Zamknij
REKLAMA

Nowa metoda oszustów. Kazali pobrać aplikację na telefon

12:33, 19.11.2020 | W.D.
Skomentuj fot.M.Dzienisz
REKLAMA

150 euro straciła mieszkanka pow. kartuskiego, która padła ofiarą oszustów podających się za pracowników banku. Tym razem zastosowali oni zupełnie nową metodę i potrafili bardzo uwiarygodnić swoje działanie. Policja ostrzega, zwłaszcza, że jeden z oszustów próbował wziąć wysoki kredyt z wykorzystaniem danych poszkodowanej. 

28-letnia mieszkanka pow. kartuskiego zrelacjonowała policji, że wczoraj około 17.30 odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownia banku. Kobieta potraktowała go poważnie, ponieważ w jej smartfonie numer, z którego dzwonił mężczyzna wyświetlił się właśnie jako telefon banku. 

Mężczyzna poinformował kobietę, że ktoś próbuje dokonywać transakcji na jej koncie. Poprosił ją, by pobrała na smartfona aplikację "Quick Support", a następnie przekierował do "działu technicznego". 

- W tym momencie rozmowa została przekazana do kobiety, która poinstruowała 28-latkę, że powinna ona zalogować się do swojego konta bankowego, a następnie wylogować z niego. Poprosiła też o ostatnie sześć cyfr z karty kredytowej oraz kod CVV - mówi Piotr Gdaniec, rzecznik prasowy KPP Kartuzy. - Po chwili kobieta dostała na telefon wiadomość, że z jej konta pobrana została kwota 150 euro. Wtedy zorientowała się, że coś jest nie tak. 

Okazało się, że aplikacja, którą kazano pobrać 28 - latce daje zdalny dostęp do jej urządzenia i podgląd na czynności wykonywane na ekranie. Jak wynika z ustaleń policji, to prawdopodobnie dzięki niej oszuści zyskali dostęp do konta poszkodowanej. Okazało się też, że oszuści próbowali wziąć kredyt z wykorzystaniem danych kobiety, ale bezskutecznie. 

- Metoda, którą zastosowali oszuści jest nowa, nie mieliśmy podobnej sytuacji wcześniej, dlatego apelujemy o ostrożność i wzmożoną czujność - mówi Piotr Gdaniec.

Policja apeluje, by zgłaszać wszelkiego rodzaju niepokojące sygnały, a nade wszystko, by nie podawać swoich danych osobom postronnym lub takim, co do tożsamości i intencji których mogą być wątpliwości. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (6)

PaństwoPaństwo

6 5

Nasze państwo tez nam na każdym kroku chce wcisnąć aplikacje w nasze telefony, połączcie kropki 13:57, 19.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

3 5

Jak jest się idiotką i podaje kod CVV oraz instaluje nieznane aplikacje. To nie mamy o czym mówić. 15:30, 19.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JaJa

1 0

Nie musisz wyzywać widocznie sam nie jesteś alfa i omega skoro tak mówisz 22:07, 21.11.2020


3471834718

4 1

Sanepid tak działa, czy mam już dzwonić na policję 18:15, 19.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Miastowy Miastowy

3 2

Trzeba podać bankowi dane ze swojej karty płatniczej, bo przecież bank nie wie jaką kartę tobie wydał. Tak *%#)!& może być tylko Kaszubka. 20:57, 19.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SuchySuchy

1 1

Czyżby blondynka? 05:32, 20.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA