Zamknij

PKP wyłoniły wykonawcę bajpasu kartuskiego. Będzie gotowy do końca 2022 r.

11:09, 10.12.2020 mat. pras., oprac. M.Dz. Aktualizacja: 11:27, 10.12.2020
Skomentuj fot. www.pkm-sa.pl fot. www.pkm-sa.pl

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały wykonawcę tzw. bajpasu kartuskiego. Inwestycja zapewni dojazd koleją z Kartuz i okolic do stolicy województwa podczas modernizacji linii nr 201. Nowe połączenie kolejowe z Gdańskiem będzie gotowe do końca 2022 r.

 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały konsorcjum firm PHU Rajbud Sp. z o.o. oraz Torhamer Sp. z o.o. Sp.k. na wykonawcę dokumentacji projektowej oraz prac budowlanych dla tzw. bajpasu kartuskiego. Koszt inwestycji to 91,5 mln zł netto. Po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie podpisana umowa z wykonawcą. 

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. konsekwentnie poprawiają kolejowe połączenia w województwie pomorskim, a wybór wykonawcy bajpasu kartuskiego jest kolejnym krokiem w tym kierunku -  powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Dojazd koleją z Kartuz do stolicy województwa będzie utrzymany. Realizacja dokumentacji projektowej, a następnie prac budowlanych, przewidziana jest w okresie styczeń 2021 – listopad 2022 r.

PLK zmodernizują około 9-kilometrowy odcinek linii 229 oraz wyremontują 7-kilometrowy odcinek linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h. Przebudowane zostaną perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim, które zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

- W Starej Pile wbudowane zostaną nowe rozjazdy oraz dodatkowy tor, które umożliwią sprawne mijanie się pociągów. W ramach opcji dla wykonawcy robót przewidziano budowę mijanki także w Gdańsku Kokoszkach. Umożliwi to utrzymanie dotychczasowej częstotliwości kursowania pociągów z Gdańska do Kartuz i z powrotem, czyli co 60 minut w obu kierunkach. Czas przejazdu pociągu pozostanie na podobnym poziomie, co obecnie. Przepustowość bajpasu kartuskiego, po zakończeniu modernizacji linii nr 201, umożliwi wykorzystanie tej trasy jako lokalnej, alternatywnej linii do podróży z Pojezierza Kaszubskiego do stolicy województwa - informuje PKP PLK. S.A.

Zgodnie z porozumieniem zawartym 13 sierpnia 2019 r., Pomorska Kolej Metropolitalna S.A. przy współpracy z miastem Gdańsk odbuduje 1,5-kilometrowy odcinek linii nr 234 między przystankami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.

(mat. pras., oprac. M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(11)

JaJaJaJa

29 2

W Sierakowicach też jest nowy piękny dworzec tylko od dawna pociągów nie widać.
Pieniądze wyrzucone w błoto. Jak za kilkadziesiąt lat ruszy kolej, to te budynki trzeba będzie od nowa remontować. Polska bogaty kraj, stać nas na wieczną odbudowę. 11:40, 10.12.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

... ...

5 3

Unia daje więc budujemy, nie wiadomo po co. 12:35, 10.12.2020


Skoro wywalono Skoro wywalono

5 4

w błoto 70 milionów na makulaturę wyborczą oraz 200 milionów na atrapy respiratorów - to wybudowanie murowanego, solidnego budynku dworcowego to lokalny sukces i powód do dumy !! 13:42, 10.12.2020


siemaforsiemafor

2 0

a tak się nabijali z peronu we Włoszczowej...przebili wielokroć tym dworcem - jest jakaś księga Ginesa na to? 17:16, 10.12.2020


reo

disco-showdisco-show

8 2

to może dyskotekę tam zrobić? nie ma gdzie potańczyć ostatnio 12:07, 10.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaJa

10 2

Kolej do Sierakowic i Gdyni Oksywia powinna być zrealizowana w pierwszej kolejności! 13:30, 10.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Byłby obciach, gdybyByłby obciach, gdyby

0 5

kolej zaczęła jeździć - a ludzie czekaliby pod chmurką ..... wtedy biadolenia byłoby co niemiara !! 13:46, 10.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

3 0

Dlatego trzeba było budować dworzec równocześnie z nowymi torami a nie powodować sytuacji, że dworzec stoi pusty i chyba tylko ochrona tam siedzi. A na tort to jeszcze kilka lat poczekamy. 13:58, 10.12.2020


MieszkaniecsierakowiMieszkaniecsierakowi

8 1

A co z koleją w Sierakowicach kiedy tam pociagi zaczna jezdzic? 14:23, 10.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Za 3 lata +7 dniZa 3 lata +7 dni

2 0

albo niewiele później ..... 16:22, 12.12.2020


ChmielankaChmielanka

1 0

Kiedy kolej w Chmielnie do cholery?! Zlikwodowliśta to wszystko a za Prusaka wszystko było w Chmielnie, i kolej, i pekaesy! 13:53, 15.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%