Zamknij

S. Lamczyk: Nie można dopuścić do zawłaszczania własności prywatnej

10:45, 02.10.2019 W.D. Aktualizacja: 12:20, 02.10.2019
Skomentuj fot.nadesłane fot.nadesłane

- Zabolały nas słowa prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o przedsiębiorczości i konieczności wymiany elit. To skandaliczne słowa, które obrażają tysiące przedsiębiorców zapewniających zatrudnienie, rozwój Polski lokalnej i pieniądze na obietnice wyborcze. Nie możemy dopuścić do zawłaszczania własności prywatnej, a są takie plany - mówili w Żukowie kandydaci Koalicji Obywatelskiej oraz marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk. 

Szef samorządu województwa pomorskiego wspólnie z kandydatami Koalicji Obywatelskiej odniósł się do wypowiedzi prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego o konieczności "wymiany elity ekonomicznej". Przez media i komentatorów wypowiedź ta interpretowana jest jako chęć zawłaszczania wieloletniego dorobku przedsiębiorców. Jeden z socjologów pytany o ocenę tej wypowiedzi stwierdził, że jest to chęć "wsadzania swoich, na miejsce nie swoich".

Skandaliczna wypowiedź

- W naszym przekonaniu skandaliczne słowa obrażają tysiące przedsiębiorców, którzy zapewniają zatrudnienie, rozwój Polski lokalnej i regionalnej, rozwój Kaszub. Zapewniają również w podatkach pieniądze na obietnice wyborcze. To kolejne obraźliwe słowa prezesa Kaczyńskiego wobec przedsiębiorców - mówił w Żukowie Mieczysław Struk, marszałek woj. pomorskiego. - Jego pogląd, że przedsiębiorca, którego nie stać na zapłatę ZUS-owi nie powinien się za biznes zabierać, są równie skandaliczne. Tutaj na Kaszubach przedsiębiorczość funkcjonowała na przestrzeni wielu wieków. Nikt przedsiębiorcom nic nie dał. Wszystko wypracowali swoją ciężką pracą. Te słowa są skandaliczne zwłaszcza kiedy zarzuca się przedsiębiorcom związek z minionym systemem. Pomorze to region wyjątkowy, w którym przedsiębiorczość ma szczególną wartość. Koalicja Obywatelska widzi w ludziach przedsiębiorczych motor napędowy pomorskiej gospodarki. Dlatego protestujemy przeciwko takim słowom wypowiedzianym przez prezesa Kaczyńskiego. 

Komisarz w firmie za błąd na fakturze

Poseł Stanisław Lamczyk, kandydat do Senatu, podkreślił, że słowa prezesa Kaczyńskiego są niebezpieczną zapowiedzią, zwłaszcza, że są już przygotowywane zmiany w przepisach. 

- Trzydzieści lat pracy ludzi od 1989 roku może pójść na marne. Przygotowane są ustawy w Ministerstwie Sprawiedliwości o tym, że prokurator może wskazać komisarza do zarządzania firmą i to za mały błąd, za małe wykroczenie czy błąd na fakturze. To jest zagrożenie nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, ale i małych firm. Własność prywatna może być zagrożona, nie można do tego dopuścić - mówił poseł Stanisław Lamczyk. - Nie możemy wrócić do roku 1945, gdy walczono z ludźmi posiadającymi jakąkolwiek własność. Dlatego te wybory są tak istotne. To już nie jest walka o program partii, ale o wolność o to, o co walczyli nasi rodzice. 

Janina Kwiecień, członkini Zarządu Powiatu Kartuskiego, kandydatka do Sejmu podkreśliła, że przedsiębiorcy boją się o swoją przyszłość, że mają szereg obaw.

Strach o przyszłość

- Koalicja Obywatelska opracowała cały program związany ze wspieraniem przedsiębiorczości. Jego celem jest doprowadzenie Polski do grona najbardziej sprzyjających przedsiębiorcom krajów, by przedsiębiorczość uwolnić i pobudzić energię Polaków - mówiła Janina Kwiecień. - W naszym regionie, a także w powiecie kartuskim mamy bardzo wielu przedsiębiorców, pracują niekiedy całe rodziny. Ci przedsiębiorcy dziś boją się co będzie dalej, boją się, że nie podołają z tymi problemami, na które napotykają. To nie tylko brak rąk do pracy, ale i wysokie koszty pracy. Kurczy się sektor przedsiębiorczości średniej, zauważamy też spadek inwestycji prywatnych. Przedsiębiorcy boją się inwestować, bo nie wiedzą co kolejne zmiany przepisów przyniosą. Problemem jest też skrajne upolitycznienie spółek skarbu państwa, bo to także prowadzi do wielu patologii. Myślę, że przedsiębiorcy powinni pomyśleć o swojej przyszłości i stąd obecność na wyborach powinna być obowiązkowa. 

Prezes PiS nie ma pojęcia o biznesie

Poseł Grzegorz Furgo, również ubiegający się o mandat poselski z ramienia KO podkreślił, że państwo powinno jak najmniej ingerować w przedsiębiorczość.

- Mnie, jako przedsiębiorcy te słowa prezesa Kaczyńskiego przypominają odległą historię, która się wydarzyła w Rosji, tam także wymieniono elity - mówił Grzegorz Furgo. - Te słowa wypowiada człowiek, który nie ma zielonego pojęcia o gospodarce, nigdy nie prowadził najmniejszej firmy, nie ma pojęcia o problemach, z którymi mierzy się polski przedsiębiorca. Wymiana elit to dosyć odważne stanowisko, ale widzimy na czym ona polega. To jest wymiana na kolegów partyjnych, którzy głównie zajmują się zakulisowymi sprawami, nie mają żadnych kompetencji, ale dzisiaj właśnie tacy ludzie kierują polską gospodarką. Polski przedsiębiorca potrzebuje jednego: najmniej państwa, najmniej rad państwa. Apeluję do pana Kaczyńskiego i spółki, by nie próbowali urządzać ludziom życia po swojemu. Firmy sobie dadzą radę, jeżeli państwo będzie najmniej ingerowało w ich życie. 

Marszałek Mieczysław Struk zaapelował do wszystkich mieszkańców, a zwłaszcza przedsiębiorców, by wzięli udział w wyborach i by zachęcali do udziału w głosowaniu swoje rodziny i współpracowników. 

(W.D.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(117)

Że co PO-KO?Że co PO-KO?

81 25

Buhahahaa! I tyle w temacie! PO-PSL chciało lasy państwowe (należące do nas wszystkich) prywatyzować tylko że przegrali wybory i nie sfinalizowali tego! Ciekawe jakbyśmy chcieli iść na grzyby to kogo trzeba byłoby się pytać o POzwolenie? Niemca? Francuza? Jeśli w ogóle byśmy je dostali? 11:49, 02.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BiznesmenBiznesmen

37 4

I VAT podnieśli. 13:58, 02.10.2019


kelnerkelner

40 5

i ośmiorniczki żarli. A z drobnych przedsiębiorców mieli bekę. 14:00, 02.10.2019


reo

AaaaaaaaaaaaAaaaaaaaaaaa

18 71

Karygodne!!! Świetnie, że media apelują na takie zapowiedzi!!! Mam nadzieję, że wyborcy nie zlekceważą tych ostrzeżeń!
Na marginesie dodam, że cieszę się, Panie Redaktorze, że stosuje Pan feminatywy! :) 11:54, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

luc1luc1

32 64

Myślałem, że to jakaś plota, jak mi mówili, że pis chce się zabierać za ludzi, którzy mają firmy, ale to wygląda naprawdę poważnie. Człowiek zasuwa non stop i co, ma mi ktoś to teraz zająć bo faktura źle wystawiona. Co to ma być? 11:56, 02.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Expres...Expres...

5 2

"Jakaś plota...". A artykuł na portalu internetowym o wypowiedzi kilku kandydatów z opozycji to "Prawda objawiona"...
Nie, to dalej "Jakaś plota".
Jest do tego jakiś dokument, czy to element propagandy? Masz pewność?
Każdy wierzy temu komu chce. A może warto wierzyć w fakty? 14:30, 02.10.2019


Firma468Firma468

7 3

Też mam firmę i ztrudniam legalnie ludzi od 4 lat to przynajmniej zostaje coś z tego. Za PO tylko na opłaty się robiło. Normalne że opłaty idą do góry i podatki i wypłaty ale najważniejsze ile ci z tego zostaje. A kto ma firmę to wie że za PO było więcej kontroli z ZUS i skarbówki. 19:29, 02.10.2019


pamiętacie?pamiętacie?

