Zamknij

Ogromna szansa na pieniądze na dokumentację linii kolejowej do Sierakowic

12:34, 22.06.2018 M.Dzienisz Aktualizacja: 19:52, 22.06.2018
Skomentuj fot. archiwum/W. Drewka fot. archiwum/W. Drewka

Niemal pewne jest dofinansowanie opracowania dokumentacji projektowej rewitalizacji linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy – Sierakowice wraz z ewentualną elektryfikacją - informuje Rynek Kolejowy. Wyniki konkursu poznamy we wrześniu. 

Departament Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ogłosił w maju konkurs na udzielenie dofinansowania projektom wpisującym się w rozwój regionalnej infrastruktury kolejowej. Jak informuje Rynek Kolejowy do konkursu wpłynęło sześć wniosków, których autorem większości była PKP spółka Polskie Linie Kolejowe. Wśród nich jest projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 229 na odcinku Kartuzy – Sierakowice wraz z ewentualną elektryfikacją.

Co ciekawe, pieniądze na dofinansowanie stworzenia dokumentacji projektowej są niemal pewne - samorząd przeznaczył łącznie na wszystkie projekty 20 mln zł. Wartość wszystkich zgłoszonych przedsięwzięć to 18,696 mln złotych. Łączne wnioskowane dofinansowanie wynosi 12,92 mln złotych, przy zakładanym dofinansowaniu na poziomie 85% kosztów kwalifikowanych. 

Sierakowicki samorząd otrzymał w ubiegłym roku dofinansowanie na budowę węzła integracyjnego. W ramach inwestycji, która ma być zrealizowana do końca 2019 roku, zbudowana zostanie nowa i rozbudowana istniejąca infrastruktura transportu zbiorowego, rozbudowany zostanie dworzec, powstaną parkingi dla samochodów i rowerów. Projekt zakłada również budowę ok. 11 km ścieżek rowerowych wraz z systemem wypożyczalni roweru miejskiego na potrzeby dojazdów do węzłów integracyjnych. Już wtedy podkreślano, że pewne jest przywrócenie połączenia kolejowego do Sierakowic.

Pozostałe projekty zgłoszone w konkursie UMWP to: Poprawa przepustowości na linii Nr 213 Reda – Hel, Rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej nr 229 na odcinku Lębork – Nowa Wieś Lęborska, Rewitalizacja linii kolejowej nr 211 odcinek Lipusz – Kościerzyna i linii kolejowej nr 212 odcinek Lipusz – Bytów oraz Włączenie północnych dzielnic Miasta Gdyni i Gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze pomorskiej Metropolii.

(źródło: Rynek Kolejowy)


 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

WagonWagon

3 1

To dobra wiadomość, tylko dlaczego obecny remont drogi Kartuzy - Sierakowice nie obejmuje budowy bezkolizyjnych przejazdów kolejowych na tej trasie?!! Przejazd w samym Miechucinie to jest niemożliwe, aby zrobić go bezkolizyjnym, ale te dwa wcześniejsze (jadąc od Kartuz), jak najbardziej można było zrobić- tylko po co? 13:31, 22.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Błędne daneBłędne dane

2 1

"w ramach przedsięwzięcia zrewitalizowana miałaby zostać trasa o długości ok. 15 km"?! Chyba chodzi o odcinek Glincz - Gdańsk Kiełpinek bo linia Sierakowice - Kartuzy liczy 24 km... 13:58, 22.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

3 1

dopiero pieniadze na dokumenty? to ile czasu zajmie zbieranie na remont tej trasy... 14:07, 22.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ab55ab55

0 0

To już jest śmieszne kasy na projekt II etapu obwodnicy nie ma lub nie warto wydawać , bo nie kasy na realizacje i jest termin realizacji nieznany . Dla rewitalizacji linii kolejowej identyczne prognozy jak dla obwodnicy kasa jest . Jak Kali ............ itd 01:40, 23.06.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

raczej nieraczej nie

1 3

uważam, że najbardziej potrzebna jest obwodnica do Sierakowic a kolej chce zarabiać, stąd pomysł na odnowienie tejże linii kolejowej-tylko kto będzie nią jeździł, no chyba że paliwo będzie po 10 zł/1 l 08:46, 23.06.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

yrtyryrtyr

0 0

To nie tak. Kolej chce zarabiać, ale może to robić tylko przy wielomilionowych dotacjach. Sama się nie utrzyma. A kto do kolei będzie dokładał? Gmina Sierakowice? 08:51, 25.06.2018


0%