Zamknij

Za drogie oferty na opracowanie koncepcji "bajpasu kartuskiego"

12:19, 04.04.2019 M.Dz./info: mat.pras. Aktualizacja: 12:38, 04.04.2019
Skomentuj Zdj. ilustracyjne. fot. archiwum Zdj. ilustracyjne. fot. archiwum

Trzy oferty, które złożono w przetargu na opracowanie koncepcji tzw. bajpasu kartuskiego, okazały się zbyt drogie. PKM przewidziała na ten cel 598 tys. 600 zł. Najdroższa oferta opiewała na 1,4 mln zł. 

W postępowaniu przetargowym na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej dla przedsięwzięcia pn. „Rewitalizacja fragmentu linii kolejowej nr 234 z budową przystanku Gdańsk Karczemki wraz z budową infrastruktury towarzyszącej” wpłynęły trzy oferty. Najtańszą złożyło konsorcjum firm: Infra-Centrum Doradztwa i EnviRail  - zaproponowało kwotę 977.850,00 zł. Przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański zaoferowało 1.024.590,00 zł, a Multiconsult Polska - 1.463.700,00 zł. 

Jak informuje PKM SA, wszystkie nadesłane oferty przekraczają przewidzianą na realizację tego zamówienia kwotę 598.600,41 zł brutto.

- Obecnie wszystkie oferty zostaną dokładnie przeanalizowane. W zależności od tych analiz podjęta zostanie decyzja albo o zwiększeniu środków na realizację tego postępowania, albo o ewentualnym unieważnieniu przetargu i powtórzeniu go - informuje PKM. 

Koncepcja zawierać ma co najmniej dwa warianty realizacji inwestycji. „Bajpas kartuski” to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Ma ona powstać do 2021 roku w związku z przygotowywaną przez PKP PLK elektryfikacją i budową drugiego toru na linii 201 linii Gdynia – Kościerzyna – Maksymilianowo. W związku z tą inwestycją ruch kolejowy do Kartuz i w kierunku Kościerzyny – jaki od ponad 3 lat jest systematycznie rozwijany na linii PKM – może zostać nawet całkowicie wstrzymany i zastąpiony komunikacją zastępczą. Dzięki powstaniu tzw. „bajpasa kartuskiego” i przy odpowiednim etapowaniu przez PKP PLK prac na linii 201 mieszkańcy powiatu kartuskiego mieliby cały czas zapewnione połączenia kolejowe z Gdańskiem. W przypadku mieszkańców powiatu kościerskiego konieczne byłoby natomiast dowożenie ich komunikacją zastępczą do któregoś z przystanków kolejowych na trasie „bajpasa kartuskiego”, a nie aż do Trójmiasta. 

Prace przy „bajpasie kartuskim” będą się składać z dwóch części: modernizacji ok. 15 km istniejącej linii Gdańsk Kokoszki – Stara Piła – Żukowo – Glincz (należącej do PKP PLK i przez nie realizowanej) oraz odbudowy niespełna 1,5 km toru na odcinku Gdańsk Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki (realizowanej przez należącą do Samorządu Województwa Pomorskiego spółkę PKM SA przy współpracy z miastem Gdańsk).

(M.Dz./info: mat.pras.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(7)

EkonoicznieEkonoicznie

6 10

phi, specjalisci wyliczyli że to odtworzenie ma kosztować 600tyś zł. Powinni przyjść na przeszkolenie do Kartuz, u nas za umocnienie *%#)!& skarpy potrafią wyliczyć pół miliona zł. Można? można! 14:19, 04.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Twój nickTwój nick

9 1

To ma być koncepcja, a nie inwestycja! Inwestycja to grube miliony, naucz się czytać ze zrozumieniem 14:27, 04.04.2019


EkonomicznieEkonomicznie

0 1

Ekonoicznie 14:19, 04.04.2019
Ekonoicznie 14:25, 04.04.2019
Twój nick 14:27, 04.04.2019 - nawet najlepsze czytanie ze zrozumieniem Tobie nie pomoże, jeśli nie zapoznasz się z całością tekstu. 15:37, 04.04.2019


reo

EkonoicznieEkonoicznie

7 3

i żeby nie było, mówimy tutaj o przygotowaniu i opracowaniu dokumentacji, oraz oszacowania kosztów tej inwestycji, a nie kosztach jej realizacji. 14:25, 04.04.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

fshutfshut

1 1

Dalej nie potrafisz czytać ze zrozumieniem . 20:41, 04.04.2019


Nie znam tego słowaNie znam tego słowa

1 1

"Ekonoicznie", które ciągle powtarzasz. CO to znaczy ?? Czytać nie potrafisz, a jak z pisaniem ???? 22:20, 04.04.2019


infoinfo

0 0

niech nie marnują `kasy na gdańską to będą mili środki, kasa leci w błoto ale co tam...

media oczywiście też niczego nie wiedzą, nie słyszą 10:36, 06.04.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%