Zamknij

Cyber Monday lepszy niż Black Friday? Wyjaśniamy różnice.

00:00, 23.11.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 13:58, 29.11.2018
Skomentuj

Wielkimi krokami zbliżają się najbardziej oczekiwane wyprzedaże sezonu. Tegoroczny Black Friday przypada 23 listopada, a zaraz po nim kolejny dzień zakupowych szaleństw to 26 listopada, czyli Cyber Monday. Chociaż te wyprzedażowe tradycje przywędrowały do nas z zagranicy, to z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków.

Z badania Kantar TNS wynika, że z wyprzedaży na Black Friday i Cyber Monday zamierza skorzystać prawie 7 mln Polaków. Szacuje się, że na tegoroczne zakupy w czasie największych promocji nasi rodacy przeznaczą kwotę około 2,3 mld zł. Średnio każdy ankietowany podczas wyprzedaży wyda 340 zł. Większe wydatki deklarują mężczyźni – 408 zł, kobiety zamierzają wydać na wyprzedażach tylko 271 zł.

W Black Friday i Cyber Monday Polacy najchętniej nabywają odzież, obuwie i różne akcesoria - takie zakupy planuje 57% badanych przez Kantar TNS. Polujemy także na elektronikę – to wybór 43% ankietowanych, natomiast 13% chce nabyć artykuły dla domu i ogrodu.

- Listopadowe wyprzedaże to dobra okazja na zakup nie tylko elektroniki czy nowych ubrań i gadżetów do domu, ale również na znalezienie prezentów świątecznych w niższej cenie – zauważa przedstawiciel TAKTO Finanse, firmy oferującej pożyczki na raty. – Polacy szukają okazji zakupowych nie tylko w sklepach stacjonarnych, popularnych sieciówkach, ale również w internecie. Warto skorzystać z wyprzedaży Black Friday czy Cyber Monday, ponieważ można kupić wymarzony produkt w obniżonej o 50-70% cenie. W czasie tych wyprzedaży obserwujemy również wzmożone zainteresowanie pożyczkami – dodaje specjalista TAKTO Finanse.

Black Friday – obniżki w sklepach

Black Friday, czyli Czarny Piątek, to największe handlowe święto roku. Tradycja dnia wyprzedaży narodziła się kilkadziesiąt lat temu w Stanach Zjednoczonych. W latach 50. XX wieku Black Friday obchodzony był po najważniejszym rodzinnym święcie Ameryki, czyli po Dniu Dziękczynienia. W czwarty czwartek listopada sklepy znacząco obniżały ceny, generowały największe zyski, a jednocześnie rozpoczynały bożonarodzeniowe szaleństwo zakupowe. Jednak termin Black Friday został połączony z wyprzedażami dopiero w latach 80. Wtedy zaczął coraz częściej pojawiać się w gazetach i reklamach, promując obniżki sklepowe. Wraz z globalizacją tradycja Czarnego Piątku zaczęła pojawiać się również w innych krajach Europejskich, w tym także w Polsce.

Z okazji Black Friday obniżki do 50% planują stacjonarne sklepy obuwnicze najbardziej znanych marek. Okazji zakupowych nie zabraknie również w sklepach z odzieżą, kosmetykami, elektroniką. Obojętne na Black Friday nie pozostaną również najpopularniejsze dyskonty. Jednak skorzystanie z tych wszystkich okazji wiąże się z jedną niedogodnością – trzeba osobiście odwiedzić wszystkie te sklepy z wyprzedażą i zarezerwować na to kilka godzin. Na szczęście jest alternatywa.

Cyber Monday, czyli okazje w internecie

Cyber Monday to kolejny zwyczaj handlowy, który, podobnie jak Black Friday, przywędrował do nas z USA. Cyfrowy Poniedziałek następuje zaraz po Czarnym Piątku, czyli w tym roku 26 listopada. Ten dzień jest również związany z zakupami po mocno obniżonych cenach, jednak w tym przypadku ceny promocyjne i rabaty znajdziemy w sklepach internetowych. Obniżki z okazji Cyber Monday reklamowane są już od wielu dni w sieci. Nie tylko e-sklepy, ale również platformy aukcyjne czy porównywarki cen bombardują internautów marketingowym przekazem o niezwykłych okazjach, jakie będzie można znaleźć 26 listopada w internecie. Zważywszy na to, że coraz więcej Polaków robi zakupu online, wielu naszych rodaków może w tym roku znaleźć już w listopadzie świąteczny prezent bez wydawania fortuny. Najczęściej reklamowane są wielkie obniżki sprzętu AGD i RTV. Nowe laptopy, telewizory, smartfony i tablety będzie można kupić nawet o 50-70% taniej. Wiele okazji zakupowych pojawi się także w e-sklepach z obuwiem i odzieżą. Nie trzeba wychodzić z domu, żeby skorzystać z takich wyprzedaży. Wystarczy tylko dostęp do internetu.

Jak sfinansować obniżki cenowe w Black Friday i Cyber Monday?

Wyprzedaże i obniżki cenowe są bardzo kuszące, ponieważ często możemy kupić produkty taniej o 30, 50, a nawet 70 %. Polacy chętnie korzystają z takich okazji, nie bojąc się nawet na ten cel pożyczać pieniędzy. Z danych BIK wynika, że w czasie Black Friday i Cyber Monday liczba zaciąganych pożyczek wzrasta średnio o 30%. Szczególnie wygodnym i łatwym rozwiązaniem okazują się wtedy pożyczki ratalne przez internet. Z oferty firmy pożyczkowej można bowiem skorzystać, będąc już nawet w sklepie. Wystarczy wyjąć z kieszeni smartfon i zaciągnąć pożyczkę na raty online. W ten sposób można pożyczyć nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, a potem spłacać je przez kilka lat. Warto jednak pamiętać, żeby zadłużać się z głową.

Tak naprawdę idea Black Friday i Cyber Monday jest taka sama – zaproponowanie przez sklepy klientom dużych, atrakcyjnych obniżek cenowych. Różnica między tymi wydarzeniami polega jednak na tym, że Black Friday koncentruje się na okazjach zakupowych w sklepach stacjonarnych, a Cyber Monday – na obniżkach w internecie. Tyle teoria. W praktyce bowiem wiele sklepów internetowych organizuje wyprzedaże także z okazji Black Friday.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%