Zamknij

Słuchawki do telefonu stacjonarnego ? czym wyróżniają się wersje przeznaczone dla call center?

12:00, 12.03.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:07, 12.03.2019

Słuchawki do telefonu stacjonarnego w wersji profesjonalnej, dedykowanej dla call center, różnią się od zwykłych modeli, przeznaczonych do słuchania muzyki. Ich głównym zadaniem jest zapewnienie optymalnych warunków rozmowy podczas połączenia głosowego, najczęściej wykonywanego w celach marketingowych. Czym wyróżniają się urządzenia tego typu?

Profesjonalne słuchawki do telefonu z mikrofonem, dopasowane do pracy telemarketera

Praca w call center opiera się głównie na realizowaniu i obsłudze połączeń głosowych. Aby zapewnić konsultantom odpowiednie warunki pracy, a także usprawnić wykonywanie przez nich obowiązków, wykorzystuje się słuchawki do telefonu stacjonarnego. Dzięki nim pracownik jest w stanie o wiele szybciej odbierać i wykonywać połączenia, a także realizować związane z tym zadania przez wiele godzin w ciągu dnia, nie odczuwając dyskomfortu.

Na rynku dostępnych jest wiele modeli profesjonalnych słuchawek do telefonu z mikrofonem. Wyróżniamy modele przewodowe i bezprzewodowe, na jedno lub na dwoje uszu, z różnym zakresem dostępnych opcji i wykorzystanych technologii. Pozwala to dobrać odpowiedni model do oczekiwań klienta oraz charakteru pracy konsultanta.

Przykładowo, osoba, której praca opiera się głównie na obsłudze rozmów telefonicznych w call center, potrzebuje wysokiej klasy słuchawek do telemarketingu w wersji na dwoje uszu – dzięki temu może dobrze odizolować się od otoczenia i w pełni skupić na swoich obowiązkach. Konsultant, który wykonuje równocześnie inne obowiązki i musi w tym celu porozumiewać się z osobami znajdującymi się na miejscu, będzie potrzebował urządzenia w wersji na jedno ucho, które pozwoli mu swobodnie przełączać się między rozmowami telefonicznymi i stacjonarnymi, bez konieczności ciągłego ściągania i zakładania słuchawek.

Co więcej, przy zwykłej pracy zazwyczaj wystarczają modele przewodowe, jednak jeśli pracownik potrzebuje przemieszczania się po biurze lub korzystania z różnych urządzeń, np. zarówno telefonu stacjonarnego, jak i komputera lub smartfona, najlepiej sprawdzą się słuchawki bezprzewodowe do call center.

Jakość dźwięku w słuchawkach do telefonu stacjonarnego

Najważniejszym zadaniem słuchawek do telefonu stacjonarnego, wykorzystywanych w call center, jest zapewnienie wysokiej jakości dźwięku podczas połączeń głosowych. Powinien on być krystalicznie czysty, bez szumów i zniekształceń, tylko wtedy zapewni bowiem optymalne warunki do rozmowy. Zła jakość dźwięku może znacznie utrudnić kontakt z odbiorcą, a nawet zniechęcić go do kontynuowania konwersacji, co bardzo źle wpływa na wyniki całego call center. Z tego względu powinno się sięgać po słuchawki profesjonalne, dedykowane do telemarketingu.

Urządzenia tego typu zapewniają zazwyczaj szerokopasmowy dźwięk w jakości HD, dodatkowo wspomagany przez cyfrową poprawę jakości dźwięku, co zapewnia bardziej naturalne brzmienie głosu. W efekcie rozmówcy doskonale się słyszą i rozumieją.

W call center użytkownicy często borykają się z problemem pracy w dużych, otwartych przestrzeniach, w których znajduje się wiele osób równocześnie – może to utrudniać skupienie, a także sprawiać, że podczas połączenia telefonicznego odbiorca po drugiej stronie linii będzie słyszał rozmowy innych osób z oddali. Aby tego uniknąć, w słuchawkach do telefonu stacjonarnego wykorzystuje się pasywną i aktywną redukcję szumów otoczenia. Na czym polega to rozwiązanie?

  • pasywna redukcja szumów to odizolowanie się od hałasu dzięki dużym, dobrze zaprojektowanym słuchawkom, które szczelnie przylegają do uszu,
  • aktywna redukcja szumów otoczenia to technologia, w którą wyposaża się mikrofony – dzięki niej nie zbierają one hałasu otoczenia, co sprawia, że rozmówca po drugiej stronie linii ich nie słyszy.

Dzięki zastosowaniu tego typu rozwiązania, konsultant może w pełni wykorzystać swój potencjał i przeprowadzić rozmowę na najwyższym poziomie, mając pewność, że zostanie zrozumiany przez odbiorcę.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%