Zamknij

spoldzielnia mieszkaniowa brak slow kolejna podwyzka od czerwca na wybickiego skad brac pieniadze 31-05-2019 16:39:02

85

komentarz(29)

ManyyyyManyyyy

11 7

Nie powinno być już SM a wspólnota mieszkaniowa. Wielokrotnie większy czynsz powinna płacić biedronka na Wybickiego mają miejsce za grosze. Marnowanie pieniędzy to norma ale nikt nic nie mówi i to już 4 podwyżka w tym roku. Płacimy już jak za mieszkania w dzielnicy willowej 17:07, 31.05.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

willawilla

5 4

czyli ponad 2 tys? za miesiąc? 17:21, 31.05.2019


reo

JannJann

13 4

Opłaty w SM Kaszuby naprawdę są bardzo wysokie.. Już nie ma z czego na to brać 19:52, 31.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PoradaPorada

17 9

Jest wyjście - sprzedać mieszkanie i kupić gdzie indziej :) albo dom jednorodzinny. Tam na pewno żadnych opłat nie będzie - elewacje, ocieplenia, usterki, prace bieżące, koszenie trawnika w ogrodzie, odśnieżanie itd. - wszystko będzie wykonywane dla Państwa na bieżąco na Państwa życzenie i oczywiście za darmo przez krasnoludki. Pozdrawiam 09:05, 01.06.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

megZmegZ

8 8

Zgadzam sie, za wygodę się niestety płaci...mieszkańców blokowisk nie interesuje sprzatanie klatki, podworka, odśnieżanie chodników, cieknący dach, ciepła woda zawsze leci z kranu, mieszkanie nagrzane wedle życzenia...nie martwia sie o opał na zimę i jeszcze narzekają 13:09, 01.06.2019


hhhhhhhhhhhh

10 1

Nie martwią się bo płacą. Nie mamy ogrzewania za darmo. 14:41, 02.06.2019


KMMKMM

9 1

Spółdzielcy sami płacą za ogrzewanie, ocieplenie.... ,dodatkowo muszą utrzymywać cały sztab darmozjadów. Natomiast co do koszenia trawników... trawa po kolana!!!! 05:41, 03.06.2019


BhBh

8 11

Podwyższa śmieci to gmina, podwyżka wody to kpwik a nie spółdzielnia. Hellooo!!! 12:17, 01.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SmSm

18 3

We właściwie zarządzanej Spółdzielni nie powinno być takich czynszów. 17:54, 02.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

gawelgawel

6 1

To zapraszamy do mieszkan na prokowskiej na stoku czynsz niski 21:33, 02.06.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

KMMKMM

4 1

Na Stoku czynsz niski ale dolicz do tego pozostałe opłaty za ogrzewanie i wodę (tak mamy w spółdzielni) to nie będziesz się chwalił że niski 05:37, 03.06.2019


GawelGawel

0 0

Co.miesiac wydaje 300 zł razem z opłatami a co 3 miesiące 500 zł . Już moje mieszkanie zyskało na wartości 17:31, 03.06.2019


HeheHehe

8 1

Chcieliście Czubale -macie Czubale. 10:39, 03.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BalbinBalbin

8 0

Właśnie przeczytałam Informator SM i wynika z tego że to spółdzielnia chwali się tym co sfinansowali mieszkańcy.Beka co?czy to ktoś czytał? 14:38, 03.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec 1234Mieszkaniec 1234

12 1

Zacznijcie chodzić na zebrania i domagać się oszczędności. Sm idzie po najmniejszej linii oporu. Jak coś jest nie tak to podwyżka. A gdzie te pieniądze idą? Zobaczcie wynagrodzenia i inne premie, przetargi itp. 21:04, 03.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BilbaBilba

4 2

W sierakowicach w bloku 1 nie jest malowane 23 lata bloki wyglądają jak slamsy i nie będą nadal malowane bo nie ma kasy
22:52, 03.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WybikWybik

12 1

Tak źle zarządzanej spółdzielni nie widziałam. Te bloki są straszne wyglądają jak slumsy 05:22, 04.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

tO NIE JEST PRAWDA!tO NIE JEST PRAWDA!

3 10

mAMY NAJLEPSZEGO PREZES PANIOM Grażyne ,jest zna się na spułdzielni i pieniądze z uni umi dostać oraz jest życzliwa każdemu .Bardzo dobry prezes to jest najlepszy jaki był a podwyżki są małe. 08:36, 04.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElementarzElementarz

4 5

A będzie jeszcze drożej, pomijam koszty energii, wody. Macie za niski fundusz remontowy a budynki się mocno starzeją, mają już blisko 40 lat, wiele z nich wymaga sporego wkładu finansowego, a ten wasz fundusz remontowy, to nawet nie jest w stanie pokryć bieżących czynności konserwacyjnych.
Mieszkam w pięćdziesięcioparoletnim budynku (nie bloku), w nim niby też były robione bieżace naprawy, tez można było odkładać sobie po 100zł m-c na "fundusz remontowy". W ostatnich 8 latach poszło lekką reką 8 tyś na stolarkę okienną, wymiana bojlera CWU 500zł, a już widac że kolejny sezon może paść ze starości, wymiana pieca kopciucha kosztowało około 2,5 tys. - niby spokój na 15 lat. bieżące naprawy (a właściwie łatanie) dachu od 200 do 1000zł/rok. Fajnie byłoby zrobić termomodernizację budynku z wymiana na ekologiczny piec- wycena od 25-30 tys zł. plus dach. Do tego sam kupuje opał sam go muszę umieścić w kotłowni, sam "biegac" do pieca. nikt za mnie nie odsnieży podwórka-do tego muszę odśnieżać miastowy chodnik,nikt nie sprzątnie obejscia, korytarza itd. A i sam koszę trawę ale to dla przyjemności. Wasz problem polega jedynie na tym, że płacicie za mało a jak coś się stanie oczekujecie usunięcia usterek bez wnikania w szczegóły ile to kosztuje - bo przecież płacicie. Bo sądzicie, że ten tysiąc rocznie to ogromna kwota.

I nie ma tutaj zmiłuj się, bo nie mam kasy, że drogo, albo płacisz i masz zrobione albo stawiaj sobie miski na strychu, lub taśma zaklej okna.
Ciekawe kiedy zaczną przeciekać rury od ciepłej/zimnej wody z uwagi na ich wiek i korozję. 20:12, 04.06.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

ninaaaaaaaaaaaaaaninaaaaaaaaaaaaaa

2 1

mam 65 metrowe mieszkanie. Skoro jesteś taki poinformowany ile płace rocznie za fundusz remontowy? 22:45, 04.06.2019


ElementarzElementarz

1 0

@ninaaaaaaaaaaaaaa.
Sądzę, że niewiele, jeśli dobiło do 2zł/m2 to i tak niewiele.
Około 8 lat temu, miałem zamieszkać na tym osiedlu, (kupić lub wynajmować) mieszkanie szczytowe 3 pokojowe, mieszkanie i owszem po remoncie - ale to zrobił właściciel. Czynsz miał wówczas wynosić chyba około 550zł, do tego koszt wynajmu 1200zł plus pozostałe media około 3 stówek. stwierdziłem, że za taką kwotę jest to bezsens, zarówno kupno na własność jak i wynajem - wynajem nawet jeszcze gorzej. Miałem oddawać 5 tyś rocznie, na koszty ogrzewania, remontów-ten blok nie widział malarza na klatce od 10- lat, i ogolnie za to, że w około mnie ma być pieknie czysto i odsnieżone zimą. Widząc w jakim stanie są też inne propozycje mieszkaniowe, stwierdziłem, że nie warto się pakować w bagno. Lepiej już dorwać 30-40 letni budynek i nie oczekiwać manny z nieba, która nie nadejdzie. Tak owszem, mój "obecny czynsz" jest dużo wyższy, ale jest realny. Wymaga też większego zaangażowania osobistego w sprawy o których mieszkańcy blokowisk nie mysla, że w ogole trzeba cos takiego robić. 13:44, 05.06.2019


ElementarzElementarz

1 0

Oczywiście 2zł/m2 na miesiąc - to nie jest dużo. Powiesz, że płacisz i wymagasz.
Termoizolacja i nowa elewacja szarpnie Cie tak, że usiądziesz. Ty masz ten komfort, że Tobie podskoczy stawka o 50-70 gr. W innym przypadku możesz się zrzucić z resztą mieszkańców bloku na taki zabieg, i zapłacić od razu. I masz spokój na powiedzmy 30 kilka lat, od czasu do czasu jakas drobna naprawa, co 10 lat odświeżenie elewacji - ale to mało kto robi.
Albo kupic sobie kawałek ziemi, postawić nieduzy dom w najwyższym standardzie materiałów i miec spokój na 30, placisz tylko za media i ogrzewanie, od czasu do czasu malarz ci maznie ściany.
Zróbcie kalkulacje ile co kosztuje i ile powinniście za to zapłacić, realia co niektórych mocno zaskoczą, bo oczekują naprawy za 100zl która warta jest kilkakrotnie wiecej. 13:58, 05.06.2019


@ Elementarz@ Elementarz

2 0

Twój wywód jest całkiem poprawny. Tyle że ja mam dane od ludzi, którzy mają własny dom. Całkowite koszty utrzymania domu są mniejsze niż mieszkania w SM, które ma nawet 3 razy mniejszą powierzchnię od domu. Jest to całkowicie nielogiczne. Nawet samo ogrzewanie kosztuje mniej dla właściciela domu, a przecież w budynku wielorodzinnym powinny być spore oszczędności na ogrzewaniu, bo nie traci się ciepła przez ścianę, za którą mieszka sąsiad. 14:56, 05.06.2019


@elementarz@elementarz

5 1

Przy Czubali z pewnością będzie tylko drożej,za mało kasy i jeszcze uj wielki. 21:38, 04.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oszczędnościoszczędności

5 1

Moim zdaniem fundusz remontowy powinien być zasilany także z oszczędności na kosztach eksploatacyjnych (w tym wynagrodzebia). Jednak takiego programu nie ma. Teraz będą festyny, a na nich agitacja do udzielenia absolutorium. Żenada. Po co Spółdzielnia karmi kiełbaskami itp całe miasto? Po co Spółdzielni wysoki zysk? Niech w to miejsce obniży czynsze. Itd, itp. 16:18, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

widocznie to wystarcwidocznie to wystarc

1 1

Festyn,kiełbaska,kit i lud kocha swoją prezes. 19:58, 05.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kkkkkkkk

2 3

W Biuletynie Spółdzielni przykładowo obliczono fundusz remontowy bloku 32 na Wyb .Popieram,

40 gr doliczone do obecnego 2 zł to niewiele.Blok zyska na wizualizacji a my oszczędzimy na
ogrzewaniu.Ludzie muszą wiedzieć, że nie ma nic za darmo. Fundusz na XX lecia to bodajże
2,70
12:30, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@KKK@KKK

4 1

Ty wiesz jak ta termomodernizacja będzie zrobiona?Nie masz pojęcia a popierasz bo mało wiesz ot tyle co Ci napisali.Zapytaj o prawidłowe zasady termomodernizacji systemowej to się dowiesz a potem porównaj to z tym co robią u nas .Wydać czyjeś pieniądze potrafi każdy idiota.Zastanów się dlaczego taka inwestycja nie ma w spółdzielni regulaminu ,porównaj z innymi spóldzielniami jak to robią i zastanów się.Wziąc kredyt i bez jasnych zasad,regulaminu robić,ok skoro tak chcą mieszkańcy to tylko pogratulować świadomości :) 15:59, 06.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czynszczynsz

6 1

Po co Spółdzielni wysoki zysk i miliony odłożone na lokatach bankowych? Czy nie lepiej obniżyć czynsze? 05:25, 07.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz