla Ciebie ciąża to cud nowego życia - super! Nie neguję tego! Dla kogoś innego ciąża to może być efekt uboczny seksu! Też ma prawo do takiego zdania! Przypominam, że niestety nie ma 100% skutecznej antykoncepcji, bo na pewno odpowiesz, że trzeba było się zabezpieczyć. Dla kogoś innego ciąża to może być efekt gwałtu. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, bo ciąża nie zawsze powstaje z miłości, jak utopijnie twierdzisz! 19:33, 05.11.2020


Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

7 4

Jestem katolikiem i z powodzeniem stosuję w małżeństwie metodę dwuwskaźnikową. Jestem przeciwny antykoncepcji. Tak na marginesie - 100%-wa antykoncepcja, to aborcja i m.in. dlatego tak walczą o nią zwłaszcza... mężczyźni-egoiści, bo tylko wtedy mogą się poczuć w pełni ...wolni... od odpowiedzialności. Aborcja to prawdziwy przemysł przynoszący krocie! Taki np. chociażby jeden przemysł porno i prostytucyjny też potrzebuje aborcji, bo dzięki temu:

1 - Prostytutka w ciąży jest bardzo krótko, dzięki czemu NON-STOP przynosi zyski,
2 - Prostytutkę można dodatkowo szantażować ujawnieniem informacji o jej aborcjach w jej rodzinnych stronach...

Aborcja to jest po prostu biznes i dla wielu nie ma znaczenia, że aż tak krwawy!:-((

I jeszcze jedno na koniec- nie pisałem, że ciąża "zawsze" jest owocem miłości, tylko założyłem, że Twoje jest takim! Twierdzę jednak, że ŻYCIE NAWET CHORE, CZY NAZNACZONE PRZESTĘPSTWEM ZAWSZE SAMO W SOBIE JEST PIĘKNE, ŚWIĘTE I... PEŁNE MIŁOŚCI. Życia NIE WOLNO utożsamiać ze złem! Życie NIE MOŻE być nielegalne...! Życie ludzkie ma wyjątkową godność i nie może być przedmiotem licytacji, głosowania, oskarżenia, sądu, handlu, czy czyjegoś "widzimisię". To, że ktoś bez koniecznego namysłu uważa inaczej nie oznacza, że ma rację, a jedynie, że... uważa inaczej... Życie ludzkie musi być po prostu CHRONIONE, zupełnie tak samo jak np. zasady matematyki.:-) To, że ktoś na serio uważa iż 2x2=5 oznacza, że:
1) po prostu nie ma racji,
2) nie powinien uczyć przynajmniej nauk ścisłych
20:56, 05.11.2020


Kladzia Kladzia

3 0

To może inaczej, skoro życie ludzkie nie jest wyznacznikiem wartości, o którą człowiek powinien dbać i chronić na wszelkie możliwe sposoby, i jest to nie tylko domeną ludzi wierzących należących do kościoła rzymsko-katolickiego, ale praktycznie w każdej "wielkiej" religii tak jest, nawet w islamie.
Twój tok rozumowania przypomina mi zachowanie kierujących samochodami, którzy łamią obowiązujące przepisy ruchu drogowego, większość z nich (przepisów) jest po to, aby regulować zasady poruszania się po drodze, ale jest też wiele takich, które mają za zadanie chronić wszystkich uczestników ruchu, np ograniczenie prędkości jest nie po to, aby zrobić komuś na złość, ale jest po to stosowane, aby kierujący mógł bezpiecznie pokonać dany odcinek, w tym miał możliwość bezpiecznego zatrzymania się lub ominięcia przeszkody- gdyby taka pojawiła się na drodze, choć innym wydaje się, że to ograniczenie jest bez sensu, bo tu przecież długa prosta, i ja wiem przecież lepiej niż Ci, którzy te prawa ustalali, jestem wolnym człowiekiem i nikt nie będzie mi kazał jak mam postępować na drodze.
Czy branie przykładu z krajów tzw cywilizowanych jest dobrym pomysłem? A skąd pewność, że te kraje nie zmierzają ku upadkowi swojej cywilizacji? Przecież pozwalają na zabijanie swoich obywateli, tych nienarodzonych jak i tych w podeszłym wieku? Już nie raz w historii były sytuacje, gdzie te jak nazywasz kraje cywilizowane wykazywały się okrucieństwem i barbarzyństwem, np chrześcijanie wyruszali na tzw wyprawy krzyżowe- jak to się kończyło wszyscy z historii wiemy - na szczęście ten etap mamy za sobą- teraz na tym etapie są muzułmanie - a właściwie ich radykalne odłamy. W imię religii zabijano niewiernych.
Natomiast świeckie "wyprawy krzyżowe" trwają od początków człowieka, aż po dzień dzisiejszy i to zawsze miało tylko jeden cel, narzucenie swojej ideologii, narzucenie swojego panowania, narzucenie swojego języka, zdobycie pożywienia, zdobycie zasobów naturalnych, zdobycie niewolników-taniej siły roboczej, tudzież "wyzwolenie" z pod panowania tyrana, itd.
Więc nie pisz, że ciąża to tylko proces biologiczny, to coś więcej niż proces, to tworzenie nowej istoty, tworzenie, które tylko człowiek rozumie a nie traktuje jako kolejny proces reprodukcji w hodowli prosiaków na schabowego.
Ludzie są istotami jednak wyjątkowymi, potrafimy tworzyć, urywać narzędzi, leczyć innych, więc powinniśmy znać wartość ludzkiego życia, bo żadne inne zwierze tego na ziemi nie potrafi.



12:59, 06.11.2020


Do wyżejDo wyżej

1 4

Musisz się tak obnosić swoją wiarą i orientacją seksualną? ;) To, że jesteś przeciwny antykoncepcji niczego nie wnosi do dyskusji. Wybacz, ale nie ustalimy działania świata pod Twoje zdanie. Nie, 100% antykoncepcja to nie jest aborcja. Pójdź do podstawówki, zapytaj biologiczki to Ci wyjaśni. Twoja wiara zaciemnia Ci racjonalny sposób postrzegania rzeczywistości. Aborcja jest zabiegiem medycznym. Jeżeli dostęp do niej będzie utrudniony to tak - masz rację, będzie trzeba za zabieg zapłacić, wyjechać za granicę, a więc wspomóc budżet obcego kraju. Dlaczego prostytutka ma być szantażowana wykonaniem zabiegu medycznego? Przestań traktować ten zabieg jako coś wstydliwego! Aborcja jest OK! Porozmawiaj z ginekologami i położnikami, wykonują aborcje niemal codziennie. Pisanie, że życie naznaczone chorobą czy przestępstwem jest piękne, święte (a przypominam - nie wszyscy ludzie są wierzący) i pełne miłości jest totalnie fałszywe. Pogadaj z rodzicami osób z niepełnosprawnościami to powiedzą Ci, że ich życie to pasmo udręki i żebrania o pieniądze. I ich jedynym marzeniem jest to, aby ich dziecko umarło przed nimi! Mam nadzieję, że rozumiesz dlaczego! Co do życia ludzkiego - przypominam, że z punktu widzenia medycyny o człowieku możemy mówić dopiero po narodzeniu. Do momentu bycia w łonie matki - jest płodem. 13:08, 06.11.2020


Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

2 0

@Do wyżej,
Wiesz? - Nie mam obowiązku - jako katolik - nawrócić wszystkich. Ciebie też nie muszę. Gołym okiem widać, że uważasz się za kogoś, kto zna człowieka, świat i wszechświat i to w 100 procentach:-) Po co więc miałbym rozmawiać z kimś przekonanym IDEALNIE o swej racji?:-) Napisałeś np. coś czego ja jeszcze nie słyszałem, od nikogo poza neomarksistami, a wręcz "PRZYPOMNIAŁEŚ" MI(!):
"...przypominam, że z punktu widzenia medycyny o człowieku możemy mówić dopiero po narodzeniu. Do momentu bycia w łonie matki - jest płodem."
I w tym na przykład przypadku bardzo jestem ciekaw, co jako człowiek ze 100%-wą wiedzą sądzisz o takiej sytuacji, gdy dziecko się już narodziło, ale jeszcze jest połączone z matką pępowiną. Takie dziecko wg Ciebie jest już człowiekiem, czy jeszcze "płodem", czyli wg Ciebie wszystkim, tylko nie człowiekiem... ?? 14:01, 07.11.2020


reo

BRAWO!!!!BRAWO!!!!

26 43

I super! Rząd myślał, że wszystkich można wziąć pod but, ale tak się nie da! 15:58, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoinfo

53 29

nauczyciele powinni na kopach wylecieć z roboty. 16:15, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NauczycielNauczyciel

10 17

kto by przypuszczał, że organizmy bezmózgowe potrafią pisać... 18:15, 05.11.2020


... ...

29 9

Ktoś się spodziewał ze poprą decyzję ministra z PiS? 16:26, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HmmHmm

52 18

I bardzo dobrze. Dosyć tych wulgaryzmów i dzieci na ulicach. 16:30, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

preczprecz

45 19

Pomorska rada niemieckiej oświaty niech spada na szczaw, jesteście odpowiedzialni za te dzieci i was się powinno pociągnąć do odpowiedzialności 16:31, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dopięli swego......dopięli swego......

28 13

zadowoleni sami z siebie - protesty dały zamierzony skutek - teraz będą liczyć swoje ofiary . Jak nie dzieci zabijać to przynajmniej starych POsłać do piachu BRAWO jesteście bardzo skuteczni /! 16:41, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

40 16

Za protesty chuliganów i rozwydrzonych dzieci i młodzieży odpowiadają przede wszystkim lobby aborcyjne, politycy PO i lewicy, a więc i sam marszałek Struk!
Za skalę tych wulgarnych marszów w czasie epidemii odpowiedzialne są też lewicowo-liberalne media, czyli TVN, Wyborcza i Dziennik Bałtycki, a w powiecie kartuskim Express Kaszubski - wszystkie razem bezpardonowo dążące tylko i wyłącznie do obalenia demokratycznie wybranego rządu prawicy...! 16:55, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

***** ******** ***

16 33

Bardzo dobrze napisane- to są represje. Jeżeli ludzie są zmuszani do propagowania tylko poglądów rządu. Metody z PRL-U włącznie z propagandą tvpis. 16:58, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ObiektywnaObiektywna

16 36

Pisiory próbują zamknąć usta swoimi metodami. Bardzo dobrze, że nauczyciele się postawili. 17:01, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ZenZen

9 7

Wracaj do szkoły, szkulna. 18:10, 05.11.2020


PałaPała

20 15

Wreszcie wracaja stare dobre czasy, przydała by się jeszcze tylko współczesne oddziały ZOMO do rozpędzenia tych małolatów, niejeden po otrzymaniu paru kuksańców pałką, zastanowi się dwa razy nad wyjściem na koleją burdę, oraz pozna co to znaczyło walczyć o wolność. 17:03, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

d/wd/w

6 2

80 % dziszejszej młodzieży to jest nic nie warta i nic nie umie i do niczego się ima, tylko w komórkach przyciska i lumpuje po ulicach----zgroza? 22:00, 05.11.2020


Kazik65Kazik65

15 29

Trzeba odsunąć Pisiorów od władzy bo nam zabiorą resztkę demokracji. 17:04, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zenzen

11 5

Ty po podstawówce nawet nie wiesz co znaczy demokracja. 17:50, 05.11.2020


cccccc

6 18

***** *** 17:31, 05.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ziukziuk

12 5

cymbał,cymbała, cymbałem zrobił. 17:49, 05.11.2020


***** ******** ***

4 2

znaczy --> lubię pis 04:38, 06.11.2020


... ...

23 10

Ludzie tak te gwiazdki wstawiają, to chyba znaczy "lubię PiS?" prawda? 17:34, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do "ludzie ...do "ludzie ...

9 4

też o tym pomyślałam 17:51, 05.11.2020


Stajszevsczi BoysStajszevsczi Boys

29 10

Pomorska Rada Oświatowa, jak sama nazwa wskazuje, powinna sprawować funkcje oświatowe, a nie polityczne.
Ciekaw jestem, jakie przygotowanie pedagogiczne i etyczne posiadają osoby, reprezentujące tak "wzniośle brzmiącą" Radę?
Przede wszystkim etyka, która jest uniwersalna, bo niezależna od nastrojów i ustroju państwa.
Dobry pedagog powinien świecić przykładem nienagannego wychowania i kultury.
Jeżeli taki poziom dałoby się zauważyć, łatwiej byłoby zwalczać patologię w szkole i w społeczeństwie. 17:36, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zenzen

29 11

Struk i wszystko jasne. Jak inaczej mogli zadecydować. pamiętajcie bracia Kaszubi,czym więcej nas zachoruje i umrze ,to wielka radość dla PO, poparcie dla PIS w ich mniemaniu spada. 17:47, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


cccccc

4 8

Twoja rodzina chyba płacze jak czyta te twoje głupoty. 17:51, 05.11.2020


obob

0 3

chyba cię tam nie chcieli wpuścić
21:13, 05.11.2020


***** ******** ***

7 25

No i wyp******** 17:50, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zenzen

11 5

I kto Ciebie tu trzyma,wypad jak się nie podoba małolacie. 17:56, 05.11.2020


RozsądnyRozsądny

15 10

Do fanatyków antyaborcyjnych, kórzy, próbują wykorzystać pandemię nowego koronawirusa w celach politycznych.
Jesteście sami na tym kontynencie i nie ma was wielu. Nawet deash was nie poprze... :)
17:51, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiaśnicaPiaśnica

26 8

Przypominam tylko- Jedna strzałka Hitlerjugend. Dwie strzałki Waffen -SS!! W tej sytuacji Pomorska Rada Oświatowa i Marszałek województwa do natychmiastowego odwołania. Pytanie tylko jedno czy gardzicie naszą historią czy jesteście nieświadomi używanej symboliki 18:27, 05.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

HhhhHhhh

2 9

A szare szeregi? 20:29, 05.11.2020


Do PiaśnicaDo Piaśnica

2 11

Jakim prawem przywołujesz tu miejsce ludobójstwa? Idź Głąbie, zrywać tabliczki ze znakiem błyskawicy ze skrzynek elektrycznychnych i słupów. 23:03, 05.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


mieszkanka powiatumieszkanka powiatu

25 9

Nauczycieli,którzy przyczyniali się do strajku wykorzystywali młodzież i dzieci powinni ponieść konsekwencje do zwolnienia z pracy włącznie.Nauczyciele są do nauczania i wychowania młodzieży i dzieci 18:28, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HiatorianHiatorian

15 5

Co chwila powstaja jakas lewacka rada, instytut, i takie tam... I non stop litolą jakieś oderwane od rzeczywistosci farmazony, probójąc nas przekonac ze reprezentuja prawde i wiekszosc... Jednoni drugie jest klamstwem 18:35, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

infoooooooooooooooinfooooooooooooooo

10 13

Czytam te komentarze i nie wierzę! Polecam wszystkim nieukom, aby dowiedzieli się, jakim symbolem posługiwały się np. Szare Szeregi. Uwaga, to może Was zaskoczyć, gdyż była błyskawica!!!! To, że Wasz polityczny idol ma ograniczony światopogląd, nie zna historii Polski to nie znaczy, że Wy też musicie świecić w internecie Waszą głupotą. 18:45, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PiaśnicaPiaśnica

14 7

DO "infoooooooooooooooty" albo jesteś świadomym trollem albo totalnym nieukiem wyrazy współczucia 18:49, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ORP BŁYSKAWICAORP BŁYSKAWICA

12 5

#infooooooooooooooo
kiepsko z twoją wiedzą, w armii posługuję się różnymi symbolami i nazwami służą one do podniesienia morale, do podkreślenia walecznego charakteru, ale każdy symbol określa działanie i zachowanie, czasem za symbolami, kryją się demoniczne rzeczy, tak jak niemieckie SS, także krzyż niemiecki w czasie II wojny niemieckiej, nie oznaczał, że niemcy to byli pobożni chrześcijanie, Polak mający krzyż w czasie II wojny światowej odznaczał się odpowiednim morale, żołnierz niemiecki już nie.
Używając symbolu BŁYSKAWICY nawołując do aborcji i nienawiści EUGENIKI symbol w tym wypadku jednoznacznie określa demoniczny charakter
symbol błyskawicy, czy gromu niektórych Powstańców warszawskich określa ich chart walki, Powstańcy nie nawoływali do Eugeniki! 18:56, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

do ORP Błyskawicado ORP Błyskawica

5 15

O czym Ty piszesz?! Nie masz monopolu na interpretację symboli! A błyskawica była wykorzystywana przez Szare Szeregi. To fakt! Może wróć do podstawówki, przeproś historyczkę i Ci coś wytłumaczy. 19:04, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Go, Girls!Go, Girls!

4 13

https://www.facebook.com/872336602818596/photos/a.876580282394228/3595562397162656/?type=3 Błyskawica to znak Szarych Szeregów! :) Poczytajcie, jak się zachowywali: "Grupy Szturmowe to drużyny harcerskie działające w czasie okupacji oraz Powstania Warszawskiego. Do Grup Szturmowych należeli harcerze powyżej 18 roku życia. Do zadań Grup Szturmowych na „Dziś” w ramach akcji "Dziś, jutro, pojutrze" należała Wielka Dywersja czyli wysadzanie mostów, pociągów, odbijanie więźniów (akcja pod Arsenałem), rozbijanie granicznych posterunków niemieckich (akcja Taśma) oraz wykonywanie wyroków (akcja na Kutscherę). Do zadań na „Jutro” należały szkolenia w zakresie wojskowym takie jak „KDK” (Kurs Dowódców Kompanii), „Agrykola” (kurs podchorążych), a także wszelkie szkolenia saperskie, motorowe, a nawet spadochronowe. Zadaniem na „Pojutrze” była nauka na studiach wyższych w ramach tajnych kompletów przygotowująca do odbudowy wolnej Polski po wojnie". Brzmi znajomi i dumnie!!!! Go, Girls! 19:08, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

1,,,,3....l,41,,,,3....l,4

8 2

do wysadzania mostów, działań dywersyjnych, to trzeba mieć dobrze poukładane w głowie, że nie wysadza się własnych Polskich mostów ? także nie ucina się gałęzi, na której się siedzi ? 19:56, 05.11.2020


PocztapPocztap

7 7

Tak, tak, błyskawica to często wykorzystywany motyw. Mi do tych manifestacji bardziej pasuje dawny symbol poczty polskiej, a już w ogóle motto z tym związane... Szybki jak błyskawica, głup.i jak trąba. 19:16, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ORP BŁYSKAWICAORP BŁYSKAWICA

18 6

nieuki i wtórni analfabeci, czytajcie ze zrozumieniem, SZARE SZEREGI nie nawoływały do mordowania Polaków, do eugeniki, czy aborcji
wy nawołujecie, więc nie wycierajcie sobie tym znakiem twarzy, to jak to jest niemcy używali błyskawicy i Polacy używali błyskawicy, niemcy pełni nienawiści Polacy pełni obrony wartości i wolności, coś z wami nie tak skoro nie potraficie własnego zachowania ocenić! 19:18, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

:))))))))))))))))))):)))))))))))))))))))

5 15

Strajk Kobiet tez nie nawołuje do mordowania Polaków, wręcz przeciwnie! :))) Strajk Kobiet doskonale wie o tym, że aborcja była, jest i będzie. To, że utrudni się kobiecie legalne przeprowadzenie aborcji może doprowadzić właśnie do tego, że ona umrze - przez to, że a) pójdzie do znachorki, b) zatruje się lekami, c) skorzysta z pomocy niesterylnych narzędzi, typu szydełko, wieszak itp. itd.. Z tego powodu zastanów się, kto nawołuje do mordowania Polaków, bo na pewno nie jest to Strajk Kobiet! 19:25, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

!!!!!!

4 1

Jej wybór jak woli iść do znachorki, niż urodzić i dac dziecko do adopcji. Jestem kobietą i matką i wcale nie żałuję tych kobiet, które mogą stracić życie u znachorki 06:01, 06.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


d/wd/w

7 1

a młodzież to by chciała tylko grać i grać po krzakach i nic nie pracować 22:03, 05.11.2020


do )))))))))))))))))do )))))))))))))))))

5 12

Aborcja przeprowadzona przez lekarza (bądź na wczesnym etapie za pomocą tabletek, samodzielnie, w domu) to jeden z najbezpieczniejszych zabiegów medycznych. Wybacz, ale wolę perspektywę lekarzy, a nie nołnejmów z internetu. 19:34, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@prawda@prawda

5 19

To, że uważasz, że aborcja to morderstwo z premedytacją, niewiele zmienia. Aborcja była, jest i będzie. 19:40, 05.11.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

13 3

Alkoholizm, zdrady, prostytucja, plotki, znęcanie się nad innymi ludźmi itd., itp. również zawsze były, są i będą, ale czy to oznacza, że tymi patologiami cywilizowani ludzie mają przestać walczyć...??? 19:49, 05.11.2020


@@prawda@@prawda

3 13

Trudno prowadzić z Tobą rzeczowy dialog, skoro wprowadzasz uproszczenia. Jeżeli stawiasz znak równości między alkoholizmem a plotkami to nie ma o czym rozmawiać. Poza tym, ten fragment o "cywilizowanych ludziach" jest aż groteskowy. Tak się składa, ze cały Zachód, a więc ludzie cywilizowani, pozwalają na LEGALNĄ i BEZPŁATNĄ aborcję do 12 tygodnia na życzenie, natomiast kraje konserwatywne i wyznaniowe stosują takie zapisy, jak w Polsce. Poza tym, jaka walka? Walczysz na Expressiekaszubskim? Zabawne! Granice otwarte, więc kto chce - wyjedzie i zrobi aborcję. Problem, że biedne dziewczyny same przeprowadzać aborcje za pomoca szydełka :(. 20:12, 05.11.2020


ordoordo

10 1

ja bym ich nie nazwał cywilizowanymi, co najwyżej barbarzyńcami!
no ja np jak przekraczam granice Niemiec, to od razu łamie przepisy ruchu drogowego nie tylko Polskie, ale i niemieckie, zawsze mi się spieszy. 20:30, 05.11.2020


Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

18 3

Prawda jest taka, że tęczowe szeregi Lewicy, PO, LGBT i feministek mają tyle wspólnego z Szarymi Szeregami, ile król Herod z... miłosierdziem i świętością Życia! 19:45, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

trewtrew

17 3

PO,SLD wiemy wszyscy już rządzili i do czego doprowadzili nas kraj do ruiny,korupcja za korupcją i ci dalej chcą władzy,dalej sieją nienawiść za nienawiścią.Kiedy władzę przejął PIS ludziom zaczęło się lepiej żyć. 20:53, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TakTak

3 7

A teraz jest znowu gorzej. Jeszcze gorzej niż było. 23:08, 05.11.2020


do wszystkich protesdo wszystkich protes

15 4

..... APEL kiedy przyjdzie wam skorzystać z pracy lekarza - bo COVIT 19 ?!!- wiecie co usłyszycie w słuchawce - wasze ciało wasz wybór .!!!!!!!!!!!!!!! 20:56, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ci "nauczycieleCi "nauczyciele

22 4

No to piękny przykład dają nauczyciele. Idźcie krzyczeć ***** ***, wyp******ć, róbcie zadymę i zachowujcie się jak oszołomy. Cóż za dziwne czasy nastały, że szkoła uczy jak robić z siebie głupka.
21:25, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KASZUB OD 700LATKASZUB OD 700LAT

21 2

Szkoła to nie miejsce dla epatowania swoimi światopoglądami uczniów i nauczycieli. Kodeks ucznia mowi i godnym reprezentowaniu w szkole i poza nią. Wulgarne hasła strajku lamia zasady prawidłowej postawy uczniowskiej. Jiestety ale nie zgadzam się zupełnie z PRO. 21:30, 05.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec powiatu Mieszkaniec powiatu

10 2

Jeśli będzie tak, że kiedyś na Sądzie Ostatecznym dowiemy się, że Pan Bóg zaplanował, że na Covid-19 szybko miał zostać wynaleziony lek przez polską p. profesor-wirusolog, ale, że w wyniku wywalczonego przez nas "prawa do aborcji" zabiliśmy ją, zanim się narodziła, to bardzo potrzebny ratunek co prawda przyszedł, ale dopiero po kilku latach...
Jak się wówczas poczujemy... ??? 22:49, 05.11.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do wyżejDo wyżej

2 9

Nie robią wrażenie Twoje wypisywane bzdury. Inteligentna osoba już nie wie czy nad Tobą to śmiać się czy płakać? 23:06, 05.11.2020


rozumrozum

2 2

lek na covid już dawno jest, nawet jest ich kilka w użyciu 06:58, 06.11.2020


Łapy preczŁapy precz

4 14

Od nauczycieli! Zwłaszcza tych uczących myślenia. 23:15, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NiedouczonyNiedouczony

5 1

A którzy to są. 09:06, 06.11.2020


Świecka szkołaŚwiecka szkoła

5 16

Wyprowadzić religię że szkół! Tym się zajmijcie! 23:17, 05.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jonjon

11 2

nie ma przymusowej nauki religii tłuku 06:56, 06.11.2020


OBKOBK

7 2

nie ma już świeckich szkół, są tylko lewackie i na szczęście prywatne 06:59, 06.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


wóz DRZYMAŁYwóz DRZYMAŁY

12 1

Ta śmieszna rada, którą należałoby pogonić w trybie natychmiastowym pisze:
że ta młodzież, dzieci ich protesty odwołują się do łamania praw człowieka, prawa do wolności i decydowania o sobie!
- Otóż łamanie praw praw człowieka następuje, jeśli nawołuje się do ODEBRANIA TAKICH PRAW DZIECIOM Z ZESPOŁEM DOWNA, z innymi chorobami,
- Prawo do wolności w żaden sposób nie zostało naruszone, mało tego te protesty nawołują do odebrania wolności Polakom, katolikom, dzieciom chorym, nawołują do łamania stanowionego prawa opartego na Konstytucji.
- upominanie o prawa osób dyskryminowanych????, Obecnie odbiera się te prawo katolikom, których te agresywne hordy atakują, używając kamieni, butelek i noży!, niszcząc budynki sakralne.
- prawo do decydowania o sobie - Ci uzurpatorzy z Gdańskiej Oświaty uzurpują sobie nadzór nad dziećmi, jakby te dzieci do nich należały, otóż szanowni OSZUŚCI nie znający prawa oświatowego, dzieci do 18 roku życia należą do rodziców, tzn tyle odpowiedzialność, za ich decyzje ponoszą rodzice, nie WY BANDYTERKA OŚWIATOWA z GDAŃSKA,
- cyt: protesty na ulicach nie stoją w sprzeczności z wymaganiami etycznymi i prawnymi wymaganymi przez nauczycieli"
nawoływanie do nienawiści, do mordowania dzieci nienarodzonych, otóż stoją w sprzeczności nie tylko prawnym, etycznym, ale są jawnym złamaniem kodeksu nauczyciela!!!

NA TĄ OKOLICZNOŚĆ KOMPROMITACJI POMORSKIEJ RADY OŚWIATOWEJ, SKORO DO TAKIEGO CHARAKTERU QWAZI PRZESTĘPCZEGO SIĘ doprowadziło, przypomnę popieranie odebrania praw osobom z zespołem downa, nazywanie tych protestu pokojowymi, czyli usprawiedliwiania WANDALIZMU, wykorzystywanie dzieci do celów politycznych, NALEŻAŁOBY TĄ RADE SPRAWDZIĆ NA OKOLICZNOŚĆ HANDLU DZIEĆMI, tak na wszelki wypadek, nigdy nie wiadomo czy aby już tak traktując instrumentalnie te dzieci, nie są szmuglowane na tą okoliczność do adopcji przez pary homo, skoro takie rzeczy wypisują!
08:24, 06.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

**** ******* ***

1 12

Jak rządziła komuna i strajkowała Solidarność to ile osób stało po stronie władzy? Dziś mamy to samo. Młodzi ludzie strajkują, przedsiębiorcy strajkują, ale nadal jest grupa, która wyznaje miłość i wierność partii. 09:18, 06.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Zapal gwiazdki Zapal gwiazdki

13 2

w głowie Do **** ***Właśnie w pomorskim widzimy odrodzenie neokomuny która podnosi w tej chwili głowę Jeżeli tego nie widzisz to jesteś jednym z neo albo po prostu jesteś niedokształcony 09:47, 06.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

RodzicRodzic

19 2

Anonimowe chowanie się za marszałkiem nie jest normalne proszę podać skład tej wybitnej Rady Oświecenia Mamy prawo wiedzieć kto chce przyzwolenia na manipulowanie wychowaniem naszych dzieci 09:53, 06.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%