Zamknij

Merchandising - wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

08:31, 17.02.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:31, 17.02.2020

''Merchandising'' brzmi dla ciebie obco? Nie masz pewności, co dokładnie kryje się pod tym pojęciem? Merchandising wiąże się ściśle z branżą handlową, a jego znaczenie, szczególnie w dobie konsumpcjonizmu, a więc i rosnącej konkurencji na rynku i dużego wachlarzu produktów i usług, ciężko przecenić.

1. Merchandising - co to znaczy?

2. Jak wykorzystywać merchandising w sprzedaży?

Nowy świat to nowe możliwości, ale i konieczność poszukiwania nowych rozwiązań. Szczególnie tam, gdzie konkurencja stale rośnie.

1. Merchandising - co to znaczy?

Merchandising to pojęcie, związane bezpośrednio z procesem sprzedaży. Oznacza ogół działań marketingowych, których wspólnym celem jest uzyskanie maksymalizacji sprzedaży. Nadal nie masz pewności o co chodzi? Zgadza się - i tym razem chodzi o pieniądze. A konkretnie o zwiększenie obrotów.

W praktyce chodzi o to, by wywrzeć na klienta odpowiedni wpływ. Tzn. taki, który skłoni go do zachowań, o jakie nam chodzi. Możemy to uzyskać np. przy pomocy odpowiedniej ekspozycji produktów, właściwej prezentacji sklepu, a także ogólnie ujęte podejście do klienta. Składa się na nie np. muzyka, zapach, czy wystrój wnętrza. Nie chodzi jedynie o to, by zachęcić klienta do zwiększonej sprzedaży. Liczy się również zatrzymanie go na dłużej, przykucie jego uwagi, wzbudzenie zainteresowania i sprawienie, by dłużej oglądał produkty.

Dla firmy merchandising oznacza docelowo nie tylko zwiększenie zysku, ale i podniesienie prestiżu poprzez poprawę wizerunku firmy w oczach klienta.

2. Jak wykorzystywać merchandising w sprzedaży?

Przede wszystkim, ważne jest unikanie błędów. Najczęściej należą do nich: powtarzające się braki w towarze, chaos na półkach i nieumiejętne eksponowanie towarów, np. częsta zmiana miejsca konkretnych produktów, przez co klient ma trudności z odnalezieniem tego, czego szuka.

W zwiększaniu sprzedaży ważną rolę odgrywają również materiały promocyjne, tj. zawieszki, plakaty itp. Wiele sklepów nie docenia również roli, jaką odgrywa poprawna ekspozycja cen, które są widoczne na tyle, że klient nie ma żadnych problemów z ich odnalezieniem i odczytaniem.

Jeśli masz problemy z wdrożeniem skoordynowanych i przemyślanych działań marketingowych, zmierzających do zwiększenia sprzedaży, możesz skorzystać z pomocy specjalistów: https://merservice.pl/uslugi/merchandising/.

Choć niektóre metody wydają się oczywiste, wiedza fachowców, poparta latami doświadczenia, często okazuje się bezcenna i dostarcza rozwiązań, które nam nie przyszłyby wcześniej do głowy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%