Dawna szarzyzna już lata temu zaczęła znikać z ulic naszych miast. Dziś w wielu miejscach narzekać możemy raczej na zalew pstrokacizny i nieporządek dotyczący zarówno samej miejskiej architektury, jak i umieszczania na niej wszelkiego rodzaju treści. To nie są najłatwiejsze warunki do tego, by miejscom, w którym prowadzi się działalność zapewnić należytą widoczność i rozpoznawalność. Można to jednak osiągnąć, stosując odpowiednie narzędzia i umiejętnie je wykorzystując.
Do czego ma służyć nasz kaseton?
Duża powierzchnia i możliwość podświetlenia sprawiają, że tego rodzaju nośnik otwiera przed nami spore możliwości, toteż jeśli tylko nie ograniczają nas w tym zakresie miejscowe uregulowania, ani nie stoją nam na przeszkodzie żadne inne względy, warto się w niego zaopatrzyć. To samo jednak prawdopodobnie zrobiło już wielu przedsiębiorców w całej okolicy. Dziś sam w sobie nie stanowi on już istotnej nowości – jakkolwiek w jego konstrukcji stosowane są dużo doskonalsze rozwiązania, co sprawia, że niekiedy warto rozważyć jego wymianę.
Najważniejsza pozostaje treść. Niekiedy możemy zauważyć, że kaseton pełni rolę nie tylko głównego ekspozytura, ale i w zasadzie mógłby pozostać jedynym, jako że postarano się umieścić na nim tyle informacji, ile tylko się dało, uznając najwyraźniej, że podświetlana powierzchnia będzie do tego dużo lepsza niż np. witryna. W wielu przypadkach nie jest to właściwa droga. Zadaniem kasetonu jest zapewnienie łatwości identyfikacji danego punktu z większej odległości, kluczowym zagadnieniem jest więc czytelność umieszczonych na nim elementów graficznych. Te z kolei powinny być przedmiotem osobnego namysłu, jeśli naszą działalność prowadzimy sami i nie jesteśmy zmuszeni korzystać z jakichkolwiek ustalonych wzorów. Pamiętajmy, by łatwo było posługiwać się nimi przy wszelkich innych działaniach promocyjnych.
To będzie nasza wizytówka
Logotyp, nazwa, przedmiot działalności, o ile nie wymaga on nadzwyczaj rozległego opisu – w większości przypadków to wszystko, co powinno znaleźć się na kasetonie – jednocześnie warto wykorzystać także witrynę, tworząc jednolity, spójny rezultat. Ostatecznie jednak każdy przypadek może być inny, toteż warto nie tylko wykonanie, ale i projekt powierzyć fachowcom. Znajdziemy obecnie na naszym rynku przedsiębiorstwa, które, tak jak np. Reklama Efekt, zajmą się jednym i drugim, a także montażem na elewacji.
Duże znaczenie mają stosowane obecnie rozwiązania techniczne. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się kasetony reklamowe wykorzystujące dibond, czyli aluminiowo-polietylenowy kompozyt. Charakteryzuje się on wysoką odpornością na warunki zewnętrzne, wytrzymałością, a także nie sprawiający kłopotów przy wycinaniu pożądanych kształtów, co pozwala tworzyć podświetlane motywy w efektowny sposób. Niezmienne jednak szeroko stosowanymi pozostają konstrukcje wykorzystujące zadrukowywane lico z pleksji czy tkaniny. Istotną innowacją ostatnich lat jest podświetlenie wykorzystujące technologie LED, nie tylko bardziej energooszczędną, ale i mniej podatną na usterki niż świetlówki. Ostatecznie jednak, najważniejszy pozostaje dobry projekt. Umiejętne wykonanie, zapewniające odpowiednią trwałość to drugi krok.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz