Zamknij

Minionej doby policjanci wystawili aż 40 mandatów za nieprzestrzeganie obostrzeń

13:17, 09.10.2020 info: KPP Kartuzy, oprac. M.Dz. Aktualizacja: 13:31, 09.10.2020
Skomentuj Zdj. ilustracyjne. fot. archiwum/KPP Kartuzy Zdj. ilustracyjne. fot. archiwum/KPP Kartuzy

Tylko minionej doby kartuscy policjanci przeprowadzili 60 interwencji w związku z nieprzestrzeganiem obowiązujących obostrzeń sanitarnych. Większość z nich dotyczyła niezasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Na 40 osób mundurowi nałożyli mandaty karne.

Kartuscy policjanci nadal restrykcyjnie podchodzą do obowiązku przestrzegania obowiązujących obostrzeń sanitarnych. W ciągu ostatniej doby przeprowadzili 60 interwencji wobec osób, które nie stosowały się do panujących zasad i ograniczeń.

- Większa część dotyczyła nieprzestrzegania obowiązku zasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej. Te osoby zostały ukarane mandatami karnymi - informują policjanci.

Policjanci przypominają, że w trosce o życie i zdrowie osób przebywających na terenie powiatu kartuskiego będą stosować zasadę "zero tolerancji" dla nieprzestrzegających zasad bezpieczeństwa. Będą też przypominać, że zdrowie zależy od wzajemnej odpowiedzialności.

-  Policjanci będą przypominać, że zdrowie zależy od wzajemnej odpowiedzialności - podkreślają kartuscy policjanci - Priorytetem każdego policjanta jest dbanie o zdrowie i życie każdego człowieka. Dlatego w dobie koronawirusa policjanci prowadząc działania edukacyjne i informacyjne, starają się podnieść świadomość mieszkańców kartuskiego powiatu, jakie zagrożenia niesie za sobą nieprzestrzeganie reżimu sanitarnego. 

Nieprzestrzeganie obostrzeń może skutkować nałożeniem mandatu karnego w kwocie od 20 do 500 złotych. Ponadto sanepid może nałożyć karę administracyjną do kwoty 30 tys. złotych.

Jednocześnie przypominają, że od przyszłej soboty zachodzą zmiany zasad i ograniczeń, które dotyczą całego kraju: od 10 października cały kraj zostanie objęty żółtą strefą, z wyłączeniem powiatów należących do strefy czerwonej, a co za tym idzie obowiązek zasłaniania ust i nosa w przestrzeni publicznej obowiązuje w całej Polsce. Zwolnione z tego obowiązku są jedynie osoby, które posiadają zaświadczenia lekarskie lub dokument potwierdzający niepełnosprawność. Dokument ten należy posiadać przy sobie. Lokale gastronomiczne w czerwonej strefie będą funkcjonować w określonych godzinach tj. 6:00 – 22:00, a na terenie całego kraju w tego typu miejscach należy zachować bezpieczną odległość, czyli 4m2 na jedną osobę. 

(info: KPP Kartuzy, oprac. M.Dz.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(99)

Bubel prawny.Bubel prawny.

41 24

A na jakiej podstawie prawnej są nakładane te mandaty? Nie neguję tutaj słuszności zakrywania ust i nosa, chodzi tylko o sam fakt wystawiania mandatu osobom, które nie są nosicielami wirusa.
Drugie, jak sanepid chce wszczynać postępowanie wobec osób, które nie są objęte jego dozorem i na podstawie jakiej USTAWY (nie rozporządzenia czy uchwały)
Na jakiej podstawie Państwo Polskie karze obywateli, którzy nie są na kwarantannie, nie maja objawów, oraz nie znajdują się w strefie kwarantanny.
Państwo Polskie czegoś od nas wymaga, dlaczego my nie możemy wymagać od Państwa Polskiego postepowania zgodnie z USTAWĄ ZASADNICZĄ?!!
Cha nakładać mandaty, ok, ale najpierw niech uporządkują w tym względzie prawo, teraz naruszają nasze prawa, prawa obywateli, wolnych obywateli. 13:46, 09.10.2020

Odpowiedzi:6
Odpowiedz

kkkkkkkk

11 17

Wg PISU są ludzie II-GO sortu oraz takie osoby jak Czarnek którzy są ponad prawem .Głosujcie tak dalej a znajdziemy się w czarnej d....... 14:05, 09.10.2020


Bubel prawny.Bubel prawny.

18 7

@kkkk
Większość i tak nie rozumie, że Państwo Polskie odbiera im ich prawa, robiąc to niezgodnie z obowiązującym prawem.
Ale co się dziwić skoro nawet czytanie ze zrozumieniem tekstu jest czynnością obcą wielu wypowiadających się tutaj.
Dopiero jak się okazało że im każą zamknąć hodowle i ubojnie, to potrafili z gnojem wyjechać na ulice, bo to im ciągnie po kieszeni od razu.
Tutaj odbiera się prawa obywatelom i nie widzą problemu, tylko, że prawo powinno być równe dla wszystkich a nie dla wybranych. 14:24, 09.10.2020


BasiaSBasiaS

2 8

Na takiej: "art. 160 par. 1 kk. Stanowi on, że: "Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3".
22:35, 09.10.2020


rambolrambol

5 2

a czy BasiaS posiada rozum??? No to teraz udowodnij komuś, że naraża cie na utratę zdrowia??? już pomijam aspekty prawne i dowodzenie takiego czynu, to że ktoś w organiźmie może posiadać jakiegoś wirusa ? to jest żaden argument prawny, musi być świadomość choroby i świadoma intencja, sama obecność wirusa grypy niczego nie dowodzi z medycznego punktu widzenia, co przekłada się też na prawo, widzę, że co niektórzy w swoim zacietrzewieniu i utracie umysłu chcą cedzić komara 22:48, 09.10.2020


Bulbel prawny. Bulbel prawny.

3 2

@BasiaS
Ale zdajesz sobie sprawę, że Państwo Polskie "orzekło", że każdy obywatel jest ... "przestępcą" bez udowodnienia mu winy. A policjanta ustanowił lekarzem- stwierdza że jesteś chory, sędzią- wydaje wyrok skazujący i katem- wykonuje karę.
Tak nie może być, aby władza ustala sobie jakieś reguły, które są tylko wygodne dla niej, spróbuj Ty zrobić coś niezgodnego z ustalonymi przepisami, natychmiast znajduje się pełno podstaw prawnych w tym ustaw, które okazuje się zakazują Ci robić tego czy tamtego. 08:20, 10.10.2020


Bubel prawny.Bubel prawny.

2 2

@BasiaS
Nadmienię tylko, że takie uprawnienia jakie obecnie policja wykonuje i inne służby mogą robić zgodnie z USTAWĄ ZASADNICZĄ, po wprowadzeniu stanu klęski żywiołowej, stanu wyjątkowego, stanu wojennego, na zamkniętych terenach objętych kwarantanną, czynności które wykonuja wobec wszystkich obywateli bez wyjątku mogą stosować wobec osób - które mają nakaz izolacji/kwarantanny po stwierdzeniu zarażenia chorobą zakaźną i wobec tych osób mogą stosować takie sankcje, które obecnie stosują wobec wszystkich obywateli.
Kodeks Karny jest dla osób, które złamały prawo, i ta wina została im udowodniona, nie ma zaocznych wyroków "tak na wszelki wypadek" ukarzemy wszystkich. 08:28, 10.10.2020


reo

LGBTLGBT

15 19

A ja protestuję, dlaczego żółta i czerwona strefa a nie różowa, ja chcę do różowej!! To jest narzucanie mi jakiejś chorej kolorowej ideologii.
13:51, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

toto

12 5

sobie pokoloruj swoją malowankę dziecinko. 14:17, 09.10.2020


I bardzo...I bardzo...

24 35

...dobrze!!!? 13:52, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrajwerDrajwer

28 31

Brawo brawo, oby tak dalej, jechać z burakami aż budżet będzie miał nadwyżkę ! 14:02, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ciekaweciekawe

5 15

ciekawe jak wygląda dyskusja policjanta z takim anty-covidowcem
czy argumenty sensowne? 14:04, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dyskusja?dyskusja?

15 10

policjant nie jest od dyskutowania i tłumaczenia, bo "ciołka" może zgrywać każdy. Pisać mandaty i wykonywać swoje obowiązki. Od tłumaczenia jest szkoła i kościół. 14:14, 09.10.2020


Kartuzjanka Kartuzjanka

23 8

Dlacego usowacie komentarze?????
Mam zrzut z ekranu!!!!!NIE LADNIE 14:39, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzjanak ponownieKartuzjanak ponownie

27 15


Koronawirus jest mniejszy niż 0,3 mikrometra (60-140 nm), tzn. jest bardzo, bardzo.... mały.
Ludzki włos o grubości 0,1 mm to przy nim olbrzym, zatem zadna maseczka nie chroni przed wirusem 14:40, 09.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Lekaros_KowidusLekaros_Kowidus

15 17

Nie chroni, ale spowalnia jego transmisję pajacu, kumasz? 14:43, 09.10.2020


@Lekaros_Kowidus@Lekaros_Kowidus

2 10

Sądzisz, że ludzie wiedzą o co Tobie chodzi? Nie używaj takich słów, bo 80% nie wie, co one oznaczają.
Ktoś powyżej przytacza "rozmiar/wielkość" wirusa, ale niestety zabrakło już wiedzy w jaki sposób się przenosi, a tym samym bladego pojęcia nie ma jakie zadanie mają spełniać maseczki. 15:03, 09.10.2020


ChochlikChochlik

9 12

Trzeba się postarać, żeby pod jednym artykułem napisać tyle głupot. Wirus nie ma nóżek ani skrzydełek i nie przenosi się samoistnie. Znajduje się natomiast w wydzielinie z ust i nosa i tu mamy już do czynienia z innymi rozmiarami cząsteczek. Maseczki nie chronią przed wirusem, ale ograniczają rozprzestrzenianie się tychże wydzielin. FFP3 daje najlepszą ochronę na poziomie 99%. Proponuję skorzystać z literatury zamiast YouTube'a :) 16:21, 09.10.2020


@ Kartuzjanka@ Kartuzjanka

6 5

Wirus faktycznie jest mikro ..... lecz jego POJAZDEM jest nasza ślina podczas kichania, kasłania lub oddychania, która wydostaje się z ust oraz nosa. Blokując całkowicie lub częściowo POJAZD w którym podróżuje wirus chronimy siebie i innych - dlatego najlepiej gdy wirus musi pokonać DWIE maski zamiast jednej na swojej drodze. To dla niego pewne utrudnienie, a dla nas ratunek !!! 18:41, 09.10.2020


KartuzjankaKartuzjanka

26 16

Panowie POLICJANCI i Panie z SANEPIDU
Moze pracujcie bez tak wiekiej gorliwosci, jesli wiescie, ze przepisy nie sa poparte naukowa wiedza,
no chyba ze nie wiecie, to co innego,
ale wtedy prosze zainwestowac w zdobycie wiedzy.
Pozdrawiam serdecznie 14:43, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

LekarzLekarz

2 0

Nie trzeba naukowej wiedzy żeby wiedzieć, że z maską pluje pani na otoczenie i wydycha cząstki aerozolu na mniejszą odległość niż bez maski. Może trzeba wrócić do szkoły? Albo zaktualizować wiedzę, nie opierać się na zaleceniach z marca kiedy chorych było nieporównywalnie mniej. 21:01, 10.10.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


JaJa

18 27

jakie AŻ.... egoiści bez maseczek powinni po 5 tys płacić to by się nauczyli a przynajmniej budżet wsparli 14:59, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzjanka Kartuzjanka

21 16

Dla zobrazowania wielosci wirusa i wielkosci matrialu w maseczce linkuje film z youtuba:
https://www.youtube.com/watch?v=5zoTYKylUIY
Zadna maseczka nie ochroni nas przed wirusem.
Ten film to szczegolnie dla Lekaros_Kowidus14:43, 09.10.2020, ktory odpisal mi, cyt.
"Nie chroni, ale spowalnia jego transmisję pajacu, kumasz?"
NIE SPOWALNIA!!!!!!!!!!!
15:03, 09.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

no nie mogęno nie mogę

6 5

youtube jako autorytet naukowy!!! Ludzie, trzymajcie mnie! Może udamy się do szeptuchy??? na pewno wie więcej. 17:44, 09.10.2020


@ Kartuzjanka@ Kartuzjanka

2 1

Kolejny specjalista- "wirusolog" z internetu który ocenił przydatność maseczki na podstawie animacji.
Zastanów się dlaczego maseczka staje się wilgotna z czasem. Bo zatrzymuje wydzielinę. A właśnie w tej wydzielinie znajdują się wirusy. Nie zapobiega ale bez wątpienia ogranicza. 11:19, 10.10.2020


KartuzjankaKartuzjanka

21 14

Dla zobrazowania wielosci wirusa i wielkosci matrialu w maseczce linkuje film z youtuba:
https://www.youtube.com/watch?v=5zoTYKylUIY
Zadna maseczka nie ochroni nas przed wirusem.
Ten film to szczegolnie dla Lekaros_Kowidus14:43, 09.10.2020, ktory odpisal mi, cyt.
"Nie chroni, ale spowalnia jego transmisję pajacu, kumasz?"
NIE SPOWALNIA!!!!!!!!!!!
15:04, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzjanka do LekarKartuzjanka do Lekar

20 14

cd. To tak jakbys chcial spowolnic mrowke w lesie. KUMASZ?????????? 15:06, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dzisiaj w KartuzachDzisiaj w Kartuzach

12 18

Minęłam 20 osób bez masek tylko w okolicach deptaku i ani jednego kontrolera także teoria jedno a praktyka drugie 15:10, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzjanka do POLICKartuzjanka do POLIC

17 13

W zalaczenie link do filmu, ktory obrazuje wielkosci.
https://www.youtube.com/watch?v=5zoTYKylUIY
Noszac maseczke, jakokolwiek to mniej wiecej tak jakbyscie chcieli spowolnic mrowke w lesie.
Pozdrawiam serdecznie 15:12, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dzbanusz Dzbanusz

15 6

Prawa brak, a oni już wiedzą co jest prawem. Państwo z dykty. 15:58, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MlekoMleko

14 22

Kartuzjanko, ale czaisz kwestię, że wirus sam w sobie nie "lata w powietrzu" tylko musi mieć "nośnik"?
Tym nośnikiem jest ślina, pot, pozostałe wydzieliny z ust.
To tak jak byś chciała płynąć łodzią, żeby się nią przemieścić potrzebujesz wody, postawisz tamę na rzece i dalej nie popłyniesz, chyba że jest tak dużo wody iż się przelewa przez zaporę i część łodzi się "wydostanie".
Problem z wirusem pojawia się wówczas gdy jego stężenie w powietrzu jest zbyt duże, a jego cząstki są małe, wówczas kontakt z takim wirusem- wchłonięcie go poprzez układ oddechowy spowoduje zarazenie. 16:04, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@&^@&#&&@&^@&#&&

4 7

W Hiszpani sa dalej jakos zarazenia pomimo tego ze chodza w maskach i co ta maska dala tobie za rok powiedza zeby ludzie ubierali pampersy zeby jakims wirusem sie nie zarazic to pewniew tez w to uwierzysz co 16:27, 09.10.2020


Kartuzjanka do MlekoKartuzjanka do Mleko

24 11

Wirus rozprzestrzenia sie poprzez sline. Oczywiscie zgadam sie.
Ale po wyparowaniu sliny postaje, tzw. areozol i jest on wszedzie.
Doswiadaczenie na rozprzestrzenianie sie areozoli:
1 Sprobuj wciagnac dym papierosowy
2 Zaloz masecze
3 Zacznij mowic lub oddychac przez maseczke.
I gdzie jest dym z wirusami? >>>>>>WSZEDZIE!!!!!!!!
Pozdrawiam serdecznie

16:15, 09.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

MlekoMleko

5 6

ok, jesteśmy na środku oceanu, nagle cała woda wyparuje, łódź zostaje... co się dzieje? łodzie opadają na dno.
Przykład z dymem, to tak jak dym z komina, czy rury wydechowej od diesla, Smog zawiera cząstki PM2,5 przenikną, ale PM10 zostaną odseparowane przez dobrą maskę a nawet przez zwykły filtr kabinowy stosowany w samochodzie. 17:14, 09.10.2020


@ Kartuzjanka do Mle@ Kartuzjanka do Mle

1 2

To teraz sobie przypomnij inne doświadczenie- co się stanie kiedy wylejesz wiaderko na wysuszoną ziemię w czasie upalnego, suchego lata?
Woda nie wsiąknie w ziemię ale popłynie po ziemi, bo jest wysuszona. Za to zjawisko odpowiada tzw. hydrofobowość, czyli "niemieszalność" z wodą. Podobnie jest z dymem papierosowym, który przeleci przez maseczkę bo jest po prostu suchy, nie miesza się tak łatwo z parą wodną bo po pierwsze jest odwodniony przez żar papierosa, po drugie zawiera substancje smoliste utrudniające pochłanianie wody. A wirus to inna bajka, bo żyje w wilgotnym środowisku i dużo łatwiej przywiera do włókien maseczki wraz z mikroskopijnymi cząsteczkami śliny. 11:33, 10.10.2020


Kami Kami

9 19

Aż 40 ? Czy tylko 40? Powinno być o wiele, wiele więcej! 16:16, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rambolrambol

6 1

a papę już dostałeś?? czy czekasz w kolejce, aby ci ktoś zasadził?? 22:30, 09.10.2020


QmmgmgngQmmgmgng

15 12

Wprowadzili cala polske do zoltej zeby kase trzepac i tyle ,maski gowno daja ludzia wydzielaja swoje zarazki potem z powrotem je wdychaja i zaraza osoby z rodziny
16:24, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrajwerDrajwer

5 8

***** wieśniaków i buraków ??? 16:25, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Kartuzjanka do MlekoKartuzjanka do Mleko

16 10

Jeszce bardziej obrazowo,
nawet jak mrowka ma przyczepic sie do zajeca, dzika, jelenia itd., to i tak przejdzie przez las!!!!!!!!!!! 16:28, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

noż q...!noż q...!

20 6

A u nas od rana krążą dwa busy komando wermacht i polują na zwykłych, uczciwych, biednych ludzi. Ja tylko czekam aż wqrv ludzi osiągnie zenit i ... Nie będę bierny. Br.. zawsze zdobywało się na wrogu. Moje posty mają charakter karykaturalny i artystyczny. 16:41, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

precz!precz!

24 16

znowu farma trolli maseczkowych, bzdury wypisują, powtarzam jeszcze raz MASECZKA NIE CHRONI PRZED WIRUSEM!!! 17:06, 09.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

......

4 9

skad takie info poprosze o dane medyczne ze maseczka nie chroni przed wirusem 18:22, 09.10.2020


masz racjemasz racje

4 7

Twoja maseczka chroni innego człowieka przed Twoimi wyziewami, które mogą zawierać wirusa. Jeżeli ten drugi też ma maseczkę, to nie grozi Ci infekcja z jego wyziewów. Do tego gdy zachowacie odstęp i myjecie często ręce, to wirus ma malutkie szanse...Niestety, nie ma tabletek ani zastrzyków na tego covida, cały świat ma poważny problem z tą ZARAZĄ. 19:49, 09.10.2020


rambolrambol

5 1

maseczka nie chroni przed wirusem, czy wy foliarze nie potraficie tego zrozumieć
1. nie chroni z uwagi na niewielkie rozmiary wirusa, wirus przejdzie nawet przez maskę ffp3
2. nosząc maseczkę się pocisz, tym bardziej wdychając własne CO2, a więc tworzysz środowisko dogodne dla rozwoju i transmisji wirusów, bakterii i grzybów, oczywiście gdyby maseczkę była wymieniana co trzy godziny według instrukcji, ale nikt tego nie robi i nie będzie robił!!!
3. Generalnie medycyna mówi o skutecznej obronie przeciwko wirusom w postaci układu odpornościowego i zdrowej skóry, to nas chroni przed wirusami, nawet dajmy na to jeśli zdarzy nam się, że ktoś na nas nachucha i nadmucha to nasz organizm sprawnie sobie z tym poradzi, zresztą podany wirus transmituje się drogą kropelkową i aerozolową, a więc przeniknie maseczkę i napotka na zaślinioną, przepoconą mordkę maseczkowca i infekcja gotowa, natomiast osoba bez maseczki będzie zdrowa, ponieważ jeden wirus, czy jakaś grupka wirusów nie powoduje jeszcze infekcji, musi być nośnik w postaci dużego rozsiewnika wirusa i środowisko do wniknięcia tegoż wirusa, spoceni maseczkowcy tworzą takie warunki do wnikania tegoż wirusa 23:16, 09.10.2020


Do rambolDo rambol

2 0

Dokładnie jak człowiek ma się odporny na wirusy w masece a widac ci tego nie wiedza 01:28, 10.10.2020


SeatLeonSeatLeon

21 10

Chłop sobie siedzi sam na ławce i dwóch bagietmajstrów zamiast zajmować się czymś pożytecznym to za główny cel obierają danie mandatu i jeszcze z tyłu ktoś zdjęcie robi do expessu, parodia do jakiego stopnia to doszło. 17:08, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

... ...

5 8

Zdjęcie archiwalne, nie wiadomo co zrobił ten pan 17:26, 09.10.2020


MlekoMleko

9 17

@Kartuzjanka do Mleko
Jesteś blisko odpowiedzi, czyli rozumiesz, że jak sobie ta mrówka w tym Twoim lesie gania, to tylko gania dookoła mrowiska, a więc w promieniu kilku, kilkunastu metrów, a jak przyczepi się do tego Twojego zajca czy sarny, to już to nie jest kilka metrów, ale sporo dalej i o to chodzi w maseczkach, aby te mrówki krążyły tylko wokół mrowiska, a nie po całym lesie na du.ps.kach innych zwierząt były roznoszone. 17:08, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

against NWOagainst NWO

25 11

jeśli chodzi o aspekty prawne! To generalnie nie podstawy prawnej jeśli chodzi o mandaty, one są bezprawny i co trzeba zrobić jeśli policjant nałoży na nas mandat??
są dwie kwestie, generalnie policjanci sami znają prawo i wiedzą, że brak jest podstawy prawnej, ale maja takie rozporządzenie, któremu muszą być podlegli, dlatego wszelkie dyskusja jest tutaj bezcelowa, jeśli komuś zdarzy się upomnienie to jest to uczciwe, ale jeśli nałożony zostanie mandat, to odmawiamy przyjęcie mandatu i sprawa trafia do sądu i generalnie, nie było jeszcze takiego przypadku, żeby sąd nie przyznał nam racji w tej kwestii.
kolejna sprawa to nie ma przymusu noszenia maseczki dla osób chorych (problemy z oddychaniem itp), niepełnosprawnych, choć bydlaki pandemiczne wprowadziły znowu bezprawne rozporządzenie o jakimś świstku, konia z rzędu temu, kto się dobije do lekarza, kiedy przychodnie są zamknięte, ale to tylko obrazuje bezprawie rządzących!
generalnie nie bać się odmawiania przyjęcia mandatu!!!!! i generalnie nie dyskutować z policją, bo zarówno ty sam jak i policja znają temat, więc jest to bezcelowe! 17:14, 09.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

A gdzieA gdzie

4 11

MOJE PRAWO DO ŻYCIA? 17:47, 09.10.2020


against NWOagainst NWO

12 3

prawo do życia zawiera się w prawie ochrony życia od poczęcia do naturalnej śmierci! , którego lewactwo Gatesy, Sorosy, City od London, Kaczyńskie, Morawieckie, Tuski, ONZ, WHO, Chiny, USA, ministerstwo zdrowia, POPiSiaki, UE i inne bydlaki nie przestrzegają!!!! 18:00, 09.10.2020


John John

1 4

http://bartoszyce.wm.pl/668450,Sad-skazuje-za-niezakrywanie-nosa-i-ust.html 21:50, 09.10.2020


against NWOagainst NWO

5 0

a w Krotoszynie sądy normalnie funkcjonują i zgodnie z prawem oddalają bezkarne mandaty, bo tak mówi prawo
https://www.o2.pl/biznes/przelomowy-wyrok-polskiego-sadu-chodzi-o-brak-maseczki-6528490034146016a
o sądzie w Bartoszycach lepiej nic nie mówić, tylko sprawdzić, czy czasem kacapy tam nie zasiadają, zresztą odwołać się do sądu odwoławczego, który powinien oddalić bezpodstawne orzeczenie sądu Bartoszyckiego 22:20, 09.10.2020


against NWOagainst NWO

25 12

Generalnie nie bać się!
ODMAWIAMY PRZYJĘCIA MANDATU!!! i sprawa trafia do sądu, tym samym nie wspieramy PANDEMICZNEJ BANDYTERKI, która chce od nas wyłudzić kasę!!!! 17:26, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UUUUUUUUUUUU

0 0

co za *%#)!& Z CIEBIE,A PODPISZESZ NP ODMOWE POMOCY I POBYT W SZPITALU JAK CIEBIE DOPADNIE CHOROBA? 10:20, 11.10.2020


... ...

10 16

Plandemiści, nie bać się nosić maski. 17:32, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PłaskoziemcyPłaskoziemcy

5 6

przestańcie uprawiać swoją propagandę uśmiercania współobywateli. To nie czas na żarty. 17:50, 09.10.2020


Kartuzjanka do MlekoKartuzjanka do Mleko

11 4

No i zapomniałeś, że raz do roku królowe i trutnie wylatują z mrowiska i zasiedlają dalsze obszary. 17:57, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MlekoMleko

1 2

Masz na myśli tych co maja kwarantannę ze stwierdzonym zakażeniem a opuszczają miejsce izolacji jak ta babka co sobie poszła na zakupy i przy okazji pozwiedzać kilka innych miejsc narażając innych, trafiła za to na 5 m-cy do aresztu.

Maseczka nie chroni przed zarażeniem, ona minimalizuje możliwość zarażenia, jedyne skuteczne zabezpieczenie się przed wirusem to całkowita izolacja od środowiska, w którym wirus występuje. 08:59, 10.10.2020


olafolaf

15 10

Mandatów nie przyjmować, bo są wystawiane bez podstawy prawnej. Z niedouczonym policjantem nie rozmawiać, bo sprowadzi was na swój poziom a potem pokona doświadczeniem. Jeśli skieruje sprawę do sądu, to wy też skierujcie sprawę przeciwko niemu prywatny akt osakarżenia do sądu, albo zawiadomienie do prokuratury, z art. 190a Kodeksu Karnego. To wszystko. 18:18, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tyty

4 11

ty plugawa żmijo przeczytaj sobie art 54 kodeksu wykroczeń i się doucz 19:15, 09.10.2020


DrajwerDrajwer

2 5

***** wieśmaków i płaskoziemców 18:19, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

twójwatwójwa

11 16

Proszę kontrolować i nie zwracać uwagi,że taki tłumaczy się,że nie ma maseczki, wlepiać mandaty dla tych,którzy ich nie mają bo inaczej ludzi nie można nauczyć,jedni są tak uparci,że nie będą nosić maseczki,wolą innych zarażać. 18:19, 09.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

ramram

9 4

żeby ciebie konfidencie ktoś zaraz nie musiał nauczyć kultury nazistowski szmalcowniku 19:47, 09.10.2020


@€@€@#&@€@€@#&

5 1

A co mi maska da co w hiszpani jakos nosili nosza i jakos dalej zakazenia sa wiec ,nic maska nie da bo można sie zarazic bez objawowo ,predzej ty kogos z rodziny zarazisz swoimi wirvsami z maski niz człowiek kogoś bez maskiw 22:52, 09.10.2020


UpartaUparta

2 1

Ten 'upór' do nienoszenia maseczki ma prawne, naukowe i logiczne podstawy. Proponuję nie traktować telewizji publicznej oraz tamtejszych "ekspertów" za góru informacyjne. Noszenie maseczek szkodzi!!!!! Nie służy to naszemu dobru. 23:39, 09.10.2020


do olafdo olaf

3 10

ty plugawa żmijo przeczytaj sobie art 54 kodeksu wykroczeń i się doucz 19:16, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

dkddkd

7 2

to ty się doucz nieuku, już takich kacapów za komuny to myśmy tym esbekom w r... 19:46, 09.10.2020


KartuzjankaKartuzjanka

18 5

No sprawdzilam, art. 54 kw (Kodeksu wykroczen brzmi cyt. "Kto wykracza przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w miejscach publicznych, podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany."
ale nie ma ustawy na podstawie ktorej wlepiaja mandaty.
Wiec cos jest nie halo. 20:35, 09.10.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

amadeuszamadeusz

1 6

Jaka "kartuzjanka"? Skad wzięłaś to określenie? To jakaś woda mineralna czy nazwa piwonii? Bo chyba nie chodziło ci o kartuziankę - mieszkankę Kartuz. 21:29, 09.10.2020


Jest Jest

2 8

Dz.U.2019.1239 t.j 21:46, 09.10.2020


hehe

9 2

nie ma podstawy prawnej, rozporządzenie musi mieć umocowanie w ustawie, czyli stan nadzwyczajny, a takiej ustawy nie ma!! to tak samo jakby burmistrz Kartuz wydał rozporządzenie, że jutro wszyscy nosimy czapki, no mógł sobie takie rozporządzenie wystawić, ale kompletnie ono nie ma umocowania prawnego 22:25, 09.10.2020


John John

7 6

Otóż jest już wyrok w podobnej sprawie. http://bartoszyce.wm.pl/668450,Sad-skazuje-za-niezakrywanie-nosa-i-ust.html 21:52, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hehe

6 2

jesteś komunistycznym szmalcownikiem??? który działa przeciwko Polsce??? 22:27, 09.10.2020


against NWOagainst NWO

11 4

wyrok w Krotoszynie oddalający bezprawne mandaty
https://www.o2.pl/biznes/przelomowy-wyrok-polskiego-sadu-chodzi-o-brak-maseczki-6528490034146016a 22:21, 09.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

********

4 2

Dziękuję za link.
Bardzo pomocny. 22:54, 09.10.2020


SiSi

4 6

Zapraszamy do Banina, 40 mandatów wyrobią Panowie policjanci w 10 min przed Lidlem, 22:43, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SeSe

4 6

Zapraszamy do Banina technologia masek jeszcze tu nie dotarła. 22:45, 09.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rambolrambol

14 7

nie nosze maseczki, ponieważ szanuje swój organizm i układ odpornościowy, który musi być dotleniony, Umiejętnie omijam Policję i Policja umiejętnie omija mnie! i w sumie ok! Ludzie protestujcie, bo to jest TOTALITARYZM, oni specjalnie przeciągają tą pandemie, aż do szczepionek Gatesa, to są niebezpieczni ludzie, kompletnie nie mający z nauką nic wspólnego, okłamują was poprzez media i będą to robić nachalnie!! nie wierzcie im pod żadnym pozorem!!! 22:58, 09.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

No dobrze, aleNo dobrze, ale

3 6

gdzie położyć kolejne tysiące zarażonych - skoro wszystkie łóżka szpitalne zajęte, wszystkie respiratory zajęte, wszyscy lekarze pracują na okrągło ...... GDZIE kierować zarażonych ??????????
To jest problem ogólnoświatowy !! CO robić z zarażonymi ?? Mają wyzdrowieć albo umrzeć na ulicy albo pod płotem ??? 23:41, 09.10.2020


........

1 4

A Ty masz coś wspólnego z nauką? Jesteś naukowcem wirusologii? Jesteś lekarzem czy ślusarzem? 07:29, 10.10.2020


rambolrambol

10 3

wklejam jeszcze to, bo jest wiele osób, które was celowo okłamuje i rozsiewa celowo pandemiopsychoze!
MASECZKI NIE CHRONIĄ PRZED WIRUSEM!
1. nie chroni z uwagi na niewielkie rozmiary wirusa, wirus przejdzie nawet przez maskę ffp3
2. nosząc maseczkę się pocisz, tym bardziej wdychając własne CO2, a więc tworzysz środowisko dogodne dla rozwoju i transmisji wirusów, bakterii i grzybów, oczywiście gdyby maseczkę była wymieniana co trzy godziny według instrukcji to spełniła by w jakimś stopniu swoją funkcję, ale nikt tego nie robi i nie będzie robił!!!
3. Generalnie medycyna mówi o skutecznej obronie przeciwko wirusom w postaci układu odpornościowego i zdrowej skóry, to nas chroni przed wirusami, nawet dajmy na to jeśli zdarzy nam się, że ktoś na nas nachucha i nadmucha to nasz organizm sprawnie sobie z tym poradzi, zresztą podany wirus transmituje się drogą kropelkową i aerozolową, a więc przeniknie maseczkę i napotka na zaślinioną, przepoconą mordkę maseczkowca i infekcja gotowa, natomiast osoba bez maseczki będzie zdrowa, ponieważ jeden wirus, czy jakaś grupka wirusów nie powoduje jeszcze infekcji, musi być nośnik w postaci dużego rozsiewnika wirusa! u maseczkowców środowisko do wniknięcia tegoż wirusa jest korzystne, spoceni maseczkowcy tworzą takie warunki do wnikania tegoż wirusa i u nich kropelki spełniają swoją funkcje transmisji, dlatego choć nie ma takich badań, podejrzewam, że osoby noszące maseczki są bardziej narażone na covid! 23:35, 09.10.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

To znaczy, że jeśliTo znaczy, że jeśli

1 8

WSZYSCY wyrzucą maseczki na śmietnik, to wtedy zarażeń będzie znacznie MNIEJ ???
Analogicznie rozumując: pasy bezpieczeństwa w samochodach wymontować, to będzie mniej rannych w razie wypadku ..... jeśli wyrzuci się łodzie ratunkowe to będzie mniej topielców w razie zatonięcia statku ..... jeśli odłączy się piorunochrony, to będzie mniej uderzeń piorunów w domy , itd, itd ,
Ciekawa koncepcja ........
No a PRZEDE WSZYSTKIM, gdy wreszcie będą szczepionki antywirusowe, to wtedy uratują się tylko CI - co się NIE ZASZCZEPIĄ !!! ........ Rewelacyjny pomysł !!!!! 23:56, 09.10.2020


rambolrambol

4 0

twoje przykłady są nie analogicznie, nie mają żadnej analogii! Skoro masz pasy i poduszki powietrzne w samochodzie (układ odpornościowy, skóra) tzn, że czujesz się bezpieczniej, analogicznie to w twoim wypadku trzeba by było jeszcze owinąć się w samochodzie papierem toaletowym (maseczka) dla większego bezpieczeństwa w samochodzie!
Kto ci w bił do głowy, że maseczka przed czymś chroni, może tylko powodować u osób kaszlących i kichających mniejszy rozsiew wirusów i tyle, przy czym szkodząc własnemu organizmowi, bo człowiek potrzebuje swobodnie oddychać
Szczepionki nie są przebadane nie wiem czy kogokolwiek uratuje, zresztą nie widzę jakiejś potrzeby, aby się szczepić skoro nasz organizm wytwarza przeciwciała przeciw temu wirusowi, przynajmniej ja nie potrzebuje takiej szczepionki, miałem kontakt z osobami kichającymi, jechałem pociągiem z kaszlącymi ludźmi nic mi nie dolega, wirus też nie wydaję się groźny i śmiertelny, jedynie dla osób starszych 00:10, 10.10.2020


Ferdek KiepskiFerdek Kiepski

4 6

Mam jeszcze jednego fajnego pomysła !!
Gdy odkręcicie wszystkie zamki ze drzwi, a złodziej zobaczy że wszystko otwarte ..... to przecie nie wlezie do waszego domu, bo sfiksuje ze zdziwienia na taki numer !! 00:20, 10.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jest ANTIDOTUM naJest ANTIDOTUM na

0 10

WSZELKIE choroby na świecie !!
Lekarstwo zapobiegające wszystkiemu złemu nazywa się " RAMBOL ".
Pij codziennie syrop RAMBOL - a nie spotka cię karambol !!! 00:28, 10.10.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@rambol@rambol

4 8

Ale to przecież już dawno temu powiedziano, że maseczka nie chroni przed wirusem, jej zadaniem jest minimalizowanie możliwości zarażenia a nie jego uniknięcie.
Tak jak pasy bezpieczeństwa w samochodzie, one nie ratują przed wypadkiem, one minimalizują skutki wypadku.

09:06, 10.10.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

... ...

2 4

Oni i tak będą swoje powtarzać, że maseczki nie założą... 09:09, 10.10.2020


ergooergoo

3 1

nie minimalizują, minimalizują tylko u osób chorych przeziębionych i taka było pierwsze rozporządzenie z kwietnia, czy maja, tylko te osoby miały nosić, a nie wszyscy i to tylko w miejscach publicznych, a nie wszędzie, używanie przez wszystkich zwłaszcza osoby starsze powoduje większe szkody, to tak jakby odkażać ranę kwasem siarkowym, w wyniku czego nie będziemy mieć nogi, byli już tacy geniusze co to w powietrzu walczyli z wirusem i w Paryżu rozpuścili siarkę z samolotów, no stadium gł upoty jest olbrzymie, ale czy taki buc jak ty to zrozumie! 09:28, 10.10.2020


Rokmil.Rokmil.

1 4

@ergoo
Przecież napisałeś, że jednak minimalizują u osób chorych, a nie od dziś wiadomo, że są roznosiciele, którzy nie mają żadnych, lub prawie żadnych objawów. Dlatego profilaktycznie powinni nosic je wszyscy, bo nie ma mozliwości szybkiego odróznienia kto jest zarażony a kto nie.
Fakt przegięciem jest chodzenie w masce o 6 rano, gdzie spotkać żywą dusze ciężko, tylko że u nas społeczeństwo nie ma nawyku dbania o innych.
W skupiskach jak najbardziej założenie maski ma sens, gdzies gdzie ten dystans jest niemozliwy do utrzymania, bo to nie jest tak ze spalinami wylotowymi w samolocie, że każdy kto się znajdzie w jego śladzie wpada w turbulencje.
09:40, 10.10.2020


edukacjaedukacja

3 0

potencjalnie mogą minimalizować, tzn osoby chore, kichające i kaszlące, tzn NIE WSZYSCY !! Wy tego komuniści globalni nie potraficie zrozumieć! walczycie jak Don Kichot z wiatrakami, wasze zakuwanie wszystkich w maseczki jest niebezpieczne tak jak wasze myślenie, skoro mówię, że maseczka tylko u osób przeziębionych, kichających kaszlących i to nie wszędzie ale w miejscach publicznych (małe pomieszczenia typu komunikacja, urząd etc) tzn tyle, że nie maseczka, ale odpowiednie jej zastosowanie, wasze argumenty są emocjonalne pełne paniki, niewiedzy i irracjonalne, a więc szkodzące! 10:45, 10.10.2020


USTAWAUSTAWA

7 2

@do olaf
"ty plugawa żmijo przeczytaj sobie art 54 kodeksu wykroczeń i się doucz "
Ale czytałeś? Tam jest wyraźnie napisane, że na tej podstawie przekraczają swoje uprawnienia.
Rozróżniasz takie pojęcia jak ustawa, uchwała, rozporządzenie, zalecenie?
Tam jak byk stoi na podstawie ustawy! a nie rozporządzenia czy widzi mi się jakiś *%#)!& tylko, że sam nosze maseczkę w sklepach, i innych miejscach gdzie jest duże zagęszczenie osobników, jestem tylko przeciwny łamaniu prawa przez policję, którzy łamiąc to prawo karzą Polaków! 09:12, 10.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

UUUUUU

0 0

A CO CI ZALEZY ZALOZYC TE MASKE? 10:24, 11.10.2020


SmogSmog

2 4

Tak w ogóle po co my mamy te wszystkie nakazy, mandaty, zalecenia itd?
Jedna tu (chyba zwie się kartuzjanka) usiłuje przekonać, że wirus swobodnie się przedostanie przez maseczkę, że jest tak mały, że ochocho.
To ja mam pytanie, dlaczego jest taki szał z tym wirusem, skoro w ciągu pół roku zmarło bezpośrednio lub pośrednio 3 tyś osób, a w tym czasie zmarło ponad 25 tyś osób, bo wdychamy zanieczyszczone powietrze, które wydobywają się z naszych kominów, rur wydechowych, i nie mam tu na myśli tylko dymu który widać ale ogółem spaliny jakie powstają podczas procesu spalania.
Dlaczego rząd tak panikuje i robi tyle zakazów i nakazów, skoro od zanieczyszczonego powietrza rocznie umiera więcej osób niż umrze na tego wirusa?
Cząstka tego wirusa i cząstki pyłów, które wdychaliśmy całymi latami są zbliżone, wtedy rząd nie widział potrzeby działań ochrony Polaków przed umieraniem? Przecież z powodu smogu rocznie umiera więcej osób niż z powodu wirusa. 09:33, 10.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

edukacjaedukacja

2 1

tyle osób nie zmarło, ok 400 do 500 osób zmarło w przeciągu roku na covid, to są promile, wyłącz media i nie kłam, to co robisz to propaganda i manipulacje, rząd panikuje bo jest marionetką w rękach globalistów, kryjących się za USA i Chinami, poza tym nie ma takich danych, ze zmarło 25 tys ze względu na zanieczyszczenie powietrza, bo trudno takie dane zmierzyć, lokalnie możesz zmierzyć np w Głogowie, czy Lubinie są kopalnie i fabryki, wzrost produkcji powoduje zwiększenie jakiś tam związków i lekarze lokalnie stwierdzają wzrost chorób nowotworów, tarczycy itp i odnotowują śmiertelność 10:38, 10.10.2020


UUUUUUUU

1 3

CI WSZYSCY PRZECIWNI OBOSTRZENIA POWINNI PODPISAC OSWIADCZENIE ZE NIECHCA POMOCY W RAZIE ZAKAZENIA/CIEKAWIE ILU WTEDY BYLO BY TAKICH MADRYCH. 10:22, 11.10.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

fefe

3 1

raczej ty jako bandyterka pandemiczna nie powinieneś wychodzić z domu, bo wierzysz, że jakaś śmiercionośna zaraza panuje na mieście, dlatego nie wychodź z domu! 21:18, 11.10.2020


0%