Jeżeli czekasz na odbiór paczki z zamówioną przesyłką - uważaj na fałszywe SMS-y z informacją o rzekomej niedopłacie. 15-latka z powiatu kartuskiego właśnie w ten sposób wpadła w sidła oszustów.
Okres wyprzedaży i przedświątecznych zakupów wykorzystują oszuści, którzy na różne sposoby próbują wyłudzić pieniądze lub zyskać dostęp do naszego konta. Zamawiając towar przez Internet warto zwracać uwagę nie tylko na sam sposób prowadzenia transakcji, dokonywania płatności oraz wiarygodność strony, na której dokonuje się zakupów.
W oczekiwaniu na odbiór przesyłki także można paść ofiarą oszustwa. Tak było w przypadku 15-latki z powiatu kartuskiego. Jak informuje Aldona Domaszk, rzeczniczka prasowa kartuskiej policji, dziewczyna otrzymała wiadomość SMS z informacją o rzekomej niedopłacie i wstrzymaniu jej paczki.
Kliknęła w podany w wiadomości link, podała wymagane dane i... straciła 1200 zł.
Policja ostrzega - właśnie tego rodzaju praktyki stosują oszuści. Warto pamiętać, że informacja o blokadzie przesyłki, czy konieczności uiszczenia dodatkowej opłaty może pochodzić właśnie od oszustów.
Mb12:21, 29.11.2022
Też mi przysłali takiego smsa, ale od razu został usunięty 12:21, 29.11.2022
Zen12:25, 29.11.2022
To jest efekt nie douczenia, nikt kto ma odrobinę rozumu,by tak nie postąpił. Tyle się o tym pisze i mówi. 12:25, 29.11.2022
Średniowiecze14:18, 29.11.2022
15 lat i własny telefon z aplikacją bankową, konto w banku, no dziecko na miarę XXI wieku.
Rodzice wyposażyli we wszystko, ale zapomnieli pogadać jak tego używać.
W ostatnich dwóch miesiącach, dostałem naście smsów o niedopłacie do przesyłki i jej wstrzymaniu do czasu uregulowania, ze dwa razy chcieli mi już prąd wyłączyć, mam zaktualizować dane logowania do banku we wskazanym linku.
Wg tego rocznika jestem już stary dziad, który nie ogarnia tego i owego w cyfrowym świecie, tylko dlaczego tego starego dziada jeszcze nie wykiwali? 14:18, 29.11.2022
ręce opadają20:30, 29.11.2022
a policyjni informatycy są bezradni, nie są w stanie ustalić dokąd poszły pieniądze rozpłyneły się w mgle??? 20:30, 29.11.2022
Teresa 21:48, 29.11.2022
Kurde bogata ta 15 latka 21:48, 29.11.2022
A od kiedy to00:41, 30.11.2022
każda firma musi posiadać telefon stacjonarny? Bzdury wypisujcie takie same jak ci oszuści 00:41, 30.11.2022
Policja rzad14:50, 30.11.2022
Takie sprawy powinny być ścigane z urzędu.
Brak reakcji państwa tylko pozwala rozwijać skrzydła tym oszustom.
Policja powinna podać nr telefonu gdzie to zgłaszać. 14:50, 30.11.2022
@Policja rzad18:16, 01.12.2022
Proszę o to nr do KPP w Kartuzach.
47 742 22 22
18:16, 01.12.2022
@ręce opadają18:24, 01.12.2022
Ależ idzie ustalić, w kraju konta są zakładane na bezdomnych, gdy kasa trafi na takie konto od razu jest wypłacana w bankomacie, otrzymując kod blik to nawet jeszcze jest lepiej i prościej.
Oszuści działają szybciej niż system, który ma ich ścigać.
Moga zostać też przelane szybkim przelewem na jakies konto w krajach arabskich, afrykańskich, gdzie współpraca pomiędzy organami ścigania jest delikatnie mówiąc kiepska, lub żadna, a wówczas to nawet nie ma sensu tracić czasu i pieniędzy podatników na ściganie oszusta bo i tak go nie znajdą.
18:24, 01.12.2022
d/w12:55, 29.11.2022
7 3
ale w grach i komentarzach to są mądrzy i biegli. 12:55, 29.11.2022