17 57

A pamiętacie jak pis kiedyś miał hasło "Polska w ruinie"? 12:02, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Dr.EwkaDr.Ewka

15 36

bo to była ich obietnica wyborcza! Chcieliście to teraz tak własnie mamy 12:33, 02.10.2019


kaszub,kaszub,

73 19

znaleźli się obrońcy przedsiębiorców, a kto obroni pracownika, który dostaje 1400 netto po legalu, jaką on wypracuje emeryturę w przyszłości - 700 zł ?
boicie się, że ludziom tzn. waszym pracownikom będzie się żyło lepiej i dostatniej!
od zawsze prowadzący działalność psioczyli na pis, choć pis pomniejsza podatki (cit) to prawda, że jak kogoś nie stać na opłatę zobowiązań zus to nie powinien brać się za geszeft! 12:07, 02.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

sdsd

10 32

Niedługo będziesz miał gwarantowane 4000 minimalnej .... i wtedy zatęsknisz za tym 1400, bo nie będziesz miał pracy. A zasiłki dla bezrobotnych niestety nie podrosną. Fakt zawsze zostaje 500+ ale żeby mieć 1500zł będziesz musiał poczekać min 3 lata ( taki proces życiowy - ciąża trwa 9 miesięcy) 13:02, 02.10.2019


Normalny człowiekNormalny człowiek

2 4

Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą wie ile musi włożyć w to zdrowia, poświęca swój i rodziny czas, niejednokrotnie jest to całe jego życie . I co teraz taki jeden z drugim którym nie chce się pracować będą donosić i przez nich ma zostać zniszczone życie i dorobek wielu ludzi. Znam niejednego prywaciarza i wiem ile ich to kosztuje zdrowia czasu pieniędzy żeby utrzymać rodzinę no i dać pracę niejednemu człowiekowi. To co PIS chce zrobić to jawna grabież. Pewnie nie mają z czego finansować socjali które obiecali.A ci którzy narzekają na prywaciarzy niech sami założą działalność i zobaczą co to znaczy mieć swój interes. Jakie to jest wyzwanie. Dlaczego idą do nich do pracy a sami czegoś nie otworzą, boją się zaangażowania czy po prostu wolą tylko narzekać. 08:42, 03.10.2019


0bserwator0bserwator

29 3

Co tam Treder robi? 12:08, 02.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

........

4 18

Jak to co on też jest przedsiębiorcą 12:50, 02.10.2019


Radny xRadny x

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

41 3

"Tutaj na Kaszubach przedsiębiorczość funkcjonowała na przestrzeni wielu wieków. Nikt przedsiębiorcom nic nie dał. Wszystko wypracowali swoją ciężką pracą."

I wielu się dorobiło na:
a) krzywdzie bliźniego,
b) kantowaniu Państwa.

To pierwsze jest subiektywne. Sprawdźmy to drugie. Wpisujcie okoliczne firmy, które płacą ZUS od całej wypłaty. Lista nie będzie długa. 12:13, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infoinfo

8 1

i układami z samorządami... 21:21, 02.10.2019


@kaszub@kaszub

24 45

Załóż własną firmę, zatrudnij ludzi i płać nawet po 10 tys. zł/mies. Daj ludziom zarobić. Pokaż jakie to kokosy będziesz w stanie zarabiać i płacić ludziom właśnie tyle. Pokaż innym jak to się robi, daj nauczkę innym przedsiębiorcom. 12:17, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To niemożliwe, abyTo niemożliwe, aby

1 0

wytłumaczyć nieborakowi, który o niczym nie ma zielonego pojęcia jak coś funkcjonuje. On uwierzy nawet, że wystarczy uruchomić kilka dodatkowych maszyn do drukowania pieniędzy, potem rozdać wszystkim po walizce banknotów i każdy będzie milionerem. Jakie to prooooooste !!
Coś mu zacznie świtać dopiero, gdy za 500+ będzie mógł sobie kupić tylko nauszniki na zimę (z lumpeksu). Rewaloryzacji na pewno nie będzie, więc wtedy nieborak zacznie wrzeszczeć: złodziejeeeeee, Złodziejeeeee. Ciemny lud tak działa i nic na to nie poradzisz...? ? ? ? ? ? ? 23:49, 03.10.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


cvbcvb

29 1

Wszystko to prawda. Jednak nie do wielkiej polityki pan Marszałek został wybrany. Mógłby się zająć bardziej przyziemnymi sferami życia mieszkańców województwa. Konkretnie mam na myśli pociąg z Wrzeszcza do Kartuz o 15:16, do którego z powodu liczby pasażerów ciężko jest wejść, ponieważ jeździ krótki skład. Jak się dowiedziałem podczas rozmowy z kierownikiem pociągu - taki skład jest zamówiony na te właśnie połączenie i Urząd Marszałkowski ma świadomość problemu, jednak nic z tym nie robi. 12:48, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..............

