Zamknij

Event Design, czyli organizacja wydarzeń

09:52, 27.09.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:52, 27.09.2021

Dobrze wymyślony i zorganizowany event z przesłaniem wywołuje u uczestników konkretne, zaplanowane wrażenia i emocje. Jak lepiej i skuteczniej oczarować gości niż wyjątkową i spójną plastyką eventu, czyli jego scenografią, oprawą wizualną i dźwiękową? Wszystkie te elementy powinny współgrać z osobowością marki i nieść ze sobą celowy przekaz. Wiedzą o tym najlepsi event designerzy, którzy czuwają nad całością przedsięwzięcia od strony wizualnej.

Czym jest plastyka eventu?

Event design rozpoczyna się od zaplanowania i zaprojektowani key visual, czyli charakterystycznego motywu, który będzie pojawiał się na wszystkich materiałach dotyczących wydarzenia. Ten sam design, font, kolorystyka, układ – grafika na zaproszeniach, w mailingach, press packach, materiałach konferencyjnych i samej scenografii musi być spójna i zapowiadać to, czego doświadczą goście podczas samego eventu.

To samo dotyczy stoisk wystawienniczych, aranżacji sal konferencyjnych, foyer, stolików, bufetu i sceny. Nie ma tu miejsca na przypadek, a całość musi być prawdziwą ucztą dla oczu gości. Światło i dźwięk są oczywiście dopełnieniem tych wrażeń.

Czy event design ma znaczenie?

Te same elementy, którymi posługuje się event design od lat, a może nawet od wieków wykorzystują różnego typu lokale, restauracje, kawiarnie, hotele czy sklepy. Wchodząc do jednego z pięciogwiazdkowych hoteli światowej sieci, już od progu czujemy się wyjątkowo, przebywając w luksusowych wnętrzach.

Odpowiednio dobrane oświetlenie, muzyka, a nawet zapach sprawia, że w sklepie ulubionej marki czujemy się swobodnie i chętniej dokonujemy zakupu. Z kolei wyjątkowa atmosfera w kawiarni zachęca do wejścia i pozostania w niej na dłużej. Całość wrażeń sprawia, że chętniej korzystamy z konkretnych usług czy produktów, zostajemy lojalnymi klientami marki, a co więcej, polecamy ją innym.

Rola event managera w kontekście wydarzenia

Rolą event designera jest stworzenie czegoś w rodzaju unikalnej atmosfery wydarzenia, które zapadnie w świadomość gości, zbudowanie emocjonalnej więzi pomiędzy uczestnikiem a marką. Wykreowana za pomocą scenografii przestrzeń i atmosfera powinna współgrać z komunikacją firmy. Tylko wówczas zaproszeni goście zareagują w zaplanowany sposób, a wywołane emocje wpłyną na odbiór marki, a następnie zachowanie i ewentualne decyzje zakupowe.

Jak pracuje event manager?

Event designer często mylony jest ze scenografem. Może on oczywiście posiadać odpowiednie przygotowanie i doświadczenie w tym zakresie, jednak nie jest to warunek konieczny do wykonywania tego zawodu. Event designer kreuje i spina całe wydarzenie od strony wizualnej, a wykonanie poszczególnych elementów swojej wizji zleca właśnie scenografom.

Następnie wspólnie z grafikiem rysują proponowane projekty scenograficzne w 3D zaplanowane pod wybraną z klientem przestrzeń eventową. Jednym z największych wyzwań w pracy event designera jest właściwe rozpoznanie oczekiwań klienta czy konkretnej marki oraz spięcie ich z budżetem.

Dowiedz się więcej na https://emtg.pl/event-design-rola-scenografii-w-projektowaniu-wydarzen/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%