Zamknij

Testy nie potwierdziły gotowości uruchomienia MEVO. Znów opóźnienia

15:18, 16.01.2019 mat.pras./oprac. M.Dzienisz Aktualizacja: 14:57, 17.01.2019
Skomentuj fot. OMGGS fot. OMGGS

Planowany na 18 stycznia start pierwszego etapu systemu Roweru Metropolitalnego nie odbędzie się. Rozruch testowy zakończył się brakiem odbioru - problemem okazała się m.in. aplikacja czy też system naliczania opłat.

Pierwszy etap systemu Roweru Metropolitalnego miał ruszyć pojutrze. Warunkiem tego było pomyślne przejście wszystkich testów. Jednak, jak informuje Jarosław Maciejewski z Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, rozruch testowy Systemu MEVO zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego.

- Testy prowadzone przez pracowników Obszaru Metropolitalnego  Gdańsk – Gdynia – Sopot oraz urzędników partnerskich gmin nie potwierdziły gotowości wykonawcy do uruchomienia Systemu. Problemem okazała się m.in. aplikacja, która jest jednym z trzech sposobów wypożyczeń rowerów. Nie pokazuje ona prawidłowego przypisania rowerów do stacji, czy wykorzystanych minut w ramach abonamentów. Związane jest to m.in. z błędnie działającym oprogramowaniem GPS - podaje Jarosław Maciejewski. 

Choć wykonawca - należąca do Nextbike spółka NB Tricity, poprawił wiele usterek w tym zakresie, oprogramowanie nie funkcjonuje nadal na wymaganym poziomie.

Nieprawidłowo działa także system naliczania i rozliczania opłat, źle naliczano m.in. opłaty dodatkowe, np. za pozostawione roweru w strefie niedozwolonej. Wiele uwag wniesiono też do systemu nadzoru, który służy do rozliczania wykonawcy z umowy, m.in. z relokacji rowerów, reakcji na usterki czy zapewnienia odpowiedniej liczby rowerów w systemie.

- MEVO to bardzo nowoczesny, a zarazem największy w Europie system publicznych rowerów ze wspomaganiem elektrycznym, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby dostarczone rozwiązania nie zawierały błędów, które mogą narazić mieszkańców na niski komfort jego użytkowania – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia - Sopot.

Kolejny rozruch testowy będzie możliwy po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości do uruchomienia I etapu. Co ważne, opóźnienie w uruchomieniu systemu nie ma wpływu na uruchomienie II etapu, planowanego na 1 marca 2019.

Projekt „Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17 mln zł. Projekt wart jest 40 mln zł.

(mat.pras./oprac. M.Dzienisz)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

Szalony gitarzystaSzalony gitarzysta

5 12

Ja bym nie usiadł na siodełku po kimś innym. To nie chigeniczne. Fuj. 15:54, 16.01.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

CiekaweCiekawe

5 3

Ciekawe czy łapiesz za klamki po innych 16:15, 16.01.2019


@ nie Higieniczne@ nie Higieniczne

2 3

Raczej nie gramatyczne, nieuku ! Poza tym nie siadaj na ławkach w parku, nie mówiąc o autobusacch, kolei ani toaletach publicznych. Noś dudę w pampersie cały dzień. 18:09, 16.01.2019


Matołek napisał ...Matołek napisał ...

3 1

W jednym słowie dwa byki. Wielu takich tutaj. 18:13, 16.01.2019


reo

kara umownakara umowna

6 0

Jaka jest kara umowna za niedotrzymanie terminu? Prawdziwy dziennikarz powinien o tym napisać, bo ludzi to interesuje. Robi się przetarg za grube miliony, a potem odwala się takie coś. Jeśli nie ma kar umownych, a zwycięzca przetargu wiedział, że może się uwalać terminy, to sprawą powinna się zająć CBA. 08:42, 17.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%