22 33

Szczerze wolałbym
By cło na paliwo było obniżone o 40 gr pit zmniejszony do 16% vat obniżony z 23% do 18% to by ruszyło gospodarke zamiast dawać 500+ podsklepowej patologii 12:55, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jaja

10 40

Pewnie wtedy byś się pytał o zbieranie, ale niedługo nie będziesz miał gdzie zbierać, ponieważ obecna "dobra zmiana" po cichu wycina lasy i sprzedaje je na boku.... ot taka drobna różnica 12:59, 02.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

GajowyGajowy

0 1

A gdzie bo gospodarka leśna to nie tylko sadzenie. 14:28, 02.10.2019


do gajowydo gajowy

1 0

a na mierzeii wiślanej 16:19, 02.10.2019


tttttt

4 29

Niestety, ale Twoje żądania nie są realne dla tego rządu. Za mało populistyczne, no i nie mogli by wtedy podnosić cen i podatków.... 13:07, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

olpolp

41 2

co z obwodnicą Kartuz. Chyba marszałek coś powiedział 13:23, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

małymały

8 39

W sumie to dobrze, że nas ostrzegają. Potem będzie za późno żeby skamleć, że się krzywda dzieje. Jak komuś zabiorą dorobek życia bo coś tam się komuś zdawało, to niech się nie dziwi. 13:23, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KOchaniKOchani

39 3

Niestety to Wy nie zadbalìiście o przedsiębiorców i godne życie wybotców. Poczytajcie literaturę. Orbitowski, Bator, Chutnik, Plebanek, Kubryńska... tam wszystko jest. Nasze "piękne" społeczeństwo i jego trudne życie. A szary człowiek w tym bagnie. 13:27, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HeheheHehehe

47 6

Zabiorą, ale starym SB-kom, co pobrali firmy "za darmo". No i starym liberałom dorobionym na wyzysku. 13:30, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@hehe@hehe

4 34

A kto będzie decydował o tym kto jest kim? Żebyś się nie zdziwił. Wiesz jak łatwo dziś można oczernić człowieka? 13:31, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxczxc

13 29

Lamczyk to nie jest bohater mojej bajki ale do wyboru macie jeszcze Bonkowskiego z pistoletem i Drelicha (tego od zamiatania liści po nawałnicy). Zastanówcie się dwa razy przed oddaniem głosu. Pomyślcie który z nich najlepiej zadba o rozwój naszego regionu. 13:31, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie KankowskiPanie Kankowski

17 2

Jak tam festyn w Przyjaźni? Dlaczego go nie będzie w przyszłym roku. Co z pieniędzmi od sponsorów? Ile ich było? Ile zostało? 13:32, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

0 0

Bo tu chodzi o wiarygodność. Tak czy nie? A poza tym to jest sprawa samorządowca, a nie mieszanie w ogólnopolskim kotle. 13:40, 02.10.2019


@Panie...@Panie...

6 22

I to jest właśnie ten poziom. Tutaj o naprawdę poważnych sprawach i przyszłości dla wielu ludzi, a znajdzie się taki co wyjedzie z jakimś... festynem. Porażka człowieku. 13:37, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyżej Do wyżej

1 1

Bo tu chodzi o wiarygodność. Tak czy nie? I o firmy lokalne wlaśnie. O pieniądze. To jest sprawa samorządu, a nie mieszanie w ogólnopolskim kotle. 13:43, 02.10.2019


MiśMiś

52 4

"Nie można dopuścić do zawłaszczania własności prywatnej" Szanowny panie pośle Lamczyk w mojej ocenie dalsza część tytułu powinno brzmieć "Natomiast dozwolony jest full wypas zaprzyjażnionych firm na budżetach samorządowych" ???? 13:40, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PO-KOPO-KO

49 3

Dajcie spokój. Ludzie, przecież Wy nie potraficie nawet kampanii wyborczej prowadzić. Nie macie ciekawego i wyraźnego programu. Tylko odpowiadacie PiS-owi i jego Prezesowi na ich pomysły. Nawet Pan Redaktor Lis jest załamany, bo Was blado widać. Także PO KO już dawno jest. 13:48, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A ranking Rzepy?A ranking Rzepy?

42 0

Pokazał Waszą samorządową skuteczność, która jest bardzo niziutka? 13:52, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Babcia jankaBabcia janka

49 2

Koszty pracy rosną, no tak bo pracownicy nie chcą już pracować za glodowe pensje i trzeba się trochę bardziej z nimi podzielić, a nie sobie tylko pchać do kieszeni. 14:03, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

40:140:1

52 7

U mnie w firmie pracuje 40 ludzi i wszyscy mają dzieci i rodziny i nikt nie ma zamiaru głosować na zadne Koalicję i inne platformy, poza 1 osobą-właścicielem 14:06, 02.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@40:1@40:1

6 29

to przy kolejnych wyborach bedzie Wam lżej bo wynik bedzie 20:1 14:51, 02.10.2019


Radny 3Radny 3

1 0

Chyba mowa o Trederze przewodniczącym RM Kartuzy 22:07, 02.10.2019


eded

0 3

to ja bym was zwolnił, razem z rodzinami 00:21, 03.10.2019


... ...

52 9

Mam wrażenie że gdyby nie PiS to już nie mielibyśmy nic Polskiego. Wszystko byłoby sprzedane. 14:28, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie mogę patrzećNie mogę patrzeć

47 5

Cały czas straszenie PiS-em. Jaki on zły, jaki niedobry. Kiedyś było straszenie podsłuchami, teraz straszenie ludzi, ze stracą prace bo im szefa w firmie wymienią na rządowego. Czy wy się słyszycie antypisowcy. Piszę antypisowcy, bo wy jesteście tylko na wszystko "anty". Sami sobą nic nie reprezentujecie. Jesli chodzi o ten portal to robi tylko z igły widły. Szuka taniej sensacji. Jak tak na spokojnie przeanalizowałem, co Proboszcz parafi w niestępowie napisał na stronie, to w sumie wniosek jest barodzo logiczny i oczywisty, jesteś chrześcijaninem, katolikiem to nie możesz głosowac na ludzi co popierają np. LGBT. Wielu mówi, że ksiądz nie powinien się mieszać do polityki. Czy ten duchowny się miesza do polityki? Wyraził tylko swoje zdanie, jest wolność słowa i każdy może się wypowiedzieć. Przeciez jest wolność wypowiedzi! Czy tylko wtedy jest wolność jak się szkaluje na PiS? Wtedy można powiedzieć wszystko. 14:30, 02.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

@nie mogę....@nie mogę....

4 24

co zrobisz kiedy okaże sie jak wielu w Naszym/Twoim Kościele/kościele jest księży gejów itp?

Pytanie: czy ksiądz pedofil to nadal jest dla Ciebie chrzescijanin? 14:56, 02.10.2019


Nie mogę patrzećNie mogę patrzeć

9 0

Chrześcijanin, to osoba, która żyje zgodnie z zasadami wiary bez względu czy była kiedyeś zła czy cały czas dobra. Jeśli się nawróciła to ok. Gej może być chrześcijaninem, jeśli nie popełnia grzechu sodomskiego, a nawet jeśli popełnił to zawsze może się nawrócić. Ksiądz to jest jednak przewodnik, autorytet. Jesli popełnia takie ciezkie grzechy nie powinien być księdzem. Ksiądz, który nie skrzywdził żadnego dziecka, nie może być nazywany pedofilem. Jesli tak, to nalezy mu się kara i to więzienia. Nie powinien pełnić już takiej funkcji, ale zawsze moze się nawrócić, żałować reszte życia za grzechy. Może Bóg mu wybaczy. Nie nam osądzac. Jeśli przyjmie postawę chrzecijańską, to można mimo strasznych czynów nazwać go Chrześcijaninem. 15:20, 02.10.2019


InfoInfo

2 1

Wiesz co jest podstawą chrześcijaństwa? Kochaj bliźniego samego jak siebie samego! Dlaczego więc piszesz o LGBTQ+? Co Ciebie obchodzi, kto jaką ma orientację? Skoro jesteś chrześcijaninem to powinieneś ich akceptować, jak wszystkich ludzi, którzy nikomu nie czynią krzywdy! 23:40, 02.10.2019


ZainteresowanyyZainteresowanyy

30 0

A kiedy i gdzie Prezes powiedział i w jakim kontekście? 14:30, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

HehheHehhe

41 4

Ciekawe co jutro będzie tutaj o Pisie lub kościele. 14:35, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zmieścisz się śmiałozmieścisz się śmiało

3 10

BONKOWSKI!!! 14:41, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

co coco co

8 1

już na śmietniku historii 17:40, 02.10.2019


Z Niestępowa Z Niestępowa

13 1

A ja nich do samorządu głosowałem. A oni są za PO? Z PO? Teraz mogę nie dostać rozgrzeszenia. 15:09, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@40:1@40:1

1 28

Nie wiem czy masz się z czego cieszyć. Żebyś potem nie był zdziwiony, że oni nadal tak głosują ale już nie ty jesteś właścicielem biznesu... 15:10, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wagonikwagonik

44 3

Nie rozśmieszajcie mnie!!! przecież wy przez lata dobijaliście przedsiębiorców, nie mają wstydu tak oszukiwać ludzi 15:28, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Panie STRUK?Panie STRUK?

41 0

Kiedy dojedziemy ponownie PKMka do Gdańska Głównego przerwa miała trwać kilka miesięcy a trwa już ponad 1.5 roku? Jak długo trzeba jeszcze czekać?! 15:28, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PKSPKS

4 29

PKSesm pojedziesz niedługo bo prezes wszystkich prezesów obiecał rozwój PEKAesów. Bądź czujny. 15:34, 02.10.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


NickkNickk

9 2

Pan Treder pomylił towarzystwo,A może nie może zmienia się na lepsze daj Boże 15:29, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oklokl

33 2

Jak w Biuletynie Platformy Obywatelskiej ciągle PIS to robi się chore panie redaktorze 15:41, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


PreczPrecz

35 3

Żenujące towarzystwo! 16:46, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MTCMTC

29 4

Pseudodziennikarz wciąż bardzo obiektywny 16:59, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

nindonindo

6 30

Osobiście nie znam nikogo , kto popiera pis . Sami incognito bohaterowie .
Drożyzna w Pl niesamowita . Zakupy robię w Niemczech , bo taniej . Zobaczymy po nowym roku podwyżkę prądu , to się poPISdzielimy . 17:38, 02.10.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Do nindoDo nindo

20 5

Ty chyba nie mieszkasz na Kaszubach? Ja tu nie znam nikogo kto głosuje na PO lub.na lewicę. 18:46, 02.10.2019


@Do nindo@Do nindo

7 3

dokładanie, nikt się do platfusów nie przyznaje, niektórzy nawet zmienili poglądy. 21:22, 02.10.2019


Masz tacje . Masz tacje .

2 6

W pomorskim PiS nie wygra nigdy . Nawet gdyby PiS zatrudnilo tysiąc hejterow. 22:59, 02.10.2019


@masz tacje .@masz tacje .

1 0

Tak jak w Płocku i Warszawie? 08:16, 03.10.2019


Szczerbaty GuruSzczerbaty Guru

5 24

urządzi nas tak, że za dwa lata będziemy nie do poznania, mogę się założyć. Nieważne czy go kochasz, czy nienawidzisz - on WSZYSTKICH nas urządzi na cacy. Kierunek marszu ? - Białoruś, Uzbekistan, Pislamistan. 17:52, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


olkolk

14 8

Pani Nawrocka kaszubskim posłem 19:40, 02.10.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

pani N.pani N.

5 0

hehhehhe, kaszubskim
19:46, 02.10.2019


Do olkDo olk

1 0

Niestety zamiast startować z lewicy, dogadała się ze Schetyną. Szkoda, bo PO nie dam głosu. Niestety głosujemy na listę. 21:30, 02.10.2019


RumcajsRumcajs

14 3

Tak zgadzam się.
Samozwańcze elity III RP trzeba zmienić.

20:02, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ElitaokorytaElitaokoryta

13 2

Elita się boi o koryta, a przedsiębiorcy to nie koniecznie elita, jak oni kaczora słowa czytajo i się za elitę majo, a to nie o nich, a o intelektualne elity chodzi, o tych co książki czytajo 20:06, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do wyż.Do wyż.

1 0

A Ty jak za komuny masz coś do intelektualistów. Człowieku ogarnij się! Idź do przodu. Co Ci złego robią pisarze, poeci, artyści? Profesorowie? To często ludzie bardzo pracowici i skromni. A czytanie książek jest dla każdego i nikt nikomu tego nie broni, wręcz jest duża popularyzacja czytania. Dzieciom się czyta! 21:37, 02.10.2019


SzczerySzczery

26 4

Brawo dla administratora napisałem prawdę o platformie i już usunął mój wpis i pan pisze na temat księdza z Niestepowa..!! a co pan robi wstyd po co Pan chodzi do kościoła..??!! Ludzie to nie ciemnogród i nie dadzą sobie wmówić że PiS to już koniec jedno jest pewne za platformy tak będzie....!!! 20:33, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

234234

27 3

Nigdy więcej platformy...!!!! 20:35, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


WonWon

23 2

Towarzystwo wzajemnej adoracji i ta Pani niby "niezależny samorządowiec". Kłamcy, że aż z uszu się kurzy ! 21:24, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

InnyInny

1 26

Ludzie tylko na PiS nie głosujcie, bo oni dalej będą wartości chrześcijańskie i rodzinę tradycyjną promować, a będę chciał adoptować dziecko, a żyje z chłopakiem, tylko platforma i lewica mi to obiecuję jest XXI wiek, czas żeby LGBT weszło w życie, a nie tam kościół jak chce PiS...!!!!! 21:37, 02.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

SłaboSłabo

10 1

Kiepska prowokacja. 08:08, 03.10.2019


OjejOjej

19 3

A co to? POgrzeb? 21:40, 02.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


CarlosCarlos

18 2

"Nikt przedsiębiorcom nic nie dał. Wszystko wypracowali swoją ciężką pracą." - to najlepsze. Hahahaha 00:30, 03.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

JasneJasne

9 0

Odkryli Amerykę. 08:04, 03.10.2019


JaneczekJaneczek

10 1

Nie popieram PiS, ale najzwyczajniej nie mogę głosować na Lamczyka. I co robić? 00:36, 03.10.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

WiosnaWiosna

2 10

Głosuj na wiosnę. 06:34, 03.10.2019


LeszkoLeszko

2 6

Konfederacja i masz spokój z dziadami 08:33, 03.10.2019


@Janeczek @Janeczek

5 0

Zrób kupe 13:41, 03.10.2019


LewicaLewica

3 20

Wg badań, wyborcy lewicy pójdą do urn w 100 procentach.
Dołącz do nas. 06:35, 03.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Precz z komuną Precz z komuną

0 0

Pójdziemy i was Pogonimy. 18:51, 03.10.2019


Wiosna!!!!Wiosna!!!!

3 20

Nowa lewica! Tylko!!! 08:06, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Ktokolwiek, opróczKtokolwiek, oprócz

3 23

Zamordystów i komunokaczyzmu. Padły stadniny koni, Białowieża, Trybunał Stanu, sądownictwo, prokuratura, szkolnictwo i służba zdrowia.
Faktycznie Polska w ruinie (jak zapowiadali). Tylko przekupywanie nas (naszymi własnymi pieniędzmi) kwitnie - abyśmy głosowali na ten reżim PisZPR. 08:40, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


RomanoRomano

0 0

To Treder pseudonim niezależny ? 10:13, 03.10.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


@Ktokolwiek, oprócz@Ktokolwiek, oprócz

18 1

Kobieto myślisz że ktoś uwierzy w twoje manipulację? Przez najbliższe kilkanaście-kilkadziesiąt lat PO-KOty i ewentualne ich pochodne nie dojdą do władzy,ludzie nigdy nie zapomną 8 lat wygaszanie polskiego przemysłu stocznie, kopalnie itp. jest tego znacznie więcej (dziennikarze śledczy napisali o tym już parę książek) i jeśli o tym nie mówisz to znaczy że albo jesteś mało zorientowana w polityce, gospodarce ale się wypowiadasz czyli udajesz mądrzejszą niż jesteś albo robisz to świadomie i manipulujesz czytającymi aby namówić do głosowania na PO-KO i jest to żałosne, to nie ma szans się udać i niestety niepotrzebnie się produkujesz po kilkadziesiąt komentarzy pod każdym artykułem 10:36, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

krokodylkrokodyl

13 2

oni wszyscy kłamią i cenzurują, młody człowiek nie jest *%#)!& i zawsze będzie walczył z cenzurą i kłamstwem, które funduję nam PO i Lewica niestety. Przedsiębiorczość tylko dla wybranych taka była polityka PO a reszta to gorszy sort, więc nie ma co im ufać!! 14:45, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KikrKikr

14 0

Żałonny ten wywód naszych kandydatów. Myślałem, że mają więcej klasy niż takie śmieszne wyssane z palca i niewiarygodne argumenty. Myślałem o Lamczyku, ale teraz na pewno po prostu nie mogę na niego zagłosować. To że PO ma fatalną narrację kampanii widać było gołym okiem, żeby takie głupoty wygadywać i myśleć ,że ciemny lud kaszubski i przedsiębiorcy to kupią to trzeba naprawdę alby być w wielkiej desperacji albo niskich lotów. 15:45, 03.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

@Kikr@Kikr

0 3

PISowski żart. Jeżeli nie głosujesz na Lamczyka to masz do wyboru Bonkowskiego lub Drelicha. Teraz sobie przemyśl jak nasz region reprezentować będzie Lamczyk a jak Bonkowski z pistoletem czy Drelich od zamiatania liści po nawałnicy. Nie kieruj się przynależnością partyjną tylko powagą stanowiska i skutecznością. Jesteś na to gotowy? 16:11, 03.10.2019


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


komentarzkomentarz

16 1

jak można być tak zakłamanym, na banerach hasło: "bezpartyjna..., prawdziwa..., niezależna" itp. a prezentować totalnie odwrotne stanowisko!nigdy już na was nie zagłosuję, żadnego programu, żadnej oferty - o przepraszam WALKA Z PIS-em - oto wasz program 16:28, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zbankrutowanyzbankrutowany

11 1

"takie plany - mówili w Żukowie kandydaci Koalicji Obywatelskiej oraz marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk." Oto przykład wykrzywiania wszystkiego co się da! Czy sklecone koalicje mają złudzenie że przedsiębiorcy .których okradaliście w cokolwiek wam uwierzą,Ten rząd choć po części rekompensuje tragedie ludzkie - myślę ,że ten artyk potrzebny....ł był 17:48, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ubogacona pislamemUbogacona pislamem

0 8

Droga @ Sabinko, myślimy chyba podobnie: popieramy nasz lewacki rząd bo nie skąpi nam socjalu. Lewicowcy czerpią pełnymi garściami z kasy zapełnionej przez skąpych prawicowców.
Gdy kasa się skończy, to zagłosujemy na prawicę, aby znów zapełniła kasę, aby następne lewaki mogły nam ją rozdać. Każdy to rozumie. Polactwo jest bardzo łatwo przekupić - wystarczy rozdawać nie swoje pieniądze i już jest "sukces". 23:13, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

@Ubogacona pislamem@Ubogacona pislamem

4 2

Przecież ta "Sabinka" to ty wszyscy wiedzą że sama z sobą piszesz. Jest proźba do ciebie - możesz zmienić lekarza? 23:43, 03.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obserwator 2 Obserwator 2

6 1

Nikt nie wspomniał , dlaczego Prezes Pisu chce wymienić elity co miał na myśli To odpowiadam;W latach 90 gdy polsce firmy państwowe , które były na skraju bankructwa i opuznieniu technologiczym były sprzedawane za przysłowiową złotówkę ,dawnym partyjnym dygnitarzom ,którzy mieli PZPRowskie legitymację. Dzisiaj są milionerami posiadają pałace, dobre samochody niejednokrotnie warte miliony zł, jachty,posiadłości nad Morzem Śródziemnym, pokaźne konta,są ustawieni do końca zycia .Przez wszystkie lata pracownicy zarrudnieni w firmach pracowali za grosze .Właściciele firm bogacili się na potęgę. Dzisiaj boją się, że PiS chce im pozabierać fortuny .Zadam wszystkim bizmesmenom pytanie czy uczciwe zarobili pieniądze kosztem wyzysku pracownika ,mienie zakupione w latach 90 po zanizonych cenach. 00:04, 04.10.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mistrzostwo PolskiMistrzostwo Polski

0 5

to było kupić cichcem działkę od PiSkupa za 17 tysiaków, która już po kilku latach jest warta 70 milionów. Ot, taki szczęśliwy traf. Albo dostać limuzynę od bezdomnego. Kamienica krakowska w prezencie od żołnierza AK też brzmi nieźle. Itd ... itp ... 00:57, 04.10.2019


HipokryzjaHipokryzja

8 0

Mój komentarz został zablokowany - prawda w oczy kole, czy jakiś inny powód Panie administratorze? 09:28, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AQQAQQ

8 0

A p. Lamczyk to już nic własnymi słowami powiedzieć nie potrafi? To co mówi to cytaty ze Schetyny. 13:31, 04.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Deja VuDeja Vu

1 0

Panie Struk, niech pan idzie drogą Petru. On też w niedzielę na wiecach wygadywał, że Kaczyński zamierza to czy tamto, a w poniedziałek w studio TV oświadczał na całą Polskę, że słyszał, że Kaczyński właśnie TO zamierza! Struk publicznie mówi, że są plany zawłaszczenia własności prywatnej, to jest bardzo twardy zarzut. Teraz tylko czekać, aż inny kandydat PoKo oświadczy, że słyszał że Oni będą zawłaszczać własność prywatną: kraść! Zawłaszczenie to jeszcze większe przestępstwo niż państwowe wywłaszczenie z ziemi pod autostradę i przekazanie tej autostrady we władanie i czerpanie zysków przez osobę prywatną. Więc dawaj koleś do prokuratury! 21:46, 08.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SłuchaczSłuchacz

1 0

A Pan Treder co tam robi ? Nie ma przypadkiem koalicji z PiS ? to czemu firmuje swoja osobą ten spęd ? Czy koledzy i koleznaki z kartuskiego PiS tego nie widzą ? 22:06, 08.10.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%